|
''האם אני אנטישמי?'' | |||
|
|||
לפי תפיסת עולמי, מר ספירו הינו ''שונא ישראל'' מובהק, ואילו הדבר היה נתון בידיי - הייתי שולל את אזרחותו הישראלית (עדיף בטכס משפיל ומבזה, כראוי לו) ומגרשו מישראל בבושת פנים, בלי להרשות לו להיכנס אליה לעולם, אפילו לא לביקור. אם כך, ישאל השואל, מדוע אני טורח להתייחס להודעותיו של מר ספירו? התשובה לכך הינה, שלדעתי מר ספירו הינו מייצג נאמן של טיפוס אופייני של שונא ישראל מהסוג המאוס ביותר: אנטישמי שהינו אזרח ישראלי וממוצא יהודי. ודוק: לא ''יהודי'' אלא ''ממוצא יהודי'', משום שלדעתי ספירו ואנשים מסוגו הוציאו עצמם מכלל ישראל. ומכיוון שהסוג המאוס הזה של שונאי ישראל נפוץ למדיי בארצנו, יש להשיב לטענותיו, יהיו מקוממות את הנפש ככל שיהיו, כדי לבלום את התפשטות דעותיו המאוסות. בהתאם לכך אתייחס עתה לשאלתו הרטורית של מר ספירו בקטע הבא: ''עכשיו אני לגמרי מבולבל. הרי גם אנוכי חתום על עצומה הקוראת להטיל סנקציות על ישראל בגין האפרטהייד שהקולוניאליזם הישראלי הקים בשטחי הכבושים. האם זה הופך אותי ואת חבריי לאנטישמים?''. ובכן, התשובה לשאלתו הרטורית הנ''ל של ספירו טמונה בהמשך דבריו, בהם הוא מסביר כך: ''גם אם הייתי שותף לדעה שהמשפט אותו אמר צ'אבס אינו שיא של ניסוח מוצלח, לא הייתי ממהר להטיל בו דופי של אנטישמיות''. וכל כך למה? משום ש''המבחן על פיו ראוי לקבוע האם מנהיג מסוים הוא אנטישמי או גזען אינו תלוי במשפט כזה או אחר שאמר, אלא ביחסו אל הקהילה היהודית ומיעוטים אחרים במדינה בה הוא שולט''. אכן, מר ספירו, אינו אנטישמי רק משום שהוא חתם על העצומה הנ''ל, שכן המבחן על פיו ראוי לקבוע האם אדם מסוים הוא אנטישמי או גזען אינו תלוי תמיד במשפט כזה או אחר שאמר או בחתימתו על עצומה כזו או אחרת, אלא ביחסו כלפי היהדות ו/או כלפי היהודים בכללותם ו/או כלפי מדינת ישראל. ולפי מבחן זה, לא זו בלבד שמר ספירו אינו יהודי כלל, אלא שהוא מראשי שונאי ישראל, ובתור שכזה, אילו הדבר היה תלוי בי, הייתי שולל את אזרחותו הישראלית (עדיף בטכס משפיל ומבזה, כראוי לו) ומגרשו מישראל בבושת פנים, בלי להרשות לו להיכנס אליה לעולם, אפילו לא לביקור. ושלום ליהודים. | |||
_new_ |
אזהרה לכל הכותבים | |||
|
|||
א. כל הפוסל, במומו פוסל. ב. בגלל שנאת אחים חרב בית המקדש. הרבה יותר קל ''להיות סבלן לדעת האחר'' מאשר להוציא מהגדר כל אותם ''חושבי אחרת, טורדי מנוחתי''. וכמו שנאמר במקום אחר ובעניין אחר: ''ה' יילחם לכם – ואתם תחרישון'' | |||
_new_ |
ה' יילחם לכם – ואתם תחרישון | |||
|
|||
מצאתי פירוש אחר משובב נפש לפסוק הזה: | |||
_new_ |
אזהרה לכל הכותבים | |||
|
|||
אמר מי שאמר: וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא וְאֵי זֶה מְקוֹם בִּינָה. אכן, בימינו ''הרבה יותר קל ''להיות סבלן לדעת האחר'' מאשר להוציא מהגדר כל אותם ''חושבי אחרת, טורדי מנוחתי'''', גם אם ההצעה להוציא אדם מחוץ לגדר ממש מתחייבת, משום שעמדה כזו מוציאה לך שם רע ועלולה אף להוציא את *המחזיק בה* אל מחוץ לגדר. ואף על פי כן אחזיק בעמדתי. ושלום ליהודים. | |||
_new_ |
וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא וְאֵי זֶה מְקוֹם בִּינָה. | |||
|
|||
_new_ |
אזהרה לכל הכותבים | |||
|
|||
מה שספירו אומר איננו בגדר דעה, הזדהות מוחלטת עם רוצחינו איננה דעה. אם היינו מדינת חוק אנשים כמוהו היו מקבלים עונשים כבדים ביותר, וחלקם אפילו עונש מוות. פרק ז': בטחון המדינה, יחסי חוץ וסודות רשמיים סימן ב': בגידה סעיף 97: א. מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו - מיתה או מאסר עולם. ב. מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם. סעיף 103: מי שהפיץ בשעת לחימה, ובכוונה לגרום בהלה בציבור, ידיעות שיש בהן כדי לערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני האויב, דינו - מאסר חמש שנים; התכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים. סימן ג': פגיעה בכוחות מזויינים סעיף 109: א. מי שהסית או שידל אדם החייב בשירות בכוח מזויין שלא ישרת בו או שלא יתייצב לפעולה צבאית, דינו - מאסר חמש שנים. ב. מי שהסית או שידל אדם המשרת בכוח מזויין לערוק משירותו או מפעולה צבאית, או סייע לו בעריקה, דינו - מאסר שבע שנים. ג. מי שנתן לאדם החייב בשירות כאמור בסעיף קטן (א) מקלט או סייע להחביאו, כשהיה לו יסוד להניח שהוא עריק, דינו - מאסר שלוש שנים. ד. מי שעבר עבירה לפי סעיף זה בתקופה שבה מתנהלות פעולות איבה צבאיות של ישראל או נגדה, דינו - מאסר חמש-עשרה שנים. סימן ו': פגיעה ביחסי חוץ סעיף 121: א. הקושר קשר לעשות מעשה נגד מדינה ידידותית או נציגיה או נגד ארגון או מוסד של מדינות או נציגיהם, ובמעשה היה כדי לפגוע בענין שיש לישראל בקיום יחסים בינה לבין מדינה, ארגון או מוסד כאמור, דינו - מאסר שבע שנים. ב. על אף האמור בכל דין, העושה מעשה עבירה בכוונה להזיק ליחסים בין ישראל לבין מדינה, ארגון או מוסד כאמור בסעיף קטן (א) או לענין שיש בהם לישראל, דינו - מאסר עשר שנים; ואם ענשו על עבירה כאמור, אף בלי שהוכחה הכוונה האמורה בסעיף קטן זה, הוא מאסר שבע שנים או יותר, דינו - מאסר עולם. ג. בסעיף זה, ''מדינה ידידותית'' - מדינה המקיימת קשרים דיפלומטיים או מסחריים עם ישראל או המרשה לאזרחי ישראל לבקר בארצה ------- תאסוף את העבירות הללו שמבצעים כל אנשי השמאל, ותסביר לנו ממתי פשעים נחשבים לדעה? | |||
_new_ |
היש כאן סעיף אחד | |||
|
|||
שבו לא חטאו כל מנהיגי הימין והמתנחלים? סעיף 121 הסתה נגד ממשלת ישראל בארה''ב הנה מעשה שבכל יום סעיף 109 - הסתה נגד שירות בצבא ושידול אנשים לערוק משירות ומתן מחסה לאותם אנשים סעיף 103 - מעשה שבכל יום סעיף 97 (א) מעשה שבכל יום. נראה לי כי בבוא העת תצטרכו לשלם על כך | |||
_new_ |
אני לא בולשביק כמוך | |||
|
|||
גם אם ימני עובר על החוק הוא צריך להיענש. אבל אתה מגן על הפושעים השמאלנים המבצעים עבירות בגידה, ריגול, וסיוע לטרור, עבירות הגורמות לרצח יהודים באופן ישיר. | |||
_new_ |
ככה זה חביבי | |||
|
|||
כבר אמרתי לך הרבה פעמים. את הצריך להתרגל, אנחנו רוב העם היהודי ואנחנו שולטים וזהו. | |||
_new_ |
מי זה ''אנחנו''? | |||
|
|||
אלה שלא מאמינים לפלסטינים ורוצים לקבוע את קו הגבול חד צדדית עם חומה ומגדל וגושי התיישבות גדולים? או אלא כמוך שרוצים לסגת לגבולות 67' ולגמור אחת ולתמיד עם ''הכיבוש המושחת'' ולמען ''שלום עכשיו וצודק במזרח תיכון חדש''? אני מניח שאתה מתכוון הפעם לראשונים ולא לאחרונים. | |||
_new_ |
טוב, מה אתה רוצה. שמאלנים לא רואים את ישראל כבית לאומי | |||
|
|||
הם מעדיפים את צ'ילה או דרום אפריקה. | |||
_new_ |
מתפלא אני עליך | |||
|
|||
בס''ד כלום רוצה אתה שעולם עליון יתקן את התחתון? צא ולמד על דויד המלך ע''ה שלא חיכה להוראה מעליון למצוא את מקום בית המקדש ולבנות עליו בית-מקדש להשם! ההתעוררות מתחילה דווקא מלמטה! ואם רואה אתה את חברך קודח בריצפת בספינה כלום לא תעיר לו על כך?! ''שוטה הרי שנינו נאבדים'' | |||
_new_ |
מתפלא אני עליך | |||
|
|||
כל חיי אני מעיר לאנשים על כך שהם קודחים בתחתית הספינה. ובו בזמן אני עצמי סותם חורים, ככל שיש בי כוח. ונשאלת השאלה מי ''קודח בתחתית הספינה''. יפה הדוגמה שלך כי היא מסתכלת על מעשה האדם ולא על מי עושה אותו. ולכן רעה בעיני עקירת זייתים ואפילו נעשה הדבר לשם ''קידום הגאולה''. שכן אפילו אם ''בחורים מצויינים'' עושים ''פעולה לא מצויינת'' [קודחים בתחתית ספינה], אעיר להם בשפתך וכלשון הצעתך. בד בבד אני מודע שגורלי לא תלוי רק ב''חוזק הספינה'' וספינה שכל יושביה משותקים מפחד ולא פועלים שמא ''יקדחו בתחתית הספינה'', גם היא לא תפליג לשום מקום. | |||
_new_ |
מעשי עקירת עצים ואנשים | |||
|
|||
איננו מקובל עלי נקודה (שיהיה ברור). כשאני פונה לאנשים ומצביע על השלכות מעשיהם ''הרעות'', יצר הרע שבתוכם עונה לי (ברוב הזמן) בתקיפות וחוצפה. והם אותם האנשים כעדר יובלו כעיוורים נהיו אפילו לא יודעים את אשר פיהם מדבר. לכן מעתה אם תיראה אצל חברך כעס, עזות מצח, כבוד ושררה דע לך שמי שקודח --> יצר הרע שבאדם! | |||
_new_ |
אני בוחר להראות לו את כאבי ואת חוסר האונים שבי | |||
|
|||
להגיע ללב שלו איכשהו? אשמח ללמוד דרכעים נוספות.... איך אתה פועל? | |||
_new_ |
דע לך | |||
|
|||
ב''ה ברוחניות, אנו קרובים אחד לשני לפי השתוות הצורה שביננו. כל מה ששנוא עליך ועל חברך וכל מה שאהוב עליך ועל חברך מחבר אותך לחברך כאחד (מאחד אותכם לאחד...) וכל מה ששנוא עליך ואהוב על חברך מרחק ומבדל בינך לחברך. ואם יש שכל מה שחברך אוהב שנוא עליך הרי נימצאים אתם רחוקים כמיזרח למערב. אם תיפנה לחברך בצורה שיחוס וירחם עליך וישמע לעצתך הרי זאת טעות. ומוצאים אנו שבמצרים לא חסו המיצרים (כלי קבלה אגואיסטיים) על בני-ישראל (כלי השפעת הטוב) כלל. ועד רבה העבידו אותנו בפרך כידוע לכן עליך ועלי ללמד ולהעביר את השגותינו לעולם אבל קודם כל ליהודים שביננו כי ליהודים יש את מה שקוראים ''הנקודה שבלב'' ששם צריכה להיות התעוררות! כמו שכתבת: ''להגיע ללב שלו איכשהו'' בקיצור התיקון מתחיל קודם כל עם אנשים שיש בתוכם שאיפה לרוחניות על פי תורת משה (ביפוך אותיות השם). ראה כתוב בתורתינו שאת תיקון ''לב האבן'' יעשה הבורא ולא האדם ולכן עלינו להשתדל זה הכל. | |||
_new_ |
מעשי עקירת עצים ואנשים | |||
|
|||
מדוע אם כן אתה מתלונן על הביקורת שאני כותב? לפי הודעה שלך מאתמול משתמע שאני עם הערבים ובולשביק: ''ואתה איתם! אתה בולשביק?!'' (תגובה 73187). אם נמשיך את ההגיון שלך דבריך כאן משמעותם שאתה מצדד בערבים ובולשביק. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |