פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לצדק, 24/09/07 13:41)
בינתיים אנחנו בתחום המדע
יובב (יום שני, 24/09/2007 שעה 16:40)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה סותר את עצמך.

המדע נותן את הכלים - התאוריות והמודלים.
המהנדסים משתמשים בכלים על מנת לפתור בעיות ספציפיות.
הפיזיקה הביאה את חוקי ניוטון, ומהנדסי בניין משתמשים בה לצורך חוזק מבנים ומהנדסי אוירונאוטיקה לתעופה.

מכאן יוצא ש'המודלים והתאוריות של המדע' עובדים, רק שהמהנדסים צריכים 'נסיון ועבודה שחורה' כדי להביא אותם לפועל.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים אנחנו בתחום המדע
צדק (יום שלישי, 25/09/2007 שעה 6:02)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסתירה נמצאת אצלך, בנסיונותיך להתחמק מההוכחה הבלתי אפשרית, אתה נאחז בכל קש מזדמן.

המודלים והתיאוריות לא עובדים, הנסיון והעבודה השחורה עובדים.
המודלים והתיאוריות הם רק סיפורי מסגרת לעבודה השחורה.
לו היו עובדים באמת, כל פרויקט מדעי היה מסתיים בתוך זמן קצר ביותר.
הזמן שלוקח לתכנן ולבנות בלבד, ללא ניסויים וללא תיקונים הגוזלים 99 אחוז מהזמן ומעלות הפרויקט.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים אנחנו בתחום המדע
יובב (יום שלישי, 25/09/2007 שעה 7:54)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בעצמך אמרת: ''הנדסה דורשת את המדעים המדויקים ביותר, מטמטיקה, פיזיקה, וכימיה.
המהנדס הוא רק השלב הלפני אחרון, המגיע לאחר הכלים שנתן לו המדע.''
אם ההמודלים והתיאוריות לא עובדים איך המהנדסים מייצרים פתרונות מבוססים עליהם?
_new_ הוספת תגובה



בינתיים אנחנו בתחום המדע
צדק (יום שלישי, 25/09/2007 שעה 8:03)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיארתי את המציאות המנוגדת לדבריך שהנדסה איננה דורשת מדעים מדויקים.
דברי אינם סותרים כלל את טענתי שהמדע הוא 99 אחוז תיאוריות ועבודה שחורה.

המהנדסים עובדים כמו חמורים על מנת לייצר פתרונות.
לו היו המודלים והתיאוריות מדויקים ונכונים,
הפתרונות היו מיוצרים במהירות הסילון ולא לוקחים שנים.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים אנחנו בתחום המדע
יובב (יום שלישי, 25/09/2007 שעה 9:48)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעולם לא אמרתי שהנדסה אינה דורשת מדעים מדוייקים.
אמרתי שהבעיות שתארת הן בעיות הנדסיות ולא 'מדעיות'.
המדע נותן להנדסה את כל העקרונות הכלליים. העקרונות האלה עובדים, ומהנדסים בונים פתרונות על פיהם.
העובדה שהדברים לוקחים זמן רב קשורה לתהליך של לימוד וטעיה בכפוף לתנאי המציאות של הבעיה הספציפית.
מנוף עובד לפי עקרונות הפיזיקה הניוטונית, אבל לבנות מנוף להרמת משא של 100 טון באזור הררי ללא קווי אספקה ובכפוף לתקציב היא בעיה של אילוצי פרוייקט, לא של עקרונות טבע.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים אנחנו בתחום המדע
צדק (יום שלישי, 25/09/2007 שעה 11:12)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיות הנדסיות שהמדע פותר, ולא המהנדס בשטח מאלתר.......

העובדה שהדברים לוקחים זמן מעידה שהמודלים והתיאוריות הם רק מסגרת אלסטית לא מדויקת.
הנסויים והטעיות נובעים מחוסר הדיוק של המודלים.

כל הנתונים נמצאים לפני המדענים כאשר הם באים לבנות מנוף, אין שום הפתעות.
ועם כל זאת הם לעולם לא מצליחים לבנות מנוף חדש ללא תקלות וללא ניסויים רבים.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים אנחנו בתחום המדע
יובב (יום שלישי, 25/09/2007 שעה 11:51)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מבין איך העולם עובד.
מדענים לא בונים מנופים. מהנדסים בונים מנופים.
ה'ניסויים' שמהנדסים עושים נכשלים לא בגלל טעויות בתאוריה המדעית, אלא בהנחות או בתכנון או באי צפיה של גורמים בשטח.
גשר המכביה ותקרות פלקל קרסו לא בגלל שהפיזיקה הניוטונית לא עובדת או טעויות בקבועים הכימיים של החומרים.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים אנחנו בתחום המדע
צדק (יום שלישי, 25/09/2007 שעה 12:15)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב שאתה מספר לי שמדענים לא בונים מנופים...אחרת איך הייתי יודע...
היית גם צריך לספר לי שאת התוכנות בהם משתמשים המדענים מחברים מתכנתים ולא מדענים......

כאשר מתכננים מנוף או כל פרויקט טכני אחר, המדענים הם הראשונים שבונים אותו.
(לא צריך לזבל במוח על מי בונה בפועל, כי בכל פרויקט יש עשרות בעלי מקצוע שונים).

ה''טעויות'' קיימות תמיד גם כאשר הכל ידוע עד הפסיק האחרון !!
כל ה''הפתעות'' שאתה דוחף הם קשקוש מוחלט, הן קיימות רק בפרויקטים מעטים מאד,
ואם יש כאלו בכל פרויקט כפי שאתה טוען הרי שזו הוכחה נוספת שכל המודלים והתיאוריות מנותקים מהמציאות,
והמדענים לא מכירים את העולם כלל ואינם מסוגלים לצפות בעיות אלמנטריות של כל פרויקט.
צפיית בעיות היא חלק בלתי נפרד מהידע המדעי.

גשר המכביה וקשקושים דומים הם סתם רשלנות.
אני מדבר על מדע שאינו עושה אף טעות ופועל על פי כל הכללים המדעיים,
ובכל זאת איננו מצליח לייצר פרויקט פועל היטב במכה הראשונה.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים אנחנו בתחום המדע
יובב (יום שלישי, 25/09/2007 שעה 14:30)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העבודה המדעית הטהורה היא מחקר, ולכן מדענים בד''כ לא ''בונים'' שום דבר, ואם יש מדענים שקשורים בפרוייקט של הקמה של משהו מתמודדים עם בעיות הנדסיות יישומיות, לא בעיה של מחקר מדעי.
2+2 תמיד יהיו שווים 4. זה מדע.
עקרון המנוף תמיד יעבוד כי הוא מבוסס על פיזיקה ניוטונית, שתמיד עובדת (לצורך זה).
פרוייקטים מעשיים שכרוכים בבניה עצמה נכשלים כי מעורבים בהם גורמים מציאותיים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



המחקר הוא העבודה השחורה
צדק (יום שישי, 28/09/2007 שעה 6:08)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחקר ללא תוצאות מעשיות מיידיות או עתידיות הוא חסר ערך,
ואין מחקרים כאלו כמעט, כי אין מי שיממן חימום כיסאות יקר כל כך.
מחקר בתחום האנרגיה מטרתו הברורה היא לייצר מתקן שינצל אותו,
בתחום הטיהור מיועד לייצר מערכת טיהור......
בתחום הבליסטיקה, נועד לייצר טילים ורקטות........
אין מחקרים סתם, וכל מחקר בונה משהו בסופו של דבר.

עיקרון המנוף לא עובד, לכן אף מנוף לא יפעל בפעם הראשונה.
לו היה העקרון עובד, היית מתכנן מנוף ב-‏5 דקות, ובונה אותו במשך שבועיים.

''גורמים מציאותיים אחרים'' הם חלק בלתי נפרד מהידע המדעי.
_new_ הוספת תגובה



המחקר הוא העבודה השחורה
יובב (יום שלישי, 02/10/2007 שעה 22:14)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש ענפים שלמים במתמטיקה שמפותחים רק לשם המתמטיקה, בלי שום מניע ישומי כלשהו.
כנ''ל בביולוגיה - חקר מנגנוני ייצור חלבונים ביצור חד תאי מסויים שלא ניתן להשליך על שום דבר אחר.
זה המדע.

עקרון המנוף עובד תמיד. כל מסה מצייתת לו. אין בעיה להרים בעזרת קשר שמונח על מדרכה בלוק של 5 ק''ג. יש בעיות רבות לעשות אותו דבר עם בלוק של 5 טון: המדרכה תשבר, הקרש ישבר, אין קרש גדול מספיק וכו'.
את הפיזיקאי דברים כאלה לא מעניינים בכלל.
_new_ הוספת תגובה



המחקר הוא העבודה השחורה
צדק (יום רביעי, 03/10/2007 שעה 6:07)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מטמטיקה היא מדע יוצא דופן, הוא המדע הטהור היחיד.
המטמטיקה גם היא הופכת לשימושית בסופו של דבר,
אך בטווחים רחוקים מאד, לעיתים גם אחרי עשרות שנים.
כך שגם המדע הטהור ביותר הופך למעשי בסופו של דבר.

ביולוגיה היא מדע ככל שאר המדעים, כל מחקר פועל להכרה ולמציאת פתרונות לבעיות.

עקרון המנוף לא תמיד עובד, עובדה.
לו היה עובד תמיד הרי שכל מנוף היה פועל מיד בפעם הראשונה, וזה לעולם לא קורה !!

את הפיזיקאי הכל מעניין, כי הקרש והמדרכה הם חלק מהמשתנים בהם הוא חייב להתחשב.
חוזק חמרים, עמידה בכוחות שונים..........
אם המדרכה חלשה מדי הוא צריך לתכנן מנוף שיפעיל לחץ חלש יותר על המדרכה,
ויפזר את הלחץ על הסביבה.....יש לו את הכלים לכך לכאורה.
מכיוון שידיעותיו של הפיזיקאי לעולם לא יכסו את כל הנחוץ,
הרי שתמיד יהיו לו כשלונות רבים לפני ההצלחה היחידה,
כלומר, עבודה שחורה רבה מאד לפני שהפרויקט יצליח.
_new_ הוספת תגובה



המחקר הוא העבודה השחורה
יובב (יום רביעי, 03/10/2007 שעה 6:40)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביולוגים, כמו מתמטיקאים, עובדים על מחקר. למחקר יכול להיות ערך שימושי מיידי או לא. להגיד שיש להם מטרה לפתור בעיות זה פשוט לא נכון.

תשווה את הסילבוסים של הפקולטות לפיזיקה לעומת הנדסה מכנית ותראה שפיזיקאיים מתעסקים בזה ברמות התאורתיות הגבוהות ביותר, ומהנדסים הם אלה שעושים את העבודה.
תאמין לי - כשבונים מנוף אין פיזיקאים בעניין בכלל.
_new_ הוספת תגובה



הפיזיקאים שם כל הזמן
צדק (יום רביעי, 03/10/2007 שעה 9:42)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל חומר, כל כלי, וכל טכניקה, בהם משתמשים נקבעו או יוצרו על פי חוקי הפיזיקה וחוקים מדעיים נוספים.
הפיזיקאי לא צריך להיות בשטח ולאכול אבק כדי להוכיח שעבודתו משפיעה.
גם המסגר לא נמצא בסביבה, כי הוא ריתך את החיבורים במסגריה.......
בסופו של דבר בשטח נמצאים רק טכנאים המרכיבים את חלקי המנוף,
ואין להם שום קשר לתכנון וליצור....
אז מה אף אחד לא אחראי לייצור ולתכנון שלו?

על פי טענתך המצחיקה הרי אין בשטח אף אדם שבנה את המנוף,
אולי המנוף נברא מעצמו.....
_new_ הוספת תגובה



הפיזיקאים שם כל הזמן
יובב (יום רביעי, 03/10/2007 שעה 18:36)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מנוף מתוכנן ע''י מהנדסים.
אין פיזיקאים בתהליך.
_new_ הוספת תגובה



[•] הפיזיקאים שם כל הזמן
צדק (יום ראשון, 07/10/2007 שעה 4:58)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים.]

כל חלק במנוף מתוכנן בעזרת פיזיקאים, עומס מותר על כל וו, שרשרת, או כבל, נקבע ע''י פיזיקאי.
עוצמת המנוע, המומנט, הפיתול, נקבע ע''י פיזיקאי.
התמסורת, חוזק, יחס העברה, נקבע ע''י פיזיקאי...........
צריך עוד להמשיך כדי להעבירך למאה ה-‏21?
_new_ הוספת תגובה



[•] הפיזיקאים שם כל הזמן
יובב (יום ראשון, 07/10/2007 שעה 8:21)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התואר הראשון שלי הוא בהנדסה
כל מה שתארת הוא עבודה הנדסית פרופר.
אין מעורבות פיזיקאים בבניית מנוף.
_new_ הוספת תגובה



[•] הפיזיקאים שם כל הזמן
צדק (יום ראשון, 07/10/2007 שעה 10:29)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים לא ראויים.]

הבנת הנקרא שלך ירודה להחריד.
אתה חוזר על המשפט האידיוטי ''אין מעורבות פיזיקאים בבניית מנוף'' שוב ושוב,
כאילו לא קראת דבר ממה שכתבתי,
_new_ הוספת תגובה



[•] הפיזיקאים שם כל הזמן
יובב (יום ראשון, 07/10/2007 שעה 14:29)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כתבת שמנופים מתוכננים ע''י פיזיקאים ונבנים ע''י טכנאים.
מנופים מתוכננים ע''י מהנדסים ע''פי עקרונות פיזיקליים שעובדים ב-‏100%.
אם יש בעיה בבניית מנוף היא נובעת מכשל בהגדרת המפרט או מכשל תכנוני הנדסי. לעולם לא מדובר בטעות בעקרון הפיזיקלי.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי