פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ההגינות מחייבת
ע.צופיה (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 14:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחת כמובן לציין כי באותה כתבה (בסיפא שלה)מצויין כי לפני כחודש וחצי עוכבו לחקירה מספר נערים מהישוב חשמונאים שנתפסו על ידי משטרת ש''י במטע זיתים כשברשותם כלי משחית(גרזנים וכולי) וכלי נשק.
הם ''סתם'' רצו לבנות שם סוכה.
איני מצדיק לא את אלה ולא את אלה,אך אם כבר אז כתוב את כל האמת ולא רק את מחציתה הריקה.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים החגיגה מסתירה את הסייפא
דוד סיון (יום רביעי, 22/11/2006 שעה 14:41)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפעמים לא קוראים את הסיפא כי ההתרגשות גדולה על שנמצא
פרט מידע שכל כך חשוב למביא.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים החגיגה מסתירה את הסייפא
ע.צופיה (יום חמישי, 23/11/2006 שעה 16:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קוראים, בעבועה ,קוראים, אך כמו ערוץ 7 ןיתר הערוצים הימניים: כותבים ומצטטים מה שנוח ומתאים וחושבים שכולם טיפשים כמותם ולא קוראים ידיעה עד הסוף.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים החגיגה מסתירה את הסייפא
א. פרקש (יום חמישי, 23/11/2006 שעה 20:07)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום דבר. בנערים לא השמידו שום עץ. אז למה לכרוך דבר בשאינו דבר ולעשות על זה חגיגה ופוסטים?
_new_ הוספת תגובה



לפעמים החגיגה מסתירה את הסייפא
ע.צופיה (יום חמישי, 23/11/2006 שעה 21:43)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם,טיילו במטע הזיתים בזמן המסיק, בעת שפועלים עסקו במסיק, כאשר הם( החשמונאים) מצוידים בסכין קומנדו,כלי משחית אחרים,גרזן, פטישים,
סתם טיול בטבע!
ואחר כך מאשימים את מהרשק האומלל.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים החגיגה מסתירה את הסייפא
א. פרקש (יום שישי, 24/11/2006 שעה 15:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תסובב את הסיפור איך שתרצה. אין כריתת זיתים. נקודה.

הנערים לא ''סתם טיילו'' כי הם בנו שם ''מחנה'' כמו כל נערינו, והערבים באו להרוס להם את המחנה ואת עצי הזית השייכים להתנחלות (או שיש עליהן מחלוקת בעלות). מה לא בסדר?

מה הבעיה בסכין קומנדו? כנער לא היה לך או לאחד מחבריך סכין כזה? בכל זאת לצד הבטוח טוב שהיה להם. לך תדע מה ערבים יכולים לעשות. ''כלי משחית אחרים'' לא שמעתי שהיו.

הערבים כורתים זיתים מכל מיני סיבות והשמאל עושה מזה רעש פוליטי נגד המתנחלים. מחר השמאלנים יתקפו את המתנחלים על כל גשם שיירד ביו''ש.

מרשק ''האומלל'' בא מביתו גבעת השלושה לשומרון כשבריכבו מסור מכני. זה מיקרי לדעתך? אל תהיה תמים. או בעצם את תיתמם.

הדבר החשוב הוא שהאירוע הזה ואחרים כמותו מוציאים את האויר מהטיעון הנלוז שמתנחלים דופקים זיתים. הערבים דופקיןם אותם, והשמאל חוגג על זה.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים החגיגה מסתירה את הסייפא
ע.צופיה (יום שישי, 24/11/2006 שעה 17:10)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיפור על תום סויר והוקלברי פין מהמושב חשמונאים.מרק טוין ''קטן'' לידך.
אהבתי את הסיום :'' והשמאל חוגג על זה''.
_new_ הוספת תגובה



אני שולל את ההנחה שהשמאל חוגג על משהו
סתם אחד (יום שישי, 24/11/2006 שעה 18:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי העמוקה והצנועה רק הימין חוגג על הכשלון שלנו של השמאחנים הפטריונים
_new_ הוספת תגובה



לפעמים החגיגה מסתירה את הסייפא
א. פרקש (יום שישי, 24/11/2006 שעה 22:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין, ע.צופיה, שלא מצאת תשובות הולמות לדברי. להבא ראוי שתארגן את טענותיך בכפוף לאירועים ולטענות המובאות בכתבה אליה אתה מתייחס, ושגם תוכל לענות כהלכה לסוגיות המועלות בפניך.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים החגיגה מסתירה את הסייפא
ע.צופיה (שבת, 25/11/2006 שעה 6:30)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נהפוך הוא, בכל תשובה הפרכתי את פרשנותך המתחמקת לידיעה הברורה על כוונת הנערים לפגוע במטע הזיתים.האחזות בכל פסיק לשם מתן מבחר אפשרויות מראה בעליל על אי הנוחות שלך ושל מגיבים אחרים בפורום לכך.
אך אני שוב מדגיש, הויכוח על כוונת המתנחלים לפגוע בערבים המסיקים זיתים או על כוונת הערבים לנצל זאת לתעמולה ורווחים כספיים,לא עמדה ביסוד הודעותי(בגלל חוסר בקיאות אלמנטרית בנושא), אלא הפניית תשומת הלב למתן מידע חלקי על ידי אחד המשתתפים.
_new_ הוספת תגובה



המטרה האמיתית
דוד סיון (שבת, 25/11/2006 שעה 7:31)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חלק ניכר מן הכותבים כאן לא מעוניינים לדעת את העובדות
כי הם כבר „יודעים” את המסקנות. הצגת העובדות (הראי)
הלא מתאימות בפניהם, כפי שעשית, מניעה תהליך מפותל כדי
להפוך את העובדות מתאימות...
_new_ הוספת תגובה



המטרה האמיתית
א. פרקש (שבת, 25/11/2006 שעה 12:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, המטרה האמיתית שלנו היא להגיע לחקר האמת. אז למה התיאוריה שלך מתבלבלת ככל שיותר אמת מגלית בפנינו?

אתה הוא המתעלם מהעובדות ודבר בתיאוריה הלא מוכחת שלך. להזכירך, כדי לשכנע אותנו שמתנחלים נוהגים לכרות עצים לפלסטינים אתה חייב להביא הוכחות, עדויות בדוקות, ולא ספקולציות למי זה נוח יותר. כי הראיתי לך אז בויכוחינו שיש פלסטינים שנוח להם מסיבות כספיות, חקלאיות ותעמולתיות לכרות את עצי זיתם. ונוח לגורמים פלסטינים וגורמי שמאל מסויימים להטיל את ה''אשמה'' על המתנחלים.

הינה כמה זה לא מפתיע שהשנה תפסו פלסטינים המבצעים כריתה וגדיעה בזמן התהוותה, רק כדי להסיר ספק מחשדנות שווא. כלומר, התופעה שאני ואחרים הצבענו עליה קיימת, וקרוב לודאי שקיימת בהיקפים רחבים ממה שהמשטרה תפסה בחודש האחרון.

דבר נוסף, האם מתנחלים היו כורתים זיתים יום אחד לאחר סיום המסיק? הרי אם המתנחלים היו רוצים באמת לפגוע בפלסטינים הם היו עושים זאת בחודשי הקיץ היפים, בטרם יוכלו הפלסטינים לבצע את המסיק וגם להינות מזיתים טובים. בעלי המטעים כורתים בכוונת מכוון ולפי שיקולם את עצי הזית שהם רוצים לכרות. כדאי שתבדוק זאת שוב אבל הפעם לבסס את הספקולציה שלך על עובדות.
_new_ הוספת תגובה



האשמות שווא של א. פרקש
דוד סיון (שבת, 25/11/2006 שעה 13:43)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצורה שאתה מתבטא היא הראיה שאינך מעוניין בחקר האמת.

1. אתה ממשיך וטוען טענות מופרכות על דברים שכתבתי.
2. העובדה שאתה ממשיך היא נסיון שלך לערב אותי בקונספירציה לא חכמה שאתה רוקח.
3. המאמרים שלי עסקו בחקר האמת ואת המסקנה העיקרית שלהם
שיש כריתת זדון אף אחד, כולל הקישקוש שלך, לא הפריך.

כנראה שקשה לך מאד עם העובדות והתמונות שהצגתי.
לכן אתה מנסה להדביק לדברים שכתבתי קונספירציה מופרכת.
זכותך וזה גם מתאים לך...
_new_ הוספת תגובה



האשמות שווא של א. פרקש
א. פרקש (שבת, 25/11/2006 שעה 22:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההוכחה היחידה היתה שיש כריתת עצים.

מי המבצעים, זדון או לא זדון - לא הוכחת דבר, אלא העלית את טענותיך לפי שיקולך. בעלי המטעים הם הכורתים את עציהם.
אם זה זדון או לא, זוהי הגדרה מוסרית - כי אם כוונתם היתה גם להינות מעצי ההסקה לפני בוא הקור וגם להאשים אחרים המעשה, אז הזדון הוא גדול ביותר.

אני שללתי את פרשנותך לעובדות שהבאת, וגם הסברתי את זה אז. בכל מקרה האירועים האחרונים רק מחזקים את דעתי, ומראים שהפלסטינים הם הכורתים בסיטונות את עצי הזית, בעיקר לאש חימום הבית עם בונוס של חימום האוירה הפוליטית.
_new_ הוספת תגובה



צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור
א. פרקש (שבת, 25/11/2006 שעה 12:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהיכן אתה מסיק שהנערים רצו לכרות עצי זית. לא הצלחת להוכיח זאת.

אתה מתייחס לתיאורייה קונספירטיבית שדוד סיון (ואכן היה שם מידע חלקי) חיבר בזמנו ואתה מנסה לחבר אותה לאירוע החשמונאים. אבל לתיאוריה הזאת אין רגליים בסיפור החשמונאים, ובודאי לא לאחר שאתה קורא את החלק הראשון של הכתבה שערבים נוהגים ונהגו בעבר לכרות את עצי זיתם מסיבות שונות (כולל הטלת רפש ורשף על המתנחלים).

אתה מחבר בצורה מאולצת תפוזים ודגים מלוחים וחושב שיוצא לך מעדן. אבל אין לך כל עובדה שתומכת בתיאוריה שלך. להיפך, המידע שהובא לפנינו רק שולל אותה.
_new_ הוספת תגובה



שוב אתה מוריד את ערכך
דוד סיון (שבת, 25/11/2006 שעה 13:47)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממציא קונספירציה ומייחס אותה לאחרים (תגובה 87468).

זה מעשה לא מכובד.
_new_ הוספת תגובה



שוב אתה מוריד את ערכך
א. פרקש (שבת, 25/11/2006 שעה 22:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אדוני יכול להצביע בפני כולם איזו קונספירציה בדיוק בניתי?

למה סתם להשמיץ ללא עובדות?

אני שללתי את התיאוריה שלך על שמתנחלים כורתים זיתים. עובדה היא כי עד היום התיאוריה שלך לא הוכחה. בינתיים נתפסו ערבים גודמים זיתים. עובדה.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להמשמיץ
דוד סיון (יום ראשון, 26/11/2006 שעה 8:41)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממציא תיאוריה ומייחס אותה לי זו ההשמצה הראשונה.
ההשמצה השניה היא שאתה טוען ששללת תיאוריה שלי.
הסבר לשאר טיעוני נמצא גם בתגובה 87468. בקיצור אל
תיתמם!

אתה לא חייב להשמיץ אותי כדי לקדם תיאוריות שלך.
בנתיים התיאוריה שלך לא הוכחה.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להמשמיץ
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 26/11/2006 שעה 8:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה זה שמשמיץ כל הזמן את היהודים שעברו לגור ביהודה ושומרון (שמות יהודיים? מעניין למה).

המאמרים שלך ודעותיך ידועים לנו אז אל תיתמם.
אתה אוהב ערבים אז על מה המהומה?
_new_ הוספת תגובה



אתה הרי לא תפסיק לקשקש שקרים
דוד סיון (יום ראשון, 26/11/2006 שעה 12:30)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מתאים למחללי שבת כמוך.
_new_ הוספת תגובה



אתה הרי לא תפסיק לקשקש שקרים
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 26/11/2006 שעה 12:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הרי בדם שלך
_new_ הוספת תגובה



בנתיים, מהנדס אזרחי, לא ביססת שום דבר
דוד סיון (יום ראשון, 26/11/2006 שעה 15:27)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהנדס אזרחי, חוץ מלגדף ולטעון טענות מופרכות לא עשית דבר.
כמו כל הטרולים, מהנדס אזרחי מקשקש שטויות וגם שקרים
שקופים. החזרות על הקישקושים רק חושפים את מעמרומיו
של מהנדס אזרחי חסר היכולת לבסס דבר של טעם חוץ מלחלל
שבת ולהטיף מוסר נבוב.
_new_ הוספת תגובה



בנתיים, מהנדס אזרחי, לא ביססת שום דבר
מהנדס אזרחי (יום שני, 27/11/2006 שעה 9:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היכן השמצתי אותך?!

כלום אינך יודע לקרוא?
תקרא עוד פעם...

ד.א. אתה הוא זה שמגדף ומשקר כל הזמן ראה את תגובתך המופרחת.
כל מערומיך נחשפים פה בגלוי לציבור הרחב ואין המראה מלבב במיוחד.

ודרך אגב ממתי חשובה לך השבת? שכה תכעס עלי? הלנו אתה או נגדנו?
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להמשמיץ
א. פרקש (יום שני, 27/11/2006 שעה 9:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היכן בדיוק ההשמצה, סיון?

אני טוען שהתיאוריה שלך (''אני לא יכול להציג מישהו ספציפי שחשוד במעשי פשע, אבל...'', ''רמזים שאולי
אפשר לחבר אותם לאנשים מסויימים.... '' וכו') שבה החשדת את המתנחלים פשוט לא תופסת תאוצה.
_new_ הוספת תגובה



הבסיס הן הנחיות שמתנחלים פירסמו
דוד סיון (יום שני, 27/11/2006 שעה 9:43)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. ההשמצה העיקרית היא שאתה ממציא תאוריה ומייחס אותה לי.
2. העובדה הפשוטה היא שמתנחלים ואוהדים פירסמו הנחיות לבצע פשע שכוללות חבלה במטעים של פלשתינאים. היו עוד אנשים שראו ושמעו את הקולות (תגובה 78732).

על ראש ''הגנב'' בוער הכובע ואני רק טוען שיש רמז מיהו ''הגנב'' לא טענתי שזה הוא. אבל אתה מקשקש שהאשמתי מתנחלים. זו ההשמצה השניה.

לגבי 'רוב העדויות' הנה עוד משהו שכתוב במאמר שלי:
''על פי פסק הדין של בג''ץ מודים גורמי אכיפת החוק (צה''ל והמשטרה) שמבוצעים פשעים נגד רכושם וחייהם של פלשתינאים. זה כולל כריתה והשחתה של כ-‏200 עצי זית באדמות הכפר בורין. אבל הם גם מציינים שאינם מצליחים לתפוס את המתנכלים'' (דיון 3647).
_new_ הוספת תגובה



הבסיס הן הנחיות שמתנחלים פירסמו
א. פרקש (יום שני, 27/11/2006 שעה 12:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הבסיס שלך? אם יובל רבינוביץ מכובדנו מקבל אז כאילו בית המשפט פסק? הרי אין קשר בין הערכות המתנחלים לקראת פינויים האפשרי כפי שהיה אז לבית גדיעת הזיתים. זוהי לא הוכחה לענייננו בכלל והיא לא היתה קבילה בשום בית משפט רציני אם היית רוצה להעמידה למבחן.

חלק מהגנבים כבר נתפסו, ותפיסתם מעידה על תופעה רחבה יותר בקרב הערבים. זה רק מוכיח שההחשדות שלך היו נמהרות. וכבר אמרתי לא אחת בויכוח ביננו שאם יתפסו יהודי בשעת מעשה הוא ראוי לטיפול משטרתי בדיוק כמו שכנו הערבי. אבל בינתיים לא היה לנו מקרה כזה. רק חשדות. ומחשדות מסוכן ביותר לבנות תיאוריות, כי הן מיד עוברות את הגבול לקונספיציות.

עדיף היה להשאיר את הויכוח בעניין גדיעת הזיתים בסיפא שכתבת ולא למנות את הסיבות האפשריות או ביתרונות של המתנחלים לקיום התופעה. אם היית רוצה להיות אמין יותר היית צריך להעלות אפשרויות תיאורטיות נוספות, למה לדעתך יש יתרון בפרסום התופעה מהצד הפלסטיני דווקא. ואז הויכוח היה ריאלי ואובייקטיבי.

לעניין זה הסיפא שלך היתה מוגזמת וחסרת בסיס וחריפותה ואתה בודאי יותר מאשר השארת את הרושם שאתה מאשים את המתנחלים (חלקם): ''מסקנה חשובה מהעובדות שהוצגו כאן היא שיש ציבור שעבורו קיום מצוות ישוב הארץ וכיבושה, גם באמצעים לא חוקיים היא ראויה. המצוות הללו יותר חשובות מזכויות להן זכאים החקלאים הפלשתינאים – הזכות לחיים ולחופש התנועה וזכות הקנין. נראה שהמעורבים מסכימים שישוב וכיבוש הארץ הם יעדים חשובים ולעזאזל עם הזכויות של התושבים הפלשתינאים.

יחד עם זאת, האנשים השייכים לאותו ציבור צריכים לזכור זאת בבואם לדון ביחסם של עמים אחרים ליהודים ולישראל. כדאי שיזכרו שהעמדות והמעשים הללו משפיעים על מה שחושבים בארצות אחרות עלינו; שסקרים שלא מחמיאים לישראל מושפעים מכך ושזה לא בהכרח מאנטישמיות ושנאת ישראל.'' דיון 3647
_new_ הוספת תגובה



לא מוגזמת כלל
דוד סיון (יום שני, 27/11/2006 שעה 15:21)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. דברי (דיון 3647) הם מסקנה ישירה מהמלצות החוברת שהוזכרה במאמר:
יש ציבור (המעורבים) כזה. ההנחיות הן הוכחה שיש ציבור
שחושב כך והוכחה למה שטענתי בעקבות זאת. העובדה שגם יובל מציג עמדה דומה מראה ששיקול דעת של אדם נוסף מגיע למסקנות דומות לשלי. בכלל מי אתה שתדבר על חריפות כאשר אתה מסיק מסקנות עוד יותר חריפות מכלום.

2. אף גנב עוד לא נתפס בנושא חבלה בזיתים. לאלו שנעצרו עומדת חזקת החפות.
זה נכון לפחות עד שיש כתב אישום והוכחות לטענות
שנקשרו למעשה שלהם.היא בהחלט הוכחה זה מה שהוצג באותה החוברת.

3. אתה מנסה לגרור את הדיון למגרש הפוליטי בטיעון שזה יותר ריאלי ואובייקטיבי. אני מעדיף להישאר במגרש של איסוף עובדות וניתוחן. בנתיים המסקנה שלי נשארת לגבי התופעה של חבלה בעצי זית של הפלשתינאים. הרי גם הצבא והשב''כ אישרו (בפני בג''ץ) שתופעת החבלה קיימת (200 עצים בכפר בורין).
_new_ הוספת תגובה



לא מוגזמת כלל
א. פרקש (יום שני, 27/11/2006 שעה 19:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין יתרון כלל כאשר שניים טועים יחדיו. אם כי כמו שאמרתי יובל התייחס לעניין הפינוי ולא לעניין הזיתים. וכל הויכוח ביננו היה על מי כורת את הזיתים.

בנוסף לתפיסת ערבים כורתי זיתים נתתי גם הצעה טובה ביותר שמתארת למה זה סביר תאירוטית להניח שהם כורתים את הזיתים. זה היה לפני כמעט שנה ושוב בויכוח ביולי. והינה החודש אנחנו מתבשרים על חיזוק לתיאוריה שהעליתי.

מה צריך יותר מזה?

אז בסדר, בוא ננהג כלפיהם בחזקת החפות, אבל תנהג כך גם במתנחלים. וזאת אני אומר למרות שהמתנחלים לא נתפסו כורתי זיתים ואילו לחילופין הערבים נתפסו גם נתפסו בשעת מעשה עם הרבה עצים מוכנים למכירה (עדויות קשות, מה שנקרא).

אין כאן כל פוליטיקה. אני הוא המדבר על הצורך לטעון את התיאוריות של כריתת עצי הזית בעובדות. וציינתי זאת לכל אורך הויכוחים. כל מה שעשיתי הוא לשלול את התיאוריה שלך שכאילו המתנחלים עשו זאת, או שכאילו היתה להם סיבה לעשות זאת, תוך הצגת האפשרות התיאורטית ההופכית שגם לערבים יש סיבות לבצע זאת משיקוליהם. טענת הצבא והשב''כ אישרו (בפני בג''ץ) שתופעת החבלה קיימת (200 עצים בכפר בורין) אינה טוענת שהמתנחלים עשו זאת.

החודש, לאחר שבוצע מסיק הזיתים במלואו, קיבלנו יותר מרמז קרוב לודאי, מי כרת את העצים ומה היו במטרות של בעלי המטעים.
_new_ הוספת תגובה



אתה עוסק בהשמצה
דוד סיון (יום שני, 27/11/2006 שעה 20:13)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אכן מתווכח 'מי כורת את הזיתים'. אני לא.
שים לב: אני לא לא מתווכח איתך על 'מי כרת או כורת זיתים'.
כל שעשיתי עד עכשיו היה הדיפת האשמות שווא שלך בהקשר הזה.

הטיעון שלך על 'תיאוריה' שלי הוא שקר וכזב.
העובדה שאתה חוזר עליו בלי סוף הופכת זאת להשמצה מלוכלכת וגסה.
_new_ הוספת תגובה



אתה עוסק בהשמצה
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 1:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה כל כך ''שווא'' בלהאשים ערבים שכרתו זיתים ונתפסו בשעת כריתתם עם כמויות מסחריות של עצי זית?

ואיך זה פחות ''שווא'' לרמוז שמתנחלים עשו זאת על בסיס הנחות ספקולטיביות?
_new_ הוספת תגובה



אתה עוסק בהשמצה תגובה 87789
דוד סיון (שבת, 02/12/2006 שעה 10:05)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



וד, טרם הפרכת את טענותי
א. פרקש (שבת, 02/12/2006 שעה 10:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז למה לקרוא לי ''אתה עוסק בהשמצה''?

אתה טוען: ''לא נכון שהאשמתי את המתנחלים. כתבתי על רמזים שאולי
אפשר לחבר אותם לאנשים מסויימים אך לא ציינתי את השתייכותם במפורש. זה שאתה מפרש זאת כך, כמו בפעם הקודמת, זו בעיה שלך.''תגובה 79668

לעומת זאת פסק הדין שאותו הצגתי מדבר, על סמך התצהירים של רשויות האכיפה (צה''ל והמשטרה), על מתנחלים. גם שם במפורש לא מדובר על ''המתנחלים''.'' כלומר, אתה מדבר על ''רמזים'' ש''אולי'' ''אפשר לחבר אותם'' ל''אנשים מסויימים''.... ובמקביל אתה מנתח למה זה כמעט ברור שהמתנחלים הם שכורתים את הזיתים ומגיע עד לסוגיית ''כיבוש הארץ''. תגובה 79633

כשאני מגיב ומציג טיעון דומה אך הפוך לשלך כי אפשר שבכלל הערבים כורתים זיתים אתה טענת ''הבעיה שלי עם העמדה שלך .... שהיא משקפת חוסר איזון, על חשדות כלפי אנשי ימין הרבה יותר קשה לשכנע אותך'' תגובה 79727 וזאת בשעה שאתה, כל דבריך כוונו נגד המתנחלים ואפילו לא העלאת את האופציה התיאורטית שיתכן וערבים כורתים את הזיתים. שהרי מבחינת סממנים ועדויות לא היה לך כל ''קייס'' להפיל את זה על המתנחלים בלבד. אם כן, למה לא נקטטת בדרך זהירה ומאוזנת יותר?

אתה טוען שאני חי טוב מאוד עם ''ספקולציות מופרכות שמתאימות לאג'נדה פוליטית'', כאשר אתה הוא העושה זאת תגובה 79748 שהרי אני לא האשמתי אף צד אלא רק הפרכתי את החשד והאשמה שלך שכוונה רק אל המתנחלים. ואף הדגשתי זאת חזור והדגש: ''ד''א, הטענה שלי ''שזה בכלל הפלשתינאים שכורתים את העצים'' לא עלתה רק עכשיו, אלא ממש בראשית הדיונים באשכול הקודם ''על שילוד ושקרים אחרים'' תגובה 78659 . פשוט רציתי להראות לך שללא מאמץ גדול ובאותה דרך אפשר להאשים גם פלסטינים במעשה.''

בקיצור, במקום לדבר על כיבושי הזית ע''י הערבים אתה מחשיד מתנחלים שכל רצונם הוא ''כיבוש הארץ''.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להשמיץ תגובה 87789
דוד סיון (שבת, 02/12/2006 שעה 11:57)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד איך האשמת מההתחלה. הכי מצחיק עד היום לא הצגת שום שרד של הוכחה. אבל כבר האשמת לא מעט אנשים בלי בסיס(ספקולציות שמתאימות לאג'נדה פוליטית שלך) כולל ערבים כאן ובתגובות אחרות). זה איזון זה? קישקוש.
אבל כלפי אתה מעיז לטעון לחוסר איזון.

המאמר שלי הרבה יותר מבוסס, זהיר ומאוזן מההודעות שלך. הוא מציג ''החשדות'' עצמיות (דיון 3647) ומסיק מהן רק רמזים בלבד.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להשמיץ תגובה 87789
לוי (שבת, 02/12/2006 שעה 18:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שמח מאוד שאינך מאשים את המתנחלים בעקירת עצי זית של ערבים .
קראתי את דבריך בעבר והתרשמתי שאתה מאשים את המתנחלים .
יופי, גם סמלני לא מאשים את המתנחלים לכן צריך לבטל את צווי ההרחקה ל-‏21 מתנחלים .
וויוה דויד .
פרץ שרץ הבין כנראה כמוני רוץ והגד לו שיש לו בעיה בהבנת הנקרא .
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להשמיץ תגובה 87789
דוד סיון (שבת, 02/12/2006 שעה 19:50)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תקרא שוב ותגלה שהיתה לך בעיה בהנת הנקרא.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להשמיץ תגובה 87789
לוי (שבת, 02/12/2006 שעה 21:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו הבהרת וחידדת את הדברים . לא המתנחלים הם עוקרי הזיתים . עובדה חשובה מאוד .
לאור זאת פרץ שרץ ושאר השרצים הקטנים יבטלו את ההרחקות והגרושים .
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להשמיץ תגובה 87789
דוד סיון (שבת, 02/12/2006 שעה 23:47)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד טעות בפרשנות שלך.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להשמיץ תגובה 87789
לוי (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 7:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הטעות?
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להשמיץ תגובה 87789
דוד סיון (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 7:23)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מוזמן לקרוא ולהחליט לבד.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להשמיץ תגובה 87789
לוי (יום ראשון, 03/12/2006 שעה 7:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי וחלטתי ראה לעיל .
_new_ הוספת תגובה



צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור
ע.צופיה (שבת, 25/11/2006 שעה 14:26)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי הידיעה הנערים הפריעו לפועלים הערבים למסוק זיתים ולכן עוכבו לחקירה.
מה דגים ומה תפוזים בידיעה.
_new_ הוספת תגובה



צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור
א. פרקש (שבת, 25/11/2006 שעה 22:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוף סוף גם אתה מתחיל להבין
ואתה חוזר אט אט מאשמותיך את המתנחלים.....
בכל זאת יש הבדל 'קטן' בין '' לידיעה הברורה על כוונת הנערים לפגוע במטע הזיתים'' תגובה 87455 לבין '' הפריעו לפועלים הערבים למסוק זיתים''. לא ככה?

הויכוח שלנו בשנה האחרונה היה על מי כורת את הזיתים, אם שכחת.

עניין ההפרעה לפועלים הערבים יתברר לאחר שיוברר מי הבעלים של מטע הזיתים. כי אתה מתעקש להתעלם מעובדה אחת שקיים סכסוך על הבעלות ככתוב: ''המינהל האזרחי הוזעק להכריע למי שייכים עצי הזיתים.'' http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/508/339.html .
_new_ הוספת תגובה



צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור
ע.צופיה (שבת, 25/11/2006 שעה 23:31)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שהמשטרה יודעת למי שייך המטע. עובדה שהנערים עוכבו לחקירה והפועלים הערבים הובאו לשם הגשת תלונה בלבד.
להפריע לפועלים אינו שונה בהרבה מלפגוע במטע הזיתים. אגב, רוב התלונות של הערבים היו על הפרעה למסיק ולכן,לפי התקשורת כמובן,בג''ץ חייב את צה''ל להבטיח את שלום הפועלים העושים בכך.
_new_ הוספת תגובה



צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור
לוי (יום ראשון, 26/11/2006 שעה 6:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השוטרים יודעים שכדי להתקדם בחיים עליהם להתעלל במתנחלים ולא שום דבר אחר .
_new_ הוספת תגובה



צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור
ע.צופיה (יום ראשון, 26/11/2006 שעה 7:01)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''נכון,וטוב שכך''.
_new_ הוספת תגובה



צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 26/11/2006 שעה 8:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה של ילד קטן אפילו תינוק.

אם לא הייתי חושב שאתה יהודי הייתי אומר שזו תגובה של ערבי.
_new_ הוספת תגובה



צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור
לוי (יום ראשון, 26/11/2006 שעה 8:57)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב למי ? לאנטישמים עוכרי ישראל כמוך ?
_new_ הוספת תגובה



אם ''כנראה'' גם אני יכול לבנות הרבה תיאוריות
א. פרקש (יום שני, 27/11/2006 שעה 9:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע.צופיה, תתחיל להיות רציני. מה קורה לך?

שום עובדה ממה שציינת אינה נכונה. לשון ההודעה היא פורמלית כשיש מגיש תלונה ויש מואשם ע''י מגיש התלונה. זוהי הפרוצדורה המקובלת שאינה מעידה כלל על תוצאות החקירה. בטרם שהחקירה נסתיימה אין לחרוץ כל דין. הרי זה מה שקרה לאלה המעלילים על המתנחלים כאילו שהם כרתו את הזיתים ובינתיים כל העדויות מצביעות / מחשידות לכיוון אחר.

בכל מקרה אל תוזיל את הויכוח מהנושא הראשי של כריתת זיתים, שבזה הכפישו את המתנחלים מזה כארבע שנים, ושאינו דומה כלל למאבק 'שכונתי' בין נערים לפלסטינים.
_new_ הוספת תגובה



ואתה אכן בונה
דוד סיון (יום שני, 27/11/2006 שעה 9:19)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בטרם חקירה אין לחרוץ דין גם בנושא הראשי.
אלא שאתה כבר מזדרז לטעון ש''כל העדויות...''
ושוכח להזכיר שמדובר בעדות אחת ללא כתב אשמה.

אז מי מוזיל את הדיון?
_new_ הוספת תגובה



ואתה אכן בונה
א. פרקש (יום שני, 27/11/2006 שעה 19:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה עדיין לא יודע, דוד.....
עדויות זה לא שכתב עיתון שמע שא' אומר ככה ל-ב'.
עדויות הכוונה לתחקור העצורים והמתלוננים, איסוף העדויות מהשטח – כמו הכלים השונים שנשאו הנערים והערבים (משום מה לא מוזכר שגם להם היו כלי עבודה), סימנים וטביעות שהושארו בשטח וכיוצ''ב. וזה נדמה לי, הרבה יותר מעדות אחת. דרישה להיות צמוד לעובדות ולהסיק מסקנות שמתבקשות מהעובדות האלה ולא להפליג לדימיונות הפוליטיקה אינה הוזלת הדיון. אני בכל מקרה לא מוזיל את הדיון.
_new_ הוספת תגובה



  אם כך אז שב בשקט  (דוד סיון)
  צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור  (לוי)
  צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור  (ע.צופיה)
  צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור  (לוי)
  צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור  (ע.צופיה)
  צר לי, אבל אינך מצליח להראות לציבור  (לוי)
  כנראה.... כנראה.... כנראה שהשמש זורחת במערב  (א. פרקש)
  כנראה.... כנראה.... כנראה שהשמש זורחת במערב  (ע.צופיה)
  לא בויכוח אתה עוסק אלא בהשמצות (תגובה 87789(דוד סיון)
  אני שובר את הראש ולא מבין  (עגממנון)
  אני שובר את הראש ולא מבין  (צדק)
  אני שובר את הראש ולא מבין  (לוי)
  מה אתה לוקח אותם ברצינות?  (//////////)
  עיניים צופיות תמיד רואות את מה שלא קיים  (ישראל בר-ניר)
  עיניים צופיות תמיד רואות את מה שלא קיים  (ע.צופיה)
  עיניים צופיות תמיד רואות את מה שלא קיים  (א. פרקש)
  הם לא מפשלים בגדול  (צדק)
  איך אתה מדבר על עלילות דם  (סתם אחד)
  איך אתה מדבר על עלילות דם  (צדק)

חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי