|
כתיבת מדוג הינה סימפטומטית לדמיון קודח עתיר שנאה | |||
|
|||
כותב מדוג: היתה לך חברה שוודית וורודת לחיים. אבל הרי כתבתי וורודת לחיים, ולא כתבתי שוודית. השאר: המצאה, אבל לא רק למטרת הסתה, ואין כאן רק ביטוי שנאה. מדובר גם בחזיונות חמדה או חזיונות אחרים שהכותב מעלה בדמיונו, ואלה, מרגע שהועלו, הופכים לממשות לכל דבר. יוצא שדמיונו, כנראה הלא מאוזן במיוחד של הכותב הזה, יוצר ממשות לכל דבר, עבורו ועבור דומיו. ואני, מה חלקי בעניין? פשוט, נוכחות פיזית או אינטרנטית תחת השם מיכאל שרון, היותי שם. נוכחות זאת מקבלת על עצמה את כל תוצאי דמיונם של מדוג ודומיו. זו פעולה אוטיסטית לחלוטין והמצאות דמיון שהופכות למעין ממשות, לעיתים מעין היסטרייה חבורתית, במובן זה שהקמתה של המציאות הבדיונית דוחפת לפעולות נוספות ודימיון נוסף והדבקת תוצאיו לדמות וחוזר חלילה. הרי לכם כיצד הומצא הטבח בטנטורה, והרי לכם מקורם של המצאות דמיון נוספות, שאנשים, אם כל המוזר שבדבר, מוכנים לפעול הלאה למענם - כך שהם גם מאמינים ביצירי דמיונם, המקבלים מעמד של ממשות. תופעות של שילהוב עצמי וטרוף קולקטיבי תוך התוויה (לעיתים הדרגתית) של מציאות פרי דמיון אכן מוכרות היטב בהיסטוריה. | |||
_new_ |
דיסאינפורמציה לא מתה, היא עובדת שעות נוספות | |||
|
|||
אצל אלה שמרגישים שהם חייבים להילחם במציאות, אך נגמרו להם הכדורים. מאדוג מייצג את קבוצת השמאל הקטנה המסתכלת על המציאות בפריזמה צרה, של: ''איזו רעה אפשר להפיל עכשיו על הימנים ותעזבו אותי מעובדות''. | |||
_new_ |
שאלה אישית | |||
|
|||
שאינה מחייבת תשובה, חו''ח, כיוון שהיא גולשת לענייני הפרט. אם כן, מה מוצאה של אותה אריקה וורודת לחיים? | |||
_new_ |
בת ישראל כשרה. | |||
|
|||
_new_ |
עקשות פורעת: אייכמן מעולם לא ויתר. | |||
|
|||
בקפדנות פקידותית דבק ברשימות שבידו, כשהוא ניצמד כספחת לכל יהודי. רבים היציגו פספורטים זרים, פניות מגורמים ניטרלים, עיטורים לשבח ממלחמת העולם הראשונה וכיוצא בזה. אבל אייכמן, רזה, חשוק וצר שפתיים, נידבק/ניטפל כספחת. אייכמן לא ויתר מעולם. בארצנו הוצג סרט שנעשה באופן חובבני משהו על ידי צוות צעיר, אודות אייכמן בשם ''המומחה''. יתכן שעקשנות חסרת פשרות וצרת שפתיים בנושאים מיותרים וניזקיים המתגלה במקומותינו, אינם אלא השפעה עקיפה של דמות ביורוקרטית עיקשת וצרה זו. יתכן שנבערות מסויימת המשולבת באוריינטציה שהכל מסתדר מאליו ל''מתברג'' בצד הנכון, בצד גורמי השפעה פקידותיים/ממסדיים או כאלו הכרוכים בקלי קלוטו מסוגים נוספים, הביאו למוקסמות מובלעת מכוח הפריעה והנזק שמאחורי ה''סדר'' הבירוקרטי שבדמות אייכמן, מצד קבוצות נוער וגורמים אחרים. שלא לדבר על כך שיש שהושפעו מהמקסם הרע שבאיסור המוחלט, שהועצם על ידי כוח העקירה והגדימה שבידו החשוקה של הפקיד צר הכתפיים. אין זה בלתי סביר להבחין, שמוקסמותם המובלעת מהשטניות הפקידותית התגלעה בגל פרוורטי של ''יצירות'' אייכמן ונאציזם, לעיתים ברוח שיינקינאית ביזרית משהו. האם גורמי חושך כאלה ואחרים אף הם הושפעו בלי משים מרצחנותו הקפדנית/ספחתית של ''עובד מדינה מסור''? אכן, הקשר בין הצגה בטלויזיה ובמרקע של דמויות אלימות או בעלות יחוד מרושע אחר ובין חיקוי דפוס התנהגותם ידוע זמן רב, בפרט בסביבה אנומית (כזו בה שוררת התפוררות ערכים). | |||
_new_ |
שרון: אתה נוטה היום להכללות | |||
|
|||
אומנם בשפה יפה וציורית, אך עדיין הכללות. האם כוונתך לומר שבשינקין והסביבה שוררת התפוררות ערכים? כולנו מתפוררים, עפ''י שרון? ואיפה מר שרון גר? | |||
_new_ |
אמרתי שהחברה הישראלית היא ברובה חברה בה שוררת | |||
|
|||
התפוררות ערכים. ו''מה יש לנו במקומה'', כפי ששואל אבידן בהמשך שירו ''אין עלית רוחנית בארץ הזאת''? יכולתי לשאול: מערכות אלטרנטיביות מתנגשות? אבל מה אם הן תפזורת של פתיתי ערכיות שלוקטו מכל הבא ליד, כשכלל השיבוץ בתמהיל ה''ערכיות לכאורה'' הינו שהפתית מצלצל טוב לאוזן? איך ניתן לאפיין שיבוץ גרגירים בניגוד להבנה שיטתית? אקלקטיקה. מהותה של זו, בלועזית - ''גורנישט מיט גורנישט''. וניתן להוסיף גם את המילה היוונית ''רטוריקה'' - כשרטוריקה היא בעיקר איצטלה לפרקטיקה מנוגדת להצהרת הערך. בלשון אחרת, אלה שהערכיות והידע שלהם הינם פתיתי טריבייה לא מאורגנים של ''מכל הבא ליד'' - מה נאמר עליהם? אספסוף משכיל. נראה כמו ידע או ערכים, אבל זה לא. נראה כמו תרבות, אבל זו היפוכה. ואם בדמויי הארזים נפלה שלהבת? אל נא תאשימיני. ניסיתי. העסק נראה יגע. | |||
_new_ |
שרון: שאלה | |||
|
|||
האם ניתן אם כך לומר שבתגובתך על הנוער והמוזיקה נהגת כאספסוף משכיל? השאלה אינה לצורך התנגחות, אלא נשאלת ברצינות. כי נראה לי שהשתמשת שם בידע ''מכל הבא ליד''. | |||
_new_ |
אני אספסוף לא משכיל אבל גאה. | |||
|
|||
_new_ |
איני משכיל אלא מלומד, לדעתי הצנועה. | |||
|
|||
_new_ |
נו, שרון, תחליט | |||
|
|||
ואיך מתיישבת תגובתך שם למעלה עם השכלתך? | |||
_new_ |
שקד: האמת? עניין של מצבוב רוח באותו רגע. | |||
|
|||
_new_ |
תקרא את תגובתי לאורי | |||
|
|||
בנוגע לדה-היומאניזציה. אתה מפחד מיקי? לכן אתה פונה לגישות כאלו? | |||
_new_ |
מאדוג: אילו ''גישות כאלה'' לכל הרוחות? | |||
|
|||
למי כבר עשיתי דהומניזציה? למה שאעשה דהומניזציה למישהו, פרט לצורך לחרוק שיניים נוכח אלה שעשו דהומניזציה שלי, ועוד אי אלו ניבלויות אישיות מאד? וגם מטיפים? | |||
_new_ |
כה לחי, מיכאל שרון; תיאור שוטף ואמין כזה | |||
|
|||
של תהליכי נפש שבסוף פוגעים בזולת - מזמן לא קראתי. שתהיה לך ולכולנו גמר חתימה טובה לשנה טובה ומתוקה נסים | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |