פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לtelavivsanur@gmail.com, 03/06/10 12:50)
שוב סילפת כהרגלך!
דוד סיון (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 13:13)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתת-הפתיל הזה אריה לא כתב דבר שאפשר לפרש כפי שאתה
מפרש: ''אך לא ניתן 'להעניק לו' את זכות הדיבור בביר-זית שכלל
אינה בתחום הריבוני של מדינת ישראל'' (תגובה 150804).
_new_ הוספת תגובה



(יום חמישי, 03/06/2010 שעה 13:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה פרלמן כתב,

''אִלּוּ נֹעַם חוֹמְסְקִי הָיָה רוֹצֶה לִנְאֹם בָּאוּנִיבֶרְסִיטָה הָעִבְרִית אוֹ תֵּל-אָבִיב, הָיָה מָקוֹם לָתֵת לוֹ לְהַגִּיעַ, מִפְּנֵי שֶׁשָּׁם הָיָה אֶפְשָׁר לְצָרֵף לַפָּנֶל, לְפָנָיו אוֹ אַחֲרָיו - דּוֹבֵר בַּעַל הַשְׁקָפָה אַחֶרֶת. מַה שֶׁלֹּא נִתַּן לוֹמַר עַל ''אוּנִיבֶרְסִיטַת'' בִּיר-זֵית.''

''אילו נעם חומסקי היה... היה מקום לתת לו להגיע...''

ברור לחלוטין שלפי דעתו של פרלמן מניעת כניסתו
של חומסקי לביר זית היתה מוצדקת.

אך הבעיה אינה עם הפרשנות שאני נותן לדברי פרלמן.
הבעיה היא שגם הפעם קשה להבין מדבריך האם אתה
הולך לבעוט בכדור או לשרוק לפנדל - האם אתה שופט
במשחק או שחקן.

אז אניח לרגע שאתה עומד לבעוט בכדור,
ואשאל אותך, דוד: האם לפי דעתך היה
מקום למנוע את הגעתו של נעם חומסקי לביר-
זית? ואם התשובה חיובית אשמח לשמוע את נימוקיה.

פרלמן כתב את דעתו בפירוש, ואני הגבתי באופן ברור לא פחות.
יהיה זה מרענן לשמוע דעה נוספת.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה היא בדיוק עם הפרשנות המסלפת שלך!
דוד סיון (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 14:05)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מפסיק לטעון טענות מהסוג ''ברור לחלוטין'' כאשר
ה''ברור'' וגם ה''לחלוטין'' נובעים מפרשנות שלך ואינם
כתובים.

כבר הוכחת שאינך בר שיח ולכן הפניות שלך אלי מיותרות
אם תוכיח שהינך בר שיח, שאתה ענייני יתכן אולי יהיה טעם.
_new_ הוספת תגובה



(יום חמישי, 03/06/2010 שעה 17:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך החוצפה להכנס ולצאת מהשיחה
מתי שבא לך ובטון ביקורתי - כאשר איש
לא פנה אליך מלכתחילה, ואני בוודאי לא
הבעתי את רצוני לשוחח עמך בנושא זה
או בכל נושא אחר.

אילו היית מבטא את עמדותיך בצורה ברורה
מדי פעם, כפי שמשתתפים אחרים בפורום נוהגים
אולי היה טעם לשוחח איתך, - אך כאשר
חילופי דברים עמך הם בדרך כלל לא בנושא
הנדון אלא בפרשנות המתוסבכת שלך לפרשנות
הפשוטה של המשתתף, הרי השיחות איתך
הופכות למסע ארוך לתוך הלילה.

מה שהכי מוזר זו הכוונה שהינך מייחס דווקא
למושאי הביקורת המוזרה שלך - הכוונה לשמוע
ממך דברי ביקורת: אתה מניח משום מה שקיימת
אצלי הציפיה לשוחח עמך, - כי הרי אתה כותב,

''כבר הוכחת שאינך בר שיח ולכן הפניות שלך אלי מיותרות
אם תוכיח שהינך בר שיח, שאתה ענייני יתכן אולי יהיה טעם.''

הטעות העיקרית בדברים אלה היא העובדה שלא היתה
פניה שלי אליך בכל נושא שהוא בעת האחרונה, לבד מתגובות
שנכפו עלי בשל הערותיך החוזרות על איכות כתיבתי,
צבע עניבתי, וריח הפרות.
_new_ הוספת תגובה



החוצפה והשקר הם בדבריך
דוד סיון (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 18:44)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בודאי שפנית אלי לאחרונה (תגובה 150807): ''... ואשאל אותך, דוד: האם לפי דעתך היה...''
זה קרה הבוקר.

אבל גם לפני שלושה ימים, שזה לאחרונה, פנית אלי (תגובה 150646) על ידי הצגת שקרים ודמגוגיה חוזרים על עמדותי (תגובה 150695).

ב. מי שנוהג בחוצפה, על פי הגדרתך (''להכנס ולצאת מהשיחה
מתי שבא לך ובטון ביקורתי - כאשר איש לא פנה אליך מלכתחילה...'') זה דוקא אתה - יוסלה. הרי אתה בקלות רבה אתה ממציא כתבי אישום אישיים מלאים בשקרים ובדמגוגיה. לכן תלונתך היא חצופה וזה נאמר בלשון המעטה.

ג. לגופו של עניין הבוקר כתבת (תגובה 150788): ''נראה לי שאבדה לאנשים בפורום היכולת להגיב בצורה עניינית ולנהל שיחה,...'' האמירה הזאת היא חצופה כאשר היא באה ממי שכותב דברים שמוכיחים שאינו בר שיח.

ד. החוצפה שלך עולה לרמות יותר גבוהות במשפט הפותח שלך. לזה יש לי תשובה חד משמעית: אף אחד לא שואל אותך וגם אני לא !!!
_new_ הוספת תגובה



(יום חמישי, 03/06/2010 שעה 19:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוף סוף תגובה עניינית.

עכשיו אולי תתפנה לבטא
בלשון ברורה את עמדותיך
בנושאי השעה האחרים.
_new_ הוספת תגובה



כבר הבהרתי לך שאינני שואל אותך!!!
דוד סיון (יום חמישי, 03/06/2010 שעה 20:03)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 04/06/2010 שעה 5:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שאתה צועק. בגיל שלך זה מסוכן.

עדיין נותרה במקומה השאלה הלגיטימית
באשר לעמדתך בנושא מלחמת עזה האחרונה:
האם תמכת ביציאה ל'מבצע הצבאי' מלכתחילה,
והאם אתה מצדיק את המבצע למרות המחיר המזוויע
בנפש אדם ברצועה וההרס שצה''ל גרם שם.

עד היום לא שמענו ממך אפילו 'פיפס' בנושא זה.
והיה יאה אם תתייחס לנושא מההבט המוסרי ולא
רק מההבט הפוליטי-בטחוני.
_new_ הוספת תגובה



גם שקרים וגם קשיי קליטה?
דוד סיון (יום שישי, 04/06/2010 שעה 6:13)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלות שלך אינן מחפשות תשובות ולכן אינן ראויות להתייחסות.
הפיפסים שלך עוסקים בתעמולה ולא בשיח ולכן אינך בר שיח.

הבנתי שעל השקרים קשה לך לותר אבל זה לא מצריך לבטל את כושר הקליטה!
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן (יום שישי, 04/06/2010 שעה 6:14)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הִתְיַחֲסוּת לְגוּפוֹ שֶׁל אָדָם, אֶל גִּילוֹ, מְהַוָּה הִדַּרְדְּרוּת נִבְזִית וּשְׁפֵלָה בִּמְיֻחָד, אֲפִלּוּ בְּיַחַס לְמַה שֶׁהִתְרַגַּלְנוּ כְּבָר מִפִּיךָ. וְהַדָּבָר חֲמוּר עֲשֶׂרֶת מוֹנִים כְּשֶׁהוּא בָּא מִפִּי אָדָם שֶׁמַּקְפִּיד, כִּבְיָכוֹל, עַל עֶרְכֵי מוּסָר וְצֶדֶק וַהֲגִינוּת וְאַהֲבַת אֱנוֹשׁ.... אָדָם שֶׁמְּנַסֶּה לְבַדֵּל עַצְמוֹ מִמִּי שֶׁהוּא רוֹאֶה כְּמַשְׁמִיצָנִים 'מִקְצוֹעִיִּים' בַּפוֹרוּם.

אִם נוֹתְרָה בְּךָ טִפַּת בּוּשָׁה, קַמְצוּץ שֶׁל כָּבוֹד עַצְמִי, עָלֶיךָ לְהִתְנַצֵּל.
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 04/06/2010 שעה 9:16)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכותרות הופיעה הודעה שהמשט הבא נדחה כי העתונאים נתקעו ולא יוכלו ללוות אותו במצלמות

אנשי עזה הרעבים והקודחים יאלצו להמתין עד שיתקנו את ספינת העתונות

זה לא מוסרי לתת להמוני פלשתינים רעבים להמתין עד בוש למנות המזון שלהם שעל פני המשט
אבל זה מה שנקרא שלח לחמך על פני המים

יוסלה עסוק עכשיו בחדר המכונות כי יש שיבוש במנוע כנראה
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 04/06/2010 שעה 9:55)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכן, היות ומדוד סיון אי אפשר לקבל תשובה עניינית,
אפנה את השאלה אליך:

עדיין נותרה במקומה השאלה הלגיטימית
באשר לעמדתך בנושא מלחמת עזה האחרונה:
האם תמכת ביציאה ל'מבצע הצבאי' מלכתחילה,
והאם אתה מצדיק את המבצע למרות המחיר המזוויע
בנפש אדם ברצועה וההרס שצה''ל גרם שם.

עד היום לא שמענו ממך אפילו 'פיפס' בנושא זה.
והיה יאה אם תתייחס לנושא מההבט המוסרי ולא
רק מההבט הפוליטי-בטחוני.
_new_ הוספת תגובה



זה ממש אוטיזם
(יום שישי, 04/06/2010 שעה 9:59)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן (יום שישי, 04/06/2010 שעה 10:45)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תְּשׁוּבָה עִנְיָנִית בְּבַקָּשָׁה:

מִלְּכַתְּחִלָּה הָיָה אֶפְשָׁר לְהִמָּנַע מִמִּבְצָע עוֹפֶרֶת יְצוּקָה אִלּוּ הִשְׂכִּילָה יִשְׂרָאֵל לַעֲשׂוֹת בִּרְצוּעַת עַזָּה אֶת מַה שֶׁעָשְׂתָה בִּיהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן. בִּיהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן, לְאַחַר שׁוֹךְ אֲבַק הַקְּרָבוֹת וְהַפַּטְפֶּטֶת לְאַחַר מִבְצָע חוֹמַת מָגֵן, נִשְׁמַר וּמִתְקַיֵּם חֹפֶשׁ פְּעֻלָּה מָלֵא לְכֹחוֹת צַהַ''ל וְשֵׁרוּתֵי הַמּוֹדִיעִין שֶׁל יִשְׂרָאֵל. זוֹ הַסִּבָּה שֶׁבִּיהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן אֵין הַפְגָּזוֹת מֵהָאֲוִיר, אֵין קָסַאמִים, וְהַהֲרוּגִים הֵם כִּמְעַט תָּמִיד אַךְ וְרַק הַמְּבֻקָּשִׁים עַצְמָם בְּהִתָּקְלֻיּוֹת יְשִׁירוֹת.

כָּךְ גַּם בִּרְצוּעַת עַזָּה: חֹפֶשׁ פְּעֻלָּה מָלֵא לַכֹּחוֹת הַיִּשְׂרְאֵלִיִּים, בְּתוֹסֶפֶת 'תַּחְזוּקָה' שֶׁל פְּעִילוּת בִּטְחוֹנִית וּמוֹדִיעִינִית שׁוֹטֶפֶת - יַשְׁווּ בֵּין מַצָּב הַבִּטָּחוֹן וְכַמּוּת הַהֲרוּגִים בֵּין עַזָּה לִיהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן.

מִבְּחִינָה מוּסָרִית הָיְתָה וְיֶשְׁנָהּ לְיִשְׂרָאֵל כָּל הַהַצְדָּקָה שֶׁבָּעוֹלָם לָצֵאת לְמִבְצָע צְבָאִי נִרְחָב בִּרְצוּעַת עַזָּה, כּוֹלֵל כִּבּוּשׁ הַשֶּׁטַח וַהֲטָלַת מִשְׁטָר צְבָאִי, וְזֹאת לֹא מִטְּעָמִים אִידֵאוֹלוֹגִיִּים, אֶלָּא מִנִּמּוּקֵי בִּטָּחוֹן בִּלְבַד.

לַעֲנִיּוּת דַּעְתִּי, הַמְּחִיר הַגָּבוֹהַּ שֶׁנִּגְבָּה בְּחַיֵּי אָדָם, נָבַע לֹא רַק מִנִּבְזוּתָם הַמָּסָרְתִּית שֶׁל הַ''לּוֹחֲמִים'' הָעֲרָבִים, שֶׁהִסְתּוֹפְפוּ בֵּין נָשִׁים וִילָדִים וּבְתוֹךְ וּלְיַד בָּתֵּי סֵפֶר וּבָתֵּי חוֹלִים וְכַיּוֹצֵא בָּאֵלֶּה, אֶלָּא גַּם מִפְּנֵי שֶׁהַפַּחַד הַמַּצְמִית שֶׁל רָאשֵׁי הַשִּׁלְטוֹן בְּיִשְׂרָאֵל מִפְּנֵי 'מַה יַגִּידוּ הַגּוֹיִים', מָנַע מֵהֶם לַעֲשׂוֹת אֶת הַדָּבָר הַבָּרוּר וְהַפָּשׁוּט בְּיוֹתֵר: כִּבּוּשׁ מָלֵא שֶׁל רְצוּעַת עַזָּה וְיִצּוּב הַמַּצָּב הַבִּטְחוֹנִי בְּנֻסָּח חוֹמַת מָגֵן, וְזֹאת לְאֹרֶךְ זְמַן רָב כְּכָל שֶׁיִּדָּרֵשׁ, כּוֹלֵל שָׁנִים.

אַךְ מֵאַחַר שֶׁלֹּא זוֹ הָיְתָה הַמַּטָּרָה, בָּחֲרָה מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל בְּשִׁיטָה שֶׁל מַכָּה צְבָאִית חַד-פַּעֲמִית, שֶׁהִיא אוּלַי טוֹבָה נֶגֶד מְדִינָה, אֲבָל לֹא נֶגֶד אִרְגּוּן טֶרוֹר אוֹ יֵשׁוּת טֶרוֹר.

שִׁיטָה זוֹ שֶׁל מַכָּה חַד-פַּעֲמִית, כְּנִיסָה וִיצִיאָה, הִיא מִטֶּבַע הַדְּבָרִים אִינְטֶנְסִיבִית וּמְרֻכֶּזֶת הַרְבֵּה יוֹתֵר, וְגַם עוֹלָה יוֹתֵר בְּחַיֵּי אָדָם וּבְהֶרֶס רְכוּשׁ.

אֲבָל אִם נַחְזֹר לַהֶבֵּט הַמּוּסָרִי - הֲרֵי שֶׁהַתּוֹקְפָן הַיּוֹרֶה טִילִים עַל הַמֻּתְקָף, וּמַתְחִיל בְּיוֹדְעִין וּבְזָדוֹן לְגַלְגֵּל אֶת כַּדּוּר הַשֶּׁלֶג שֶׁל הַמִּלְחָמָה וְהַתּוֹקְפָנוּת - נוֹשֵׂא בְּאַחֲרָיוּת מְלֵאָה לַתּוֹצָאוֹת, לְגֹדֶל הַכַּדּוּר, הֶקֵּפוֹ וְעָצְמָתוֹ. אוֹ בְּמִלִּים אֲחֵרוֹת: מִי שֶׁגָּר בְּבֵית זְכוּכִית - בַּל יְיַדֶּה אֲבָנִים עַל בֵּיתוֹ שֶׁל הַשָּׁכֵן...
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 04/06/2010 שעה 11:36)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מעלה מספר נקודות מעניינות:

1. ניתן היה להמנע ממבצע עופרת יצוקה,
אילו כבשנו את רצועת עזה מחדש.

2. יש לפי דעתך הצדקה לכיבוש מחדש
של רצועת עזה מנימוקים בטחוניים.

3. המחיר הגבוה בחיי אדם נגרם בשל:
א. ''נבזותם המסורתית של ה'לוחמים' הערבים'',
ב. הבחירה (מתוך פחד) של ממשלת ישראל
''בשיטה של מכה צבאית חד-פעמית'' שאינה
יעילה נגד החמאס.

4. מי שיורה טילים ''נושא באחריות המלאה לתוצאות''.

לפי הסעיפים של תגובתך,
כמעט הצלחת להסתיר את חלקה של
ישראל במה שקרה בעזה - רק 3.ב מסגיר
שהיתה לישראל אפשרות שלא
להפגיז את עזה כפי שעשתה ושפעלה משיקולים
זרים (פחד כזה או אחר).

אך אתה חוזר לעשתונותיך במהירות ובסעיף 4
מטיל את האחריות המלאה למעשים על החמאס.
אמנם החלוקה לסעיפים היא מעשה ידי, אך היא
מבוססת על תגובתך כלשונה. והסתירה ברורה
בין סעיף 3.ב לסעיף 4.

משתמע מדבריך שאינך מוכן לקחת כישראלי אחריות
על ההרג המסיבי של אזרחים פלסטינים ברצועת עזה
במלחמה האחרונה.

נובע מדבריך שאכן חושב אתה שהרג מאורגן מסוג זה
ובסדר גודל שכזה אינו מוסרי, וזה אולי מסביר את הנסיון
להעביר את האחריות למעשה לחמאס ולירי הקסאמים.
אך הנטיה הברורה בתגובתך היא להתחמק מהאחריות
להרג האזרחים המסיבי. וזה אומר דרשני, היות וההתחמקות
עצמה כמוה בהודאה בקיומן של האופציות הנוספות.

דבריך כמוהם כהודאה שישראל בחרה להפגיז ריכוזי אוכלוסיה
צפופים בעזה - זו גם עובדה מוכרת שאין עליה חילוקי דעות.

אתה מגיע לקצה הפלטפורמה המוסרית שלך כאשר אתה מודה
שממשלת ישראל בחרה באופציה של ההפגזות מתוך פחד או שיקולים
זרים. אך יחד עם זאת אתה מאשים את הקורבנות עצמם בכך
שהם גרמו לטבח שנעשה בהם.

אותי תשובה זו אינה מספקת היות והיא מכילה שני גורמים
שמצביעים על מעשה פשע ידוע ומכוון מראש:
א. קיומן של אופציות אחרות לפני המבצע.
ב. הבחירה לצאת למבצע משיקולים זרים.
ג. האשמת הקורבנות בגורלם האכזר.

והמסקנה משלושת הסעיפים האחרונים
היא בבירור שישראל נהגה באופן לא מוסרי,
ושהישראלים ואתה בכללם עדיין מסרבים
לקחת אחריות על המעשה.
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 04/06/2010 שעה 11:47)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה שאתה מציע כיבוש מחדש של עזה כאלטרנטיבה לטבח האוכלוסיה האזרחית שהתחולל שם, מצביעה על כך שכלל אינך רואה את הקשר בין ירי הקסאמים והמשך הכיבוש הישראלי בגדה והמצור המתמשך על עזה. אך הקשר הזה הוא המכריע והוא זה המכוון את האירועים באיזור. העיוורון הזה שישראלים רבים לוקים בו הוא בעוכרינו כמובן, כי אנו נעים - לפי עדותך שלך - במסלול סגור הנע בין טבח באוכלוסיה האזרחית לבין כיבוש מחדש - שניהם פתרונות צבאיים ולגבי שניהם גם כאשר הם מתרחשים למעשה בשטח (הטבח שצה''ל ביצע בעזה, והכיבוש המתמשך בגדה) אתה בוחר להטיל את האחריות לתוצאות על הקורבנות. האם עלה בדעתך שניתן לסיים את הכיבוש ואת המצור על עזה באמצעות הסכם מדיני, או שהאופציה הזאת כלל לא עלתה על דעתך. וזו הצרה אם רוב הדברים שכתבת למעלה: הם נשמעים בדיוק כפי שנכתבו: כתירוצים להמשך השליטה הישראלית בשטחים. ואם המצב שוב יחמיר, 'ניאלץ' שוב לפי תיאורך להרוג מאות אם לא אלפי פלסטינים בבתיהם, ואת האחריות למעשה נטיל שוב, לפי הפרמטרים שהצעת למעלה, על הקורבנות. זה נשמע אולי טוב כשכתבת את זה, אך הדברים אינם עומדים במבחן המוסר - וזה המבחן הקובע.
_new_ הוספת תגובה



זה אחד מאבני היסוד בהבנתך השגויה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 17:59)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה אחד מאבני היסוד בהבנתך השגויה
''האם עלה בדעתך שניתן לסיים את הכיבוש ואת המצור על עזה באמצעות הסכם מדיני''
זו נקודה מרכזית בטעות הטיעונים שלך
אין הסדר מדיני שיכול להפסיק את הטרור הפלסטיני ולכן גם המשך הכיבוש חיוני .
זה הוכח שוב בתוצאות פינוי רצועת עזה . צהל עזב היהודים גורשו ורצועת עזה הפכה ליותר קיצונית , יותר טרוריסטית , ונדרשו צעדים יותר קיצוניים להרגיע אותם .

לכן
בלי טרנספר זה לא ייגמר !
ובעזה הצעתי לנהוג בצעדים קטנים של טרנספר עד אשר לא תישאר ברצועת עזה אוכלוסיה פלסטינית , או שיקבלו רצון להסדר אמיתי וסופי איתנו .
ובטורקית זה
''Bu tamim milli egemenliğe dayalı yeni devletinin kurulması yolunda atılan ilk adımdır. Milletin teşkilatlandırma ve mücadele yöntemleri belirginleşmiştir. Milli Egemenlik ve milli bağımsızlık fikri ilk kez ortaya atılmıştır.''
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן (יום ראשון, 06/06/2010 שעה 1:22)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כִּבּוּשׁ מָלֵא שֶׁל עַזָּה וְהַשָּׂגַת שְׁלִיטָה צְבָאִית וּמוֹדִיעִינִית שׁוֹטֶפֶת בְּכָל ס''מ בַּשֶּׁטַח - אֵינָם רַק אֶמְצָעִים יְעִילִים יוֹתֵר וּמְשָׁרְתִים טוֹב יוֹתֵר אֶת הָאִינְטֶרֶס הַיִּשְׂרְאֵלִי ־ אֶלָּא גַּם חוֹסְכִים בְּחַיֵּי חַיָּלִים וְאֶזְרָחִים יְהוּדִים, וּכְתוֹצַר לְוַאי גַּם חוֹסְכִים בְּחַיֵּי מְחַבְּלֵי וְאֶזְרְחֵי הָאוֹיֵב הָעֲרָבִי, כָּךְ שֶׁכִּבּוּשׁ עַזָּה עָדִיף עַל הַפְגָּזַת עַזָּה, הֵן מִבְּחִינָה אַסְטְרָטֶגִית וְהֵן מִבְּחִינָה מוּסָרִית.

לְיִשְׂרָאֵל הָיְתָה זְכוּת מְלֵאָה לָצֵאת לְמִבְצָע בְּעַזָּה, אֶלָּא שֶׁמַּטְּרַת הַמִּבְצָע הָיְתָה אֲמוּרָה לִהְיוֹת הִשְׁתַּלְּטוּת מְלֵאָה, קְבוּעָה וּמֻחְלֶטֶת עַל כָּל הָרְצוּעָה, וְאֹפֶן הַבִּצּוּעַ הָיָה אָמוּר לִהְיוֹת דּוֹמֶה בְּעִקָּרוֹ לְמִבְצָע חוֹמַת מָגֵן, עִם הַתְאָמוֹת הֶכְרֵחִיּוֹת לְפִי הַנְּתוּנִים בַּשֶּׁטַח.

אוֹפְּצְיַת ''סִיּוּם הַכִּבּוּשׁ וְהַמָּצוֹר עַל עַזָּה'' בְּהֶסְכֵּם מְדִינִי:

לִפְנֵי שֶׁדָּנִים עַל הַשְּׁאֵלָה הַאִם 'יֵשׁ עִם מִי לְדַבֵּר' אוֹ לֹא - צָרִיךְ לִשְׁאֹל עַל מַה בִּכְלָל מְדַבְּרִים. אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל - כּוֹלֵל רְצוּעַת עַזָּה - הִיא קִנְיָנוֹ הַנִּצְחִי וְהַמֻּחְלָט שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי. אִי לְכָךְ וּבְהֶתְאֵם לַזֹּאת, אֵין זֶה מְשַׁנֶּה מִי תּוֹבֵעַ אֶת הַקִּנְיָן וּבְאֵיזוֹ צוּרָה: הַאִם זֶה אִרְגּוּן טֶרוֹר אִסְלָאמִי רַצְחָנִי, אוֹ אָקָדֶמַאי מְעֻנָּב מֵאוֹקְסְפוֹרְד. עֶצֶם הַעֲלָאַת הַתְּבִיעָה מֻפְרֶכֶת וּפְסוּלָה מִיְּסוֹדָהּ.

אֲבָל הָבָה נָגִיד שֶׁהַשְׁקָפָתִי הָאִידֵאוֹלוֹגִית לֹא מְרַגֶּשֶׁת אַף אֶחָד. מֵילָא. לְצֹרֶךְ הַדִּיּוּן אֵלֵךְ צַעַד אֶחָד אָחוֹרָה וְאֶטְעַן שֶׁלַּמְרוֹת זְכוּתֵנוּ הַהִיסְטוֹרִית וְהַלְּאֻמִּית הַבִּלְתִּי-מְעֻרְעֶרֶת עַל אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל כֻּלָּהּ - יֵשׁ לְוַתֵּר עַל חֵלֶק מֵאַדְמוֹת הָאָרֶץ עַל-מְנַת לְהַגִּיעַ לְהֶסְדֵּר שָׁלוֹם. נִיחָא.

כָּל עוֹד מְדֻבָּר בַּסִּכְסוּךְ הַיִּשְׂרְאֵלִי-סוּרִי, נִתַּן לִטְעֹן - וְלוּ לַהֲלָכָה - שֶׁמְּדֻבָּר בְּסִכְסוּךְ גְּבוּלוֹת בֵּין שְׁתֵּי מְדִינוֹת רִבּוֹנִיּוֹת - כַּאֲשֶׁר אַף צַד לֹא תּוֹבֵעַ אֶת הַשְׁמָדַת הַמְּדִינָה שֶׁכְּנֶגֶד וְאֵינוֹ תּוֹבֵעַ אֶת מְלוֹא שֶׁטַח הַמְּדִינָה הַיְּרִיבָה, וְאַף אֶחָד לֹא טוֹעֵן שֶׁמִּי מֵהַצְּדָדִים מוֹנֵעַ אֶת עַצְמָאוּתוֹ שֶׁל הַשֵּׁנִי וְהוֹפֵךְ אֶת הַיָּרִיב לְ''עַם חֲסַר מוֹלֶדֶת''.

לְפִי תַּסְרִיט שֶׁכָּזֶה, אֶפְשָׁר לִכְאוֹרָה לְהָנִיחַ, שֶׁמְּסִירַת רָמַת הַגּוֹלָן לְסוּרְיָה תִּפְתֹּר אֶת הַבְּעָיָה.

אוּלָם אֵין זֶה הַמַּצָּב בַּסִּכְסוּךְ בֵּין מַה שֶׁמְּכֻנֶּה בִּצְבִיעוּת וְהוֹנָאָה ''הָעָם הַפָלַשְׂתִּינִי''לְבֵין הָעָם הַיְּהוּדִי. הָ''עָם הַפָלַשְׂתִּינִי'' לֹא נִמְצָא בְּסִכְסוּךְ גְּבוּלוֹת עִם הָעָם הַיְּהוּדִי, אֶלָּא בְּמַאֲבָק טוֹטָלִי עַל הַזֶּהוּת, הָאֲדָמָה, הַהִיסְטוֹרְיָה, הַזְּכוּת וְהַצֶּדֶק. הָ''עָם הַפָלַשְׂתִּינִי'' טוֹעֵן שֶׁתּוֹלְדוֹת הָאָרֶץ הֵן פָלַשְׂתִּינִיּוֹת וְעַרְבִיּוֹת וְלֹא יְהוּדִיּוֹת; שֶׁמִּבְּחִינָה גֶּנֶטִית וּבִּיוֹלוֹגִית הוּא הָעָם הַיְּלִידִי וְאִלּוּ הַיְּהוּדִים הֵם זָרִים וּפוֹלְשִׁים; שֶׁלַּיְּהוּדִים אֵין זְכֻיּוֹת בָּאָרֶץ וְלַפָלַשְׂתִּינִים מְלוֹא הַזְּכֻיּוֹת, וְכֵן הָלְאָה וְהָלְאָה.

כָּל עוֹד זֶהוּ מַצָּב הָעִנְיָנִים, הֲרֵי שֶׁכָּל וִתּוּר, כָּל ''הֶסְכֵּם מְדִינִי'', כָּל נְסִיגָה יִשְׂרְאֵלִית, בֵּין אִם בִּשְׁטָחִים וּבֵין אִם בְּהוֹדָאָה בַּזְּכוּת אוֹ בַּצֶּדֶק שֶׁל הַצַּד הַשֵּׁנִי - אֵינָם הִתְקַדְּמוּת לִקְרַאת שָׁלוֹם - אֶלָּא הִתְקַדְּמוּת הָאוֹיֵב בַּדֶּרֶךְ לַנִּצָּחוֹן.

בֵּינֵינוּ לְבֵין מַה שֶׁמְּכֻנֶּה ''הָעָם הַפָלַשְׂתִּינִי'' קַיָּם 'מִשְׂחָק סְכוּם אֶפֶס'. לֹא יִתָּכֵן שָׁלוֹם וְלֹא תִּתָּכֵן פְּשָׁרָה בֵּין הַיֵּשׁוּת הַיְּהוּדִית לַיֵּשׁוּת הַ''פָלַשְׂתִּינִית'', מִפְּנֵי שֶׁכָּל עֶצֶם קִיּוּמָהּ שֶׁל יֵשׁוּת זוֹ הוּא לִסְתֹּר וּלְבַטֵּל וּלְאַיֵּן אֶת הַיֵּשׁוּת הַיְּהוּדִית.

בִּיהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן הֻשַּׂג, לְעֵת-עַתָּה, מֵעֵין 'מוֹדוּס וִיוֶנְדִי', וְזֶה, לְפָחוֹת, הָרַע בְּמִעוּטוֹ. גַּם עַל הַמְּעַט הַזֶּה יֵשׁ לְבָרֵךְ.
_new_ הוספת תגובה



אכן, אין עם מי לדבר
(יום ראשון, 06/06/2010 שעה 4:52)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה כבר מזמן אינה הפלסטינים, אלא היהודים כדוגמת פרלמן שמסמנים לפני כל הצהרה בכל נושא שהוא קו בחול שמהותו:

''לִפְנֵי שֶׁדָּנִים עַל הַשְּׁאֵלָה הַאִם 'יֵשׁ עִם מִי לְדַבֵּר' אוֹ לֹא - צָרִיךְ לִשְׁאֹל עַל מַה בִּכְלָל מְדַבְּרִים. אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל - כּוֹלֵל רְצוּעַת עַזָּה - הִיא קִנְיָנוֹ הַנִּצְחִי וְהַמֻּחְלָט שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי.''

ואם מוסיפים לזה את
ההצהרה המוזרה הבאה:

''אוּלָם אֵין זֶה הַמַּצָּב בַּסִּכְסוּךְ בֵּין מַה שֶׁמְּכֻנֶּה בִּצְבִיעוּת וְהוֹנָאָה ''הָעָם הַפָלַשְׂתִּינִי''לְבֵין הָעָם הַיְּהוּדִי.''

הרי שברור שהבעיה בנוגע למשא ומתן על הסכם הקבע
היא הפרלמנים והעירנים ואפילו הרויטמנים.

ההנחה שארץ ישראל היא קניינו הנצחי והמוחלט של
העם היהודי, בחיבורה עם ההנחה שאין עם פלסטיני,
יוצרת אתוס גזעני מפלצתי הנושא עדיין את שם התואר
'יהודי' אך למעשה אינו מייצג כלל את היהדות.

'אין עם מי לדבר', פירושו כיום שלאנשי השלום בקירבנו, יהודים
כפלסטינים, אין מכנה משותף כלשהו עם יהודים גזעניים השוללים
מראש את הזכויות הפוליטיות והלאומיות של הפלסטינים (או עם פלסטינים
בעלי אג'נדה גזענית דומה). וברמה העקרונית מהווה האידיאולוגיה שפרלמן
מציג כאן סוף סוף באופן גלוי פגיעה חמורה גם בזכויות של כל אזרח יהודי בישראל.

הגזענות היא חרב פיפיות. ונותר לי רק לומר לפרלמן שהדברים
שהוא מייחס לציבור הפלסטיני - ''כָּל עֶצֶם קִיּוּמָהּ שֶׁל יֵשׁוּת זוֹ הוּא לִסְתֹּר וּלְבַטֵּל
וּלְאַיֵּן אֶת הַיֵּשׁוּת הַיְּהוּדִית.'' - לקוחים מאותו לקסיקון של ביטויים גזעניים
בהם הוא מרבה להשתמש בעצמו. השימוש בעובדה שיש גילויי שנאה עזים
לישראל בקהילה הפלסטינית כדי 'להוכיח' שאין כביכול פרטנרים למשא ומתן,
לא רק שהוא מעוות את המציאות הקיימת בשטח - מציאות שבה רוב הציבור
הפלסטיני על שתי ההנהגות שלו מתחנן ממש למשא ומתן שיביא לסיום הכיבוש
הישראלי - אלא שהוא מבייש בבורות שהוא מגלה בכל הקשור לעולם הפלסטיני
והערבי באיזורנו. ורק לשם דוגמא, כיצד מתיישבת ההצהרה של פרלמן בנוגע
לכוונות הפלסטיניות ביחס לישראל עם הסכם אוסלו, ומאוחר יותר עם הסכמות
ג'נבה, וההצעה הסעודית. הסגנון הדמגוגי הזה אינו חדש כמובן, וכבר נתקלנו
בו במאמריו של בן-דרור ימיני שטורח למשל להצהיר שמאז ומעולם דחו
הפלסטינים כל הצעה ישראלית להסכם שלום, אך שוכח למנות ברשימת המכולת
של ה'סירובים' את הסכם אוסלו - שכמובן היה ההיפך מסירוב ובכך משמיט את
הקרקע מתחת לתזה המפוצלחת של ימיני.

יכול פרלמן לנקד את דבריו עד מחר. את האלגנטיות והדיוק האינטלקטואליים אליהם הוא מתיימר איבד ברגע שהחל להעלות על הכתב גוזמאות, חצאי אמיתות ותזות גזעניות בעליל.
_new_ הוספת תגובה



פרלמן,פרלמן, זה מגיע לך.
ע.צופיה (יום ראשון, 06/06/2010 שעה 6:30)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככה זה כשאתה מתווכח עם תעמולן ולא עם משתתף תמים בפורום.
_new_ הוספת תגובה



אכן, אין עם מי לדבר
אריה פרלמן (יום ראשון, 06/06/2010 שעה 10:24)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֶפְשָׁר לְפַתֵּחַ כָּל מִשְׁפָּט בִּתְגוּבָה זוֹ לְמַאֲמָר שָׁלֵם, אוּלָם אֶסְתַּפֵּק בְּכַמָּה נְקֻדּוֹת קְצָרוֹת וּבְסִדְרַת שְׁאֵלוֹת:

1) הַשְׁקָפָתִי הָאִידֵאוֹלוֹגִית יְדוּעָה מִזֶּה שָׁנִים -

דיון 1036

אָז הַהַכְרָזָה שֶׁאֲנִי חוֹשֵׂף אוֹתָהּ ''סוֹף סוֹף'' - כָּמוֹהָ כְּהַכְרָזָה חֲגִיגִית עַל פְּרִיצַת-דֶּרֶךְ טֶכְנוֹלוֹגִית הַמְּאַפְשֶׁרֶת לָאָדָם לְהַגִּיעַ אֶל הַיָּרֵחַ...

2) שׁוּב חוֹזֵר הַכְּלָל הַיָּדוּעַ וְהַקָּבוּעַ:

א) לְעוֹלָם אַל תִּתְוַכֵּחַ עִם פֶּרֶלְמָן לְבַדּוֹ. תָּמִיד צָרֵף אֵלָיו ''עִירָנִים'' וְ''רוֹיְטְמָנִים''.

ב) תָּמִיד חֲזֹר וְהַדְגֵּשׁ שֶׁפֶּרֶלְמָן מְנַקֵּד. לָמָּה? כָּכָה.

וְכָעֵת שְׁאֵלוֹת:

מִי הֵם הַ''פָלַשְׂתִּינִים'' בַּעֲלֵי הָאַגֵ'נְדָה הַגִּזְעָנִית? מָהֵם שְׁמוֹתֵיהֶם, לְאֵילוּ אִרְגּוּנִים הֵם שַׁיָּכִים? הֵיכָן פִּרְסְמוּ אֶת הָאַגֵ'נְדָה שֶׁלָּהֶם, וּמַהִי אוֹתָהּ אַגֵ'נְדָה?
_new_ הוספת תגובה



תירוצים
(יום ראשון, 06/06/2010 שעה 21:08)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה פרלמן כותב,

''לִפְנֵי שֶׁדָּנִים עַל הַשְּׁאֵלָה הַאִם 'יֵשׁ עִם מִי לְדַבֵּר' אוֹ לֹא - צָרִיךְ לִשְׁאֹל עַל מַה בִּכְלָל מְדַבְּרִים. אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל - כּוֹלֵל רְצוּעַת עַזָּה - הִיא קִנְיָנוֹ הַנִּצְחִי וְהַמֻּחְלָט שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי.''

''אוּלָם אֵין זֶה הַמַּצָּב בַּסִּכְסוּךְ בֵּין מַה שֶׁמְּכֻנֶּה בִּצְבִיעוּת וְהוֹנָאָה ''הָעָם הַפָלַשְׂתִּינִי''לְבֵין הָעָם הַיְּהוּדִי.''

לא צריך להיות פרשן מומחה כדי
להבין שעמדתו היא:
א. שאין אפשרות כלל למשא ומתן
על נסיגה מהגדה או אפילו על נתינת
ריבונות מלאה לעזה.
ב. שאין תוקף ללאומיות הפלסטינית.

מכאן, שפרלמן מתנגד לכל משא ומתן
לשלום עם הפלסטינים (אין על מה לדבר
ואין עם מי לדבר).

כל השאר קישוטים ותירוצים.

ואכן,
קל לצרף את פרלמן וווכחנים מסוגו (אנשי ארץ
ישראל השלמה הגזענית- כדוגמת בן-דרור ימיני)
לגזענים מוצהרים כעירן וצופיה. אולי התכנית
הפוליטית של השלושה ובני סוגם אינה זהה לחלוטין
אך המימד הגזעני זהה לחלוטין.
_new_ הוספת תגובה



תירוצים
אריה פרלמן (יום ראשון, 06/06/2010 שעה 21:49)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מִיהֵם הַגִּזְעָנִים וְהַלְּאֻמָּנִים הַיְּהוּדִים, שֶׁאֵינָם לְמַעֲשֶׂה ''יְהוּדִים אֲמִתִּיִּים'', אָנוּ כְּבָר יוֹדְעִים. שְׁמָם נָקוּב וּמְפֻרְסָם, וְהַנִּמּוּקִים לְהַגְדָּרָתָם כְּגִזְעָנִים בִּלְתִּי-מוּסָרִיִּים הֻבְהֲרוּ גַּם הֵם.

אוּלָם עֲדַיִן נוֹתַרְנוּ בַּאֲפֵלָה מֻחְלֶטֶת לְגַבֵּי הַשְּׁאֵלָה מִיהֵם אוֹתָם ''פָלַשְׂתִּינִים'' מִסְתּוֹרִיִּים בַּעֲלֵי אַגֶ'נְדָה גִּזְעָנִית. שְׁמוֹתֵיהֶם חֲסוּיִים; הַשְׁקָפָתָם סוֹדִית; הַמְּקוֹרוֹת אוֹדוֹתֵיהֶם וְהַשְׁקָפוֹתֵיהֶם נְתוּנִים בְּחִסָּיוֹן מָלֵא.

הַסּוֹדִיּוּת הַזּוֹ מַזְכִּירָה לִי וִכּוּחַ נוֹקֵב שֶׁהָיָה לִי עִם מַעֲרִיץ מֻשְׁבָּע שֶׁל בִּיבִּי בִּכְהֻנָּתוֹ הָרִאשׁוֹנָה כְּרֹאשׁ מֶמְשָׁלָה: אֲנִי בִּקַּרְתִּי בַּחֲרִיפוּת אֶת הַהִתְרַפְּסוּת בִּפְנֵי עֲרָפַאת לְאַחַר מְהוּמוֹת מִנְהֶרֶת הַכֹּתֶל; אֶת הַחֲתִימָה וְהַבִּצּוּעַ שֶׁל הֶסְכֵּם חֶבְרוֹן; אֶת הֶסְכֵּם וַואי, וְכֵן הָלְאָה וְהָלְאָה. אוֹתוֹ מַעֲרִיץ חָזַר בְּאָזְנַי שׁוּב וְשׁוּב עַל הַמַּנְטְרָה: ''גַּם בִּיבִּי הוּא בֵּן אָדָם וְעָשָׂה טָעֻיּוֹת, אֲבָל...''

אַךְ כַּאֲשֶׁר בִּקַּשְׁתִּי מֵאוֹתוֹ מַעֲרִיץ לָתֵת לִי דֻּגְמָא, וְלוּ קְטַנָּה בְּיוֹתֵר, לְאֵיזוֹ טָעוּת שֶׁבִּיבִּי עָשָׂה - נִתְקַלְתִּי בְּחוֹמָה בְּצוּרָה שֶׁל שְׁתִיקָה וְשִׁכְחָה. סוֹד כָּמוּס. בַּמֻּפְלָא מִמְּךָ אַל תַּחְקֹר.

כָּךְ הֵבַנְתִּי שֶׁיִּחוּס ''טָעֻיּוֹת אֱנוֹשׁ'' וְחֹסֶר שְׁלֵמוּת'' לְבִּיבִּי - לֹא הָיָה אֶלָּא מַס שְׂפָתַיִם, וּלְמַעֲשֶׂה אוֹתוֹ מַעֲרִיץ סָבוּר הָיָה שֶׁבִּיבִּי מֻשְׁלָם וְנֶעֱדַר חֶסְרוֹנוֹת בְּתַכְלִית.

כָּךְ גַּם הָאֲמִירָה שֶׁגַּם בֵּין הַקְּרוּיִים ''פָלַשְׂתִּינִים'', יֶשְׁנָם גִּזְעָנִים וּלְאֻמָּנִים - אֵינֶנָּה אֶלָּא מַס שְׂפָתַיִם, וּלְמַעֲשֶׂה מְיֻדָּעֵנוּ תֵּל-אָבִיב שָׁאנוּר סָבוּר שֶׁהַ''פָלַשְׂתִּינִים'' הֵם מֻשְׁלָמִים וְהוּמָנִיסְטִים מִכַּף רֶגֶל וְעַד רֹאשׁ, מֵהָרִאשׁוֹן עַד הָאַחֲרוֹן שֶׁבָּהֶם.
_new_ הוספת תגובה



תירוצים
(יום ראשון, 06/06/2010 שעה 22:40)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא בעצם מפ''ת במקלט
ויש לא מצפון ענק בעל נפח אימים
מעליו מערכת מסונפת של מזל''ט
עם שורות של כונניות בכוננות
ומדפים
שיכול להכיל את כל מערכות המוסר של העולם
הוא מה שנקרא, איש המוסר
כן, הוא גם במוסרערע
_new_ הוספת תגובה



אכן, אין עם מי לדבר
(יום שני, 07/06/2010 שעה 10:05)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוא נסכם כמה עקרונות פשוטים וברורים לכל:-
-- היהודים הקימו פה מדינה למופת, בנו ובנו ויצרו ותרמו מידיעתם לכל העולם
-- 600 אלף יהודים קלטו מליוני פליטים גם מארצות ערב הנאורות

מה עשו הערבים בזמן הזה?
--נלחמו ונלחמים ביהודים וניסו ומנסים להרוס ולהשמיד אותם
-- הקימו אירגוני פליטים למופת והנציחו אותם לנצח נצחים
-- הקימו אירגוני טירור ברחבי העולם, הפילו מטוסי נוסעים בכל שדה תעופה, מגדלים ובתים ורצחו עשרות מליונים מאחיהם
מה עוד יש לנו פה?
_new_ הוספת תגובה



אכן, אין עם מי לדבר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 07/06/2010 שעה 17:58)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מספיק עם השקרים !
שוב ושוב אתה מביא טיעון של ''הסכם אוסלו'' כדוגמא להסכמות הערביות לשלום עם ישראל .
אז הנה העובדות
1 - הסכם אוסלו הראשון הוא משנת 1993 .
במסגרת ההסכם התחייב עראפת , לכמה דברים .
1-א -הכרה שלו בזכות ישראל להתקיים בשלום ובבטחון .
-----לסעיף זה מתנגד החלמאס .
1-ב - התחיבות לעזוב את הטרור והאלימות כדרך לפתרון .
-----באינתיפדה השניה שהחלה בשנת 2000 נרצחו 1100 יהודים .
1-ג - עראפת התחייב להשיג הסכמה של כל הפלגים באש''פ .
----סעיף זה מוכיח שלא הייתה הסכמה כזו . עדין אין !

נערכו הסכמים חלקיים נוספים ונהוג לכלול אותם בחבילה ''הסכם אוסלו''
1 - הסכם קהיר והסכם העברת הסמכויות בשנת 1994 .
2 - הסכם אוסלו ''ב'' בסוף 1995 .

מיד עם פרסום דבר ההסכם הקריא עראפת מן הכתב הודעה בה הוא אומר בקולו שלו שהסכם אוסלו הוא חלק מ ''אסטרטגית השלבים'' .
הארגונים הקטנים יותר והקיצוניים יותר כמו הג'האד , החזית העממית ובעיקר החמאס שללו את ההסכם ופתחו במתקפת טירור עם 300 אזרחים ישראלים שנרצחו .

לכן
מספיק עם השקר הזה !
העובדות הן שחלק מהערבים הפלסטינים הסכימו ללכת להסדר . הסדר שאינו שלום אלה ''שלב'' . זאת בתמורה לשליטה בת 3 חלקים A-B-C על השטחים שכבשה ישראל .
עוד עובדה היא כי בשנת 2005 בהנהגת שרון עזב צהל את רצועת עזה יחד עם פינוי בכוח של המתיישבים היהודים שם .
על הרצועה השתלט החמאס תוך פציעה ורצח של אנשי פת''ח .
מאז ניהלו הם טירור התשה ב-‏1500 פצצות מרגמה וטילי קסאם עד כי נערך מבצע עופרת יצוקה ומאז הם נרגעו .

איפה יש רצון בשלום מהצד הפלסטיני ?

אין !
_new_ הוספת תגובה



(יום שני, 07/06/2010 שעה 22:11)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובתך היא דוגמא לטירוף שאחז חלק מהעם הזה.
_new_ הוספת תגובה



תגובתך היא דוגמא לטירוף שלך !
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 08/06/2010 שעה 6:41)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מתמודד עם טיעונים .
אתה משקר ללא הרף .
אינך מראה שום דרך הפועלת לטובת היהודים בארץ ישראל , ועמידה בביקורת ענינית .

לא פלא שע.צופיה טוען שאתה תועמלן בתשלום !
_new_ הוספת תגובה



מה זה ''לא פלא''? הוא תעמולן בתשלום!!
ע.צופיה (יום שלישי, 08/06/2010 שעה 7:51)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•]
(יום שישי, 04/06/2010 שעה 15:17)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולם הרי אומרים לך בפה מלא
שטוב שישראל נכנסה בעזה וגם טוב מאוד
כמו ביום שלישי - פעמים טוב
אז מה אתה מבלבל את המוח - [•]...
רוצה עוד פעולה שכזאת, זה מה שאתה רוצה?
לך תעודד את החמס שוב ותאמר לו
שאתה, אבנרי ועוד כמה גושים תומכים בו אם ירו קאסמים.
נו,לך תשדר להם.

בעצם, זה מה שאתה אומר...
_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 04/06/2010 שעה 17:47)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שכתבתי לך פעמים רבות
'' . . . הרג האזרחים המסיבי . . .'' הוא תוצאה של מעשי הפלסטינים של עזה , אשר נושאי הנשק שלהם נמצאו בתוך אוכלוסיה אזרחית . ירי על נושאי נשק הוא ירי חוקי ואפילו ''. . . ההרג המסיבי של אזרחים פלסטינים ברצועת עזה . . .'' לא הופך את מעשי צהל לבלתי חוקיים או בלתי מוסריים .
אין לי ציפיות להגיון אצלך , אבל לטובת הקוראים האחרים אזכיר כאן כי הטענה שמשהו שגוי בגלל התוצאה הוא כשל לוגי .
וכמו שכתוב בויקעיפדיה ''השערה מנוגדת לעובדות, הוא כשל לוגי רטרודוקטיבי בו הטיעון מבוסס על ההנחה שמצב עניינים כלשהו יכול לנבוע רק מסיבה אחת, כאשר תיתכנה סיבות נוספות''
ובטורקית זה ''Daha çok bilgi için: Kategori:M.Ö. 1. binyılda feshedilmiş kuruluşlar, Kategori:1. binyılda kurulan kuruluşlar ve Kategori:2. binyılda feshedilmiş kuruluşlar ''
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 04/06/2010 שעה 22:42)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן נותן פול גז בניוטרל.

כבר לפני שנתיים העלה הצעה
מעשית ביותר - ומוסרית - לעשות טרנספר
של תושבי עזה.

לאחרונה ניסה לטעון שאין מצור על עזה,
ולאחר שראש הממשלה טוטו הכריז למחרת
שהמצור על עזה יימשך,

חזר, כך נראה עירן להטיף לטרנספר
של תושבי עזה. לפחות אפשר לומר עליו
שהוא עקבי - עקבי עם גיחות קצרות
לעולם השקרים.

מה שגם התברר לאחרונה שהחברה בימין
הלאומני נעולים במעגל קסמים של פתרונות
צבאיים - משהו בין הכיבוש מחדש של עזה,
או ניקנוקה לצורך טרנספר, ולחילופין טבח
באוכלוסיה האזרחית במסגרת טיהור אתני.

המשותף לכל ה'פותרים' הללו הוא שאין הם לוקחים
אחריות מוסרית על פתרונותיהם מראש וגם לאחר מעשה
מטילים הם את האחריות למעשים הנפשעים שהם
מציעים על הקורבנות - הפלסטינים בעזה אשמים
בכך שאנו נגרש אותם, לפי עירן. והפלסטינים
בעזה אשמים בכך שטבחנו משפחות שלמות בבתיהן
ברצועה לפי פרלמן.

 
_new_ הוספת תגובה



עירן מתעורר באמצע מאורעות תרצ''ו
אריק פורסטר (שבת, 05/06/2010 שעה 2:58)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שכתבתי לך פעמים רבות
'' . . . הרג האזרחים המסיבי . . .'' הוא תוצאה של מעשי היהודים בא''י , אשר נושאי הנשק שלהם נמצאו בתוך אוכלוסיה אזרחית . ירי על נושאי נשק הוא ירי חוקי ואפילו ''. . . ההרג המסיבי של אזרחים ארצישראלים בשטחי המנדט . . .'' לא הופך את מעשי הכנופיות הערביות לבלתי חוקיים או בלתי מוסריים .
אין לי ציפיות להגיון אצלך , אבל לטובת הקוראים האחרים אזכיר כאן כי הטענה שמשהו שגוי בגלל התוצאה הוא כשל לוגי .
וכמו שכתוב בויקעיפדיה ''השערה מנוגדת לעובדות, הוא כשל לוגי רטרודוקטיבי בו הטיעון מבוסס על ההנחה שמצב עניינים כלשהו יכול לנבוע רק מסיבה אחת, כאשר תיתכנה סיבות נוספות''
ובטורקית זה ''Daha çok bilgi için: Kategori:M.Ö. 1. binyılda feshedilmiş kuruluşlar, Kategori:1. binyılda kurulan kuruluşlar ve Kategori:2. binyılda feshedilmiş kuruluşlar ''
_new_ הוספת תגובה



(שבת, 05/06/2010 שעה 5:22)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש 'חבילה' מוכרת וידועה של טקטיקות בהן משתמשים ישראלים רבים בבואם להגן על מדיניות ממשלת ישראל בשנים האחרונות:

אחת מתגובות הפק''ל לטענות ולהתראות מצד אנשי מצפון על דבר ההפרות החמורות של זכויות האדם בשטחים היא, ש'הערבים הגיבו באלימות נגד האוכלוסיה היהודית בארץ מיד עם הצהרת החלוקה'. אך אין החכמולוגים האלה לוקחים בחשבון שהטיעון הזה הוא חרב פיפיות, כי גם הקיצונים במחנה הפלסטיני ובעולם הערבי מנסים בכל כוחם להחזיר את הגלגל המדיני לאחור בתקווה למצוא אי שם בנבכי ההסטוריה של הסכסוך את הנקודה שמשרתת את האינטרס שלהם: השלילה המלאה של ישראל כיישות מדינית ולאומית במזרח התיכון. הרי ברור שאם נחזיר את הסכסוך למצב של טרום הקמת המדינה, התוצאה תהיה תוהו ובוהו מדיני וצבאי באיזור. ולכן חשוב לעשות את ההבחנה בין התקופה שקדמה למלחמת ששת הימים לבין התקופה שלאחריה, היות ורוח ההכרה בישראל שהחלה להתבסס בעולם הערבי בתקופת שביתת הנשק הממושכת (1948-1967) והתממשה יותר מאוחר בהסכמי השלום עם מצרים וירדן, - רוח ההכרה הזאת משמשת גם בסיס לכל ההצעות שעוצבו מאז לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. וראה הסכם אוסלו והסכמות ג'נבה וההצעה הסעודית כנקודות ציון בתהליך זה.

החזרה לדימויי סכסוך מ-‏1948 היא אינפנטילית במקרה הטוב ומסוכנת במקרה הרע, היות והיא פוגעת במסורת היחידה של יציבות מה שנוצרה במזרח התיכון בין יהודים לערבים מאז קום המדינה. והיות וה'מסורת' הנוספת היחידה שנוצרה מאז היא זו של הכיבוש הישראלי, חשוב שנשען על כל דפוס אפשרי קיים של יחסי דו-קיום כדי שישמש כבסיס אפשרי למשא ומתן על הסכם הקבע עם הפלסטינים. השלומיאלים שמחזירים אותנו כל הזמן ל-‏1948 כורתים את הענף עליו הם יושבים וחושפים את האג'נדה האמיתית שלהם: הרצון לחבל בכל סיכוי של משא ומתן לשלום, וזאת בשל רצונם להמשיך ולשלוט בשטחים. אלה אנשים, כדוגמת אריה עירן, המוכנים לוותר בטווח הארוך על חיי מדינה נורמליים - חיי שלום, ובלבד שלא לוותר על השטחים. ובמקרה של עירן אין זה כמובן סתם טריטוריאליזם דתי או לאומי אלא הכוונה להוציא לפועל את תכנית מרחב המחיה היהודי שלו - מרחב הנקי מערבים ומפלסטינים - תכנית גזענית פר אקסלנס, ישירות מבית המדרש של הנאציונל סוציאליזם. מה שבאמת עצוב זה שהמדיניות למעשה של ישראל בשנתיים האחרונות תואמת את הפרמטרים של תכניות גזעניות מובהקות מסוג זה שעד לא מזמן - למי שעדיין זוכר את הרב כהנא שהיה מוקצה מחמת מיאוס בישראל - נחשבו למטורפות, לא מוסריות, ודמיוניות. פתאום המציאות הפכה דומה לסיוטי הלילה של כל איש חזון ורוח. פתאום מדינה שלמה על ציבור אזרחיה הולכת בתלם שמותווה לה על ידי פסבדו-אינטלקטואלים גזעניים כדוגמת אריה עירן. 'שעתו היפה ביותר.'
_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 05/06/2010 שעה 6:39)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

14 Mayıs 1948 tarihinde açıklanan İsrail Bağımsızlık Bildirgesi (İbranice: הכרזת העצמאות‎, Hakhrazat HaAtzma'ut veya İbranice: מגילת העצמאות‎ Megilat HaAtzma'ut) İngiliz Mandası'nın sonlandığı günde, yeni bağımsız İsrail devletini resmi olarak beyan etmiştir. Bildirgeyi David Ben-Gurion okumuştur, ve kendisi de yeni ülkenin ilk başbakanı olmuştur.

שלום ? במזרח התיכון ?
עם מי ?
חזון השלום יכול להיות דומה למצב בפולין למשל . לפני 1939 חיו בפולין 4 מיליון יהודים בתוך 40 מיליון פולנים .
הפולנים הם עם פחות אלים ויותר משכיל מהערבים . התמ''ג הפולני עולה על זה שבארצות סביב ישראל .

החזון לשלום יכול להיות דומה לזה שבארצות אפריקה .
דרום-אפריקה .
אוגנדה .
קניה .
קונגו .
רודזיה .
או אחרת מתוך 50 המדינות .
תבחר בזו שתבחר . התמונה דומה .
אחרי שלטון קולוניאלי אירופאי , נצלני , גזעני , הפרת זכויות אדם , ארצות אפריקה היום הן עצמאיות . רוב האירופאים עזבו או ברחו או נרצחו . מצבן הכלכלי לא שופר למרות 50 שנה של מאמצים . זכויות האדם בהן ? אתה יודע לבד . . .

לצערי התפקחתי מזמן .
הגיע הזמן שגם אתה תתעורר .
יש לך המון ביקורת על גזענותי , על פשיסטיותי , על הטרנספר שבו אני תומך וכן הלאה .
ממה שאתה מתעלם זו האמת הפשוטה .
אי אפשר לקיים את מדינת ישראל במצב של ''שלום'' .
תהייה חדירה מתמדת של ערבים מכל הסביבה , בדיוק כמו שקרה תוך כדי פיתוחו הכלכלי של הישוב היהודי בארץ ישראל .
במקרה הפחות גרוע תהיה כאן מדינה שחציה ערבים . במקרה יותר גרוע יהיה כאן רוב ערבי .
במצב ענינים כזה כבר היינו . בארץ ישראל , במצרים , בעירק , בפולין . . . אפילו באנגליה של ימי הביניים .

תתעורר !
_new_ הוספת תגובה



(שבת, 05/06/2010 שעה 8:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן מגבב כל-כך הרבה שטויות יחד שכמעט פיספסתי את המשפט הבא:

''אי אפשר לקיים את מדינת ישראל במצב של ''שלום'' .
תהייה חדירה מתמדת של ערבים מכל הסביבה...''

וזו כל ה'תורה' של עירן:
תורתו של יהודי מפוחד שאינו מסוגל
אפילו להשתמש במונח 'פלסטינים'
ומתעקש לכנותם ''ערבים''.

וזה הבסיס לאג'נדה של עירן:
מרחב מחיה יהודי נקי מ'ערבים'
בארץ ישראל. אני דווקא חושב. בניגוד
לעירן, שהגזענות עליה מבוססות עמדותיו
היא בעיה רצינית. בעיקר עבורו.
_new_ הוספת תגובה



אינך יכול לישון לנצח !
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 05/06/2010 שעה 8:38)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלי תשומת לב חזרת לשקר .
לא שיקרת בכוונה , אלא מתוך הרגל .
נכון מאד - כתבתי ערבים ולא כתבתי פלסטינים .
לשם שינוי שים לב ''תהייה חדירה מתמדת של ערבים מכל הסביבה...''
בכל הסביבה יש ערבים . . .
המצרים הם 80 מיליון ערבים .
הסורים הם 15 מיליון ערבים .
הירדנים הם 6 מיליון ערבים .
הסעודים הם 26 מיליון ערבים .
העירקים הם 32 מיליון נפש ואלמלא השתתפו במלחמות נגדנו הייתי נמנע מהזכרתם המפורשת .
בלבנון יש 4 מיליון ערבים .
בסודן יש 40 מיליון נפש , שבמקרה אחדים מהם היגרו לישראל .
בין הפלסטינים שהם רק 8 מיליון נפש יש צאצאי כל המדינות הערביות הקרובות .
וכך נכון הוא לכתוב
''אי אפשר לקיים את מדינת ישראל במצב של ''שלום'' .
תהייה חדירה מתמדת של ערבים מכל הסביבה...''
גם נכון שאותי זה מפחיד .
חבל שזה לא מפחיד אותך .
_new_ הוספת תגובה



כי הוא פלשתינאי!
ע.צופיה (שבת, 05/06/2010 שעה 8:54)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הערה עניינית:
דוד סיון (יום שישי, 04/06/2010 שעה 12:20)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלות שלך אינן מחפשות תשובות ולכן אינן ראויות להתייחסות.
הפיפסים שלך עוסקים בתעמולה ולא בשיח ולכן אינך בר שיח.
_new_ הוספת תגובה



(יום חמישי, 03/06/2010 שעה 14:48)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלה הם הארגונים שאתה וגם חומסקי תומכים בהם ומעודדים אותם.
למה צריך לתת לכם רשות לדבר?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי