|
אי יציבות ממושכת אינה ערובה לצמיחתה של דמוקרטיה אלא להיפך..... | |||
|
|||
הפלת בנין הבסטיליה נחשב לתחילת המהפכה בצרפת 14/7/1789 נפוליאון ניסה לכבוש את מצרים בשנת 1798 והגיע לשלטון רק בסוף שנת 1799 כלומר עשר שנים אחרי הפלת הבסטיליה . במלחמות נפוליאון שנמשכו 16 שנים נהרג שליש המהעם הצרפתי . במהפכה הסובייטית כולל מלה''ע השניה נהרג שליש מהעם הסובייטי . במלחמת הצפון נגד הדרום בארה''ב נהרגו 600.000 במצרים אין תעשיה מפותחת ואין די מזון . חצי העם רעב ללחם (פיתות) והחקלאות דומה לזו של הפרעונים . מי ישלוט בהם , ומי יאכיל אותם ? מה הם יעשו כדי להתפרנס ? דם רב ייזרום בנילוס . | |||
_new_ |
אי יציבות ממושכת אינה ערובה לצמיחתה של דמוקרטיה אלא להיפך..... | |||
|
|||
הבסטיליה היא אכן הצעד הראשון של המהפיכה הצרפתית, מהפיכה שהובילה את צרפת למספר שנות כאוס עד שעלה הדיקטטור נאפוליאון לשלטון. בסך הכל התגבשות הצרפתים ללאום נעשתה דרך שחיטה גדולה ולא הכרחית. אתה מראה שמהפיכות שופכות דמים ובסוף מקבלים דבר שאין כל כך במה להתפאר בו. | |||
_new_ |
אי יציבות ממושכת אינה ערובה לצמיחתה של דמוקרטיה אלא להיפך..... | |||
|
|||
למהפכות בעבר היה מחיר ויש להניח שגם בהווה או בעתיד יש להן מחיר. ראשית קצת או הרבה בלאגן והרג כמו בדוגמה מהמהפכות ברוסיה ובצרפת. בניתוח הטווח הקצר והבינוני אפשר אולי לסכם שאין מה להתפאר... מצד שני כאשר מסתכלים מהטווח הארוך רואים שכיוון ההתפתחות דוקא היה חיובי. בצרפת נוצרה בהמשך התהליך דמוקרטיה שהמשיכה וממשיכה להתפתח, בארה''ב אוחדה המדינה המפולגת והתפתח תהליך של יותר דמוקרטיה. למהפיכות רבות היה מחיר דמים גדול אבל לחלקן היו תוצאות שאפשר להתפאר בהן. | |||
_new_ |
אי יציבות ממושכת אינה ערובה לצמיחתה של דמוקרטיה אלא להיפך..... | |||
|
|||
גם אם נניח שמדינות ערב מוכנות לדמוקרטיזציה יותר משהיו הצרפתים מוכנים לה בתחילת המאה ה-19, אז גם כך יש לנו עוד זמן לכך שהעמים הערבים (שככל שהמסגרות של המדינות הטוטליטריות מתפרקות) יפנו למציאות דמוקרטית. צריך לזכור שדמוקרטיה היא קודם כל תרבות שלטונית ודרך חיים ולא רק הליך דמוקרטי טכני של בחירות שג'ימי קרטרים מפקחים עליהם. החברות הערביות צריכות קודם כל להשתנות, להבין שחוקים חילוניים חלים במרחב הציבורי של הדמוקרטיה ולא חוקי החדית'. כיום רוב הערבים במדינות הערביות המובילות לא יוותרו על אסלאם מדינתי ועל מדינה אסלאמית, במובן הדתי (להבדיל ממדינה יהודית שכוונתה מדינה של העם היהודי). | |||
_new_ |
תהליכים היסטוריים אינם קצרי טווח | |||
|
|||
מה ה''רעיון המתוחכם'' לנסח את דברי מחדש? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |