|
הערות אחדות | |||
|
|||
הייתי רוצה להוסיף על דבריו הצודקים מאד של הכותב, במסגרת אותו כיוון מחשבה, כי לדעתי אין לאמץ את ההגדרה *הדתית-הלכתית* של 'יהודי'[1], משום שהיא שמה דגש חזק במיוחד על *ההזדהות הדתית* ופחות על תחושת ההשתייכות *הלאומית*. בכך, מחד היא דוחקת החוצה אוהבי ישראל (כולל יהודים טובים אך אתאיסטים, למשל) ומאידך היא מכניסה פנימה שונאי ישראל, שהינם יהודים רק על פי ההלכה. דוגמא לדחיקה החוצה של אוהבי ישראל - ישנם ילדים לא מעטים, שעלו לארץ מרוסיה עם הוריהם, כשהאם נוצריה בהשתייכותה הדתית (אך אתאיסטית בהשקפתה) והאב יהודי (ואפשר שגם הוא אתיאיסטי). הילד למד ביחד עם ילדים יהודים בבית ספר בישראל, ספג את תרבותה ואת מנהגיה, הוא מדבר עברית כשפת אם, חבריו הינם יהודים (חילונים) והוא מגדיר את עצמו כיהודי לכל דבר וענין. ילד זה, שהינו יהודי במהותו, אינו נחשב כיהודי על פי ההלכה, וזו תוצאה בלתי רצויה. ודוגמא להכנסה פנימה של שונא ישראל = ילד שנולד לאם יהודיה (לפי ההלכה) ולאב מוסלמי. נהילד התגורר ביישוב מוסלמי, ספג את התרבות הערבית, שפתו היא ערבית והוא רואה את עצמו כמוסלמי לכל דבר וענין (ואפשר שהוא גם שונא יהודים). ילד כזה נחשב לפי ההלכה ליהודי, וגם זו אינה תוצאה רצויה. לפיכך, כדי להגדיל את מספר היהודים בישראל מחד, אך רק את אלה שאינם שונאי ישראל מאידך, הייתי מציע להגדיר אדם כ'יהודי' לפי המבחן ההלכתי בשילוב עם מבחנים נוספים, לאומיים בעיקרם. __________ [1] שאלה נפרדת וחשובה היא השאלה, מתי ראוי שתהיה בכלל השפעה כלשהי להשתייכות הדתית/לאומית. האם, למשל, הזכות לקבל קצבת ילדים (או הטבה אחרת) צריכה להיות תלויה בכך? | |||
_new_ |
אילו הייתי ערבי הייתי אומר | |||
|
|||
שעדיף שיפטרו אותי ממיסים ואני מוכן לוותר על הקצבאות | |||
_new_ |
ומה היה הרב כהנא אומר? | |||
|
|||
אני מניח שהרב כהנא זצ''ל היה מציע לשלול מהערבים את הזכות לקבל קצבאות בלי לפגוע בחובתם לשלם מסים גבוהים מאלה המוטלים על אזרחי הארץ היהודים. לא חוב שהייתי מעז להתווכח איתו... | |||
_new_ |
כהנא היה פושע, מסית ומדיח | |||
|
|||
שהיה צריך לשבת בכלא. | |||
_new_ |
ויש כאלה הסבורים שהוא היה צדיק | |||
|
|||
_new_ |
כולנו יכולים לומר ''אילו'' | |||
|
|||
שהרי אף אחד לא ישפט עליו. בינתיים הערבים לא משלמים את מיסיהם כסידרם ורוצים במקביל את כל הקצבאות. לנו אסור להשלים עם יחס מזלזל ומתנשא זה. | |||
_new_ |
כולנו יכולים לומר ''אילו'' | |||
|
|||
גם החרדים לא משלמים מיסים.ורוצים קצבאות לנו אסור להשלים עם יחס מזלזל ומתנשא זה. | |||
_new_ |
כולנו יכולים לומר ''אילו'' | |||
|
|||
הערתך ביחס לחרדים נכונה, לדעתי. אני סבור, שהזיהוי של 'יהודי' עם הדת הינו אחת הסיבות לכך. | |||
_new_ |
כולנו יכולים לומר ''אילו'' | |||
|
|||
אמירה כוללנית כזו היא גזענית ומקוממת. מכל מקום, נראה לי שמי שיוותר על הקצבאות תמורת פטור ממיסים , יעשה עסק טוב | |||
_new_ |
מושה - זה רק אם הוא מרוויח | |||
|
|||
החרדים חיים ברובם רק מקצבאות | |||
_new_ |
מושה - זה רק אם הוא מרוויח | |||
|
|||
כמוהם כמו הבדואים | |||
_new_ |
מה גזעני בלדרוש מילוי חובות | |||
|
|||
וזכויות כמכלול אחד, מפרט או מחברה מסויימת? | |||
_new_ |
מה גזעני ? | |||
|
|||
כל התייחסות אל קבוצה על סמך מוצא, דת, מין, גזע הנה גזענות. כשאתה אומר ''ערבים'' לא משלמים, זו התייחסות גזענית. | |||
_new_ |
הכללה שגויה | |||
|
|||
המשפט: ''כל התייחסות אל קבוצה על סמך מוצא, דת, מין, גזע הנה גזענות'' הינו הכללה לא נכונה. | |||
_new_ |
מה גזעני ? | |||
|
|||
מושה, ההגדרה שלך שגויה לחלוטין. התואר ''גזעני'' הוא נגזרת של המילה ''גזע'' לכן: התיחסות למין או לדת או מוצא, אינה התיחסות גיזענית. אין לנ''ל כל קשר לגזע לזה כל קשר לגזע... | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |