|
פולחן המוות | |||||
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (שבת, 13/04/2013 שעה 19:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
פולחן החיים | |||
|
|||
קיבוץ יום הזכרון לשואה שבוע לפני את יום הזכרון לחללי צה''ל שמתחלף לעת ערב לחג העצמאות הוא מקבָּץ אירועים נכון שמבהיר לישראלים שגם אם שרדנו את ההשמדה של ''הפתרון הסופי'' של הנאצים יש לעמנו תקווה ובטחון לשרוד, לבנות ולהצליח. וגם אם אנחנו נלחמים במבקשי נפשנו הערבים שרוצים להשמידנו, למחרת ממתין לנו הנצחון. נצחון שאינו תופעת טבע הכרחית, אלה הבנה, הערכות ותגובה נכונה שלנו לכלל האיומים שמסביבנו. לכן יכול ספירו להתרגז כי הוא יודע בליבו שיש לו את נתניהו שלא יתן לאיראנים להתחמש בגרעין ולהניח לספירו להמשיך בעיסוקו לפירוק המזרח התיכון (כלומר, ישראל) מנשק גרעיני. הרי זו תמימות, וכי מה חושב ספירו, שאם ישראל תתפרק מנישקה הגרעיני אם יש לה, אז איראן, מצרים, סוריה ותורכיה לא תתחמשנה בעתיד ? הרי למדנו שהסכמים במזרח התיכון הם רק נייר צ'מברלייני. אסור לנו לסמוך על מסמכים והסכמות, אלא רק על סמכותנו ועצמנו. יום השואה לא חסר שום מימד אוניברסלי. הנאצים ועוזריהם רצחו יהודים משום שהיו יהודים. הם לא רצחו כך את בני האדם ''האוניברסלים'', אלא רק רצחו אוניברסלית את היהודים. ואפילו ספירו, אולי משום שכשל בלשונו, כותב: ''במלים אחרות, השואה היהודית היא ייחודית אבל לא יחידה בפשעי המשטר הנאצי''. נכון, הפשע הייחודי היה כנגד העם היהודי ועל כן העם היהודי חייב לזכור ולהזכיר כדי שהדברים לא יישנו, לא לנו ולא לאחרים! מלחמת עולם שנייה לאומות אירופה כבר היתה בראשונה, והם לא למדו את הלקח. אז למה שנסמוך עליהם? זה נכון שכלקח משואת היהודים עלינו להפיק לקחים אוניברסליים שכן המוסר הוא אוניברסלי. אבל אסור להתבלבל, יום השואה הוא יום הזכרון למה שהיה – ומה שהיה זה רצח מתוכנן וממוכן של היהודים. וזה חייב להישאר המוטיב המרכזי אצלנו של היום הזה, גם בעוד 50 שנה כשלא יישרדו עוד ניצולי שואה. * הנאצים רצחו לא רק יהודים, אבל הם השמידו רק יהודים. אפילו את הצוענים וההומוסקסואלים הם לא טרחו לחפש על כל רגב אדמה ארורה של אירופה. האיינזצגופן שטיפל גם בקומוניסטים וצוענים, פעל בשיטתיות החל מ-1941 למעשה רק נגד יהודים. יום השואה בא להנציח את השואה ולא את המלחמה, וכשיגיע חוצן מהמאדים יימסר לו דף הסבר שיבהיר לו את מהות יום הזכרון הזה. להזכירך, ספירו, היהודים לא היו חלק מהמלחמה (על אף שיהודים לחמו בכל הצבאות כנציגי מדינותיהם), הם היו רק קורבנותיה הטוטליים. לכן הרמתו של ספירו להנחתת איפכא-מסתברא כאילו ש''כל הסיפור'' היה מלחמת גרמניה ביהודים, מתפספסת ובורחת ממסגרת המשחק, שהרי ברור הוא שלא. אבל גם ברור שחלק גדול מהיציאה למלחמה כן היתה קשור ליהודים, או ל''קשר היהודים העולמי'' והאשמתם בבולשביזם שמסכן את גרמניה וכל אירופה. לכן גם לא ברור לנו למה אתה מתעקש להאריך בהסבר שלך ומעלה תיאוריות של ''אילו'' (מה עוד שעל פי ההגיון אם גרמניה הנאצית היתה פועלת נגד היהודים בלבד היא היתה חייבת בכל זאת לפלוש ליתר מדינות אירופה, שכן רוב יהודי אירופה לא חיו בגרמניה-אוסטריה). יש מספיק ימי זכרון בשנה בהם מציינים את המלחמה ומוראותיה, כמו 'השבעה בינואר'. עובדה היא שישנם מקומות בחו''ל שגויים בעלי זכרון ומצפון מציינים גם הם את יום השואה במדינותיהם, והם יודעים למה ולא מרימים גבה עקומה. אל נא נתחזה להיות ''אוניברסליים'' כי ה''אוניברסלים' לא הסמיכו אותנו, ויש מבינהם שהיו חורצים לשון כנגדנו משנאה טהורה. * צודק ספירו שהלקחים מיום השואה הם גם אוניברסליים, ''שמירה על זכויות אדם, דמוקרטיה, כיבוד מיעוטים, סיוע לפליטים, מאבק בגזענות'', ואני שמח ומאושר שישראל היא אחת המדינות הבודדות בעולם שעושה את הכל כדי לעמוד ולקיים את המחוייבויות הלאה. אבל ספירו שוכח שישנם לקחים נוספים ליום השואה, שעלינו להיות שולטים על חיינו, חזקים מספיק כדי להגן על עצמנו וכשצריך להכות ולהרוג באוייבינו אז להכות ולהרוג. השואה לא לימדה אותנו לשבת בשקט ולהניח לעוד קסאם ליפול על ראשינו, אלא להיפך, להכות ולסכל ככל הניתן כל פעולה עתידית נגדנו. זה לא מוסרי להניח לטרוריסט בעזה או למגלומן בטהראן לשלוח פצצה על ראשינו ולהמשיך לשבת בשקט. * אין שום פסול בכיבוש. כבשנו את יו''ש והגולן (וסיני) בצדק. לא היו פותחים במלחמה נגדנו כי אז לא היינו כובשים שם. ומשכבשנו הם שלנו. לפי חוקי המוסר מדינה שתוקפת מדינה כדי להשמידה, מספסידה את השטחים שנכבשו ממנה במהלך המלחמה שנכשלה בה. הרי מישהו צריך לשלם על החרפה והנבזות של לפתוח במלחמה נגדנו! ומי יישלם? אנחנו? או אלה שתקפו אותנו? ב''אפרטהייד'' הישראלי שביו''ש נמצאים הערבים במצב הכי טוב בו נמצאים ערבים בכל המזרח התיכון. ואינני מתכוון רק למלחמות ''האביב הערבי'' שקטלו עד היום לפחות 120 אלף בני אדם ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה, אלא אני מתכוון שמצבם של ערביי השטחים טוב כלכלית ואזרחית מכל ערביי העולם הערבי. אז זה נכון שזו לא הצדקה לכיבוש (שאינו מחפש הצדקה), אבל זוהי עובדה נאותה שמסבירה לנו את פישרו של ''האפרטהייד'' הזה. אם לא היו הערבים נאחזים בטרור, ה''אפרטהייד'' שלהם היה הופך ל'עמק הסיליקון' של רמאללה עילית. * בעיית הכיבוש שספירו נוגע בה אינה נעצרת בקווי הפסקת האש של 1949. מבחינת הערבים כולם, כל פלסטין שלהם. כלומר, גם לאחר שניסוג לגבולות 67' תימשך מלחמת ''האפרטהייד'' נגד ישראל של גבולות 1948. אז מה ספירו יספר לנו אז? שעלינו לוותר על ''מדינה יהודית'' כי היא דבר גזעני ומתנשא? הוא ימכר לנו שחייבים ללכת ל''מדינת כל אזרחיה'' שלא מבטיחה דבר? עד כמה אפשר להתעלם מהמציאות?! * ה''פלסטינים'' הם קורבנות השואה, אולי משום שהם נאלצים להמשיך להשמיד יהודים בארץ ישראל. אחרת את מי היה להם להשמיד? את עצמם? את אחיהם? מה? הם סתם ערבים כמו אלה שיושבים בסוריה או בלוב שיריבו בינהם וירצחו האחד את השני? כאילו לא היו יהודים בארץ ישראל שנרדפו ונרצחו במיני אינתיפאדות לפני 1939?! כאילו שערבים מתנדבים מכל המרחב לא יצאו לאירופה להילחם לצד הנאצים? אדולף היטלר היה אליל בעיניהם והם כינו אותו ''אבו עלי'' בסוריה ו''מוחמד חיידר'' במצרים (חיידר על שם המקום בו מוחמד ואנשיו רצחו את שלושת הקולוניות היהודיות שבאזור מדינה). מיכאיל אפלאק, מייסד מפלגת הבעת' בסוריה, הכריז על המשטר הסורי כנאצי ושלח אלפי מתנדבים לאירופה להילחם למען גרמניה. הוא גם הורה לתרגם את ''מיין קאמפ'' לערבית כדי להחכים את ההמונים. משטרו של ראשיד עלי גאיילאני בבגדאד שלח עשרות אלפי חיילים לאירופה. חג' אמין אל-חוסייני שברח מירושלים לבגדאד נאלץ לברוח משם (לאחר שהבריטים השתלטו מחדש בעקבות הפרהוד, טבח העיראקים ביהודי המקום, מבית מדרשו של אל-חוסייני) לברלין והחל מ-1941 הוא הטיף למוסלמים שלו באירופה ולכל העולם הערבי באמצעות תחנת רדיו שהנאצים הקימו למענו ליד ברלין. בביקורו של אמין אל-חוסייני במחנה ההשמדה אושוויץ ביקרנאו בתחילת קיץ 1943, הוא נכח בהכנסת יהודים למתקן ההשמדה, והוא לחץ על רודולף הס ומנגלה לזרז את השמדת היהודים, כדי שהם יספיקו ככל היותר עד סוף המלחמה ושגם יספיקו להשמיד את יהודי צפון אפריקה (אנחנו יודעים שכמה עשרות מיהודי טריפולי הגיעו לאושוויץ בסוף המלחמה וחלק מהם הושמדו). אמין אל חוסייני הצליח להקים מארג מרגלים בצפון אפריקה שסיפקו מודיעין לצבא רומל. אבל יותר מכל חג' אמין אל חוסייני טרח לצרף כמה שיותר ערבים לצבא המוסלמי-הנאצי שהוא עסק בהקמתו מבני המקום, מתוגברים במתנדבים מהמזרח התיכון. ולשם כך הוא הצליח להביא מארץ ישראל אלפי ערבים שהצטרפו לשלוש דיביזיות ס.ס. נאציות אסלאמיות(2 של הקרואטים ואחת של האלבנים) ועוד שעזרו לבוסנים ושעסקו בלחימה באוייב הסרבי ובתפיסת יהודים והסגרתם לנאצים הגרמנים ששלחו אותם לאושוויץ. חלק מהערבים עסקו באבטחת הרכבות לאושוויץ בשטח יוגוסלביה ואל תוך הונגריה. בנובמבר 1943 כתב חג' אמין אל-חוסייני ודיבר ברדיו שלו על ''הפתרון הסופי'': ''זוהי חובתם של המוחמדינים (זהו השם הכללי שבו נקראו מוסלמי המזרח התיכון עד המונח ''ערבים'' החליף אותו בתהליך איטי במהלך החצי הראשון של המאה ה-20, כתוצאה מדיבורים על ''התעוררות לאומית של העם הערבי'', אותו החלו דווקא משיכים נוצרים מלבנון ובמהרה הם נושלו ממנו וההובלה עברה למנהיגים מוסלמים) באופן כללי ושל הערבים במיוחד... לדחוק את כל היהודים מארצות הערבים והמוחמדינים.... גרמניה גם היא נלחמת נגד האוייב המשותף שמדכא ערבים ומוחמדינים בארצותיהם השונות. זה ברור מאוד להכיר את האמת על היהודים ולמצוא פתרון סופי לסכנה היהודית ולבטל את נגע היהודים בעולם... '' * לכן ערביי ארץ ישראל הם לא קורבנות אלא מקרבנים, כמו שלא היתה להם נכבה, אלא הנכבה שנותרה בידם היא כשלון הנכבה שאותה רצו לעשות ליהודים (כלומר, לזרוק את היהודים לים). לכן גם ראשי ''יד ושם'' לא צריכים להפוך את יום השואה ליום תמיכה בנכבה ביהודים. זוהי גם פוליטיזציה של השואה וגם שירות דה-לוקס לאלה ששיתפו פעולה עם הנאצים בהשמדת יהודים. אז למה להיות לא-מוסריים ולבזות את זכר קורבנות השואה? * אלמלא השואה מספר היהודים בארץ ישראל היה יותר מכפול. הרי כבר לפני השואה ובעיקר לאחר עלות היטלר לשלטון, רבים רצו להגר ואף ארץ ומדינה לא רצתה לקלוט את היהודים. רק מתי-מעט, מדענים, עשירים ואינטלקטואלים בולטים קיבלו ויזה לארה''ב ולעוד מדינה או שתיים, אבל היהודים נכלאו באירופה וחיכו פשוט לסופם, בלי שידעו זאת. אבל אם הציונות היתה אלימה יותר כלפי הכובש הבריטי בשנות ה-20 או ה-30, היה סיכוי להקים מדינה יהודית עוד לפני המלחמה (בן גוריון שקל לדרוש זאת בועדת השולחן עגול בלונדון 1939). ואם היתה קמה מדינה יהודית הרי שכל היהודים שרצו לברוח מאירופה היו יכולים לעשות זאת, ואלה שלא רצו היו נאלצים לעשות זאת בשל האוירה הקשה, וככה היתה השואה נמנעת, והיה נחסך מאיתנו יום השואה כל שנה לדורי דורות. ומספר היהודים במדינה היה אולי מגיע היום ל-20 מיליון לפחות. אילו. | |||
_new_ |
65 שנות בניה וצמיחה למרות הכל | |||
|
|||
הטענה כאילו קורבנות צה''ל נפגעו כתוצאה מהרפתקנות צבאית של ממשלות ישראל היא גסה ושיקרית (בלשון מתונה ומנומסת). הגנה על חיי אזרחים וחיילים אינה הרפתקנות. אפשר לדבר על ''חוסר מקצועיות'', ''חוסר הבנה'', אבל הרפתקנות? מה הרפתקני במבצע תגמול שמטרתו לפגוע ביכולת האוייב ולהרוג באנשיו שמתכננים לפגוע בנו? הרי ישראל, למרות כל הניסיונות להציג היום את מצרים של שנות ה-50 כ''רודפת שלום'', לא לחמה לשם מלחמה כי 'ככה היה טוב לה'. המלחמות והמבצעים היו כי הם תקפו אותנו. ובמלחמות יש גם ''פרובוקציות'' שבאות להפיל בפח את האוייב. זה לגיטימי בהחלט. שנאמר ''בתחבולות תעשה לך מלחמה'' (בתרגומי לע''ז יש מחבלים קונספירטיביים שונאי ישראל שכותבים ''בתרמית [deception] תעשה לך מלחמה'', כרוצים לומר שהקונספירציה טבועה ביהודי). ב-67 ישראל עמדה לפני תקיפה שלולא יצאנו למבצע מקדים [מבצע מסכל תקיפת אוייב] היינו גומרים את המלחמה בתוך ישראל. סביר שלא השמדה, אבל פגיעה אנושה, שמלחמת יום הכיפורים היתה פיקניק לעומתה. החשש היה אמיתי, כי האוייב נראה מתכונן בשטח ומקדם כוחות לגבול, כאשר המצרים הכניסו יותר משלושת רבעי צבאם לסיני (יתר הצבא עדיין נשאר בפלישה האפרטהיידיסטית לתימן שנאצר טרם הספיק לקפלה סופית). נאצר סגר את מיצרי טיראן (סיבה מספקת כשלעצמה למלחמה), גירש את פקחי האו''ם מעזה, הקים קואליציה למלחמה בישראל תוך שהוא שולח כוחות לירדן שיתקפו משם, קלט כוחות שנשלחו ממרוקו ומסעודיה למצרים כדי לעזור לו, הכריז שהוא הולך להשמיד את ישראל ולהשליך את היהודים לים. מה עוד צריך? שישראל תתנדב ותכניס את הראש שלה מתחת למאכלת? • ישראל לא סירבה לשלום עם מצרים, אלא בדיוק להיפך. ישראל דרשה שתמורת נסיגה כשלהיא, המצרים יסכימו על שלום. סאדאת הוא שסירב. התיאוריה של ד''ר קיפניס שהוציא ספר לפני כשנה אינה אמינה ובקרוב ייצא ספר שיסביר את המציאות שלפני מלחמת יום הכיפורים, לפיה תתאמת אמירתה של אישתו של סאדאת שסאדאת רצה מלחמה כדי לכפר על הבושה של מלחמת 67'. הוא לא תכנן כמובן לפלוש לישראל משום שהוא הכיר במגבלות כוחו, אבל הוא רצה לשבור את הקפאון רק במלחמה, שבה הוא יכה חזק בחזית, יפלוש וישתלט על 20 ק''מ בתוך סיני ויפעל להפסקת אש. וממצב כזה סאדאת רצה להמשיך ולדחוק את ישראל בתהליך מדיני כמה שיותר מזרחה, אבל גם אז הוא לא דיבר על שלום, אלא רק על הפסקת אש. דעתו השתנתה לאט לאט לאחר המלחמה כשהבין שהוא לא יכול לחמוק משלום אם ברצונו לקטוף את פירות מלחמתו (בה הוא קודם כל נכשל צבאית). • מלחמת של''ג תוכננה לשבור את כוח הצבא שהקים אש''פ בדרום לבנון. אהפת''ח החל להתאגן כצבא סדיר ותכנן לבצע טרור מגבול הצפון. בישראל נלקחה החלטה להיכנס ולשבור את הצבא ואת הארגון ולדחוק אותו מלבנון. לא דובר על הישארות לשנים, וזה היה הכשלון הגדול של המלחמה. היינו צריכים לסגת לאחר שהפת''ח וערפאת ברחו מלבנון לתוניס. הישארותנו שם היתה תקלה מדינית אסטרטגית. אבל המטרה הושגה, הפת''ח ברח לתוניס ונכנס שם למסלול של דעיכה והחלשה. רק הבאת ערפאת והפת''ח ליו''ש ולעזה קילקלה את ההצלחה בעבור שלום-דמה, אוסלואידי, רצחני ומיותר. • הטרור הפלסטיני הוא טרור ארור ובלתי מוסרי. לכן לקרוא לו ''מלחמת התנגדות'' היא ניסיון ללעוג להגיון ולמוסר. האצ''ל זרק רימון לבית קפה של חיילים בריטים ולא לבית ספר ערבי. זה ברור שהערבים כאן מתנגדים לקיומנו, אבל 'מלחמת התנגדות' זו היא טרור נתעב. הערבים בכוונה שקולה משגרים רקטות ומתפוצצים בין אזרחים, בעדיפות בין ילדים ונשים, כדי להקצין את הרשע. לכן כל אחד ראוי להרכין את ראשו למקום שבו ליבו נמצא. ליבי אינו אצל הפלסטינים המירשעים. | |||
_new_ |
אצ''ל לא תקף רק חיילים | |||
|
|||
הסיפור שכאילו אצ''ל היה אירגון ''תמים'' שתקף רק חיילים בריטים (או חיילים אחרים) איננו נכון. אצ''ל פעל בכל מיני הרכבים ולהשגת כל מיני מטרות. בין אלה היו פעולות נגד הלח''י והיו גם מטרות כמו פגיעה בעוברי אורח ערבים, באוטובוסים בהם הם נסעו. היה גם לפחות מקרה אחד בו השולך רימון לתוך בית קפה ערבי. פעולות כאלה היו במהלך שנות ה-30 וגם לאחר מלחמת העולם השניה. כהתחלה עיין בכתוב באתר ויקיפדיה (https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A8%D7%92%D7%9...). אחר כך תוכל לעיין במקורות המוזכרים שם, למשל ספריו של פרופסור יהודה לפידות שהיה באצ''ל. דוגמה מאלה יש בקטע ''הבלגה ותגובה'' (http://www.daat.ac.il/daat/history/lapidot/2a-2.htm). לפי שיטתך אפשר לטעון שהאצ''ל היה אירגון ''טרור נתעב'' או אירגון ''טרור ארור ובלתי מוסרי''. | |||
_new_ |
אצ''ל תקף לפי עקרונות המלחמה נגד טרור | |||
|
|||
היכן הטענה שהאצ''ל היה ארגון תמים? האצ''ל היה ארגון מוסרי ולא תמים. האצ''ל לא תקף אזרחים ערבים כאידיאולוגיה, אלא כתגובה על פיגועי ערבים ביהודים. אפשר לבקר אותם על כאילו אי-מוסריות, אבל צריך להבין את הקונטקסט שבו הם פעלו. הם שללו את מדיניות ''ההגנה'' ששמרה פרופיל נמוך בלחימתם נגד המרד והעויינות הערביים, למרות שגם ה''הגנה'' גלשה לפעולות פרופר נגד אזרחים ערבים (לדעתי הם לא היו צריכים ''לגלוש'' אלא להכיר בערך שיש בפעולות נגד אזרחים ערבים שפעלו נגד אזרחים יהודים). תקיפת האוטובוס ב-1937 היתה כתגובה לתקיפה ערבית של אוטובוס ''אגד'' יום לפני כן. באירוע אחר הושלך רימון על אוטובוס ערבי בירושלים כי יום לפני כן רצחו הערבים רב שהתפלל בכותל. האם זה טרור במובן הרע של המילה? בהחלט לא. מה זה ''אצ''ל פעל בכמה הרכבים ולהשגת כל מיני מטרות''? מטרת האצ''ל היתה להקים מדינה ליהודים ע''י גירוש הבריטים מהארץ. באצ''ל דיברו על שותפות עם ערבים, אבל הערבים לא רצו שותפות אלא פתחו בטרור. אז האצ''ל הגיב, לדעתי במתינות רבה. לפי שיטתך גם ''ההגנה'' היתה כאצ''ל, כמסופר בלינק שהבאת: ''גם חברי ההגנה פרצו מפעם לפעם את קו ההבלגה, וב-17 באוגוסט 1936, למשל, ירו חברי ההגנה לעבר ערבים שעברו בגבול בין יפו לת-אביב ולמחרת היום אף זרקו פצצות לעבר בתים שבהם התגוררו ערבים. היה זה לאחר שהערבים רצחו שתי אחיות יהודיות ביפו וזרקו פצצות מן הרכבת שעברה בתל-אביב בדרכה ליפו''. שאול אביגור, ממפקדי ''ההגנה'' אמר ''מחוסר ברירה אנו נדחפים למעשי-תגובה ואני מחייב את המעשים האלה''. הגדיל אליהו גולומב לטעון: ''אילו, למשל, יכולנו להעניש עונש קיבוצי כפר פושע, היה בזה משום מעשה המגלה כוח וגם מגדל כוח בתוכנו''. אנשי ''פלוגות האש'' של ווינגייט ו''ההגנה'' היו יוצאים בלילות למארבים ולתקיפות של 'פורעים ערבים'. לא אחת נפגעו חקלאים ערבים תמימים. הגם ארגון ''ההגנה'' לשיטתך הוא ארגון ''נתעב ביותר'' או ''ארגון טרור ארור ובלתי מוסרי''? אתה צריך להבין שבשנים האלה הביטחון האישי של יהודים היה רעוע. ערבים תקפו יהודים על ימין ועל שמאל. התגובה הנכונה היתה תקיפה יזומה, דבר שהצליח יחסית והפחית את מידתצ האלימות הספונטנית הערבית. ואני שואל, כמה כבר אפשר להבליג למעשי טרור של הערבים וכשכבר מגיבים אז נוהגים בהם כנוצות עדינות וקוראים לתגובה לטרור, טרור? הערבים קוראים להשמדת היהודים, היום כמו אז, הם מחנכים את ילדיהם לשנאה ולג'יהאד ( http://www.memritv.org/clip/en/3801.htm ), ואחר מתפלאים שהם מתאבדים או משגרים קסאמים לערים בישראל. מבחינת הערבים היה כיבוש ציוני גם ב-1936 כמו ב-1966 וכמו ב-1968. אנחנו מוגדרים אצלם כ''כופרים'' ולכן אין לנו זכויות הקיימות למוסלמי. מבחינתם אין למי שאינו מוסלמי זכות למדינה במזרח תיכון אסלאמי, דאהר את אסלאם. לכן ישנה הגירה קבועה החל משנות ה-20 של המאה ה-20 של בני מיעוטים דתיים או לאומיים מהמזרח התיכון החוצה. נוצרים ברחו מלבנון לאמריקות בשנות ה-20 וגם היום. הקהילה הנוצרית העתיקה והגדולה של בגדאד כבר נמחקה. מיליון קופטים מתוך 11 מיליון ברחו בעשור האחרון מערבה. הכורדים נרדפים ב-4 מדינות אסלאמיות שונות, למרות שהם מוסלמים, ובגלל שהם לא ערבים. תרבות החיים המוסלמים מקדשת רצח זרים חפים מפשע כמו גם רצח מוסלמים חפים מפשע (למשל, סוריה של היום). במרחב פרוע ואכזרי כזה, חייבים להתאים את דרך הלחימה לראש הערבי, כדי למקסם את הפגיעה באוייב. | |||
_new_ |
אצ''ל תקף אזרחים | |||
|
|||
א. התמהון שלך לא מובן. הרי כתבת ''האצ''ל זרק רימון לבית קפה של חיילים בריטים ולא לבית ספר ערבי''. ברור לגמרי שכוונתך היתה להציג את אצ''ל כאירגון תמים שלא פגע באזרחים. ב. לפי שיטתך היתממות היא כלי לדיון על עובדות. בעיני לא. לכן כתבתי את מה שכתבתי על אצ''ל כדי לאזן מעט את התמונה. ג. אם מי שתוקף אוטובוס בו נוסעים אזרחים הוא טרוריסט, הרי שגם המגיב בהתקפה על אוטובוס של אזרחים הוא טרוריסט. אם זה טרוריסט נתעב גם האחר הוא כזה. ד. בשביל להוכיח שאצ''ל רק הגיב בהתקפות טרור תצטרך לעשות עבודת שטח יותר רצינית. לכן חבל שאתה טוען זאת ללא כל ביסוס. | |||
_new_ |
אצ''ל תקף אזרחים | |||
|
|||
א. צדקתי והתייחסתי למקרה ידוע. מה לא כשר בכך? ב. לא איזנת שום תמונה, כי היא היתה מאוזנת. ג. אתה צודק. האצ''ל וההגנה היו ארגוני טרור במקום שהטרור הערבי תקף. כשהטרור הערבי לא תקף, האצ''ל וההגנה לא תקפו ערבים. ממש כמו צה''ל הטרוריסטי נגד הטרור בעזה. כשהטרור בעזה לא תוקף, צה''ל אינו תוקף בחזרה. ד. עשיתי מחקר, גם מחקר שטח, ואלה עובדות מובהקות. דוגמאות הבאתי בפוסט הקודם שלי בעניין. | |||
_new_ |
אצ''ל תקף אזרחים | |||
|
|||
א. הצגת מקרה אחד כמאפיין את ההתנהלות של האצ''ל. לכן זו הטעייה במקרה הטוב. ב. הצגת מציאות בצורה הזאת איננה מאוזנת. לכן למרות הכחשותיך המידע שהוספת היה מאזן. ג. דבריך הם סילוף. ד. מה שכתבת איננו מחקר ובודאי לא מחקר שטח, במיוחד שלא הצגת שום אסמכתא. | |||
_new_ |
אצ''ל תקף אזרחים | |||
|
|||
א. אתה העלית מקרה של אחד של אצ''ל והבהרתי לך מה קדם לו. המקרה הז בהחלט לא מקרה ש''מאפיין את אצ''ל''. ב. הצגתי את המציאות באופן מאוזן ומבוקר. מה בדיוק הכחשתי? הבהרתי לך שאתה טועה. ג. היכן הסילוף? אתה סילפת, כי לא הבאת את המקרה שגרם לתגובת האצ''ל. ד. על איזה מחקר אתה מדבר? מחקר שלך שבו אתה מביא ציטוט אחד של מישהו או אירוע בודד בלי להסבירו, ונדבק אליו בלי להניד עפעף? איזו אסמכתא אתה מבקש? הבאתי לינק לתופעה המדוברת בדיוק כמו שאתה הבאת לינק. האם הלינק שלך הוא ''אסמכתא'' בעוד שהלינק שלי לא.... מה עוד שבמקרה מסויים מדובר בדיוק באותו לינק? ה. איזה מחקר אתה עשית? איפה האסמכתא שלך? | |||
_new_ |
אצ''ל תקף אזרחים. אתה ממשיך לסלף! | |||
|
|||
_new_ |
ה''הגנה'' תקפה אזרחים. אתה ממשיך להתעלם! | |||
|
|||
_new_ |
אתה ממשיך לנסות להחליף נושא באמצעות סילופים!!!! | |||
|
|||
_new_ |
אתה ממשיך לנסות להחליף נושא באמצעות סילופים!!!! | |||
|
|||
איפה החלפתי נושא? ההגנה לא תקפה אזרחים ערבים? | |||
_new_ |
אכן נסית להחליף נושא!!!! | |||
|
|||
_new_ |
אצ''ל לא תקף רק חיילים | |||
|
|||
אדם מן החוץ שיקרא את תגובותיו של בצלאל פאר עלול להתרשם שהוא לא מופיע כאן כבעל דעה עצמאית, אלא כסוכן השלטון שפולט למחשב את מה שמפעיליו הורו לו, ולכן כתב שהטרוריסטים מהאצ''ל ירו לעבר בית קפה בו ישבו חיילים בריטיים. אני לא חושד בו שהוא תועמלן ממשלתי בשכר המקבל שכרו לפי מספר מילים, אלא סתם בור שאינו מכיר את העובדות. הנה הן: ביום שני, ב' תמוז תרצ''ט 19 ביוני 1939 זרקו טרוריסטים מהאצ''ל פצצה בשוק הירקות של חיפה שקורבנותיה היו תשעה גברים, שש נשים, שלושה ילדים ועשרים וארבעה פצועים. הפעולה עוררה זעם אדיר בציבור היהודי ומנהיגיו, שבא לידי ביטוי בין השאר בחוברת שפורסמה תחת הכתרת ''נגד הטרור'' ועצומה תחת הכותרת ''לא תרצח'' עליה חתמו למעלה מ-400 מראשי הישוב, ביניהם הנרייטה סאלד, הסופר ש''י עגנון, הרב הראשי עוזיאל, ברל כצנלסון, פרופסור מרטין בובר ורבים אחרים. וכך נכתב על פעולת הטרור בחוברת: ''יד פריצי אדם וחלאת אדם עשתה את התועבה הזאת. השכימו בני דלת העם לעבודתם למחייתם וקידם את פניהם המוות האכזרי, הבסטיאלי. נרצחו אבות ואימהות, נרצחו ילדים קטנים.'' (אוגוסט 1939). וזו רק דוגמה אחת. | |||
_new_ |
אצ''ל לא תקף רק חיילים | |||
|
|||
למה נעשתה הפעולה המתוארת ? | |||
_new_ |
אצ''ל לא תקף רק חיילים | |||
|
|||
תפקידו של ספירו בצוות הוא רק לספור את הקורבנות הערבים כאילו רק מותקפים ומתים. לכן זה לא חשוב למה ומה קרה לפני. | |||
_new_ |
אצ''ל לא תקף רק חיילים | |||
|
|||
התגובה של גדעון ספירו מתחמקת כי הוא מבין שהוא לוקה בראיה צרה וחד-מימדית. ספירו מתעלם מכך שדברי בעניין ירי האצ''ל בחיילים בריטים עלה מיוזמתי ושסיוון הגיב באירוע ירי על ערבים. לכן התקפתו של גדעון ספירו אינה רלוונטית לטענתי, אלא רק באה לתת לו תירוץ לפרוס את משנתו המוזרה כאילו אצ''ל תקף ערבים ולכן הערבים פגעו ביהודים. האצ''ל בתחילת דרכו דגל באיפוק ובהבלגה, אבל ככל שמעשי הטרור של הישוב הערבי התעצמו החליטה קבוצה בתוכך להגיב בכוח על פיגוע. כאשר בתחילת בפרעות 1936 תקפו ערבים מונית ליד טול כרם ב-16 באפריל, ורצחו שניים, רצח האצ''ל 2 ערבים ליד כפר סבא. כאשר ערבים ירו לתוך בית ספר ''כרמל'' בתל אביב ירו האצ''ל אש לשכונת מנשייה. בתגובה להריגתו של ילד ופציעת 10 יהודים ברכבת יפו-ירושלים באוגוסט 1936 ירה האצ''ל על הרכבת מירושלים ליפו, אבל אף ערבי לא נהרג. גם בפיגוע בשוק בחיפה היה תולדה של התקפות ערביות חוזרות ונשנות בלי שהישוב גבה מהם מחיר. בחודשים מאי-יוני 1938 נהרגו ברחבי הארץ 82 יהודים. לכן האצ''ל החליט לפעול נגד יעדים ערביים ב-4 ביולי 1938 כולל בשוק בחיפה. התוצאה הייתה 42 הרוגים ו-90 פצועים ערבים בעיקר בחיפה, יפו וירושלים. בתחילת שנת 1939 החליטה הממשלה הבריטית להיכנע לטרור הערבי ולצמצם את עליית היהודים לארץ-ישראל (הקווטה שאושרה היתה 75 אלף לשנה). לפיכך אישרו הבריטים הענקת סרטיפיקטים לפחות יהודים בכל שנה במהלך 5 השנים הבאות. הערבים הגבירו את התקפותיהם נגד יהודים, ולא נעשתה שום פעולה נגדם, לא על ידי הבריטים ולא ע''י ''ההגנה''. בתגובה החליטה מפקדת האצ''ל להגביר את הפעולות נגד הערבים. הפעולות הרחבות של האצ''ל נגד הערבים הצליחה להרגיע אותם כמה שנים. וזו רק דוגמה אחת לדרך שהיו צריכים ללכת בה במלחמה נגד ערביי הארץ. | |||
_new_ |
אצ''ל לא תקף רק חיילים | |||
|
|||
הכל החל בטענה שלך על טרור נתעב ושכאילו אצ''ל היה תמים ולא תקף אזרחים. כתבת כך: ''האצ''ל זרק רימון לבית קפה של חיילים בריטים ולא לבית ספר ערבי''. זו כמובן טענה ''לוקה בראיה צרה וחד-מימדית''. האמת היא ממש אחרת וזה כתוב בספרים שהוציאו לאור חברי אצ''ל כמו פרופסור יהודה לפידות. דבריו של ספירו בהקשר הזה בעקבות הערתי הוסיפו פרטים ולכן את הדגשת החד-צדדיות שבטענתך. לכן הם מאד רלוונטיים בהקשרה. | |||
_new_ |
סיון, אתה משקר. היכן טענתי שהאצ''ל תמיד ושלא (לא) תקף אזרחים? | |||
|
|||
אתה הסקת שזוהי דעתי כי אולי לא ציינתי במפורש שאצ''ל תקף ערבים. אבל לאחר שהעלית לראשונה את טענתך זו הראיתי לך שרוב פעילות האצ''ל נגד הערבים היתה כתגובה לפעילות של ערבים כנגד יהודים. לכן אתה וגדעון ספירו יורים רק קפצונים כדרככם המתלהמת. | |||
_new_ |
פאר, האלימות והשקר לא יצילו אותך! | |||
|
|||
א. לא הראית דבר אלא הצגת טענה ללא כל ביסוס. ב. אתה כהרגלך מדמיין מציאות ומפיק השמצות. אבל האמת היא אחרת וקשורה בטענה של ספירו: ''אני מעדיף את המינוח קורבנות ההתנגדות הפלסטינית, ששיטותיה לעתים מגונות, כאילו הועתקו ממחתרת האצ''ל שזרקה פצצות לבתי קפה ולשווקים הומי אדם''. מי שכמוך כותב בהקשר הזה על טרור נתעב ובאותה פיסקה מזכיר שאצ''ל תקף חיילים בבתי קפה מצייר תמונה מעוותתת אם לא מציאות מציאות מופרכת. הערה שלי בנדון עוררה בך טענות על מוסריות של האצ''ל ועוד כל מיני דימויים דמיוניים על טוב ליבו של אצ''ל... לכן ירי הקפצונים ודרכך המתלהמת לא תועיל לתיקון ההצגה החד-ממדית בה התחלת. | |||
_new_ |
[•] סיון, האלימות והשקר לא יצילו אותך! | |||
|
|||
א. אתה [•]... אתה הבאת לי מקרה אחד ואני הבאת לך מספר מקרים כשאחד מהם שולל את טענתך. ועדיין אתה טוען שאתה הבאת ביחסוס ואני לא הבאתי. כלומר, משהוא אצלך לקוי בשיפוט. ב. אתה מדמיין מציאות ונאבק עליה למרות שמראים לך שאין כל בסיס לטענתך. אבל אתה עדיין מתעקש. אז מה זה אם לא פוליטיקה זולה? אתה מזכיר לי את המערכון של קישון, בניין ההסתדרות נהרס - פוקס ושטוקס: ''זה עומד או לא עומד?''. אתה מתנהג כמו שטוקס מושלם. http://www.studioact.co.il/page.asp?id=152&show=... . אצ''ל תקף חיילים בריטים בבית קפה בנתניה. מה לא נכון? וזה בכלל לא היה בתגובה לספירו. אלא קבעתי שאצ''ל עשה הרבה דברים טובים. כולל זה שהוא זירז את נטישת הבריטים מארץ ישראל (דבר שלא ציינתי מקודם). אי לכך התנפלותך הביריונית אינה רלוונטית לוויכוח אלא רק לאופייך. | |||
_new_ |
לא הראית דבר וגם שקרים לא ישנו זאת! | |||
|
|||
הביקרות שלי (תגובה 170409) על דבריך (בסעיף האחרון בתגובה 170404) בקשר לאצ''ל טמונה בהקשר כאשר הם הופיעו. כל מה שכתבת לאחר מכן לא שינה דבר בהיבט הזה. זה כבר מוסבר בתגובה 170480 ובתגובות קודמות. החרפת הביטויים ודימויים לא רלוונטיים לא תשנה לא תשנה עובדות אלה. | |||
_new_ |
אתה נוהג בגניבת דעת ! | |||
|
|||
שהרי את ההוכחות שאני צודק הבאת אתה, למשל הוויקפדיה: ''ב-19 באפריל 1936 פרץ המרד הערבי הגדול, המכונה גם ''מאורעות תרצ''ו-תרצ''ט''. כנופיות ערביות חמושות, שתוגברו במתנדבים סורים ועיראקים, ביצעו פעולות טרור שכללו מארבי ירי בדרכים והטלת פצצות בכבישים ובישובים, ופורעים פגעו ברכוש ובחקלאות יהודיים. בשלב הראשון במאורעות, שנמשכו מאפריל ועד לסוף אוקטובר, נהרגו 80 יהודים, נפצעו 369, הותקפו 19 בתי ספר, 9 בתי תינוקות ויתומים ו-3 בתי מבוגרים. נערכו 380 התקפות על רכבות ואוטובוסים וכ-17,000 דונמים חקלאיים הושמדו. בתחילת המאורעות דגל האצ''ל, בדומה להגנה, באופן כללי בהבלגה. ז'בוטינסקי, שהשפעתו על מדיניות הארגון כבר הייתה רבה בשל הצטרפות צעירי בית''ר רבים לארגון, סבר שמטעמי מוסר אין לנקוט בדרך של פעולות תגמול כנגד האלימות. סיבה נוספת לתמיכתו בהבלגה הייתה תקוותו להקמת כוח יהודי גלוי ולא מחתרתי. אולם ההבלגה עוררה תסיסה פנימית באצ''ל, כמו גם בהגנה. למרות שלא הייתה מדיניות מסודרת של האצ''ל לפעולות תגמול, פעולות כאלה ננקטו על ידי חברי הארגון, לעתים אף ללא אישור הפיקוד. פעולות ראשונות החלו בסביבות חודש אפריל 1936. מתווה הפעילויות היה ניסיון להגיב ב''עין תחת עין'', פעולות טרור של פעילי אצ''ל נגד הטרור הערבי. לעתים היה ניסיון להתאים את אופי התגמול או מיקומו לתקיפה שקדמה לו.'' ואכן בין היתר ביססתי את אמירותי גם על לינד הזה וגם על מה שלפידות מתאר בסיפרו על האצ''ל. האצ''ל אולץ לצאת ולתקוף ערבים בגלל שהם החלו במדיניות טרור נגד הישוב היהודי. לכן לא ראוי שתקצין בביטויי לשונך. | |||
_new_ |
הביקורת שלי היתה במקום! | |||
|
|||
הביקרות שלי (תגובה 170409) על דבריך (בסעיף האחרון בתגובה <170404>) בקשר לאצ''ל טמונה בהקשר כאשר הם הופיעו. כל מה שכתבת לאחר מכן לא שינה דבר בהיבט הזה. זה כבר מוסבר בתגובה 170480 ובתגובות קודמות. בתמצית נסית להציג את האצ''ל כאירגון תמים שפגע רק בחיילים בריטים למרות שידוע לכל בר דעת שהוא פגע בלח''י, ובהרבה מקרים באזרחים פלשתינאים תמימים. הוספת פרטים מההיסטוריה לאחר מכן רק מראה שזאת היתה כוונתך ולכן רק תאשרר את הביקורת. גם השמצות לא יעזרו לך. | |||
_new_ |
אצ''ל לא תקף רק חיילים | |||
|
|||
בצלאל ובעל המפלגה הקטנה הינם קרובי משפחה של החמאס. אותם טעונים, אותן עילות, אותן הצדקות. אנשי החמאס מצדיקים את הפגיעה באוכלוסיה אזרחית לא לוחמת במעשיה של ישראל, בפגיעות צבא הכיבוש הישראלי באוכלוסיה אזרחית פלסטינית. ההבדל ביני ובין שני התכשיטים הוא, שאני בא במסר זהה לחמאס ולצבא הכיבוש: לא לפגוע באוכלוסיה אזרחית בשווקים בבתי הקפה, במחנות הפליטים, לא באמצעות הפצצות מהאוויר ולא באמצעות מתאבדים נושאי חגורות נפץ. אינני מתפלא על המפלגה הקטנה שהרי מנהיגה הכריז שאין לו מעצורים מוסריים כשמדובר בערבים, והשואה נותנת לו רישיון להשמיד אחרים. | |||
_new_ |
אתה לא אשם שאתה כותב שטויות . | |||
|
|||
החשיבה שלך ולפיה יש לנהוג באופן שיויוני בזולת שגויה . זו גישה נכונה בחלק גדול מהמיקרים אך לא בכל המיקרים . פגיעות חוזרות ונישנות של ערבים ביהודים היא עילה מספקת לפגוע בערבים . הטיעונים של החמאס והכתוב למעלה דומים . אך דברי אמת ודברי החמס שקר . | |||
_new_ |
אצ''ל לא תקף רק חיילים | |||
|
|||
טענתך המתפתלת אופיינית לשמאלנים שכל עיסוקים הוא להצדיק את הטרור הערבי, לא לבקר את מבצעיו ולהטיל את האשמה תמיד על כתפי היהודי. הרי למה אני תומך בתקיפת יעדי חמאס כשצריך? רק בגלל שהם תקפו יעד ישראלי קודם. אם יש לך שכן שכל מנהגו הוא לא להשלים עם נוכחותך בביתך והוא כל הזמן מיידה בך אבנים, וכשאתה הולך להתלונן במשטרת האו''ם המשטרה לא נוקטת כל צעד להגנתך ולפעמים אפילו תומכת בשכנך האלים, אז מה אתה היית עושה? עובר דירה לאמריקה? אני לא שגריר המוסר בעולם הזה, אבל אני דוגל בהתנהגות לפי ערכי מוסר מקובלים. ואם הכנופיות של אז או החמאס של היום פעלו/יפעלו באלימות נגדי אני אהיה הראשון שאקרא לממשלה לתקוף את התוקפן בכוח חזק יותר. מה לא נכון בהתנהגות הזאת? | |||
_new_ |
הכל מתחיל בראש | |||
|
|||
היכן שוטפים את מוחם של ילדי הגן? הרי בכל מקום בעולם מחנכים את הילדים גם לפי ההיסטוריה הלאומית של המקום. האם לציין את זכר החללים הוא מעשה אנטי חינוכי או בדיוק להיפך? הרי על מה מדברים שם? הרי לא מדברים שם את אוייבי ישראל ניבזי הלב וסרוחי השכל שכל מה שיש בהם הוא ריר של שנאה ותאוות הדם היהודי השפוך. במצב בו כל ערבי שני מדבר על השמדת היהודים, תופעה כמו נתן בלנק היא מסוכנת ובוגדנית. למזלנו יש מעט מאוד בלנקים, גם לאחר ש''הקרן לישראל החדשה'' מסבסדת אותם בשלמוניה (הנאספים מקרנות ומדינות של שונאי ישראל). הניסיון הסיזיפי של ספירו להשוות בין ישראל לגרמניה הוא נלוז ונדוש. תאמינו לי שהאנטישמים באירופה, בארה''ב ובערב עושים זאת טוב ממנו. הרי אם היו מיליון סרבנים בגרמניה אז לא היתה מלחמה והיתה גרמניה נורמלית, אבל אם היו מיליון סרבנים בישראל אז לא היתה ישראל!!!!!! הרי מה מנסה ספירו לעשות? תרגילי מספרים חסרי טעם. כלומר הוא מוציא את המוסר והאידיאולוגיה מהמשוואות ההיסטוריות הרדודות שלו. שהרי, בישראל לא מחנכים להשמיד את הערבים. בגרמניה של היטלר, במדינת הרש''פ של אבו מאזן ובמדינת עזה של הנייה ומשעל מדברים כל העת על השמדת ישראל! אם ספירו רוצה באמת שילדיו יחיו, הוא מועל באמונם בכך שהוא מסתיר מפניהם את האמת על האוייב הערבי שלהם. למשל, את האמת הזאת.. איזה ילדות חמודות וחכמות יש להם שם בעזה.... | |||
_new_ |
מפלטם של הנבלים | |||
|
|||
בהחלט אני מסכים עם ספירו בעניין הבנק והדגלון. אינני מחבב בתי עסק שעושים מסחארה על הדגל ומדביקים בו אותיות. לא בשביל זה יש דגל. אינני מחבב את הבנקים שגוזלים ככל שהם יכולים מכספינו וממציאים עמלות מיותרות. אז נכון, הם נבלות, ולאו דווקא בגלל הדגל שהם שלחו לספירו, אלא בגלל עצמם ודרך פעולתם. * אבל יש לי שאלה לספירו, למה לא יצא קיצפו באופן דומה גם על השיקוץ ''הארץ'' שמרשה לבנק 'לדהור' על העיתון לביתו של המנוי (בטח הכסף דיבר)? וכמובן, באובססיה אופיינית ומוזרה, שוב ספירו מתבל את דבריו ב''כיבוש'' ובאיזשהו ''עם פלסטיני'' מסכן שלא קשורים כלל לעניין. אולי בכל זאת, מונה המילים דופק והכסף נכנס לחשבון? חשבתם על זה? | |||
_new_ |
מפלטם של הסלפנים | |||
|
|||
מי שטוען שהעם הפלשתינאי לא קשור לעניין מסלף את המציאות. ''אולי בכל זאת מונה המילים דופק והכסף נכנס לחשבון...'' | |||
_new_ |
מפלטם של הסלפנים | |||
|
|||
ראו מי מדבר - דוד מלך הסלפנים . העם הפלסטיני קשור לדגל בנק לאומי באושביץ ? כמה רחוק אתה יכול ללכת ? | |||
_new_ |
מפלטם של הסלפנים | |||
|
|||
ראו מי מדבר אריה מלך הסלפנים: א. למרות יללותיך דגל בנק לאומי לא קשור לעניין. ב. למרות יללותיך יש ל''כיבוש'' ולעם הפלשתינאי קשר לכל דבר שאנחנו עושים בארץ הזאת. ג. הספר על טומי לפיד קשור לתפקידו של יאיר לפיד במשרד האוצר (תגובה 170390)? כמה רחוק עוד תלך? | |||
_new_ |
מפלטם של הסלפנים | |||
|
|||
אתה כמו ספירו מדביקים ''עם פלסטיני'' לכל דבר ועניין. מה עניין ''עם פלסטיני'' לבנק ולדגלון? אבל משלמים לספירו לפי ''מונה מילים'' ולכן יש לו עניין לתבל כל קשקוש ב''עם פלסטיני''. לעניין ''העם הפלסטיני'' מי שאומר שאברהם היה איבראהים, שמשה היה מוסא, שדוד היה דאווד, שישו היא איסאווי בא בכוונה לשקר. תגיד את זה לד''ר הפיליסטיני אבו עבאס. | |||
_new_ |
מפלטם של הסלפנים | |||
|
|||
לא מפתיע שאתה, בצלאל פאר, מדביק את האגדות שלך על איזשהו עם פלשתינאי כמעט לכל דבר ועניין. לא מפתיע שאתה מספר אגדות על ''מונה מילים'' ותשלומים מבלי שמצאת ולו אסמכתא מופרכת. | |||
_new_ |
מפלטם של הסלפנים | |||
|
|||
אתה רואה דוד סיון כיצד אתה מסלף כדי להרגיש שכאילו אתה צודק? אני התייחסתי לספירו שמכניס את ''העם הפלסטיני הכבוש'' לכל פוסט שלו בלי קשר לנושא. ואתה קפצת על המציאה וחזרת על המנטרה של ''העם הפלסטיני'' שרבים מתחילים לנטוש אותה, כולל נושאי הדבר. האתרים בהם ספירו מפרסם את כתביו השבועיים הם אתרי שמאל ושמאל קיצוני בעולם ולכן ספירו מחוייב לתדלק את המסרים האלה בכל מקום שאפשר. ואתה רואה, אפילו בעניין הבנק-דגלון זה אפשרי. | |||
_new_ |
מפלטם של הסלפנים | |||
|
|||
אתה ממשיך ביצירת סילופים, ''כדי להרגיש שכאילו אתה צודק''. | |||
_new_ |
מפלטם של הסלפנים | |||
|
|||
אתה כנראה צודק בעיני עצמך רק כשאתה מסלף. | |||
_new_ |
מר פאר ממשיך לסלף | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |