|
הספר מספר את האמת ההיסטורית | |||
|
|||
ויש עוד ספרים רבים אחרים, כולל אסופות של מחברים ישראלים שאספו מידע ממקורות היסטוריים על היישוב בארץ. בעקרון כשאומרים שהערבים יושבים כאן מהכיבוש במאה ה-7, אז זוהי הכללה לא מדוייקת כי היו גלי הגירה ונטישה בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בארץ ישראל. הדבר הבסיסי הוא שמעולם לא התגבש כאן עם מקומי אחר זולת עם ישראל. וזה מוביל אותנו לויכוח המתמשך בין דוד סיון לביני בעניין מהו העם ''הפלסטיני''. כנראה של דוד סיון ואפילו לא ז'בוטינסקי יבנו את העם הזה, אלא העם הזה יחליט בעצמו אם הוא עם. והוא בתהליך בנייה מזה מספר עשורים מועטים, ויתכן שגם יקרוס בעתיד (ראו משבר ה''עם העיראקי''). בכל מקרה כל הכבוד לך על ההתגייסות להביא לנו עוד הצצה לתוך ההיסטוריה. |
|||
אתה מקשקש שטויות | |||
|
|||
אתה כבר הרבה זמן מנסה ללא הצלחה לבלבל בין השקפות פוליטיות לבין עובדות היסטוריות. אף אחד לא צריך לאסור עליך לעשות זאת. מצד שני, הגיע הזמן שתקלוט, במיוחד שכבר כתבי זאת במפורש מספר פעמים, העובדה שקיים עם פלשתינאי למעלה מ-100 שנים מעולם לא שימשה אותי ןלא תשמש אותי בהשקפה הפוליטית שלי כולל בדברים שאני כותב. אני מכיר אנשי ימין מובהקים (שטוענים שצריך לכבוש מחדש את השטחים) שחושבים מאד דומה לדברים שאני כותב בפורום על היחס לפלשתינאים במיוחד בנושאים כמו זכויות אדם, זכויות קניין ועוד. כבעבר ההתעסקות שלך בדייסה הזאת היא קישקוש שטויות. |
|||
אתה מקשקש שטויות | |||
|
|||
אתה מתייחס אלי או אל דברי? משום שאתה תוקף את טיעוני בדרך עקלקלה ואתה לא מתייחס לתוכנם. עדיין לא הצלחת לבנות קונספציה איתנה לטענותיך. ראה גם מודל הזיתים. לא אני הוא שמקשקש בחביצה הפלסטיניות אלא אתה. אני רק מעמידך על טעותך. אני מקוה, דוד, שנרגעת מעט. וראוי שתשוב ותבדוק את עצמך תגובה 101750 |
|||
אתה עדין ממשיך בשטויות | |||
|
|||
במקום לשאול בדוק את דבריך ואז יתברר לך שתלונתך צריכה להיות מופנית כלפיך. כאשר תתעיין שוב בהודעתך (תגובה 101776) תראה שקשרת לשמי דברים לא נכונים בעליל בדרך מסלפת ועקלקלה. לא יעזור לך כלום: אני לא מקבל את הקונספציה שלך, שמערבת השקפה פוליטית בדיון על עובדות היסטוריות. אני לא מקבל את דרכך לצרף עקיצות לא ענייניות כאשר אתה נכשל בשיכנוע. אני לא מקבל את דרכך לגרור את כשלונותיך לפתילי דיון אחרים. זו דרך עקלקלה האופיינית לכמה בלתי מזדהים שלא מסוגלים לנהל דיון ענייני. החביצה שלך מופרכת וכבר הסברתי לך מדוע (תגובה 101779). |
|||
סיו דוד ן, מה אתה מתייחס אליהם ברצינות.... | |||
|
|||
תרים את היד ותנפנף ברגל שרוח רעה תצא ותאפוף אותם לכלותם... |
|||
''אתה מקשקש שטויות'' | |||
|
|||
''אתה מקשקש שטויות'' - זה כ ן ''עקיצות ענייניות'' אצלך? מה אתה מאשים אותי במחדליך? מה אתה כה נעלב כשאני אומר שלא הוכחת שיש ''עם פלסטיני'' ב-1923? היכן שמתי את ''הקונספציה הפוליטית'' שלי בפרשנות אם יש וממתי יש ''עם פלסטיני''? הרי הבאתי רק עובדות היסטוריות ולא ''דיעות פוליטיות''. אתה הבאת רק דיעות פוליטיות, או בעצם דיעה פוליטית אחת של יריבך האידיאולוגי שאתה נוטה בד''כ לא להסכים עימו. מה גם שהבהרתי לך שפרשנותך לוקה בחוסרים. אז אולי בגלל זה רצת לצטט לנו אותו? בעקרון לא ראיתי שום תגובה עניינית 'אקדמאית' מצידך, וכל אימת ששמים בפניך עובדות אתה מתקפל, לא מתווכח ומסביר ותוקף באגפים לשם ניסיון להסיט את הויכוח. אני מודה בעובדה שרק נכשלתי בלשכנע אותך. אבל אולי בפעם הבאה אני אצליח יותר. אבל לשם כך אתה חייב להשתדל להשיל מעליך את הגלימה הפוליטית מעת לעת. |
|||
אתה אכן מקשקש לא לעניין | |||
|
|||
אינני נעלב מדבריך רק ציינתי את הדרוש מבחינתי. בעיקרון, בהקשר לקיומו של העם הפלשתינאי, אי-שאפשר לכנות אף אחת מהודעותיך ''תגובה אקדמאית רצינית''. אבל אתה מתעקש שהן כן. אז מה? העקשנות שלך בעניין הזה אינה אסמכתא לכלום. בודאי שאינה סותרת את דברי מההודעה הקודמת (תגובה 102152). |
|||
אתה אכן מקשקש לא לעניין | |||
|
|||
אתה שוב בוורח מויכוח אמיתי בסיוע סיסמאות. |
|||
אתה אכן מקשקש לעניין | |||
|
|||
נדמה לי שאפילו בשנות ה- 89 של המאה שעברה כמובן, אמרו גם ערפאת וגם המלך חוסיין ש''פלסטין זה ירדן'' ו''ירדן זה פלסטין''. או משהו כזה. אני לא מצליחה להגיע ללינק מתאים אבל אני משוכנעת שזה היה, בשני אירועים שונים, כמובן. |
|||
ערבים רבים הודו שאין עם פלשתיני. כמה ציטוטים. | |||
|
|||
מוחסין זהיר , ממנהיגי אש''ף: ''אין באמת עם פלסטיני , התביעה לזהות פלשתינית נפרדת מועלית רק מסיבות טקטיות , הקמתה של מדינה פלשתינית תשמש ככלי במאבק נגד ישראל ולשם האחדות הערבית, אין הבדלים בין ירדנים ופלשתינים, סורים ולבנונים, כולנו שייכים לאומה אחת. רק מסיבות פוליטיות אנו מדברים על זהות פלשתינית בניגוד לציונות''. פארוק קאדומי : ''אש''ף רואה בירדנים ובפלשתינים עם אחד'' הנסיך הירדני,חסן : ''פלשתין היא ירדן וירדן היא פלשתין,עם אחד וארץ אחת, עם היסטוריה אחת וגורל אחד'' חוסיין מלך ירדן : ''שני העמים הם למעשה אחד - זו עובדה'' |
|||
תודה צדק, אם תוכלי להביא מקורות עוד יותר טוב. | |||
|
|||
תודה צדק, אם תוכלי להביא מקורות עוד יותר טוב. | |||
|
|||
מוחסין זהיר אמר את דבריו באפריל 1977 בראיון לעיתון הולנדי Trud. |
|||
אתה מקשקש שטויות | |||
|
|||
א. נראה לי שאין צורך להתיחס בוז לדיעה שאיננה תואמת את שלך. ב. העם הפלשתיני הוא המצאה של הקגב במסגרת המלחמה הקרה והנסיון המשתמשך לערער את ההגמוניה המערבית דרך שימוש באומות המתעוררות. יש עם ערבי. אין עם סורי , לבנוני, עיראקי או פלשתיני, שכן כל אותן מסגרות מדיניות הן מלאכותיות גם גיאוגרפית וגם שבטית. |
|||
אתה מקשקש שטויות | |||
|
|||
א. חבל שלא קראת בעיון את המקור לגישתי: ההודעה שעל הדברים שנכתבו בה הגבתי. ב. עמדתי היא אחרת: העם הפלשתינאי קיים כבר לפני הקגב. מכאן שהתיאוריה שלך על ''המצאה של קגב'' לא נראית רצינית. |
|||
הספר מספר את האמת ההיסטורית | |||
|
|||
The History and the present are two sides of a coin Strassmann | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |