|
יוסלה הוא גיבור תרבות | |||
|
|||
שלי ואף אחד כולל לא אריה יכולים לטרוף לי אותו! אתם מדברים על ארץ של יהודים כשיהודים בכלל לא חיו פה לפני מאה שנה. אתם מדברים על מדינה ציונית כשהציונים היגרו לכאן וכבשו ארץ ערבית למהדרין. תגיד לי מה לארץ כמו פלסטין ולהיהודים? למה לא יותר טוב לנו לחיות באמריקה או באנגליה? לפחות שם ההיסטוריה של היהודים יותר ארוכה ויותר עסיסית. פלסטין היא ארץ מזרח תיכונית טיפוסית ולא יתכן שמהגרים מגרמניה, פולין או טרנסילבניה ישנו את אופיה! זה נגד ההיסטוריה! | |||
_new_ |
[•] יוסלה הוא גיבור תת-תרבות ברברית. | |||
|
|||
_new_ |
יוסלה הוא סמולני דפוק | |||
|
|||
אדוני , יהודים גרו בארץ ישראל במשך דורות רבים מאז חורבן הבית . אותם יהודים נרצחו , נשדדו ,נרדפו והעברו על דתם ע''י כובשים לדורותיהם . במשך מאות שנים יהודים חזרו מדי פעם למולדתם והכובשים התורניים התנכלו להם . למרות התנכלויות אלו יהודים לא זנחו את מולדתם . ארץ ישראל אינה ארץ ערבית היא ארץ יהודית אשר בשלב מסוים ערבים כבשו אותה . הערבים הפכו אותה לארץ שוממה , מוזנחת ומפגרת . עם התעצמות חזרת היהודים למולדתם היא החלה להתפתח ולשגשג מחדש . אי אלו פראי מדבר הסתננו אליה והתבשמו מהפיתוח והקידמה והרחיבו את כיבושיהם בה . אי אלו יהודים נאלצו בכורח הנסיבות להתישב במקומות חילופיים עד אשר יוכלו לחזור ולהתישב במולדתם . | |||
_new_ |
יוסלה הוא גיבור תרבות | |||
|
|||
אתה לא יהודי ואל תשתמש במילה ''לנו'' כשאתה כותב על היהודים . אנחנו היהודים חיים כאן ברצף 2900 שנים . לפני 200 שנה חיו בארצנו 50%יהודים + 50%ערבים . יש לזה די עדויות . העם הפלסטיני שלך הוא אוסף של מהגרים מהארצות השכנות שבאו להתפרנס מהיהודים שהיגרו לכאן . אפילו שמות הישובים של האחים הפלסטינים שלך הם שמות יהודיים-ישראליים עתיקים . לא נעשה שום כיבוש . המהגרים הערבים התקיפו את המהגרים היהודים והיפסידו . הבנת את זה אחמד ? | |||
_new_ |
בית ספר לטרנספריסטים | |||
|
|||
''אתה לא יהודי''. התשובה הניצחת למי שמתנגד לאידיאולוגיה בגרוש של המטיפים לטרנספר. ''אנחנו היהודים חיים כאן ברצף''. למי שמכיר דיונים אחרים באתר, זה טיעון 'פק''ל' של אנשי ארץ ישראל השלמה. וזה קצת מצחיק איך שהם מונים כל עלה זית יהודי כדי 'להוכיח' את הרצף הזה. זה רק עוד תירוץ כדי שניתן יהיה לטעון שאין כיבוש: ''לא נעשה שום כיבוש .'' ''העם הפלסטיני שלך הוא אוסף של מהגרים''. הטיעון הזה מעליב את מחברו יותר מאשר הוא מצליח לעלוב במכותבו. ''המהגרים הערבים התקיפו את המהגרים היהודים והיפסידו.'' עוד מיתולוגיה שגויה. הפלסטינים תושבי השטחים, אשר במקרה שלהם אנו דנים, לא היו צד במלחמה שהסתיימה בכיבוש הישראלי של השטחים. ה'התנגדות' לכיבוש הישראלי - ההתקוממות העממית הפלסטינית, על הרוגיה והבתים ההרוסים, היא מנת חלקם יום יום. זה כבר מזמן לא 'וויכוח', זה מן שק מלא טריקים, חצאי אמיתות ותיאוריות 'ביולוגיות'. | |||
_new_ |
בית ספר לטרנספריסטים | |||
|
|||
אין צורך לספור עלים . עד כה הוצגו 2 ספרים זה שבלטינית משנת 1695 והשני של מרק טווין . שני הספרים מעידים על היות הארץ מועטה בתושבים , על היות מחצית התושבים יהודים , על היות הארץ בלתי מפותחת , מרובה בהזנחה ומוצפת ביצות ושאר מריעין בישין . מול זה יוסלה מישמיש והפלסטינים האחרים בפורום אינם מציגים ראיות היסטוריות . לדעוונם של הפלסטינים האלה והאחרים אין להם ראיות המפריכות את הראיות שהוצגו . מה שנשאר להם זה לשקר במצח נחושה ולטעון שאנחנו לא מוסריים . לרוע מזלם אפילו שמות יישובייהם עבריים ולא ערביים . כדאי ליוסלה הפלסטיני להצטרף לשקר החדש של אחייו . השקר שאומר שרעידות האדמה בארץ ישראל הם מעשה יהודי שנועד לגרום להרס המסגדים שנבנו בהר הבית . | |||
_new_ |
טענה מופרכת | |||
|
|||
בשני הספרים עליהם אתה מדבר אין דבר שאפשר לפרש כתמיכה בטענה שלך ''... על היות מחצית התושבים יהודים''. לעומת זאת יש יותר משני ספרים וגם מאמרים הטוענים כך: 1. בזמן הפקתו של ה''ספר בלטינית'' היו בארץ כ-300 אלף תושבים. רק כ-15% מהם היו יהודים או נוצרים. 2. בזמן שמרק טוויין סייר כאן (כמה שבועות) המציאות הדמוגרפית היתה דומה. לפחות שנים מהספרים נכתבו על ידי יהודים. | |||
_new_ |
טענה מופרכת | |||
|
|||
והספרים הם ? | |||
_new_ |
מקורות שמעידים שטענתך מופרכת | |||
|
|||
1. יצחק בן-צבי (הנשיא לשעבר), ''ארץ ישראל ויישובה'' (עמוד 35) על סוף המאה ה-17 (מתי שנכתב הספר בלטינית): ''... כלומר כשלוש מאות אלף נפש בקירוב ישבו אז בארץ, מהם בערך תשעים אחוז מוסלמים''. 2. פרופסור דוד גרוסמן (מבר-אילן), ''הכפר הערבי ובנותיו'', עמוד 15). 3. החיבור של מרק טוויין לא הציג מספרים או מספרים יחסיים לתקופה בה ביקר כאן. 4. סקירה חלקית על התקופה לאחר 1800 ורשימת מקורות ב''אמת על ארץ־ישראל, 1914-1878'' (דיון 2650). | |||
_new_ |
בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר | |||
|
|||
''יוסלה מישמיש והפלסטינים האחרים בפורום'' ובכן יוסלה אוהב מישמיש כשזה בעונה, אבל את הטענה הכפולה של עירן, שפלסטינה היתה ריקה (''בלתי מפותחת'', ''מועטה בתושבים'') ויחד עם זאת מלאה יהודים, ''אנחנו היהודים חיים כאן ברצף'', -את הטענה הכפולה הזאת קצת קשה לקבל. או שפלסטינה היתה ריקה או שהיתה מלאה ביהודים. ''לדעוונם של הפלסטינים האלה והאחרים אין להם ראיות המפריכות את הראיות שהוצגו .'' קודם כל, סחתיין על ה'דעווין'. שנית, לאריה עירן יש את החוצפה (יוסלה למד להשתמש במילה 'חוצפה' מ'אפס אפס אפס' ידידו של עירן), לאריה עירן יש את החוצפה לדרוש מהפלסטינים תושבי השטחים שיציגו ''ראיות המפריכות את הראיות שהוצגו''. חוצפה זו לא מילה. עירן, אולי דור שני בארץ, דורש מעם שלם (הוא כמובן גם טוען שלפלסטינים אין הזכות להגדיר עצמם כעם) להציג ראיות שיש להם זכות על הארץ בה הם חיים מזה דורות. משפחות פלסטיניות שחיו בארץ ישראל במשך ארבעה וחמישה דורות יש הרבה. כמה משפחות ישראליות יכולות לטעון לכך? הטענה הסמויה של אריה עירן, ושלה יש ביסוס קצת חד-צדדי הייתי אומר, זו החזקה שאמורה להיות לעם ישראל על ארץ ישראל. זה סיפור נחמד, מיתוס עממי אפשר לומר, או דברי אלוהים חיים (תלוי בהשקפה). אך זה נשאר בגדר אגדה עממית שיש רק ספר אחד התומך בה - התנ''ך. לעירן אם כך יש רק ספר אחד בתור הוכחה שיש ליהודים חזקה על ארץ ישראל. וזה ספר, לא מהמאה השבע-עשרה אלא מלפני אלפיים שנה. המהימנות של התנ''ך בתור מסמך חוקי? תלוי במי שאתה שואל. עירן איננו איש דתי, אך טענתו האמיתית לחזקה על ארץ ישראל מבוססת על טקסט דתי עתיק שאין דרך לאשר מהימנותו אלא בדרך האמונה הצרופה. הבעיה היא שהטרנספריסטים ומשחיתי העצים בשטחים, מנהלים מזה שנים דיונים על הנושא, ותמיד זורקים בפניהם של אנשי שלום מהוססים תילי תילים של עובדות וחצאי אמיתות, כהוכחות כביכול לכך שיש להם חזקה על האדמות שגנבו מבעליהם הפלסטינים. אך הביסוס העיקרי של מגדלי העובדות הוא התנ''ך, והתנ''ך לא מוכיח כלום. התנ''ך מוכיח רק שהיהודים מאמינים שארץ ישראל שלהם. האם אריה עירן, יהודי חילוני, שהמצווה הכי חמורה שהוא שומר היא אולי לצום ביום כיפור, - האם עירן יכול להביא את התנ''ך כהוכחה שיש לו זכות לגרש מיליון פלסטינים לעבר הירדן? הרי עירן הוא איש של עובדות קשות -הספר של מרק טווין. מדוע שנאמין לו? בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר בבית ספרנו, התנ''ך תחת זרוע ימינו, ו'סבתא מספרת' תחת שמאלו. (בארון הוא מחזיק עותק מהוה של התרגום לעברית של 'פאני היל' - דור דור ותענוגותיו), ויש לו החוצפה לדרוש מהפלסטינים הוכחות שהם בכלל קיימים. ''מה שנשאר להם זה לשקר במצח נחושה ולטעון שאנחנו לא מוסריים .'' כן, אכן אמת הדבר, גירוש המוני הוא עניין לקלגסים, לנאצים כמו בסרטים, לחיילים של צבא כיבוש שעומדים על כלי רכב משוריינים עם מקלעים, שומרים על הסדר בזמן העלייה למשאיות. אין דרך להמנע מכך. אם עירן רוצה גירוש המוני, שישים את הסרט עם צלב הקרס ישר על הזרוע, שלא יתבייש. שלא ינסה להתחמק מהמשמעות של 'חזונו' הכהניסטי, על ידי הצעות פיצוי-פינוי. כולנו יודעים במה מדובר. | |||
_new_ |
אתה מתעקש להיות קשה הבנה | |||
|
|||
הערים הם ערבים. אין משעות אם ישבו כאן 10,000 או 30,000 כי הגודל במקרה שלך לא קובע. בטח שבמאה ה-17 לא היו בארץ 300 אלץ איש. המספרים מצוצים או שגויים. ישבו כאן הרבה פחות. הייתי יכול להתווכח איתך על מספרים ולהראות לך ולדוד שאתם סתם מקשקשים. אבל כבר הבנתי שאיתם לא מתווכחים בעובדות ובאמת היסטורית, אלא מספיק להראות לכם שאתה משקרים, מטעים ולפעמים גם טועים. התנ''ך לא מוכיח שיהודים מאמינים בארץ ישראל היא שלהם אלא התנ''ך הוא הסיבה שארץ ישראל הוא של היהודים. היהודים התקיימו כאן ברצץ היסטורי. וכאשר, בזמן הכיבוש הצלבני לא היו יהודים, כך גם לא היו ערבים. ואם היו מעטים בכל מיני חורים אז היו גם יהודים וגם ערבים. הכיבוש הערבי לא מעביר בעלות, מה עוד שלערבים יש עוד 22 מדינות משלהם. לכן לערבים לא מספיק הגודל, גם אם אתה מתאווה ומתעבה מזה. אתה צריך לשמור על שפיות ועל פרופורציות היסטוריות. בכל מקרה עיקרם של הערבים בארץ ישראל היום הוא בהגירות גדולות מהמאה ה-19 ובעיקר בתחילתהמאה ה-20. | |||
_new_ |
גם עין ימין של הימין פוזלת | |||
|
|||
''היהודים התקיימו כאן ברצף היסטורי. וכאשר, בזמן הכיבוש הצלבני לא היו יהודים, כך גם לא היו ערבים.'' יוסלה קשה הבנה? איך ייתכן ש''היהודים התקיימו כאן ברצף היסטורי'', אם ''בזמן הכיבוש הצלבני לא היו יהודים'' ? זו מתודה חדשה לחלוטין במדע ההסטורי: העובדה ש''בזמן הכיבוש הצלבני... גם לא היו ערבים'', מוכיחה ש''היהודים התקיימו כאן ברצף הסטורי''. גם עין ימין של הימין פוזלת. | |||
_new_ |
בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר | |||
|
|||
רואים כאן את תהליך הזיוף שלך בפעולתו . אני כותב ''אנחנו היהודים חיים כאן ברצף'', אתה מתייחס כאילו כתבתי ''שהיתה מלאה ביהודים'' ומציג אותי כשונה לוגית . כך גם טענתך כאילו כתבתי שהפלסטינים אינם עם . הם כן עם או לא עם אינו הגורם המפריע לי . הם מהגרים .לא כולם , אך רובם הגדול . תמהני מתי תשבש את זה . טענתך ''עירן איננו איש דתי, אך טענתו האמיתית לחזקה על ארץ ישראל מבוססת על טקסט דתי עתיק שאין דרך לאשר את מהימנותו אלא בדרך האמונה הצרופה.'' היא שקר גס . אתה חילוני וראיות הן נר לרגלך ? אני בספק . שמות הישובים שנשמרו , והארכיאולוגיה בארץ וכן כתובים של מלכים בארצות שכנות וכן ההיסטוריה הכתובה של רומא הם תמיכה בזכותנו על ארץ ישראל . ובעיניין צלב הקרס . מי שיפתח את ראשך ימצא אותו צרוב במוחך . | |||
_new_ |
בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר | |||
|
|||
לא משכנע. אם זכרוני אינו מטעני, עירן טען שהפלסטינים אינם עם. והטענה שרובם הגדול מהגרים עולבת בכותב ולא במכותבים. הטענה הבסיסית של עירן היא שארץ ישראל ניתנה ליהודים. זו בפירוש העמדה של מי שמאמין שמה שכתוב בתורה הוא בגדר אמת הסטורית וניסוח הבטחה דמויית חוזה או הסכם משפטי. אין מקור אחר לאימות ה'חוזה' או הבטחת הקניין הזו לבד מהתנ''ך. והיות ועירן וידידיו אנשי ה'טרנספר ההומני' (טרנספר הומני גדול, לא קטן) מבססים את כל התיאוריה שלהם על 'עובדות' ועוד 'עובדות', מצאתי לנכון להפנות את תשומת ליבו של ההומניסט הידוע לעובדה הפשוטה שאין להשתמש בסיפורי התנ''ך לצורך הוכחה מדעית. מכאן שלפי הקריטריונים המדעיים המחמירים של אריה עירן עצמו, אי אפשר להוכיח שארץ ישראל אכן קניינו של עם ישראל. אפשר כמובן להאמין בכך, אבל זה די ברור שעירן איננו שומר מצוות, כי תמיד בשבת, כאשר הדתיים בפורום נותנים למקלדתם מנוחה ולאוזני רפואה, עירן בשלו. מכאן שזה די תמוה שעיקר התיזה שלו מעוגנת בעובדה המופרכת שארץ ישראל אכן ניתנה לעם ישראל. אם נעבור לדבר על ענייני אמונה, אין בעיה. יוסלה דווקא מאמין שאלוהים נתן את ארץ ישראל לבני ישראל. אבל זה היה לפני הרבה שנים, והדבר האחרון שזכור ליוסלה בעניין הארכאי הזה הוא גירושם של היהודים מארץ ישראל בשל הפשעים שפשעו נגד המקום ונגד האדם. משום מה במאה העשרים היהודים חשבו שנגמר העונש ושהגיע הזמן לחזור לפלסטינה. היה אות משמים? הופיע מלאך ה' לבשר את הבשורה? נביא חדש קם לעם היהודי? לא בדיוק. גם לפי הקריטריונים של היהדות הלאומית-דתית הרצל היהודי המתבולל לא כל-כך מתאים להגדרת הנביא. הציונות נראית כיום יותר ויותר כמשאת נפש במקרה הטוב, או נבואת שקר במקרה הגרוע. לבסס על האוטופיה הציונית או על סיפורי התנ''ך את זכות הקניין על ארץ ישראל זה ממש לא משכנע. | |||
_new_ |
בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר | |||
|
|||
משעמם להראות שאתה מזייף כל מה שכותבים לך . | |||
_new_ |
בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר | |||
|
|||
אני לא מאמין שזה באמת משעמם אותך. גם התגובה הזו אינה לעניין. עד עכשיו הגבת לטענות שונות שהעליתי באופן חלקי עד חסר. א. על איזה חומר ממשי אתה מסתמך כשאתה כותב שארץ ישראל כולה ניתנה ליהודים? ב. האם יש חומר שמאפשר להוכיח שעכשיו הזמן לממש את החזרה של עם ישראל לארץ ישראל (לפי מה אפשר לקבוע שהסיבות לגירוש היהודים מארץ ישראל כבר לא תקפות)? מהם הקריטריונים לחזרה? | |||
_new_ |
בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר | |||
|
|||
לדעתך לא קיימים דברים שאתה לא מאמין בהם ? אתה משעמם . אני לא מסתמך על הטענה שארץ ישראל נינה ליהודים . אתה כותב את זה כי אתה מייחס לי דברים שונים ממה שאני כותב . המימוש של החזרה של עם ישראל לארץ ישראל לא זקוק לקריטריונים . התההליך כבר קיים . מה העצלות הזו ? בבקשה תכתוב יותר טרול נחמד . | |||
_new_ |
בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר | |||
|
|||
בכל נושא ונושא עירן דורש עובדות וגיבוי מלא ממקורות. מדוע אם כן, ''המימוש של החזרה של עם ישראל לארץ ישראל לא זקוק לקריטריונים .''? ''התההליך כבר קיים'', לא בדיוק תשובה. אני מציע לעירן 'לקנות רמז': באותו מקור לא מדעי - התנ''ך - מוזכרים הקריטריונים לשיבת עם ישראל לארצו. ''לדעתך לא קיימים דברים שאתה לא מאמין בהם ?'' אכן, יש מושגים כגון 'חכמה' ו'צדק' שהגדרתם מורכבת מכוונותיו של הכותב, - אם תרצו, ב'אמונתו'. אך זה אינו קנה מידה שעירן היה מסתפק בו. עד כה עירן היה עסוק בנסיונות להוכיח את טענותיו השונות באופן מדעי באמצעות עובדות. והוא הודף באופן שיטתי כל איזכור של קני מידה של צדק ומוסר כלא-רלוונטיים לניתוח המצב. הוא פותר זאת בדיבורים קצת מאוד כלליים על היחסיות של שיטות מוסר. ויוסלה אומר בפשטות, אם בדיונים כאן הכל נקבע לפי עובדות ושיטה מדעית-הסטורית, אז ממש לא מובנת הטענה לחזקה יהודית על ארץ ישראל, טענה שהיא אמונית ביסודה. זו נקודת תורפה רצינית בטענות הקניין המובנות מאליהן כאילו של אנשי ימין שבמקרים רבים כלל אינם שומרי מצוות, כמו במקרה של עירן. זו מין חוליה חלשה שאמורה להחזיק יחד את המחנה הלאומני עם המחנה האמוני כאשר השניים אינם חופפים בנושאים אחרים. ארץ ישראל כקניין רשומה בטאבו על שמות פלסטינים רבים. האם זו המפלצת שמדירה שינה מעיניהם של טריטוריאליסטים קנאיים? האם זו הסיבה לטענות החוזרות ונשנות על קיום רצף התיישבות יהודית בארץ ישראל, גם כאשר איגרת הרמב''ן אומרת שבירושלים אין מניין ליהודים? (לפי דברי הרב יוסף בן-פורת). זה שהיהודים כבר החלו לחזור לארץ ישראל לא אומר, ש'המימוש של החזרה של עם ישראל לארץ ישראל לא זקוק לקריטריונים'. דווקא בנושא קריטי זה היהודי החילוני, איש העובדות, מסתמך באופן תמוה על טקסט שתקפותו תלוייה באמונתו של הקורא. והאם עירן אכן, ''לא מסתמך על הטענה שארץ ישראל ניתנה ליהודים''? אם כך, על מה הוא מסתמך בבואו לטעון באדנות רבה לבעלות על ארץ ישראל כבסיס לתכניתו לקיים משטר הפרדה ואפלייה, - כבסיס לתכניתו לגרש כמליון פלסטינים לעבר הירדן? | |||
_new_ |
בינתיים יוסלה הוא ראש החוג לתעמולה | |||
|
|||
תראה, לוי כבר אמר לי שאתה מסית ומדיח אבל ראוי שתעשה זאת על בסיס עובדות ותפעיל קצת לוגיקה. כי אני יכול להשיב לכל שטות שאתה מעלה אבל קל הרבה יותר לשלוח אותך לקרוא כמה אלפי ספרים בעניין שבו אתה מגלה בורות גבוהה. לדעתי במקום להתמודד עם חומר תעמולה לעוס של לוחמי שמאל נטולי קשר לקרקע ראוי שתעיין בכמה מאותם אלפי ספרים ואולי תתחיל עם הרשימה המיקרית הזאת: ברנרד לואיס, ''ההיסטוריה והגאוגרפיה של השם פלשתינה'', זמנים, חוברת 9, יהושע פורת, צמיחת התנועה הלאומית הערבית הפלסטינאית, 1918 – 1929, עם עובד, תל אביב, 1976. מיכאל אסף, תולדות השלטון הערבי בארץ ישראל, דבר, תל אביב, תרצ''ה (1935). יהושע פורת, ''גילגוליו של רעיון 'סוריה הגדולה''', בתוך: איתן גלבוע ומרדכי נאור (עורכים), הסכסוך הערבי – ישראלי,, משרד הביטחון, תל אביב, 1981 אלברט חוראני, היסטוריה של העמים הערבים, דביר, תל אביב, 1991. גד גילבר, ''מגמות בהתפתחות הדמוגרפית של הפלסטינים, 1870 – 1987'', סקירות, מס' 108, ספט' 1989, אוניברסיטת תל אביב. פרק I. או בתוך משה מעוז וב''ז קידר, התנועה הלאומית הפלסטינית: מעימות להשלמה?, תל אביב, 1996. אדוארד סעיד, אוריינטליזם, עם עובד, תל אביב, 1995 חגי ארליך, מבוא להיסטוריה של המזרח התיכון בעת החדשה. חטיבות א-ה, האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 1988 מרדכי אליאב, ארץ ישראל ויישובה במאה ה-19, כתר, ירושלים, 1978 ברוך קימרלינג, יואל שמואל מגדל, פלסטינים: עם בהיווצרותו, כתר, ירושלים, 1999 יהושע בן אריה, ''סנג'ק ירושלים בשנות ה-70 של המאה ה-19'', קתדרה, 36, 6.1985, עמודים 73 – 122. חיים גרבר, ''המינהל העות'מאני של סנג'ק ירושלים, 1890 – 1908, המזרח החדש, כרך כ''ד, 1974 אלישע אפרת, ''רכישת קרקעות על ידי יהודים בא''י'', רבעון לכלכלה, ד', תשמ''ג, עמוד 898. אליעזר בארי, ראשית הסכסוך ישראל ערב, ספרית פועלים, תל אביב, 1985. חלק שני ורביעי ישראל גרשוני - הלאום הערבי, בית האשם וסוריה הגדולה בכתביו של עבדאללה Rashid Khalidi, Palestinian Identity, Columbia University Press, New York, 1997. בכוונה שילבתי כאן כותבים ימנים, שמאלנים וערבים. ראוי שתתייחס קודם לעובדות המוכחות בספרים האלה ורק אחר לפרשנויות.Walid Khalidi, All That Remains, Institute for Palestine Studies, Washington. Mordechai Abir, ''Local Leadership and Early Reforms in Palestine 1800 – 1834”, in: Moshe Ma'oz (ed.) Studies on Palestine during the Ottoman period, Jerusalem, 1975. Norman N. Lewis - Nomads and Settlers in Syria and Jordan 1800-1980 תקרא, תהנה ותיגש לנחיתה על קרקע המציאות. | |||
_new_ |
יוסלה כבר יצא מהארון מזמן | |||
|
|||
מדוע אתה זקוק לאלפי ספרים כדי להודיע לנו ש'ארץ ישראל כולה ניתנה ליהודים'? תחסוך לכולנו את העבודה ואת כאב הראש, ותגיד בקיצור מה שאתה חושב. ואם זה לא מפורט מספיק עבורך: א. מה עמדתך בנושא ארץ ישראל? ב. מה עמדתך בנושא זכויות אדם? ג. מה עמדתך בעניין הסכם הקבע עם הפלסטינים? | |||
_new_ |
שאלה | |||
|
|||
ראשית אני מודה לך, מושה, שטרחת להעתיק עבורנו רשימה, חלקית כדבריך, של ספרים כדי ללמוד על ''עובדות מוכחות''. האם אתה יכול להרחיב בעניין העובדות המוכחות? | |||
_new_ |
בינתיים אריה עירן הוא ראש החוג לטרנספר | |||
|
|||
כאשר אתה שולל את ''המימוש של החזרה של עם ישראל לארץ ישראל לא זקוק לקריטריונים .''? ואת ''התההליך כבר קיים'', אז דיון אתך חסר ערך . יש הגירה של יהודים לארץ ישראל . אלה נוספים ליהודים שחיו כאן . אם את זה אינך רואה חבל על הזמן . | |||
_new_ |
אכן יוסלה אחי | |||
|
|||
אתה העלית עד עכשיואת טענותיך באופן חלקי עד חסר. כמו שציינת. אז כיצד אתה רוצה שיריבינו מימין יתייחסו אליך ברצינות הראוייה? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |