פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לצדק, 25/06/06 2:33)
אם ואם... של אדם צר ראיה
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 2:53)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הוא כתב אותה כך שהיא תובן על ידי כל הדורות, הוא נכשל. העובדה היא שאני לא מבין ממנה את מה שאתה סבור שאני צריך להבין ממנה.

אם הוא היה כותב: „אסור להדליק אור בשבת” הויכוח הזה היה נחסך מאיתנו.
_new_ הוספת תגובה



אתה הוא הנכשל
צדק (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 3:34)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם יש בידך את הכלים הנחוצים להבנה
ואינך משתמש בהם, הרי שאתה האשם היחיד.

רק אם אתה מפגר או בעל ליקוי שיכלי אחר,
אז אתה פטור מלימוד והבנה.
הבורא לא דורש מהאדם דבר שאין הוא מסוגל לבצעו.

רק אל תשכח, על הבורא אי אפשר לעבוד !
_new_ הוספת תגובה



טענות נא למסור ליצרן.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 4:07)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתוך 7 מיליארד אנשים בעולם יש, אולי, 15 מיליון יהודים. מתוכם אולי חצי מאמינים במה שאתה מאמין. כלומר, בערך אחד מכל אלף סבורים כמוך. האם 999 מתוך אלף הם לקויים בשכלם?

אולי כן, אבל זה שוב מראה מה שווה בורא העולם שלך, שעשה אותנו כאלה.
_new_ הוספת תגובה



טענות נא למסור לעצמך
צדק (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 4:37)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התורה ניתנה ליהודים ולא ל-‏7 מיליארד.
רק היהודים מחויבים לתורה כולה.

אם יש לך כושר שיכלי אלמנטרי הרי שאתה
מחויב ללמוד ולהבין.
אם אינך עושה זאת, אתה האשם הבלעדי.
אם יש לך פחות מזה, אתה פטור על פי רמתך השיכלית.
_new_ הוספת תגובה



טענות נא למסור לעצמך
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 21:57)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרמה השכלית נקבעת כדלקמן: אם המסקנה שלי שונה משלך, הרי שאני לקוי בשכלי.
_new_ הוספת תגובה



אתה העדת על רמתך השיכלית
צדק (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 22:51)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טענת שאינך מבין את הכתוב,
לכן אין צורך במסקנות.
_new_ הוספת תגובה



טענות נא למסור ליצרן.
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 10:59)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר רבינוביץ,

''מתוך 7 מיליארד אנשים...'', ממתי כמות היא ערובה לאיכות?

''...אבל זה שוב מראה...'', מה שזה מראה- ששוב אתה לא מנסה לרדת לעומקם של דברים אלא חוזר על מנטרות שדופות שמלעיטים אותך בתקשורת.

''...מה שווה בורא העולם שלך,שעשה אותנו כאלה'', נו,בחייך יובל,האם חשבת לפני שכתבת את המשפט המצחיק/האבסורד הזה? מה שווה בורא עולם? בתור רופא אתה צריך להיות הראשון שיהלל וישבח את הקב'ה על יצירת המופת שנקראת - בן אדם.

הקב'ה חנן את האדם בחוכמה,בינה ודעת.

חוכמה= ''כלי קיבול'' הנמצא במוח.
דעת = כל הידיעות שאנו מכניסים ל''כלי הקיבול'' במהלך
חיינו.
בינה= זוהי היכולת של האדם לברור מתוך כלל הידיעות
שברשותו את האמת מתוך השקר,את העיקר מתוך הטפל.

אני מאמין שלא חסר לך חוכמה ודעת. אבל מה עם הבינה?

אתה טוען שהקב'ה היה צריך לכתוב בשפה שכל אדם יבין, מי היה מבין בזמן קבלת התורה אם בורא עולם היה מדבר על גוג ומגוג כמלחמה אטומית וביולוגית? ואולי בכלל היה צריך לברוא את כולם צדיקים? ואולי לשים אותנו ישר בגן עדן בלי שנצטרך להתווכח באינטרנט?
_new_ הוספת תגובה



ספר התורה כתובה בשפת ''הענפים''
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 11:12)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולכן היא מדברת על עינינים רוחניים ולא גשמיים.

חוכמה (עולם האצילות), היא כל העינינים הרוחניים: אין-סוף צורות אבל רק צורות שנימצאות בכוח (לא בפועל).
ולא כלי קיבול חס וחלילה.

דעת, זה הכולל את שבע הספירות שהן: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. זהו מקום רוח הקודש ואכמ''ל.
_new_ הוספת תגובה



ספר התורה כתובה בשפת ''הענפים''
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 11:38)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו מדברים על שני מישורים שונים, מה שנקרא- עליונים ותחתונים.
אין חוכמתו ודעתו של הקב'ה ניתנת כלל להשוואה עם יצורי אנוש.
_new_ הוספת תגובה



ספר התורה כתובה בשפת ''הענפים''
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 19:44)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כתוב: ''דע את א-לוקי אביך ועבדהו?''

אז איך נעשה זאת אם לא בעזרת הכלים שב-ורא עולם נתן לנו?
_new_ הוספת תגובה



ספר התורה כתובה בשפת ''הענפים''
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 21:14)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי את הפּוֹאנטָה, הרי אנני חולק עליך.
_new_ הוספת תגובה



טענות נא למסור ליצרן.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 21:59)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

> „אתה טוען שהקב'ה היה צריך לכתוב בשפה שכל אדם יבין, מי היה מבין בזמן קבלת התורה אם בורא עולם היה מדבר על גוג ומגוג כמלחמה אטומית וביולוגית?”

כלומר – הוא לא מסוגל לדבר כך שכולם יבינו אותו, כאז כן עתה?
_new_ הוספת תגובה



טענות נא למסור ליצרן.
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 22:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רוצה לרתום את העגלה לפני הסוס וזה לא עובד כך.

הקב'ה ברא את העולם והטביע בו את חוקי הטבע כך שכל דור ילמד מקודמו ויוסיף עוד משהו לדור הבא אחריו.

''בּינוּ שנות דור'' אומר לך בורא עולם, התבונן בדורות קודמים ותבין מה עליך לעשות.
''דע מאין באת ולאן אתה הולך'' - אם אינך רוצה לדעת מאין באת סביר להניח שאין לך מושג לאן אתה הולך.

כדי למלא בקבוק במים יש צורך קודם כל להסיר את הפקק. אתה כנראה שכחת להסיר את הפקק ממוחך לכן אינך מסוגל לקלוט ולהבין את תכלית החיים בעולם הזה.

זבש'ך.
_new_ הוספת תגובה



טענות נא למסור ליצרן.
א. פרקש (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 23:02)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בטוח שחכמה זה 'כלי קיבול'?
_new_ הוספת תגובה



טענות נא למסור ליצרן.
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 23:11)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב'כלי קיבול' הכוונה ליכולת של האדם לקלוט,להכיל כמות מידע נתונה. אצל כל אדם היכולת הזאת שונה.
_new_ הוספת תגובה



אם ואם... של אדם צר ראיה
משה דר (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 9:01)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל,
עד שאתה משתלח בהלכות שבת ובהלכה בכלל, תעצור רגע ותחשוב איך שופטים פוסקים הלכות, איך נוצרים תקדימים, מה פירוש המושג ''כוונת המחוקק'' וכיוצא באלה.

יש שיטה ויש עקביות בפסיקת הלכה, ועל פי השיטה הזאת מפרשים ופוסקים. יש בסיס - חוקת התורה, ועל הבסיס הזה בונים מערכת חוקים והלכות.

אני לא מתיימר להיות מומחה בשטח הזה, אבל כך זה עובד לפי הבנתי.

אם אתה רוצה להתיר הדלקת אור בשבת, עליך למצוא היתר תוך שימוש בכללים ששימשו לקבוע שצריך לברך לפני שאוכלים (לשם דוגמא).
_new_ הוספת תגובה



אם ואם... של אדם צר ראיה
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 22:01)
בתשובה למשה דר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, יש לבנות את ההלכות, משום שזה שיצר את התורה לא היה מספיק כשרוני כדי להבהיר את כוונותיו. לכן אנחנו נזקקים לאוראקל מדלפי.
_new_ הוספת תגובה



אם ואם... של אדם צר ראיה
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 25/06/2006 שעה 23:06)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה דומה לאותו ילד שרצה להצטרף למשחק ומשלא הצליח להבין את כללי המשחק טען שהמשחק טפשי ושהוא לא מעוניין לשחק. ובכלל,כל מי שמשחק הוא סתם טפש.

זה קצת טפשי לטעון כך,לא?
_new_ הוספת תגובה



אם ואם... של אדם צר ראיה
יובל רבינוביץ (יום שני, 26/06/2006 שעה 6:17)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כללי המשחק ברורים. הכללים הם שמי שלא מסכים אתך הוא טיפש וגם כל מי שלא רוצה לשחק אתך במשחק הוא טיפש.

אז אני טיפש.
_new_ הוספת תגובה



אם ואם... של אדם צר ראיה
יהודה-אודי דוכן (יום שני, 26/06/2006 שעה 12:11)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוף סוף אנחנו תמימי דעים.
_new_ הוספת תגובה



לאו דווקא
משה דר (יום שני, 26/06/2006 שעה 16:46)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השיטה שתיארתי תקפה לכל מערכת משפטית, לא רק להלכה היהודית.
שופטים פוסקים הלכה ויוצרים תקדימים גם במשפט חילוני.
מי שיצר את החוקה במקרה ה''חילוני'' איננו בחיים היום, ועל המשפטנים והמחוקקים של הדור הנוכחי מוטלת האחריות לפרש את החוקה ולקבוע הלכות תקדימיות וחוקים חדשים על פי הבנתם את כוונת היוצר, אבל בגבולות המסגרת המשפטית שנקבעה עבור המערכת, גם היא בשיטת התקדימים.
אין הבדל עקרוני בין אופן יצירת ההלכה ה''דתית'' להלכה ה''חילונית''.
ביהדות העיקרון המדריך הוא ''בל תסור'' (דברים פרק יז פסוק יא) כלומר יש לקבל את פסקיהם של חכמי הדור, בשם שמקבלים את פסקיהם של בתי המשפט והמחוקקים בכל חברה מתוקנת.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי