|
זה שלא תפסו, אומר משהו | |||
|
|||
יחד עם זאת קשה לדעת אם מדובר בעצימת עין של אוכפי החוק או בחוסר הצלחה. אם מישהו היה מצלם ''הם'' גם היו נתפסים. לא? | |||
_new_ |
זה שלא תפסו, אומר משהו | |||
|
|||
מסכים אתך לחלוטין. אני מנסה להסתכל גם על הצד הנחשד. מאותו צד אני שומע שהם חיים עם החיילים. (זו גם התלונה כנגדם - שאנחנו מבזבזים כל כך הרבה כוחות לשמירה על המתנחלים). הרושם שלי הוא שאין המתנחלים יכולים לחמוק מעיני כולם, דהיינו, משטרה, צבא, אטקס, וצלמי שלום עכשיו. אז איך לא תפסו אף כורת זיתים? בשנה שעברה היו כמה שריפות על הכרמל. חלקם היו מעשי הצתה. המציתים לא נתפסו אך למרות שכוחות ביטחון, צלמים ושוטרים אינם משוטטים שם דיווחו כמה אנשים שראו את הפירומן הבלתי נתפס. כאן יש רק חשד שזה מעשה המתנחלים. אינני מכיר מתנחלים עוקרי עצים ולעומת זאת אני מכיר כמה וכמה אחרים שעקירת ושריפת עצים הם עיסוקם המקצועי. | |||
_new_ |
בכל זאת צריך להיזהר | |||
|
|||
זה שאינני מכיר לא אומר שאין וגם לא אומר שיש. | |||
_new_ |
בכל זאת צריך להיזהר | |||
|
|||
בודאי. מנקודת השקפה זו הואל נא להביט היטב בנעשה. מי עקר עצים ושרף יערות בארץ אתה יודע היטב. מי הגיע לאותם שטחים כדי לנטוע ולבנות אתה גם יודע. מי אינו מעונין שיטעו ויבנו? אני מכיר כמה שמאוד לא מעונינים. יש להם שמות נהדרים: גוש שלום. שלום עכשיו. מר''ץ. גוש שלום לא הקים ישוב אחד בארץ ישראל ולא בנה קיר אחד. שלום עכשיו דורשת להרוס את מה שכבר נבנה. ואלה מושיטים אצבע כלפי מי שבא לבנות ולנטוע ומאשימים אותו בעקירה. צר לי, מר סיון אך החשדות שלי אינן נוטות לכוון שלך. | |||
_new_ |
גם לי צר | |||
|
|||
מה עניין שמיטה לכלי מיטה? החשדות על עקירה או חבלה בעצים הן דבר לגיטימי. הזכאות עד של מי שעוד לא הואשם עומדת גם היא חזק. הדרישה להרוס מה שנבנה בצורה לא חוקית גם היא לגיטימית. אני גם מכיר כמה שהגיעו לאותם שטחים כדי למנוע מאחרים .... | |||
_new_ |
גם לי צר | |||
|
|||
ידידי המנוח אליהו סלונים ז''ל אמר: ''מה ענין שמיטה לתשמיש המיטה''. על הלגיטימיות של הדרישה להרוס מבנים בלתי חוקיים אין עוררין. אך מי שדורש ודורש ומעלה חרס שבור בידו עלול גם לעשות מעשה שיחזק את דרישתו. להזמין עתונאים ולזעוק מרה על כריתת עצים למשל, או להפיץ שמועות כאלה, או לקרוא למשטרה ולדרוש ממנה לתעד 2400 עצים גזומים. או אולי לכרות כמה עצים חלולים ואכולי תולעים בעזרת הכפריים ואחרי כן לזעוק מרה. שהרי המטרה היא לסלק את המתנחל. המתנחל בא לנטוע עוד עצים ואת זה עליו למנוע. אבל כל אלה ספקולציות חסרי שחר שהרי איש לא נתפס למרות התצפיות והצילומים וההשגחה והחיילים והשוטרים. אגב, לפני כשלושים וחמש שנה גזמתי עצי זית בנחל סורק בתוך שמורת טבע ובהדרכתו של המפקח על השמורה. עבדתי עם קבוצה של ערבים מבית לחם שעשו מלאכה קשה ומדי ערב העמיסו את הענפים הכרותים על משאית שלהם והביאו הכל לבית לחם. העץ שהביאו נועד לייצור מזכרות בבית המלאכה שלהם והם אף היו מוכנים לשלם תמורתו אחר כל העמל שהשקיעו. הרשות שמחה על הגיזום שהחיה את הזיתים הנוטים למות והם שמחו על חומר הגלם הזול. | |||
_new_ |
נכון מאד | |||
|
|||
חלק ניכר מהמעורבים בפרשת עצי הזית כולל מועצת יש''ע עשו ויעשו מעשים כדי שיחזק את הסיכוי שדרישתם תתקבל. למרות כל שנאמר כאן ובמקומות אחרים אני חושש שיש בסיפור הזה גם עקירת זדון. מכאן הבעיה שלי כי אני צד בעניין. | |||
_new_ |
נכון מאד | |||
|
|||
עקירת זדון ראשונה שבימינו מעטים יודעים עליה היתה עקירת עץ ברוש במוצא. העץ ניטע ע''י בנימין זאב הרצל שקרא לו ארז. הוא נעקר במאורעות 1929. כיום יש במוצא עילית בית מרגוע בשם ארזה על שם הארז הכרות. המתנחלים לא עקרו אותו. | |||
_new_ |
אז מה? | |||
|
|||
אתה בדרך לכתוב מאמר על ההיסטוריה שלנו? אם כן נשמח מאד לקרוא. כחלק מהדיון כאן הוא לא ממש רלוונטי.... | |||
_new_ |
אז מה? | |||
|
|||
החלק הלא רלוונטי הוא זהותו העלומה של כורת העצים | |||
_new_ |
נכון מאד | |||
|
|||
אתה בצד הלוא נכון אינך אוביקטיבי בדעותך זאת כולנו יודעים | |||
_new_ |
חבל על הזמן | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |