|
טרנספר זו לא מילה מגונה | |||
|
|||
אפשר לעשותו לעיתים בלית ברירה, כמו שיראל טרינספרה יהודים מעזה, כך אפשר לטרנספר ערבם מירושלים ומחברון. אבל לא זאת הבעיה הקרדינלית, אלא הצורך לתת לערבים בפלסטין ביטוי לאומי וביטוי טריטוריאלי. מן הראוי שנגרום לכך שירדן של היום תהיה המדינה הערבית הפלסטינית וכל המרחב בין הירדן לים תהיה ישראל המדינה היהודית. מרגע שהדבר הזה ייקבע בהסכמה או באילוץ ובחד צדדיות, מערכת היחסים ביננו לבין הפלסטינים תהיה כמערכת שבין שתי מדינות ולא כמדינה הכובשת עם בתוכה. כי מי שמתחיל עם סיפורי הכיבוש ביו''ש לא יגמור איתם גם לא ב''ישראל הקטנה''. בסופו של דבר ערביי ישראל יתקוממו ויתוגברו באחיהם הפלסטינים להשלים את חזונם ל''מדינת כל אזרחיה'' ערבית שמשתרעת על על פלסטין. מתחשק לי למנוע את כל הסמטוכה הזאת ולגבש מדינה ערבית פלסטינית בירדן שתיתן מענה לעם שטוען שהוא פלסטיני ערבי, לאחר שעם אחר, פלסטיני יהודי כבר הקים את מדינתו בלי להתמהמה ולפרוץ במלחמות. | |||
_new_ |
עוד טרנספריסט מנומס | |||
|
|||
''מן הראוי שנגרום לכך שירדן של היום תהיה המדינה הערבית הפלסטינית'', כמה אפשר לנסות למחזר את הרעיון הנואל הזה? ''נגרום לכך''? האם אתה גם קורא לפעמים את מה שאתה כותב? | |||
_new_ |
עוד טרנספריסט מנומס | |||
|
|||
אני משער שיש טעם לחזור על הדברים האלה כמו שקאטו הזקן עשה עד שחומות ראשך ההגנה מפני השכל הישר והמציאות שמגינות על ראשך, יסדקו. אבל למה אתה לא מקשיב לחבריך מהפתח ומהחמאס ומשאר ארגוני הטרור? למה את לא טורח בכלל לקרוא ספר היסטוריה של הרש''פ? למה אתה מתעלם מהיסטוריה חרוכה בדם של ירדן? כנראה שהמציאות שמעבר לנהר הירדן באמת רחוקה ממך כרחוק הירח מביתך, ולכן הבועה שאתה בונה סביבך באמת מגינה על עצמך מפני האמת. חכם ציון | |||
_new_ |
טרנספר זו לא מילה רעה | |||
|
|||
אין ספק שטרנספר הוא הפתרון הנכון ביותר במצב המלחמה של היום. הטרנספר אינו גזענות ואינו כהנא (אם כי אני חייב לומר שכהנא צדק בהרבה מאמירותיו שהוכחו כעבור שנים כצודקות). טרנספר הוא לא דבר טוב או רע בפני עצמו, אלא מותנה בקונטקסט ההיסטורי - פוליטי. היו טרנספרים מוצלחים ביותר במאה ה-20 והעמים שנטלו חלק בו מברכים היום - טרנספרים לדוגמה: * בין יוון לתורכיה: מיליון וחצי יוונים טרונספרו מתורכיה אזור איזמיר ליוון ו-800 אלף תורכים ובולגרים מוסלמים מתרקיה טרונספרו לתורכיה ועל כך זכה הנורבגי פריטיוף ננסן שטבע את המושג ''טרנספר'' בשנת 1922 בפרס נובל לשלום!!!!! * בין פולין לגרמניה: פולין גרשה לאחר המלחמה 10 מיליון גרמנים לגרמניה, בלי פיצויים, בלי תירוצים ובלי התנצלויות. אותם גרמנים גרו במערב פולין מאות שנים עוד בטרם הפולנים כבשו שם שטחים במאות ה-16 - 17. * בין הודו לפקיסטאן: לאחר מלחמת הודו-פקיסטן ב-1947, ברחו מיליוני מוסלמים מהודו לפקיסטן המוסלמית, ומיליוני הינדים מפקיסטן להודו ההינדית – סך הכל כ-15 מיליון! * וכמובן מיליוני יהודים טרונספרו מאירופה לפני ואחרי מלחמת העולם השניה. הטרנספר היה לכאורה בכפיה, ויהודים נאלצו לעקור מבתיהם כדי לחפש את העולם החדש והטוב יותר, בשל האנטישמיות הרבה שהיתה נהוגה באירופה במאות ה-19 וה-20. ביננו, אם כל יהודי אירופה היו מטרונספרים לפני המלחמה כי אז לא היו שואה וההשמדה ומדינת ישראל היתה קמה 10 שנים לפחות לפני כמגן העם היהודי ועם הרבה פחות ערבים בתוכה בין הירדן לים! היו גם טרנספרים קטנים יחסית: * בין צ'כיה לגרמניה בתום המלחמה, * בין החלק התורכי לחלק היווני של קפריסין עם הכיבוש התורכי את צפון האי ב-1974 ובריחת כ-200 אלף יוונים דרומה לחלק היווני של האי ושל כחצי מכמות זו של תורכים צפונה. * טרנספר בין יוון לבולגריה ב-1919 כאשר 92,000 בולגרים ו-46,000 יוונים עברו מצד לצד. * בשנים 1990-1989 גרשה בולגריה מאות אלפי תורכים וגרמנים משיטחה שהותיקים שבהם חיו בה קרוב לאלף שנה וה'חדשים' הגיעו בחלק מהפינוי של התורכים-בולגרים מיוון בסוף מלחמת העולם הראשונה. * מיליון ו-200 אלף סרבים ברחו/גורשו מקרואטיה, במהלך המלחמה האחרונה ביניהן בשנות ה-90 של המאה ה-20. * 300 אלף ערבים-פלשתינאים גורשו מכוויית, לאחר מלחמת המפרץ השניה. # ולא כתבתי כלל על טרנספרים המוניים באפריקה וביתר אסיה. עמדת השמאל ביחס לטרנספר ======================= ברל כצנלסון דיבר על ''טרנספר מוסכם גדול'' ואליעזר קפלן על ''טרנספר מרצון'' עם תמריצים כספיים... יוסף וייץ, איש קק''ל, כותב: ''...בינינו לבין עצמנו צריך להיות ברור שאין מקום בארץ לשני העמים גם יחד... אם הערבים ייצאוהָ, תהיה הארץ רחבה ומרווחת בשבילנו... הפתרון היחיד אחרי מלחמת העולם השניה הוא לפחות ארץ-ישראל המערבית, ובלי ערבים. אין כאן מקום לפשרות... ואין דרך אחרת אלא להעביר מכאן את הערבים לארצות השכנות, להעביר את כולם, מלבד אולי מבית-לחם, מנצרת וירושלים העתיקה. אין להשאיר אף כפר אחד, אף שבט אחד. ההעברה צריכה להתכוון לעיראק, לסוריה ואפילו לעבר-הירדן. למטרה זו ימצאו כספים... ורק עם העברה זו תוכל הארץ לקלוט מיליונים מאחינו ולשאלת היהודים יבוא קץ ופתרון. מוצא אחר אין... (יוסף וייץ - 'יומני ואגרותי לבנים',כרך 2, ע מ' 188, 10.12.1940). בדצמבר 1948 ציין הסופר דוד כנעני איש מפ''ם, כי ''סוציאליסט אינו יכול לדגול באי-החזרת הפליטים הערבים. ארץ-ישראל היא ביתם כשם שהיא ביתנו, ולשנינו יש ממש אותן הזכויות עצמן''[...] אולם מיד הסמיך לכך הירהור של ספק: ''לא שוכנעתי מההנמקה שהחזרת הפליטים[...] תפיג את המתיחות הלאומית, ושלום ושלווה ישררו בארץ''. והוא המשיך והסתמך על דוגמת ברית-המועצות ''אשר לא סמכה על החינוך הקומוניסטי שנתנה במשך דור לגרמנים על הוולגה, ועם פרוץ המלחמה העבירה 800 אלף גרמנים הרחק מעבר לחזית.'' כן הוא הזכיר את פינוי הגרמנים מחבל הסודטים משלזיה, וחילופי אוכלוסין בין מדינות הדמוקרטיה העממית במגמה של הומוגניות דמוגראפית. מסקנתו: ''לא הייתי מתנגד לחילוף אוכלוסין גם אצלנו, אילו באה על כך הסכמת שני הצדדים''. ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, בעת ''שיח רמטכ''לים'', פברואר 1973: ''בעיית הפליטים היא אחת הבעיות המרכזיות בסכסוך הערבי-ישראלי. אך בעיות כאלה כבר נפתרו בעולם המודרני. ניקח למשל את המצב אחרי מלחמת העולם השניה. בעיות מסוג זה נפתרו על ידי הזזת אוכלוסיה במקום זה או אחר. בריה''מ הביאה לשינויי גבול באירופה המזרחית, שגרמה להזזת אוכלוסיה בהיקף של שלושים מיליון איש. אחת הדוגמאות לכך הוא פתרון חבל הסודטים, כאשר פינו שלושה מיליון גרמנים משם... וודאי שאין צורך להשתמש בכוח כפי שעשתה בריה''מ, אך ניתן, לדעתי להביא להזזת אוכלוסיה על בסיס אחר מאשר שימוש בכוח.'' מבחינתי ברגע שאתה דוגל בטרנספר ליהודים מארץ ישראל, אתה בעצמך מכשיר את הכלי הזה. עכשיו נצטרך לדבר ביננו ולהסכים רק על המחיר, יקירתי. | |||
_new_ |
עוד נדבך בתורת הגזע היהודית | |||
|
|||
זה היה צפוי - עוד מאמר ארוך על כשרות הטרנספר בעת החדשה. ואחזור על שאלתי הקודמת: האם אתם גם קוראים לפעמים את מה שאתם כותבים? אפשר הרי לבסס הסטורית כל דבר תועבה תחת השמש, כי כל מעשה אכזר ולא אנושי או סתם טיפשי שניתן להעלות על הדעת כבר שיחק תפקיד לעיתים 'חיובי' בזירה המדינית ההסטורית. באותו האופן ניתן להראות שרצח הבל בידי קין מילא תפקיד חשוב בהסטוריה היהודית, ושהפרת הציווי האלוהי באכילת התפוח מעץ הדעת איפשרה את יציאת אדם וחווה מגן-העדן. אך נמאס מהאפולוגטיקה. לקרוא דברי יהודים הקוראים, כששים שנה לאחר השואה, בקול שאינו רועד, לטרנספר של מליוני התושבים הפלסטינים של ארץ ישראל, מעורר צמרמורת. המושג 'בושה' כבר איבד את משמעותו במקומותינו. כל שנותר זה אוסף מקרי של יהודים 'בררה' - חסרי מוסר - בדיוק הרכב האוכלוסיה ששימש בתקופת המקרא עילה להגליית היהודים מארץ ישראל. | |||
_new_ |
צמרמורת היא תחליף למשכורת . . . | |||
|
|||
אתה יכול להצתמרר ממה שאתה רוצה . אני מעדיף להצתמרר ממחסור ביהודים . חסר בינה שכמותך רואה בשואה סיבה להקמת מדינה פלסטינית ואני רואה בשואה סיבה להקמת בית לאומי יהודי בארץ ישראל . זו תמצית גישותינו המנוגדות . כל שאר דבריך הם שינאת יהודים . | |||
_new_ |
[•] | |||
|
|||
[•]... חוסר הבינה כולו שלך. מה שאתה מכנה ה''מחסור ביהודים'' הוא מושג חסר משמעות ערכית, למרות התעקשותך לנסות לשכנע את קוראי הפורום בחשיבות הילודה לעתיד העם היהודי. גם סנדלרים ומוהלים חשובים לעתיד העם, אך ללא הגדרה ערכית אין משמעות לקיום עם - עמים מוגדרים ערכית ותרבותית, והנסיון המגוחך לעתים שלך לבסס את הגדרת היהדות על ילודה, [•]... כשלון הדוגמא האישית במקרה זה מעצים את את תחושת האבסורד שתיאורית הגזע היהודית שלך מותירה אצל הקורא. וכל זה קורה עוד לפני שניגשים לעמדותיך המדיניות - ניקנוק עזה פרוסות פרוסות - טרנספר בשלבים, האשמת הקורבן כמובן, כיאה לכל תיאוריה שוביניסטית, - הפלסטינים אשמים בכך שהיהודים עושים להם טרנספר. וכמובן ההטפה הישירה לגירוש המוני של תושבי ארץ ישראל הפלסטינים - כיאה לנצר למשפחת פריהאוף, אשר לפי עדותך שלך סבלה אבדות בשואה. האם ברצינות אתה מנסה לשכנע מישהו שכתגובה להשמדת היהודים במלחמת העולם השניה, יש להרבות בילודה? והאם יש מי שיקח עמדה זו ברצינות כאשר הינך מטיף לצמצום הילודה הכלל עולמית, בד בבד עם הטפתך לריבוי הילודה היהודית וגירוש המוני של התושבים הפלסטינים מארץ ישראל? אם הינך חושב ש''גישותינו מנוגדות'' אז אתה מחניף לעצמך. עמדותיך בנושאים השונים יוצרות תמונה של קטנוניות אינטלקטואלית ששוב ושוב מעלה אל פני השטח את הגזענות הלטנטית שלך, את חוסר הסובלנות שלך, את שנאתך ל-, וקנאתך במי שהגיעו להישגים באיזשהו תחום של התרבות האנושית, בין בפילוסופיה או בספרות, או בפוליטיקה. ראה מאמריך ותגובותיך בעניין החשיבות של הפילוסופיה והספרות. וראה יחסך לקולגה שלך משכבר הימים אורי אבנרי. וראה יחסך לסתם בני שיח אקראיים באתר, כגון ענבל בר-און בה עלבת ללא כל סיבה. וראה סירובך המתמשך להתנצל על שעלבת בה ללא סיבה. אצלך תמיד הקורבן אשם. אתה מטיף לטרנספר של הפלסטינים, אך מתעקש שהם אחראים לגירושם, למרות היעדר ההגיון הבולט שבכך. אתה מתעקש שענבל בר-און אשמה בכך שתקפת אותה, למרות שאין בכך כל הגיון. מה קורה כאן? לפי דעתי יכול להיות שהנטיה להאשים את קורבן התוקפנות ולא את התוקף קשורה אצלך ואצל אחרים בהפנמה של 'היות קורבן' אצל הדור הראשון והשני של תקופת השואה. כמו במקרים ידועים של ניצולים מאירועי אסון קשים, גם כאן אלה שנותרו בחיים, וזה כולל את ילדי הניצולים, חשים אשמה קשה לעיתים על עצם היוותרותם בחיים, ולפי דעתי תחושת האשמה הזאת מיתרגמת בחיים הפוליטיים בישראל ליהודים, דור ראשון או שני לשואה, שמטילים, בכל סיטואציה שבה יש קורבנות -גם כאשר התוקף הוא יהודי - את האשמה למעשה על הקורבן, כמין שיחזור של המצב האישי הבלתי נסבל, של תעוקת האשמה האישית שלהם, תחושה שאין ממנה מנוס אלא בחיפוש קורבנות אחרים, כדי ל'העביר' להם את תחושת האשם, ובכך כאילו להפטר ממשאה. זה מסביר אולי כיצד זה קורה שאריה עירן דור שני למשפחה שאיבדה רבים (כפי עדותו) בשואה, יוצר, אם בהתנהגותו כלפי אחרים (תקיפתו משתתפים אחרים), או באמצעות עמדותיו הפוליטיות (ההטפה לטרנספר או 'ניקנוק' עזה), קורבנות חדשים בכל הזדמנות, ועומד על כך בתוקף שקורבנות אלה נושאים באחריות למה שקרה או אמור לקרות להם. אחרת קשה להסביר מדוע עירן כה עקבי בהאשמת הקורבן (ובאותה העת מסיר כל אחריות מוסרית מעצמו) - האקט של העברת האחריות לקורבן המזדמן מאפשר את ההסרה הזמנית של האחריות להיוותרותו של התוקף בחיים (על רקע השואה) וממתן, לפחות לרגע, את תחושת האשמה הגורפת של התוקף. הישראלים לא סתם אימצו לעצמם את עמדת הקלגס, או הטרנספריסט המנומס ביחס לפלסטינים. הם (אנחנו) מוצאים בכך מפלט רגעי מתחושת האשם הגורפת שהיא בעצם ירושת השואה שלנו - אשמת הניצול. [•]... ומכאן מתפתחת העמדה הכללית שמוצאת אשמים בכל אתר ואתר. אבנרי אשם שהסכסוך הישראלי-פלסטיני בכלל קיים, ענבל בר-און אשמה בכך שאריה עירן תקף אותה, והפלסטינים בעזה, שכם ורמאללה אשמים בגירושם העתידי בידי עירן. אחרת קשה למצוא הסבר הגיוני לאוסף הרעיונות הפסבדו-מדעיים, הגזעניים והשוביניסטים שעירן מפיק, ומתעקש להפיץ שוב ושוב לאותו קהל מצומצם. | |||
_new_ |
[•] איזה קשקוש ארוך? | |||
|
|||
למה אתה לא מקצר? | |||
_new_ |
|
|||
הרעיון דווקא מבריק. יש לנו מקרה של משתתף באתר שאחדים מבני משפחתו ניספו בשואה, והוא מטיף, 1. לטרנספר של תושבי ארץ ישראל הפלסטינים. 2. להגברת הילודה בקרב היהודים, כ'השלמת החסר' על ההשמדה בשואה. 3. מציע לצמצם את הילודה הכלל-עולמית. 4. תוקף משתתפת באתר ללא פרובוקציה מצידה, מסרב להתנצל, וטוען שהיא אשמה בכך שתקף אותה. 5. מציע לנקנק את עזה, ולגרום לגירוש בשלבים של תושביה הפלסטינים, וטוען שבאופן כזה האחריות לגירוש תיפול על התושבים המגורשים ולא על הצבא הישראלי. חמש הנקודות שלמעלה, יוצרות דגם (pattern) שיש בו שני מרכיבים עיקריים: א. המשתתף הנ''ל מצדד בהמשך התוקפנות הישראלית כלפי האוכלוסיה הפלסטינית האזרחית, ובעצמו נוהג באלימות כלפי משתתפת באתר. ומטיף לגירוש כפוי (אלים) של מליונים. הווה אומר: המשתתף הנ''ל מאופיין על ידי תוקפנות ואלימות, אישית, וכפרוגרמה פוליטית. ב. המשתתף הנ''ל נוטה להאשים את הקורבנות, בין ברמה האישית ובין ברמה הלאומית, באחריות לתוקפנות שהופנתה כלפיהם- הווה אומר, האשמת הקורבן. המסקנה הניראית לי תוצאה מתבקשת של חמשת הסעיפים פלוס א, ו-ב, היא שהנטיה להאשמת הקורבן אצל המשתתף הנ''ל, ואצל אחרים הנוהגים באופן דומה, נובעת מסינדרום הניצול, אשר גורם לניצולים, ובהם ניצולי שואה או בני הדור השני לניצולי השואה, לחוש שהם אשמים בכך שנותרו בחיים. [..] מה שמענין כאן זה ההיבט הכפול של 'ירושת' השואה: - היהודים לקחו על עצמם להפוך לבריונים ולקלגסים הנוגשים בעם אחר בחצי השני של המאה העשרים ולתוך המאה העשרים ואחת. - אותם יהודים, ודווקא אלה המצדדים בהמשך ובהגברת האלימות מסוג זה, בנסיון נואש (ולא מודע) להפטר מתחושת האשמה הנובעת מהיותם ניצולים, מטילים את אשמת מעשי הבריונות שלהם עצמם כלפי עם אחר על הקורבן. הקורבן היהודי הפך בתוך חמישים שנה לתוקפן. הקורבן לשעבר מסיט את תחושת האשמה שהוא נושא בשל היותו ניצול כלפי הקורבנות של תוקפנותו שלו. זה יוצר מעגל מושלם בעל היזון חוזר: הייתי קורבן, אך ניצלתי. הפכתי לתוקפן כלפי אחרים, ומצאתי דרך להטיל עליהם את האחריות לגבי מעשי התוקפנות שלי כלפיהם, מה שמאפשר לי לשמור על מראית עין של שפיות: אני מרגיש 'בריא' ו'חזק' כי אני אלים כלפי אחרים. אני מרגיש 'משוחרר מאשמה' היות וקורבנות התוקפנות שלי נושאים באחריות להיותם קורבנות. מעגל מושלם שאין ממנו יציאה אלא דרך טיפול ממושך. איך מטפלים בעם שלם? אם זה קשקוש, אז אני וונטילטור. | |||
_new_ |
היום ונטילטור מחר טרנספורמטור. | |||
|
|||
_new_ |
היום ונטילטור מחר טרנספורמטור. | |||
|
|||
זה יוסלה או הלמוט הגרמני | |||
_new_ |
היום ונטילטור מחר טרנספורמטור. | |||
|
|||
איך האשה? - שה, שה שה... מטרללת? - בלי עין הרע. מטרטרת? - נון סטופ. מברברת? - ברוך השם ברבור אקסקלוסיבי ספציאל לאיש הקבור. - עמוק. [הגשש החיוור] | |||
_new_ |
אכן הטרנספר כשר, ואפילו מקבלים עליו פרס נובל לשלום | |||
|
|||
כמו שאפשר לטרנספר תורכים מיוון ומבולגריה ויוונים מתורכיה, ויהודים מעזה, כך אפשר לטרנספר ערבים מארץ ישראל המערבית. אז מה אתה מקשקש בשאלות קרש? מה קשר השואה לטרנספר? אתה מדבר על שני ביטויים מנוגדים בתכלית. כנראה שהבל פיך וקין ליבך דוממו לך כל מוסרות מוסר, עד שאתה מזלזל ומוזיל את השואה. קרוב לודאי שאין לך שום תירוץ אחר לשכנע. אין ספק שטרנספר ערבים ממערב ארץ ישראל למזרח ארץ ישראל הוא רעיון נעלה, במידה והערבים לא יקבלו את ישראל בארץ ישראל המערבית לצד פלסטין הירדנית, בארץ ישראל המזרחית. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |