פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לעמיש, 18/07/07 19:29)
למה צער?
צדק (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 7:47)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במעמד הר סיני דיברו בעיברית.
אתה רק משער איזה כתב היה אז,
אנו יודעים שהיה הכתב כמו זה שבתורה.

יהודי הוא מי ששומר על יהדותו ולומד את מסורתו.
אינך יכול להיות קשור לעבר אם אינך לומד את התרבות שלך.
זה נכון לגבי כל עם.

לנו יש ביטחון רב בידע שלנו כי יש לנו חוקים
ומנהגים נוקשים הדואגים להעברה מדויקת מדור לדור.
חוקי העתקת התורה, פסילת ספר על כל טעות קטנה.
לך לבית כנסת ותראה מה קורה למי שטועה בקריאת מילה,
בקריאת הברה ואפילו במנגינה של המילה,
ותבין את רמת הדיוק שהיהדות והתורה דורשים מאיתנו.

אין דבר כזה בעולם כולו, בשום תרבות בעולם !!

-----------------

סיפור על הרמב''ם הממחיש את הדיוק היהודי:

כידוע, כשהיה הרמב''ם רבה של קהילת מצרים בחר בו המלך לשמש כרופאו האישי וכיועץ בכיר, עד אשר היה לידידו הקרוב ביותר של המלך. הקאדי המוסלמי הראשי של קהיר אשר היה גם הווזיר הגדול (המשנה למלך) של מלך מצרים, לא היה יכול לשאת את העלבון הצורב שבעובדה כי רב יהודי הוא האדם המקורב ביותר למלך אשר אינו חדל מלהלל ולשבח את חכמתו ונאמנותו של החכם היהודי המלומד.

ומכיון שכל נסיונותיו להכפיש את הרב בעיני המלך ולהסיתו נגדו עלו בתוהו, החל בכל הזדמנות לקנטר את הרב בענייני דתו בפני המלך. אולם הרב החכם אשר ידע שכל מטרת הקאדי להכשילו בלשונו ולהבאיש את ריחו בעיני המלך, היה מתחמק בעדינות מעימות אמיתי כדי שלא לפגוע ברגשות המלך המוסלמי, ותשובתו הקבועה היתה: ''יש לנו מסורת, ואני הולך אחר מסורת אבותי''.

והנה, באחד הפעמים כשהשיב את תשובתו המתחמקת הקבועה,...(http://reshet-he.net/Articles.asp?iPagesID=647&i...).
_new_ הוספת תגובה



כל אות וכל פסיק...
עמיש (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 9:03)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא זו בלבד שברור וידוע כי היו סוגי כתב עברי שונים, הרי שהכתב העברי היה שונה בתכלית מהכתב של היום. יש דורות שבהם כלל לא ידוע אם היה כתב ואם היה אז איזה כתב.

הכמות הקטנה מאד של כתובות עבריות מן המאות שלפני הספירה שנותרה עד ימינו (כולל כתובת השילוח למשל) מוכיחה בבירור כי הכתב היה שונה. תעודות כתובות (כמו המגילות למיניהן) מהמאה הראשונה והשניה לספירה אף הן מורות כי גם בתקופה מאוחרת יותר הכתב היה שונה בתכלית מן הכתב של ימינו אלה.

אבל גם לאחר תחילת העתקת התנך בכתב המרובע שנותר עד היום התפתחו גרסאות רבות של הטכסט, כולל כמובן ספרי החומש. כתבי היד שנותרו מדורות שונים והמקובצים בגרסאות מדעיות של התנך מורות על כך בבירור ומציינות את המקורות השונים של הגרסאות הללו. (ראה הוצאת שטוטגארט). בכל מקרה, הטענה כי מנהגי היהדות של ימינו זהים למנהגי היהדות העתיקה היא מגוחכת. אפילו מנהגי התפילה של כל עדה וכל קהילה הם שונים מזו של עדה אחרת או קהילה אחרת.

בהחלט יתכן כי היהדות מקפידה יותר מדתות אחרות על מסורת הכתיבה של ספרי הקדש שלה, אני לא מכיר את הנושא די הצרך בכדי להביע דעה.
_new_ הוספת תגובה



כל אות וכל פסיק...
צדק (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 10:02)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל סוגי הכתב שמוצאים הארכיאולוגים אינם הכתב של התורה בהכרח.
אתה חייב להשוות רק עם ספר תורה, ואינך יכול להשוות עם איגרות או כתבים אחרים.

כמו שחייבים לקרוא את התורה במדויק,
כך חייבים לכותבה במדויק וללא שינויים.
חוקי הכתיבה חלים רק על ספר תורה שבהיכל,
ולא חלים אפילו על ספר תורה הנועד ללימוד, חוץ מהדיוק המילולי.

מנהגי תפילה הם דבר אחד, וקריאת התורה זה משהו אחר.
מנהגים ניתנים לשנויים קלים, קריאת התורה לא נתונה לשינויים.

החוקים הפשוטים והקריאה בבית הכנסת יכולים ללמדך מעט,
על ההקפדה הרבה ועל הדיוק הדרוש.
עוד דוגמה: ההלכה מחייבת גם את הרב הגדול ביותר,
לשנן את קטע הפרשה שעליו לקרוא בבית הכנסת כדי שלא יטעה.
אם הוא לא משנן וטועה, הוא ביצע עבירה.

בכל בית כנסת יש את זקן בית הכנסת. כאשר הוא נכנס כולם קמים לכבודו.
המבוגר הזה הוא בדרך כלל הידען הגדול ביותר והכרתו את קריאת התורה כולה וההפטרות בעל פה, היא מדהימה.
זכיתי לראות זקן בית כנסת שהוא עיוור,
המעיר על כל טעות של אחד מהעולים לתורה,
ושאר המתפללים מסכימים עם נכונות הערותיו.
_new_ הוספת תגובה



מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
שלמה יהורשביץ (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 12:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•] מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
צדק (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 12:51)
בתשובה לשלמה יהורשביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז למה אתה סומך על פרס העיוור ההזוי?
_new_ הוספת תגובה



[•] מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
שלמה יהורשביץ (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 17:29)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרס גאון
_new_ הוספת תגובה



מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
צדק (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 18:24)
בתשובה לשלמה יהורשביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גאון שהביא לרצח 1500 יהודים גרם לפציעתם של עשרות אלפים,
גרם לכלכלה נזק של עשרות מיליארדי דולרים,
והביא לפריחת הטרור העולמי.

גאונים כמוהו מביאים להשמדת עמים.
_new_ הוספת תגובה



מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
שלמה יהורשביץ (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 23:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכיבוש גרם לכל העוולות הללו.

הכיבוש גם יוריד אותנו לשאול.
_new_ הוספת תגובה



מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
לוי (יום שישי, 20/07/2007 שעה 6:59)
בתשובה לשלמה יהורשביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי התיאוריה שלך הקמת מדינת ישראל תובילו אותנו לשאול .
_new_ הוספת תגובה



מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
שלמה יהורשביץ (יום ראשון, 22/07/2007 שעה 16:38)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין קשר בין מדינת ישראל לכיבוש.
_new_ הוספת תגובה



מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
צדק (יום שישי, 20/07/2007 שעה 7:20)
בתשובה לשלמה יהורשביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הכיבוש הערבי יש לחסל,
אם לא נחסלו הוא יורידנו לשאול.
_new_ הוספת תגובה



מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
שלמה יהורשביץ (יום ראשון, 22/07/2007 שעה 19:54)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכיבוש יחסל את הכובש . יהודי אמריקאי או ערבי.
_new_ הוספת תגובה



מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
לוי (יום שני, 23/07/2007 שעה 6:57)
בתשובה לשלמה יהורשביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעזרת האנטישמים הישראליים .
_new_ הוספת תגובה



מי שסומך על זקנים ועיורים לא יגיע רחוק.
שלמה יהורשביץ (יום שני, 23/07/2007 שעה 9:19)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא .

בעזרת משיחיות שקר יהודית.
_new_ הוספת תגובה



כל אות וכל פסיק...
עמיש (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 13:22)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם עלי להבין מדבריך כי ספרי התורה של היום נכתבים באותה אות ובאותו איות בה נכתבו לראשונה? האם עלי להבין כי הכתבים האחרים נכתבו בכתב שונה מזה של התורה?

אם כן, אלו הן טענות חדשנית ביותר ומוזרות למדי. האם יש לך דרך להוכיח את זאת?
באשר לקריאת התורה בבתי הכנסת. במקרים המעטים בהם הזדמן לי לשמוע קריאה בתורה - כל מקרה היה שונה מחברו, כל אחד בהגיה שלו ובמבטא שלו.
_new_ הוספת תגובה



כל אות וכל פסיק...
צדק (יום חמישי, 19/07/2007 שעה 13:42)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל ספרי התורה נכתבים באותה הצורה כמו ספר התורה הראשון.
לא כל הכתבים האחרים נכתבו בצורה שונה,
למשל פרשיות התפילין נכתבות כמו ספר תורה.

ניתן לכתוב כמו ספר תורה אך לא חייבים.
ואל תשכח שכתיבת ספר תורה זו השקעה עצומה של זמן.

-----------

מבטא שונה אין פירושו קריאה שונה.
צריך לקרוא על פי הניקוד הנכון, ועל פי הטעמים הקובעים את ה''מנגינה''.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי