|
כמה מטענותיו של הכותב כאן הן שגויות או מומצאות | |||
|
|||
מן הסתם מבית מדרשם של המחזירים השונים בתשובה. על סמך מה אתה טוען שהאפיפיור סילבסטר היה אנטישמי ? בכל החומר שחיפשתי עליו לא היה שום דבר לגבי יחסו ליהודים . ואשר למתנת קונסטנטין ....המדובר במסמך ידוע שהוא למעשה זיוף מימי הביניים שבו כביכול נותן הקיסר קונסטנטין את השליטה באירופה בידי האפיפיור סילבסטר ויורישו. הכנסיה אכן השתמשה במסמך זה למטרותיה אך עוד בימי הרנסאנס הוכיחו שהמדובר כזיוף גס ומאוחר שאין לו כל קשר לקונסטנטין ולסילבסטר. אם הכותב כאן טוען במצח נחושה את הטענה הזאת מבלי שטרח כלל לבדוק אותה ( דבר שקל מאוד לעשות ) , זה סימן ברור שיש לו טענות נוספות במסמך שהיגיש כאן שהן חשודות כמוטעות או שקריות . | |||
_new_ |
אתה זוכר במקרה איך קראו לזה שחשף את הזיוף | |||
|
|||
במסמך קונסטנטין? | |||
_new_ |
נזכרתי בממזר, לורנצו ואלה... | |||
|
|||
_new_ |
[*] הכותרת הוסרה | |||
|
|||
[*] הכותרת הוסרה מענין שעם ההמצאות ההיסטוריות של הפלשטינים אין לכם כל כך בעיה, ואלו אנחנו היהודים נדרשים להוכיח שמים מסוגלים להרטיב. אז בבקשה מהאנציקלופדיה : סילבסטר הקדוש נולד ברומא בשנת 314, ומת ב- 31 בדצמבר 335, כך שחגיגות הסילבסטר מציינות בעצם את יום מותו של האפיפיור. יש מעט מאוד מידע מוסמך בנוגע לתקופת האפיפיורות של סילבסטר, ואולם מה שברור הוא שהתקופה שבה הוא כיהן כאפיפיור הייתה משמעותית ביותר בתולדות הנצרות. זו הייתה תקופתו של קונסטנטינוס קיסר רומי, תקופה שבה מעמדה של הכנסייה השתפר פלאים באימפריה. הטבלת הקיסר על פי האגדה, האפיפיור סילבסטר ה- 1 הטביל את הקיסר קונסטנינוס הגדול לנצרות, ובכך ריפא אותו ממחלת הצרעת. הקיסר, כך אומרות האגדות, היה אסיר תודה, וכיוון שגם אותות שמימיים הדריכו אותו בדרכו, לדבריו, קיבל עליו את הדת הנוצרית, ועמו רבים מחייליו ולאחר מכן כל בעלי התפקידים באימפריה הרומית. חיבור ושמו ''מתנת קונסטנטיניוס'' קובע כי הקיסר העניק לסילבסטר סמכויות קיסרית על כל הפרובינציות באיטליה ובמערב הקיסרות. החיבור מילא תפקיד מסוים במאבק האפיפיורות נגד הקיסרות בימי הביניים להצדקת תביעותיה המדיניות בימי הרנסאנס הוכח כי מדובר ב מסמך מזויף . עם האגדות והזיופים או בלעדיהם, סילבסטר הקדוש היה אפיפיור בולט במאה ה- 4 לספירה. פועליו העיקריים סילבסטר ה- 1 ידוע במיסוד יום ראשון כיום המנוחה בנצרות: בשנת 321 נקבע יום ראשון כיום מנוחה רשמי בקיסרות. בתקופת האפיפיורות שלו נערך הכינוס הראשון של מועצת הכנסייה: בשנת 324 לספירה הפך קונסטנטינוס לשליטה היחיד של הקיסרות כולה. הייתה זו הפעם הראשונה שקיסר נוצרי עולה לשלטון. שנה לאחר שהפך לשליט האימפריה, בשנת 325, כינס קונסטנטינוס ועידה של הכנסייה בניקיאה. מטרתה המוצהרת של הוועידה הייתה להכריע במחלוקת תאולוגית שהתעוררה בנוגע למהותו ולטבעו של ישו (כומר מאלכסנדריה ושמו אריוס נשא דרשת כפירה שהופצה מהר מאוד ברחבי המזרח. אריוס קבע כי ישו לא היה באמת אלוהי, שטבעו היה דומה לטבעם של אלוהים ושל האב הקדוש, ולא זהה להם), אך הקיסר ניצל אותה על מנת לקבוע את סדריה וארגונה של הכנסייה. האפיפיור סילבסטר שלח שני צירים והכריז את ההכרזה המכרעת ''ישו היה אלוהים אמיתי, שישותו זהה לאב הקדוש''. באותה התכנסות ייסדו גם לוח שנה מיוחד לנוצרים (בשנת 325 לספירה). טוב ליהודים? לא ממש. ראשית המאה ה- 4 - תקופת האפיפיורות של סילבסטר ה- 1, שחפפה לתקופת קיסרותו של קונסטנטוס - הייתה תקופה של שפל במצבם של היהודים באימפריה הרומית, ובעיקר בארץ ישראל ובירושלים. בשנת 313 לספירה הכריז קונסטנטינוס על הנצרות כדת הרשמית באימפריה, ורדיפת הנוצרים שהונהגה עד אז הופסקה. זאת ועוד, הקיסר, שקיבל עליו דת שהייתה קודם לכן דת שנואה ברומי, הפך אותה לדת השלטת באימפריה, מה שהביא לידי כך שבתוך עשורים אחדים החלה הכנסייה עצמה להוציא להורג כופרים שלא הסכימו לקבל עליהם את הדת הנוצרית. קונסטנטינוס כנוצרי חידש את האיסור על ישיבת יהודים בירושלים, ואיפשר להם להתאבל על חורבנה פעם בשנה, בט' באב. | |||
_new_ |
מה השאלה? | |||
|
|||
_new_ |
אתה מאשר אם כך את טענותי | |||
|
|||
אתה ידעת שמתנת קונסטנטין היא זיוף ולמרות זאת התייחסת אליה כאמיתית בטענות המקוריות שלך . ואתה בעצמך מודה שאין שום עדות אמיתית שסילסבסטר עצמו הוא אנעטישמי ולמרות זאת היצגת אותו ככזה. נראה אדוני ,שאינך יודע להבדיל בין אמת לשקר. | |||
_new_ |
לישראלי, בפזיזותך אתה מערבב את העובדות | |||
|
|||
האפיפיורות היא מוסד שלמעשה נולד רק אחרי שקונסטנטין הפך את הנצרות לדת הרשמית של האימפריה הרומית. לפני כן זה היה הבישוף של רומא, שאומנם היה בעל מעמד מיוחד בהיררכיה הנוצרית, מאחר וראו בו את היורש של פטרוס (St Peter) שהיה הראשון לכהן בתפקיד זה, אבל לא היה לו המעמד של האפיפיור כפי שהתפתח יותר מאוחר. המסורת הנוצרית מספרת שערב הקרב המכריע על כיבוש רומא, קונסטנטין ראה בשמים סמן של צלב ומעליו הכתובת הלטינית In hoc signo vince (עם סמל זה תנצח). למחרת הוא הורה לחייליו לשאת את הסמל הזה לשדה הקרב, ואחרי הניצחון הוא החליט לאמץ אותו ולאמץ את הדת הנוצרית כדת הרשמית של האימפריה הרומית. השימוש בסמל הצלב כפי שהוא מוכר היום החל אז. לאפיפיור סילבסטר היתה השפעה מועטה ביותר על קונסטנטין ןעל החלטותיו, למרות שבדיעבד הוא ויורשיו נהנו מהן. כינוס הוועידה בניקיאה היתה יוזמה של קונסטנטין כשהמנדט שהוטל עליה היה הינתקות סופית מן היהדות. עד אז מרכיב מכריע בין הנוצרים היו למעשה יהודים שהאמינו בישו. כל החגים והמועדים והרבה מן הטקסים היו למעשה שאולים מן היהדות, וההבחנה בין השתים לא היתה מובהקת. זה לא מצא חן בעיניו של קונסטנטין ולכן הוא הטיל של המועצה (''מועצת גדולי התורה'' של הנצרות?) לעשות רפורמות שיהפכו את הנצרות לדת בזכות עצמה. העברת השבת ליום ראשון היתה אחת מההחלטות שהתקבלו בוועידה הזאת (ולא ע''י סילבסטר לפני כן, כפי שאתה כותב). קונסטנין עצמו היה אדם חילוני ונושאי דת עיניינו אותו כשלג דאשתקד. הנוצרים היוו מיעוט נרדף בימיו. הם מנו בערך 10 אחוזים מכלל תושבי האימפריה (היו בערך 6 מיליון נוצרים כשקונסטנטין כבש את רומא). מספר היהודים היה לא רחוק מזה. בעוד שהיהודים היו פזורים בכל רחבי האימפריה, היה ריכוז גבוה מאוד של נוצרים ברומא (חלק לא מבוטל חי במחתרת בקטקומבות), והם היו הגוף המאורגן היחיד. קונסטנטין שהיה אדם פרקטי, הבין כמה ייקל עליו להשתלט על העיר, שהיתה המפתח להישתלטותו על כל האימפריה, אם יוכל להעזר בשרותיו של גוף מאורגן כזה. זו היתה הסיבה שהוא אימץ את הנצרות כדת של האימפריה. מנקודת מבט יהודית הוא לא היה כל כך נורא. הגזירה היחידה שהוא יזם היתה איסור על הגיור. מאחר והיהדות מלכתחילה לא היתה דת מיסיונרית זה לא היה אסון גדול. הגזירות והרדיפות שבאו אח''כ היוו התפתחויות שכלל לא היו קשורות לקונסטנטין, וגם לסילבסטר לא היה הרבה מה לאמר כי זה היה בתקופות ששניהם כבר לא היו בין החיים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |