|
ארבעים שנה? | |||
|
|||
''דורות של חיילי כיבוש שממלאים פקודות ירי בלתי חוקיות זה ארבעים שנים'' לפי חשבוני, ששים שנה לפחות. וגם זה רק אם מתעלמים ממעשי המחתרות לפני קום המדינה. ישראל ממצבת את עצמה מלידתה כמדינה קולוניאליסטית, וזה אכן חבל מאד. ומכאן לדכאו: התקופה השחורה בתולדות העיר דכאו קצרה וזניחה ביחס להסטוריה המלאה שלה. רק יהודי בן המחצית השניה של המאה העשרים חושב על היטלר כשהוא שומע ''דכאו''. אבל מה לעשות, כאלה אנחנו. לפיכך אני סבור שחברון הערבית יכולה להיות עיר תאומה נהדרת: גם לחברון הסטוריה עשירה מאד (אמנם עתיקה יותר משלדכאו, אבל אם נרד לפרטים כאלה לא נגיע לשום מקום), וגם היא טומאה בהרג יהודים כמעט באותה תקופה (פרעות תרצ''ו, שאף הביאו לגירוש היהודים מן המקום ולהפקעת רכושם). יש עוד כמה קוים דומים, וכמובן הרבה קוים שונים. כאמור לעיל, אנחנו קולוניאליסטים. כך בחברון גרים הפורעים וצאצאיהם ממשיכי דרכם עד היום וממשיכים בגזל ובהרג כל אימת שמזדמן להם. אינני יודע כמה מפועלי מחנה הרכוז היו תושבי העיר וכמה מהם שוחררו ללא משפט לאחר מכן. | |||
_new_ |
עוד שמאלני חדור שנאה ליהודים | |||
|
|||
כתבתה ''כאמור לעיל, אנחנו קולוניאליסטים'' קולוניאליסטים ?? אתה יודע מה פירוש המילה הזו בכלל ? העיקר לנגח את העם היהודי המסכן, שאחרי אלפיים שנה קם מהקבר... | |||
_new_ |
שמאלני על כל הראש | |||
|
|||
אני לא יודע מה פירוש המלה הזו בפיך. ההגדרה שאני מכיר, מדברת על יישוב חבלי ארץ על ידי אוכלוסיה כובשת, במטרה לשלוט על ה''ילידים'' - או ליתר דיוק: על התושבים האחרים, שאינם אזרחים שווי זכויות (למעשה או אף להלכה). מבחינתי, אין ולא היתה ליהודים שום ''זכות אוביקטיבית'', לא טבעית ולא הסטורית, על הארץ הזו - לא בימי אברהם אבינו, לא בימי יהושע בן נון, ולא בימי בן גוריון. היתה חובה לכבוש אותה ולהקים בה מה שנקרא מדינה יהודית (בוא לא נכנס לשאלה באיזו רמה בצענו את שני חלקי החובה הזו). ''זכות'' על ארץ, בעולם התרבותי שלנו, קונים בשילוב ראוי של דיפלומטיה ותותחים, וכך עשו כל הכובשים שהזכרתי לעיל (כל אחד באמצעים ובשיטות שעבדו בתקופתו). מכל מקום ברור, שהשאלה אם הכובש קולוניאליסט או לא איננה יכולה להדון באמצעות דבורים על עם מסכן שקם מהקבר, כי לתושבים האחרים בארץ יש ''נראטיב'' אחר. לפיכך, כאשר אני מתיחס לקולוניאליזם, אינני מתיחס לצד המוסרי של ההשתלטות, אלא רק לצד הטכני. מבחינה זו, כל מצב - בו הכובש משאיר חלקים גדולים מאד של הנכבש במקומם, תחת הגבלות כאלה ואחרות, בעוד הוא עצמו מיישב את אותו שטח בו הם יושבים - הוא קולוניאליזם. כעת נעבור ליהדות: בפרשת השבוע (מסעי) נאמר די בפירוש, שקולוניאליזם - במובן שאני מדבר עליו - אינו מומלץ, ויביא לתוצאות עגומות (לשכים בעיניכם וכו' - להבנתי מדובר במצב מתמשך של לוחמה אזרחית זעירה, המכלה את כח הכובש לארך זמן). החלופה היא גירוש כפוי (עד מוות אם האויב אינו משתף פעולה ומתפתח קרב). אפשר לטעון שמדובר רק בעמי כנען העתיקים. בבקשה. אני סבור שמדובר בכל מלחמה לכבוש הארץ בכל דור שהוא. מדינת ישראל עשתה צעד גדול וחיובי בכוון בזמן מלחמת הקוממיות, אם כי רובו נעשה - ככל הנראה - בעטיין של טעויות שונות, ולא תמיד כוון על ידי ההנהגה הישראלית. יודעי דבר מספרים, שפעולות דומות - אם כי בקנה מדה קטן בהרבה - נעשו על ידי צה''ל מדי פעם עד תחלת שנות השבעים, אם אינני טועה. בכל אפן, כיום שולטת מדינת ישראל ביותר מ-3 מליון אנשים בעלי תודעה לאומית ערבית, ובלי קשר למדת הנאתם משלטון זה, רובם לוקחים חלק - לפחות רעיוני - בהתנגדות עקרונית לו. אם כן, מיצבנו את עצמנו כקולוניאליסטים. והבעיות הצבאיות והחברתיות והמדיניות שהמצב מעלה זהות כמעט בכל המשטרים הקולוניאליסטים בעולם בימינו. | |||
_new_ |
שמאלני על כל הראש | |||
|
|||
אז מה הדרך המדינית והבטחונית שבה ישראל צריכה ללכת כדי לייצב את מצבה ומצב את ייציבותה? | |||
_new_ |
שמאלני על כל הראש | |||
|
|||
קדם כל כדאי להחליט מה רוצים בכלל לראות כאן בתור מדינה. אחר כך להפרד מאלה שרוצים משהו אחר (להלן: האויב). לא מדובר ביחידים שרוצים נסוח קצת שונה ל''חוקה''. מדובר בתנועות לאומיות להפיכת הקערה על פיה. צריך קצת שכל ישר והמון רגישות, כדי לקבוע מתי מישהו ''מין'' (טיפוס בצדי הזרם) ומתי הוא ''אחר'' (שייך לקבוצה שבזרם אחר). צריך גם להגדיר שטח למדינה (זה נגזר גם מהחזון הזה, וגם מהצרכים הבטחוניים), ולפיו לקבוע את כוון ההפרדות (או הכרזה נוסח דה-גול, שהמדינה אינה מטפלת יותר בשטח שמעבר לגבול שנקבע, או העברה כפויה של האויב אל מחוץ לגבול הזה, או גם וגם. בכל מקרה אין כבוד מהותי של גבולות האויב - כלומר: אין סבה לסייע בהעברה כפויה של ידידינו מהצד השני של הגבול אל הצד שלנו. העקרון הוא, שהגבול הוא מה שהאויב לא עובר, אבל מבחינתנו הוא זמני ונתון לשנויים). העברה כפויה היא תהליך, שעשוי לקחת זמן רב, ולהעזר בשיטות מגוונות מאד. בכל אפן, קביעת הגבול והמדיניות היא מאורע חד פעמי, שאחריו הבצוע צריך להיות עקבי. לספירו יש רעיון די מגובש לגבי חזון כזה, וגם לי. יש גם אחרים, שגם להם סוג של חזון, אבל הגדרת ''לנו'' ו''לצרינו'' שלהם מבוססת על ההנחה שהדברים שאנשים טוענים להאמין בהם אינם קיומיים להם ואינם רציניים אצל רובם. | |||
_new_ |
שמאלני על כל הראש | |||
|
|||
החזון שלכם הוא השמדתה של מדינת ישראל, ולא מילימטר אחד פחות. | |||
_new_ |
טעות חמורה | |||
|
|||
לא צריך להשמיד את כל המדינה בכדי להפטר מטיפוסים שכמותך | |||
_new_ |
נכון | |||
|
|||
אנחנו יכולים למסור אותו למשמורת אצלך. אתה בטח תהנה. | |||
_new_ |
טעות חמורה | |||
|
|||
אתה ואתם משמידים את המדינה ומשאירים לנו רק את הצדק-ים. | |||
_new_ |
שמאלני על כל הראש | |||
|
|||
יש כאלה שכבר החליטו מה הם רוצים לראות בתוך המדינה, וה רוצים להיפרד מהפלסטינים לשלום ולשלוח אותם חזרה הביתה עם פתק להורים בסגנון ''תודה ששלחתם אותם אלינו. הם כבר גדלו ויודעים להתאבד על דעתם''. כבר כתבו כאן לפני שראוי לתת לפלסטינים מדינה משלהם ויעזבו אותנו בשלום. אני בהחלט חושב שמדינה כמו ירדן תתאים להם כמו כפפה לאגרופם. אני בטוח שבסוף הם יגידו לנו תושה. נדמה לי שזה ''שוקראן'' בערבית. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |