|
קריאת המואזין | |||||
אורי אבנרי (יום שישי, 25/11/2016 שעה 20:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
ההגדרה ==> מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל. | |||
|
|||
ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ-ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל. ======================== מדינת ישראל אינה מוגדרת דמוקרטית . ======================== אף על פי שכתוב ==> מדינת ישראל . . . תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. אבל זו אינה הגדרה . זו הייתה הבטחה בלשון עתיד . ואכן ישראל מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום . מקיימת חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות . שומרת על המקומות הקדושים של כל הדתות. נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. ישראל גם מקיימת עם בני העם הערבי תושבי מדינת ישראל אזרחות מלאה ושווה ונציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים. על סמך כל אלה אני טוען שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית למרות שאינה מוגדרת דמוקרטית בהגדרתה . | |||
_new_ |
וכעת כשהדבר ברור אפשר לדון בקריאת המואזין | |||
|
|||
אף אחד אינו אוסר על מואזין לקרוא לתפילה 5 פעמים ביום . הדיון הוא סביב השימוש ברמקולים למטרה זו . ''אפשר היה, כמובן, לפתור את הבעיה בהידברות ובהבנה הדדית. . . בשכונות בעלות אוכלוסיה לא-מוסלמית או מעורבת, אפשר להשתיק את הרמקולים בהסכמה הדדית, או לפחות להנמיך את קולם'' וההמשך שכתב אבנרי הוא שקר . ''אך עובדה היא שלהגשת הצעת-החוק לא קדמה שום הידברות'' זה שקר . | |||
_new_ |
כאשר פרצה השבוע אש במוקדים רבים בארץ | |||
|
|||
רבים מאמינים שאללה נעזר באזרחים ערבים שהציתו את האש. | |||
_new_ |
למה ללכת למכה ולמָדינה של לפני 1400 שנים? | |||
|
|||
גם מצרים וסעודיה, מאלזיה ואינדונזיה מדינות מוסלמיות לעילא והודו עם מיעוט מוסלמי ענק, מגבילות את עוצמת קריאת המואזין לתפילה במסגדים. במצרים בכלל שוקדים על פתרון להאחדת הקריאה http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/africaandi... כדי לשלוט בעוצמתה או לשימוש באינטרנט, מתוך הצורך למנוע את בליל הצרחות שבוקעות מאלפי המסגדים בהפרשי זמן קצרים שמטריפות את הדעת הציבור. http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4880620,00... גם במדינות ה־OECD, המחויבות לדאוג לאיכות חייהם של אזרחיהן יש חוקים המגבילים רעשים בציבור ומוחלים גם על קריאות המואזין. בשוויץ אפילו מגבילים את גובה צריחי המסגדים, לא רק משיקולי רעש. בהולנד מגבילים את המיקום של המסגדים. אלא שלא צריך לחוקק חוק מיוחד למניעת רעש ממסגדים. פשוט צריך להפעיל את החוקים והתקנות הקיימים נגד רעש החל מ''חוק למניעת מפגעים (התשכ''א-1961) – איסור רעש, ריח וזיהום אויר'', http://www.sviva.gov.il/InfoServices/ReservoirInfo/D... המוכר בכינוי ''חוק כנוביץ'', הוא הבסיס לקביעת מגבלות במטרדי רעש, ריח וזיהום. החוק מתייחס באופן כללי למניעת מפגעים מסוגים אלה ומשמש מיטריה נורמטיבית, שמקבלת תוכן ופירוט בתקנות הרבות שהותקנו מאוחר יותר מכוחו ע''י מחוקק המישנה. חקיקה עוקבת על בסיס ''חוק כנוביץ'' היא חוק ''מטרד לציבור – סעיף 215 לחוק העונשין, התשל''ז – 1977'' שמגדיר את מגבלות הרעש במסגרת החוק. ויש את ''תקנות למניעת מפגעים (רעש בלתי סביר), התש''ן – 1990'', http://www.sviva.gov.il/InfoServices/ReservoirInfo/D... ''התקנות למניעת מפגעים סביבתיים (מניעת רעש), תשנ''ג-1992'' https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/251_014.htm . ויש גם את צו סדר הדין הפלילי (עבירות קנס - מניעת רעש), התש''ס - 2000 http://www.sviva.gov.il/InfoServices/ReservoirInfo/D... תקנות אלה מגדירות במדוייק את רמת הרעש החוקית, בכל מצב, לפי זמן ומקום. לא צריך חקיקה מיוחדת. מספיק בקיימת. אז יאללה, להתחיל ולאכוף את החוקים והתקנות הקיימים. | |||
_new_ |
מעט מהטעויות המתדולוגיות של אורי אבנרי: | |||
|
|||
• הצלבנים שלטו ברוב הזמן וברוב שטח ארץ ישראל במובן הרחב שלו בין 1099 ל- 1187. מכאן שטיעון ש'' מאז שנכבשה ארץ-ישראל בשנה 636 על-ידי צבאות הח'ליף עומר, קול המואזין נשמע חמש פעמים ביום בערים ובכפרים'' הוא טיעון מופרך. • יאיר לא ''שיכנע את אביו להציע חוק שיאסור על השימוש ברמקולים בבתי-תפילה'' אלא רק חוק להגביל את עוצמת הרמקולים של המואזין בשעות המנוחה והשינה. • במדינה שיש בה מיעוט לאומי גדול יש להעניק לכל האזרחים זכויות שוות מכל הבחינות, וחובות שוות מכל הבחינות. כולל אכיפת אי הרעשה בשעות מנוחה ושינה. אבנרי סותר את עצמו כאשר בהמשך הוא דווקא מביא דוגמאות להתמזגות ערביי ישראל בחברה הישראלית. נחמד שאבנרי מבולבל מהמצב. • ''חוק השבות'' הוא ערך היסטורי שמשמעותו שיקום העם היהודי במולדתו ההיסטורית ולכן הוא חל על כל היהודים שרוצים לבוא ולחיות בארץ. מבחינת החוק זה כמו אמריקאי שנולד לאביו האמריקאי בחו''ל והוא נחשב לאזרח ארה''ב לכל דבר. אין אותו תיקון עומד לערביי הארץ, שכן להם 22 מדינות, 2 ישויות פלסטיניות וכל הרוצה לשוב לארץ יתכבד ויהיה אזרח הרש''פ או מדינת החמאס. אין ברירה אלא לנהוג כך משום שערביי המקום עדיין רואים את היהודים כנוכרים ופולשים שמשוללים כל זכות להקים מדינה בארץ ישראל. אי אפשר להקל על יריבים על חשבון הביטחון הקיומי של היהודים במדינתם. • הפליטים הערבים שברחו או שגורשו במלחמת 1948 ואחריה, אינם זכאים לפיצויים לפי חוק משום שפתחו במלחמה נגד הישות הציונית כבר ב-1947 וביתר שאת החל מ-15 במאי 1948. תבוסתם במלחמה היא עונשם בלבד. מה גם שרק מעט פליטים נותרו בימים אלה, אלא שמתן רשות להם לחזור לישראל של 48 תתיר בפועל כניסת פי 10 אנשים, מצאצאיו, על אף שהללו כלל אינם פליטים. לכן אין טעם לדון בכלל על אופציה של ''חזרה'' בכל שיחות אפשריות בעתיד על פתרון מדיני כלשהו. • רעיון האוטונומיה לערביי ישראל הוא מסוכן משום שבתוך זמן קצר הישות הטריטוריאלית הזאת תהפוך לאירדנטית, תפתח בלוחמת טרור נגד המדינה ותזקוף לעצמה מעמד בו זוכה לו הרש''פ או ממשלת החמאס היום, ותוך כמה שנים ומלחמות הם יזכו לעצמאות על חשבון ישראל. • הערבים הם גיס חמישי בארץ ע''פ דיבריהם, דרכם ומעשי מנהיגיהם. הם חוד החנית בשלילת זכותם של היהודים למדינת לאום משלהם. הם קוראים לפתרון של מדינה פלסטינית לצד 'מדינת כל אזרחיה'', כערוץ מקביל לפעילות הכוחות הפלסטיניים בחתירתם לביטולה של מדינת ישראל, במלחמה או במדינאות (כלומר, לפי 'תוכנית השלבים' להשמדת הישות הציונית של הפת''ח משנת 1974). לא מדובר על שנאה של יהודים לערבים אלא להיפך, שנאת ערבים ליהודים בעקבות הנכבה והחורבן. • היהודים ברוסיה הצארית, ובכלל במדינותיהם, לא פעלו נגד העם המארח, אלא חיפשו כל דרך לחיות בתוכו ולתרום לו, בדרך כלל בהצלחה יתירה. לכן הנסיון להשוות הוא גניבת דעת ועיוות ההיסטוריה. הערבים לא היו בני ישראל ולא יהיו בני ישראל, גם אם אבנרי יביא כעדות את פרעה, שלא מרצונו. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |