|
הביטוי שלי היה ''פשע שלכאורה אינו פוגע'' | |||
|
|||
זה הבדל גדול. אני מסכים אתך שכל פשע יש לו נפגעים. אבל בעיני מרבית הציבור קיימת התחושה שאם לא רואים את הנזק או הפגיעה באופן ישיר אז היא לא קיימת. מעטים בלבד נחנו ביכולת ההבחנה הדרושה כדי להבין שגם פשע שאין לו קורבן ישיר פוגע במי שהוא. הרבה אנשים לא רואים כל פגם מוסרי לרמות בתביעות נגד חברות ביטוח, בלי להבין שזה גורר העלאת תעריפים שפוגעת בציבור וגם בעצמם. כמעט כל אחד שתדבר אתו לא רואה שום פסול מוסרי בהונאת מס הכנסה. לעניות דעתי 99 אחוזים מאלה שאינם מנסים לרמות את מס הכנסה עושים זאת רק בגלל הפחד מהעונש ולא משיקולים מוסריים של שהם. | |||
_new_ |
אני יודע שזה היה הביטוי שלך - | |||
|
|||
אני אומר אין חיה כזאת. | |||
_new_ |
אני יודע שזה היה הביטוי שלך - | |||
|
|||
האם יש משמעות לחלוקת משנה של עבירות? כלומר – האם עבירת תנועה היא פשע? מה בעניין עבירות חניה או שלל חוקים העוסקים במילוי נכון של טפסים, בדיווח על שינוי סטאטוס ומבלבלים את המוח באופן כללי? | |||
_new_ |
הצלחת לבלבל אותי. האם התכוונת להעיר לדברי? | |||
|
|||
_new_ |
כן, ואשאל שוב | |||
|
|||
האם יש פגם מוסרי אוטומטי בכל עבירה? נניח – עבירת חניה, או חציית כביש שומם באור אדום. | |||
_new_ |
התשובה היא כן | |||
|
|||
עבירה היא דבר לא מוסרי. ההקלה היחידה שאפשר לקבל זה לדוגמה במקרה ואינך מודע שביצעת ''עבירת חניה''. | |||
_new_ |
יהודי שלא ענד טלאי צהוב היה עבריין מוסרי? | |||
|
|||
אדם שלא ציית לחוקי נירנברג היה לא מוסרי? כל פעם שחבר כנסת תאב פירסום מחוקק משהו טריביאלי וטרחני, הגורם נזקים ובזבוז זמן, האם הוא מחוקק חוק מוסרי? מה עם גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה? | |||
_new_ |
לא | |||
|
|||
כי באי ענידתו הוא מסכן את חייו, פיקוח נפש. אדם שלא ציית לחוקי נירנברג שחוקקו בישראל היה עבריין מוסרי ? ''גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה'' היא טענה הילכתית יהודית, אבל ברגע שהיא נגזרה, והיא אינה פוגעת בקיום חוקי היהדות, יש להישמע לה. | |||
_new_ |
מהם חוקי נירנברג שנחקקו בישראל? | |||
|
|||
מה שהרב כהנא הציע פעם? | |||
_new_ |
כבר בגיל 7 ידעתי להבדיל בין הצעה לבין חוק | |||
|
|||
כדאי שתתקדם קצת. חוק הגירוש הנירנברגי שחוקק בכנסת ''ישראל'', טרנספר גיזעני וברברי של יהודים ממקום מושבם ומסירת אדמתו לידי נאצים ערבים, כמו בגרמניה. החרבת ישובים שלמים, בתי כנסת ובתי קברות. רק הנאצים ביצעו פשעים כאלו לפני כן. | |||
_new_ |
מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב? | |||
|
|||
מה הקשר בין תוכנית ההנתקות וחוקי נירנברג? אתה לא מסוגל להמנע מלשקר? מכיוון שאתה קשקשן נבער וחסר השכלה, אסביר לך מה היו החוקים הללו. חוקי נירנברג שללו מן היהודים את האזרחות הגרמנית ואת זכויות האזרח, ואסרו עליהם לקיים יחסי מין עם בני ''הגזע הארי'' כמו כן נמנע מן היהודים להתגונן באמצעים חוקיים נגד האנטישמיות. בהמשך גם עסקו באיסור על יהודים לעסוק במקצועות מסוימים, ולהעסיק בשירותם אזרחים גרמניים כמשרתים, חמען הסר ספק, חוקי נירנברג לא עסקו בפינויים של אזרחים גרמניים מבתיהם תמורת פיצויים נדיבים. לכן , גם אם תדקלם כתוכי ''חוקי נירנברג'' עד קץ כל הדורות, לא תמצא שום דמיון בין החוקים הללו ובין חוק פינוי פיצוי שחוקק בכנסת | |||
_new_ |
מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב? | |||
|
|||
קשר גדול מאד בין חוקי נירנברג להיתנתקות. גזענות ואנטישמיות, גירוש יהודים מבתיהם וממקומות העבודה שלהם, היהודי מחוסר הגנה חוקית באופן מוחלט ( הצגה איננה הגנה ), חייו וכבודו של היהודי הופקרו, אף פושע לא הועמד לדין בדיוק כמו בגרמניה. תעמולה והסתה נגד היהודים כדי להכין את הקרקע לביצוע הפשע. קביעת איזור כיודנריין, רק בגרמניה הנאצית ובישראל זה קיים. חוקי נירנברג הם סמל הנאציזם והם הכינו את הדרך ואת הלבבות הגרמניים להמשך הפשעים. חוק פינוי פיצוי שווה לרפובליקה העממית הסובייטית, מילים חסרות שחר, להשתקת מצפונם של עלובי חיים שממילא הם חסרי מצפון. | |||
_new_ |
מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב? | |||
|
|||
אם לסטות מנושא הדיון שביניכם - אכן, הדוגמאות שלך הינן דוגמא טובה לכך, לא רק לכך, שאין בהכרח התאמה בין ''מוסר'' ו''חוק'', אלא שלעתים ''חוק'' יכול להיות לעתים בלתי מוסרי. | |||
_new_ |
מי לימד אותך היסטוריה - פרימיטיב? | |||
|
|||
בתגובה ל''קשקשן נבער וחסר השכלה''. יש לי הרושם, מר נוי, שאתה גס רוח לא פחות מ''צדק'', וטיפש לא קטן (ועניין הזה עליי להודות, שאני תומך בטענת ''צדק'', שסמולני הינו בהכרח גם טיפש). וממתי ''חסר השכלה'' הינו כינוי גנאי, אדון נוי? ובכן, בעולם המושגים שלי לפחות אדם יכול להיות הגון, ישר, נעים, מכובד וטוב גם כשהוא ''חסר השכלה'', רחמנא לצלן. | |||
_new_ |
עלי להודות | |||
|
|||
שהשחצנות (ש. דהרי: תגובה 67745) והשימוש בהכללות מופרכות של שניכם, אתה וצדק, מקורם בחולשה ובחוסר יכולת לנמק את עמדתכם. | |||
_new_ |
עלי להודות | |||
|
|||
א. ייתכן שאתה צודק אבל - ושים לב ל''אבל'' הזה - ייתכן שאתה טועה. ב. כלל: חוסר יכולת לנמק עמדה אינו מחייב, בהכרח, שהעמדה שגויה. ותחשוב על זה. ג. שמע סיפור על ''הכללות'': ימני וסמולני צועדים להם בסוונה באפריקה ומבחינים בלהקת אריות. אומר הימיני לסמולן: ''שמע, כל האריות - אבל כל האריות - טורפים. בוא נסתלק מהר''. משיב לו הסמולן, בטרוניה: ''אני מתנגד להכללות''. הימני מספר, שנמלט והציל את חייו. אפרופו ''הכללות'': ''אסור אף פעם להכליל'' הינה הכללה בעצמה. | |||
_new_ |
התחכמות מיותרת | |||
|
|||
פסלתי הכללות מופרכות כי קביעת עמדה על סמך הכללות מופרכות היא דרך שגויה. אם התוצאה היא לא שגויה זהו מקרה. השימוש שאתה עושה בשמות גנאי בתוך הכללות מופרכות לא עושה לך כבוד. זה בודאי לא מוסרי....!! האמירה שלך: ''אסור אף פעם להכליל'' גם היא שגויה כי אפשר למצוא או ליצור הכללות לא מופרכות זה במיוחד נכון אם ניתן הסבר הגיוני להכללה. | |||
_new_ |
התחכמות מיותרת | |||
|
|||
א. מהו המבחן שעל פיו תיעערך ההבחנה בין ''הכללות מופרכות'' לבין הכללות שאינן כאלה? ב. מהי ההכללה המופרכת שלי, לטענתך, ומנין לך שהיא מופרכת? יהי זכרו של מר בוכבי ברוך. | |||
_new_ |
שאלות מיותרות | |||
|
|||
התשובה בהודעה הקודמת. | |||
_new_ |
שאלות מיותרות | |||
|
|||
אילו סברתי כך, לא הייתי שואל אותן. | |||
_new_ |
אתה נמצא על צד הטעות והשגיון בכל אמירותיך. היצה''ר מביאך לדבר רהב | |||
|
|||
דהרי, איש זדון ומדון אתה. ואתה נימצא על צד הטעות במילותיך בין אם על דרך ההכללה ובין אם לאו. וכי למה? משום שסימן מובהק הוא לכך שמעשיך מכשילים אותך, ונותנים לסתרא אחרא מקום בנישמתך, השם ירחם. ולכן דבריך דברי נביא שקר, תוכחת זימה. שהרשע שוכן בלבבך. | |||
_new_ |
אתה נמצא על צד הטעות והשגיון בכל אמירותיך. היצה''ר מביאך לדבר רהב | |||
|
|||
אדון בוכבי הנכבד. אתה צודק, ומה בנכון - נכון. השם ירחם. | |||
_new_ |
כבר בגיל 7 ידעתי להבדיל בין הצעה לבין חוק | |||
|
|||
הנה עצה ידיתותית, מר ''צדק'' - כדאי לך לטעון את טענותיך בצבעים שונים, נעימים ומכובדים, משום שהדרך שבה אתה טוען גורמת לזולתך שלא להתייחס אליהן גם כשהן צודקות. אתה יודע, גם מתנה יקרה מאד מתקבלת אחרת, כשהיא עטופה בעטיפה נאה. גמ''ח טובה לך ולכל היהודים. | |||
_new_ |
התשובה היא כן | |||
|
|||
בוא תסביר לי מי נפגע כשאני חוצה כהולך רגל כביש שומם באור אדום. | |||
_new_ |
הבסת אותי | |||
|
|||
לא הערכתי שאתה מתכוון למצבים קיצוניים. אני מניח שמרגע שהחוק נכתב בספרים פורמלית מעשה כזה יהיה עבירה. אלא שבמקרים קיצוניים כאלה על אוכפי החוק לגלות גמישות מירבית (... לא לרשום רפורט רק בגלל שכתוב בחוק אלא גם להתחשב בסביבת ההתרחשות...). אם לא היה שום סיכון, שעה שתמיד התנועה באותו מקום דלילה מאד, רצוי שאוכף החוק (אם בכלל היה שם באותה עת ולא במקום שם הסכנות גדולות יותר... ) יעלים עין או רק יזהיר את ה''עבריין''. לפי הבנתי גם ערכים מוסריים אמורים להתפרש כך כי הרי מטרת כללי המוסר לאפשר קיום או הישרדות (כפי שאורי מילשטיין הגדיר פעם) של חברה אנושית; לאפשר יחסים בין אנשים. | |||
_new_ |
זה מקרה שבו ניתן להראות הבדל בין חוק למוסר | |||
|
|||
חוק הוא יבש, ולכל חוק ניתן למצוא מצבים אבסורדיים. המעבר באור אדום בכביש שומם וללא סיכון הוא לכאורה מעבר סביר על החוק, אבל המוסר פועל ברובד שהחוק לא פועל בו לחלוטין, המוסר מכיר את נשמת האדם ונועד לחנך אותו להתנהגות נכונה, לכן מבחינה מוסרית זו תהיה עבירה כי אתה מרגיל את עצמך לעבור באדום, הפעם זה היה ברור שאין סיכון, בפעם הבאה תעשה לעצמך הנחה נוספת, עוברים מעט רכבים, וההנחה תלך ותגדל עד שמעבר באור אדום יהפוך להרגל. | |||
_new_ |
מה, אתה חושב שאנשים הם רובוטים? רוצה לאלף אותם? | |||
|
|||
אנשים מפעילים בכביש שקול דעת ולא מתרגלים לכלום. אבל תמונת האדם שלך היא זאת של האדם כיצור אוטומטי. אתה רוצה לאלף אנשים. האם האדם המזרחי הוא כזה, אוטומט, שאינו מפעיל כל שיקול דעת אלא נוהג כרובוט, והכל אצלו זה הרגלים ואינסטינקטים? | |||
_new_ |
כששאלו איזה אנטישמי קשה (לא אנקוב בשמו) מדוע אינו כורת ברית עם | |||
|
|||
הערבים, שהרי גם הערבים מתנגדים ליהודים בפלשתינה, השיב: הבעייה היא שהערבים הם ''חצי קופים'' half monkeys . אז מה, אתה רוצה לשכנע אותי שהאיש ההוא, ימח שמו וזכרו, צדק אחרי הכל, והערבים היהודים - רבים מהם הם חצי קופים? האם מסיבה זאת אתם מתנגדים לדרווין, כי הוא פוגע אצלכם בול בנקודה כאובה אך נכונה? עם דעות כאלה, שהאדם - הוא רק אוסף של הרגלים ויש לאלפו, בדומה לקוף (כנראה מניסיון עצמי הדברים נכונים לגבי סוגך) אתה עוד תשכנע אותי שהאנטישמי הקשה הזה צדק בעניין הערבים בני דת משה. | |||
_new_ |
כששאלו איזה אנטישמי קשה (לא אנקוב בשמו) מדוע אינו כורת ברית עם | |||
|
|||
בתגובה ל''הערבים היהודים'' או ''הערבים בני דת משה''. אני משער שאתה מתכוון בביטויים אלה לאלה המכונים על ידך כ''מזרחיים''. ההתייחסות שלך ליהודים ממוצא ''מזרחי'' כ''ערבים'' - גם אם צירפת לך ''יהודים'' ו''בני דת משה'' - מעידה, לדעתי, על רובד מסוים בבסיס יחסך והערכתך אליהם, המ שמלמד שאינך שונה בהרבה מתפיסות ''האיש ההוא, ימח שמו וזכרו''. יש הטוענים, כי בבסיס יחסם של ''אשכנזים'' רבים כלפי ה''מזרחיים'' עומדת תסמונת הקורבן, לאמור: יש להם דחף לחקות את אלה שפגעו בהם, ככל הנראה כאמצעי לריפוי הפגיעה הקשה שספגו. לכן, אני מוכן להמר ביחס של 1 ל- 10 שאתה ''אשכנזי''. בוש לך, נבל. | |||
_new_ |
הרובוטים היחידים הם אנשים מסוגך | |||
|
|||
רובוטים החושבים שהם חושבים ובעלי שיקול דעת, כאילו הם שוקלים כל מצב באופן עניני, בדיוק כמו רובוט. כשלמעשה הם מונעים ע''י שרשרת של רצונות ותכונות אישיות, האדם שוקל את המצב אבל להבדיל מהרובוט, הוא גם מודע לתכונותיו, להשפעת מעשיו לטווח הרחוק, מודע למגבלותיו, והנבון יותר גם יודע מה מניע אותו לעשות כל דבר. לעשיית מעשים נכונים ומעשים טובים יש בהחלט להתאמן, והאימון הוא גם פיזי וגם רוחני, ''הלב נוהה אחר המעשים''. רובוטים כמוך יודעים לפטפט ולהתפלסף על חינוך, הדתי נותן לילדו מטבעות ומורה לו לחלקן לנזקקים, הדתי אומר לילדו לכתוב פתק ולדווח על מציאת אבידה. וההבדלים בחינוך ברורים וחותכים, ילדי הרובוטים מזכירים את מוצאם מהקופים, צווחנים, עילגים ואלימים. וילדי האדם היהודי, מחונכים, רהוטים ואיכותיים. | |||
_new_ |
אם ככה, אז למה הרבה מזרחים גסי נפש ובעלי מצח נחושה? | |||
|
|||
_new_ |
אם כך, אז למה הרובוטים הם אנטישמים וגזענים? | |||
|
|||
שכחת שרובוטים כמוך העבירו מזרחיים רבים על דתם, בהונאה, בסחיטה ובאלימות. הרי מטרת הרובוטים היא לייצר רובוטים כמוהם, צווחנים, חסרי מוסר, ודומים לאבותיהם הקופים, וכל אמצעי מרושע ופלילי כשר בעיניהם. מזרחיים מסוג זה הם ''הצלחתם'' של הרובוטים, ליצור בהמות בצלמם ובדמותם. | |||
_new_ |
אז שמע סיפור: במלחמת המפרץ התנדבתי לעזור במוסד למפגרים | |||
|
|||
היה שם אחד, אדם במעמד די גבוה, מזרחי, איש ש''ס נידמה לי. מידי פעם היה אומר לנו ''דברי תורה'', מספר מעשיות על צדיקים מרוקנים ממרקש וכאלה. אבל, כשבא אלינו מפגר, היה מתעלל בו, מוריד החגורה שלו וחובט, ועוד הכריח את המפגר שהוא ביזה אותו, להעמיד פנים כצוחק, בכאבו ופחדו הנורא, כשמזרחים אחרים מהצוות מתגלגלים שם בצחוק אכזרי. מאז למדתי משהו גם על אכזריות וצביעות מזרחית. לא שהרבה אשכנזים טובים יותר. אבל הרבה מזרחים הם הווסלים של אדוניהם האשכנזים, אכזריים ורעים וצוחקים צחוק אכזרי למעלליהם של האדונים ומעודדים אותם. אלה עוד שומרים בצביעות על פוזה, אבל המשרתים המזרחים הם הכי גרועים, כמו כלבי טרף של ציידים חסרי לב. זה התחיל עוד בתקופת המעברות, כשחלאת אדם בקרב המזרחים שתפה פעולה עם האדונים המפא''יניקים בדיכוי אחיהם, והיו גרועים ואכזריים מהם. | |||
_new_ |
האנטישמיות שלך נמשכת במלוא הקיטור | |||
|
|||
גם אם הסיפור שסיפרת הוא נכון, ואני בספק גדול מאד, עדיין הוא מעיד על אדם אחד בלבד ורק גזען ואנטישמי מכליל אותו על מגזר שלם. על האשכנזים אפשר למצוא הרבה יותר סיפורים אמיתיים וידועים לכל, קח רק את אלפי או עשרות אלפי אנשי הקאפו האכזריים, שכולם, ללא יוצא מן הכלל היו חילוניים וחברי אירגונים שמאלניים, שהתעללו ביהודים ואף רצחו !! יהודים. כל המתעללים בעולים מעדות המזרח, שגנבו את ילדיהם באלימות, היכו את המתלוננים, רצחו לפחות שניים מהם כשהרוצחים ידועים ולא נענשים !! כמו הנאצים בגרמניה, כל אלו הם אשכנזים רשעים כמוך !! כמו שציינתי בעבר, לא סתם האשכנזים הם אלו שסבלו בשואה, מי שמאמין בבורא עולם יודע שהסבל בא עקב עבירות. והאשכנזים הוכיחו שהסבל הגיע להם, הם ביצעו פשעים דומים נגד יהודים מעדות המזרח. | |||
_new_ |
אני אוהב אדם ואוהב חיים ובעל הומור | |||
|
|||
ואתה איש נוקשה וכנראה אכזר המגלה רוע לב מאחורי ססמאות רמות, תוך שנאת אדם לשמה. כאילו רוממות אהבת הקב''ה בפיו, אך שנאת אנוש קשה בליבו. אילו היית באירופה, היית קאפו על בטוח. | |||
_new_ |
לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב | |||
|
|||
אתה וצדק - שני גזענים חשוכים חסרי תקנה. גועל נפש. ''הערבים הם חצי קופים'' - ..... טול קורה מבין עיניך מיכאל | |||
_new_ |
זו ההפך מגישתי כפי שכתבתי כאן | |||
|
|||
כתבתי במקומות רבים שיש לערבים מה ללמד אותנו, כגון יושר אישי, חריצות, הגינות, חום אנושי. אך רציתי לנער את צדק מצדקתנותו. הרי יש פה אנשים שאיבדו צלם אנוש, וגם מציקים לאוכלוסיה בנקמנות ושנאה. איני משווה מזרחיים מסויימים לערבים, אלא רק לערבים שזנחו את תרבותם, כגון במקומות מסויימים באפגניסטן או בסודן. הרי מדובר באנשים שהיו בימי הביניים פסגת התרבות, ובמחקרי מצאתי כי ערבים עולים בממוצע על יהודים ביכולת לחלוקת קשב, ובפרט על מזרחיים. כפי שכתבתי, ערבים נוצרים עולים בהישגיהם בתיכון ובבחינות הבגרות על יהודים ישראלים. | |||
_new_ |
אני אוהב אדם ואוהב חיים ובעל הומור | |||
|
|||
אתה היחיד המביע שנאה ומשתמש בביטויי שנאה, אני מתאר עובדות בלבד, את השנאה אתה משלים לבד, כהרגלך. אף יהודי חרדי באירופה לא היה קאפו, כך שאם מישהו בינינו היה קאפו, זה אתה. גם זו רק עובדה היסטורית חד משמעית. | |||
_new_ |
רק גזען אנטישמי עוסק בהכללות מופרכות | |||
|
|||
הגזענות האנטישמית מבית מדרשו של צדק: ''על האשכנזים אפשר למצוא הרבה יותר סיפורים אמיתיים וידועים לכל, ....'' ''שכולם, ללא יוצא מן הכלל היו חילוניים וחברי אירגונים שמאלניים,...'' ''והאשכנזים הוכיחו שהסבל הגיע להם,....'' כל אלו הכללות מופרכות שאינך יכול להציג להן ביסוס. אתה גם שוכח את הרבנים שברחו והשאירו את הקהילות שלהם מאחור. כל פעם מחדש אתה מוכיח לנו את חוסר היכולת שלך להתמודד עם אמירות קשות בלי להמציא כאלו משלך... חשבתי שהמאמינים ב''בורא עולם'' לומדים ממנו איך להתמודד ללא גזענות ואנטישמיות. הגישה שלך מלמדת שאולי טעיתי. | |||
_new_ |
אין כל הכללות | |||
|
|||
במשפטים שציטטת אין הכללות כלל, ובעיקרון, איני מתנגד להכללות סבירות, כי בלעדיהן לא ניתן לנהל כמעט כל שיחה ולבצע חשיבה הקשורה לבני אדם. השואה הכלילה את האשכנזים, לא אני, זו המציאות. ''על האשכנזים אפשר למצוא הרבה יותר סיפורים אמיתיים וידועים לכל'' זו עובדה !! האשכנזים ביצעו פשעים במסות, אם כקאפו בשואה, ואם כל הפשעים שבוצעו לפני קום המדינה ואחריה, אלו פשעים שבוצעו בידי מאות אלפים !! חפש לי יהודים מזרחיים, אחד אחד שעשו רע, ונראה לכמה תגיע. ואל תשכח שפשעי האשכנזים הם בחלקם בגדול פשעים איומים ביותר, הכוללים רצח ופשעים נגד האנושות. ולאחר הרצאתך על הכללות אתה מוסיף את המשפט: ''אתה גם שוכח את הרבנים שברחו והשאירו את הקהילות שלהם מאחור'' כאשר היחיד הידוע הוא הרב מסאטמר, ואם יש עוד כאלו הם בודאי בודדים מאד, אבל משפטך נועד ליצור רושם של נוהג מקובל, הכללה על רבנים. מעניין שהרב מסאטמר דוקא דומה יותר לכם, השמאלנים, הוא הפקיר את חסידיו ואתם מפקירים חיי יהודים. אז אולי הבורחים והמפקירים יצאו מאותו הגזע. אינני יודע אם תבין, אך יהודי וימני כמוני איננו שונא אשכנזים ואיננו שונא יהודים, על אף הדברים הקשים שאני אומר, האמת היא קשה ואין מה לעשות. המוח השמאלני מתרגם את דברי לשנאה, כי ככה בנוי המוח השמאלני, השמאלני איננו מכיר את המושג ביקורת או אמירת אמת לשמם ולמטרת גילוי האמת, כי השמאלני אומר מילים קשות רק על מי שהוא שונא, שזה כמעט כולם, ולעולם לא יאמר מילים קשות על מי שהוא ממחנהו גם אם יהיה רוצח המונים. אתה צריך להבין שיש בני אדם שונים מהשמאלני, המסוגלים לאמר מילים קשות בלי שנאה כלל. | |||
_new_ |
אני חושב ככה: יש 14 ויש 6! | |||
|
|||
ומה עם ראש החזיר שניזרק למסגד חסן בק? כולם, עם 14 יוצאים מהכלל. לזאת הכוונה! | |||
_new_ |
כל ישראל ערבים זה לזה | |||
|
|||
זכור את מאמר הערבות!!! אין תורה ניתנת לישראל אלא בתנאי שיהיו 60 אלף ריבוא יהודים המוכנים לערוב באהבה של ''ואהבת לרעך כמוך'' לעזרת כל אחד מבני ישראל! בשואה אנחנו כעם אחד וגוף אחד איבדנו את כל גדולי הדור ההוא שחיו בארופה. גדולי אירופה היהודים הדתיים שהם היו בדרגת סיפרת ''כתר דאור וכלי מלכות דעשיה'' ולכן הטובים מאיתנו נילקחו מפאת חוסר זכויותנו. והמבין יבין ולכן הרי למדנו שאין אור הכתר נכנס אלא כאשר שיש כלי (דעשיה) לקבל אותו ואנו בעוונותינו הרבים איבדנו את הראש (כתר חוכמה ובינה) ולכן השואה היתה בארופה. זכור וכוון בבית הכנסת את ''מאמר הערבות'' ויבוא לציון גואל במהרה בימינו. גמר חתימה טובה לכל בית ישראל | |||
_new_ |
ועוד איך אלו הכללות ועוד מופרכות | |||
|
|||
1. כתבתי על הרבנים שברחו זה כולל את אלו שהתלוו לרב מסאטמר.... 2. הכללה מופרכת וחסרת שחר שכתבת כעת: ''האשכנזים ביצעו פשעים במסות, אם כקאפו בשואה, ואם כל הפשעים שבוצעו לפני קום המדינה ואחריה, אלו פשעים שבוצעו בידי מאות אלפים !!'' המוח [של צדק] מתרגם [דברים] לשנאה, כי ככה בנוי המוח [של צדק], [צדק] איננו מכיר את המושג ביקורת או אמירת אמת לשמם ולמטרת גילוי האמת, כי [צדק] אומר מילים קשות רק על מי שהוא שונא, שזה כמעט כולם [שלא חושבים לפי התוויות והאקסיומות שלו], ולעולם לא יאמר מילים קשות על מי שהוא ממחנהו גם אם יהיה רוצח המונים. אם תכתוב דברי ביקורת ענייניים מלווים בנימוקים מבוססים ומשוחררים מתוויות אשמח לקרוא אותם. זאת לדעתי מטרת הפורום הזה. | |||
_new_ |
האנטישמיות נמשכת במלוא הקיטור | |||
|
|||
דומני 'צדק', שאמרת את שאמרת, בעידנה דריתחה! גם אם מאמין אתה, הס מטומאה, הנח לכבוד הנרצחים, משוך ידך מעוון וקלס, לא תסיג דבר מהיתבטאות שכזו, זקוף גוו, הישר מבט ואל תפן ליצר; היתנצל. הסערה תשקוט. | |||
_new_ |
אז שמע סיפור: במלחמת המפרץ התנדבתי לעזור במוסד למפגרים | |||
|
|||
''לא שהרבה אשכנזים טובים יותר''. אכן כך, ואתה דוגמא מובהקת לכך. רשע. | |||
_new_ |
אם ככה, אז למה הרבה מזרחים גסי נפש ובעלי מצח נחושה? | |||
|
|||
כתבתי את הודעתי הקודמת קודם שקראתי את הודעתך זו. מסתבר שצדקתי בהערכתי. קראתי באחת מהודעותיך, שאתה מעוניין להגר מישראל, מר שרון. האם תקבל את עזרתי? וזוהי, אגב, הפעם האחרונה שאני מתייחס אליך, משום שלפי תפיסתי - אתה נבל ולא יהודי כלל. יתמו רשעים מן הארץ. | |||
_new_ |
מה, אתה חושב שאנשים הם רובוטים? רוצה לאלף אותם? | |||
|
|||
לא, מר שרון ה''אשכנזי''. גם ''אשכנזים'', לעתים, הינם ''כזה, אוטומט, שאינו מפעיל כל שיקול דעת אלא נוהג כרובוט, והכל אצלו זה הרגלים ואינסטינקטים''. ראה, למשל, את התנהגותם של רבים מהגרמנים בתקופת השואה, ואני מתכוון לאלה מהם שהיו הגונים, מוסריים ואנושיים. למרבה הצער, זה קורה לרבים מאיתנו, ויש לשער שזה קורה גם לך. התנהגות ''אוטומאטית'' הינה, ככל הנראה, נחלת כל בני האדם כולם, ולא רק של ''מזרחיים'' (אגב, כאדם ממוצא תימני אני מסווג אצלך כ''מזרחי''?). | |||
_new_ |
הבסת אותי | |||
|
|||
שאלה: מדוע ההישרדות האנושית חשובה, ולמי בכלל היא חשובה? ואני שואל זאת, משום שלעת עתה אתה היחידי שהציע - גם אם בדרך אגב, תשובה לשאלתי: מה ההצדקה לשמירת המוסר ע''י הפרט. גמ''ח טובה לך ולכל היהודים. | |||
_new_ |
כן, ואשאל שוב | |||
|
|||
בד''כ כשאומרים ''עבירה'', מתכוונים להתנהגות אסורה מבחינת החוק. וכמובן שצריך להגדיר את החוק שבו מדובר, והוא יכול להיות, למשל, ההלכה. בחוקים דתיים יש התאמה בין המוסר ובין החוק, במובן זה שכל ''עבירה'' הינה גם מעשה בלתי מוסרי. ואולם, כשמדובר בחוקי מדינה, אין קשר הכרחי. אמנם חוקים רבים מבוססים על כללי מוסר (כגון: האיזור לגנוב ולרצוח), אך יש בהחלט חוקים רבים שאינם מבוססים על מוסר. למשל, האיסור לנהוג ללא חגורת בטיחות. רצוי שתגדירו תחילה את המושגים בהם אתם משתמשים, משום שלעתים קרובות נובעת המחלוקת רק מהגדרות שונות של הצדדים לדיון לביטויים בהם הם משתמשים ואי-הבחנה בין המשמעויות השונות של הביטויים הללו. גמ''ח טובה לכל היהודים. | |||
_new_ |
דהרי, דוס איז א גרויסע חרפה. מה אתה מקלל את מיכאל שרון | |||
|
|||
והרי מיכאל שרון, נכד הרב חנוך שכטל ונין הרב הקדוש מיכאל שיניצקי, ראש ישיבה אשכנזית בירושלים, צדיק גדול ויחיד בדורו, נישמתו תגן עלינו, טמון בהר הזיתים, הוא יהודי יקר, איש תם וישר, נשמה טובה, סר מעוון. אתה לא מתבייש ככה? והרי שרון לא התכוון אלא לייסר את ''צדק'' בדברי מוסר וכיבושין, לדבר על ליבו, כייסר אב את בנו יחידו, בכדי שישוב מדרכו הסוררת. והרי ראה אילו גידופין ודברי חרפות הוא מטיח ביהודים, וכל זאת בעיצומם של ימי הקודש הללו, אוי לעיניים שכך רואות. עד מתי תהיה החרפה הזאת בקרבנו? ואתה, במקום לדבר על ליבו של צדק למען ישוב מדרכו באמונה שלמה, עוד מייסר את שרון, מעשה פרענק פארעך, חלילה. אבוי שזכינו לכך, אוי, אין לשאת את החרפה במחננו. יהודים טובים, תקעו בתקיעה גדולה למען יבינו הגויים, אילו רשעים גדולים - צדק ודהרי, יש בקרב העדה הקדושה הזאת. ניגעו אלה בעוונם צאן קדושים, ואנו לא ידענו את הרעה אשר הביאו עלינו הפרענקים האלה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |