|
מקור הסכסוך הוא דת | |||
|
|||
אין בין הערבים ליהודים סכסוך לאומי, כי הערבים הפלסטינים הם לאום-פריך, כמו הסורים, העיראקים, בתימנים, הלובים והירדנים. במשבר, רואים שהדבק חלש מדי והלאום מתפורר ואבק. האסלאם מגדיר להם כללי קיום והתפשטות, ומה לעשות שישראל נמצאת להם ממש בין השיניים? הפלסטינים בנו קוואזי-לאום כחלק מטקטיקת הלחימה הם נגד הישות הציונית. הם התחילו כארגון פאן-ערבי שהקים גמאל עבד אל-נאצר, כדי לשחרר את אדמות הכיבוש הציוני שלפני 67'. אבל לאחר מלחמת 67' פגה השאיפה והתמוססה אל המציאות, והארגון נפל שדוד לידיהם של ערפאת וחבריו שהיו צריכים להציב מטרה חדשה להצדקת קיומו. בתוך כך עוצב המיתוס הפלסטיני, היסטוריונים גוייסו לבנות לעצמם היסטוריה חלופית שתקרין בסיס ומיתוס למאבקם. ואש''פ החל חותר וכובש יעדים מדיניים והכרה בינ''ל, הכל לפי ספר ההפעלה שאבו מאזן למד בק.ג.ב. הסכסוך עם אוייב ממשי משמר את הפסאדה הפלסטינים בחיים. אבל משבר קיצוני, יוציא את כל האויר ממנו. אני מקבל את ההערכה שאנחנו צועדים לקראת החמרה בסכסוך, ולא חשוב את מר ספירו יאפיין אותו – דתי, לאומי, אתני – המשבר הוא בלתי נמנע. השאלה אם ישראל תכין את עצמה לפני שיבוא או שהיא מחליטה שוב להפתיע את עצמה. הערה טכנית: בית המכפלה אינו אתר קדוש, אלא בית דירות רגיל שבעברו היה שייך ליהודים שנרצחו בטבח חברון של 1929. היהודים נטבחו, נפצעו וגורשו מחברון ב-1929 והשאירו אחריהם כ-150 דירות במרכז חברון של היום, שנשדדו ע''י הפורעים המוסלמים. https://youtu.be/z5CVISBUNUA?t=35 | |||
_new_ |
מקור הסכסוך הוא דת? | |||
|
|||
בין הישראלים והפלשתינאים יש סכסוך לאומי. ''הם התחילו בערך בזמן שהרצל הסתובב כאן כדי לפגוש את הקיסר הגרמני (1998). | |||
_new_ |
לא ידעתי שהקיסר הגרמני ביקר כאן ב-1998 | |||
|
|||
אבל אם אתה אומר ..... ? | |||
_new_ |
עכשיו אתה יודע | |||
|
|||
אפילו היה דיווח בעתונות חוץ (http://query.nytimes.com/mem/archive-free/pdf?_r=1&a...). | |||
_new_ |
תיקון שנה: 1898 ולא 1998 | |||
|
|||
הערת אגב: אין עם פלסטיני. זו אשליה של השמאל שיצרו כאן עם יש מאין. ערב-רב של ערבים ממדינות ערב ופתאום יש עם. | |||
_new_ |
עמדתו של בן-גוריון בנוגע לעם פלסטיני | |||
|
|||
_new_ |
יש עם פלשתינאי | |||
|
|||
עמדתו של ז'בוטינסקי כתובה ב-''על קיר הברזל'' (http://tarbut.cet.ac.il/ShowItem.aspx?ItemID=1547563...). עמדתו של פרופ'יהושע פורת: ''צמיחת התנועה הלאומית הערבית הפלסטינית: 1929-1918'' ''ממהומות למרידה: התנועה הלאומית הערבית הפלסטינית 1939-1929'' | |||
_new_ |
כשנוח לך אתה נתלה על כתפיהם של מנהיגי הימין... | |||
|
|||
לא בכדי שלחתי לך את הקישור לדברי בן-גוריון. האם קראת את ספרה של גואן פיטרס ''מאז ומקדם'' ? ''הטענה העיקרית שמעלה פיטרס בספרה נוגעת לנדידת האוכלוסייה הערבית בארץ ישראל וברחבי המזרח התיכון, טענה שלדעתה משנה מן היסוד את תפיסת הסכסוך הערבי-ישראלי ושומטת את הקרקע תחת טענותיהם של הפלסטינים. באמצעות ניתוח נתונים דמוגרפיים גורסת פיטרס שמישור החוף והשפלה המרכזית, שהיו מיושבים בעיקר ביהודים טרם 1948, היו מיושבים בדלילות על ידי ערבים במהלך המאה ה-19. הפריחה הכלכלית שליוותה את שיבת ציון, בעיקר מן הרבע האחרון של המאה ה-19, הניעה הגירת פנים של ערבים משדרת ההר ומעבר הירדן המזרחי - אזורי התיישבות מסורתיים של הערבים בארץ ישראל, והגירה בלתי חוקית מרחבי המזרח התיכון, למישור החוף והשפלה המרכזית, המיושבים בעיקר ביהודים. ומכאן, רובם של פליטי 1948 אשר נמלטו ממישור החוף והשפלה המרכזית (אזורים בהם התרכזה מרבית האוכלוסייה היהודית ואשר תוכנית החלוקה ייעדה למדינה היהודית), לא היו תושבי הארץ מאז ומקדם, כטענת הפלסטינים, אלא מהגרים זה מקרוב באו. לא פליטים אלא מהגרי עבודה, ששבו למקומות מגוריהם הקבועים. טענה נוספת שמעלה פיטרס היא שמספר הפליטים שעזבו את ארץ ישראל עם הקמת המדינה ב-1948 אינו יכול להיות גדול מכ-430,000, וכן שמספר דומה של פליטים יהודים נאלצו לעזוב את מדינות ערב לישראל. לפיכך, לדעתה, אין לראות את בעיית הפליטים הפלסטינים כאירוע העומד בפני עצמו אלא כחלק ממכלול אירועים עם הקמת מדינת ישראל והמלחמה שנכפתה עליה, וכאל מקרה של חילופי אוכלוסין עם הפליטים היהודים.'' דוד אתה תורם תרומה גדולה, אולי מבלי לשים לב, למערכה הפלסטינית. האם זה משרת את האינטרס של מדינתך? | |||
_new_ |
טענתך לא נכונה | |||
|
|||
אני מסתמך על מחקרים של היסטוריונים מומחים. כמו שכבר הצגתי כבר בהודעה הקודמת את ספריו של פרופ' יהושע פורת. בהודעות בעבר הצגתי מחקרים אחרים עליהם אני מסתמך. אבל מאחר שבחרת להציג את מה שאמר הפוליטיקאי-מדינאי בן גוריון, הצגתי גם את מה שכתב ז'בוטינסקי. קראתי גם את ספרה של ג'ואן פיטרס. האם אתה קראת את הספר? לחילופין תנסה להסביר מדוע הצגת מה שמישהו אחר כתב על הספר בויקיפדיה. הנה משהו שכבר כתבתי בעבר (לפני שקראתי את הביקורת הקטלנית של פורת) בהתייחסות לחלק מטענותיה של פיטרס ''אמת על ארץ־ישראל, 1914-1878'' (דיון 2650). פורת כתב ביקורת שמעמידה בסימן שאלה גדול את איכות ספרה של פיטרס. הוא התחיל בביקורת על גישתה הבסיסית: The unfortunate thing about Joan Peters’s From Time Immemorial (1984) is that from a position of apparently great learning and research, she attempts to refute the Arab myths merely by substituting the Jewish myths for them… But substituting Jewish-Zionist myths for Arab ones will not do. Neither historiography nor the Zionist cause itself gains anything from mythologizing history. בהמשך הוא כתב:Mrs. Peters’s use of sources is very selective and tendentious, to say the least. שתי טענות אלה לבדן מראות שאיכות המחקר של פיטרס היא מאד בעייתית. לכן מי שעוסק בחקר האמת כדאי לו להתרחק מהספר הזה - לחפש ספרים אחרים.יש בין ציטוטים אלה גם תשובה טובה מאד לשאלתך הקנטרנית בסוף ההודעה שהעתקת מויקיפדיה. והנה מה שכתבתי לרכז את עמדתי הרחבה בדבר קיומו של העם הפלשתינאי בתגובה 128616 ובתגובה 128617. גם ספרו של פרופסור משה שמש '' מהנַכְּבָּה לנַכְּסָה'' (2004) תומך בטענותי. הגיע הזמן שתבין שחקר האמת משרת את מדינתי יותר טוב מכל מיני טענות שבינן לבין האמת המרחק הוא רב. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |