פורום ארץ הצבי

(נכתב בתשובה לש. דהרי, 12/10/05 6:47)

http://www.faz.co.il/thread?rep=67884
עלי להודות
דוד סיון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 7:23)
בתשובה לש. דהרי

שהשחצנות (ש. דהרי: תגובה 67745) והשימוש בהכללות מופרכות של
שניכם, אתה וצדק, מקורם בחולשה ובחוסר יכולת לנמק את עמדתכם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=67891
עלי להודות
ש. דהרי (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 9:54)
בתשובה לדוד סיון

א. ייתכן שאתה צודק אבל - ושים לב ל''אבל'' הזה - ייתכן שאתה טועה.
ב. כלל: חוסר יכולת לנמק עמדה אינו מחייב, בהכרח, שהעמדה שגויה. ותחשוב על זה.
ג. שמע סיפור על ''הכללות'': ימני וסמולני צועדים להם בסוונה באפריקה ומבחינים בלהקת אריות. אומר הימיני לסמולן: ''שמע, כל האריות - אבל כל האריות - טורפים. בוא נסתלק מהר''. משיב לו הסמולן, בטרוניה: ''אני מתנגד להכללות''. הימני מספר, שנמלט והציל את חייו.
אפרופו ''הכללות'': ''אסור אף פעם להכליל'' הינה הכללה בעצמה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=67893
התחכמות מיותרת
דוד סיון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 10:23)
בתשובה לש. דהרי

פסלתי הכללות מופרכות כי קביעת עמדה על סמך הכללות
מופרכות היא דרך שגויה. אם התוצאה היא לא שגויה זהו
מקרה. השימוש שאתה עושה בשמות גנאי בתוך הכללות
מופרכות לא עושה לך כבוד. זה בודאי לא מוסרי....!!

האמירה שלך: ''אסור אף פעם להכליל'' גם היא שגויה כי
אפשר למצוא או ליצור הכללות לא מופרכות
זה במיוחד נכון אם ניתן הסבר הגיוני להכללה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=67911
התחכמות מיותרת
ש. דהרי (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 14:44)
בתשובה לדוד סיון

א. מהו המבחן שעל פיו תיעערך ההבחנה בין ''הכללות מופרכות'' לבין הכללות שאינן כאלה?
ב. מהי ההכללה המופרכת שלי, לטענתך, ומנין לך שהיא מופרכת?

יהי זכרו של מר בוכבי ברוך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=67947
שאלות מיותרות
דוד סיון (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 20:21)
בתשובה לש. דהרי

התשובה בהודעה הקודמת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=67968
שאלות מיותרות
ש. דהרי (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 4:59)
בתשובה לדוד סיון

אילו סברתי כך, לא הייתי שואל אותן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=67895
אתה נמצא על צד הטעות והשגיון בכל אמירותיך. היצה''ר מביאך לדבר רהב
עדי בוכבינדר (בילו) (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 10:44)
בתשובה לש. דהרי

דהרי, איש זדון ומדון אתה. ואתה נימצא על צד הטעות במילותיך בין אם על דרך ההכללה ובין אם לאו. וכי למה? משום שסימן מובהק הוא לכך שמעשיך מכשילים אותך, ונותנים לסתרא אחרא מקום בנישמתך, השם ירחם. ולכן דבריך דברי נביא שקר, תוכחת זימה. שהרשע שוכן בלבבך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=67909
אתה נמצא על צד הטעות והשגיון בכל אמירותיך. היצה''ר מביאך לדבר רהב
ש. דהרי (יום רביעי, 12/10/2005 שעה 14:37)
בתשובה לעדי בוכבינדר (בילו)

אדון בוכבי הנכבד.
אתה צודק, ומה בנכון - נכון.
השם ירחם.

מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.