| הבנתי , אם כך ומאחר שאתה מתעקש על שנות השלושים טרום המלחמה , לפני שהייתה בכלל שואה , בעצם , אז איזו רלבנטיות יש למאמר שלך בהקשר של השואה,הרי השואה לא פרצה עדיין , אתה קבעת שלי אסור בכלל להתייחס לשואה כי התייחסות שלי כבר נושאת את הידע העכשווי על השואה, וזה לא בסדר .
לא הייתה שואה בכלל אז על מה הויכוח .
נחכה שתאפשר לי לטעון שהייתה שואה ואז אוכל לבקש ממך להתמודד עם חוסר הפעולה של המוסדות הציוניים , והדוגמה שהבאת של מרד גיטו וארשה אינה רלבנטית כי היא הייתה ללא עזרה חיצונית, מה שכן רלבנטי , שאם כוחות מתוך היהדות האירופאית הצליחו להתארגן לתת קרב כזה הירואי נגד הנאצים לעכב אותם כחודש ולהקיז את דמם ומדובר בגיטו נכון שמדובר בציונים אבל לא רק ציונים, אז התירוץ של בן גוריון נשמע בלתי אמין ,בעליל, ויחד איתו כל התירוצים של הציוניים שלא רצו להילחם בנאצים אבל ששו להיות ה''יורשים'' של כספי השילומים.
אדרבא היו צריכים לארגן עשרות גיטאות כמו גיטו וארשה ,לשלוח מאות לוחמים מכל העולם היהודי, דבר לא נעשה והמרד בגיטו וארשה היה יחיד במינו כמעט .
לא מקבל שלא יכלו לארגן עשרות גיטאות כמו גיטו וארשה , תגיד שזה לא הוגן שאני עכשיו ביודעי את ההיסטוריה טוען טענה כזו, אני לא הוגן בדיוק כמו שאתה לא הוגן , וההיסטוריה בעצמה אינה הוגנת כל אחד מסדר לו כללים שיהיו נוחים לו , גם אתה נוהג כך , גם אני. |