|
דברי עזמי בישארה ליוסלה | |||
|
|||
כשטיעוני היוסופים נגמרים, הם מתחילים להזכיר את הזוועות שמוסלמים עושים באחרים, ומשם נגרר לקשקושי תחת קקי פיפי. יוסוף איש עם הרמאים והגנבים, יורד ללקק מתחת לחגורה כאשר עונים לו ישר בפרצופו . טעוניו הלאים של יוסוף משתנים חדשות לבקרים, לשקרים או לאירועים. וכמו מוחמד הנביא השקרן, שציווה את השקר כטקטיקה נגד היהודים כך עזמי בישארה, שכדרך השקרנים שכח לשקר לרגע ויצאה לו פתאום אמת אין עם פלסטינאי - והשוד היחיד הוא שוד אדמתה של ארץ ישראל מבעליה החוקיים- ה י ה ו ד י ם ושוב פעם נזכיר ליוסוף -אפשא לגנוב לפעמים אבל לא לעד- הגניבה מתגלית ונחשפת- סוף גנב לתליה. _new_ | |||
_new_ |
|
|||
ראה, ידידי המתוסכל, - הרי ברור שאני נהנה לכתוב בדרך כלל, וביחוד כאשר נקרית לי ההזדמנות לכתוב פואמה קצרה על חוקן, ועוד חוקן מתנחלים בשטחים - אך אתה,ידידי הסובל מדחיסות יתר אינך נהנה כלל מהכתיבה, ויום אחר יום אתה גורר עצמך למקלדת עם מטען החרה הרעיל שכולו חיסולים והוצאות להורג ומלחמה ושקרנים ובוגדים, בתקווה שמשהו ריחני יצא מערימת הזבל הדשנה שאתה מביא לאתר. אך זבל מריח כמו זבל, ואמנם היכרתי בימי חיי רפתנים מאושרים, אך לפי כל הסימנים אתה אינך אחד מהם. הרי גם פרות אינך אוהב. וכל שכן בני אדם. כל שנותר לך לעשות זה לעבוד כמו עבד על המקלדת ויוצא לך 'פתח תקוה' ו'עזמי בישארה', ו'מוחמד הנביא השקרן'. וזה לא כתוב מעניין מספיק. לכן חשבתי שחוקן קטן אולי יעזור לשפר את מצב רוחך. הרי גם גזענים יהודים הם בני אדם. וכדאי לך למחוק את המילה new כאשר אתה משכפל הודעות שלך כמענה במקומות שונים. זה מסגיר את התחבולה. בעניין הניקוד דווקא השתפרת. | |||
_new_ |
שכחת משהו. | |||
|
|||
בין'' פואמה קצרה על חוקן,'' הכרותך הקרובה לזבל פרות . תאוותך לדימויי זבל, חרה, וצחנה מזכירים להפליא את צורת התבטאותו של הר גבלס . אין לך מאומה להגיד על עדותו של עזמי בישארה . אתה מעדיף לברוח, ובמקום דיון אמיתי, לגרד את פי הטבעת שלך, - להריח את החרה, ולטנף את סביבתך. | |||
_new_ |
|
|||
אתה רואה, רק מזכירים את פי הטבעת ומיד נפתח אצלך מעיין הדימויים הספרותיים-ארוטיים. מתברר שלא טעיתי כאשר הצעתי לך לעשות חוקן בשטחים בצל הגפנים של פסגות ועפרה. ההבדל שקשה לך להבין הוא ההבדל בין כתיבה נקיה ואף מאירה על זבל לבין כתיבת זבל על הנושאים היפים ביותר הידועים לאדם. על הספרות המופתית כבר לכלכת. גם על הפילוסופים הגדולים שפכת קיתונות של שופכין. ועכשיו אתה מדיר שינה מעיניך כדי לנסות להוכיח שריחך ריח ניחוח. קצת מאוחר מדי בשביל זה. | |||
_new_ |
ולאחר | |||
|
|||
שבאת על סיפוקך, שהרי שלחת אותי בהבל מקלדתך לעשות חוקן, בין גפני פסגות ועפרה, הבה ונשמע , מה דעתך על עדותו (ההגונה יש לאמר) של עזמי בישארה. ''פלסטין היא פיקציה, אין עם פלסטינאי, פלסטין היא דרום סוריה הערבית.'' נראה אם אתה מרים את הכפפה, או ממשיך באוננות עצמית עילגת. | |||
_new_ |
|
|||
'אנשי עובדות' כמוך תמיד דחו אותי, כי בכל דיון מעמיק בנושא כלשהו הרי העובדות ידועות לרוב המשתתפים מלכתחילה והעניין בדיון מתמקד בשיאו בהיבט המוסרי של הנושא. כבר עניתי לאדון פרלמן שזה לא רק מגוחך לבוא לטעון כיום שאין עם פלסטיני, אלא שמשתמע מהטענה שהטוען הוא בעל דיעה קדומה, הווה אומר 'גזען'. אריה עירן טוען הרי שזה טבעי להיות גזען. ואני נוטה להסכים עימו שבמקרה שלו זו באמת תכונה טבעית, ושאכן אין לחשוד בו שעשה מאמץ כלשהו חס וחלילה כדי שלא להיות גזען. אך המקרה של האדון פרלמן באמת יותר מעניין. המקרה שלך הרבה פחות מורכב. אתה פותח הודעתך בגידוף בן שיחך, וממשיך ל'עובדה' החדשה והמסעירה ש'גילית' לאחרונה, - וכל זאת במין התלהבות של ספסר לדבר עברה, כי הרי אתה יודע לאן כל זה מוביל: לחיסול היישות הפלסטינית בארץ ישראל. ברבו קושקוש! דומה הדבר לתועמלן אנטישמי שמביא כהוכחה לצורך לחסל את היישות היהודית את עדותו של יהודי אחד שאמר בראיון לעיתונאי גרמני שאין בכלל עם יהודי. הסוג הזה של נימוקים פסול מעצם ההקשר שבו הם מובאים. הרי המטרה כאן אינה לקיים דיון רציני במהויות של 'עם פלסטיני' למשל. המטרה היא להמציא הצדקות להמשך המסע לשלילת הזכויות הפוליטיות של התושבים הפלסטיניים ביהודה שומרון ועזה. הפוזה הכוחנית שלך ושל ידידיך הסובלים מנפיחות קשה אינה משרתת אפילו את המטרות שלך כיום, כי מי יקשיב ברצינות ליהודי המנבל פיו בכל הזדמנות וקורא לחיסול שלוש מאות שבעים ושלושה אלף וחמש מאות ארבעים ושניים תושבים פלסטיניים. ומי יקשיב אפילו לעין המסתובבת שצוהל מגיל בכל פעם שמזכירים את טבח תושבי עזה. הרי כולכם באותה סירה טובעת של חסרי המוסר. ומי יקשיב לכם בעת צרה אמיתית. גם אלוהים לא. ואמנם אני יודע שהמלצתי לך על חוקן וכוס יין של מתנחלים, אך אתה צודק בהחלט: לאונן בנוף הפתוח עוד יותר מרגש. | |||
_new_ |
[•] לא אוכל לטעון שהפתעת אותי. | |||
|
|||
למעשה השתעשעתי ביני לבין עצמי . אפילו ציפיתי לאותו סוג טרחני של קש וגבבה, שכה אפיינית לך, אויר חם ומצחין, במקום תשובה כנה וחשבון נפש. דברים הגונים וישרים נאמרים במשפטים קצרים וברורים. דברי הבל, כדברי שקר , כזב ומדון נאמרים בדיוק נמרץ בשיטת הכתיבה אותה בחרת. אתה מזכיר את פרלמן, אריה עירן, את האנטשמים, משתמש המילים כמו חרה, ככי, נפיחות, אויר חם, טבח , מוסר... אבל אינך מסוגל להיות ולו לשניה אחת איש הגון, איש אמת. אינך מסוגל להתייחס לפליטת הפה ההגונה והישירה של עזמי בישארה (שהביע את דעתו ביושר) [•]... סגנון התבטאותך המתחמק, הוא סגנון נתעב המתאים לתועמלנים הפלסטינאים , כדוגמת ראעד סאלח (בית המקדש לא היה ולא נברא, ידוע שהערבים בנו את בית המקדש...) גם הזלזול בו אתה מתייחס להרוגים הפלסטינאים אינם אלא כלי,להפרטת הדם לפרוטות, עוד מעט תפתח מקרר ותראה לי גוויות של ערבים קפואים. אינך אלא [•]... מקלידן להשכיר של הישות, המלאכותית הקמה כנגד העם העתיק ביותר בעולם, שקיבל את ארצו מהקדוש ברוך הוא. אינך אלא בלעם מודרני, חסר בושה, להטוטן מילים המגבב שקרים על גבי דברי הבל, דברי רהב, על קבי התבשמות עצמית. אני בהחלט מעדיף אויב הגון כמו עזמי בישארה או השיך ראעד סאלח, על. פני תולעת חסרת חוט שדרה, המלהטטת בשקריה ללא כל שאר רוח. | |||
_new_ |
|
|||
אפשר לומר דברי טעם במשפטים קצרים כמו במשפטים ארוכים. תגובותיך השונות, המתחזות לכותבים שונים הן הרי ההוכחה לכך שדברי תועבה ניתן לכתוב בקצרה ובאריכות. גם מסתבר מרצף התגובות שלך שמקום מושבך אינו בישראל. כי לא סביר שתדיר שינה מעיניך רק כדי לענות לתועמלן פלסטיני שכמותי. אני מניח שעכשיו שהצלחתי לגרד את השכבה החיצונית הינך משתמש סוף סוף בכל הקללות שאתה מכיר. וזה די מאכזב, אני חייב לומר. אני חושב שההצעה שלי שתעשה חוקן בשטחים הרבה יותר משעשעת. | |||
_new_ |
שוב אותה גבבה. | |||
|
|||
אינך מסוגל להתמקד בשאלה פשוטה- שאלת עזמי http://www.youtube.com/watch?v=U1KkYjhFryA שמתנגד בכל תוקף לדעה שיש אומה פלסטינית. אתה מעדיף לנהל איתי קרב של פינצ'ר קטן המאונן על רקל האורח וחוטף בעיטה בישבן. אז תמשיך לצייץ את השערותיך, להזכיר את עירן ואת פרלמן, את מקום מושבי, תמשיך להתמקד בחוקן, רק אל תשכח לסגור את הפריג'ידר של השהידים לאחר שפתחת לצורך תצלומי קלוז- אפ. פשוט, הסחורה עלולה להרקיב, ואז לא יהיה לך מה למכור , ומה משעשע אותך, חוקן בשטחים....... האמת שאני יושב לא רחוק ממך, ממש במרחק של כמה רחובות, אם ממש ממש מענין אותך לדעת. | |||
_new_ |
ההתנגדות של בישארה לא קבילה! | |||
|
|||
ההתנגדות של בישארה דומה מאד להתנגדות של פרלמן ועירן: הצהרות פוליטיות, גם אם הן ממוסמכות (בהצהרות של פוליטיקאים) אינן בהכרח עובדות היסטוריות. לעניין קיום עם פלשתינאי מספיק לראות את העובדות בשטח. | |||
_new_ |
עובדות בשטח | |||
|
|||
אין שפה, פלסטינאית, אין הסטוריה פלסטינאית, אין אפילו עם פלסטינאית יש שפה ערבית, היסטוריה ערבית, כיבוש ערבי של ארץ ישראל. לא ברור לי מה הקשר בין פרלמן ועירן לבישארה, בישארה הוא מנהיג ערבי, חבר כנסת, שמצהיר כי אין עם פלסטינאי. מה ההיגיון המסתתר מאחרי ההשואה בינו לבין פרלמן ועירן? לא ברור. מוזר ומשונה מאוד. | |||
_new_ |
עובדות בשטח | |||
|
|||
1. יש היסטוריה של עם פלשתינאי - עם ערבי ארץ ישראלי. ראה ספריו של פרופסור יהושע פורת, ואת ספרו של פרופסור משה שמש. בין הנושאים הראשיים של הספרים האלה הוא קיומו של עם פלשתינאי. ישנם גם מספר מאמרים של זאב ז'בוטינסקי בהם הוא מכיר בקיומו של עם פלשתינאי. 2. העובדות בשטח הן שהעם הפלשתינאי שונה משאר העמים הערביים. 3. יש מאמר של אריה פרלמן בו הוא טוען שאין עם פלשתינאי. 4. יש הוידיאו הקצר שבו שומעים את עזמי בישארה מצהיר שאין עם פלשתינאי. 5. הקשר בין אריה פרלמן ועזמי בישארה הובהר שניהם טענו שאין עם פלשתינאי. אבל אין כל השוואה בין ההצהרה והמאמר המושקע (שלושה חלקים) של אריה פרלמן. | |||
_new_ |
עובדות בשטח??? | |||
|
|||
העובדות בשטח? אתה משתמש במטבע הלשון ''עובדות בשטח'' בקלות דעת,למרות שלא הבאת שום הוכחה היסטורית לקיומו של עם פלסטינאי . לא רק פרלמן ובישארה מסכימים כי אין עם פלסטינאי אלא שעדיין כל הוכחה לקיומו של עם כזה. לא הרמת את נטל חובת ההוחכה. לשיטתך יש גם העם האמורי, הפריזי היבוסי, המדיני, החיוי, המדיני, והבבלי עשויים להיוצר בהבל פה. או בגחמה של תקשורת אוהדת. | |||
_new_ |
אכן העובדות בשטח | |||
|
|||
הוכחתי את דברי מספר פעמים וגם הפעם הצגתי רמזים ממה מורכבת ההוכחה שלי: 1. מחקרים של היסטוריונים-מזרחנים על מאה השנים האחרונות. 2. העובדות שקיימות בשטח שכל מי שמכיר את השטח מזהה; עובדות מהכפרים והערים, המטעים ושדות בהם הם חיים. מנהגים, לבוש, התייחסות אחד אל השני. זה אותו סוג עובדות שמשכנעות אדם בעל שיקול דעת שיש עם יהודי. כל זה מספיק כדי לכנות את טענותיך כחוסר שיקול דעת. | |||
_new_ |
לא הוכחת דבר | |||
|
|||
אולי טענת, אולי הצגת כמה מאמרים שנויים במחלוקת של היסטוריונים מהשוליים . אבל כל זה אינו הופך את הערבים , האפגנים, הסודאנים, האלבנים, שהגרו לכאן במאה השנים האחרונות לעם. בישארה כהיסטוריון, הציג את התמונה האמיתית- יש עם ערבי זה נכון אבל פלסטינאי אין. לצורך העניין אתה משתמש באיש רב ערך, שתמיד מהווה את הטיעון המכריע לכל אחד שטעוניו שווים אפס. והאיש הזה נקרא ''כל מי שממכיר את השטח'' הוא אכן דמות מפתח אצלך, מפני שאינך מסוגל להביא טעונים היסטורים מסודרים להיותו של העם הפלסטינאי. ואולי הכל אחד שלך יתחיל גם לזהות את שמות היישובים הערביים כשמות יהודים שסורסו לערבית?? אז העבודה שלו תהיה יותר קלה בהוכחת העובדה שארץ ישראל נשדדה עלידי הערבים. | |||
_new_ |
ההיסטוריונים הוכיחו | |||
|
|||
א. כל מה שכתבת עד עכשיו מצטמק לטיעון ''לא נכון''. לא הצגת שום טיעון היסטורי מסודר שיצדיק תמיכה בתיזה המופרכת שלך. ב.לעומת זאת היסטוריונים מלומדים מטובי המומחים בנושא כן הציגו טיעונים היסטוריים מסודרים: ב.1. פרופסור יהושע פורת כתב שני ספרים בהם מתואר העם הפלשתינאי. ב.2. פרופסור משה שמש כתב ספר בשנת 2004 שגם ממנו עולה שקיים עם פלשתינאי. ב.3. פרופסור שמעון שמיר כתב מאמרים מהם עולה שקיים עם פלשתינאי. ג. אריה פרלמן כתב דבר דומה (תגובה 132392): ''מַדּוּעַ נִטְפַּלְתָּ לְפוֹרָת דַּוְקָא? הַאִם חֲסֵרִים מִזְרְחָנִים שְׂמֹאלָנִים (פְּרוֹפֶסוֹר שִׁמְעוֹן שָׁמִיר, לְמָשָׁל) שֶׁלֹּא רַק מַכִּירִים בְּקִיּוּמוֹ שֶׁל ''עַם פָלַשְׂתִּינִי'' אֶלָּא גַּם מַאֲמִינִים שֶׁהָ''עָם'' הַזֶּה מְעֻנְיָן לְהָקִים מְדִינָה עַצְמָאִית?'' ד. כמשקל נגד לבישארה יש לנו הרצאה של יובל שטייניץ (http://spirit.tau.ac.il/socant/peace/psp/downloads/s...) בה כתוב בכמה צורות שיש עם פלשתינאי. ה. אני אמנם לא היסטוריון אבל בכל זאת הצגתי בעבר טיעונים, עם מראי מקום, הרבה יותר מסודרים שלא ניסית כלל להפריך. ----- אם וכאשר תתרומם מעל טיעונים מהסוג של ''לא נכון'' יהיה אולי טעם לפרט יותר. גם זה יהיה קל מאד משום שזה כבר כתוב בין דפי הפורום. הטיעון על השמות אינו רלוונטי. | |||
_new_ |
קראת האת הספרים שאתה מזכיר? | |||
|
|||
נראה לי שלא קראת אותם. שלושת הספרים שהזכרת, אינם מזכירים ואף שוללים במידה רבה את קיומו של העם הפלסטינאי כאומה נבדלת מהאומה הערבית. מאחר וקראתי את שלושת הספרים, אותם אתה מזכיר אני די מופתע מהמסקנות שלך בלשון המעטה. לא הוכחת שום דבר ידידי. הזכרת המונח ''עם פלסטינאי'' אינה הוכחה ואינה הופכת מקבץ של פרטים לעם. יש לך עוד הרבה מה ללמוד כדי להעמיד טיעונים רציניים על הרגליים. | |||
_new_ |
ע''פ הספרים האלה העם הפלשתינאי קיים! | |||
|
|||
תיאור מאפייניה של קבוצת אנשים שמקבילים למאפייני עם, כפי שעושים ספרים אלה, הם האסמכתא שהעם הזה קיים. שמו של אחד הספרים הוא אסמכתא מספקת בהחלט שהעם הזה קיים. אינני צריך להוכיח מה שאחרים כבר כבר הוכיח במחקריהם! | |||
_new_ |
* ע''פ הספרים האלה העם הפלשתינאי קיים! | |||
|
|||
תסביר לנו בדיוק דוד מה זה ''מאפייניה של קבוצת אנשים שמקבילים למאפייני עם'' ? האם אתה מציע שכשמנהיגים ערבים פלסטינים ואחרים חוזרים ואומרים שאין עם פלסטיני שנקרא להם שקרנים? אברם פיירשטיין | |||
_new_ |
ע''פ הספרים האלה העם הפלשתינאי לא קיים! | |||
|
|||
יש ערבים בארץ ישראל כפרטים ,זה נכון- אבל גם לפי הספרים האלה אין שם כל מאפיין ברור של עם. לא קראת כנראה את הספרים. מוזר שאתה מתייחס ל2 שלושה ספרים כתנ''ך כתנך מסיני. תחפש אולי עוד כמה ספרים, אולי גם את ספרו של אבו-מאזן שכתב שהשואה לא הייתה תביא כהוכחה? | |||
_new_ |
ע''פ הספרים האלה העם הפלשתינאי קיים! | |||
|
|||
_new_ |
רמזים? | |||
|
|||
ככה בונים תיאוריה? ככה מייסדים תיאוריה היסטורית חדשה? אתה צריך להוכיח שיש עם פלסטיני ערבי טרם עשית זאת. מחקרים של היסטוריונים-מזרחנים? היכן הבאת הוכחות מהמחקרים האלה. כאן לא הראת לנו. הבאת ציטוט לכאן ולכאן ולא הוכחה ברורה כלשהי. הפרשנות וחובת ההוכחה עליך. עובדות בשטח? כפר ועיר ערביים אינם עדות לקיום לאום. מנהגים ולבוש? הקבוצה המכונה על ידך כ''פלסטינים'' מפוצלת ומגוונת ממקורות חיצוניים ושונים של תרבות, מנהגים, לבוש והתייחסות אחד אל השני. הפיצול בתוך האוכלוסיה ה'פלסטינית' דומה ומייצג את הפחצול בעם הערבי בכלל. היהודים לא נדרשים להוכחת לבוש ושפה כדי להוכיח את לאומיותם. לאומיותם חרוטה בדפי ההיסטוריה כבר 4000 שנה וההכרה של משותף יהודי לאומי היה קיים לאורך כל אותן שנים. | |||
_new_ |
היכן אתה הצגת הוכחות? בשום מקום! | |||
|
|||
הצגתי חלק מבסיס המסקנות שלי שיש עם פלשתינאי. כדי למצוא הוכחות תצטרך לקרוא את הספרים שהזכרתי (תגובה 135988) ועוד עשרות אחרים. המשותף הלאומי בין היהודים היה מאד שולי במשך כ-1500 שנה לפני שהחלה הציונות. עובדה שהם לא טרחו להראות את המאפיינים הלאומיים בכל אותן שנים. אבל אתה צודק היהודים לא צריכים להוכיח את לאומיותם גם הפלשתינאים לא צריכים. | |||
_new_ |
הצגת שמות של ספרים | |||
|
|||
והופס הופס טרללה יש עם פלסטינאי. כל הכבוד!!! | |||
_new_ |
דוד כל הכבוד לך שאתה נלחם בעיקשות כזאת. הינה עוד הוכחות לקיומו | |||
|
|||
של עם פלסטיני וזה ישתיק כבר את אנשי הימין לתמיד !!!!!! זה רק מעט מייצג מעשרות ומאות האמירות לאורך ההיסטוריה הארוכה והמפוארת של העם הפלסטיני המיוחד הזה. • הערך ''פלסטיין'' באנציקלופדיה בריטניקה משנת 1910/1, לפני הצהרת בלפור שניתנה בשנת 1917, נאמר: ''פלסטיין שנתבעה בברית הישנה כמורשת העברים לפני גלותם... נהר הירדן מסמן את הקו שבין פלסטיין המערבית למזרחית''... • יו''ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת אמר בנאומו לרגל יום ה''נכבה'' ב-2003: ''...המזימה האימפריאליסטית הציונית הגדולה נגד האומה הערבית שלנו ונגד מולדתנו, פלסטין, החלה בועידה הציונית בבאזל שבשווייץ בשנת 1897 והגיעה לשיאה המקולל ב-15.5.1948. ביום מקולל זה קמה מדינת ישראל באמצעות [שימוש] בנשק ובמזימה אימפריאליסטית על הריסות מולדתנו פלסטין. עמנו גורש ממולדתו ו[נעשו בו] מעשי טבח בגלות, בפזורה ובמחנות הפליטים... ''. ['האומה הערבית' ולא 'העם הפלסטיני' שחי במולדתו 'פלסטין', שהיא חלק מיתר המולדת: המזרח התיכון כולו]. • בשנת 1919 התכנס בירושלים ''קונגרס האגודות המוסלמיות-נוצריות'' שהחליט: ''אנו רואים בפלסטיין חלק מסוריה הערבית שממנה מעולם לא הייתה מנותקת. אנו מחוברים לסוריה בקשרים לאומיים, דתיים, לשוניים, טבעיים, כלכליים וגיאוגרפיים'' (את הדברים פרסם גם המזרחן יהושע פורת). • לשכת תנועת הפת''ח באוניברסיטת ''אל-אזהר'' בעזה הצהירה: ''...זכות השיבה היא ירושה קולקטיבית וזכות אישית הנובעת ראשית כל מהזכות > ה ע ר ב י ת < ההיסטורית על אדמת פלסטין ושנית, מקדושתו של הרכוש הפרטי והיעדר היכולת לבטל [קדושה זו] על ידי כיבוש...'' [אל-חיאת אל-ג'דידה (רש''פ), 16.5.2003] • There are no differences between Jordanians,'' Palestinians, Syrians and Lebanese. We are'' all part of one nation. It is only for political reasons that we carefully underline our Palestinian identity... yes, the existence of a separate Palestinian identity serves only tactical purposes. The founding of a Palestinian state is a new tool in the continuing battle against Israel''. • הנה, תחת הערך ''פלסטיין'' באנציקלופדיה בריטניקה משנת 1910/1, לפני הצהרת בלפור שניתנה בשנת 1917, נאמר:- Zuhair Muhsin, military commander of the PLO and member of the PLO Executive Council - ''פלסטיין שנתבעה בברית הישנה כמורשת העברים לפני גלותם... נהר הירדן מסמן את הקו שבין פלסטיין המערבית למזרחית''... • כנס לאומי ערבי בירושלים החליט בשנת 1919 : ''אנו רואים בפלסטיין חלק מסוריה הערבית''. • בשנת 1937, הצהיר המנהיג הערבי עיוני ביי עבדול חאדי בפני ועדת פיל: ''אין ארץ בשם 'פלסטין' - 'פלסטין' היא מושג שהומצא בידי הציונים, והוא זר לנו''. • הפרופסור הערבי סורי-פלסטיני ג'והן חזם העיד לפני וועדת החקירה האנגלו-אמריקנית (1945) ואמר: ''...לפני 1917, כאשר בלפור הצהיר את הצהרתו... לא היתה כל פלסטינה כיחידה פוליטית או גיאוגרפית''. • בשנת 1946 הצהיר פיליפ היטי, פרופסור ערבי להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת פרינסטון, לפני ועדת חקירה אנגלו-אמריקאית: ''ידוע לכל כי אין בהיסטוריה דבר כזה 'פלסטין'.'' הוא גם הגיב לעדותו של דוד בן גוריון בועידה ''אדוני, אין דבר כזה היסטוריה פלסטינית, בהחלט לא !'' • זאהיר מוחסיין, מנהיג ה''צא'יקה'' בארגון לשחרור פלסטין (אש''פ), אמר בראיון לעיתון ההולנדי ''טראו'' במרץ 1977: ''העם הפלסטיני אינו קיים; יצירתה של מדינה פלסטינית אינו אלא אמצעי להמשך מאבקנו נגד מדינת ישראל''. • יוסוף פארה, עתונאי ערבי אמריקאי ממוצא סורי, כתב ב-2001: ''האמת היא שקיומה של פלסטינה לא יותר אמיתי מקיומה של ארץ שאינה קיימת כלל. פלסטינה מעולם לא הייתה קיימת כגוף עצמאי.'' • ווליד שובאט, שהיה מחבל של הפת''ח, אישר את השקר שעבורו הוא נלחם: ''מדוע ב-4 ביוני 1967 הייתי ירדני ובין לילה הפכתי לפלסטיני? ... אנחנו החשבנו את עצמנו ירדנים עד שהיהודים חזרו לירושלים. פתאום נעשינו פלסטינים. הם הסירו את הכוכב מהדגל הירדני ופתאום היה לנו דגל פלסטיני.'' • הנשיא הסורי, חפז אסד, אמר: ''אין דבר כזה - עם פלסטיני, אין גוף פלסטיני''. המלך חוסיין הוסיף (1977): ''שני העמים הם למעשה אחד – זו עובדה!'' וכך הנסיך חסן (1970): ''פלסטין היא ירדן וירדן היא פלסטין. יש כאן עם אחד וארץ אחת, עם היסטוריה אחת וגורל אחד''. • גם הטרוריסט פארוק קדומי, ''שר החוץ'' של ערפאת, שגם היום הוא מעין מס' 2 של ראש הפתח, ויושב בחו''ל מחמת הפגנה נגד ההידברות עם ישראל, אישר (1977, ניוזוויק): ''אש'ף רואה בירדנים ובפלסטינים עם אחד''. השם 'פלסטין' בכל הדיאלקטים היה מזוהה ע''י הנוצרים והמוסלמים כארץ הקודש, ארצם של היהודים ולכן הישוב הערבי בארץ ישראל כמו כל הערבים התנגדו לריחו של השם. רק לאט לאט חדר השם לשיח הערבי והם נתרצו וקיבלו את הביטוי ''העם הערבי בפלסטין''. גם באמנת הפתח מ-1964 מופיע הביטוי הזה. זו רק דוגמה למעט ההוכחות לצידקתו של דוד סיון. אברשה | |||
_new_ |
חשוב מאוד להוסיף ולחזק את התיזה הפלסטינית | |||
|
|||
ולומר שגם הורדוס וישו היו פלסטינים לפי סיפרי לימוד ההיסטוריה. היהודים מואשמים שהם בגדו בפלסטינים כבר אז ולכן הסגירו את האלוהים הפלסטיני לידי הרומאים ובסוף גם גררו אותו לצליבה. | |||
_new_ |
כל הכבוד שאתה ממחזר מה שכבר נכשל! | |||
|
|||
כהקדמה אציין אברשה שהדבקות שלך במשימת ההכחשה ראויה להערצה. אוסף ההצהרות והציטוטים שאתה מציג מחוץ להקשרם (כמו למשל הקטע שמיוחס לפורת) אינו משכנע. אם תבדוק מהי דמגוגיה ודאי תמצא שהצגת ציטוטים מחוץ להקשרם היא חלק מההגדרה. העובדה שהעתקת את הדברים ממספר מקורות (http://www.e-mago.co.il/phorum/read-6-51380-43514.ht...) מעידה שיש סיכוי קטן שאתה מכיר את ההקשר. התרגיל הזה מוכר לי אבל הוא מתאים למשחקים במגרש הפוליטי ולא לניתוח עובדות היסטוריות. אלה המשחקים במגרש הפוליטי הימני נזקקים משום מה להכחשת קיומו של העם הפלשתינאי. אולי כדי להצדיק טענה פוליטית שהפלשתינאים לא צריכים מדינה. כמה חבל שהם לא זוכרים מספיק טוב את דברי ז'בוטינסקי ב''על קיר הברזל'' שהוא, הוא הבסיס לאסטרטגית קיר הברזל שלו. בכל זאת כבר התייחסתי לרוב הטענות שעתקת לכאן בתגובה 127851, ובתגובה 130256). מיחזור והעתקות של ציטוטים שגם המקור ממנו הם באים מציגם מחוץ להקשרם, אינו ניתוח היסטורי. | |||
_new_ |
תודה דוד שנתת לי את הלינקים | |||
|
|||
כי לא ידעתי על קיומם עד כה. אני אספתי את שלי משליפה פשוטה באינטרנט ולצערי לא הגעתי למה שאתה נותן לי במתנה. אבל גם אתה לוקה בציון ומיחזור של אותם 3 ספרים של שמש ופורת ועוד משהו בלי להביא לנו משהו קונקרטי מתוכם. אני מכיר את סיפרו של פורת ולא ראיתי שם שהוא קובע שיש עם פלסטיני. הוא מציג את עמדות הפלסטינים, שהם כידוע לך מפוצלות ולא חופפות האחת לשניה. אז אין טעם שתמחזר את פורת וז'בוטינסקי כי הם מוצגים מחוץ להקשרם ואינם ניתוח היסטורי. אברשה | |||
_new_ |
חוכמולוגיה...! | |||
|
|||
מה שאתה מכנה ''שליפה פשוטה באינטרנט'' היא בדיוק העתקה של חומר ומיחזורו (כולל סימני הפיסוק). מי שטוען על הספר של פורת שאינו ניתוח היסטורי לא יודע מה הוא שח. זו טענה מופרכת גם ביחס למאמרים של ז'בוטינסקי. היא בודאי מופרכת כאשר היא מיוצרת על ידי מי שמעתיק. | |||
_new_ |
דוד סיון אתה ממש בבעיה...! | |||
|
|||
אפילו לצטט אותי אתה לא יכול, אז איך תצטט אחרים? בשליפה פשוטה באינטרנט אתה מגיע לאותה רשימה שאני הגעתי, פלוס מינוס. אני מבין שהרשימה ממוחזרת בהרבה אתרים, אבל זה לא עושה אותה לא רלוונטית או לא נכונה. אנשים נוהגים להראות ולצטט את התבטאויות האנשים המרכזיים בעולם הערבי, כולל ערביי ישראל, וזו עדות חזקה ומייצגת ביותר את המציאות. היכן קבעתי שהספר של פורת ''אינו ניתוח היסטורי''? אני טוען שאתה לא עושה ניתוחך היסטורי ולהלן הציטוט ''אז אין טעם שתמחזר את פורת וז'בוטינסקי כי הם מוצגים מחוץ להקשרם ואינם ניתוח היסטורי.'' כלומר, הם מוצגים על ידך מחוץ להקשרם ולכן אינם ניתוח היסטורי. אני מקווה שהבנת! אברשה | |||
_new_ |
חוכמולוגיה...! | |||
|
|||
מי זה הז'בוטינסקי הזה שאתה נתלה כלכך בדעתו ? עראפת , קדומי , אסאד , חוסיין , חסן , אבו מאזן , בשארה ואחרים חשובים פחות ? הם עצמם אומרים שעם פלסטיני זו המצאה שתכליתה לפגוע ביהודים ולא יותר . | |||
_new_ |
לא נכון! | |||
|
|||
הז'בוטינסקי הזה היה יהודי ממקימי התנועה הציונית שבסופו של דבר הקימה את המדינה. עכשי כאשר הפנמת מיהו ז'בוטינסקי, נסה להראות משהו שתומך בטענתך. | |||
_new_ |
לא נכון! | |||
|
|||
גולדה מאיר גם כן עשתה משהו . היא אמרה על עצמה שהיא פלסטינית . גם אני פלסטיני . אפילו יותר מגולדה . ז'בוטינסקי לפי שמו הוא רוסי . לדבריך הוא מת בשנת 1940 . את המדינה הקים דוד בן גוריון בהכרזתו ביום 15/5/48 . כלומר 8 שנים אחרי שהז'בוטינסקי הזה מת . מאחר ואתה דבק מאד בז'בוטינסקי הזה , הרי שתמיכה בעמדתו שיש עם פלסטיני צריכה לסמוך על ערבים שטענו זאת לפני מותו . גם הצהרות של מדינאים בריטים יועילו . | |||
_new_ |
לא רק | |||
|
|||
עמדתו של ז'בוטינסקי בשנת 1923 ובשנים אחר מבוססת על הכרת המציאות בארץ. הוא הכיר את המציאות של אז, ממקור ראשון, יותר טוב ממני וממך. זה כמובן כולל מה עשו הפלשתינאים ומה הם אמרו. הוא ודאי ידע על קיום הועה''פ הפלסטינאי ופעולותיו וגם הכיר הכוונות של הפלשתינאים. לבסוף הוא הציג את ההכרה שלו בקיומו של העם הפלשתינאי במסגרת הצגת האסטרגיה של קיר הברזל. העובדות ההיסטוריות (שילוב של הצהרות עם ההקשר שלהן ומעשים של ערביי ארץ ישראל) ומשמעותן בהקשר הזה מוצגות בפירוט רב מאד בספריו של פורת. | |||
_new_ |
הוצאת דבריים מהקשרם | |||
|
|||
כדי להוכיח את השקר בדב היותו של עם פלסטיני אתה משתמש בשקר נוסף ספרו של זאב ז'בוטינסקי ז'בוטינסקי לעולם לא דיבר על העם הפלסטיני. הוא דיבר על ערבים החיים כאן. אתה ממחזר את השטות הזאת חזור והלוך, קדימה ואחורה. האם כל דבר בחייך מתנהל על גבול ההזוי? לטובתך אני מקווה שלא. לשיטתך מחר נקרא שאתה משתמש במוטיבים אחרים מספריו של ז'בו- ומוכיח את קיומם של העם החיוי הפריזי והיבוסי. | |||
_new_ |
אכן הוצאת הדברים מהקשרם | |||
|
|||
הנסיון הנואל לטעון שאין עם פלסטיני נובע בדיוק מהוצאת הדיון מההקשר הנכון והוא דיון ענייני בנושא. אתה וטרולים אחרים שמענים את דוד סיון בשיחות סרק בהן אין לכם כלל כוונה לעסוק בדיון ענייני, טוענים שאין עם פלסטיני בהקשר הנבזי של מציאת הצדקות וסימוכין כביכול לתכניות הטרנספר הנפשעות אשר נרקחות בכל אתר בישראל בשנתיים האחרונות, מאז התברר שרק הטרנספר 'יציל' אותנו ממדינה דו-לאומית שתיווצר כאן כהמשכו הטבעי של הסיפוח הזוחל שישראל מבצעת בשטחים. כאשר התעמולה שנושאה איון הלאומיות הפלסטינית קשורה כמעט תמיד למאמציהם של אנשי ארץ ישראל השמנה ל'הוכיח' שזה בסדר לנשל לגרש ולהרוג את התושבים הפלסטינים של יהודה שומרון ועזה, אז אין טעם לכל דיון ענייני בטענות השונות מימין היות והן נועדו לבסס מסקנה אחת שקדמה לכל הדיון. 'אין עם מי לדבר' הוא ביטוי שמצא לו שימוש חדש בתיאור הימין הטרנספריסטי שעמו אי אפשר לקיים דיון ענייני באף אחד מהנושאים הפוליטיים העומדים על הפרק. עם הפלסטינים דווקא אפשר לדבר. והקפה ברמאללה משובח. | |||
_new_ |
אכן הוצאת הדברים מהקשרם | |||
|
|||
הקפה ברמאללה אכן משובח . ולאחר שנזכיר לנו איך קוראים לקפה המשובח ברמאללה נמשיך. נתן לך דקה להרהור , תחשוב.... תחשוב טוב ... ירד לך האסימון? כן, הרמאללווים קוראים לו אהווה ערבי, קפה ערבי. אם אבקש קפה פלסטינאי, קרוב לודאי שאתקל בהתפרצויות צחוק כבושות, מעין בדיחה טובה. אפשר לבקש אותו סאדה, קפה בידואי שמבושל על גחלים שעות על גבי שעות, ומקובל לעשותו באהלי קידר בתקופת האבל על מות קרוב משפחה. אבל שים לב , אההוה ערבי (או קהווה עראבי) תלוי אם אתה מהעיר או מהכפר. את הלוקש על העם הפלסטיני אתה יכול למכור לכמה שמאלנים, לכמה מתייונים, ואולי אנשי מרצ.(אתה רואה אנחנו היהודים משתמשים בדימויים מלפני אלפיים שנה- מתיוונים... והדימויים הפלסטינאים שלך ? כמה שנים קיימים? 5? 10? 30 שנה?) ואתה- יכול לקשקש עד מחר, עם פלסטינאי עם פלסטינאי, אבל תודה שזה עם מלאכותי, פיקציה לצורך תעמולה וסילוק היהודים מארצם. נדבך נוסך בתהליך הגניבה של ארת ישראל, מהעם ששיך לה תרצה, או לא תרצה. ארץ ישראל חביבי , שייכת לעם ישראל, לא כי אני החלטתי כך, אלא שאללה, כן,, אללה אל קרים, החליט כך הוא נתן אותה לעם ישראל לפני אלפי שנים, ואני אין לי ברירה, לא מפר את רצון האלוקים שלי אפילו אם תקרא לי טרול, ואפילו אם דוד סיוון יכעס ויקצוף קצת. ואפילו אם אצטרך להרוג ולהרג הבנת? ואתם הערבים , שיודעים שאתה יושבים על אדמה שדודה, בניגוד לרצון אללה, תלמדו להתנהג, ולכבד את רצונו, כי אחרת גורלכם יהיה כמו כל אלה שחיללו אותה. הכנענים, הבבלים, האשורים, היוונים, הרומים, הצלבנים, אף אחד לא יכול על ארץ ישראל- כן, שכחנו, הגורל האכזר ביותר היה של הפלישתים- נעלמו התאדו. וכנראה שזה הגורל שאתם רוצים ומאחלים לעצמכם, כי קראתם לעצמכם פ ל ס ט י נ ים על שם הפלישתים האלה. השחצנות שלך, שחצנות של איש טפש, שחצנותו של הפלישתי, שבוטח ב''הר העצום והגדול'' אך מתעלם מהגורל של עם ישראל, שנקבע כבר לפני אלפי שנים. לכן, יוסוף, אולי אינך יודע, אבל גורלך כבר נחרץ, שחצנותך תתאדה כמו שחצנותם של סרני הפלישתים | |||
_new_ |
|
|||
תגובתך אכן מבטאת את הגזען הישראלי הממוצע: בחלקה הראשון אתה עושה מאמץ ניכר כדי להראות שיש לך הבנה בתרבות הערבית, במתכונת 'אחדים מידידי הטובים ביותר הם ערבים'. וזה כמובן סימן ההיכר של כל גזען מתחיל. בחלק השני של תגובתך אתה נגרר לתשפוכת של גידופים שמטרתם לשכנע אותנו שארץ ישראל ניתנה לעם ישראל. אך הטיעון בחלק זה של תגובתך חסר הרבה כדי לשכנע את מי שאינו מאמין בכתוב בתנ''ך. הסוג הזה של השכנוע העצמי עובד רק על המאמינים, ואין לו ערך הסטורי או כללי. בקיצור, תגובתך משיגה את התוצאה ההפוכה מזו שאליה כיוונת: אתה 'מצליח' להוכיח שאכן עמדתך מבוססת על דיעה קדומה, ואת העמדה היהודית הדתית בעניין ארץ ישראל אינך מצליח להוכיח כלל. וגם בעניין הפלסטיני אינני רואה אצלך כל התקדמות: הרי ברור כשמש שיש כיום עם פלסטיני, ורוב השטויות שנכתבו לאחרונה באתר בעניין זה אפילו לא מגרדות את פני השטח. והיות וההקשר שבו נעשים כל הניסיונות לאיין את היישות הלאומית הפלסטינית הוא שגוי מלכתחילה (נועד לשרת מסקנה מוקדמת ולא לחקור את הנושא ברצינות), גם הנסיון הדי מבולבל שלך לטעון למען ארץ ישראל שלמה וטרנספר פלסטיני המוני, לא מתרומם מהקרקע. | |||
_new_ |
|
|||
עוד מנה של ביקורת ספרותית על אחרים . אתה מוזמן להראות קיום ''עם פלסטיני'' בהתבססות על המאפיינים של עם . חדל קשקשת . | |||
_new_ |
אכן הוצאת הדברים מהקשרם | |||
|
|||
מלבד טענות על כך שלא מנהלים דיון עניני אתה עצמך אינך מעלה טענות המראות שהערב-רבים הם ''עם'' . כל השיח הטרולי שלך הוא טרוניות על אופן הדיון ואף לא משענת עובדתית נגדית אחת . ואחת אם תציג אף היא אינה מספקת . אין עם מי לדבר ? דווקא יש . ודבריהם לא מקובלים עלינו . | |||
_new_ |
עם ערבי ארץ ישראלי - העם הפלשתיני כיום | |||
|
|||
כך כתב ז'בוטינסקי בשנת 1923 במאמר ''על קיר הברזל'' שמוצג לתפארה באתר (http://www.jabotinsky.org/multimedia/upl_doc/doc_241...): ''האחד, גירושם של הערבים מארץ-ישראל באיזו צורה שהיא נחשב בעיני לבלתי-אפשרי בהחלט; בארץ ישראל יהיו תמיד שני עמים. ''. אני מניח שתסכים שעם אחד הוא זה היהודי. בהמשך ז'בוטינסקי מתאר את העם השני. הנה קטעים במילים שלו: 1. ''... אין שום יליד-מקום בשום מקום ובשום זמן יכול להסכים לכל התיישבות שהיא. 2. ''ואל ארץ-ישראל הם מתייחסים, לכל הפחות, באותם אהבה אינסטינקטיבית ובאותה קנאות אורגאנית, שבה התייחסו האצטקים אל מכסיקו שלהם, או הסיאוקסים אל הערבה שלהם''. 3. ''שערביי ארץ-ישראל בכללותם מסוגלים למכור את רגש הפאטריוטיזם הקנאי שלהם, רגש שאפילו הפאפואסים לא מכרו אותו. כל עם נלחם נגד מיישבים על עוד יש לפחות זיק של תקווה להיפטר מסכנת ההתיישבות. כך עושים וכך יעשו גם ערביי ארץ-ישראל כל עוד יש להם לפחות זיק של תקווה''. 4. ''הרי בשביל ערביי ארץ-ישראל היתה ארץ-ישראל נשארת גם אז לא חבל-ספר, אלא מולדתם היחידה, מרכזו ומשענו של קיומם הלאומי העצמי''. 5. אין לראותם בחזקת אספסוף, אלא עם, אף אם עם מפגר, אבל עם חי. ז'בוטינסקי מתאר מאפיינים של עם, עם חי, של ילידי הארץ שרואים בה את מולדתם ועבורם ארץ ישראל היא מרכזו של קיומם הלאומי. בעיני זה מספיק כדי לקבוע שלדעתו קיים בארץ הזאת עם ייחודי נוסף. לפי עובדות היסטוריות נוספות אני מסיק שעם הזה הוא מה שכולנו מכנים כיום פלשתינאים ומכאן העם הפלשתינאי. במאמר, ''השאלה הערבית – בלי דרמטיות'' (http://www.jabotinsky.org/multimedia/upl_doc/doc_241...), שכתב סמוך למותו הוא מציין שיש באזור ארצות ערביות כאשר ''... כל אחת מהן היא כבר מולדת לאומית ערבית''. לז'בוטינסקי אין כל בעיה לטעון שיש עמים שונים בקבוצת העמים הערבית. סיבה אחת שהדברים האלה משכנעים אותי היא שיש בהם קביעה שמדובר בעם ילידי חי שלא יוותר מרצון על ארץ ישראל לא מפריע לז'בוטינסקי לדרוש את כל הארץ לריבונות יהודית. בעצם על התיאור הזה של מאפייני הם הערבי הארץ ישראלי, על סמך המציאות, הוא מנסח את אסטרטגיית קיר הברזל. ------ אתה מסתפק בכינוי עמדתי כשקר, מנסה להסיק מסקנות על אורח חיי, מבלי להציג טיעונים ממשיים. עדיף שתבחר גישה שונה. אתה יכול לטעון שמבחינתך זה לא מספיק וז'בוטינסקי התכוון למשהו אחר ולהסביר ולפרט על מה מן המאמר אתה מבסס זאת. יהיה בכך דיון שנושאו הוא ניתוח עובדות היסטוריות. הנסיון הזה לערב לנחש את שפיותי או את עמדותי הפוליטיות הקונקרטיות אינו רלוונטי. בודאי שאין מקום לנסות ולהניח מעמדתי זאת על אורח חיי. | |||
_new_ |
לא רק | |||
|
|||
בשנת 1923 חיו בפלסטינה של ז'בוטינסקי ערב-רב של לא-יהודים . היו כאן מוסלמים ממקורות שונים ונוצרים מפלגים שונים וכן צ'רקסים , ארמנים , יוונים ודרוזים . לז'בוטינסקי יכלה להיות התרשמות אך מידע מדוייק היה רק הצנזוס הבריטי . נוסף לכך הרי באותו זמן כבר הייתה הגירת עבודה לתוך פלסטינה . אפשר בלשון ספרותית לכנות ציבור גדול ''עם'' או ''עם רב'' זה עדין אינה הוכחה שיש עם של ממש . בשנת 1922 ערכו הבריטים את מפקד האוכלוסין הראשון בזמן המנדט. האוכלוסייה מנתה 752,048 נפשות, מהן 589,177 מוסלמים, 83,790 יהודים, 71,464 נוצרים, ו-7,617 בני דתות אחרות. כעת תסביר בבקשה מי האוכלוסיה מימי ז'בוטינסקי שנחשבת ''עם'' ועל פי איזה מאפיינים ? ייחוד לשוני ? היסטוריה נפרדת ? מקורות גנטיים אחידים ? ובעיקר תביא ציטוט מז'בוטינסקי המראה שהוא ראה בהם עם במובנו האנטרופולוגי ולא הספרותי . חשוב מאד גם הספר הלבן של צ'רצ'יל ולפניו כתב המנדט של חבר הלאומים שאינם קוראים לתושבים הללו ''עם'' . זה אפילו חשוב יותר מז'בוטינסקי . אריה עירן . פלסטינאי . | |||
_new_ |
Hey, Mr. Eran | |||
|
|||
It seems that you spend most of your time gazing at your navel - except when you jack off. Either way, it is not very productive and you ought to do other things, like scratching your balls. | |||
_new_ |
Hey, Mr. nameless | |||
|
|||
UP YOURS | |||
_new_ |
תציג אתה | |||
|
|||
1. עדיף שנתחיל בכך שאתה תראה היכן בדברי ז'בוטינסקי הוא מראה שהיהודים הם עם מבחינה אנתרופולוגית. 2. חלק מהתשובה נמצא ב''עם ערבי ארץ ישראלי - העם הפלשתיני כיום'' (תגובה 136075) שכתבתי לא מזמן. 3. חלק מהתשובות, אולי כולן, נמצאות בשני ספריו של פרופסור יהושע פורת (''צמיחת התנועה הלאומית הערבית הפלסטינאית...'', ''ממהומות למרידה, התנועה הלאומית הערבית הפלסטינית...''). | |||
_new_ |
אריה עירן אומר | |||
|
|||
אני לא בתקשורת עם ז'בוטינסקי ולא עם פורת . אני שאלתי אותך במסר הקודם שלי ואם תרצה תענה . אריה עירן . | |||
_new_ |
בעיות התקשורת שלך אינן ענייני! | |||
|
|||
אין לי שום כוונה להאכיל אותך בכפית. אתה ילד גדול ואני מאמין שאתה גם בעל יכולת לקרוא את המקורות שנותנים תשובות לשאלתך. אם תרצה תקרא ותלמד! | |||
_new_ |
בעיות התקשורת שלך אינן ענייני! | |||
|
|||
כאן מתנהל דיון או ויכוח . אתה מציג עמדה ולא ז'בוטינסקי או פורת . לשלוח מישהו לקרוא אינו תשובה לדעות הנוגדות את שלך . כשאינך עונה משמע אין לך מה להגיד . | |||
_new_ |
אז אל תקרא! | |||
|
|||
לשלוח מישהו לקרוא היא התשובה לשאלות מהסוג שאתה מעלה! גם אם תקרא הסיכוי הוא שתמשיך לכתוב אמירות מופרכות או לא רלוונטיות. | |||
_new_ |
איזה טיעון לא רלוונטי !!!!!! | |||
|
|||
ואם ערפאת ואבו מאזן אמרו שאין עם יהודי אלא רק דת יהודית אז אין כבר עם יהודי? מי שרוצה לשקר הולך ליריבים הפוליטיים השנואים עליו כדי לשאוב מהם עידוד, מה גם שזו רק ע''פ פרשנותך המגמתית כמו שכבר אמרו לך. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |