|
אם ואם... של אדם צר ראיה | |||
|
|||
אם הוא כתב אותה כך שהיא תובן על ידי כל הדורות, הוא נכשל. העובדה היא שאני לא מבין ממנה את מה שאתה סבור שאני צריך להבין ממנה. אם הוא היה כותב: „אסור להדליק אור בשבת” הויכוח הזה היה נחסך מאיתנו. | |||
_new_ |
אתה הוא הנכשל | |||
|
|||
אם יש בידך את הכלים הנחוצים להבנה ואינך משתמש בהם, הרי שאתה האשם היחיד. רק אם אתה מפגר או בעל ליקוי שיכלי אחר, אז אתה פטור מלימוד והבנה. הבורא לא דורש מהאדם דבר שאין הוא מסוגל לבצעו. רק אל תשכח, על הבורא אי אפשר לעבוד ! | |||
_new_ |
טענות נא למסור ליצרן. | |||
|
|||
מתוך 7 מיליארד אנשים בעולם יש, אולי, 15 מיליון יהודים. מתוכם אולי חצי מאמינים במה שאתה מאמין. כלומר, בערך אחד מכל אלף סבורים כמוך. האם 999 מתוך אלף הם לקויים בשכלם? אולי כן, אבל זה שוב מראה מה שווה בורא העולם שלך, שעשה אותנו כאלה. | |||
_new_ |
טענות נא למסור לעצמך | |||
|
|||
התורה ניתנה ליהודים ולא ל-7 מיליארד. רק היהודים מחויבים לתורה כולה. אם יש לך כושר שיכלי אלמנטרי הרי שאתה מחויב ללמוד ולהבין. אם אינך עושה זאת, אתה האשם הבלעדי. אם יש לך פחות מזה, אתה פטור על פי רמתך השיכלית. | |||
_new_ |
טענות נא למסור לעצמך | |||
|
|||
הרמה השכלית נקבעת כדלקמן: אם המסקנה שלי שונה משלך, הרי שאני לקוי בשכלי. | |||
_new_ |
אתה העדת על רמתך השיכלית | |||
|
|||
אתה טענת שאינך מבין את הכתוב, לכן אין צורך במסקנות. | |||
_new_ |
טענות נא למסור ליצרן. | |||
|
|||
מר רבינוביץ, ''מתוך 7 מיליארד אנשים...'', ממתי כמות היא ערובה לאיכות? ''...אבל זה שוב מראה...'', מה שזה מראה- ששוב אתה לא מנסה לרדת לעומקם של דברים אלא חוזר על מנטרות שדופות שמלעיטים אותך בתקשורת. ''...מה שווה בורא העולם שלך,שעשה אותנו כאלה'', נו,בחייך יובל,האם חשבת לפני שכתבת את המשפט המצחיק/האבסורד הזה? מה שווה בורא עולם? בתור רופא אתה צריך להיות הראשון שיהלל וישבח את הקב'ה על יצירת המופת שנקראת - בן אדם. הקב'ה חנן את האדם בחוכמה,בינה ודעת. חוכמה= ''כלי קיבול'' הנמצא במוח. דעת = כל הידיעות שאנו מכניסים ל''כלי הקיבול'' במהלך חיינו. בינה= זוהי היכולת של האדם לברור מתוך כלל הידיעות שברשותו את האמת מתוך השקר,את העיקר מתוך הטפל. אני מאמין שלא חסר לך חוכמה ודעת. אבל מה עם הבינה? אתה טוען שהקב'ה היה צריך לכתוב בשפה שכל אדם יבין, מי היה מבין בזמן קבלת התורה אם בורא עולם היה מדבר על גוג ומגוג כמלחמה אטומית וביולוגית? ואולי בכלל היה צריך לברוא את כולם צדיקים? ואולי לשים אותנו ישר בגן עדן בלי שנצטרך להתווכח באינטרנט? | |||
_new_ |
ספר התורה כתובה בשפת ''הענפים'' | |||
|
|||
ולכן היא מדברת על עינינים רוחניים ולא גשמיים. חוכמה (עולם האצילות), היא כל העינינים הרוחניים: אין-סוף צורות אבל רק צורות שנימצאות בכוח (לא בפועל). ולא כלי קיבול חס וחלילה. דעת, זה הכולל את שבע הספירות שהן: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. זהו מקום רוח הקודש ואכמ''ל. | |||
_new_ |
ספר התורה כתובה בשפת ''הענפים'' | |||
|
|||
אנחנו מדברים על שני מישורים שונים, מה שנקרא- עליונים ותחתונים. אין חוכמתו ודעתו של הקב'ה ניתנת כלל להשוואה עם יצורי אנוש. | |||
_new_ |
ספר התורה כתובה בשפת ''הענפים'' | |||
|
|||
לא כתוב: ''דע את א-לוקי אביך ועבדהו?'' אז איך נעשה זאת אם לא בעזרת הכלים שב-ורא עולם נתן לנו? | |||
_new_ |
ספר התורה כתובה בשפת ''הענפים'' | |||
|
|||
לא הבנתי את הפּוֹאנטָה, הרי אנני חולק עליך. | |||
_new_ |
טענות נא למסור ליצרן. | |||
|
|||
> „אתה טוען שהקב'ה היה צריך לכתוב בשפה שכל אדם יבין, מי היה מבין בזמן קבלת התורה אם בורא עולם היה מדבר על גוג ומגוג כמלחמה אטומית וביולוגית?” כלומר – הוא לא מסוגל לדבר כך שכולם יבינו אותו, כאז כן עתה? | |||
_new_ |
טענות נא למסור ליצרן. | |||
|
|||
אתה רוצה לרתום את העגלה לפני הסוס וזה לא עובד כך. הקב'ה ברא את העולם והטביע בו את חוקי הטבע כך שכל דור ילמד מקודמו ויוסיף עוד משהו לדור הבא אחריו. ''בּינוּ שנות דור'' אומר לך בורא עולם, התבונן בדורות קודמים ותבין מה עליך לעשות. ''דע מאין באת ולאן אתה הולך'' - אם אינך רוצה לדעת מאין באת סביר להניח שאין לך מושג לאן אתה הולך. כדי למלא בקבוק במים יש צורך קודם כל להסיר את הפקק. אתה כנראה שכחת להסיר את הפקק ממוחך לכן אינך מסוגל לקלוט ולהבין את תכלית החיים בעולם הזה. זבש'ך. | |||
_new_ |
טענות נא למסור ליצרן. | |||
|
|||
אתה בטוח שחכמה זה 'כלי קיבול'? | |||
_new_ |
טענות נא למסור ליצרן. | |||
|
|||
ב'כלי קיבול' הכוונה ליכולת של האדם לקלוט,להכיל כמות מידע נתונה. אצל כל אדם היכולת הזאת שונה. | |||
_new_ |
אם ואם... של אדם צר ראיה | |||
|
|||
יובל, עד שאתה משתלח בהלכות שבת ובהלכה בכלל, תעצור רגע ותחשוב איך שופטים פוסקים הלכות, איך נוצרים תקדימים, מה פירוש המושג ''כוונת המחוקק'' וכיוצא באלה. יש שיטה ויש עקביות בפסיקת הלכה, ועל פי השיטה הזאת מפרשים ופוסקים. יש בסיס - חוקת התורה, ועל הבסיס הזה בונים מערכת חוקים והלכות. אני לא מתיימר להיות מומחה בשטח הזה, אבל כך זה עובד לפי הבנתי. אם אתה רוצה להתיר הדלקת אור בשבת, עליך למצוא היתר תוך שימוש בכללים ששימשו לקבוע שצריך לברך לפני שאוכלים (לשם דוגמא). | |||
_new_ |
אם ואם... של אדם צר ראיה | |||
|
|||
כן, יש לבנות את ההלכות, משום שזה שיצר את התורה לא היה מספיק כשרוני כדי להבהיר את כוונותיו. לכן אנחנו נזקקים לאוראקל מדלפי. | |||
_new_ |
אם ואם... של אדם צר ראיה | |||
|
|||
אתה דומה לאותו ילד שרצה להצטרף למשחק ומשלא הצליח להבין את כללי המשחק טען שהמשחק טפשי ושהוא לא מעוניין לשחק. ובכלל,כל מי שמשחק הוא סתם טפש. זה קצת טפשי לטעון כך,לא? | |||
_new_ |
אם ואם... של אדם צר ראיה | |||
|
|||
כללי המשחק ברורים. הכללים הם שמי שלא מסכים אתך הוא טיפש וגם כל מי שלא רוצה לשחק אתך במשחק הוא טיפש. אז אני טיפש. | |||
_new_ |
אם ואם... של אדם צר ראיה | |||
|
|||
סוף סוף אנחנו תמימי דעים. | |||
_new_ |
לאו דווקא | |||
|
|||
השיטה שתיארתי תקפה לכל מערכת משפטית, לא רק להלכה היהודית. שופטים פוסקים הלכה ויוצרים תקדימים גם במשפט חילוני. מי שיצר את החוקה במקרה ה''חילוני'' איננו בחיים היום, ועל המשפטנים והמחוקקים של הדור הנוכחי מוטלת האחריות לפרש את החוקה ולקבוע הלכות תקדימיות וחוקים חדשים על פי הבנתם את כוונת היוצר, אבל בגבולות המסגרת המשפטית שנקבעה עבור המערכת, גם היא בשיטת התקדימים. אין הבדל עקרוני בין אופן יצירת ההלכה ה''דתית'' להלכה ה''חילונית''. ביהדות העיקרון המדריך הוא ''בל תסור'' (דברים פרק יז פסוק יא) כלומר יש לקבל את פסקיהם של חכמי הדור, בשם שמקבלים את פסקיהם של בתי המשפט והמחוקקים בכל חברה מתוקנת. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |