פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לtelavivsanur@gmail.com, 27/03/10 15:30)
תלאביב סאנור ממשיך לשקר ולסלף .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 27/03/2010 שעה 19:13)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה כך
''ישראל מחסלת בשטחים ובעזה תושבים על ימין ועל שמאל ככל העולה על רוחה''
אבל כמה שורות אחרכך
''אך כאשר אנשי חמאס פוגעים במטרות צבאיות ישראליות . . .'' מודה תלאביבסאנור כי ישראל מחסלת ''נושאי נשק'' מעשה חוקי על פי כל אמנה בין לאומית .
_new_ הוספת תגובה



(יום ראשון, 28/03/2010 שעה 10:29)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זה ההגיון שאתה מפעיל בכתיבתך בדרך כלל,
אז אין פלא שלא פירסמת את הספר שלך עד כה.
מדעי זה לא.

ודרך אגב,
שני הציטוטים מדברי
מוכיחים את אותה הטענה:
ישראל מחסלת תושבים פלסטיניים
כרצונה בטענה שהם טרוריסטים,
אך כאשר פוגעים אנשי חמאס באנשי
צבא ישראליים, ממשיכה ישראל
לטעון שהיה זה 'פיגוע' טרור.

זה 'טרור' כמו שה'עקרון' של
דוד סיון הוא עקרון. אתה בחברה
טובה. רק אל תתאמץ כל-כך:
ככל שאתה מתאמץ יותר,
הפיספוסים שלך יותר מודגשים.
כתוב הודעה אחת ליום,
ונשום עמוק שאר הזמן.
תנסה אולי שיטת פלדנקרייז,
זה בדרך כלל עוזר לאנשים
הסובלים מבעיות למידה וקשב.
_new_ הוספת תגובה



אתה, יוסלה, בחברה טובה - של העוסקים בשקרים, השמצות ודמגוגיה!!!
דוד סיון (יום שני, 29/03/2010 שעה 14:48)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



(יום שני, 29/03/2010 שעה 15:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התבלבלת.
הרי אתה כתבת שאריה עירן משקר,
ורק עתה הוכחתי שטענתך האחרונה
שיקרית.

המסקנה הבלתי נמנעת היא,
שאתה ועירן באותה מפלגה,
מפלגת הטועים והמטעים.

רק אל 'תירה בחבר'.
_new_ הוספת תגובה



אתה, יוסלה, בחברה טובה - של העוסקים בשקרים, השמצות ודמגוגיה!!!
דוד סיון (יום שני, 29/03/2010 שעה 17:40)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה הוסיף שקר: ''רק עתה הוכחתי שטענתך האחרונה שיקרית''.
הוא לא הוכיח דבר!!! 
_new_ הוספת תגובה



(יום שני, 29/03/2010 שעה 17:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב דוד סיון,

''היום כבר קשה ליוסלה לכתוב משהו בלי לשקר בשרות התעמולה הזולה והנבזית.''

גידוף לכל דבר
(בצרפתית קוראים
לזה 'השמצה').

ומכאן שטענתו של דוד סיון, שכותב שורות
אלה,

''... מילל שמגדפים אותו למרות שאין בהודעות להן הוא מייחס זאת כל גידוף,''

שקרית וממשיכה את הקו הגדפני
המשמיץ שדוד סיון בחר, כך נראה
לאחרונה כתחליף לתגובה עניינית.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל, יוסלה, במומו הפרטי פוסל!!
דוד סיון (יום שני, 29/03/2010 שעה 18:09)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה, יוסלה, בחברה טובה - של העוסקים בשקרים, השמצות ודמגוגיה!!!
_new_ הוספת תגובה



(יום שני, 29/03/2010 שעה 21:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב דוד סיון,

''היום כבר קשה ליוסלה לכתוב משהו בלי לשקר בשרות התעמולה הזולה והנבזית.''

גידוף לכל דבר
(בצרפתית קוראים
לזה 'השמצה').

ומכאן שטענתו של דוד סיון, שכותב שורות
אלה,

''... מילל שמגדפים אותו למרות שאין בהודעות להן הוא מייחס זאת כל גידוף,''

שקרית, וממשיכה את הקו הגדפני
המשמיץ שדוד סיון בחר, כך נראה
לאחרונה כתחליף לתגובה עניינית.
_new_ הוספת תגובה



שתי עובדות:
דוד סיון (יום שני, 29/03/2010 שעה 23:14)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמת: היום כבר קשה ליוסלה לכתוב משהו בלי לשקר בשרות התעמולה הזולה והנבזית.

שקר של יוסלה: מילל שמגדפים אותו למרות שאין בהודעות להן הוא מייחס זאת כל גידוף.

שתי עובדות אלה מזהות את מהות ההודעות של יוסלה שחוזרות על עצמן.
_new_ הוספת תגובה



שתי עובדות:
(יום שלישי, 30/03/2010 שעה 6:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אכן, כתב דוד סיון בתגובה להודעה קודמת שלי:

''היום כבר קשה ליוסלה לכתוב משהו בלי לשקר בשרות התעמולה הזולה והנבזית.''

ובכך ראיתי הוכחה לדברי השמצה (גידוף).
לכנות תגובה עניינית ''...בשרות התעמולה הזולה והנבזית,''
זה בהחלט גידוף.

2. ומיד ממשיך דוד סיון לטעון שלא גידף, וטוען שכותב שורות אלה,
''מילל שמגדפים אותו למרות שאין בהודעות להן הוא מייחס זאת כל גידוף.''

אך הרי כבר ראינו שדוד סיון גידף.
ולכן אין הוא דובר אמת.

אך דוד סיון טוען שדווקא כותב שורות
אלה משקר. נראה לי שההוכחה היא בכיוון
ההפוך, ושדוד סיון התבלבל. אולי זה הגיל.

וביחד: העובדה שסיון אכן גידף,
והעובדה שלאחר מעשה טען שלא גידף,
- שתי עובדות אלה מאפיינות את מהות הכתיבה
של דוד סיון בזמן האחרון.
_new_ הוספת תגובה



שתי עובדות:
דוד סיון (יום שלישי, 30/03/2010 שעה 7:03)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמת: היום כבר קשה ליוסלה לכתוב משהו בלי לשקר בשרות התעמולה הזולה והנבזית.

שקר של יוסלה: מילל שמגדפים אותו למרות שאין בהודעות להן הוא מייחס זאת כל גידוף.

שתי עובדות אלה מזהות את מהות ההודעות של יוסלה שחוזרות על עצמן.

מאחר ודברי מתארים נכונה את מהות ההודעות של יוסלה הם לא יכולים להתפרש כגידוף, אפילו אם משתמשים בהגדרה המופרכת של יוסלה. מי שכמו יוסלה, ממלא את ההודעות שלו, כולל זו האחרונה, בשקרים, השמצות ולאחרונה גם בהגדרות מופרכות עוסק בדמגוגיה זולה. מאחר ואינו בוחל וחוזר על התעלולים האלה בהחלט אפשר וראוי לכנות את מעשי הדמגוגיה האלה ''זולים ונבזיים:
א. בגלל שכל מעשה דמגוגיה הוא כזה.
ב. הצגה חוזרת של הכתיבה הדמגוגית היא בודאי כזאת.
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 30/03/2010 שעה 11:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נשמע כמו שוטר תנועה על סטירואידים. נשום עמוק וספור עד עשר.
מרגיש יותר טוב?

אם תקרא שוב את הודעותיך הקודמות
תוכל להבחין בעובדה הפשוטה,
שבמקום תגובה עניינית לדברי
כתבת,

''היום כבר קשה ליוסלה לכתוב משהו בלי לשקר בשרות התעמולה הזולה והנבזית.''

הצהרה זו שלך
לא רק שקשה לראות בה תגובה עניינית,
אלא היא בגדר השמצה וגידוף.

אני יכול להבין שלא נעים לך לראות
שלאחר שפירקתי את ה'עקרון' שהצעת
לגורמים, לא נותרה בו כל 'עקרוניות'
או 'כלליות'.

אך העובדה היא שהאיסור שאתה מציע
בתור עיקרון - האיסור לפעול נגד מדיניות
הממשלה בחו''ל הוא רבע עוף של עקרון בקושי.

חלקיות ההצהרה שלך נובעת:
א. מהעובדה שבניסוח של עקרון מסוג זה יש להביא בחשבון
לא רק את האיסור על פעילות נגד מדיניות הממשלה בחו''ל
אלא את האיסור על פעילות בעד מדיניות הממשלה בחו''ל.
ולתוך התערובת הזאת נכנסת גם פעילותה של השדולה היהודית
בוושינגטון בשנים האחרונות.

ב. אי אפשר לקבל את הצהרתך בתור 'עקרון' גם בגלל שההגדרה
הגיאוגרפית היא חסרת משמעות, כאשר מנסים ליישם אותה - הרי
מה ההבדל בין פעילות נגד מדיניות הממשלה בחיפה או בקפריסין.
וכיצד שונה הביקורת מלונדון, בין אם היא מושמעת על ידי ישראלים
או אנגלים, מביקורת המושמעת בירושלים או בתל-אביב?

ג. בשל אופייה של המדיניות הישראלית והחשד שלכאורה
ביצעה ישראל כמדינה פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה
ברצועת עזה בדצמבר 2008- ינואר 2009, הביקורת מתוך
ה'משפחה' מאבדת את תוקפה, לא נותר לאנשי מצפון בישראל
אלא להשמיע את קולם גם בפורומים בחו''ל.

ד. בשל האופי האינטרנטי של התקשורת כיום, אין כל דרך לתחום
מעבר מידע למדינה או לאיזור מסוימים. הניסוח לכן של המועמד
להיות 'עקרון' אינו תואם את המציאות של ימינו.

ה. התגובות בפורום הזה (ארץ הצבי) מוכיחות למעלה מכל ספק
את הטענה ב'ג' - הסגנון השולט הוא של השמצה עקבית של
כל מי שמבקר את מדיניות ישראל, גם כאשר יש לו - כפי שקורה
במקרה של השופט גולדסטון - מנדט של האו''ם לחקור חקירה
ראשונית את הפשעים לכאורה שישראל ביצעה בעזה לפני כשנה.
כל מי שמבקר את מדיניות ישראל הופך בפיהם הגדפני של משתתפי
הפורום, כולל אנשי שמאל ומרכז (כאילו שמאל וכאילו מרכז כמובן)
ל'אנטישמי' שמחפש את ישראל בסיבוב.

אני מאמין שנימוקים אלה דיים כדי להראות שאין ההצהרה שלך
ש-אסור לפעול נגד מדיניות הממשלה בחו''ל, וגם בגירסתה הראשונה,

''מי שפועל נגד מדיניות החוץ של הממשלה הנבחרת מביא לנזקים לאותה מדיניות. אם הוא עושה זאת מהשקפת עולם לאומנית ימנית או מהשקפת עולם שמאלית הוא גורם לנזק מדיני. כך או כך הוא יורה בחבריו.''

-שאין היא יכולה להוות 'עקרון' היות ואינה ניתנת ליישום,
ומבוססת על סימטריה שכלל אינה קיימת בין אלה המטיפים להפרת
זכויות האדם לבין אלה הנאבקים לשמור על דמותה של מדינת ישראל
כמדינת חוק.

כמו שטענתי מההתחלה:
לא עקרון,
ולא מלפפון.

על רקע זה ניתן להבין את התפרצויותיך
חסרות הבסיס בהן אתה מכנה את דברי המדויקים
והשקולים: ''תעמולה זולה ונבזית.''

אין הרי טעם בקללות מסוג זה,
ועצם העובדה שזהו התוכן הבלעדי כמעט
של תגובותיך האחרונות לדברי,
מוכיחה שנימוקים רציניים שיכלו להצדיק
את פעולותיה של ישראל לאחרונה אין
לאיש מהמשתתפים בפורום.

ה'נימוק' השגור בפי רבים כאן, חוץ מדוד סיון
שאינו שש להסגיר את מחשבותיו בנושא הפעולה
בעזה, הוא ש'טוב שנכנסנו בהם, וחזק - עכשיו
יש שקט לזמן מה'.

זה נימוק זה? זה בררה! השאלה, דוד, האם יש
לך עמדה מפורטת בנושא הפעולה הצבאית
בעזה, או שאנחנו צריכים להמשיך לנחש ולנסות
להסיק מהעובדה שאתה מתמקד בנסיון להפוך
את שאיפתך האישית לאסור על ישראלים לפעול נגד
מדיניות הממשלה בכל מקום לעקרון,
שאכן גם אתה תומך בפעולה ובתוצאותיה ומסרב
לקחת אחריות על תוצאות הפעולה.

קשה להסיק מסקנה אחרת מהעובדה שההערות היחידות
שלך לאחרונה שאולי משיקות למה שנעשה בעזה - הנסיון
להגדיר כעקרון את חיסול הביקורת נגד ישראל בחו''ל - עוסקות
במבקרים את מדיניות ישראל ולא במדיניות עצמה.

וכך מצטרפות העובדות, עובדה לעובדה לעובדה.
ורק 'אנשי העובדות' אובדי עצות כי העובדות וליקוטן
אינם מייצרים את הרווחה שלה קיוו - הסרת עול האחריות
מישראל לגבי הפשעים לכאורה שביצעה ישראל בעזה
בדצמבר 2008- ינואר 2009 ובמצור הנמשך על הרצועה.

אפשר להסתובב במעגל הזה עוד חודשים ושנים ואפילו עשורי
שנים. כוחן של העובדות שמניתי רק גובר, וכוחם של האפולוגטיקנים
והנמנעים מלקחת אחריות רק נחלש והולך. הרי יש גם הסטוריונים
אמיתיים בשטח, ובעתיד יתבסס המחקר ההסטורי על הארכיונים
של צה''ל, המינהל האזרחי בשטחים, משרד השיכון, 'בצלם' ו'שלום עכשיו'
כדי לצייר תמונה מלאה של גניבת הקרקעות המסיבית והממוסדת
שישראל מבצעת מזה ארבעה עשורים בשטחים, ההתנכלויות היומיומיות
לתושבים הפלסטינים, ההוצאות להורג בדם קר של מנהיגי שכבת הביניים
של האירגונים הפלסטיניים השונים, מלחמת הנקם והענישה נגד
האוכלוסיה הפלסטינית בעזה, ושאר ירקות רקובים שישראל והישראלים
מעדיפים שלא לראות בטלויזיה או בעיתון.
_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 30/03/2010 שעה 11:15)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1 - אין מצור על רצועת עזה .
2 - ''ההוצאות להורג'' בדם קר של מנהיגי שכבת הביניים
של האירגונים הפלסטיניים השונים'' היא מלחמה בטרור .
_new_ הוספת תגובה



שש עובדות חשובות:
דוד סיון (יום שלישי, 30/03/2010 שעה 11:48)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אמת: היום כבר קשה ליוסלה לכתוב משהו בלי לשקר בשרות התעמולה הזולה והנבזית.

2. שקר של יוסלה: מילל שמגדפים אותו למרות שאין בהודעות להן הוא מייחס זאת כל גידוף.

שתי עובדות אלה מזהות את מהות ההודעות של יוסלה שחוזרות על עצמן.

3. יוסלה מכנה אמירת אמת השמצה ולכן ברור לגמרי שהוא מנסה לסלף את משמעות השפה העברית. מכאן שיוסלה עוסק בדמגוגיה.

כמי שמסלף ומהנדס את השפה יוסלה משקר (שוב) כאשר הוא טוען: ''על רקע זה ניתן להבין את התפרצויותיך חסרות הבסיס בהן אתה מכנה את דברי המדויקים...''

4. ע''פ אבן שושן עיקרון הוא ''יְסוֹד וָשֹׁרֶש, מָקוֹר וְרֵאשִׁית שֶעָלֶיהָ מִתְבַּסֵּס דְּבַר-מָה...''. ההגדרה היא ההגדרה המתאימה לאמירה הבאה: ''מי שפועל נגד מדיניות החוץ של הממשלה הנבחרת מביא לנזקים לאותה מדיניות. אם הוא עושה זאת מהשקפת עולם לאומנית ימנית או מהשקפת עולם שמאלית הוא גורם לנזק מדיני. כך או כך הוא יורה בחבריו''.

לכן הטענה, ''... שאין היא יכולה להוות 'עקרון' היות ואינה ניתנת ליישום,...'' היא שקרית:
א. גם אם יוכיח מישהו שעקרון לא ישים הוא עדין עקרון.
ב. חלקו הפותח של הציטוט לעיל.

גם הטענה הזאת מצטרפת לאחרות שבעזרתן מנסה יוסלה לסלף את משמעות השפה העברית - עוסק בדמגוגיה.

5. מי שמרבה לשקר, להשמיץ, לסלף כמו יוסלה ודאי שעוסק בהשמצה בדמגוגיה שהיא זולה ונבזית.

-----

מי שפוסל ומשמיץ עיקרון, כדי להמנע מלקבל או לדחות אותו, בטענות שוא, כפי שעושה יוסלה הוא ודאי לא ענייני. מי שכמו יוסלה מנסה להפוך כל דיון לדיון על ''עופרת יצוקה'' הוא ודאי לא ענייני כאשר מדברים על עקרון כמו זה שניסחתי.
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 30/03/2010 שעה 12:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב פיספסת.

כתבת:
''מי שפועל נגד מדיניות החוץ של הממשלה הנבחרת מביא לנזקים לאותה מדיניות.''

ואכן נכון,
שמי שפועל נגד מדיניות החוץ של הממשלה
עלול או עשוי להביא להחלשת אותה מדיניות.

אך הקפיצה שאתה עושה
למסקנה שיש בכך משום נזק
למדינה כמוסד, היא קפיצה
לא מוצדקת.

הביקורת של מדיניות הממשלה
היא חלק מהחיים הפוליטיים בכל
מדינה דמוקרטית. יש רק מקרים קיצוניים
בהם חובת השמירה על ה'שורה' גוברת
על החובה האזרחית לבקר מדיניות של
המדינה ביחוד כאשר זו מדיניות לא חוקית
או לא מוסרית (או שניהם).

המקרים הקיצוניים האלה מוגדרים בחוק,
ונוגעים לגילוי סודות המדינה העלולים
לתת יתרון בטחוני וצבאי לאויביה (ראה מקרה
וענונו).

במקרים בהם מדובר כאן, הפעילות של 'שלום עכשיו'
ו'בצלם' בדיווח תקין ומלא של ההתרחשויות היומיומיות
בשטחים (ובעזה בעת המלחמה), - פעילות זו חיונית
לשמירה על מוסד המדינה.

פעמים רבות יש סתירה בין מדיניות המדינה
לבין חוקי היסוד שלה וסתירה עם החוק הבינלאומי
ועם ערכים אוניברסליים מוכרים - כל ההפרות של
זכויות האדם כלולות בקטגוריות אלה. וכאשר יש
סתירה בין המדיניות לבין החוק והמוסר הביקורת
ביחוד מחוץ ממלאת את התפקיד החשוב ביותר.

אם היינו הולכים לפי הרבע עוף של עקרון שדוד סיון מציע
(כאשר אינו עוסק במלאכת הגידוף המטורללת שלו) הרי
גם המשטר בדרום אפריקה לא היה מתחלף. ללא הלחץ הבינלאומי
זה לא היה קורה.
הבורות שדוד סיון מגלה דווקא בנושא הזה מפתיעה.
איך נפלו גיבורים: לפעול לאיסור הפעילות נגד מדיניות
ממשלה שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי האדם והחוק
הישראלי והבינלאומי, - זו בדיוק הפעילות האסורה.

הכאילו עקרון שמציע דוד סיון הוא הרעה החולה
שגורמת לרקבון שאנו סובלים ממנו בישראל. לפחות
עכשיו אנו יודעים מאיפה הרעות האלה באות.

במקום לטפל בבעיה עצמה ולקחת אחריות על
מלחמת הנקם והענישה נגד האוכלוסיה של הרצועה
וטבח הנשים והילדים שם עוסקים כולם בהטחת נאצות
באנשים היקרים שעוסקים בליקוט העובדות.

מלחמת עזה האחרונה לא היתה כלל מלחמה נגד מדינה וצבא
אלא מסע 'שיטור' שהפך למבצע נקם וטיהור אתני. להציג את
הביקורת על ההתעללות היומיומית בתושבי עזה (המצור) והטבח
לפני שנה כביקורת המסכנת את קיום מדינת ישראל, זו כמובן
שטות ממדרגה ראשונה.

האם העובדה שצה''ל כיוון להרס בתי המגורים ושל שכונות שלמות
ברצועה כדי 'לנקות' את האיזור, - האם עובדה זו קשורה בכלל למלחמות המגן
על קיומה של מדינת ישראל? הרי אין לכך כל קשר. והפעולות האלה מוגדרות
לפי החוק הבינלאומי כלא חוקיות. אין לכן בדיווח המדויק על מעשים אלה
של ישראל וצבאה משום פגיעה בבטחון המדינה (לירות בחברים) אלא קיום
החובה האזרחית של כל אזרח ישראלי.

זה מבייש שצריך להסביר לדוד סיון
דברים בסיסיים ברמה של שיעור אזרחות
בכתה ה'.

ואם לא היית מנסה לנסח 'עקרונות' שאינם עקרונות
שכל מטרתם להצדיק מעשים נפשעים של ישראל או
לפחות את איסור הביקורת על מעשים אלה,

אם לא היית עוסד בשטויות שוליות,
אולי היית שם לב להפרה העיקבית על
ידי מדינת ישראל של עקרונות אמיתיים.
_new_ הוספת תגובה



שש + אחת עובדות חשובות:
דוד סיון (יום שלישי, 30/03/2010 שעה 13:25)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אמת: היום כבר קשה ליוסלה לכתוב משהו בלי לשקר בשרות התעמולה הזולה והנבזית.

2. שקר של יוסלה: מילל שמגדפים אותו למרות שאין בהודעות להן הוא מייחס זאת כל גידוף.

שתי עובדות אלה מזהות את מהות ההודעות של יוסלה שחוזרות על עצמן.

3. יוסלה מכנה אמירת אמת השמצה ולכן ברור לגמרי שהוא מנסה לסלף את משמעות השפה העברית. מכאן שיוסלה עוסק בדמגוגיה.

כמי שמסלף ומהנדס את השפה יוסלה משקר (שוב) כאשר הוא טוען: ''על רקע זה ניתן להבין את התפרצויותיך חסרות הבסיס בהן אתה מכנה את דברי המדויקים...''

4. ע''פ אבן שושן עיקרון הוא ''יְסוֹד וָשֹׁרֶש, מָקוֹר וְרֵאשִׁית שֶעָלֶיהָ מִתְבַּסֵּס דְּבַר-מָה...''. ההגדרה היא ההגדרה המתאימה לאמירה הבאה: ''מי שפועל נגד מדיניות החוץ של הממשלה הנבחרת מביא לנזקים לאותה מדיניות. אם הוא עושה זאת מהשקפת עולם לאומנית ימנית או מהשקפת עולם שמאלית הוא גורם לנזק מדיני. כך או כך הוא יורה בחבריו''.

לכן הטענה, ''... שאין היא יכולה להוות 'עקרון' היות ואינה ניתנת ליישום,...'' היא שקרית:
א. גם אם יוכיח מישהו שעקרון לא ישים הוא עדין עקרון.
ב. חלקו הפותח של הציטוט לעיל.

גם הטענה הזאת מצטרפת לאחרות שבעזרתן מנסה יוסלה לסלף את משמעות השפה העברית - עוסק בדמגוגיה.

5. מי שמרבה לשקר, להשמיץ, לסלף כמו יוסלה ודאי שעוסק בהשמצה בדמגוגיה שהיא זולה ונבזית.

6 עוד שקר של יוסלה: ''ואם לא היית מנסה לנסח 'עקרונות' שאינם עקרונות שכל מטרתם להצדיק מעשים נפשעים של ישראל...''

-----

מי שפוסל ומשמיץ עיקרון, כדי להמנע מלקבל או לדחות אותו, בטענות שוא, כפי שעושה יוסלה הוא ודאי לא ענייני. מי שכמו יוסלה מנסה להפוך כל דיון לדיון על ''עופרת יצוקה'' הוא ודאי לא ענייני כאשר מדברים על עקרון כמו זה שניסחתי.

אם יוסלה לא הייה מתאמץ לקשקש דמגוגיה זולה ונבזית היה מצבו הרבה יותר טוב.

אם היינו הולכים לפי [הזנות] ש[יוסלה] מציע
(כאשר [הוא] עוסק במלאכת הגידוף[, השקר והדמגוגיה הנבזית] המטורלל[ו]ת שלו) הרי...'' היינו חוסכים הרבה זבל.
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 31/03/2010 שעה 3:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הטקסט המרגש של דוד סיון משנה
את העובדה הפשוטה, שטענתו בדבר הצורך
לאסור פעילות בחו''ל נגד מדיניות הממשלה
אינה בגדר עיקרון כלל.

זו משאלת לב, שניתן להבינה, אך קשה
להצדיקה, היות ויישומה יזיק למדינה
היות והוא עומד בניגוד לחוקי היסוד של
המדינה עצמה.

אין מנוס מהמסקנה,
שלא עקרון,
ולא מלפפון.
_new_ הוספת תגובה



הכחשה ושקר בשרות הדמגוגיה
דוד סיון (יום רביעי, 31/03/2010 שעה 7:56)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אמת: ע''פ אבן שושן עיקרון הוא ''יְסוֹד וָשֹׁרֶש, מָקוֹר וְרֵאשִׁית שֶעָלֶיהָ מִתְבַּסֵּס דְּבַר-מָה...''. ההגדרה היא ההגדרה המתאימה לאמירה הבאה: ''מי שפועל נגד מדיניות החוץ של הממשלה הנבחרת מביא לנזקים לאותה מדיניות. אם הוא עושה זאת מהשקפת עולם לאומנית ימנית או מהשקפת עולם שמאלית הוא גורם לנזק מדיני''.

ב. עוד שקר מתוצרת יוסלה:
''שטענתו בדבר הצורך לאסור פעילות בחו''ל נגד מדיניות הממשלה''.

ג. מי שכמו יוסלה דוחה את האמת (א') מנסה לסלף את משמעות השפה העברית עטף אותה בשקר בוהק (ב') משקר בשרות הדמגוגיה הזולה והנבזית (תגובה 148171).
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 31/03/2010 שעה 10:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עוד שקר מתוצרת יוסלה:
''שטענתו בדבר הצורך לאסור פעילות בחו''ל נגד מדיניות הממשלה''.''

כך כותב דוד סיון. ואני סקרן
האם מטענתך ש-''מי שפועל נגד מדיניות החוץ של הממשלה הנבחרת מביא לנזקים לאותה מדיניות,''
לא נובע ישירות שאתה טוען שיש
צורך לאסור פעילות בחו''ל נגד מדיניות הממשלה?

זה קצת מקשה על הקוראים: אתה רוצה
שנבין מדבריך שאתה רואה במי שפועל בחו''ל
נגד מדיניות הממשלה 'מלשין' הפוגע בבטחון המדינה
או כדבריך 'יורה בחברים', אך אינך רוצה שנבין מכך
שאתה רוצה שפעילות מסוג זה תיאסר?

הרי אם נסכים להגדיר פעילות זו כפי טענתך כבגידה
במדינה ('לירות בחברים') אז ברור שיש לאסרה.

ועוד בעיה 'עקרונית', דוד:
הרי כתבת:

''העיקרון שאין פועלים בחו''ל נגד מדיניות הממשלה.''

ואתה ממשיך לטעון שאכן הגדרת עקרון. אם נקבל לרגע
את טענתך שאכן יש כאן 'עקרון', הרי זה מחזק עוד יותר
את הרושם שמדובר בקריאה לאסור פעילות מסוג זה,
היות והמונח 'עקרון' קרוב מאד למונח 'חוק'. זה מה שקורה
כאשר מנסים להגדיר משהו שהוא בגדר משאלת לב בתור
עקרון - this kind of application of half-baked terms usually comes back to bite you in the ass. אם אכן זה עקרון, הרי שמדובר
בקריאה לאיסור כל פעילות בחו''ל נגד מדיניות הממשלה.

אך אם אתה ממשיך להחזיק בטענתך
ש''ב. עוד שקר מתוצרת יוסלה:
''שטענתו בדבר הצורך לאסור פעילות בחו''ל נגד מדיניות הממשלה''.''

הרי אם נאמין לך שיוסלה משקר, ושאין בדבריך משום הקריאה
'לאסור פעילות בחו''ל נגד מדיניות הממשלה' כדבריך, הרי
ש''העיקרון שאין פועלים בחו''ל נגד מדיניות הממשלה,''
כלל אינו עקרון.
או ש... או ש...
אבל כמו ש... אי אפשר.

זה קצת לא ברור, דוד. ואתה הרי איש מסודר.
אולי תסביר.
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 31/03/2010 שעה 10:21)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושכחתי לציין ש-
לא עקרון,
ולא מלפפון.
_new_ הוספת תגובה



משקרים ומפרשנות מסלפת נובעת דמגוגיה!
דוד סיון (יום רביעי, 31/03/2010 שעה 11:32)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. יוסלה יקירי, הסתבכת במערכת של טענות שקריות, פרשנות מסלפת של הודעות והשפה העברית. במילים פשוטות: יוסלה בחרת להסתבך בדמגוגיה מיצור עצמי. גם בהודעה הנוכחית, יוסלה, אתה ממשיך באותה הגישה - הסתבכות בדמגוגיה מתוצרת עצמית. החמיר המצב עד כדי כך, יוסלה, שאתה אפילו לא טורח לבדוק את מה שהוא מציג כציטוט מדברי.

ב. התוצאה היא עוד הודעה המורכבת משקרים בשרות הדמגוגיה. צר לי יוסלה את התרופה למכה הזאת שהפלת על עצמך תצטרך למצוא לבד.
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 31/03/2010 שעה 11:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציטוטים מדויקים,
ואתה מוזמן לבדוק.

אך לא הבנת הנקרא
בעוכריך. זו הגאוותנות.

לא הצלחת להראות
ש''העיקרון שאין פועלים בחו''ל נגד מדיניות הממשלה.''
הוא אכן עקרון.

אני, לעומת זאת הראיתי
בפירוט רב שאין כאן כלל
עקרון אלא משאלת לב שלך,
שיישומה אינה אפשרי.

כאמור,
לא עקרון
ולא מלפפון.

רק השממון של חזרות
אין סוף של דוד סיון
על הטענה שכותב שורות
אלה מעלה ''טענות שקריות''.

חבל שאינך מיישם את הכלל
שבו אתה דבק לפחות מן השפה לחוץ:
הכלל שלכל טענה יש להביא סימוכין.
_new_ הוספת תגובה



הציטוט אינו מדוייק!!!
דוד סיון (יום רביעי, 31/03/2010 שעה 12:58)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הנסיון שלך, יוסלה, להמשיך ולסלף את משמעות המושג ''עיקרון'' בניגוד למקובל (הגדרה על פי מילון) הוא עלוב למדי.

ב. אתה, יוסלה, כמעט ואינך טורח להציג סימוכין לטענות שלך.

ג. אתה, יוסלה, כבר מזמן לא טורח להציג סימוכין לדברים שאתה מציג כציטוט. כך גם עשית היום. עשית זאת, יוסלה, גם במהלך שלושת הימים שקדמו.

ד. לכן, יוסלה, לפני לפני שאתה דורש ממישהו לקיים כלל של הצגת סימוכין, אתה צריך לעשות זאת. אם תעשה זאת, יוסלה, תהיה לך זכות לדרוש זאת מאחרים וגם ממני. את הזכות הזאת, יוסלה, תצטרך להרוויח.

יותר מכך, יוסלה, אם תטרח תגלה שנכון טענתי (תגובה 148189): ''... יוסלה, שאתה אפילו לא טורח לבדוק את מה שהוא מציג כציטוט מדברי''.
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 31/03/2010 שעה 13:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון הוא הטוען שלא מצטטים אותו כהלכה.
ולכן חובת ההוכחה של טענה זו היא עליו.

ובאשר ל'עקרון' שדוד סיון מאמין שהצליח להגדיר:
לא עקרון ולא מלפפון.

אני כבר הוכחתי בנקודות מפורטות
שמה שסיון העלה כ'עקרון' אינו יכול
להיות עקרון. ולא אחזור על כך שנית.

אם אתה רוצה לשכנע אותנו שאכן
טענתך היא בגדר עקרון, רצוי שתביא
הוכחות לטענה שהטענה היא עקרון.
אחרת זו סתם עוד משאלת לב שלך.

היה נחמד אם לא היו מבקרים את
מדיניות הממשלה בחוץ לארץ. אך כאשר
ממשלה עוברת בעצמה על החוק הישראלי
ועל החוק הבינלאומי בשל הפרות מתמידות
של זכויות האדם, כל התערבות היא מבורכת.

ואכן גם הבישוף טוטו, שאי אפשר לחשוד בו
בשנאה כלפי ישראל או בחוסר הבנה של
תהליכים ועקרונות דמוקרטיים, אמר בעת
ביקורו האחרון בארץ שאין מנוס מהחרמת
ישראל והפעלת לחצים עליה מחוץ.

הרי ממשלת דרום אפריקה הודיעה לא מזמן
שישראל מנהלת מדיניות אפרטהייד.
חייבים אנו לקחת דוגמא ממדינות שעברו
את הגהינום של מדיניות גזענית ממוסדת
וללמוד את הלקח. אמורים הרי היינו ללמוד
את לקחי השואה היהודית,

אך הפלא ופלא! דווקא יהודים רבים מבני
הדור השני להשמדה הפכו לפשיסטים ולגזענים
חסרי בושה.

ובכן, דוד, אני מחכה להוכחות שלך.
ובאותה ההזדמנות אשמח לשמוע מה דעתך
בעניין התפוצה הגדולה של ביטויים
גזעניים אצל המשתתפים בפורום. האם זה בסדר
להשמיע קריאות לחיסול הפלסטינים כדוגמת
הקריאה של אריה עירן לתלות את הפלסטינים (היות
ולפי טענתו הם גנבים וסוף גנב לתלייה)?

ובאותה ההזדמנות אולי תבהיר לנו סוף סוף
מה עמדתך בנושא הפעולה הצבאית ברצועת עזה
לפני קצת למעלה משנה, - האם מה שקרה שם
בסדר או שהיית עושה זאת אחרת?

יש לך הרבה ביקורת, דוד, על אופן הכתיבה בפורום,
אך עמדות ברורות בנושאים הבוערים לא תמיד שומעים
ממך. והפלא ופלא, לגמרי להתאפק אינך מצליח ולכן
אפשר להתרשם מתגובותיך לאופן הכתיבה של משתתפים
אחרים היכן עומדות דיעותיך בנושא זה או אחר.
_new_ הוספת תגובה



אם וכאשר תוכיח נדבר!
דוד סיון (יום רביעי, 31/03/2010 שעה 14:19)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

 
א. עוד שקר של יוסלה (תגובה 148194): ''אני כבר הוכחתי בנקודות מפורטות
שמה שסיון העלה כ'עקרון' אינו יכול להיות עקרון''.

ה'כאילו הוכחה' שלך שווה כקליפת השום כי פוסלת הגדרה על פי המילון.
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 31/03/2010 שעה 15:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההוכחה הפשוטה ביותר לכך ש''העיקרון שאין פועלים בחו''ל נגד מדיניות הממשלה,'' אינו עקרון כלל היא העובדה שאין הוא כולל לפי השימוש שעושה
בו סיון את הפעילות בחו''ל בעד מדיניות הממשלה.

פעילות השדולה הישראלית בוושינגטון היא דוגמא אחת מני רבות
של גורמים שאינם ישראלים בעד מדיניות הממשלה ועוד בסנט האמריקאי.
אם סיון רוצה לראות במשאלת הלב שלו עקרון שאמור להנחות אותנו
באפלה, אז שיכלול בו גם פעילות זו. ואז ינוסח העקרון בדרך הבאה:
'העקרון שאין פועלים בחו''ל בעד או נגד מדיניות הממשלה.

אך ברור שאין בישראל מי שיהיה מוכן לתמוך בעקרון מסוג זה בשל העובדה
שקיומנו תלוי בתמיכת ארצות הברית במדיניות הממשלה בישראל.

וגם אם ימות המשיח האלה יגיעו ויחול איסור על פעולת השדולה היהודית
בוושינגטון, - גם אז לא יהיה במשאלת הלב של סיון משום עקרון היות
והקריטריון הגיאוגרפי להחלת החוק הפך בימינו לחסר משמעות בשל
הפעילות הרבה באינטרנט: אין כל דרך לתחום את הפעילות נגד או בעד
מדיניות הממשלה למדינה זו או אחרת. אני יכול לפעול מוושינגטון או
מרמאללה נגד מדיניות הממשלה מבלי שיחול במשמעות פעילותי כל שינוי,
או בהשפעה של פעילותי על מדיניות הממשלה.

וזה מוכיח שאין העקרון ישים כלל.

לנימוקים והוכחות ברורים אלה אין לדוד סיון תשובה.
אך הוא ממשיך לתאר את דברי כ'שקרים' ללא כל סימוכין
לטענתו. ובכך יש משום השמצה.

וכאמור את ההגדרה המילונית עליה מדבר סיון עוד לא ראינו
כך שקשה לחוות עליה דיעה. 
_new_ הוספת תגובה



עדין לא הוכחת!
דוד סיון (יום רביעי, 31/03/2010 שעה 16:58)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ההגדרה ממילון אבן שושן הוצגה כאן לפחות 4 פעמים ובפעם האחרונה בתגובה 148182.

מכאן שיוסלה משקר שוב: ''ההגדרה המילונית עליה מדבר סיון עוד לא ראינו כך שקשה לחוות עליה דיעה''.

ב. על פי ההגדרה הזאת הניסוח שלי מהווה עיקרון (על אפך ועל חמתך):
ב.1 ''מי שפועל נגד מדיניות החוץ של הממשלה הנבחרת מביא לנזקים לאותה מדיניות'' (תגובה 147962).

ב.2 ''ברגע שפעילות פוליטית חוצה את הגבול (אם באמצעות הודעה לעיתונות או דרך אתרי אינטרנט) המשמעות היא יריה-פיגוע במדיניות החוץ של הממשלה ולכן במדיניות החוץ של ישראל'' (תגובה 147969).

ההגדרה השניה של העיקרון מכה גם את הטענה הלא רלוונטית שלך בה פתחת את ההודעה שלך.

שוב הצגת ניסוח מסולף של העיקרון שניסחתי כציטוט. שוב עשית זאת ללא הצגת סימוכין.

ג. לכל הטענות שלך בקשר לפסילת העיקרון (פיסקאות 1 - 5) אפשר לקרוא תירוצים. ההגדרה מהמילון מעידה שניסחתי עיקרון .

ד. חוות הדעת שלך על הגדרתו של אבן-שושן לא תועיל לך.
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 31/03/2010 שעה 22:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יְסוֹד וָשֹׁרֶש, מָקוֹר וְרֵאשִׁית שֶעָלֶיהָ מִתְבַּסֵּס דְּבַר-מָה...''

אם זו ההגדרה המילונית שעלי דיברת,
הרי אינה מוכיחה את מה שטענת.

והרושם הוא שהבאת חלק קטן של הגדרה מפורטת יותר
אשר גם היא אינה משרתת את מטרתך היות והיא
מכילה כנראה את המונח 'כללי'.

לטעון שאסור לפעול בחו''ל נגד מדיניות ישראל
אינו יסוד ושורש או מקור וראשית שעליו מתבסס
דבר מה, היות והמקור או השורש המקרה הזה הוא
האיסור על כל פעולה של אזרח ישראלי בנושא מדיניות
הממשלה בחו''ל בין כתמיכה או כביקורת. אילו היית
טוען שחלה חובה על אזרחים ישראליים להמנע מפעילות
מדינית בחו''ל שלא בתיאום עם משרד החוץ - ניתן היה
להבין זאת, אך איסור על ביקורת מדיניות הממשלה הוא
חד צדדי ואינו בגדר עקרון. בדיוק כפי שהמילה 'הלכתי'
אינה 'שורש' או 'מקור' של המילה 'ללכת'. המילה 'הלך'
היא השורש של 'ללכת', בעוד ש'הלכתי' זו הטיה של השורש
ולא השורש עצמו. בזירה הפוליטית הישראלית מקובל
מאד להציב איסורים על ביקורת מדיניות הממשלה כאיסורים
'עקרוניים', כאשר איסורים אלה נועדו לסתום פיות של ביקורת
אזרחית לגיטימית, וכל זה בשמה של פטריוטיות מזויפת,
ושמירה שלא במקום על חוקי השטינקריות. ביקורת על
מדיניות שאינה מוסרית אינה הלשנה אלא מצווה.

ואשמח לקרוא את ההגדרה המלאה מאבן שושן.
אתה טוען שההגדרה תומכת בטענתך אך ממה שהצגת
זה כלל לא משתמע.
_new_ הוספת תגובה



קשקוש בלבוש
דוד סיון (יום חמישי, 01/04/2010 שעה 0:29)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרושם שאתה מעדיף לקשקש מדמיונך ההזוי ולהתעלם מהמשמעות הפשוטה של המושג עיקרון.

א. על פי אבל שושן עיקרון = ''יְסוֹד וָשֹׁרֶש, מָקוֹר וְרֵאשִׁית שֶעָלֶיהָ מִתְבַּסֵּס דְּבַר-מָה...''

זו ההגדרה המלאה של המושג עיקרון. ולכן מה שניסחתי הוא גם כן עיקרון. נקודה.

ב. על פי ההגדרה הזאת ''מי שפועל נגד מדיניות החוץ של הממשלה הנבחרת מביא לנזקים לאותה מדיניות'' (תגובה 147962) הוא עיקרון. גם ''ברגע שפעילות פוליטית חוצה את הגבול (אם באמצעות הודעה לעיתונות או דרך אתרי אינטרנט) המשמעות היא יריה-פיגוע במדיניות החוץ של הממשלה ולכן במדיניות החוץ של ישראל'' (תגובה 147969) הוא אותו העיקרון (יותר מפורט) על פי ההגדרה הזאת של אבן שושן.

מ. ש. ל.

ג. הגיע הזמן שתבין שעיקרון הוא עיקרון גם אם אינו מוצא חן בעיניך; הגיע הזמן שתפסיק לשקר כדי לסלף את העיקרון הזה - שתמנע מדמגוגיה נבזית.

ד. כבר מזמן, יוסלה, הוכחת שבעיניך עדיף לשקר ולסלף בשרות התעמולה הדמגוגית.
_new_ הוספת תגובה



הבישוף טוטו ומומחיותו באפארטהייד .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 01/04/2010 שעה 6:23)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1 - רוב התושבים השחורים של דרום אפריקה הם צאצאי מהגרים שבאו לעבוד אצל הלבנים שפיתחו בה חקלאות , כריית מחצבים ומסחר .
2 - לרוב התושבים הלבנים של דרום-אפריקה עד המהפך היה יותר וותק במדינה מהשחורים .
3 -לא הלבנים של דר''אפ ולא השחורים הם ''אוד מוצל מאש'' של השמדת עם .
4 - מאחורי התושבים של דר''אפ אין היסטוריה של 2000 שנים של דיפות , פוגרומים והתעמרות אבל מאחורי היהודים יש ויש .

ולכן הבישוף טוטו ראה רק את קליפת השום ולא את האמת החריפה שבעומקו .
_new_ הוספת תגובה



(יום חמישי, 01/04/2010 שעה 6:37)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך צריך להתאמץ לבטא את בורותך בנושא המאבק
נגד האפרטהייד בדרום אפריקה. גם בתגובות קודמות
שלך הצלחת לשכנע אותנו שעמדותיך בנושא זה הן
גזעניות ואנטי-דמוקרטיות.

גילויי הקנאה שלך באישי ציבור בארץ ובעולם אשר
הגיעו להישגים משמעותיים במאבק למען זכויות
האדם באפריקה ובישראל (טוטו בדרום אפריקה ואבנרי
בישראל למשל) נובעת מהתחושה הברורה שלך שבחייך
שלך לא הצלחת להתעלות מעל לחיפוש הנרקיסיסטי
של שאריות ארוחת הבוקר בשקערורית הפופיק.

במקום ללמוד משהו מאנשים מבריקים אלה אשר
עמלו וממשיכים לעמול בשרות הציבור, כל שלאל ידך
להעלות מנבכי השעמום העוסק בעצמו הם גידופים
וקללות שמביישים רק אותך.

אריה עירן כותב,

''ולכן הבישוף טוטו ראה רק את קליפת השום
ולא את האמת החריפה שבעומקו .''

ואחר כך הוא מתפלא שלא
לוקחים אותו ברצינות.
_new_ הוספת תגובה



ככה זה בחיים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 01/04/2010 שעה 6:55)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה שהבישוף טוט קיבל פרס נובל לשלום אינה עדות לזה כי
1 - רוב הלבנים הקדימו את רוב השחורים כתושבים בדרום אפריקה .
2 - שאין לו ידע מספיק על הסיכסוך חיהודי-ערבי בארץ ישראל .

ובלי קשר לזה , ראינו כולנו את הבדיחה כאשר אובמה קיבל את פרס נובל לשלום .

ובאשר אלי , זה נכון לא הגעתי רחוק . מזל רע והחלטה שלי להפסיק את ההפסדים גרמו לזה .
מה גרם לך לדשדש בשלולית ?
_new_ הוספת תגובה



טוּטוּ משחק בטוֹטוֹ
גלעד היפתחי (שבת, 03/04/2010 שעה 19:52)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של ההתמכרות לאהדת המשותף הנמוך ביותר של ההמונים. התמכרות זו הובילה אותו לתמיכה בפלסטינים שעושים פלסתר ופלסטלינה מההיסטוריה. גם אתה עושה פלסתר ופלסטלינה מההיסטוריה אבל בניגוד לטוּטוּ לך אין מספרים טובים להצליח בטוֹטוֹ.
_new_ הוספת תגובה



טוּטוּ משחק בטוֹטוֹ
(שבת, 03/04/2010 שעה 20:31)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוטו נחשב בדר''א לליצן
לפעמים זה מבוטא גם בקול רם
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורום
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי