|
מיכאל שרון, לדעתי מר בגלין צודק בהחלט | |||
|
|||
אתה מחרחר מלחמה סתם בין יהודים לנוצרים. אתה מציג את עצמך כנוצרי קתולי חדש, בשעה שתחת המטריה הזאת אתה ממשיך להפיץ דיעות אנטישמיות חריגות בהחלט ממי שגר בישראל. אנטישמיות היא מחלה של המחזיק בה ולא של היהודי. אז ראוי שתתייצב בקופת החולים הקרובה למקום מגוריך ושתבקש הבחנה וייעוץ פסיכולוגי כדי להשלים עם עצמך. בינתיים אני מציע לך שלא תתחזה ליהודי או לנוצרי קתולי, אלא תדבר רק בשם עצמך. | |||
_new_ |
לחמניה, אין זאת בעייה להטיח באנונימיות האשמות כבדות בלי נימוק | |||
|
|||
למה אני מחרחר מלחמה בין יהודים ונוצרים? למה? משום שכיניתי את הנצרות ''היהדות הנצרתית''? דהיינו הצבעתי על העובדה הפשוטה שהמלה ''נצרות'' אינה קשורה באסוסיאציות כבדות לא לאיטלייה, לא לגרמנייה הנאצית והיטלר, אפילו לא לטורקוומאדה האינקוויזיטור הספרדי ולמדריד או ברצלונה - אלא קשורה לנצרת, וליהודים מנצרת, יהודים כמוך וכמוני? משום שהיסבתי את שימת הלב לכך שכל מייסדי הנצרות היו יהודים טובים? משום שכתבתי שהיהודים ניסחפו אחרי ישוע בהמוניהם ואילו חוגי הכהונה מטעמי שימור ההגמונייה חפצו בחיסולו? דבר שזה משהו הפוך לחלוטין מהאמירה ''כל היהודים אשמים ברצח ישוע''? ברור שאנטישמיים לא יאהבו זאת, בלשון המעטה, וישליכו עלי נאצות, ילבינו את פני בקרב יהודים, אולי מתוך ההנחה האנטישמית שהיהודים נהנים לקבור זה את זה וחסרי חוט שדרה. וזאת תוך הסבת שימת לב למוצאי היהודי, ותוך רמיזות אנטישמיות מהקשות מסוגן... ואתה, נראה לי, סתם משרבט דברים כלפי, דברים כבדים מאד, אבל בקלות ראש משועשעת של אדם משועמם שמחפש קצת אקשן באינטרנט... לא? | |||
_new_ |
לחמניה, אין זאת בעייה להטיח באנונימיות האשמות כבדות בלי נימוק | |||
|
|||
האם אתה קתולי ? | |||
_new_ |
לחמניה, אין זאת בעייה להטיח באנונימיות האשמות כבדות בלי נימוק | |||
|
|||
משום, משום, משום שאתה שום. משום שאתה שונא ליהודים. אתה מערער את הקשר החדש והאופטימי שנוצר בין יהודים לנוצרים בארץ ואתה משחק בשמם באופן שלא הוסמכת לו. אתה מעורפל ולא חד ולכן כל הרעשים והליכלוכים שלך פוגעים באנשים ישרים. האנטישמי היחידי בינתיים בפורום הוא אתה, אז אל תנסה בכלל להאשים אחרים. אתה משחק אותה כמבין גדול בהסטוריה של היהודים ובציונות, מטעם שאתה רוצה להיראות כאמין בכך שאתה מפיץ את דיעותיך האנטישמיות. למרות הכל אתה עושה עבודה חובבנית למזלינו, כי מתגלעים פרטים המראים שאתה בור בעניינים שאתה מתיימר להבין בהם. דרך אגב, אתה טוען ש-''יהודים נהנים לקבור זה את זה וחסרי חוט שדרה'' וזה בהחלט מעודד אותי ''סתם משרבט דברים כלפי (כלפי מיכאל שרון), דברים כבדים מאד, אבל בקלות ראש משועשעת של אדם משועמם שמחפש קצת אקשן באינטרנט... לא?''. אם כי אני לא הייתי מגדיר את עצמי כמשועמם. אבל יש אנשים שחושבים שאם הם משועממים אז גם האחרים. ולא היא. | |||
_new_ |
קל לקשקש. גם שנאת-חינם זה קל. אתה בוחר קרבן להטיח | |||
|
|||
בו תחושות שנאה, רמיסה ובעקר דמוניזצייה. ולמה? כפורקן להטחת אגרוף במי שבאמת פוגע בך, אולי בוס מתעמר, אולי מישהו שהונה אותך באיזה ג'אראז בו תיקנת את ריכבך, אולי אפקט מצטבר של תסכולים שונים, בירוקרטיה כבדה, מהלכי שילטון שאינך אוהב, פיגועים, כבישים פקוקים באופן איום, אף שמספר הרכבים ל-1000 נפש כאן נמוך מזה שבמערב, מישהו שצעק עליך ''מאנייק'' וציחקק בהנאה לבת זוגו, דוחו''ת חנייה, משום שאין למצוא חנייה, הרבה דברים. ואז מחפשים קורבן להטיח בו את כל התיסכולים. וכי תקרבן אדם חזק, כזה שאם רק תנסה, ישבור את עצמותיך, או תמצא עצמך בלי מכנסיים לאחר שיתבע אותך בסכום נאה? כן? לא ולא. תבחר בקרבן הנראה בעיניך חלש. חלש שאינו חלש בעצם, כפי שנראה בהמשך. אלא שכאן מגולם נושא ענק. קרבנות אדם היו חלק מהפרה היסטוריה והשיבטיות הקדומה, כאשר השמאן העריץ והמתעמר המגבה את ראש השבט העריץ, השתמש בקורבנות כאלה על מנת לנקז את האנרגיות הזועמות של קורבנות העריצות הרבים ממנו עצמו - כלפי קורבנות אדם. האצטקים בחרו באנשים הטובים ביותר לקרבנם, גם הומרוס מספר על הקרבת איפיגנייה המוכשרת והמחוננת על מנת לרצות את האלים הזועמים, בשביל שהרוח תנשוב במפרשי הספינות היווניות ותספק את אלפי הלוחמים תאבי הקרב קצרי הרוח להפליג לטרוייה ולהחריבה עד היסוד. מאידך, מה קורה אצלנו? אברהם כאילו קרוב להקריב את בנו אשר אהב כל כך, תקוותו היחידה, קרוב מאד. ואז מלאך ה' אומר לו - לא במקומותינו. אמנם הראית שנכונותך להקריב קורבן יקר אינך נמוכה מזאת של עובדי האלילים, אך לא בזה ה' חפץ.ה' רק ניסה לראות את מסירותך ונאמנותך. ישנו ציור מהמאה ה-17, דומני של רמברנדט, המראה זאת טוב ממני: יצחק עקוד, ידו של אברהם מונפת מעליו עם הסכין, אך מלאך ה' מכה בידו והסכין מתעופפת לה. לא עוד קורבן אדם. להבנתי, הדבר הזה מגיע לשיאו בבשורה החדשה. ה' כאילו אומר, אתם אנשים, לא עוד תקריבו זה את זה כקורבנות, אף אחד אינו קורבן של בן אדם אחר. היחיד שיכול להקריב כאן הוא אלוהים עצמו, את התגלמותו האנושית, או את בנו שהיה משחר הבריאה (עניין הבן הוא רז אלוהי), וזאת באהבתו את בני האדם, הוא מקריב את עצמו, לשחרר את הקללה הקדומה. כאן אפילו אין זה ניצחון המוות והקירבון שמביא מוות, שהרי ישוע קם מן המתים. הנביא ישעיהו מדבר על האיש המחולל בעוונותינו, שאת חיטאנו הוא נשא, אך גם מציג אותו כאיש שחפצו יצלח, דהיינו כאיש מעולה. פילאטוס אינו רואה בישוע אדם עלוב, מעין שה כפרות כנוע, אלא אומר, ''ecce homo'' ''זה איש'', במובן, זה איש אמיתי. כך לא אומרים על איזה עלוב, לא כן? כך אומרים על גבר. בבשורה לפי יוחנן מסופר שישוע לא שתק כלל, אלא שאל את פילטוס שברר אם אכן הוא מציג עצמו כמלך המתריס כנגד קיסר רומי כפי שהעלילו עליו ''זה מה שאתה חושב, בעצמך, או זה מה שסיפרו לך אודותי''? אין הוא אמנם נושא כאן נאום חוצב להבות, אלא רק שואל שאלות מנחות, המוליכות את פילאטוס לגלות את האמת מבעד לעלילה. פילאטוס אומר, וכי יהודי אני? בני עמך הם הרוצים בהרשעתך. כאילו אמר לו, כאן ישוע, איני ''מחפש'' אותך, אינך צריך לפחד ולשתוק, תגיד את האמת. ואז ישוע אומר, מלכותי אינה מן העולם הזה - דהיינו, אין כאן כל טענה לתחרות בקיסר על השילטון הארצי. אבל פילאטוס ממשיך וחוקר: אז אתה כן מלך? ישוע עונה, זה מה שאתה אומר. אבל אני מן האמת (אני עוסק בענייני אמת ולא בענייני מלוכה ארצית), ומי שרוצה באמת, קרוב אלי. פילאטוס, האמון על הסקולסטיקה הייונית, מפטיר, אבל מה היא האמת, ואז פילאטוס יוצא להמון ואומר, תשמעו, לא מצאתי באיש הזה כל עוון. שימו נא לב, ישוע רק שואל שאלות מנחות. אין הוא נושא נאום סנגוריה מרהיב וחוצב להבות, כפי שעשו מורשעים במרידה במלכות לפניו ואחריו (למשל באנגליה במאה ה-16 בתקופת מארי טיודור). ולמה? יש כאן הקרבה. אבל גם, מכיוון שהוא מן האמת, אין לו סיבה לא לחשוף את השקר ולא לגלות את האמת. לדעתי, מקרבנים אנשים לא משום שהם עלובים, קירבנו תמיד את המעולים ביותר. ואף על פי כן הכתובים מציגים אותם כמעין ''שה שאינו פוצה את פיו, המוסר עצמו לטבח, או לגזיזה'' אך בנשימה אחת מדובר גם על ''שה שלם, ללא מום'' שה יקר, קורבן יקר. שה שלם זו המקבילה לאדם שלם. אז באיזה מובן הם ''מוסרים עצמם, בשתיקה''? לדעתי, במובן זה, שאין הם משקרים, אין הם עושים קומבינות ועסקאות עם השטן. אחרים יגידו לשטן המקטרג לפני אלוהים עליהם, לפי חזון יוחנן, יגידו: קח אותו, אותו, לא אותי. קח את האחר לקורבן במקום אותי. וכך, הקירבון נעוץ בעצם הרשע בעולם, בשטניות, שהרי אף אם האיש המצויין, יסנגר על עצמו ככל שיסנגר במיטב הכישרון, גם אז, הרשע לעולם לא יחסר פיתחון פה, וכך, זה מצטייר כמשחק מכור, no win game , שרק השקר והשטניות עשויים להואיל במשחק הקירבון. אבל אם האלוהים אוהב אותנו, וזה הרז האלוהי, אין הוא חפץ בכך שאנשים יקריבו קורבן זה את זה, ועל כן הוא מקריב את בנו, במעין סימולציה של קירבון, שאינה קירבון בעצם, שהרי ישוע קם מן המתים. רק לאלוהים מותר לעשות זאת, לא לך. [הערה חשובה: זהו פרושי שלי, באחריותי האישית בלבד] | |||
_new_ |
קל לקשקש. גם שנאת-חינם זה קל. אתה בוחר קרבן להטיח | |||
|
|||
האם אתה קתולי ? | |||
_new_ |
זו אינה נחשבת מידה טובה. לתחקר אדם ועוד בפומבי, לאמונתו | |||
|
|||
_new_ |
זקשקשן, אז אתה קתולי או לא? | |||
|
|||
מתי היתה לך ההתגלות? | |||
_new_ |
ונניח שהיו, איך תדע שאיני מדווח על כך בשקר, בשרלטנות? | |||
|
|||
ואיך תדע שאיני למשל חולה נפש ה''רואה התגלויות'' בנוסח שתוכל לראות בטלויזיה המקומית בארה''ב כשכל יום מישהו מספר: Yesterday Jesus spoke to me. And ye know what He said? I tell ya, He said Man | |||
_new_ |
כגילוי לב אישי, מה שמושך אותי בנצרות, זה שנים רבות | |||
|
|||
אינו, לא האקזוטיקה הניראית שייכת לעולם שונה מהווייתנו היום יומית כאן - הדבר המושך כה הרבה ישראלים לבקר בכנסיות בסקרנות רבה - הרחק מהמיית הכבישים, מחנק השרב, הבירוקרטייה, הכורח ''להסתדר'' וקריאות ה''מאנייק'' המזדמנות. לא זה. בוודאי גם לא מה שמר בגלין מייחס לי. מבחינת תחושתי וגם שיכלי - זו שלמות, שלמות מכל צד שלא תביט, כמו מערכת מתימטית מושלמת, כמו פוגה של באך, כמו אהבת נעורים תמה ויפה, כשאתה עדיין שזוף, חסון וחש באנרגיית החיים העצומה המפכה בך. זה דבר שאני ממשיך ומגלה כל פעם עוד ועוד, עד כמה זה מושלם - עד כמה אור יש כאן. ואני אוהב את מריים הקדושה, את הקדושים, אני מאוהב כאן שנים רבות. | |||
_new_ |
כישלון | |||
|
|||
_new_ |
חלק מהתכנים המועלים כלפי משונים. אני איש מתון ונעים הליכות | |||
|
|||
הביזאריות והטרוף בהם אני ניתקל כאן - היו לי מספיק. אני משתקף כאן כמו במראה מעוותת בלונה פארק. כתבתי לעיתים בטון קצת מטומטם, או מעוצבן, לפרק תיסכולים ודברים לא נעימים שספגתי סתם. חשבתי שעל ידי דברים בוטים, אתרום מעט לשיפור סביבתי, אגביר מודעות. זו היתה היה קצת אתנחתא בשעות הפנאי שלי. חלק גדול ממה שכתבתי כאן זה חומר הנראה נהדר ללא מעטים, שכתבו לי שבשום מקום אין הם מוצאים בעיתונות חומר, הנותן להם רעננות, ורצון לשנות, כמו בכתבי. | |||
_new_ |
מדהים! ההטפה המטורפת הזו. מסיונריות לשמה | |||
|
|||
_new_ |
הטפה? הטפה? מיסיונריות? טרוף? | |||
|
|||
_new_ |
אתה לא חייב לענות לי . נשארה השאלה ........ | |||
|
|||
_new_ |
תשובה: בהחלט לא ''קתולי'' כאשר הקריטריון הוא הטבילה | |||
|
|||
בעל אמונה נוצרית, קתולית, שנים רבות מאד. מר בגלין עצמו כתב: ''אכן אמונתו האישית היא מקובלת כפרי ניסיונו האישי שאף אחד יכול לדון עליו''. הדברים ברורים כאן לחלוטין, ויש מי שסמכותם בנושא. דומני שכתבתי יותר מפעם אחת, שאין לי כל סמכות, ומדובר בדעתי האישית בלבד. | |||
_new_ |
תשובה: בהחלט לא ''קתולי'' כאשר הקריטריון הוא הטבילה | |||
|
|||
מה שאני מבין שאתה קתולי לפי אמונתך אבל לא קתולי בתהליך רשמי . | |||
_new_ |
נכון. לא בתהליך פורמלי. | |||
|
|||
_new_ |
נכון. לא בתהליך פורמלי. | |||
|
|||
אתה התלוננת כמה שורות קודם על התגובות המטורפות והביזאריות כאן בפורום . תעצור לרגע . תחשוב קצת . תבחן את העובדות . כמה אנשים אתה מכיר בישראל או באוכלוסיה הכלל יהודית שפונים מתוך היהדות אל אהבת הקדושים של הכנסיה הנוצרית-קתולית ? האם לא היית מגדיר כחריג אדם שבוחר ללכת דרומה כשכולם הולכים צפונה ? זה בהחלט לגיטימי אבל חריג . האם לדעתך אין קורלציה בין חריגה מהסוג הזה לבין חריגות אחרות שאולי עשית במהלך השנים ? אני מניח שאתה פסיכולוג או פסיכיאטר או קרוב למקצוע . האם לא ראית בין גדולי פורצי הדרך באומנות במדע ובחשיבה המתימטית ופילוסופית אנשים שהיו יוצאי דופן גם בהתנהגותם כלפי אנשים אחרים ? האם יש סיבה לחשוב שאתה שונה בהתנהגותך מפורצי דרך אחרים ? לא נראה לך שהתנהגותך זו ''מזמינה'' את היחס וההצקה ממנה אתה סובל ? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |