|
אבקשך להתייחס לטענתו של בישארה שאין עם פלסטינאי | |||
|
|||
ז'בוטינסקי ציין עובדה, ידועה ואין עליה ויכוח, שיש ערבים בא''י הארץ ששיכת ליהודים. הסמנטיקה שאתה דוגל בה משרתת את האינטרס הערבי להציג אותנו כפולשים. מה גם , שעדיין לא התייחסת לשאלתי אודות טענתו של עזמי בישארה כי אין עם פלסטינאי. בשאלה זו אני סומך על הד''ר להיסטוריה בישארה הוא מומחה יותר גדול מז'בוטינסקי לתולדות ערב. | |||
_new_ |
אתה יכול לסמוך על מי שתרצה | |||
|
|||
אתה עסוק בסמנטיקה ובהשמצות ולכן לא משרת אינטרס אתה מנסה לשרת. הסמנטיקה חשובה לך כי נדמה לך שאם תכחיש את קיומו של העם הפלשתינאי הוא יעלם. אני בהקשרים האלה מתעניין בלימוד ההיסטוריה - לא בפוליטיקה אקטואלית - ולכן אני מעדיף להסתמך על מקורות כתובים שמבוססים על הכרת הארץ, העובדות ההיסטוריות הקשורות בה והאנשים שחיו והחיים בה. אחד המקורות האלה הוא המאמר של ז'בוטינסקי כי משתמש בעובדת קיומו של העם שהארץ היא מולדתו היחידה, כדי לבסס את האסטרטגיה של קיר הברזל, אינטרס של היהודים. לכן אינך יכול לטעון בהגינות שההכרה בקיומו של עם פלשתינאי על פי ז'בוטינסקי משרתת אינטרסים אחרים. | |||
_new_ |
אתה יכול לסמוך על מי שתרצה | |||
|
|||
עזוב קצת את ז'בוטינסקי . נשאלת בייחס לעזמי בשארה . האם עזמי בשארה טועה ? | |||
_new_ |
אתה יכול לסמוך על מי שתרצה | |||
|
|||
עניתי על השאלה הזאת. אותי מעניינת ראיה היסטורית. זה גם מעניין את פרופסור משה שמש (2004) שכתב בפרק הסיכום: ''בראייה היסטורית של תולדות המאבק בין התנועה הציונית ובין התנועה הלאומית הפלסטינית - שהחל עוד לפני המנדט הבריטי על ארץ-ישראל ונמשך לכל אורכו...'' | |||
_new_ |
ומה דעתך על שאומר עאזמי בישארה? | |||
|
|||
תשובתך לא ברורה לא שקופה ולא כנה אלא סמנטית ומתחמקת . אבקש תשובה שקופה וכנה. מדוע לדעתך טען בישארה מה שטען? והוא הרי יותר היסטוריון ממני וממך. ====================================== | |||
_new_ |
התשובה שלי כתובה כבר (תגובה 153446)! | |||
|
|||
צר לי שאתה מנסה לסלף את משמעות דברי. | |||
_new_ |
התשובה שלי כתובה כבר (תגובה 153446)! | |||
|
|||
תשובתך לא מובנת לי. שמש מצין במפורש כי המאבק הנקרא הפלסטיני החל לפני מלחמת ששת הימים. הוא טוען במפורש כי הפלסטינים לא היו עם, או קבוצה אתנית אחידה לפני 48, אלא מורכבים מפלאחים או נוודים ערבים שרובם הגיעו לכאן בעקבות היהודים ככח עבודה. אתה מציג שברי משפטים כראיה היסטורית. או כעדות ממוסמכת. | |||
_new_ |
התשובה שלי כתובה כבר (תגובה 153446)! | |||
|
|||
1. תשובתך רחוקה מהאמת: א. פרופסור שמש לא טען את שאתה מייחס לו. ב. ''אתה מציג שברי משפטים...'' שמסלפים את עמדתו של פרופסור שמש בנסיון לשכתב את ההיסטוריה. 2. פרופסור שמש (תגובה 153453) כתב במפורש שהמאבק של התנועה הלאומית (משמע יש עם שהיא מייצגת) הפלשתינאית החל לפני המנדט (לפני 1922...). הוא כתב זאת בסיכומו של ספר עב כרס על הנושא. הוא גם אמר ואומר את הדברים בעל פה. 3. אתה מציג משפטים שאין קשר בינם ובין ראיות היסטוריות. | |||
_new_ |
אבקשך לענות על שאלות בצורה כנה ושקופה כדי שאבין . | |||
|
|||
פרופסור שמש לא טוען את מה שאתה מצהיר שטוען. יותר מזה, פרופסור יוחאי סלע טוען כי ה''פלסטיניות היא תולדה של קולוניאליזם ערבי בארץ ישראל. אשמח אם תקרא : | |||
_new_ |
השכתוב לא משכנע אותי | |||
|
|||
א. הנה מה שפרופסור שמש אומר בפרק הסיכום של הספר ''מהנַכְּבָּה לנַכְּסָה'' (2004, עמ 710): ''בראייה היסטורית של תולדות המאבק בין התנועה הציונית ובין התנועה הלאומית הפלסטינית - שהחל עוד לפני המנדט הבריטי על ארץ-ישראל ונמשך לכל אורכו...'' ב. ד''ר יוחאי סלע איננו פרופסור. לפי הפרופיל שלו ב''אימגו'' (http://www.e-mago.co.il/writers/sela.htm) הוא לא פרופסור ומעיד על עצמו שהספיק להיות עוזר מחקר. ג. אני מכיר את המאמר של סלע והוא בודאי לא מתחרה עם ספרו של פרופסור שמש. במיוחד שלפחות חלק ממנו הוא נסיון להטעות את הקורא. כדי להבין זאת כדאי לך לקרוא את התגובות למאמר. הויכוח על חלק מדברי ההטעיה התנהל כבר בפורום שלנו כמה שנים קודם. | |||
_new_ |
השכתוב לא משכנע אותי- ללא כל בסיס | |||
|
|||
א. לא זה מה שהוא אומר , שוב אתה מתייחס לשברי משפטים. (מן הסתם שלא ראית גם את הכתוב עצמו, לא לינק ולא תצלום של לינק.) רסיס אצל ז'בוטינסקי פה, פליטה אצל שמש שם, ואתה מסיק מזה מציאות שלא היתה קיימת. פרופ' משה שמש עצמו נציין כי התנועה הפלסטינית החלה את דרכה לפני מלחמת ששת הימים ושוב כדי להמציא תיאוריה מופרכת אתה משמיץ את ד''ר סלע ''עוזר הוראה''.... (לא היה לי ספק שכך תנהג....) ספרו של שמש בשום פנים ואופן לא אומר שהיה עם פלסטינאי לפני המנדט, לפני מלחמת השחרור ולפני שהומצא ככלי קולונילי של הליגה הערבית. | |||
_new_ |
ההשמצות שלך, יענקלה, לא יעזרו! | |||
|
|||
א. פרופסור שמש אומר (בעל פה ובכתב) בדיוק את מה שכתבתי. הציטוט שהצגתי מסכם את עמדתו על קיומו של העם הפלשתינאי. ב. ספרו של שמש עוסק בתנועה הלאומית הפלשתינאית וכאשר יש תנועה לאומית יש גם עם. על פי הספר שלו (משנת 2004) העם הזה קיים לפני המנדט. ג. המאמר שכתב עבור ''ואללה'' לא סותר את הנאמר בשני הסעיפים הקודמים. ד. יוחאי סלע חותם על המאמרים שלו בתוספת ד''ר בלבד. אם היה פרופסור כפי שטענת הוא היה מציין זאת. ה. מה שכתבתי על המאמר של סלע נכון מאד. אין סיכוי שההשמצות המתרבות שלך לבדן ישנו את האמת הזאת. | |||
_new_ |
תיקון טעות! | |||
|
|||
המאמר של סלע שעליו כתבתי ביקורת נוקבת היה ''הפלישה הערבית לארץ-ישראל וההתיישבות היהודית'' (http://www.mideast.co.il/p-2_a-264/). זהו מאמר אחר מזה שיענקלה הציג. | |||
_new_ |
אתה יכול לסמוך על מי שתרצה | |||
|
|||
לפי הלהט שבו אתה נלחם נראה שאם הוא יכחיש את מציאות העם הפלסטיני- אתה תיעלם | |||
_new_ |
לדעתי עזמי בשארה מייצר את הפלסטינים טוב ממך | |||
|
|||
ולא אתה תקבע לו אם יש או אין עם פלסטיני. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |