|
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
עוד תירוצים. העניין די פשוט: הרב מתלבט בבעיה בה הוא נתקל בדרכו לביתו בעפרה. היות הבית בעפרה, ישוב הבנוי בחלקו על אדמות שנגזלו מבעליהם הפלסטינים, הופך את הרב לשותף לגניבה. אך הגניבה הזאת שנעשתה בשיתוף עם מוסדות המדינה, הפכה לדרך חיים עבור הרב ושאר תושבי עפרה והשטחים. זו יהדות שסרחה. שאין לה כל מכנה משותף עם ערכים יהודיים. הכיפה ושמירת המצוות חסרים כל ערך, כאשר הרבנים מתירים לעשוק את ילידי הארץ הזאת לאור יום ולהתיישב על אדמות שנלקחו מהם ברמייה ובחסות הצבא. אין מעשה הגניבה מעיב כלל על חייהם, וההתלבטות בעניין אנושי כגון השאלה אם היה עליו לקחת את הנערה טרמפ או לא, הופכת לעניין מרכזי. ההקשר של הדיון באתר, שבו רוב הדיונים הם בעניינים מדיניים או פוליטיים, הופך את הקטע שכתב הרב לסימפטום של כפל המוסר של היהודים המתנחלים כיום. בביתם הם אנשי מוסר, ואף שכנים טובים, אך את הפלסטיני שעל אדמתו התישבו ברמייה בחסות הצבא, הם מוכנים לגרש עם משפחתו ואף גרוע מכך. נמאס מהיהודים שגונבים את אדמותיהם של הפלסטינים כדי להתיישב עליהם בעצמם, וכל זה לשם שמיים. בבילעין גנבה המדינה כששים אחוז של אדמות הכפר כדי לבנות עליהן שכונות ליהודים. הרב סגל הוא מרצון או שלא מרצון חלק ממסע הנישול והגניבה, ולא מתאים כלל שישתף אותנו בהתלבטויותיו בענייני מוסר. תחילה שיבדוק בביתו. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
מה שגם אופייני למצב בשטחים, ובא לידי ביטוי בשאלת התם של הרב סגל, זו המציאות בה נשקפת סכנה לבחורה יהודיה המחכה לטרמפ. מקור הסכנה הוא בנוכחות של המתנחלים בתוך השטח הפלסטיני, והבעיה שהרב סגל מתלבט בה נובעת בכלל מהצורך הדוחק לתת לטרמפיסטית הבודדת הסעה בשל הסכנה הנשקפת לה בשל היותה מתנחלת. אם זה היה קורה בתחומי הקו הירוק, השאלה לא היתה כלל מתעוררת. כל ה'תשתית' העובדתית של ההתלבטות המוסרית של הרב - כל מה שקשור לרקע - נוגע למציאות של הכיבוש: נוכחות המתנחלים בשטח פלסטיני שיכול להפוך עויין בין רגע. אם יחזור הרב לחיות בתחומי ישראל של הקו הירוק, התלבטויותיו בעניין הזה ימוגו והיו כלא היו. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
מקור הסכנה אינו נוכחות הנערה בישע אלא נוכחות הרוצחים הערביים בישע . | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
אילו לא היה הרב סגל כותב את הקטע שלמעלה, היה צריך להמציא אותו. נערה יהודיה בלבוש קל תופסת טרמפים בדרך לביתה בגדה, ורב הומניטרי עוצר לה בדרכו לביתו בעפרה. מדוע עצר הרב לנערה, למרות לבושה הקל מדי לטעמו? היות ולטרמפיסטיות יהודיות בשטחים נשקפת סכנה. מדוע נשקפת סכנת חיים לטרמפיסטיות יהודיות בשטחים? בגלל שעבור האוכלוסיה המקומית הן מייצגות את המתנחלים שגנבו את אדמותיהם, את המתנחלים המכים את רועי הצאן שלהם, את המתנחלים המשחיתים את עצי הזית שלהם. בגלל שאותם טרמפיסטים וטרמפיסטיות מייצגים את המיעוט הישראלי שבחר להתנחל ביהודה ושומרון באופן לא חוקי ובכך גרם לפיצול וחיתוך המדינה הפלסטינית לרצועות ולמובלעות. הנוכחות של הישראלים בשטחים מזכירה לפלסטינים שהם עדיין תחת כיבוש צבאי ישראלי. ולכל מי שמנסה לטעון ש'אין כיבוש' שינסה לחיות בעוצר. הרב מוצא במקרה הטרמפיסטית מומנט מעניין ברמה התיאורטית -הלכתית אולי. זו פעילות פנאי טיפוסית. אך הפנאי הזה מתאפשר על חשבונם של התושבים הפלשתינים שעל אדמותיהם הוקם היישוב עפרה, בו שוכן הרב המתלבט. חשוב להתלבט בענייני מוסר, וחשוב פי כמה לדעת על איזה עניינים שופט הקדוש ברוך הוא את העבריין לחומרה ובאיזה עניינים הוא עשוי לשפוט לקולא. נראה ליוסלה שבעניין החשיפה הקרובה מדי לעורה של הנערה הטרמפיסטית הרואה כל לא ידון את הרב לחומרה, היות וברור שלא נישחת אופיו של הרב עקב המעשה אלא השתבח. אך בעניין העושק הממוסד של התושבים הפלסטינים באיזור, בידי המדינה ובידי המתנחלים שהרב סגל הוא אחד מהם, נראה ליוסלה שהשם יתברך ירצה להחמיר בעונשו של הרב. ביחוד לאחר שהרב הסביר ליוסלה באריכות את כוונתו לגרש את כל תושבי יהודה ושומרון הפלסטינים לפי חרב למדבריות ערב השוממות כדוגמת גדעון בן יואש. אלוהים לא אוהב דברים כאלה. אולי בתקופת המקרא עוד השתעשע במשחקים דמויי גלדיאטורים עם שפוטיו, אך כיום אלוהים, שתמיד מעודכן ומשודרג ברמה הכי גבוהה - כי הוא הרי יודע כל - לא סובל אנשים שבזים להישגים של המין האנושי בנושא זכויות האדם למשל. ואלוהים וודאי שיעניש אנשים הטוענים שהם אנשי אמונה, היוצאים להכות רועי צאן פלסטינים או להשחית מטעי זיתים באישון לילה. אלוהים, לו בחר להתגלות לעמו הסורר כיום, היה ללא ספק מעניש את מדינת ישראל על פשעיה נגד הפלסטינים במהלך ארבעים שנות הכיבוש. משום מה הרב, ויהודים מאמינים רבים מאמינים באל שהוא מופשט וכל יכול, אך מגמדים את משמעותו בכך שהם הופכים אותו למין יישות שכוחה קשור בעבותות בתרבות של תקופת המקרא. להזכיר כיום את הקושן שנתן הבורא לבני ישראל לפני אלפי שנים על ארץ ישראל כחוזה בעל תוקף חוקי, זה כמו להזכיר לזקן בן תשעים שכבר התגרש חמש פעמים, את טקס נישואיו הראשונים בגיל עשרים. אלוהים הוא לא זקן חביב דמוי סנטה קלאוס שחי על איזה הר בסיני. אלוהים, אלוהי ישראל אם תרצו, חי כיום בעולם שלנו ולא באיזו אגדה קסומה. והיות והוא יודע כל, ונשמת האדם נהירה לו, הוא גם יודע כשמנסים לעבוד עליו, כפי שכבוד הרב סגל וידידיו בעפרה מנסים מזה זמן. אם לשם שמים, אז באמת לשם שמים. | |||
_new_ |
שטויות | |||
|
|||
טענת- המיעוט הישראלי שבחר להתנחל ביהודה ושומרון באופן לא חוקי...... שאלה ליוסלה 1 איזה חוק מפרים היהודים בואם להתישב בנחלת אבותיהם? 2 אתה מלהג כיבוש , ממי? 3 אתה מכיר חוקים שהכובשים הערבים מפרים או הפרו? 4 אתה גזעני? | |||
_new_ |
שטויות | |||
|
|||
יש לי תרגיל הרפייה עבורך: עימדי בחדר חשוך באמצע הלילה מול הראי, כך שתוכלי להבחין רק בקטעים של הצללית שלך המשתקפת בראי, ותתחילי לרקוד, תחילה לאט, ואחר-כך מהר יותר. את תראי, זה עוזר למקד את החשיבה בנושא אחד בכל עת, במקום לתזז על הגבעות. | |||
_new_ |
שטויות | |||
|
|||
אני אוהב תרגילי הרפיה, בעיקר אינטלקטואלים כמו שאתה מציב בחן ובחכמה רבים כל כך.אם כי התרגיל שנתת לימנמנית הזאתי בלי משים ירעידו לה גם את הגבעות, שלא ימושו מנגד עיניה אל מול המראה. הייתי נותן לה משהוא שכדי לראות את הגבעות האלה. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב יוסלה | |||
|
|||
יוסלה אתה ממש מקשקש שטויות. כנראה השטויות זה האופיום שלך. מה אתה כותב? ''מדוע נשקפת סכנת חיים לטרמפיסטיות יהודיות בשטחים? בגלל שעבור האוכלוסיה המקומית הן מייצגות את המתנחלים שגנבו את אדמותיהם, את המתנחלים המכים את רועי הצאן שלהם, את המתנחלים המשחיתים את עצי הזית שלהם.'' אז תגיד לי אובר-חוכם, למה נשקפת סכנה לחייהם של תושבי עוטף עזה? של התל אביבים? איזה אדמות הם גנבו? איזה רועי צאן הם מכים? אתה נדמה כמו רופא ליימעך של קופ''ח של ההסתדרות שמביאים בפניו אנשים בריאים כשור והוא פותר אותם בניתוחי השתלת אברים, הקרנות ואנטיביוטיקה יקרת מחיר עד שהם נפטרים. ככה אתה מסוגל לסובב כל עניין פשוט וסבכו עד שהוא עוטף אותך וחמניק את הגיונך. צא מזה, ההתנחלויות בשטחים הוקמו לפי חוק - החוק הבינ''ל וחוקי המדינה. הויכוח אינו חוקי אלא פוליטי, אסטרטגי ומוסרי. השאלה הגדולה אם זה נכון גם למען שלום (די הזוי ושיקרי) לסמן שטחי 'יודנריין' ולעשות בהם טיהור אתני רק משום היות תושביו יהודים. האם זה הגיוני, מוסרי ונכון (גל לשם שלום) למנוע מיהודים לגור במקום אחד בעולם שדווקא הוא מולדתם ההיסטורית. שתדע לך שהערבים גאים באנשים כמוך שמשרתים אותם. אבל אתה הפתי שנפל שדוד לאינטרסים שלהם, בשעה שאתה מנסה שלכנע את עצמך שאתה פועל לפי האינטרסים שלך. משימתם של הערבים - הפתח כחמאס - הוא לבטל את קיומה של מדינת ישראל (הישות הציונית'') ולהקים בכל פלסטין את ''פלסטין הגדולה'' - 'מדינת כל אזרחיה'. אתה נלחם בנו כדי להשיג את ההישגים הראשונים בעבור בפלסטינים, ואחר כך בודאי תצטרף אליהם בצעד של פיוס ותסכים לקבל בישראל את 'פליטי 48''' - בטענה שהשלום חשוב מכל. אתה לא מדבר שלום מתוך הראש אלא מתוך הלב בלבד. והלב שלך מטעה אותך. | |||
_new_ |
היוסלה של אותה תקופה | |||
|
|||
לק''י בתחילת הקמת מלכות ישראל שלטו הפלשתניאים בישראל. שאול מלך ישראל אסף את צבאו לגבעה שבבנימין היא הישוב אדם ונציב הפלשתינאים ישב במכמש שבין עפרה לגבעה. והנה יונתן בן שאול רצח את הנציב הפלשתינאי החף משפע. ועל כן יצא הצבא הפלשתינאי והתאסף בתחנת הדלק במעבר מכמש. ואילו שאול המלך אסף את צבאו למגדון אשר הבג''ץ הפלשתנאי הורה להרוס אותה. ואת החמ''ל שלו הקים תחת הרימון אשר במגרון. והנה ללא שום צו וחוק וסדר באו יונתן ונושא כליו למעבר מכמש והרגו שם לא פחות מעשרים לוחמים פלשתיאים חפים מפשע והצבא הפלשתנאי הרים את רגליו ונס מערבה לשתות את מי הים של עזה. והצבא היהודי יצא ממגרון והכה בפלשתינאים הבורחים בזדון. והנה הפתעה - העברים אשר היו לפלשתינאים מתמול שלשום הצטרפו לשאול ואנשיו והכו גם המה בפלשתינאים החפים משפע הבורחים. והדבר מעורר שאלה חמורה - מדוע היוסלה של אותה תקופה עזבו את עמם והצטרפו ליהודה? לפי מגילה חיצונית לבראשית אשר נמצאה בקומרן - בהר בעל חצור אשר מול עמונה שמעל עפרה נכרתה ברית בין הבתרים עם אברהם אבינו. את עמונה נתן יהושוע אחר כך לשבט בנימין ובאזור שבין עמונה להר בעל חצור התחולל קרבו האחרון של יהודה המכבי שבו נפל בחרבו של בקחידס והמתיוונים אשר איתו. הלוחמים היהודים שנותרו ברחו מזרחה ויונתן אחיו של יהודה היה למנהיגם. לאחר שעזב בקחידס את הארץ הפך הישוב מכמש לבירתו הזמנית של יונתן כפי הנראה בהשראת יונתן שקדם לו שם ישב יונתן והחל לשפוט את העם ולבער מהארץ את עושי הרשעה אשר ישבו במצודה אשר בבג''ץ המתיוון בירושלים. עד שהמתיינים הללו והיוסלה עושי דברם ברחו אל נותני לחמם אשר מעבר לים. אולי הגיע הזמן שיושבי הגבעות יתחילו ללכת בדרכי האבות? אליצור | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
כמה אפשר לשגות בפנטזיות מקראיות. המציאות - וגם החלומות של היום - הרבה יותר קרובים לרוחו של העולם הנאור שהמאה העשרים יצרה. הנה דוגמא לאנשים חיים עם בעיות אמיתיות [היום ב'הארץ']: ''בספטמבר 2007 קבע בג''ץ שיש לפרק קטע גדר באורך 1,700 מטרים ליד בילעין ולבנות תוואי חלופי במקומו. השופטים נימקו זאת בכך שישראל הפקיעה מפלשתינאים את האדמות שעליהן נבנה הקטע בטענת שווא של צורכי ביטחון, בעוד שהמטרה העיקרית היתה לאפשר את הרחבת ההתנחלות הסמוכה, מודיעין עילית. השבוע, באיחור של עשרה חודשים, הציגה הפרקליטות לבג''ץ את התוואי החלופי לגדר. אלא שראש מועצת בילעין, אחמד עיסא עבדאללה יאסין, טוען כי התוואי ''יחזיר'' לתושבי בילעין כ-200 דונמים בלבד מתוך 2,000 דונם שנכלאו בצד המערבי שלה. התוואי המוצע גם אינו מוציא 350 דונמים של שטחים מעובדים של בילעין מזרחה מהגדר.'' המציאות שתושבי בילעין נאלצים לחיות בה היא המציאות של הכיבוש הישראלי, והגניבה הממוסדת של אדמותיהם. הפנטזיות המתחכמות של הרב אינן רלוונטיות למה שקורה בשטח - מציאות של משטר כיבוש עריץ ומושחת הנותן חיפוי וכיסוי לכל מעשה תועבה של המתנחלים. והרב סגל הוא חלק ממציאות זו, ומעודד אותה. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
הנה דוגמא לאנשים חיים עם בעיות אמתיות - כבר 100 שנה, בממוצע פעם ב-3 ימים באיזה עתון שמתחשק לך: ערבי שדד\הרג\אנס יהודי\ה במקום כלשהו ברחבי הארץ. כל זאת חוץ מאלפי מקרי אלימות בתוך הכפרים, המגובים ומובנים מאליהם על ידי בני הכפרים, ולעתים קרובות גם על ידינו. לך תלמד קצת ערבית, יוסלה. הפנטסיות שלך אינן רלוונטיות למה שקורה בשטח - מציאות של משטר כיבוש עריץ ומושחת הנותן חיפוי וכיסוי לכל מעשה תועבה של הערבים. המשטר אכן עריץ ומושחת, והוא קולוניאליסטי במהותו - כך הוקמה המדינה, כך היא נוהגת בכל הערבים שמצאו את עצמם בשטחים שכבשה, וכך היא גם תיפול - אם לא תשכיל להפטר מאותה אוכלוסיה זרה ומושחתת. | |||
_new_ |
יוסלה, בג''צ לא כותב את התנ''ך של היום | |||
|
|||
הם ערלים. אז מה איכפת לנו בג''צ? רק היום הם שחררו גננת שיצאה אשמה בהכאת ילדי גנה והיתה צריכה לשבת בקלבוש ונתנו לה לחזור ולהפעיל גן בשם ''חופש העיסוק''. ובימים האלה ממש הארץ זונה, ואתה חוגג ע''י הציטוטים שלה? מצידי שתושבי בילעין יבלעו את תוצאות הטרור שלהם. לא טוב להם? שיחזרו לארצם בערב. אנחנו הכובשים החוקיים של הארץ, וצריכים לנהוג כמו שנהגנו בזמן כיבושי יהושע בן נון. אבל איפה אולמרט? לא מגיע לקצה עקבו של יהושע. נחכה לראות אם ביבי יזכיר את קצה קצהו שלו. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
הבגץ האנטישמי והארץ האנטישמי אינם אמינים כפי שהאנטישמים בכל הדורות שקרו , רימו , ורדפו יהודים . | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
ולך ייקרא בישראל 'לוי מספר שלוש' יוסלה הוא 'לוי מספר אחד', והרב אליצור סגל הוא 'לוי מספר שניים'. והיות והצלחת להשתמש במילה 'אנטישמים' שלוש פעמים במשפט אחד, ירקדו שלושת הלויים דבקה לכבודך. | |||
_new_ |
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
(גם אם נתעלם מן השקרים והסילופים הזדוניים בדבריו של אליצור) 1. האם יש לנו קשר כלשהו לאותם אנשים אשר מסופר עליהם בתנ''ך. זה שאנחנו אימצנו אותם לעצמנו זה נחמד מאד אבל עדיין צריך להוכיח את הקשר ואת הורשת הזכויות. 2. האם מינינו את האליצורים למיניהם להיות האפוטרופסים לירושת האבות הללו. | |||
_new_ |
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
עמיש, בנוגע לשאלה 2: לא. אני מוותר על זכותך בארץ. להתראות. | |||
_new_ |
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
וגם בנוגע לשאלה 1: לי יש מסרת די אמינה ומצלחת, המראה קשר מתמשך ומתפתח ביני לבין אותם אנשים (אם דרך משפחה ואם דרך גיור. הפרטים אינם חשובים ולכן אינם ידועים). בעיקר, היא כוללת גם התאמות של תפיסת המוסר המקורית שלהם למציאות החיים המשתנה שחוו החוליות בקשר מאז ועד ימינו - תוך מחקר ועימות מתמידים. לך אין. אתה המצאת את הגלגל, קבלת על עצמך שיטת מוסר ''חדשה'' (חדשה לפחות במובן של נתוק משיטת המוסר שהנחתה את סב-סבך), וכן פסלת באפן גורף כל מסרת שמקורה בספורים יהודיים - אתה מוכן לקבל רק מסורות אירופאיות, או שיטות מחקר ''אובייקטיביות'', או ספורי סבתא ערביים. | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
וכמובן יש לשאול מי נתן לאליצורים למיניהם את הזכויות על שלל המלחמה? מי מרשה להם לשים בכליהם את הרכוש שנשדד או נלקח מן האוייב. למיטב זכרוני אבותינו המומצאים נהגו לפעול נגד גזלני וגנבי שלל ככתוב כאן: כד וַיִּקַּח יְהוֹשֻׁעַ אֶת-עָכָן בֶּן-זֶרַח וְאֶת-הַכֶּסֶף וְאֶת-הָאַדֶּרֶת וְאֶת-לְשׁוֹן הַזָּהָב וְאֶת-בָּנָיו וְאֶת-בְּנֹתָיו וְאֶת-שׁוֹרוֹ וְאֶת-חֲמֹרוֹ וְאֶת-צֹאנוֹ וְאֶת-אָהֳלוֹ, וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-לוֹ, וְכָל-יִשְׂרָאֵל, עִמּוֹ; וַיַּעֲלוּ אֹתָם, עֵמֶק עָכוֹר. כה וַיֹּאמֶר יְהוֹשֻׁעַ מֶה עֲכַרְתָּנוּ, יַעְכָּרְךָ יְהוָה בַּיּוֹם הַזֶּה; וַיִּרְגְּמוּ אֹתוֹ כָל-יִשְׂרָאֵל, אֶבֶן, וַיִּשְׂרְפוּ אֹתָם בָּאֵשׁ, וַיִּסְקְלוּ אֹתָם בָּאֲבָנִים. כו וַיָּקִימוּ עָלָיו גַּל-אֲבָנִים גָּדוֹל, עַד הַיּוֹם הַזֶּה, וַיָּשָׁב יְהוָה, מֵחֲרוֹן אַפּוֹ; עַל-כֵּן קָרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא, עֵמֶק עָכוֹר, עַד, הַיּוֹם הַזֶּה | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
לק''י יהושע החרים את שללה - ובאמת ננזף על ידי ה' בגלל חרם זה - ולא חזרו על כך עוד לעולם - בדיוק מהסיבה הזו. ובכל מקרה הרי הודית במו פיך שלך אין שום קשר לעם היהודי כך שאין לך מעמד כאן. אליצור | |||
_new_ |
ספציפית לגבי חרמות | |||
|
|||
יש דעה בחז''ל השוללת את חרמו של יהושע. דעות אחרות דנות אותו לחיוב. בכל מקרה, יש נקודה אחת שבה אני מסכים עם עמיש (ולאו מטעמיה), והיא - שלדעתי שלל מלחמה הפקר למנצח רק במלחמה. כל עוד אנחנו לא החלטנו להקים כאן מדינה, ולגרש את כל הגורמים הלאומיים העוינים (אלא מדינת ישראל שומרת עליהם תחת שלטון קולוניאלי, ואנחנו לא מחליפים בשום צורה רצינית את מדינת ישראל) - גזל הגוי אסור (אם כי עדיין יש מקום לפעולות נזק במסגרת קרבות מקומיים להגנה עצמית, ואכמ''ל). זו גם הסבה שבגללה אכפת לי אם יש טענות בעלות תקפות על הקרקע של עפרה. | |||
_new_ |
הייתי כאן לפניך | |||
|
|||
ואהיה כאן אחריך | |||
_new_ |
הייתי כאן לפניך | |||
|
|||
לק''י מה שבטוח הוא שהערבים היו כאן אחרי ויעלמו מכאן לפני. גם לגדעון בן יואש היו בעיות עם משתפי''ם יהודיים ולכן הוא הרביץ בהם בברקנים. אותו גורם שנתן לבג''ץ רשות להתנחל על אדמה ערבית שדודה נתן לי את הרשות לשוב לאדמת אבותי - זה שעכשיו אותו גורם מנסה להתנער ממה שעשה זה בעיה שלו בלבד - כי כמו בכל חוזה אין דרך חזרה. אליצור | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
אכן קשקוש, החרם על העי היה מקרה יחודי בו ניתנה הוראה מיוחדת לא לקחת מהרכוש, והוא איננו מקרה המעיד על החוק במקרה מלחמה. החוק הוא הפוך לחלוטין, מותר וראוי להחרים את רכוש האויב, ואף נאמר כיצד לחלקו. לא רק לוקחים את הרכוש, גם צריך להרוג את כל הגברים מגיל 15 כמדומני, נשים ניתן לקחת אך לא מומלץ, ילדים קטנים ניתן לגייר, ואת השאר זורקים לעזאזל. | |||
_new_ |
אולי להחרים | |||
|
|||
אבל מי נתן לאליצור באופן פרטי לגזול ולהשתלט ואף לטעון שהוא עושה זאת בשמי? | |||
_new_ |
אולי להחרים | |||
|
|||
ועדיין לא הסברת לי, מי נתן לך (שהיית כאן לפני ותהיה כאן אחרי) את אותה זכות? האם הבית שאתה יושב בו אינו חונק אף מרחב מחיה של אף ערבי? או שמא כבר דאגת לגרשו ולרצחו? או שהטבח שערכו הנאצים ועזוריהם משאר העמים במשפחתך מקנה לך זכויות יתר בעשור שלאחריו? | |||
_new_ |
עד כדי כך אתה שונא את מדינת ישראל? | |||
|
|||
האם ראוי לשקר בזדון ובמצח נחושה רק על מנת להצדיק את הפשעים שנעשים בשטחים הכבושים? יתר על כן, בדבריך אלה אתה משרת את התעמולה של הגרועים שבאויבינו. | |||
_new_ |
עד כדי כך אתה שונא את מדינת ישראל? | |||
|
|||
היכן שקרתי? טרם ''מלחמת העצמאות'' חיו בארץ ישראל שמעבר לקו הירוק העתידי יותר מ- 500,000 ערבים (אינני זוכר כעת את המספר. מצטער). לאחריה נותרו כ- 150,000. גם השכל הישר וגם העדויות מורים, שלא כל ההפרש נהרגו בקרבות. אגדת הבריחה ההמונית המגובה בהבטחות מנהיגי ארצות ערב - נכונה. היא מכסה כמה עשרות אלפי נוטשים זמנית. ישנן מספיק עדויות אמינות על סלוקים בצורות שונות. אינני שונא את המדינה. ודאי לא בגלל זה. אני אינני משרת את תעמולת אויבינו. המדינה - שמתיחסת בחרדת קדש לטענות אלה וחוששת שישקלו למטרפסה - היא שמשרתת אותה. הנסיונות להתעלם מהעובדות בראשית שנות המדינה היה אולי נכון לזמנו, אך היום הוא פתטי. אני אינני רואה במלים ''כבוש'' או ''מלחמה'' מלים גסות. אני, שלא כיוסלה, ואולי גם שלא כמוך, חי בעולם הזה. זה עולם עצוב, תמיד היה, וישאר כך כל עוד הרשעים נושאים ראש. את הצדק שלי אינני מחפש באגדות עם. | |||
_new_ |
עד כדי כך אתה שונא את מדינת ישראל? | |||
|
|||
שם יש אמדן של של 600,000 שלא נותרו במקומם לאחר המלחמה. דרך אגב, מעדי ראייה (שהשתתפו במבצעים) שמעתי, שמעשים דומים (בצורה העדינה - העלאה על אוטובוסים וסלוק) נעשו גם לאחר קום המדינה, לארך כל שנות החמשים. | |||
_new_ |
אולי להחרים | |||
|
|||
אליצור לא גוזל, הוא נוטל מהגזלן את מה ששייך לאבותיו. אחיך לא יכול לחכות לך עד שתכיר במציאות. הרי לא נחכה לכל העיוורים והפיסחים עד שילמדו וידעו מה שייך להם. יש גבול לכל תעלול... | |||
_new_ |
[•] אולי להחרים | |||
|
|||
צריך להחרים את ישראל עד שתחזיר לפלסטינים את המולדת שהיא גזלה להם. אתה צודק שאין קשר ביננו לבין עם ישראל של התנ''ך, עמיש ידידי. אני מחזיק בדעתך שאנחנו בסך הכל כוזרים מסכנים שמישהו פעם אילץ אותם להתגייר. כולנו מונגולו-תורכים והעובדה שהגענן לארץ ישראל היא טעות היסטורית. עדיף היה להגיע לאמריקה. אני חושב ששלמה זנד מספר את הסיפור הזה בצורה מובהקת בפשטותה על איך הומצא העם היהודי במאה ה-19. בלוני ההליום של היהודים מתפוצצים להם אחד אחד והאמת מרימה ראש. | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
עמיש, אני אוהב את הכותרות המתלהמות שלך. כאמור: אם אין לך תשובה טובה, או אם אין לך כלים לחקר הנושא - שב בשקט והכן שעורי בית. אינני יודע מאיפה אתה מגיע, אבל במקומות שאני רגיל, הסכנתי לתרבות דבור אחרת. | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
כלומר: לא פגעתי בך בדבריי, לא כניתי אותך בשמות, ואפילו התיחסתי ממש לשאלותיך - שהן באמת שאלות כבדות משקל, שמעסיקות גם אותי לא אחת. | |||
_new_ |
מצויין! גם בעניין אגג ועמלק היה זה הצו האלוהי | |||
|
|||
כפי שהנביא שמואל אמר לשאול. | |||
_new_ |
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
לק''י משהו מהיום אליצור | |||
_new_ |
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
לק''י ראשית, אני לוי - כלומר אני בעל קשר דם ישיר ורציף דור אחרי דור עם אישי התנ''ך. שנית, בתור היורש החוקי הידוע אני מודיע שלך אין שום קשר רוחני או פיזי עם העם היהדי ההסטורי ולכן אתה משחורר מהצורך להיות כאן. אליצור | |||
_new_ |
המוסר של הרב? | |||
|
|||
ראו ראו, משיח חדש לבית ישראל, מכריז על עצמו כ''יורש החוקי הידוע'' של העם היהודי. בתחילת הדיון כאשר על הפרק עמד הניגוד המשעשע בין ההתלבטות המוסרית של הרב בעניין צניעות מול פיקוח נפש לבין היותו מתנחל החי על אדמות שבחלקן נגנבו מבעליהן הפלסטינים, -בתחילת הדיון, ההיכרות של יוסלה עם הרב ומעלליו הצטמצמה רק לטקסט שלמעלה. אך בעקבות התגובות של ידידי הרב באתר והרב עצמו למד יוסלה דברים אודות הרב, שבנסיבות אחרות היה מעדיף לשכוח. אך הרב אינו מרפה מהמקלדת ועכשיו מכריז על עצמו כ''בעל קשר דם ישיר ורציף דור אחרי דור עם אישי התנ''ך.'' הוא גם ''היורש החוקי הידוע''. זה היה צפוי אולי, אם כי את יוסלה זה עדיין מפתיע לראות את עומק הנפילה של היהדות הדתית שתקעה יתד ביהודה ושומרון על דעת עצמה ועכשיו מנסה להצדיק את המעשה בהכרזות משיחיות. גם יוסלה הוא מבית לוי, אך השתן לא עלה לו לראש. | |||
_new_ |
בית לוי | |||
|
|||
לק''י הרבה מתייונים היו מבית לוי - יונתן החשמונאי שכננו ממכמש לימד אותנו מה לעשות איתם. אליצור | |||
_new_ |
בית לוי | |||
|
|||
עכשיו תכניתך למזרח התיכון ברורה כשמש, בהנהגה של יהודים 'נאורים' כמוך, הממנים עצמם, בשם האל כמובן, להנהגת הם היהודי, תצא ישראל למסע השמדה וגירוש של כל מי שאינו יהודי בתחומי ארץ ישראל מהירדן ועד הים התיכון. גם יהודים שאינם דתיים, ואינם שותפים לתפישה המשיחית המזוייפת של הרב אליצור סגל, ייגורשו או יחוסלו בהקדם. תיוותר בארץ ישראל קבוצה קטנה אך נמרצת של מחדשי היהדות המקראית כלשונה, אשר תקיים משטר ריכוזי-הלכתי-משיחי בהנהגתו של הרב אליצור סגל, כולל הוצאות להורג, סקילות, ושאר קללות. אך הנבואה האמיתית לא תשרה על קומץ הפנאטים בעלי היומרה המשיחית, היות ומעשיהם בחטא נוסדו, - בחילול השם אותו הם נושאים לשווא בנסיונם להצדיק את הפשעים נגד תושבי ארץ ישראל הפלסטינים, ובמיסוד השנאה לכל מי שאינו יהודי. עוד גירסה של היהדות המצוקתית שמנסה להפוך על פיה את המשוואה הבלתי אפשרית של היות קורבן השואה. אין תקומה לישראל בשיעבודו של עם אחר ליהדות עריצה ומושחתת. גם את דבר אלוהים אין למצוא כאן. רק הבור השחור של שאול תחתיות, והשרצים באפלוליותו. | |||
_new_ |
המוסר של הרב? | |||
|
|||
לא מאמין שאתה מבית לוי אתה מבית ועננו אתה המרגל שישב לא מספיק זמן בכלא | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
אכן, יוסלה עוכר ישראל והרב הצדיק מעפרה, שניהם נושאי החותם ה'חוקי' של שבט לוי, למגינת ליבם של חבורת הזמר של מכחישי הכיבוש ומקהלת צדיקוב של הטרנספריסטים ה'נאורים'. | |||
_new_ |
על חומותיך ירושלים הצבתי את יוסלה שומר | |||
|
|||
כל הכבוד יוסלה על עמידתך המרתקת כנגד מתקפוןת הכיבוש של הימנמנים. תסיר את הרעלה מעל כיבושיהם ונאמר אמן לגירוש המתנחלים מאדמות הפלסטינים. | |||
_new_ |
פלסטינים אינם פלישתים | |||
|
|||
אני חושב שאתה טועה ביצירת ההקשר בין אלה לאלה. זה ודאי אינו משרת את הטיעון שאומר שאנחנו ממשיכי הישראלים של אז. אתה מאפשר הקבלה דומה אצל הפלסטינים, ובכך, נדמה לי, אתה עושה שגיאה. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
בישע ובתוך הקו הירוק נשקפת סכנה לכל יהודי . לנערה נשקפת סכנה כפולה ומכופלת מפני שבממוצע היא חלשה יותר פיזית . הסיבה לסכנה היא כי הערבים שטופים בתאוות רצח של יהודים גברים ונשים . ראה הטרקטוריסט . | |||
_new_ |
גדעון בן יואש | |||
|
|||
לק''י כבר לימדנו השופט האמיתי גדעון בן יואש תושב עפרה מה לעשות עם הערבים וכיצד להבריח אותם חזרה למרחבי המדבר שבחצי האי ערב. באשר לשופטים המזוייפים היושבים בבג''ץ היה ראוי שכל זמן שהם יושבים על חורבות כפר ערבי שדוד שימנעו מלהביע דעה או לכל הפחות שינהלו את דיוניהם אך ורק במקומות שאין ספק בבעלותו של העם היהודי עליהם. כמו למשל: מערת המכפלה אשר בחברון, קבל יוסף אשר בשכם, קבר רחל אשר בבית לחם, הר הבית אשר בירושלים ודומיהם. אליצור | |||
_new_ |
גדעון בן יואש | |||
|
|||
לצערי תגובתך מוכיחה בדיוק את טענתי. אפשר להבין את הפאסינציה שיש ליהודים מאמינים עם עלילותיהם של גיבורי תקופת המקרא. שופטים כדוגמת גדעון בן יואש שהוכיחו עצמם כמצביאים גאוניים אכן חסרים אנו גם כיום. אך להבין את סיפורי מעלליהם כלשונם, ולהציבם מילולית כדוגמא ליהודים צעירים כיום, גובל בהשחתת הנוער, ואני יכול רק לנחש שמה שדוחף את הרב לפרשנות כה קיצונית הוא הרצון ל'זרז' את הגאולה בכל מחיר, ולו גם במחיר ההגינות ההסטורית-תרבותית המינימלית. האמירה על שופטי בג''צ ש-''ראוי שכל זמן שהם יושבים על חורבות כפר ערבי שדוד שימנעו מלהביע דעה'' מסגירה סוג של בורות הסטורית שאינה מחמיאה לרב כלל: זו הרי דמגוגיה נפוצה שמטרתה לטשטש את האירועים ההסטוריים שיצרו את ה'קו הירוק' ואת ישראל של גבולות '67. הרב הרי הוא אדם שחי בתוך עמו, ולא על פלנטה אחרת. אך סילחו לי, שכחתי שהרב אכן חי בעפרה, שהיא במובן מסויים אכן 'פלנטה אחרת', שבה החוקים הם חוקי תקופת המקרא. זה מסביר את ההתנהגות של צעירי ההתנחלויות שגדלו בשטח ולמדו מפי רבניהם שיש להבריח את ה'ערבים' ''חזרה למרחבי המדבר שבחצי האי ערב.'' דברי הרב מדגימים את החינוך המתנחלי ללא רבב. והאחריות שיש לרב ולאחרים כמוהו להתנהגות האלימה של צעירי ההתנחלויות הופכת להיות ברורה יותר: אם גדעון בן יואש מובא כדגם לעשיית שפטים באוייבי ישראל, והפלסטינים הם אוייבי ישראל שיש ''להבריח אותם חזרה למרחבי המדבר שבחצי האי ערב'', הרי שהמשימה ברורה. הרי בכל פעם שיש תקיפה של איכרים פלסטינים ביהודה ושומרון או 'סתם' השחתה של מטעיהם, יוצאת כל השדולה המתנחלית להגנה על אורח החיים המתנחלי וטוענים שהתוקפים כלל אינם מתנחלים, או שהם קבוצה קטנה שאינה מייצגת את כלל ציבור המתנחלים. זה הרי הכל מילוי לנקניק הלא כל-כך כשר שהרב מנסה למכור לנו: הרב עצמו מציב בדבריו את גדעון בן יואש כדוגמא מילולית וישירה ל'עשייה' היהודית הנדרשת כיום בשטחים. הרב במפורש מציב את גדעון כדוגמא לשופט שגירש במו ידיו את ה'ערבים'. ולא רק גירש, אלא חיסל. האתוס שהרב מנסה למכור לנו הוא האתוס של ישראל של תקופת המקרא. הוא רק שוכח כנראה שהזמנים השתנו, וכיום חוקי המדינה שונים מגירסתם התנכי''ת. הרב שכח כנראה שבתקופת המקרא שרתה רוח הנבואה על ישראל, ושרח זו פסה. וכפי שאין לנו נביאים בשר ודם כיום בישראל, כך גם אין לנו שופטים היוצאים לחסל את עמלק וכו'. זה לא סתם כך שהזמנים השתנו: רוח הנבואה אינה שורה עמנו כיום כפועל יוצא של התדרדרותנו הרוחנית -עדיין איננו ראויים לנביא אמיתי, וודאי שאיננו ראויים למשיח. האצת תהליך הגאולה, במתכונת הפרימיטיבית של הרב, תורמת רק להעמקת הדירדור המוסרי של עם ישראל, היות והיא הופכת את הנוער, את תלמידיו הרכים, לשפני הנסיון של משיחיות שטחית, ושולחת אותם לגבעות ל'הכות בעמלק', שלובש בימים אלה צורה של רועת צאן פלסטינית, או מטע עצי זית. השחתת הנוער היא עבירה קשה, וגידולו של דור שלם של יהודים על דיעות קדומות ולהט משיחי מזוייף תורם לכך ללא ספק. אין זה ראוי להביא דוגמא מקראית בכל דיון על ענייני השעה. ראוי היה להגיב לעובדות שנחשפו לאחרונה בעניין האדמות הגנובות אשר עליהן בנוי חלק מהישוב עפרה, ועל עצירת הבנייה הנוכחית במקום. בהקשר הזה, הטענות שכל הקרקע של ארץ ישראל היא 'קושן' יהודי, שדין רמת אביב כדין עפרה, ושהשופטים בבג''ץ הם ''מזוייפים'', - בהקשר הזה הטענות האלה 'מזוייפות' לא פחות. זה דומה לגנב שנתפס וחפצי בית גנובים במכוניתו, והוא טוען שהיות והרכב גם גנוב, יש לפטור אותו מאחריות לגניבת חפצי הבית. ההסטה של הדיון העקרוני המוסרי למחוזות אחרים ולזמנים אחרים (בין אם זו תקופת המקרא, או סתם 1948) היא עוד תעלול ריטורי מוכר, שאיבד מחיוניותו מזמן, אך צץ בכל פעם שמתדיינים עם היהודים שחיים בבועה המתנחלית. גם הארכאיזמים של סיפורי המקרא אינם מוסיפים לדיון. ואם אכן שואף הרב להוציא עצמו ואת תלמידיו מכלל ישראל המדינה, ולכונן מדינת הלכה משיחית בתוך המדינה החילונית ששמה כיום ישראל, הרי הוא בכיוון הנכון: האתוס של הגטו היהודי האמוני ביהודה ושומרון קורם עור וגידים. אך בבקשה אל תשתף אותנו בהתלבטויות מוסריות בעניינים שבין אדם לחברו, כאשר תלמידיך יוצאים כדרך שיגרה 'להכות בעמלק'. גם למוסר כפול יש דוגמאות בתנ''ך. | |||
_new_ |
גדעון בן יואש | |||
|
|||
לק''י קודם תעשה קצת סדר בראש שלך אחר כך תחזור לכאן. הסלאט שאתה עושה מגאולה נבואה תש''ח ותשכ''ז אנו מוסיף לך נקודות. אליצור | |||
_new_ |
|
|||
הגבת אומנם בלי להביא דוגמא מקראית הפעם, אך התגובה עדיין אינה עניינית. | |||
_new_ |
גדעון בן יואש | |||
|
|||
תשובתך מצאה חן בעיני. במכה אחת הוצאת לו את האויר מריאותיו. כל הכבוד אליצור סגל. | |||
_new_ |
קושאן | |||
|
|||
יוסלה מותק, יש לך מושג איך חולקו הקושאנים? בכל הארץ, לא רק ביו''ש? בוא ואספר לך: כשהשלטן החליט, לקראת סוף המאה ה-19, שהגיע הזמן לסדר את רישום המקרקעין בפלסטינה, שלח פקידים לכל רחבי הארץ, ואלה החלו לחקור את כל הרועים והחקלאים בסביבה, חבל ארץ אחר חבל ארץ. כל רועה נשאל לגבולות השטח עליו הוא משתלט בלי מחלוקות עם שכניו, וכל חקלאי לשטח אותו הוא מעבד. הפקידים רשמו את הגבולות הללו, ונתנו שטר חתום לאותו אדם, שהוכר כבעל הקרקע. על פניו, הקושאן המקראי אינו גרוע יותר ואינו טוב יותר מהרישום הזה. זה בסך הכל נראטיב אחר. אני מעדיף אותו. היות ואנחנו חיים בתקופה של העדר אמת מחלטת, הרי הדרך היחידה ליישוב נראטיבים היא או בפשרה מרצון או בפשרה כפויה - אותה דרך בה אבותיך יישבו את המחלוקות בשנת 48. אזכור המחבל התורן שזכה לקבל מידי שלום-עכשו שטר בעלות חדש על ביתו של אליצור אינו מרגש אותי במיוחד. | |||
_new_ |
קושאן | |||
|
|||
לאבנרש שכחת שלב . אותם איכרים ורועים חששו שהשילטון יגבה מהם מיסים , כפי שבאמת קרה . הם רשמו את האדמות על שם בעלי אגרוף ושודדים אשר ידעו כיצד להתעמת עם פקידי השילטון חובבי הבקשיש . אותם רישומים הם שיקריים ומבוססים על שוחד ומרמה . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |