|
שמי הוא צדק ולא חוק | |||
|
|||
היתה אישה אחת שחיה בשפת הים והיא לימדה אותי שיש שלש מעלות [גם במובן מדרגות] שעומדות זו על גבי זו: 1. כבוד - זו הפחותה שבהן. שהרי כל ''בוס'' יכול לדרוש כבוד. אבל ידוע שכבוד שניתן אינו זהה ערכית לכבוד שנדרש [ממש כמו באהבה]. 2. צדק - זו המעלה האמצעית. אפשר לנסות להגיע אליה דרך החוק. וזו מטרתו. אבל בנוסף הוא מבטל את ''העוקץ'' שבכבוד. כלומר מי שדורש כבוד ואינו צודק, כבודו מתבטל. אפשר לראות זאת בדוגמאות היסטוריות לרוב. 3. אמת - זו המעלה העליונה. מעלה שאפילו מבטלת את הצדק. שהרי אין זה צודק שנולדנו בעלי כישרונות שונים, אבל זו אמת. על כולנו מוטל לפתור את חידות קיומנו [כל אחד עם עצמו] כדי שנוכל להגיע לאמת. ועל זה נאמר ''יגעת ומצאת - תאמין''. | |||
_new_ |
העמדתי צדק מול חוק | |||
|
|||
אבל ברור שצדק ואמת נמצאים בכפיפה אחת ואינם מתקיימים אחד ללא השני. כאשר אני בוחר בצדק, אינני מבטל את ההיגיון ואת ההתחשבות במציאות. הבחירה בצדק היא קודם כל ידיעתו, לדעת מהו הדבר הנכון, לדעת מי הצודק ומדוע. לאחר הידיעה הנכונה צריכה לבוא השאיפה לעשות צדק, וכאן צריכים לבוא שיקולים נוספים כדי שהצדק לא יביא חורבן כמו שקורה כאשר רוצים ש''הדין יקוב את ההר''. אבל ללא ידיעת הצדק וההכרה בו, לעולם לא נצעד לכיוונו. | |||
_new_ |
מה שברור במקרה שלך שמלחמה שוה שלום | |||
|
|||
וצדק שוה עולה | |||
_new_ |
העמדתי צדק מול חוק | |||
|
|||
הידיעה שצדק אינו נחשב ''לידיעה אנושית'' כי האדם רואה [רק] לעיניים, עובר כחוט השני במערכת הצדק התלמודית [ולכן ההעדפה של פשרה על פסק דין]. זאת דוגמה איך ''הצדק מחוויר'' כאשר האמת מופיעה [בדיוק כמו ש''הכבוד מחוויר'' כאשר מופיע הצדק]. אתה צודק שחובתנו לשאול את שאלת הצדק, ולהיות אגב כך מודעים למגבלותינו האנושיות. | |||
_new_ |
יפה | |||
|
|||
מה שכתבת אך למה אישה שחיה בשפת הים? יש לזה מובן כלשהו? | |||
_new_ |
יפה | |||
|
|||
זו עובדה. אישה לא לגמרי שפויה שאספתי לביתי. ויש האומרים ש''כל המביא דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם''. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |