| היתה נכבה או לא היתה נכבה?
מי נמנע מלספר אמת? סיפורי טבריה, צפת, רמלה ולוד ולהיפך סיפורי חיפה, יפו מצביעים שלא הסתרנו דבר. מי שרצה לדעת ידע, גם בבתי הספר היסודיים שלנו.
לכל סיפור יש את הרציונל שלו. מה עוד שברוב המקומות הערבים נטשו את בתיהם בטרם קרב, אם מחשש להיפגע ואם לפי קריאת מנהיגיהם.
בתום הקרבות היו מעט השמצות והרבה ריכולים שיצרו את השקר שבא לחפות על האמת. שיקולים פוליטית בצד הישראלי היו שיקולים כבדי משקל שהניעו את החגיגה המיותרת ויצרה מיתוסים שיקריים, כמו בעניין דיר יאסין ושקריו של מפקד יחידה פוליטית בההגנה במקום מאיר פעיל. דבריו של אורי מילשטיין בעניין הזה מקובלים עלי בהחלט (http://www.e-mago.co.il/Editor/chapters-1754.htm). |