פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קרקע ליישוב יהודי בלבד
המערכת (יום שני, 08/07/2002 שעה 2:42)


שרי ממשלת ישראל החליטו אמש (יום א') לתמוך בהצעת תיקון לחוק מקרקעי ישראל באופן שיאפשר הקצאת קרקעות ליישובים קהילתיים ליהודים בלבד.
הצעת תיקון החוק, אשר אותה יזם ח''כ חיים דרוקמן מהמפד''ל, מבקשת לערוך רפורמה ותיקון בחוק מקרקעי ישראל, באופן שתאפשר לסוכנות היהודית לעקוף את החלטת בג''ץ מלפני כשנתיים ע''י הקצאת קרקע להתיישבות יהודית בלבד.

החלטת הבג''ץ האמורה קבעה מפורשות כי ''יהודים ולא יהודים הם אזרחים שווי זכויות וחובות במדינת ישראל'', וכי למדינה אסור להפלות בין אזרחים יהודים וערבים בהקצעת קרקעות מדינה.
החלטת בג''ץ התקבלה בעתירה שהוגשה מטעם זוג ערבים ישראלים מבקה אל גרביה, אשר ביקשו להתקבל ליישוב הקהילתי קציר, אותו הקימה הסוכנות.

בדיון שהועלה בישיבת הממשלה תמכו 17 חברי כנסת. השרים מרידור וסנה התנגדו, ושר המשפטים עצמו נמנע מכל התייחסות. השרה לימור ליבנת הביעה סיפוק מהצעת החוק וראתה בהצעה את נצחון האלו המצדדים במדינה יהודית ציונית דמוקרטית על פני אלו המכרים את מדינת כל אזרחיה, וכי הצעת התיקון אינה ''עוקפת בג''ץ'', כי אם ''משלימת בג''ץ''.

חברי כנסת מסיעות האופוזיציה גינו את החלטת הממשלה, ובתגובה אמר יו''ר האופוזיציה, יוסי שריד, כי ישראל הופכת למדינה היותר גזענית במשפחת המדינות הדמוקרטיות, וכי בקרוב תצטרך ממשלת ישראל לשלוח מכתב התנצלות למפלגתם של היידר באוסטריה ולה פן בצרפת.

קישורים:
דווח Ynet בנדון
עיתון ''הארץ'' על הנושא


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


סגרגאציה VS אפלייה מתקנת
אלכסנדר מאן (יום שני, 08/07/2002 שעה 3:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצעת תיקון חוק מקרקעי ישראל של ח''כ דרוקמן הינה למעשה נסיון חיזוק הטאבו האחרון של אידיאולוגיית הסגרגאציה הציונית, במסגרת המאבק על פני החברה הישראלית-יהודית המשוסעת והמקוטבת כאחד.

הצעת תיקון חוק זה הינה בחזקת נסיון לקדם את האינטרס של נתיני החברה המוגדרים כיהודים, וכשכזו להפלות את אלו שאינם נמנים על באי קבוצה זו. זהו נסיון נוסף לשמר את רעיון הסגרגאציה הישראלי בתוך שטחי הקו
הירוק - רעיון אשר עליו יש לקיים לשיטתי דיון כללי ומלא ללא כל קשר לנסיון תיקון החוק.

ככלל יש לברך על נסיון ביטול הסגרגאציה הישראלית ולגנות את הצעת תיקון החוק לשיטת ח''כ דרוקמן, אך אין לשכוח כי כל כל נסיון לפתיחתה המאולצת של החברה הישראלית בתוך שטחי הקו הירוק בכוון אופציית התיישבות יחידים ערבית ביישובים קהילתיים יהודיים, ללא מתן אופצייה זו באופן דו כווני - הינה בחזקת 'אפלייה מתקנת' אשר אותה אני שולל לשיטתי.

יוצא איפוא כי ביטול הסגרגאציה הישראלית חייב להיות מלווה בתהליך חילונה של חברה זו, ובפתיחתה עבור כל אדם הנושא נתינות ישראלית במסגרת מימוש זכויותיו לחוקי אישות בלתי מפלים לצד זכות למגורים בכל מקום שיחפוץ
בו - שפירושו היחידי בשטח הוא אופציית התיישבות יחידים ערבית בערים ובישובים ישראלים לצד התיישבות יחידים יהודית ביישובים ערביים בתוך שטחי הקו הירוק, בהתאם לכוחות כלכלת השוק.
_new_ הוספת תגובה



בושה!
יובל רבינוביץ (יום שני, 08/07/2002 שעה 9:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ניתן להצדיק את האפליה המדהימה הזו. אין שום סיבה שבעולם שיישוב יורשה לדחות אנשים על סמך דתם, אמונתם או מוצאם. ההחלטה הזו היא גזענית.

מעבר לכך שהיא פשוט מטופשת. היא באה לענות על התחושות הקסנופוביות של חלק מהאנשים (ואולי אפילו חלק גדול מהאנשים. אין זה משנה). בטווח הארוך אסור לנו לפעול למען סגרגציה, אלא לשאוף לבטלה.

במקום לעשות את מירב המאמצים שערביי ישראל ייהנו מכל מה שיש לחברה הישראלית להציע, כולל שירות בצה''ל וחיים בחברה מודרנית, אנו מונעים את הגישה שלהם. כך משאירים אותם בכוח בחברה הערבית הסגורה והפרימיטיבית, עם מיעוט התשתיות, החינוך הפטריארכלי והעתיד המוגבל.

השיטה היעילה ביותר להילחם במה שהאנשים מכנים 'הסכנה הדמוגרפית' היא פשוט להשוות את החברה היהודית לחברה הערבית. כל סגרגציה מלאכותית תעמיק את הקיטוב ואת השנאה, ותחריף את תחושת הערבים שאין זו מדינתם.

שלא לדבר על כך שהחוק מיותר אפילו אם המטרה היא למנוע מערבים להתגורר ביישובים יהודיים, מטרה שאינה לגיטימית. הוא מעיד על כך שכותבי החוק אינם מכירים את החברה הערבית. גם החברה הפלשתינאית וגם החברה הבדואית בארץ נשענות על מבנים חמולתיים. פירוש הדבר הוא שרוב הערבים מעדיפים לגור קרוב למשפחת המוצא שלהם. הקלות שבה יהודים ישראלים עוברים לגור במקום מרוחק בארץ עם התבגרותם אינה מובנת מאליה בחברה כזו, ועלינו דווקא לעודד מגמה של התרחקות מהמבנה החמולתי המסורתי לכיוון המודרנה.

יכול מישהו לטעון שהמגמה היא להפריד מבלי להפלות, 'נפרד אך שווה'. מצטער. זה לא הולך. ולא שלא ניסו. בארה''ב בשנות החמישים היו מושבים נפרדים באוטובוסים ללבנים ולכושים, והמשאבים הוקצו בנפרד. לא משנה כמה שתנסה, החברה העשירה יותר תצליח לקחת את המשאבים הטובים יותר. בית המשפט האמריקאי קבע שההפרדה מנוגדת לחוק, והיא בוטלה. אינני מתלהב באופן אוטומטי מכל מה שהוא אמריקאי, אך במקרה הזה צדק בית המשפט לחלוטין.

מכל ההחלטות של ממשלות ישראל, ראוי שהחלטה זו תיזכר לדיראון, שיתנערו ממנה מהר ככל האפשר, ושאם אפשר ישים בית המשפט או בית המחוקקים קץ מהיר להחלטה האומללה הזו.
_new_ הוספת תגובה



יובל, קיבלת תמיכה לא תפויה דווקא מבני בגין
בועז א. (יום שני, 08/07/2002 שעה 22:14)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רצ''ב לינק.
מעניין מדוע הוא בחר דווקא להגיב על נושא זה ולשבור שתיקה של 3 שנים.

קישורים:
ראיון עם בני בגין: http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-1987394,00.h...
_new_ הוספת תגובה



תמיכה צפויה גם צפויה
רפי גטניו (יום שני, 08/07/2002 שעה 22:58)
בתשובה לבועז א.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא פלא שהוא הזדעק, למי שזוכר מה הוא אמר לגבי רעיונות הטרנספר של גנדי.

הימין האידיאולוגי בארץ , הפסיד את אחד מאלה שהיו מסוגלים להנהיגו אילו לא פרש מהחיים הציבוריים.

החיים הציבוריים בארץ בכלל היו יוצאים נשכרים אילו הוא ושכמותו היו שותפים לעשיה הפוליטית. ואת זה אני אומר כאיש שמאל, שחולק על דרכו ומשנתו בעניין ארץ ישראל.

כמה טוב לדעת, שקיימים עדיין יריבים פוליטיים שיש איתם בסיס משותף , וערכי יסוד משותפים, מעבר למחלוקות הפוליטיות של כאן ועכשיו.
_new_ הוספת תגובה



אופיה של הציונות
אורי מילשטיין (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 6:30)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד בן גוריון ועמו רוב המנהיגים המנהיגים המיסדים היו בעד מתן קרקע ליהודים בלבד בנסיבות דומות של המקרה הנוכחי. האסטרטגיה שלהם היתה לנהוג בדרך הזאת ולהסוות אותה. מובאות מדבריהם אינן מיצגות אותם כי היה אצלם ער בין דברים לבין מעשים.

מדינת ישראל נבנתה בדרך שיובל ואחרים מכנים ''בושה''. זה הטיעון המרכזי של ההיסטוריונים הפוסט ציונים כמו אילן פפה. רוב הציבור ברח מן הנושא בעזרת היסטוריה מיתולוגית של מדינת ישראל ובעיקר של מלחמותיה. אך הנושא רדף אחרינו ואי אפשר להתחמק ממנו. הבעיה איננה מתן זכות מגורים לערבי בקציר אלא אופיה של הציונות.
_new_ הוספת תגובה



והרי מימוש חזונו של ז'בוטינסקי על בן נצרת ובן ערב
רפי גטניו (יום שני, 08/07/2002 שעה 11:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על ידי הבת המסורה של המשפחה הלוחמת לימור לבנת.
החלטה זו , שעברה ללא התנגדות קרנפי העבודה הדבוקים לכסאותיהם, היא עוד ציון בדרך להפיכתה של מדינת ישראל למדינת אפרטהייד.
על החלשים , המיעוטים והשונים בחברה לקחת לתשומת ליבם כי גזענות רק מתחילה עם הערבים, והמשכה יהיה קיפוחם ונישולם שלהם מנכסיהם הדלים.
אני רק מקווה שחוק זה יעצר על מפתנו של הבג''ץ ולא יעבור.

לסיום , מילה טובה לאיש הדר אמיתי, שאפשר להתנגד לדיעותיו, אך בימים אפלים אלה , מזדקר כמיגדלור בוהק המאיר למרחקים. הכוונה כמובן לדן מרידור.
_new_ הוספת תגובה



השרה המסורה היא ''במקרה'' גם שרת החינוך של ילדנו
שקד (יום שני, 08/07/2002 שעה 12:53)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ותזכורת:
זו האישיות שתעמוד (וירטואלית) ותקדם את ילדי כיתה א' בעוד חודשיים.
_new_ הוספת תגובה



אכן לא במקרה
רפי גטניו (יום שני, 08/07/2002 שעה 13:59)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזו לא פעם ראשונה , שבתחומים בהם היא עוסקת הגזענות מרימה ראש.
לפני כחודש העליתי בפורום את נושא הגזענות שבתחום הטפול של משרדה - בנושא האתיופים.
מפחיד.

הקישור לדיון שהתנהל בפ.א.צ. מצ''ב

קישורים:
גזענות בתוכנו , ותגובת השלטונות: דיון 341
_new_ הוספת תגובה



ואח''כ באים בטענות אל בני הנוער
שקד (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 0:08)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האלימים, הגסים וחסרי התרבות.
מפחיד ועצוב.
_new_ הוספת תגובה



יפי הנפש מתעלמים בצביעות
שחור תלתלים (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 23:54)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה מה שהיה קורה לולא החוק החדש:
ילדיו של אותו תושב ערבי ילכו לגן עם ילדי הישוב היהודי. ילכו לבית הספר היהודי, עם הילדים היהודיים. הם יחוגו אתם את ראש השנה, את חנוכה, את יום העצמאות? מה עם טקסי יום השואה, יום הזיכרון?
יבוא אותו מתיישב ערבי וידרוש משרת החינוך, אותה שרת החינוך, להקים גן מיוחד לילדיו, או לפחות להביא גננת ערביה שתלמד את חגי האיסלם. אפשר לפתח את התחזית עוד ועוד, וזה בדיוק כוונתו של הערבי, שמכל האפשרויות העומדות לפניו בחר דווקא לגור עם היהודים, שכלפיהם התבטא בשנאה תהומית בעבר הלא רחוק.
_new_ הוספת תגובה



חלק מ''יפי הנפש'' כבר שולחים את ילדיהם לגנים
שקד (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 14:03)
בתשובה לשחור תלתלים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משותפים. וראה איזה פלא - בגן גננת יהודיה וערביה, הילדים חוגגים חגים של שתי הדתות, ואפילו משחקים יחד בארגז החול...
ילדים, לשמחתנו, עדיין פתוחים מספיק לקבל כל אדם (גם בלונדיני וגם שחור תלתלים).
_new_ הוספת תגובה



ובעוד עשרים שנה גם יתחתנו ביניהם, איזה כיף.
נסים ישעיהו (יום רביעי, 10/07/2002 שעה 16:45)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ושוב: איני מתווכחת עם תפיסות של שחור ולבן
שקד (יום חמישי, 11/07/2002 שעה 1:08)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם יהדות הגולה לומדת עם נוצרים, גם היא מכירה את חגיהם, גם ילדיהם משחקים ביחד בגן השעשועים.
לאף אחד עוד לא הזיק לדעת קצת יותר. במקרה הגרוע ביותר זה העשיר את עולמו.
חתונה? דברים שבלב? שימצאו את הזיווג המתאים, והלוואי ויהיו להם חיים מאושרים.
אחוז המתגרשים בישראל(יהודים שהתחתנו ברבנות)לא הוכיח שאנחנו מוצלחים יותר.
_new_ הוספת תגובה



לשקד - כבר לא נשאר לנו מקום....
אודי (יום חמישי, 11/07/2002 שעה 22:11)
בתשובה לשקד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...ברגליים מרוב החורים של היריות,מה שנשאר זה לסיים את הסיפור עם יריה בראש וכמו שאני מכיר את העם הזה כל הסכויים שזה גם יקרה.
_new_ הוספת תגובה



אודי: מקריאה של תגובות קודמות שלך
שקד (יום חמישי, 11/07/2002 שעה 23:28)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מניחה שהעם עליו אתה מדבר הוא הפלסטיני.

אז שוב, לא מתווכחת עם עיוורי צבעים (במובן המטאפורי).
_new_ הוספת תגובה



מר רומן ברונפמן גם מתנגד לחוק (ע''פ דבריו ברדיו)
ישראלי (יום שני, 08/07/2002 שעה 13:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מפני שהדבר פוסל גם את כל הלא יהודים שעלו לארץ במסגרת חוק מלרכוש אדמה ביישובים אלה.
אולי בהזדמנות זו היה כדאי במיוחד למקטרגים להתייחס גם לחוק השבות. כל הטיעונים שמועלים נגד החוק הזה נכונים גם לגבי חוק השבות.

כדאי להתייחס גם לדברים שכתב יורם חזוני, מצ''ב לינק.

קישורים:
דברים שכתב יורם חזוני: http://www.azure.org.il/hebrew/10-editors.html
_new_ הוספת תגובה



גישה אלימינטיבית (סלקנית/מאיינת), מושכת אש
מיכאל מ. שרון (יום שני, 08/07/2002 שעה 13:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוקעה מצד שונאי ישראל שרק מחכים לאושר מסוג זה (למה עלינו לנגן להם ''מוצרט'' של ביטויי גזענות ושנאה יהודיים), ומבחינה פרגמטית - מיותרת לחלוטין.

שכן כשקיימת שנאה, ערבי לא ישוש לגור בסביבה לא ידידותית, וגם היהודי לא ישוש להתגורר בסביבת שכנים אנטישמים ערבים. ואם ובמידה ובמקומות בהם אין שנאה, מה הבעייה?

לשם מה לתת לגיטימציה למגמות סלקנות/איון באמצעות הצהרות? שהרי ממילא לא קיימת כאן בעיה מבחינה כלשהי (למשל מצב אפשרי של התישבות גורמים שוליים ונמוכים תרבותית ערבים חד-סיטרית בישוב אחר, באופן המגביר מאד את הפשיעה). ואם אין כאן בעיה כלשהי, לשם מה הצהרות סלקניות, הנשארות במישור ההצהרה?

עידוד מגמה סלקנית הינו מבחינת חרב פיפיות המעודד שנאה בין-תרבותית ושנאה בין קבוצות אתניות, כמו גם שנאה כלפי פרטים כאלה ואחרים (שנאת מזרחים, שנאת אשכנזים, שנאת חרדים, שנאת חילונים, שנאת אינטלקטואלים, שנאת אינדיוידואלים, שנאת מעשנים ושנאת רוכבי אופניים ועוד כהנה וכהנה, בחברה היהודית גופה.

אף אדם העמל לקיומו, כולל עובדים אינטלקטואליים (וגם יזמות כלכלית, גם המצאתיות ולמעשה כל יוזמה יצירתית/שכלית היא עבודה אינטלקטואלית), לא יוכל להסכים לגישה המשניאה אדם, ולמעשה שוללת את זכאותו לפרי עמלו כדין ומפחיתה מזכאותו להתקיים בכלל, תוך נרגנות אטומה ושוללת (פיחות אונטולוגי), בגלל גורמים לא רלוונטיים ומעבר לשליטתו: כגון העובדה שהוא ממוצא אירופי, או מזרחי, או כל דבר אחר שאינו קשור לתוצרי עמלו והשקעת מאמציו, והשולל ושונא מראש כל גילוי אישיותי והוויתי/עצמי שהתפתח עם השנים, כגון סגנונו ההבעתי/רגשי .

ואם מדובר במתן הכשר לבריונות, הרי שאנו חוזרים לתקופות קמאיות עריצות של מלחמת כנופיות בוזזים זו בזו בהם לא נותר לאדם מרחב נשימה והתפתחות, פרט למאבק השרדות יום יומי וחרוף ברוח שמתאר הפילוסוף האנגלי תומס הובס בן המאה ה- 17 בספרו ''לוויתן'' - מלחמת הכל בכל. התרבות החלה להתפתח עם כינון מוסד החוק ואכיפתו.
_new_ הוספת תגובה



אידיאל המדינה היהודית נעלה על אידיאל הדמוקרטיה
ישראלי פזיז (יום שני, 08/07/2002 שעה 21:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



החלטה מבורכת, כמעט חגיגית
אריה פרלמן (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 7:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם זאת, עצם העובדה שנדרש חוק שכזה, מעידה על המצב העגום שאליו הגענו.

לא מעט פעמים שמענו מאנשי השמאל קריאות בנוסח ''אהבת-אחים'' אל המתנחלים ביש''ע, פחות או יותר בזו הלשון:

אחינו היקרים, מתנחלי יש''ע הגיבורים. אתם חלוצי, הדור, נופת צופים שכמותכם, מיטב בנינו ומשוש נפשנו, אך אתם טועים ומטעים ומובילים את העם לאסון, בהתעקשותכם לממש בכל מחיר וללא מחשבה את החזון הצודק והנפלא של ארץ-ישראל השלמה לעם ישראל.

אנא אחים! עוד לא תמו משימות ציוניות מישראל! הרי לכם הנגב והגליל, משוועים להתיישבות יהודית ולהגשמה ציונית - והריהם לגיטימיים וכשרים למהדרין ולמקפידין.

(ובינינו, חברים יקרים - שאף אחד לא ישמע, יש שם מלא ערבים - פחד אימים! בואו נייהד את הגליל, ונמנע את שוד האדמות הבדואי בנגב... פססססססט! בואו!!!).

סוף ציטוט משוער ומשוחזר.

והנה, כאשר מקימה הסוכנות היהודית יישובים יהודיים בארץ-ישראל, תמצית הציונות והטעם לקיומה - קמים עלינו מיני אהרונים ברקים ומטיפים לנו כי אין ההתיישבות היהודית בארץ-ישראל - בכל נקודה בה - אין היא אלא ''גזענות'' ר''ל.

וכאשר מגיעים המתנחלים ואוהדיהם מהימין, ומנסים להסדיר בחוק את האמיתות היסודיות שעליהן עומדת מדינת היהודים - קמים עלינו לכלותנו בזעמם המילולי מיני השרידים - בעלי בריתם של האהרונים דלעיל.

יהודים וערבים הם שווים במדינת ישראל, אך לא כן העם היהודי והעם הערבי כיישויות קולקטיביות. זוהי תמצית ההגדרה העצמית הלאומית.

לכן, מובן וברור שבמדינה ערבית יהיה דגל ערבי-מוסלמי, אישים ערביים על המטבעות, סממני תרבות ערבית-מוסלמית על הבולים, ושבח לאללה ומוחמד נביאו בהמנונים (אם יש). ואיש מן היהודים לא יטען ל''אפליה דתית'', כיוון שהוא תובע מגן דוד על הדגל במקום הסהר, וכן הלאה.

''לך למדינה היהודית אם ברצונך בסמלים ובמדיניות לאומית יהודית'' - כך יגידו לו - ובצדק. ואילו כאן במדינה היהודית הופל הדבר ל''גזענות''.

והירהור לסיכום: אותו קעדאן, אשר זכה בניצחון בבג''ץ בניצחון מוחץ על הציונות והשיג את מלוא השיוויון כפי שהוא רואה אותו, במקום לשבח את נאורותה של מדינת ישראל ואת עצמאות מערכת המשפט, כפי שאולי ניתן היה לצפות ממנו -

קילל והתגולל על המדינה כ''יישות נאצית'' או מחמאה מעין זו.

ללמדך, שככל שתושיט את לחייך השניה - תמיד תיתבע להושיט את הלחי השלישית.
_new_ הוספת תגובה



הגבלה כלפי הפוגעים בזכות היהודים להגדרה עצמית
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 7:51)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או כלפי המחבלים בדמוקרטיה ואוטונומית הפרט בשם אי סובלנות הפאן-ערביות או יסודות עריצים ורומסניים באיסלאם. או הגבלה כלפי אלה שבהתארגנותם מובנים עקרונות אלה (הוועדות לצורך פגיעה בזכויות העם היהודי או כל עבירה אחרת).
_new_ הוספת תגובה



לתת פול-גז במהלך שני?
מיכאל מ. שרון (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 8:14)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש אלה החותרים לאיין את זכויות הלאום היהודי, וכנראה גם לאיין במובנים אחרים.

מאידך, יש הרוצים להעצים את הדברים בכוון הפוך, באופן מוקצן במקצת. ישראל אינה פועלת בחלל ריק.
ישראל, התלוייה בסחר החוץ, ביבוא חומרי גלם (שלא כדרום אפריקה), וציוד צבאי, באומות העולם, אינה יכולה להגזים, בכונים שממילא אינם נחוצים, כל עוד לא קיימת בעייה ממשית שיש לתת מענה עליה.

העושים זאת דומים לנהג הנותן פול-גז במהלך שני. הדבר משבש מערכות במכונית, ומביא עליו את שבט זעמם של צופרי מכוניות אחרות. וגם עוקפים אותו.
_new_ הוספת תגובה



מדאיג ולא מפתיע
רפי גטניו (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 10:22)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי זוהי דרכם של הגזענים, וככל שיעצימו כן ימשיכו בהצרת צעדיהם של המיעוטים, השונים והאחרים. אם החלטתם זו תעבור בסופו של דבר (מה שעוד לא בטוח בשלב זה - לשמחתי), השלב הבא שלהם יהיה איסור על שכירת נכסים ועסקים במגזר היהודי, ואח''כ איסור תנועה, ואח''כ איסור נשימה.
זה צריך להדאיג כל אדם הגון בחברה שלנו, ולו מהטעם הפשוט שהרעב של אותה מפלצת גזענית , לא יירגע. כאשר תסיים אותה מפלצת גזענית לטפל בערבים. היא תעבור לטפל במגזרים אחרים, וכאן כל אחד חשוף למלתעותיה שאינה יודעת שובע.

מקורותיה של הגזענות אינה אהבת ארץ ישראל, אלא רגשי נחיתות הנובעים מפחד מפני האחר והשונה, המתורגמים לשנאה. בכאוס הכללי הקיים כיום, לא קשה לרתום את ההמון לקריאות של ערבים החוצה , או מוות לערבים. לכן אני כל כך מעריך את בני בגין ודן מרידור שהציגו באומץ לב דעה שפויה.
_new_ הוספת תגובה



האם החג הנדון הוא ט' באב?
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 09/07/2002 שעה 20:17)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל, המדינה היא מדינתו של העם היהודי. בדגלה, בהימנונה בטקסיה. עכשיו הסבר לי בבקשה כיצד יכול מקום מגוריו של אדם לשנות זאת.

אם מאן דהוא בוחר להתגורר בבאר שבע במקום באום אל פחם, כיצד משתנה אופיה היהודי של המדינה. אתה יודע מה? בוא ונקצין את העסק. נניח שכל היישובים הערבים בארץ מחליטים להתפרק, וכולם עוברים לגור ביישובים שעד אותו רגע יש בהם רק יהודים. כיצד משנה הדבר את סממני המדינה היהודיים?

אתה כותב: ''יהודים וערבים הם שווים במדינת ישראל, אך לא כן העם היהודי והעם הערבי כיישויות קולקטיביות. זוהי תמצית ההגדרה העצמית הלאומית.''

נכון, והעם הערבי לא בא בדרישה לגור בקציר. הגיעה משפחה ערבית אחת. אם ערבים ויהודים שווים במדינת ישראל, אסור למדינה בכלל לדון בלאומיותו של המתגורר, אלא באזרחותו בלבד.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי