|
יש לי מס' בעיות עם הביקורת זוהר בדשא | |||
|
|||
הפרספקטיבה שלך על השואה אינה הגיונית ומציאותית. ראשית אתה מפריד את ה'שיקול הציוני' מ'השיקול היהודי' כאילו מדובר בשתי ישויות נפרדות. וכאן אתה עושה שקר לאמת ומשחק לידי אנטישמים שמפרידים בין השניים. הסביר כבר סיון היטב מהי הציונות במאמר הפותח. שנית ההנחה שלך כאילו ''אי הקמת מדינת ישראל ב-1948'' היה לה סיכוי ''למנו את השואה'' לא מחזיקה מים,כי הנאצים לא השמידו יהודים כתלות ב'שוב היהודי' או במדדינה שקמה מאוחר יותר. השואה לא נעשתה כצעד למניעת הקמת המדינה, אלא ממניעים אנטישמיים וגזענים. אני הייתי עושה תרגית אינטלקטואלי הגיוני שמשתלב עם הסיפור ההיסטורי ושואלת מה היו פני ההיסטוריה אילו הוקמה ישראל בהכרזה חד צדדית ומלחמת השחרור היתה מתנהלת נגד הכובש הבריטי בתחילת שנות ה-30, כאשר גם הישויות הערביות עדיין לא התגבשו למדינות, והתהליך הציוני היה מבשיל קודל למלחמת העולם השניה. האם במצב שיש מדינת ישראל, שקיים צבא ישראלי, וישיש מקום מקלט בטוח לכל יהודי באשר הוא... האם במצב כזה יכול היה להתקיים תהליך ההשמדה? לדעתי אם ישראל היתה קיימת לפני 1939 גרמניה לא היתה יוצאת במדיניות של השמדה, כי היהודים שהיא רצתה לגרש ב-1938-9 היו מגיעים לישראל ולאחר מכן כל יהודי אירופה היו יכולים להגר או לברוח לישראל. להנחתי,זוהי ספקולציה סבירה שמעוגנת בהגיון התקופה ומהלכיה. | |||
_new_ |
יש לי מס' בעיות עם הביקורת זוהר בדשא | |||
|
|||
את ממש מגזימה . כמעט תשעים אחוז מהיהודים בעולם אינם ציונים , אחוז הציונים בישראל קטן גם הוא, עם כל הכבוד הרבה אחרי שלא ישאר ציוני אחד יהיו חיים יהודיים בעולם ופה בישראל. הציונות אינה תחליף ליהדות היא תנועה אוטופית מודרנית של המאה ה-19 , לאחר הקמת מדינת ישראל , אין הרבה משמעות למילה ציוני. לגבי השואה בטח ובטח שיש לי את כל הזכות להפריד מאחר והציונים לא עשו דבר כמעט לעזרה ליהודים אבל מצד שני הציונים אוהבים את כספי השילומים , אוהבים לטעון שהם יורשי הנרצחים ואוהבים לעשות שימוש אינסטרומנטלי בשואה אז בטח ובטח שאני אעשה הפרדה , ולו בגלל שרצוני לעשות צדק עם היהודים. איני מבין מה כל הרלבנטיות היום בציונות , אולי את תאמרי לי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |