פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 25/07/09 17:54)
איזה טיעון לא רלוונטי !!!!!!
סתם אחד (יום ראשון, 26/07/2009 שעה 19:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואם ערפאת ואבו מאזן אמרו שאין עם יהודי אלא רק דת יהודית אז אין כבר עם יהודי?

מי שרוצה לשקר הולך ליריבים הפוליטיים השנואים עליו כדי לשאוב מהם עידוד, מה גם שזו רק ע''פ פרשנותך המגמתית כמו שכבר אמרו לך.
_new_ הוספת תגובה



איזה קישקוש לא רלוונטי!
דוד סיון (יום ראשון, 26/07/2009 שעה 20:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלת קיומו של עם היא קודם כל שאלה היסטורית,
סוציולוגית, אנתרופולגית ורק אחר פוליטית, אם
בכלל. הקישקוש שלך מתחיל מהסוף ולצורך כך אתה
מנסה למחוק עובדות היסטוריות משקר קודם כל את
עצמו. השקרים שלך ממילא לא רלוונטיים.
_new_ הוספת תגובה



איזה טיעון רלוונטי ?
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 7:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפשר בלשון ספרותית לכנות ציבור גדול ''עם'' או ''עם רב'' זה עדין אינה הוכחה שיש עם של ממש .
בשנת 1922 ערכו הבריטים את מפקד האוכלוסין הראשון בזמן המנדט. האוכלוסייה מנתה 752,048 נפשות, מהן 589,177 מוסלמים, 83,790 יהודים, 71,464 נוצרים, ו-‏7,617 בני דתות אחרות.

כעת תסביר בבקשה מי הקבוצה שנחשבת ''עם'' ועל פי איזה מאפיינים ?
ייחוד לשוני ? היסטוריה נפרדת ? מקורות גנטיים אחידים ?

חשוב מאד גם הספר הלבן של צ'רצ'יל ולפניו כתב המנדט של חבר הלאומים שאינם קוראים לתושבים הללו ''עם'' .

עראפת ושאר מנהיגי הציבור הפלסטיני רלוונטיים להגדרת הציבור שלהם . אין בזה שום קשר לעובדה שהם אויבי היהודים .
_new_ הוספת תגובה



אכן איזה טיעון רלוונטי?!
דוד סיון (יום שני, 27/07/2009 שעה 8:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר נראה לך שזה משרת מטרותיך אתה נשען על כתב המנדט. יופי. בכל מקרה כתב המנדט קורא לאנשים האלה ''various people'' וגם את היהודים הוא מכנה כך. אין כתב המנדט מפרט את שמות העמים האחרים משום שבהכנתו היתה השפעת הפוליטיקה והמדיניות של היהודים-הציונים השפיעה יותר. היתרון הגדול של היהודים היה שהם התחילו להתארגן קצת קודם ושהיה להם את וייצמן שהיה מדען מאד מוערך בבריטניה. בכל מקרה אין בכך כל אסמכתא לגבי קיומם של יתר העמים בארץ באותה התקופה עד שנחתם כתב המנדט.

כאשר נחתם כתב המנדט כבר היה לאנשים האלה (''various people'') ועד פועל כדי לדאוג לזכויותיהם הלאומיות. לשמחתנו הוא לא כל כך הצליח. גם שיעור ההצלחה הזה לא אומר כלום על היות האנשים האלה עם.

מדובר כמובן בעם פלשתינאי שלפי ההגדרה המקובלת הם עם כי יש להם עבר משותף, היסטוריה משותפת וגם תרבות משותפת. אבל הכי חשוב יש להם מולדת משותפת. גם שפה משותפת היתה ויש להם. אלה המאפיינים העיקריים של עם שמקובלים על היסטוריונים. היה מקובל כי היום נוספו לרשימה הזאת מאפיינים נוספים.

כתב המנדט והספר הלבן (1922) מדגישים את הזכויות של כל תושבי פלסטיין ואת העובדה שהצהרת באלפור (עליה נשען כתב המנדט) לא מבטיחה בית לאומי יהודי בכל הארץ. אם תקרא הטקסט של הספר הלבן תראה שהוא מתייחס לזכויות הלואמיות של תושביה הערבים של פלסטיין.

אין בסיס לטענתך ביחס לספר הלבן ולכתב המנדט.
_new_ הוספת תגובה



אכן איזה טיעון רלוונטי?!
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 9:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי השיטה שהצגת
''מדובר כמובן בעם פלשתינאי היה מקובל כי היום נוספו לרשימה הזאת מאפיינים נוספים.''

אזי יש ''עם הלואר'' כי תושבי עמק הלואר ''שלפי ההגדרה המקובלת הם עם כי יש להם עבר משותף, היסטוריה משותפת וגם תרבות משותפת. אבל הכי חשוב יש להם מולדת משותפת. גם שפה משותפת היתה ויש להם. אלה המאפיינים העיקריים של עם שמקובלים על היסטוריונים.''

כך גם ''עם טראנסילבניה'' ''שלפי ההגדרה המקובלת הם עם כי יש להם עבר משותף, היסטוריה משותפת וגם תרבות משותפת. אבל הכי חשוב יש להם מולדת משותפת. גם שפה משותפת היתה ויש להם. אלה המאפיינים העיקריים של עם שמקובלים על היסטוריונים.''

גם ''עם לומבארדיה'' ''שלפי ההגדרה המקובלת הם עם כי יש להם עבר משותף, היסטוריה משותפת וגם תרבות משותפת. אבל הכי חשוב יש להם מולדת משותפת. גם שפה משותפת היתה ויש להם. אלה המאפיינים העיקריים של עם שמקובלים על היסטוריונים.''

''עם דלתת הנילוס'' , ''עם הנילוס הדרומי'' . ''עם ברטון'' , עם אלזס , עם לוטארינגיה , ועוד עמים שהם חבלי ארץ של יחידות גדולות יותר .

התושבים של חבל הארץ שממערב לירדן חסרי ייחוד לשוני מהערבים בכלל , חסרי יחוד דתי מהערבים בכלל , חסרי ייחוד היסטורי מהערבים בכלל . הם חלק מהעם הערבי כמו שהרגל שלך אינה חלק אוטונומי אלא חלק מגופך שעדין שלם .
_new_ הוספת תגובה



הם עם ועוד איך
דוד סיון (יום שני, 27/07/2009 שעה 9:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדיוק לפי המאפיינים שציינתי הם שונים משאר העמים הערביים.
אתה קורא את המציאות בעין עצומה ומוכוונת פוליטיקה.
_new_ הוספת תגובה



אכן איזה טיעון רלוונטי?!
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 9:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כתב המנדט ולא הספר הלבן העניקו מדינה או בית לאומי לאותם ''various people'' . המנדט ניתן לאנגליה כדי לסייע בהקמת בית לאומי לעם היהודי ולא שום בית לאומי אחר .
_new_ הוספת תגובה



אכן איזה טיעון רלוונטי?!
דוד סיון (יום שני, 27/07/2009 שעה 9:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל הם גם לא ביטלו את הזכות של העם האחר לבית לאומי.

שוב לא קראת באמת!
_new_ הוספת תגובה



אכן איזה טיעון רלוונטי?!
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 10:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם גם לא ביטלו את הרשות לדבר שבדית , לרקוד ריקודי עם סקוטיים , לשרת בצבא האיטלקי ועוד ניפלאות . הכתב טורח לציין שיש לשמור על זכויותיהם , אך אי הזכרת הזכות לבית לאומי או מדינה פרושה ''אין'' .
_new_ הוספת תגובה



אכן איזה טיעון רלוונטי?!
דוד סיון (יום שני, 27/07/2009 שעה 11:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע''פ מה שכתבת אינך מכיר מה שכתוב במסמכים האלה.
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון [•]... - הנה קטעים אחדים מכתב המנדט .
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 11:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפתיח
Whereas the Principal Allied Powers have also agreed
that the Mandatory should be responsible for putting into effect the declaration originally made on November 2nd, 1917, by the Government of His Britannic Majesty, and adopted by the said Powers, in favor of the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, it being clearly understood that nothing should be done which might prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country

סעיף 2
The Mandatory shall be responsible for placing the country under such political, administrative and economic conditions as will secure the establishment of the Jewish national home, as laid down in the preamble, and the development of self-governing institutions, and also for safeguarding the civil and religious rights of all the inhabitants of Palestine, irrespective of race and religion.

סעיף 3
The Mandatory shall, so far as circumstances permit, encourage local autonomy.

סעיף 5
The Mandatory shall be responsible for seeing that no Palestine territory shall be ceded or leased to, or in any way placed under the control of the Government of any foreign Power.

סעיף 6
The Administration of Palestine, while ensuring that the rights and position of other sections of the population are not prejudiced, shall facilitate Jewish immigration under suitable conditions and shall encourage, in co-operation with the Jewish agency referred to in Article 4, close settlement by Jews on the land, including State lands and waste lands not required for public purposes.

מתוך סעיף 9
Respect for the personal status of the various peoples and communities
לא עם פלסטיני !

התחלת סעיף 25
In the territories lying between the Jordan and the eastern boundary of Palestine as ultimately determined,
מזה ברור כי פלסטינה היא גם מזרחה מנהר הירדן , אך חבר הלאומים מפריד את מזרח פלסטינה ממערבה !

כעת אתה מוזמן להראות שכתב המנדט מכיר ''עם פלסטיני'' או מעניק ל''מגוון אנשים'' זכות להקמת בית לאומי . הדבר היחיד שיש בכתב המנדט הוא שמירה על זכויות אזרחיות ודתיות , לא יותר !

אריה עירן .
זרק לתנור והיכה בברזל החם .
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שקיבלת כְּוִיָּה
דוד סיון (יום שני, 27/07/2009 שעה 13:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. כתב המנדט מתייחס לזכויותיהם של עמים חוץ מהעם היהודי.

ב. בספר הלבן כתוב:
In this connection it has been observed with satisfaction that at a meeting of the Zionist Congress, the supreme governing body of the Zionist Organization, held at Carlsbad in September, 1921, a resolution was passed expressing as the official statement of Zionist aims ''the determination of the Jewish people to live with the Arab people on terms of unity and mutual respect, and together with them to make the common home into a flourishing community, the upbuilding of which may assure to each of its peoples an undisturbed national development.''

ברור שיש כאן הכרה, שמסתמכת על החלטת הקונגרס הציוני, בזכויות שני העמים לפתח את לאומיותם ללא הפרעה.

ג. טענתי שהמסמכים ''הספר הלבן'' ו''כתב המנדט'' לא ביטלו את הזכות של יתר העמים בארץ לבית לאומי, שרירה וקיימת. גם הטענה האחרת, שאינך מכיר את הכתוב במסמכים, לא הופרכה.

ב. אז תמשיך לזרוק לתנור, להכות בברזלים חמים וליצר טענות מופרכות כהרגלך...!
_new_ הוספת תגובה



אני בטוח שקיבלת כְּוִיָּה
סתם אחד (יום שני, 27/07/2009 שעה 16:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי שכל והבנה לא קיבלת . אתה מזייף בלי בושה ורואה דברים שאנם כתובים .
מתוך הציטוט שלך עצמך ברור שצ'רצ'יל מקבל בסיפוק את החלטת הקונגרס הציוני בקרלסבאד לחיות בשלום ואחדות עם הערבים תוך כבוד הדדי ויחד איתם לעשות את ביתם המשותף פורח ללא הפרעה של פיתוחם הלאומי .
זה לא החלטת חבר הלאומים המכירה בבית לאומי לערבים בארץ ישראל .
זו אפילו לא הכרה בעם פלסטיני ולא בהקמת בית לאומי פלסטיני מצד ממשלת UK .
זו מדיניות ממשלת אנגליה המכירה בזה שהציונים מסכימים לחיות יחד עם העם הערבי .

אפילו ציטוט זה מאשר ש''הציונים הסכימו'' ולא ממשלת אנגליה מצהירה וכולי .

הזכות של הערבים לבית לאומי בפלסטינה לא מוזכרת בכתב המנדט ולא בספר הלבן .

כדאי שתעבור קורס מהיר באנגלית כי undisturbed national development אינו ''בית לאומי פלסטיני'' .
זו משענת קנה רצוץ של צ'רצ'יל שזרק לערבים עצם עם מעט בשר .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



התקפות אישיות לא יעזרו לך
דוד סיון (יום שני, 27/07/2009 שעה 19:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המצוקה כבר מורגשת אצלך כי אתה מוסיף התקפות אישיות פרופר. אבל ה לא יעזור לך בכלום. נסיון הסילוף, ביחס למשמעות דברי, שלך בהיר ושקוף:

בשום מקום, בתת הפתיל הזה, לא תמצא שכתבתי משהו על אחד המסמכים האלה (''כתב המנדט'' או ''הספר הלבן'') שאין בהם. מצדי אתה יכול להעתיק את שניהם לאן שתרצה אבל זה לא יעזור לך.

הראיתי ששני המסמכים האלה מדברים על זכויות של עמים נוספים בארץ הזאת. הראיתי שהספר הלבן מתייחס לזכויות לאומיות של העם הערבי שיושב וישב כאן כבר אז.

מכאן שגם הפרכתי את הטענה שלך (תגובה 136107) כי: ''שוב מאד גם הספר הלבן של צ'רצ'יל ולפניו כתב המנדט של חבר הלאומים שאינם קוראים לתושבים הללו 'עם' ''.

הוספת לדיון הרבה מאד צילצולים וקישקושים כדרכך. אבל כמו במקרים רבים אחרים הטענה המפוקפקת שלך הופרכה בקלות.
_new_ הוספת תגובה



התקפות אישיות לא יעזרו לך
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 5:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחרי שאתה פנית להתקפה אישית אינך יכול להשאר יבש .

ולנושא
לא כתב המנדט ולא הספר הלבן מנוסחים במילים ''עם פלסטיני'' אלא ''various people '' .
אין בכלל הכחשה שחיו כאן אנשים מגוונים . בעברית זה תקין לתרגם ''various people'' במילים ''ערב-רב'' . מאחר שערב-רב זה חי באיזור שנקרא באנגלית Palestine הרי שזה תקין לקרוא לקבוצת אנשים זו ''האנשים מפלסטינה'' ובאנגלית Palestinien people ובצורה יותר דייקנית The Palestinien various people .
אנשים אלה ''various people'' הם מצרים כמו מאסרווה , אל-מסרי , סעודים כמו חיג'אזי , טורקים כמו טורקו , טורקי , עות'מאן , נוודים כמו באדאווי (מזכירת חד''ש בכנסת) , סודאנים כמו סואידן , עירקים כמו בגדדי , סמארה , סורים כמו חאלבי וחוראני ורבים שהם יוונים-אורתודוקסים , מארונים-לבנונים ועוד רבים אחרים .

כך שהקישקושים והצילצולים הם שלך .

אריה עירן .
הך בפטיש - צוקי מדבר, גבר,
הך בפטיש - וכרה להר קבר,
הך בפטיש - כי לב של אבן לנוף.
הך בפטיש - ואל תחדל גבר,
הך בפטיש - וגרוף לסל, גבר,
הך בפטיש - וכך בלי קץ ובלי סוף.
_new_ הוספת תגובה



התקאתה מנסה לשנות את הנושא
דוד סיון (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 6:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הפרכתי את הטענה שלך (תגובה 136107) כי: ''שוב מאד גם הספר הלבן של צ'רצ'יל ולפניו כתב המנדט של חבר הלאומים שאינם קוראים לתושבים הללו 'עם' ''. הם כן קוראים להם עם.

אתה יכול לתרגם איך שתרצה זה עדין לא משנה את עובדת ההפרכה.

2. השחצנות שלך, ''זרק לתנור והיכה בברזל החם'', היא המקור לכל צרותיך. התשובה לשחצנות הזאת היא תקווה שנכווית ולא תחזור לשחצנות המבוססת על ''שגיאות''.
_new_ הוספת תגובה



התקאתה מנסה לשנות את הנושא
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 6:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1 - עם זה NATION אנשים זה PEOPLE .
לא הפרכת דבר .

2 - שחצנות יכולה להיות עם בסיס או בלעדיו . מאחר ועיבוד מתכות הוא מקצועי ומקור פרנסתי ואחרי שעבדתי הן ביציקה , הן בחישול והן בהשחזה הרי שאני ראוי לכנות עצמי ''יוצק מחשל ומשחיז '' גם אם זה נחשב לשחצנות .

אריה עירן .
כמו שאמר האיש הקשיש '' כבר 30 שנה שלא הפלגתי אבל עדין כולם קוראים לי ''אדמיראל'' .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, מורה לאנגלית
אריק פורסטר (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 18:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המורה כותב: ''מאחר שערב-רב זה חי באיזור שנקרא באנגלית Palestine הרי שזה תקין לקרוא לקבוצת אנשים זו ''האנשים מפלסטינה'' ובאנגלית Palestinien people ובצורה יותר דייקנית The Palestinien various people .''

והמורה מסתבך כאן, היות ו-people פירושו גם ''אנשים'' וגם ''עם''. (לצורה המעניינת בה הוא כותב ''פלסטיניין'' איני מתייחס כאן).

כל הויכוח כאן הוא עקר, סטרילי, וצאצאים לא יצאו ממנו. עירן, יחד עם מספר תמהונים מסוגו, סבור שהלא-יהודים השוכנים ממערב לירדן הם ערב-רב המורכב מפועלים חקלאיים שהגיעו לארץ במאה השנים האחרונות. לעומתו, הלא-יהודים סוברים שהם נמצאים כאן מאות ואלפי שנים ושזכותם על הארץ שווה או גדולה מזכותו של עירן. היות והחזון הציוני הוא מעשה-טלאים של סיפורים שמקצתם אמת וחלקם שקר, קשה לי להתייחס ברצינות לדברי עירן, המזכירים בסגנונם צווחות גזעניות באולמות הבירה של מינכן בשנות העשרים.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, מורה לאנגלית
סתם אחד (יום רביעי, 29/07/2009 שעה 17:01)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שגיאות כתיב אינן הוכחה למישגה בטענות .

אתה מדייק בטענה שלי .
''והמורה מסתבך כאן, היות ו-people פירושו גם ''אנשים'' וגם ''עם''. ''
זה בדיוק מה שאני כותב לדוד סיון .
people פירושו ''אנשים'' במקרה הזה . ובמיוחד כשמופיע לפני people גם various . או אולי סבור מישהו שיש בארץ ישראל ''מגוון עמים'' ? נניח 5 עמים שונים , מלבד היהודים , שמוזכרים במפורש !

בקיצור - בכתב המנדט אין ''עם פלסטיני'' .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן, מורה לאנגלית
סתם אחד (יום רביעי, 29/07/2009 שעה 17:14)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה לי להתייחס ברצינות לדברי פורסטר המזכירים בסגנונם צווחות גזעניות באולמות הבירה של מינכן בשנות העשרים.
_new_ הוספת תגובה



התקפות אישיות לא יעזרו לך
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 5:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובנפרד

כתבתי ''כעת כעת אתה מוזמן להראות שכתב המנדט . . . מעניק ל''מגוון אנשים'' זכות להקמת בית לאומי .''

על זה לא הגבת ולכן עדין אתה מוזמן להראות שכתב המנדט מעניק ל''מגוון אנשים'' (שאינם כללולים במונח יהודים) זכות להקמת בית לאומי .
_new_ הוספת תגובה



אין סיבה ואין צורך!
דוד סיון (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 6:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד שני הפרכתי את הטענה שלך (תגובה 136107) כי: ''שוב מאד גם הספר הלבן של צ'רצ'יל ולפניו כתב המנדט של חבר הלאומים שאינם קוראים לתושבים הללו 'עם' ''. הם כן קוראים להם עם.
_new_ הוספת תגובה



זכותך להתחמק .
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 6:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדין אתה מוזמן להראות שכתב המנדט מעניק ל''מגוון אנשים'' (שאינם כללולים במונח יהודים) זכות להקמת בית לאומי .
_new_ הוספת תגובה



מדוע את אתה קופץ?
דוד סיון (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 7:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה, אריה, גייסת את ''הספר הלבן'' של צ'רצ'יל ואת ''כתב המנדט'' כתמיכה בטענתך. בנתיים הפכרתי אותה. לכן לפני שאתה עוסק בטענות נוספות (בצילצולים) אתה מוזמן להודות שהפרכתי את טענתך. 
_new_ הוספת תגובה



מדוע את אתה קופץ?
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 8:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סליחה- לא התחלת אפילו להפריח .
נתפסת לכמה ביטויים שוליים ובנית עליהם תיאוריה שלא מחזיקה מיים.
_new_ הוספת תגובה



הטענה שלך הופרכה!
דוד סיון (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 8:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שלך היא (תגובה 136107) כי: ''חשוב מאד גם הספר הלבן של
צ'רצ'יל ולפניו כתב המנדט של חבר הלאומים שאינם קוראים לתושבים
הללו 'עם' ''.

בשני המסמכים מתייחסים אל האנשים האלה כאל עם. לכן טענתך הופרכה.
זה תהליך שחוזר על עצמו: אריה בונה תיאוריה שלא ''מחזיקה מים'' והיא
מופרכת בקלות רבה.
_new_ הוספת תגובה



הטענה שלך הופרכה!
סתם אחד (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 16:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי הפריך , מה הפריך, לא הופרכה ולא הופרחה
_new_ הוספת תגובה



הטענה שלך הופרכה!
דוד סיון (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 17:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לך תלמד אנגלית .
סתם אחד (יום רביעי, 29/07/2009 שעה 18:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתוך מילון אוקספורד

Nation – Large community of people associated with a particular territory speaking a single language and having a political character or political aspirations .

People – Note that for one human being , it is preferable to use man , woman , boy , girl and not person . 1 - Persons in general . 2 – Those persons belonging to a place or forming a social class . 3 – All the persons forming a state . 4 – Those persons who are not nobles , not high in rank , position and etc . 5 – One's near relations . 6 – Race , tribe , nation .

Arie Eiran .
_new_ הוספת תגובה



לך תלמד אנגלית .
סתם אחד (יום רביעי, 29/07/2009 שעה 18:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי מילון אוקספורד לא קיימים אם כך העם הסיני או העם ההודי, כי הם דוברים בשפות רבות.
_new_ הוספת תגובה



לך תלמד אנגלית .
סתם אחד (יום רביעי, 29/07/2009 שעה 20:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בענין הודו , אינני מתמצא , אך בסין יש עמים רבים .

לידיעתך סין בכלל לא נקראת ''סין'' , זו טעות ישנה . הארץ נקראת ''ארץ האביב המרכזית'' ויש בה עמים רבים .
אין ''עם סיני'' . ישנו הרוב הגדול שהם ''האן'' ועוד אחרים כמו צ'ין ,צ'י , צ'ו , מנצ'ורים , טיבטים , ג'ואו , ווי .
לאחר שממלכת צ'ין הצליחה להביס ולכבוש את שאר הממלכות, הפך מלך צ'ין לקיסר הראשון של סין המאוחדת.צ'ין שה-חואנג' .

לפי מילון אוקספורד -The peoples' republic of china . כלומר הרפובליקה של האנשים של סין ולא של העם הסיני , כי אין ''עם סיני'' .
_new_ הוספת תגובה



לך תלמד אנגלית .
אריק פורסטר (יום רביעי, 29/07/2009 שעה 23:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תעית בתרגום. The peoples' republic of china בעברית היא ''רפובליקת העם הסיני'' או כפי שמקובל יותר, ''הרפובליקה העממית הסינית''. הרפובליקה של האנשים של סין נכתב באנגלית בצורה שונה קצת: The people's republic of china.
_new_ הוספת תגובה



לך תלמד אנגלית .
סתם אחד (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 4:43)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פסיק כאן או כאן , העיקר זה שאנחנו קוראים לכל הסינים עם . אבל הם עמים שונים . ובארץ ישראל העם הפלסטיני הוא פיקציה שמורכבת מערבוביה של כפריים ישנים ועוד מהגרים מצרים פרסים עירקים טורקים מונגולים יוונים וצלבנים .
_new_ הוספת תגובה



לך תלמד אנגלית .
אריק פורסטר (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 6:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שבארץ ישראל גם העם היהודי מורכב מערבוביה של מהגרים מצרים פרסים עירקים טורקים מונגולים יוונים ופולנים, אך בלי ה''כפריים הישנים'' .
_new_ הוספת תגובה



לך תלמד אנגלית .
סתם אחד (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 6:46)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון מאד . העם היהודי התפזר למקומות רבים ושונים במשך 2000 שנה . לכן '' מרוקאי'' הוא יהודי ממרוקו ''רומני'' הוא יהודי מרומניה ''יקה'' זה פוץ מגרמניה .
דבר שאיננו מכחישים .

מה שאתה מנסה בלי הצלחה להתעלם ממנו זה שהעם היהודי הוא עם בפזורה עם מכנים משותפים-ייחודיים .
הערב-רבים הם אוכלוסיה שאינה עם וחסרת ייחוד דתי , לשוני , תרבותי או אחדות גנטית או היסטוריה משותפת .
''עם פלסטיני'' הוא פיקציה כמו ''העם הקליפורני'' או ''העם האוראלי'' .

אריה עירן .
יהודי וישראלי - וטוב שכך .
_new_ הוספת תגובה



[•] יהודים רחם רחמו
סתם אחד (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 7:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן משחק את תפקיד הטרנספריסט הגדול
וקורא לתושבי ארץ ישראל הפלסטינים 'ערב-רבים',
על משקל היותם לפי טענתו מהגרים שבאו לארץ
רק לאחר שהיהודים החלו להפריח את השממה.

[•]...

כיצד מעז היהודי הזה, בן למהגרים,
להטיף לגירושם הכפוי של כמעט ארבעה מליון
תושבים פלסטיניים בטענה שהם היגרו לארץ
לא מזמן כדי לחפש פרנסה?

האם הוריו של עירן הגיעו לארץ לא בחיפוש
אחר פרנסה וחיים טובים יותר? מה זו הצביעות
הגזענית הזאת? במה שונים תושבי המקום מהיהודים
שזה מקרוב היגרו מאירופה?

אה... עירן טוען שיש לו כיהודי זכות קדומים על ארץ ישראל.
אך אם תשאלו אותו על מה נסמכת זכות זו, יתקשה להשיב
מבלי לערב את אלוהים.

אך עירן אינו אדם מאמין. הרי דרוויניסט קשוח הוא - איש שכל
חייו ממוקדים בהישרדות של המין שלו על פני מינים אחרים. מה
עניין האמונה בהבטחה של אלוהים את ארץ ישראל לעם ישראל כאן?

על כך יש לעירן רק תשובות מגומגמות.
פתאום לרציונליסט כביכול מתברר שכל עמדותיו מבוססות
או על דיעות קדומות רגשיות ההופכות אותן לגזעניות, או לחילופין
על הבטחה שנתן אלוהים לבני ישראל לפני אלפי שנים, ועירן נאחז
בה, בהבטחה האלוהית, כילד אובד - כי באמת מה נותר לאדם
שמאמין רק בכוח ובאלימות ובעצמו נוהג באלימות כדרך כלל?
קצת אלוהים תתנו לו הרי - יהודים רחם רחמו?
_new_ הוספת תגובה



יהודים רחם תרחמו על יהודים והגיפו את העמלקים .
סתם אחד (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 16:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מושמוש , נעשה לך מחיר , תאמין לי , לי זה עולה יותר . אותך אני אמליץ להשאיר , כי נחוץ לי צרצר בכלוב במבוק .

למה ארבע מיליון ? אינך יודע לספור ?
למה כפוי ? במילים רכות ומטבע קשה .
תאמין לי , יותר עדיף מנאכבא נוספת .
או אולי אתם רוצים עוד מנה מהתרופה של ברק ?

אה . . . כן . . . אל תשכח
אלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו .
לכן ידו של משה הייתה מונפת בגבור ישראל על עמלק .

אריה עירן .
מוחמד תביא קפה !
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 19:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אין לך מה לומר לענין עדיף שתמנע.

עדיין לא ענית לשאלה הפשוטה:
מה נותן לך את הזכות להטיף לטרנספר
פלסטיני, כאשר אתה בעצמך בן מהגרים?

והשאלה השניה: הכיצד אדם לא מאמין כמוך
מבסס את עמדותיו הפוליטיות על הבטחה
אלוהית שרק יהודים מאמינים חייבים בה?

אמנם המענה שלא לעניין הפך לשיטה אצלך,
ולכן הצעתי לך לעשות חוקן, כי זה מנקז
ועוזר לחשוב בצלילות. ובמקום זה אתה ממשיך
בהתפארות הגזענית שלך (''מוחמד תביא קפה'')

מה שנוגע ללב בתגובתך זו הקריאה האבסורדית
להשמדת 'עמלק'. הרי ישראל ניצחה במלחמת
ששת הימים, והבעיה עכשיו כלל אינה הישרדותית.

אך עבורך הזירה הפוליטית היא מקום כוחני ושרירותי,
מה שמוביל אותי למחשבה שחינכו אותך ביד קשה,
ולימדו אותך מצעירותך שרק בכוח ניתן להשיג דברים.
אתה אכן מדגים זאת ב'הצלחה' רבה בכל משפט של
תגובותיך באתר יום יום,
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 20:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יכול לשנות אותך .
אתה חרש מנטאלית .
הסברתי לך שאני אגואיסט ! כמו כולם .
אני בן של מהגרים וכעת אני כאן .
והערב-רבים מפריעים לי להתפתח והזכות נמצאת בקצה קנה הרובה .
ואת החוקן שאתה מרבה להזכיר בזמן האחרון , כבר כתבתי לך - תכניס את החוקן לפיך ומצוץ .

יללא מוחמד תביא קפה .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 31/07/2009 שעה 3:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אני בן של מהגרים וכעת אני כאן .
והערב-רבים מפריעים לי להתפתח והזכות נמצאת בקצה קנה הרובה .''

מדוע אם כן אתה
מתאמץ כל-כך לעטוף את
עמדותיך ודיעותיך בבצק
התפל של כאילו מדע וכאילו
רציונליות?

מדוע בכלל אתה משתתף בשיחות באתר?
הרי אם כל אחד עושה רק מה שמשרת את
האינטרס שלו ללא כל התחשבות באחר
הרי גם לשיחות המוזרות האלה אין כלל
טעם.

אני חושב שאתה פשוט מנסה להתחמק ממענה.

שאלתי אותך באיזו זכות אתה מטיף לגירושם
של התושבים הפלסטינים אותם אתה מגדיר
כבני מהגרים, כאשר אתה הינך בן למהגרים
שבאו מאירופה לא כל כך מזמן.

ושאלתי אותך שאלה נוספת: איך זה קורה שאדם
לא דתי כמוך, מצדיק את עמדותיו בנוגע לארץ ישראל
בהבטחה שאלוהים נתן לאברהם.

על שתי השאלות האלה לא ענית,
ואתה ממשיך להתחמק ממענה
במגושמות הרטורית העילגת משהו
המאפיינת את כל תגובותיך.

זה גם לא יעזור לחרבן על בני השיחה שלך
(''תכניס את החוקן לפיך ומצוץ''), כי אתה
באופן כללי אדם דוחה, ואין סיכוי שמישהו
יתקרב אליך מספיק כדי שתוכל לחרבן עליו.

אך ממרחק הרשת יש מקום לנהל או לנסות לנהל
שיחה גם עם יהודי גס ומחוספס להדהים
המתגאה בעמדותיו הגזעניות בכל הזדמנות.
כבר נאמר שהסקרנות הרגה את החתול.
_new_ הוספת תגובה



עוד ערימה מבאישה של יוסוף
סתם אחד (יום שישי, 31/07/2009 שעה 6:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החוקן עובד.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 31/07/2009 שעה 7:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שכתבתי . אתה חרש מנטאלית .

ראשית זה נעשה משעמם לקרוא אצלך את המילה ''חוקן'' . התחלת עם זה ואינך מסוגל להפסיק . זה חסר ערך והשפעה ואפילו לכתוב לך שתכניס אותו לפה שלך כבר משעמם אותי .

שנית אתה לא תמצא בשום מקום שאני סומך את זכויות היהודים בארץ ישראל על ההבטחה האלוהית לאברהם .
לא טענתי זאת מעולם !
כבר כתבתי לך את זה ואתה ממשיך לחזור על זה כי אין לך משהוא מוצלח יותר . מאחר וזו טענה שאינה קיימת אין צורך לענות .

אתה יכול לסבור שדיעותי חסרות משענת מדעית , אבל מאחר ואינך נכנס לבירור הנושא ורק מביע דיעה ללא ביסוס , הרי שטענתך חסרת ערך . האבולוציה היא תהליך קיים . ממנו נובעים טיעונים מסויימים ועיקרם הוא האגואיזם של היחיד , של משפחתו ושל חברתו .
אם תנסה לברר את זה תבין למה יהודי עדיף על ערבי .

לכן
ז-ז רוסו כתב שהאדם נולד חופשי ובכל מקום הוא אסור בכבלים .
ג' - ס מיל טען שהתועלתנות היא המפתח למירב האושר האנושי . כולל ג'ים והאינדיאנים . ובמקרה שלנו ''אריה והערבים'' .
ג,ון לוק טען שלאדם יש זכויות מלידה .
כנגד אלה ונוספים
ההשקפה האבולוציונית טוענת כי שורדים היצורים שמצליחים ללדת מספר מספיק של צאצאים בתנאים הקיימים .

את זה אתה מוזמן להפריך .

בלי הפרכה זו , דבריך הם הבל גמור .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 31/07/2009 שעה 7:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציטוטים שלך מפילוסופים ידועים
אינם ציטוטים, וגם בפרפרזה הם
בגדר ביטויים קטועים מחוץ לכל הקשר.

זה חבל שעתה 'מצליח' שוב ושוב להוכיח
את בורותך, ואת היחס המזלזל שיש לך
לאנשי רוח אמיתיים.

אני עדיין חושב שלאנשים מלאי רעל
מסוגך, חוקן יכול להוות עזרה בלתי צפויה.

ולעניין הנדון:
אם אינך מחזיק שהזכות לארץ ישראל כולה
קיימת מכוח ההבטחה האלוהית לאברהם,
אז אשמח לשמוע מה הסימוכין שלך לזכות
שאתה טוען שיש לך על ארץ ישראל - זכות
אשר מצדיקה בעיניך את גירושם של התושבים
הפלסטיניים של ארץ ישראל.

ואם זה מורכב מדי עבורך, הנה הגירסה הקצרה:
על מה הינך מבסס את הזכות על ארץ ישראל לה
אתה טוען?
_new_ הוספת תגובה



האם שנאת הנאצים היא גזענות?
סתם אחד (יום שישי, 31/07/2009 שעה 7:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אידיאולוגיית החמאס היא המשכה של האידיאולוגיה הנאצית.

ראה מאמר של אלן דרשוביץ בנדון:
יוסלה הצדקן הידוע לא רוצה שנשנא את הנאצים
ומשתמש במלה גזענות לתיאור שנאת הנציזם.
לפי יוסלה תומך החמאס - לשנוא את החיה הנאצית=גזענות.

גם מורו הנערץ של יוסלה הפרו חמאסי הרבה להשתמש בדימויים מעולם פרי פי הטבעת.
המילה שייסה -(חרה בגרמנית ) או ארשלוך (חור תחת) היתה שגורה על כתביו ולשונו של יוסף גבלס.

כם יוסלה הצדקן, כמורהו יוסלה גבלס הצדקן אף הוא מנהלים מערכת תעמולה ''צודקת'' ''ומוסרית''.

שני ה''יוזפים'' הם בני בליעל .יוזף הראשון התאבד לאחר שחיסל את בני משפחתו.
יוזף הזה כנראה מחסל את עצמו לאט לאט יותר מדי חוקן גורם לגוף ריקבון וניוון מערכת העיכול.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 31/07/2009 שעה 8:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לפספס.

אתה הוא זה שעושים
לו את החוקן,
ולכן לא יעזור לך
לנסות ולחפש את
הסרחון אצל אחרים.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שישי, 31/07/2009 שעה 9:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממחזר בלי סוף את השטויות שלך .
אינך זוכר מה עונים לך וממשיך כמו אוטומאט מקוקל .

כבר הסברתי לך
מבלי להביא את התנך לעדות יש מקורות אחרים .

עדויות כתובות של מדינות שכנות במגילות , לוחות חרס וחציבה בסלע מראות שבארץ ישראל חיו בני ישראל בתקופה שלפני 3300 שנה .
כתבי ההיסטוריה של הרומאים כוללים עדות נרחבת על הקיום היהודי כאן .
כך גם הברית החדשה של הנוצרים והקוראן של המוסלמים .

רוב שמות המקומות והיישובים בארץ ישראל הם שמות עבריים , חלקם עם שיבוש קל לניב ערבי . אפילו ירושלים שנקראת אל-קודס בערבית כלומר ''הקדושה'' נעשתה קדושה למוסלמים בעקבות קדושתה ליהודים !

חפירות ארכיאולוגיות חושפות עוד ועוד ישובים עבריים קדומים .

כל מסמך רלוונטי שאחרי 135 לספירה מראה שבארץ ישראל חיו יהודים . תמיד לאורך כל התקופה .

הערבים הראשונים באו לכאן בשנת 635 . הם הוחלפו בצלבנים-אירופאים , בכורדים , במונגולים , בפרסים , במצרים , בסודנים , באפגניסטאנים , בטורקים על פי מהלכי הכיבוש השונים . אבל תמיד תמיד היו כאן יהודים .

זו הזכות ההיסטורית .

יש זכות נוספת , גם היא נפרדת ממה שכתוב בתנך .

איננו מנהלים כאן פורום פילוסופיה כי אתה לא מתמודד עם טיעונים פילוסופיים . בכל מקרה רוב הפילוסופים טועים .

האבולוציה היא טיעון ואתה יכול לנסות לקעקע אותו .

אריה עירן .
ארץ ישראל היא הארץ של בני ישראל .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 31/07/2009 שעה 10:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טעות בידך.
המקורות ההסטוריים
ליישוב יהודי בארץ ישראל
בתקופות שונות
אינם מהווים הוכחה
לזכות קנין יהודי בארץ
לאורך דורות.

וגם ברמה העקרונית
אינך יכול לטעון
גם לזכות ראשונים הסטורית
וגם ל'כל החוטף ראשון זוכה'
(הפרשנות העילגת שלך לדרווין).

או ש...
או ש...
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 31/07/2009 שעה 15:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דיון איתך הוא ביזבוז זמן .
אריה.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 31/07/2009 שעה 19:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חן חן גם לך.

כאשר טענותיך מוצגות
ככלי ריק,

ונגמרות לך התגובות
השרירותיות המלאות
באוויר חם,

פתאום הדיון
הוא ''בזבוז זמן.''
_new_ הוספת תגובה



יש אנשים שכאילו שוכחים!
דוד סיון (יום חמישי, 30/07/2009 שעה 6:49)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה להאמין שאנשים לא יודעים את העובדות הבולטות בהיסטוריה היהודית.
בכל זאת מהדברים שהם כותבים הם שוב ושוב מתברר שיש ''חורים בידע''
שלהם. כך גם במקרה שלפנינו. אני חושב שזה בגלל האג'נדה הפוליטית.
_new_ הוספת תגובה



  יש אנשים שכאילו שוכחים!  (אריק פורסטר)
  חבל שלא למדת!  (דוד סיון)
  לך תלמד אנגלית .  (סתם אחד)

חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי