פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חלוקה פורמלית שדי מרוחקת מהמציאות
אלברט חומסקי (יום שני, 09/06/2003 שעה 10:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נתחיל מהשמאל בשני היבטים פוליטי וחברתי.

ערביי ישראל נחשבים לשמאל במפה מדינית אבל הן מהותית והן כלכלית חברתית קשה לישב השקפת עולם איסלמית כבחירה שמאלית-או שמרנות חברתית כשמאל ,או שמרנות כלכלית כשמאל.
גם אחמד טיבי נחשב לשמאל ,אולם הוא לאומני לפחות כפי שיהודי תומך מולדת הוא לאומני או לאומי לפי הראות.

האמת היא שגם בתוך הימין וגם בשמאל ישנם גורמים שאין להם כל שייכות אם במימד החברתי או במימד המדיני פוליטי.

לאנשים גופים אלה אפשר לקרוא ''טרמפיסטים'' ,הם למעשה נמצאים היכן שהם נמצאים כי הם מזהים נניח לגבי הערבים את השמאל כ''נוח'' יותר ,מפרספקטיבה לאומנית ערבית.(למרות שההשקפה שלהם עצמם היא לאומית כשלעצמה גם בהיבט חברתי וכלכלי)
גם בליכוד ישנם רבים שרואים חברתית במדינת רווחה עניין שהוא חלק מהשקפת חייהם אבל על זה נתתם את הדעת.

בפוליטיקה יש הצבעה שהיא לא בעד ,אלא היא מתוך נסיון לחזות מה הגושים הקיימים יעשו עבור השקפה שאינה כביכול מוכרזת והיא בדיעבד אפילו מתנגשת עם עקרונות ההשקפה המיוצגת בגוש נתון.
השמאל אגב החברתי חסר נציגים ברוב רובה של מפלגה כמו מרץ .
גם קיבוצים שנחשבים לשמאל במימסר הכוחות הפנים חברתי בישראל רחוקים מלהיות שמאל במובן החברתי והתיפקודי בתוך החברה הישראלית ,הם מעסיקים ובעלי בתים-במיפעלים איזוריים יש חלוקה שבה הקיבוצניקים ה''שמאלנים'' הם בהנהלה ובבעלות ואילו הפורלטריון הפועלי הוא בעל השקפת עולם ימנית לאומית אבל הוא הפלורטריון שמעוסק בתנאים לא תנאים ע''י השמאל ה''נאור''. ,קשה לראות בתפקודם הפנימי בתוך הכלכלה וגם בתוך החברה כנציגים אותנטים של השמאל במובן הקלאסי ,למעט דורות ראשונים בהם הקיבוצים היו אוונגרד הרי שתפקידם העכשווי הוא די שמרני ימני במובן החברתי.

דווקא בימין יש מידה רבה יותר של ''אותנטיות'' היינו החלוקה שבתוך הימין הליכוד לדוגמא היא שילוב של השקפה לאומית והשקפה חברתית שמרנית .
גם נניח אדם כפי שמיוצג פה רגיס בהנחה שהוא ערבי מציג עצמו כשמאל אולם בפועל הוא לאומן ערבי לא פחות.

לכן גם גוש הימין הוא פחות בעייתי להגדרה .

החלוקה חייבת לדעתי לפרק זהויות כפי שהן מוצגות ולא לתת לעצם ההצבעה את התפקיד המרכזי ,אלא לתת את הדעת על התפקיד של הרצונות הכמוסים של ההצבעה שלפעמים מעוותת את הרצון האמיתי.
יש לי הרגשה שחלוקה כזאת די משחקת לעבר ההתחזות הפוליטית.
ההשפעה של ה''רצונות הכמוסים'' אינה עניין שאין לו תפקיד -לדעתי הוא משפיע וישפיע בעתיד יותר ויותר והוא המפרק האמיתי של זהויות פוליטיות.

דבר נוסף שחייבים לאמר ,בפועל כל הפגיעות המשמועותיות בערביי ישראל של 67 נעשו ע''י ממשלות שמאל מובהקות ,הן בטרנספר של 48,והן כפי שקרה באוקטובר 2000 כאשר ממשלת העבודה מרץ הרגה באזרחיה .
שום ממשלת ליכוד עד היום לא פעלה בצורה כל כך בוטה כלפי אזרחיה הערבים וגם על זה יש לתת את הדעת.

המרחק בין הצהרות פורמליות ובין המציאות הוא רב נדמה לי שאהוד ברק מיצג את ההסתתרות הזאת יותר מכל מנהיג אחר.
הוא פעל בפועל כמעט בכל ההחלטות הקרדנליות שלו נגד היצוגי שלו כאיש שמאל.
בכל ההיבטים חברתית כלכלית ומדינית למעט היציאה מלבנון הוא פעל כאיש ימין מובהק.
הזקנה מהמיסדרון היתה סוג של חשיפה שלו ,לא מודעת ,להסתתרות ולהפוך על הפוך שקיים בתוך החלקים הציניים המובהקים שקיימים בשמאל הישראלי.
אהוד ברק הוא אבי ההתחזות הפוליטית ,וככזה הוא גם גרם לפירוק במימדים עצומים בתוך השמאל הישראלי.
באהוד ברק בזמנו תמכו לא רק ערביי ישראל אלא כמעט כל השמאל המוצהר למעט חלקים רדקלים שאין להם תפקיד במישחק האמיתי של הכוחות.
לא פלא אגב שהאיש הסיר את הפלולה השומתית הזאת מפניו האנליטיות, כחלק מההסתערות העתידית שלו על השמאל.
ניכר בו ברובו של השמאל שאגב רוב מנהגיו הם בעלי אורנטציה מילטרסטית ,שהם נותנים ל''רצונות הכמוסים'' למשול בהם ביום פקודה.

השמאל מאז גולדה בחר בסוג של התחזות ,התחזות זאת פורקה כאשר עלה לשלטון בגין.
רבין ז''ל למרות היותו גנרל לרגעים דמה לשמאל מהותי ואותנטי ,אבל כאמור דרכו נגדעה ע''י רוצח.
ניתן לראות בבחירה בגולדה כראשית הבגידה של השמאל בתפקידו ,הנקודה בה גורשו אז מנהיגים כמו לובה אליאב ושולמית אלוני ממיפלגת העבודה מסמלת את הבאות.
פירוקה הנוכחי של העבודה מתחיל אז בימיה העליזים של גולדה מאיר ,שבאישיותה מסמלת את סוג ההתחזות שכל כך חביב על השמאל הישראלי.
_new_ הוספת תגובה



אין ומעולם לא היה בישראל ''שמאל'' ו/או ''ימין''
ישראלי פזיז (יום שני, 09/06/2003 שעה 10:40)
בתשובה לאלברט חומסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* ההודעה נערכה מחדש בגלל ביטויים לא ראויים]

הדברים בולטים גם נוכח הלהטוטנות האינטלקטואלית שנדרשת כדי למקם מפלגה פוליטית כזו או אחרת תחת אחת התוויות ועד מהרה נופלות המסכות.

אלה המכונים ''שמאל'' הם אוסף של יהודים, אנטישמים לרוב, שהכח המניע אותם הוא לראות בחורבנה של מדינת הלאום היהודית. שום נושא חברתי לא מעניין אותם אלא אם כן הוא פוגע ביהודים ו/או מסייע לאויבים. קל לראות שהשמאל הישראלי דוקא משתלב יפה עם הימין הפלשטיני.

הימין הוא המצאה של השמאל שהומצא בגלל שאיפתם (של ה''שמאלנים'') ליצור זיקה בין היהודים הנאמנים למורשתם ועמם לבין התנועות הימניות שהיו לפני מלחמת העולם השניה באירופה. כל התעמולה של ה''שמאל'' מבוססת על יצירת זיקה זו שהיא מופרכת מעיקרה. מה שמכונה ימין הוא בעצם רוב העם שעוד מחזיק בשבריר של שפיות נוכח הליך אובדן הזהות והבטחון הלאומיים (וזה לא משנה באיזה שיטה כלכלית הוא תומך).

והערה לגבי ההתחזות, נראה לי ששרון השאיר לברק ''אבק'' בקטע הזה.
_new_ הוספת תגובה



ההבדל הוא ביחס לגורמי פריעה ורגרסיה נגד האנושות
מיכאל מ. שרון (יום שני, 09/06/2003 שעה 14:29)
בתשובה לאלברט חומסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) ניתן להבחין בקו או כיווניות של התפתחות האנושית
וכלפי קיום של האדם בתקרת מעטפת ביצועיו

2) קו זה אינו רציף אלא מזגזג, נסוג, מהסס וחוזר לעלות - שכן גורמי ניחשול ועריצות צומחים כגידול סרטני וניבנים מהחיוניות של הגוף החי והמתקדם:

למשל: בימי יעל חדלו שיירות, והולכי ארחות ילכו נתיבות עקלקלות.

3) הפעילות הבוזזת והמתעלקת אינה רצונית, כשם שהפרעוש יונק הדם והעלוקה נצמדים בעווית לא רצונית לגוף היצור שאת דמו הם יונקים:

בוזזים, קרטלי סמים מזרח תיכוניים, וגורמי עריצות שלטונית וכיוצא בזה.

כך, חוסר רצוניות וכפייתיות זאת התבטאה במלל המשוגע והפתולוגי הבלתי פוסק עד השנייה האחרונה ממש, של אותו דובר שילטון הבעת' העיראקי העריץ, גם כשהצבא האמריקני התקדם במהירות לעבר צוואר העלוקה העריצה על גוף העם העיראקי.

מדובר בסוג של הדבקות ספחתית למקורות חיוניות, כשם שהבעת' העיראקית נדבקה לגוף האומה העיראקית וינקה את לשדה עד השנייה האחרונה ממש,

עד שגורם חיצוני, הצבא האמריקני, עקר את העלוקות מגוף האומה הזאת ומגוף האנושות כולה.

4) כאן מגיעים להבדל בין שמאל וימין:

חלקים של השמאל משתפים פעולה עם גורמי הרגרסיה העולקים והשמדנים מהותית.
זאת למטרת יתרונות זמניים.

לפעמים יתרון כזה הוא השילטון על הנעלקים, לפעמים כסף, לפעמים חבירה לגורמי הביזה והנאה מאבסורד הפיכת היום ללילה וההליכה כנגד הטבע. זוהי הנאת הסטייה והעקמומיות למעשה.

זאת כשם שהקאפואים שיתפו פעולה עם הצורר, אף שהם עצמם הושמדו לבסוף.או ראש היודנראט בגטו לודג' שהשים עצמו ל''מלך היהודים'' ודיכא את בני עמו בחסות הצורר.

אכן השמאל עוסק גם בהונאה עצמית, על ידי מלל עצמי בלתי פוסק ועתיר פרטים ועומס מידע וסיבוך, הפועלים למסך ולטשטש את הרגרסיה, הפריעה והמצוקה הברורים.

זוהי סוג של נחמת עניים. היד המכה או המשתפת פעולה הינה תכופות גם היד המנחמת, או המטשטשת את אופייה הברור של הרעה.

4) הימין נוטה יותר להלחם במגמות הרגרסייה והניוון הבוזז. כשם שעושה זאת קלינט איסטווד בסרטיו כלוחם בפורעים מנוונים-במוחם שפגיעתם רעה. כשם שעושה זאת כיום הנשיא בוש.

ססמתו של הימין הקם כנגד הרעה המתעלקת-בוזזת:

אנו איננו מוכנים לחיות כך.
_new_ הוספת תגובה



יבחר קלינט אינסווד לכנסת ישראל
ארץ הגבינה המותכת (יום שני, 09/06/2003 שעה 14:52)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ירכב קלינט אל האופק עם ענבל גבריאלי לאחר שחיסל את
ארץ הגבינה המותכת (יום שני, 09/06/2003 שעה 15:10)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלטון השמאל הבוזז
_new_ הוספת תגובה



גמליאלי
אחת העם (יום שני, 09/06/2003 שעה 16:46)
בתשובה לארץ הגבינה המותכת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זו הדגמה נפלאה של הפתולוגיה המוחית המבלבלת ומסיתה
מיכאל מ. שרון (יום שני, 09/06/2003 שעה 17:41)
בתשובה לארץ הגבינה המותכת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד מחרחר הרגרסיה והפשעים נגד הקדמה האנושית.

1) המטעה כאן שהפתולוגיה אינה נראית מייד לעין עקב מעין תחושת פיקחות ותגובות כאילו סבירות של המגיב.

זאת משום שכל דפוס פעולה בוזזת - היכולת להפעלתו מותנית באי שקיפותו ככזה.

זאת כשם שהנוכל מופיע במעטפת מכובדת לעיתים רקובות, שכן שקיפות הנוכלות פוגעת באפשרות תפעולה ה''מוצלח''.

2) הפתולוגיה וניוון המוחין - המופיעים לעיתים גם כמעין פקחות זריזה (פתולוגיה וניוון שהינם לעיתים נירכשים ונאכפים באופן עצמי, עקב מעין ''המרת דת'' או קונוורסיה לתצורה הרגרסיבית בוזזת) מתבטאים בקושי לשינוי דפוס תגובה בזמן אמת והסתמכות על מלאי של תגובות ''מוכנות'' המאוכסנות זה מכבר במוחו של הפעלתן בשרות הרגרסיה כנגד התקדמות האנושות.

3) הוא מתאפיין גם במעין רפלקסים מותנים הבנויים על אסוסיאציות ודימויים מניכאיסטיים (דיכוטומיה של שחור מול לבן, טוב מול רע) כשישבנו שלו ושל מרעיו המתנייעים בשרות המלחמה באנושות מזוהים כ''טוב המוחלט''.

כמאפיין משלים בולט דפוס הלגלגנות הקבוצתית - זו הינה דפוס המאפשר ללא הנמקה לאיין כביכול נוכחותם של אינדיוידואלים יוצרים המהווים איום אונטולוגי (בבחינת ממשות) על תחושת ההערכה העצמית הרגרסיבית.

4) כל זאת בשירות דימויו העצמי שהינו גורם מרכזי בתיפקודו ועליו ''לנפח'' אותו ככל שהוא חש מנוון יותר באופן קיומי:

שהרי ככל שסדרי המציאות נהפכים אצל הנירתם לשרות הרגרסיה, כך עליו להמשיך להזין את עצמו בתכנים המאשרים את האבסורד והניוון שבדרכו (במידה שנשמר אצלו עדיין זיק של תפקוד מוחי ואנושי גבוה כראוי לאדם בן מינו).

5) לכן, מוקדש משקל רב להזנת ההערכה העצמית, הן בשטיפת מוח קבוצתית ומנטרות עצמיות וקבוצתיות שיש לאמרם שוב ושוב ביחיד ובחבורה. והן באמצעות אישור הרגרסיה על ידי מעשה, באמצעות הפעולה הפורעת, השואבת תחושת חוסן מעודפות הפריעה ותיחכומה כביכול.

זאת, באופן אנלוגי, כשם שהמקק נזקק לכאורה להופעה מנפנפת כנפיים כשגופו המבחיל מנופח, רוטט ונוצץ כולו, לעיני עקרת הבית.
_new_ הוספת תגובה



לא נותר לי אלא להודות שההבחנה החדה כתער
ארץ הגבינה המותכת (יום שני, 09/06/2003 שעה 18:17)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על בוש ואיסטווד היתה גניבה ספרותית מבישה.
_new_ הוספת תגובה



אי הבהירות המכוונת היא דוגמא למעין טקטיקה שנועדה
מיכאל מ. שרון (יום שני, 09/06/2003 שעה 18:33)
בתשובה לארץ הגבינה המותכת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הן:

1) לבלבל את ''האוייב''
2) ליצור תחושת מצח נחושה של אבסורד ושקר פתולוגי במעין הפגנת כוח שנועדה ליצור תחושת כוח, בעיקר על מנת לגרום למפקפקים לחזור למחנהו.
3) לבלבל גם את הקהל ממנו נבנה ואליו פונה הצורר או הבוזז בשרות הרגרסיה והמלחמה כנגד הקדמה האנושית

וכללית, שימו לב שכל מה שנידרש לעשות כאן הוא בניית משפט מעורפל. אך כזה שמשורבבים לתוכו מספר ביטויי מפתח שאמורים הן לבלבל, הן להונות, והן ליצור כעין תחושת חרדה.

זאת, החרדה אותה שוקד הפושע כנגד האנושות לעורר (כנגד האנושות: בבחינת מהות העניין, הגם שלא בהכרח ברצח רבים) חרדה המעוגנת בכך שידוע היטב שמדובר בבוזז, כזה המשתדל במעט מאמץ (כפי שמתבטא בתגובתו) המלווה בשלבים שונים באלימות חמקנית או גלוייה, לקצור מקסימום של ביזה וניכוס עמל אחרים העולים עליו מכל בחינה. והמשקיעים גם מאמץ ועמל רב בניגוד לתצורה הרגרסיבית.
_new_ הוספת תגובה



רקובות גם כן טוב
אחת העם (יום שני, 09/06/2003 שעה 18:20)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יש מסיתים בת' ויש מסיטים בט'. אתה שייך לקבוצה
גייל גרינפלד (יום שני, 09/06/2003 שעה 20:21)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמסיטה דיונים ברשת באופן מקצועי מהעיקר לתפל.
_new_ הוספת תגובה



טכניקת ההיפוך: נגיעה בעיקר ובליבה הופכת ל''טפל''.
מיכאל מ. שרון (יום שני, 09/06/2003 שעה 20:36)
בתשובה לגייל גרינפלד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הטכניקה בה נוקט האדון שרון היא טכניקת הפוך על הפוך
גייל גרינפלד (יום שני, 09/06/2003 שעה 22:37)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אופיינית לפסיכולוגים המעוניינים להתל בפציינטים שלהם ולעשות בהם מניפולציות ריגשיות. לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו ובוודאי שלא לפסיכולוגיה בגרוש שמנסה למכור לנו שרון.
_new_ הוספת תגובה



איזה עובדות? קשקשן. שום טכניקה אלא ביקורת מדוייקת
מיכאל מ. שרון (יום שני, 09/06/2003 שעה 23:05)
בתשובה לגייל גרינפלד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועמל אינטלקטואלי.
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים לכל מילה של מיכאל שרון.
זאב בן-יוסף (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 1:05)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר במי שניחן בעושר ביטוי נדיר,
היודע גם להשקיע
וגם להפיק מכך את המיטב והמירב.
אין רבים כאלה.
_new_ הוספת תגובה



תודה. הביטוי במקרה זה הוא אמצעי להעביר תוכן שהיית.
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 4:17)
בתשובה לזאב בן-יוסף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

י רוצה לקוות שהוא לעיתים חשוב וחדשני במדה מכרעת ובעל היבטים חלוציים ולא מוכרים.

בעוד יש אלה שהביטוי לגביהם הוא במקרים רבים האמצעי והמטרה כאחת .

עבדך הנאמן מנסה באופן סימולטני לצקת גם תוכן -המשקף אולי מיומנות וידע; וגם לגבש אמצעי ביטוי שונים למטרת העברת תוכן מורכב באופן החותר לבהירות ולקריאות זורמת ככל שניתן.
_new_ הוספת תגובה



על הסיפא רק אוסיף ,וטוב שכך
ארץ הגבינה המותכת (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 10:54)
בתשובה לזאב בן-יוסף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זאב, האם אתה מסכים גם לנאצות?
אניקה (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 17:47)
בתשובה לזאב בן-יוסף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זאב, לא תמיד כושר כתיבה מעיד על אינטליגנציה
גייל גרינפלד (יום שלישי, 10/06/2003 שעה 22:02)
בתשובה לזאב בן-יוסף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גבוהה ובוודאי שלא על יושר אינטלקטואלי, הגינות וסובלנות. ראה כמה מחלוקות מעוררים דבריו של שרון, הוא להגנתו יביא את שק התירוצים המוכר והשחוק עד דק.

אגב, הטלאה של מילים גבוהות שאינן נהירות למרבית הקוראים אינה משרתת את המטרה ועלולה להתגלות כחרב פיפיות.
_new_ הוספת תגובה



נאצות באמת לא מקובלות עלי, וביחס לסגנון ה''גבוה''-
זאב בן-יוסף (יום רביעי, 11/06/2003 שעה 4:08)
בתשובה לגייל גרינפלד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לי הוא מובן ונהיר,
וברור לי שיש כאלה שלא כל ביטוי ומילה
יהיו מובנים להם,
אבל גם הם יוכלו להבין את המסר הכללי.
_new_ הוספת תגובה



שים לב לדו-שיח בין שרון לחומסקי
גייל גרינפלד (יום רביעי, 11/06/2003 שעה 10:29)
בתשובה לזאב בן-יוסף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה קישור.

תגובה 31050

קישורים:
חרמנות של מילים: תגובה 31050
_new_ הוספת תגובה



נו, טוב, כנראה שיש בכל זאת פה ושם כאלה שלא מבינים,
זאב בן-יוסף (יום רביעי, 11/06/2003 שעה 22:10)
בתשובה לגייל גרינפלד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו חומסקי.
או אולי לא רוצים להבין?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי