|
החוק והפיפי מהמקפצה . . . | |||
|
|||
כולם שווים בפני החוק ויש כאלה ששווים יותר בפני החוק . בחוק אין שמות של מי שהחוק חל עליו . החוק חל על כל הנמצאים במדינה , כמובן בהתאם לעניינם ומעשיהם . כאשר על קרקע המדינה מתגוררים עשרות אלפים של משפחות ללא תכנית מתאר , ללא רישיון וללא רשות ועושים בקרקע כבתוך שלהם , זה מגוחך ולא הגון לבוא למשפחה אשר לה כרם ברשות ולהגיד להם ''סחיטת ענבים היא תעשיה'' . לפעמים גם האישורים והרישיונות הם בעקבות יחס מועדף . הקיבוצים געש ושפיים עוסקים במסחר על קרקע חקלאית . אם קיבלו אישורים הרי זה בגלל יחס מועדף ואם אין להם אישורים הרי שהם עברינים . אני משער שהם אינם היחידים . | |||
_new_ |
ידוע שאכיפה תלויה ביכולת ובפוליטיקה | |||
|
|||
א. במדינת ישראל, כמו במדינות אחרות, הממשלה אחראית לאכיפת החוק והיא, היא שקובעת את סדרי העדיפויות בנדון. אם יש אכיפה חלקית זה לא משחרר אותי או אותך מציות לחוק. ב. אתה יכול לחשוב שחוק כלשהו לא הגון, אבל זה לבד לא ישנה את החוק ליותר הגון. לפי החוק לא מספיק שאושר לך כרם כדי שהקמת מפעל ל''סחיטת ענבים'' תהפוך למאושרת. להקמת המפעל נדרש אישור נפרד. | |||
_new_ |
ידוע שאכיפה תלויה ביכולת ובפוליטיקה | |||
|
|||
מה שאנחנו כותבים כאן הוא בעיקר בגדר ביקורת פוליטית . אם אוכפי החוק נמנעים מאכיפת החוק מסיבה X אני אשתדל להשיג הטבה זו ליקירי . אין הבדל מבחינת התוצאה בין חקיקה אתנית לבין המנעות מאכיפה מסיבות אתניות . אם מישהו תומך באכיפה סלקטיבית הרי שהוא אנטי-דמוקרט . | |||
_new_ |
ידוע שאכיפה תלויה ביכולת ובפוליטיקה | |||
|
|||
אין סיבה טובה להניח מציאות ואחר כך לכתוב ביקורת על המציאות הזאת. אין סיבה לבקר חקיקה אתנית כאשר לא מדובר בחקיקה אתנית. במציאות הקיימת בכל מדינה, או ברוב המדינות, יש מגבלה ביכולת האכיפה (למשל: אין מספיק שוטרים כדי לתפוס את כל העבריינים). כאשר יש מגבלה כזו ממילא אין אכיפה מלאה ולעובדי האכיפה נקבעים סדרי עדיפויות. אכיפה סלקטיבית היא המציאות גם בדמוקרטיה. אחת הסיבות העיקריות היא מגבלה תקציבית. | |||
_new_ |
ידוע שאכיפה תלויה ביכולת ובפוליטיקה | |||
|
|||
הודעתך האחרונה שגויה . קיים רצון לחקיקה אתנית . למשל ניסיונו של ח''כ דוד רותם בנושא קצבאות הילדים . הוא ואחרים מעוניינים להמנע מתשלום קיצבאות אלה לערבים בכלל ולבדואים בפרט . בגלל היות ישראל מדינה דמוקרטית הוא לא מצא דרך לעשות זאת . זו דוגמא לדון בחקיקה אתנית . גם קיים רצון למנוע התפשטות מגורי הבדואים ברחבי הנגב , שזו שאיפה אתנית . זו הסיבה הגלויה או סמויה לחוות הבודדים (היהודים) בנגב . שוב בגלל היות ישראל דמוקרטית לא נעשה מיכרז ולא נמצאה דרך לעקוף את המכשול האתני . אי האכיפה של חוקי הבניה כלפי 60.000 הערבים אינה מסיבות תקציביות . הסיבות הן פוליטיות , שהמשמעות של זה היא ביזוי הדמוקרטיה . | |||
_new_ |
ידוע שאכיפה תלויה ביכולת ובפוליטיקה | |||
|
|||
האתה שוגה בכמה רמות. א. הודעתי לא שגויה. אם תקרא אותה בהקשר הנכון תבחין בכך. ב. הנושא שלנו כאן איננו חקיקה בכלל, אלא חקיקה רלוונטית לנושא חוות הבודדים. מה שכתבתי כאן היה בנושא הזה בלבד. ב. לפחות מאז שהחלה הקמת חוות הבודדים, בשנת 1995, עד לפני כשנה החקיקה בנדון לא היתה אתנית. ג. העובדה שהתנהל משפט מעידה על כך שהחקיקה לא היתה אתנית וגם האכיפה לא. **** אכיפה עולה כסף ומאחר ואכיפת החוק מנוהלת על ידי הממסד, היא תלויה בתקציב. בדבר אחד אתה צודק: בחלק מהמקרים האכיפה נמנעת בעיקר ממניעים פוליטיים ואחרים, אבל המגבלה התקציבית ממשיכה להתקיים. | |||
_new_ |
ידוע שאכיפה תלויה ביכולת ובפוליטיקה | |||
|
|||
דבריך הם מסך עשן . לא בגלל היותם לא נכונים חלקית , אלא בגלל שהם מסתירים את סלע המחלוקת הגדול . סלע המחלוקת הוא השתלטות הבדואים על קרקעות , גידול עצום שלהם בילודה והקמה מתמדת של מגורים לא חוקיים . | |||
_new_ |
דבריך אינם ראויים, וזה בלשון המעטה!!! | |||
|
|||
א. למרות טענותיך, דברי בדבר מאפייני החוק בנדון הם נכונים. ב. דבריך שכאילו אין זה משנה אם החוק הוא בעל מאפיינים אתניים או האכיפה, שגויים. לעניין הקישקוש שלך בדבר מסך עשן: 1. גם אם לא כתבתי דבר על הנושא שאתה מעלה (וזה לא נכון) הטענה כאילו אני מסתיר... שקר. ג. כדי לטעון שמישהו מסתיר צריך להראות גם כוונה. את זה לא הראית ואינך יכול להראות. ד. זו לא הפעם הראשונה שאתה מעלה טענות מופרכות בהקשר הזה. | |||
_new_ |
דבריך אינם ראויים, וזה בלשון המעטה!!! | |||
|
|||
את כוונותיך אני לא יודע . ממה שרואות עיני אני מסיק מסקנות . מאפייני החוק ידועים לי במידת מה . גם ידוע לי שיש 60.000 בתי ערבים שאינם נהרסים למרות שזו בניה מנוגדת לחוק . גם מזה אני מסיק מסקנות . גם ידוע לי שהבדואים יולדים המוני ילדים . כיצד פרנסתם ==> הוסבר על ידי . גם ידוע לי שהרבה יהודים אינם מרוצים מזה . | |||
_new_ |
דבריך אינם ראויים, וזה בלשון המעטה!!! | |||
|
|||
לכן מסקנותיך אליהן התייחסתי הן מופרכות: א. כך ביחס לכוונותי הן מופרכות, ב. כך גם מסקנותיך ביחס לחוק שנוגע לעניין החוות. | |||
_new_ |
דבריך אינם ראויים, וזה בלשון המעטה!!! | |||
|
|||
הרבה יהודים אינם מרוצים מזה . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |