|
דינה יקרה: כתוב גם:''לא תדרוש שלומם וטובתם כל ימיך | |||
|
|||
לעולם''. וזה נאמר על המואבים. למרות זאת יצאה מהם רות המואביה שהיתה ''אמה של מלכות'' וישבה על יד שלמה המלך בגיל מופלג. ולמה אמרה התורה:''לא תדרוש שלומם וטובתם כל ימיך לעולם'' כי,ממשיך הפסוק:''על אשר לא קדמו אתכם בלחם ובמים''. ''ואשר שכר עליך את בלעם בן בעור לקללך''. יש דברים שפוגעים בציפור נפשה של האומה. אי אפשר,ולפי התורה אסור לסלוח! אבל, אמרה התורה:''אל תצר את מואב ואל תתגר בם מלחמה'' ואותו דבר בבני עמון(ושניהם היו בעבר הירדן מזרחה).למה? שעתידה לצאת משם אישה מאד מיוחדת ...הלא היא רות המואביה. עוד משהו. פעם הערבתי שעור על גרים וגיורים ולמי מותר לבא בקהל (להתגייר) ומי לא וכל מיני הביטים הקשורים לנושא. תך כדי השיעור עלה הנושא של רבותיו של הלל הזקן (קצת לפני ובתוך המאה הראשונה לספירה, עוד בזמן הבית השני)הלא הם שמעיה ואבטליון. עליהם נאמרא שהם היו מבני בניו של נבוזראדן,רב הטבחים קראו לו, ששרף את בית המקדש הראשון וללא רחם רצח אלפי יהודים בתוך בית המקדש. מעשה שיה שם,בבית המקדש גרם לו להרהר בתשובה ויש אומרים שהתגייר וממנו יצאו מאורות גדולים כמו שמעיה ואבטליון. נשאלת שאלה, איך קבלו אותו או את בניו לעם היהודי? הרי דומה היה הדבר כאילו היו מקבלים את רב הטבחים אייכמאן או את בניו לישיבה. ההבדל הוא ,אמרתי אז, שנבוזראדן הרהר בתשובה. אצל אייכמאן זה לא קרה. עד הרגע האחרון זכרו לו את מה שהוא אמר על העם היהודי. לא היתה חרטה,לא תשובה,לא כלום. אצל נבוזראדן היו הרהורים,אם לא יותר מזה.מצד אחד ראי כוחה של תשובה, ומצד שני ראי כוחה של רשעות. לדעתי,זה מדהים. בברכה, מוטק'ה | |||
_new_ |
''תשובה'' במובן של ''הרהור באתיקה'' | |||
|
|||
מוטק'ה חביבי, הרי אתה יודע שאין לי דבר נגד היהדות ככתבה. יש גם יש משהו נגד דיעותיהם של מי שמשימים עצמם בדרגת-אל ובוחרים להיות אנשי נקם. הסיפור שאתה מספר תומך ביהדות של דרכי נועם ועץ חיים -- ומציג אמונה כאמונתי, שבכל אדם יש משהו מאלוהים הראוי לכבוד. (כן, כן, אכתוב בהקדם קו ירוק על האמונה שמחזיקים בה חברת הידידים הדתית - הקוואקרים, שעליהם אני נמנית בענווה) חוששתני שאליצור אינו שומע את הזיק האלוהי שיש בכל אדם מפאת המולתם של תופי המלחמה שהוא מתופף בהם. בברכת שלום ואחווה, דינה | |||
_new_ |
מצטר ששוב צריך להסביר דברים בסיסים | |||
|
|||
לק''י מצטער ששוב צריך להסביר דברים בסיסיים המתאימים לגן תינוקות. עץ חיים משמעו המשכיות הסטורית - מה שדינה מנסה לעשות זה לעקור אותנו משרשינו ההסטוריים - וזה בדיוק ההפך הגמור מעץ החיים - זה עץ המות - וכבר חז''ל אמרו למימינים בה - סם חיים למשמילים בה - סם המות (אם כי הם לא השתמשו במובן של ימין ושמאל המקובל בימינו אבל הדברים בכל זאת מתאימים) שנה טובה וגמר חתימה טובה אליצור | |||
_new_ |
סליחה שאני מתערב בשיח המאמינים | |||
|
|||
אבל איפה ניתן למצא בהודעתך ''דברים בסיסיים''? הם נראים לי שוליים ואיזוטריים. | |||
_new_ |
פסוק כצורתו | |||
|
|||
לק''י המדובר בפרוש של פסוק. צריך להבין את ההקשר שלו. בהקשר הזה זה דבר בסיסי. למשל כתוב בתורה לא תנאף - יבוא מישהו ויטען התורה מעודדת ניאוף! כתוב בתורה תנאף! זה בדיוק הדבר שדינה ביכל שונרא עשתה כאן. מביאה שבר פסוק מחוץ להקשר שלו. גם דברים כאלו צריך להסביר בימינו. שנה טובה וגמר חתימה טובה אליצור | |||
_new_ |
אליצור, סליחה שאני מתערב אבל למה להתווכח | |||
|
|||
על יהדות עם מי שמגדירה עצמה לא יהודיה? הרי מי שמסכים עם אנטיוכוס (בעניין הגזרה על ברית מילה) יכול להסכים עם סטאלין באותה גזרה ואידך זיל גמור. בברכת גמר חתימה טובה לשנה טובה ומתוקה. נסים. | |||
_new_ |
משום שהוויכוח הוא על אתיקה אנושית ולא על יהדות | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |