פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(בא סט) רצח חפים מפשע
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 30/01/2009 שעה 4:04)


(בא סט) רצח חפים מפשע

נסים ישעיהו



הבעיה כעת היא שאומות העולם ובעיקר האויבים הישירים שלנו, אימצו לעצמם את פטנט המוסריות המזויפת והם דורשים מאתנו, לא מעצמם כמובן, לנהוג על פי כללי ''המוסר'' שהכתיבו לנו ההוזים שלנו.
בעקבות ''מבצע עופרת יצוקה'' ועוד קודם לכן, כלי הנשק היעיל ביותר שנוקטים בו שונאי ישראל, הוא האשמת חיילי צה''ל ברצח חפים מפשע. מבחינתם, כללי המשחק חדים וברורים: מצד אחד, לערבים מותר לכוון טילים לעבר בתי ספר, גני ילדים, מרכזי קניות; כל מעשה שלהם הוא כשר ונכלל במסגרת ההתנגדות הלגיטימית כלפי הנוכחות היהודית במזרח התיכון. כל מעשה, לרבות ירי מכוון של צלף לעבר תינוקות בעריסה או בעגלת הטיול. רציחות אלו אינן פשעים נגד האנושות; אלה אמנם ביטויים של שנאה רצחנית, אבל הם לגיטימיים כי הם מכוונים נגד הכובשים. מצד שני, היהודים – להם מוכנים לסלוח איכשהו על חיסול ממוקד של רוצח ידוע זה או אחר, ובלבד שיפגעו בו בלבד. שחס וחלילה לא ייפגעו ''בלתי מעורבים'' המצויים בקרבתו.

כידוע, שנים רבות הסתמכו הרוצחים על המוסריות המזוייפת שלנו, ונהגו לארגן לעצמם חומת מגן של בלתי מעורבים. כתוצאה מכך נמנעו חיילי צה''ל מלפגוע בהם מחשש שייפגעו גם חפים מפשע כביכול, ואת המחיר שילמנו כולנו בדם חיילים ואזרחים שנשפך לשוא. כאמור, ההתנהלות הזאת נמשכה שנים רבות ועלתה לנו ביוקר רב. כנראה, מתישהו נפל האסימון אצלנו ובמבצע האחרון פגעו במרצחים, גם אם אלה פעלו מתוך מבנה שהיה מקום להניח שהוא מאוכלס בבלתי מעורבים. בדרך הטבע נפגעו גם נשים וילדים שהמרצחים השתמשו בהם כבמגן אנושי, ועל כך מאשימים את חיילי צה''ל בפשעים נגד האנושות ר''ל. מגישים נגדם כתבי אישום במדינות שונות שנטלו לעצמן את הזכות להכתיב לזולתן נורמות של מוסר, ובכך מוגבל חופש התנועה שלהם, מחשש שייעצרו באותן מדינות ויידרשו לעמוד למשפט על פשעיהם כביכול.

ואצלנו – השפויים בעיני עצמם מאשימים את העולם במוסר כפול, בטיעונים שהובאו לעיל פחות או יותר; מתחוללות זוועות בחלקים שונים של העולם, זוועות שמבצעים בעיקר מוסלמים, אבל איש אינו מתרגש מהן, להם מותר. לעומת זאת – אנחנו נאלצים להתגונן מפני הרוצחים, ואם תוך כדי התגוננות פוגעים בבלתי מעורבים, כל העולם קופץ. יחס ממש לא הוגן. עובדתית, לכאורה יש בסיס להאשמה זו, אבל דומני שלא תהיה זו טעות לקבוע שאנחנו המצאנו את המוסר הכפול שמופעל כלפינו, לא אומות העולם המציאו אותו. אנחנו אלה שבמשך עשרות שנים הפקרנו את חיינו למרצחים, בכל מקרה של חשש לפגיעה בחפים מפשע. המוסר הכפול הוא שלנו, והעולם רק אימץ אותו לעצמו, ביחס אלינו.

אז נכון שאצלנו התחולל שינוי. אולי המדינאים הבינו שבדרך הקודמת אנחנו מעודדים את אובינו ולמעשה מזרזים את סופנו, ואולי, מה שיותר סביר, אנשי הצבא כפו על המדינאים את השפיות. אינני יודע מה היה התהליך, אבל מה שברור זה שהתוצאות בשטח הרבה יותר טובות מכפי שהיו אילו המשכנו לפעול על פי הכללים הישנים. אלא שכעת יש בעיה כאמור; מגישים תלונות נגד אנשי צבא שהיו ''מעורבים ברצח חפים מפשע'' ר''ל, והם עלולים להיאסר באיזשהו מקום בעולם רק משום ששונאי ישראל דורשים מהם את מה שעד לא מזמן דרשנו מהם אנחנו. אני מניח שבמסגרת הזאת לא נוכל לפתור את הבעיה, וגם אין זה תפקידנו, אבל אולי, מתוך התבוננות בפרשת השבוע שלנו, נוכל להצביע על שורשיה ובכך לסייע במשהו גם לפתרון עתידי.

השבת אנחנו קוראים את הפרשה השלישית בספר שמות, פרשת בֹּא. בפרשה הקודמת, פרשת וָאֵרָא, קראנו שהמצרים חטפו שבע מכות וזה לא הספיק כדי לשכנע את פרעה לשחרר את בני ישראל. בשבת זו אנחנו קוראים על שלוש מכות נוספות, שביחד משלימות את הסדרה לעשר מכות, שבעקבותיהן פרעה מבקש מבני ישראל שישחררו אותו מנוכחותם ומהר ככל האפשר. לכל אורך הדרך – מי שהתעקש להמשיך להחזיק בבני ישראל כעבדים, היה פרעה. אפילו חרטומי מצרים זיהו שהמשך ההתעקשות להחזיק בבני ישראל מוביל לחורבן (שמות י'): ז וַיֹּאמְרוּ עַבְדֵי פַרְעֹה אֵלָיו, עַד-מָתַי יִהְיֶה זֶה לָנוּ לְמוֹקֵשׁ–שַׁלַּח אֶת-הָאֲנָשִׁים, וְיַעַבְדוּ אֶת-ה' אֱלֹקֵיהֶם; הֲטֶרֶם תֵּדַע, כִּי אָבְדָה מִצְרָיִם. פרעה כמעט משתכנע: ח וַיּוּשַׁב אֶת-מֹשֶׁה וְאֶת-אַהֲרֹן, אֶל-פַּרְעֹה, וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, לְכוּ עִבְדוּ אֶת-ה' אֱלֹקֵיכֶם; מִי וָמִי, הַהֹלְכִים. אבל כאשר הוא שומע ממשה שכולם אמורים לצאת ממצרים, גם הזקנים ואפילו התינוקות שבעריסה, הוא מגיב בזלזול: י וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, יְהִי כֵן ה' עִמָּכֶם, כַּאֲשֶׁר אֲשַׁלַּח אֶתְכֶם, וְאֶת-טַפְּכֶם; רְאוּ, כִּי רָעָה נֶגֶד פְּנֵיכֶם. יא לֹא כֵן, לְכוּ-נָא הַגְּבָרִים וְעִבְדוּ אֶת-ה'–כִּי אֹתָהּ, אַתֶּם מְבַקְשִׁים; וַיְגָרֶשׁ אֹתָם, מֵאֵת פְּנֵי פַרְעֹה.

להבהיר מראש את כללי המשחק

משה ואהרון אמנם גורשו מלפני פרעה, אבל המכה שהבטיחו לו הגיעה ובגדול: יד וַיַּעַל הָאַרְבֶּה, עַל כָּל-אֶרֶץ מִצְרַיִם, וַיָּנַח, בְּכֹל גְּבוּל מִצְרָיִם: כָּבֵד מְאֹד–לְפָנָיו לֹא-הָיָה כֵן אַרְבֶּה כָּמֹהוּ, וְאַחֲרָיו לֹא יִהְיֶה-כֵּן. טו וַיְכַס אֶת-עֵין כָּל-הָאָרֶץ, וַתֶּחְשַׁךְ הָאָרֶץ, וַיֹּאכַל אֶת-כָּל-עֵשֶׂב הָאָרֶץ וְאֵת כָּל-פְּרִי הָעֵץ, אֲשֶׁר הוֹתִיר הַבָּרָד; וְלֹא-נוֹתַר כָּל-יֶרֶק בָּעֵץ וּבְעֵשֶׂב הַשָּׂדֶה, בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם. התיאור הזה אומר בבירור כי לא פרעה לבדו נפגע ממכת הארבה, כל המצרים נפגעו. לכאורה, מי שהתעקש מול משה ואהרון היה רק פרעה, אז מדוע נפגעו המון העם? ועוד, לפני כמה פסוקים ראינו שהחרטומים מייעצים לפרעה שַׁלַּח אֶת-הָאֲנָשִׁים, ולא כתוב שמהם נמנעה המכה, מדוע? מה, כולם נענשים בגלל עקשנות של איש אחד?!

אני מניח שאפשר למצוא אצלנו יפי נפש בעיני עצמם, שישמיעו טענות כאלה נגד אכזריותם כביכול של משה ואהרון. בעצם, נגד האכזריות כביכול של אלקי ישראל. כידוע, מדי פעם הם משמיעים קולם בניסיון לצנזר את התנ''ך ר''ל, ולחתוך ממנו פרקים שמספרים על מה שנראה להם כאכזריות, בלי להביע הסתייגות ממנה. בדרך כלל הם גם נביאי המוסר המזויף שאמנם הכה בנו רבות וקשות בשנים האחרונות, אבל הם מוכנים להמשיך לשלם את המחיר. לתפיסתם, צה''ל אמור להמשיך באותו קו גם אם זה ימשיך לעלות לנו במחיר דמים כבד. אם ההשקפה שלהם היתה שולטת בעם ישראל, הוא היה חדל להתקיים מזמן ח''ו. אמנם בעשרות השנים האחרונות הם שהכתיבו את הקו ''המוסרי'' אבל כאמור, כעת באה התפכחות שאת תוצאותיה ראינו בעזה לאחרונה.

הבעיה כעת היא שאומות העולם ובעיקר האויבים הישירים שלנו, אימצו לעצמם את פטנט המוסריות המזויפת והם דורשים מאתנו, לא מעצמם כמובן, לנהוג על פי כללי ''המוסר'' שהכתיבו לנו ההוזים שלנו. דומני כי התשובה היחידה לאלה, לאומות העולם המבקשות לשפוט אותנו, נתונה בתורה בכלל ובסיפור יציאת מצרים בפרט; תשובה זו תתקבל אצלם בלי ספק, כי הם מאמינים בתנ''ך. לקראת הפגישה הראשונה עם פרעה, מצטווה משה (פרק ד'): כב וְאָמַרְתָּ, אֶל-פַּרְעֹה: כֹּה אָמַר ה', בְּנִי בְכֹרִי יִשְׂרָאֵל. כג וָאֹמַר אֵלֶיךָ, שַׁלַּח אֶת-בְּנִי וְיַעַבְדֵנִי, וַתְּמָאֵן, לְשַׁלְּחוֹ–הִנֵּה אָנֹכִי הֹרֵג, אֶת-בִּנְךָ בְּכֹרֶךָ. דברים ברורים ומראש. שלא יהיה מקום לאי הבנות, בני בכורי חופשי או בנך בכורך מת, הבחירה בידיך. פרעה הבין היטב את שנאמר לו, הוא רק לא האמין שזה עלול לקרות לו ועל כך שילם ביוקר רב.

בשנים קודמות די הארכנו בעניין מכות מצרים. אולי לא מספיק, אבל ניסינו להבין את הראש של פרעה ואת הבסיס לעקשנות שלו. ראינו שמשלב מסוים ואילך הוא כבר מכיר בכוחו הבלי מוגבל של ה' שבשליחותו פועל משה, אבל כשזה מגיע למכה הסופית, מכת בכורות, פתאום הוא מעז פניו כלפי משה ומזהיר אותו: כח וַיֹּאמֶר-לוֹ פַרְעֹה, לֵךְ מֵעָלָי; הִשָּׁמֶר לְךָ, אַל-תֹּסֶף רְאוֹת פָּנַי–כִּי בְּיוֹם רְאֹתְךָ פָנַי, תָּמוּת. הוא לא מאמין שתיתכן מכה כזו ועל כן הוא מרשה לעצמו לדבר כך אל משה. ומשה מסכים אתו בעניין הפגישה הנוספת: כט וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, כֵּן דִּבַּרְתָּ: לֹא-אֹסִף עוֹד, רְאוֹת פָּנֶיךָ. בכל זאת הם נפגשים שוב, אבל זה קורה לאחר שפרעה מגלה כי מה שלא האמין שיכול לקרות, אכן קרה:

(פרק י''ב) כט וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה, וַה' הִכָּה כָל-בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִבְּכֹר פַּרְעֹה הַיֹּשֵׁב עַל-כִּסְאוֹ, עַד בְּכוֹר הַשְּׁבִי אֲשֶׁר בְּבֵית הַבּוֹר; וְכֹל, בְּכוֹר בְּהֵמָה. פרעה יודע שרק אל עצמו הוא יכול לבוא בטענות; מראש הוא הוזהר שמכה זו צפויה לבוא, וזילזל. תשע המכות שחטף, בעוצמה גוברת והולכת, לא הספיקו כדי לשכנע אותו שגם המכה האחרונה עלולה אכן להגיע, והנה היא באה. ל וַיָּקָם פַּרְעֹה לַיְלָה, הוּא וְכָל-עֲבָדָיו וְכָל-מִצְרַיִם, וַתְּהִי צְעָקָה גְדֹלָה, בְּמִצְרָיִם: כִּי-אֵין בַּיִת, אֲשֶׁר אֵין-שָׁם מֵת. לא וַיִּקְרָא לְמֹשֶׁה וּלְאַהֲרֹן לַיְלָה, וַיֹּאמֶר קוּמוּ צְּאוּ מִתּוֹךְ עַמִּי–גַּם-אַתֶּם, גַּם-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וּלְכוּ עִבְדוּ אֶת-ה', כְּדַבֶּרְכֶם. מסתבר שרק ככה זה עובד; המנהיג והעם הם חלקים של אותה ישות, וכאשר מתחייבת פגיעה, לא כל כך בוררים באיזו חלק של הישות פוגעים. אולי זה לא נעים, אבל אלה הם כללי ההישרדות.

פרעה מבין את זה וגם המצרים מבינים את זה. הגיע הזמן שגם אנחנו נבין ונשמיע את זה בגלוי; באיחור רב, אבל מוטב כעת מאשר בכלל לא. כל השנים אנחנו משקרים לעצמנו ולעולם בדבר המוסריות הנדרשת מאתנו כיהודים. העולם האמין לנו וכעת הוא מגיש לנו את השטר לפירעון. נחזור לעצמנו ונצא מזה, כהבטחת הנביא בהפטרת השבוע (ירמיהו ל'): י וְאַתָּה אַל-תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב נְאֻם-ה', וְאַל-תֵּחַת יִשְׂרָאֵל–כִּי הִנְנִי מוֹשִׁיעֲךָ מֵרָחוֹק, וְאֶת-זַרְעֲךָ מֵאֶרֶץ שִׁבְיָם; וְשָׁב יַעֲקֹב וְשָׁקַט וְשַׁאֲנַן, וְאֵין מַחֲרִיד. יא כִּי-אִתְּךָ אֲנִי נְאֻם-ה', לְהוֹשִׁיעֶךָ: כִּי אֶעֱשֶׂה כָלָה בְּכָל-הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הֲפִצוֹתִיךָ שָּׁם, אַךְ אֹתְךָ לֹא-אֶעֱשֶׂה כָלָה, וְיִסַּרְתִּיךָ לַמִּשְׁפָּט, וְנַקֵּה לֹא אֲנַקֶּךָּ.

ואז יהיה רק טוב ליהודים וגם לכל האחרים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


חזק וברוך
סתם אחד (יום שישי, 30/01/2009 שעה 4:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אין לשום מדינה זכות לרצוח ילדים ונשים
סתם אחד (יום שישי, 30/01/2009 שעה 7:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשם מלחמה כלשהי שמה שהם קוראים טרור.כי יש
בכלל ויכוחאם מעשי החמאס הם טרור או מלחמת
שחרור לאומי של העם הפלסטיני.הצורך שלנו לנמק
את הרצח בל מאות אזרחים הוא ילדותי ושקרני
וכל בר דעת מבין שאין כל סיבה ותירוץ אמיתיים
לרצח הזה זולת התאווה לרצח עצמה.
כל הטענות שכאילו החמאס פועל מאוכלוסיה אזרחית
או משתמש בילדים כחגורת הגנה, או שולח נשים שיתאבדו
במקום הוא שקר אחד גדול.

יזוגי אבטסגוזי
_new_ הוספת תגובה



אין לשום מדינה זכות לרצוח ילדים ונשים
סתם אחד (יום שישי, 30/01/2009 שעה 10:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה אומר שקר אחד גדול

יש קטעי וידאו שמראים הכל

ובעיקר חמאסניקים שחוטפים

ילדים ומחבאים מאחוריהם

אני ראיתי

מ. א.
_new_ הוספת תגובה



טעות בידך
אריק פורסטר (יום שישי, 30/01/2009 שעה 21:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואנא, הפסק להשתמש בהשוואות מוסריות. פתגם אנגלי אומר ש''השוואה מוסרית היא נשקו האחרון של הנבל'' ואכן, בלי שום קשר למה שהאויב עושה, אנו חייבים להתקומם למראה פשעי מלחמה ישראלים. אין לראות בכך ''אהבת חמאס''.

מה שעוללנו במסדר סיום בית הספר לשוטרים הוא פשע מלחמה הדומה מאוד למה שהצבא רוסי עשה בטבח יער קאטין. אלה שמצדיקים את הטבח בשוטרים ובאוכלוסיה האזרחית מפגינים שתי תכונות שאין להתגאות בהן: חולשת אופי ושחיתות מוסרית.
_new_ הוספת תגובה



מוסר ..
סתם אחד (שבת, 31/01/2009 שעה 1:52)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את איזה מוסר מייצג מר פורסטר מלוס אנג'לס?

ואיזה נבלים ןבעלי חולשת אופי ושחיתות מוסרית רצים ואוחזים במוסר שמייצג אריק פורסטר?
_new_ הוספת תגובה



מוסר ..
אריק פורסטר (שבת, 31/01/2009 שעה 2:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. מה הקשר בין מקום מגורי ותוכן הודעתי?

2. אם אתה רוצה להתווכח על מוסר, כדאי שתתחיל בכך שתזהה את עצמך.
_new_ הוספת תגובה



מוסר ..
סתם אחד (שבת, 31/01/2009 שעה 5:03)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הוא זה שדואג הדגיש את עובדת היותך תושב לוס אנג'לס.
ויש לך את החוצפה ללמד אותנו, שחוטפים רקטות על הראש איך להגן על עצמנו.

לכן אתה מתבקש להכות על לבך בלבד, לדאוג למוסר הפרטי האישי שלך, ולא לתחוב את אפך וללמד אחרים איך להגן על עצמם.
_new_ הוספת תגובה



מוסר ..
אריק פורסטר (שבת, 31/01/2009 שעה 20:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אתה הוא זה שדואג הדגיש את עובדת היותך תושב לוס אנג'לס.''

- שקר.

''ויש לך את החוצפה ללמד אותנו, שחוטפים רקטות על הראש איך להגן על עצמנו.''

- היות ואינך מזהה את עצמך, אני מניח שאתה תושב הרצליה פיתוח. אנא ספר לי על הרקטות שאתה חוטף על הראש.

''לכן אתה מתבקש להכות על לבך בלבד, לדאוג למוסר הפרטי האישי שלך, ולא לתחוב את אפך וללמד אחרים איך להגן על עצמם.''

- את הטפות המוסר שלך תפנה לאשתך ולילדיך. אותי הן אינן מעניינות.
_new_ הוספת תגובה



מוסר ירוד.
סתם אחד (יום ראשון, 01/02/2009 שעה 13:17)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענותיך לא ברורות ומצביעות על מוסר ירוד.
עובדת מקום המגורים שלך חשובה מאוד מאוד כדי הוא התוחב את אפו ומנסה להטיף מוסר ללמעלה ממליון איש הסובלים יום יום מהפגזה של רקטות מכוון עזה.
אם היית גר באחד מהמקומות המופגזים אןלי היתה לך זכות מוסרית לדרוש ממשלת ישראל לבצע פעולת שיטור כבקשתך, ולשלוף את פושעי החמאס בשעה שהם יורים על ילדיך בהסתתרם באוכלוסיה אזרחית.
אם ילדיך , או אתה עצמך הייתם בין החיילים אותם אתה רוצה לסכן, שילכו וישלפו את הנחשים ממאורתם ניחא.
אבל אתה יושב לך בלוס אנג'לס, ושופע עצות ''מוסריות '' לי הישראלי שבניו משרתים בצבא ביחידות קרביות בשדה הקרב של עזה.
אתה איש צבוע ומושחת MR FORSTER תדאג בבקשה למוסר של ממשלת ארצות הברית - בה אתה חי ביחסה לאומללים לחלכאים ולנדכאים שלה- ויסתבר לך כי גם קרוב לביתך יש הרבה הרבה מה לתקן.
_new_ הוספת תגובה



מוסר של פחדנים!
דוד סיון (יום ראשון, 01/02/2009 שעה 16:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה פורום של דיונים בו רשאי להשתתף כל מי שיודע לכתוב עברית. הדעות הן נושא הדיון ולא הפרטים האישיים או מקום מגוריו של המשתתף. בהתאם פורסטר רשאי להשתתף בדיונים ללא צורך להתנצל על מקום מגוריו.

אתה שתוקף את פורסטר בגין מקום מגוריו מתחבא (לא מזדהה) כדרכם של פחדנים. הפחדנות הזאת אינה בסיס אמין להטפת מוסר או לטענה שאתה ישראלי בכלל. הפחדנות הזאת היא כנראה רמז לעובדה שאינך בטווח הטילים.
_new_ הוספת תגובה



מוסר של פחדנים!
סתם אחד (יום ראשון, 01/02/2009 שעה 17:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אזדהה שניה אחרי שעמיש, יוסלה, ושאר סיעני השמאל ותומכי החמאס יזדהו.
_new_ הוספת תגובה



מוסר של פחדנים!
דוד סיון (יום ראשון, 01/02/2009 שעה 18:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מוסר ירוד.
אריק פורסטר (יום ראשון, 01/02/2009 שעה 21:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אתה איש צבוע ומושחת MR FORSTER תדאג בבקשה למוסר של ממשלת ארצות הברית - בה אתה חי ביחסה לאומללים לחלכאים ולנדכאים שלה- ויסתבר לך כי גם קרוב לביתך יש הרבה הרבה מה לתקן.''

- אני מצדד בפעולות הגנה צבאיות שבהן נשמרת הפרופורציה ושבהן אין האוכלוסיה האזרחית מהווה מטרה בפני עצמה. לתומי סברתי שטבח אזרחים מסוג פעולת כפר קיביה וסיפורי ''גבורתו'' של מאיר הר-ציון שייכים להיסטוריה בה אין אנו גאים במיוחד.

כאזרח ישראלי חובתי להוקיע את מה שראוי להוקעה - גם בארץ וגם בארה''ב. אם כל מה שיש לך להגיד מבוסס על מקום מגורי ולא על מה שכתבתי, כנראה שנימוקיי משכנעים וטובים.
_new_ הוספת תגובה



מוסר ירוד.
סתם אחד (יום שני, 02/02/2009 שעה 4:15)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הכבוד למה שאתה מצדד בו.
הדיון לא נסוב על טבח קלקיליה או מאיר הר ציון.
כולנו מוקיעים את מה שראוי להוקעה.
האזרחים אינם מטרה בפני עצמה -שטות לחשוב שמדינת ישראל דוגלת בפגיעה באזרחים. רוב אזרחי ישראל אף הם נגד פגיע הסתמית באזרחים.
מה שנטען נגדך עמוק יותר מהסתמכות על מקום מגוריך שחשוב אף הוא להבהרת המוסריות של טיעוניך.
_new_ הוספת תגובה



מוסר ירוד.
סתם אחד (יום שני, 02/02/2009 שעה 9:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההרג של משפחות שלמות שהסתתרו בבתיהן או במתחמים מסומנים של האו''ם
בידי צה''ל הוא עובדה. גם ההרג של משפחה בת תשע נפשות של מפקד חמאס אינו מוצדק. ישראל נלחמה הפעם כמוגת-לב, ו'חיסלה' משפחות שלמות בתירוץ של המלחמה בטרור. גם ארה''ב שהמציאה את ה'מלחמה בטרור' כדי לכבוש את עיראק לא מאמינה לתירוצים הישראליים הפעם. בוצעו פשעי מלחמה. עצם היציאה למבצע הצבאי בתנאים אלה היא בגדר פשע - יציאה למבצע צבאי שתוצאותיו ידועות מראש, כפי שמתברר מההתנגדות המחלקה המשפטית של צה''ל עצמו למבצע לפני תחילתו.

אם יש למי מתומכי המבצע עובדות (לא תירוצים וסיבות) להביא לשולחן, שסותרות את מה שידוע על המבצע הצבאי בעזה, מתכנונו ועד לתוצאותיו הרות הגורל, יהיה מעניין לשמוע. אך השכתובים והתירוצים והאפולוגטיקה היהודית של 'מסכנים אנחנו' מצד אחד ו'הנקמה היא שלנו' מצד שני, לא משכנעים אף אחד. זה לא המקום לתרפיה קבוצתית, אלא לבקשת מחילה וסליחה מעם שלם היושב בשטחים, שישראל אך זה כבר סיימה להרוג בו ללא הבחנה. ואם אין ביהודים (או כך הם קוראים לעצמם בימים אלה) החיים בישראל מספיק כבוד וחמלה כדי לאפשר לעזתים להתאבל על מתיהם לפני שאנו מתחילים במסע התעמולה שנועד לרצות את כבודנו האבוד, לפחות שבו בשקט בפינה אפלה בסלון ותחשבו על מה שישראל עשתה בשמנו. אין לאף אחד בושה בארץ הזאת.
_new_ הוספת תגובה



מוסר ירוד.
אריק פורסטר (יום שני, 02/02/2009 שעה 20:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התבלבלת בטבחים. קיביה, לא קלקיליה.
_new_ הוספת תגובה



מוסר ירוד.
סתם אחד (יום שני, 02/02/2009 שעה 21:24)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בטח אם תקמט את המצח אז תמצא גם פעולה שעשינו בקילקיליה. זו לא הבעיה. הבעיה היא האידיאולוגיה שעומדת בגורם למלחמה. מבחינת הפלסטינים המלחמה היא צורך קיומי שלהם שמשמעותו חיסול ישראל. מבחינת ישראל זה בכרח להגנת הקיום. אסור לשכוח את הנתון הבסיסי הזה כשמנתחים את האירועים לאורך כל הסכסוך.

לכן גם המילה ''פרופורציונית'' מיותרת ולא רלוונטית. כשנלחמים אין פרותורציות בין גודל הכוח של שני הצדדים, צורך הלחימה והיעדים. מכאן שכל הדרישה הזאת ל'מלחמה פרופורציונלית'' היא קישקוש בלבוש והתחסדות שווא שמונעת מישראל להכריע אחת ולתמיד את הטרוריסטים. בכל אנחנו מסייעים לטרור הפלסטיני לשמר את עצמו.

ולמה לא צריך לשמור על פרופורציונליות? כי פשוט לא מוסרית.
בוא ניקח לדוגמה בה החמאס מבצע פעולת התאבדות בתל אביב בה נהרגים עוברי אורח למינהם. מה אתה מציע לעשות ''במידתיות''? שאנחנו נשלח מתאבד יהודי להתפוצץ בעזה או בשכם? ונניח שהיינו עושים את זה, או לחילופין מגיבים בצורה נורמלית ומידתית ומשמידים בסיס חמאס עם אותו מספר של הרוגים? מה היינו משיגים בזה? הזמנה לפיגוע נוסף.
מכאן אפשר לבחון סצינות נוספות בהן אנחנו מחסלים מנהיג בכיר בחמאס שהיה בין מפקדי הפיגוע. גם כאן ישנו מימד כבד של הענשה, שזה דבר טוב, אבל לא מספיק כדי לעצור את הטרור.
כיצד מלחמה יכולה להיות פרופורציונלית כשצבא סדיר נלחם בארגוני טרור? כדי לשמור על 'הפרופורציה' שלך עלינו לפגוע בציוד הקרבי של חיילנו ולהביא אותם לרמת סיכון גבוהה יותר, ובמקביל אולי לתת לארגוני הטרור קצת נשק מתקדם שמצוי בידינו. אז אולי תהיה התמודדות 'פרופורציונלית'. אבל אני מקווה שאתה מבין ששום בר דעת לא יעשה דבר כזה. לכן ה'פרופורציונליות' היא נישקו של התועמלן החלש.

גם האמירה שאם ניסוג לקווי 67' לא תהיה יותר עילה להמשך הטרור אינה קיימת, כי אם באמת הפלסטינים היו רוצים לזכות בהישג הזה הם לא היו מבצעים יותר פיגועים מעזה, לאחר שנסוגונו משם עד המילימטר האחרון (ביחס לגבולות הכיבוש של 67'). הפלסטינים מתאמצים להראות לנו שנסיגה אינה נחשבת כל עוד אנחנו קיימים כ''יישות ציונית'' (לפי המונח השכיח בתעמולתם).

לכן כדי למנוע את הימשכות הטרור עלינו לגבות מחיר גבוה מהאוייב ע''י ניהול מלחמה בלתי-פרופורציונלית נגדו, כדי שהוא יבין 'דרך רגליו' שטרור מצידו יפגע בעיקר בו.

• ובעניין גבורת של מאיר הר-ציון אני מניח שגם אתה אם היתה לך אפשרות כשהיית צעיר היית הולך ומחסל את רוצחי אחותך (או כל קרוב אחר ללבבך). בימים של אז כולם עברו את הגבול כי לא היה גדר. אז גם מאיר הר ציון עבר אותו ושם את ידו על רוצחי אחותו.

• כאזרח ישראלי חובתך להפעיל שיקול דעת בטרם אתה מוקיע את מדינתך. בתוך שיקול הדעת אתה צריך להתחשב בעובדות ולא בתעמולה, ובמוסר ולא בפופוליזם.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מוסר ירוד.
אריק פורסטר (יום שני, 02/02/2009 שעה 21:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כן כדי למנוע את הימשכות הטרור עלינו לגבות מחיר גבוה מהאוייב ע''י ניהול מלחמה בלתי-פרופורציונלית נגדו, כדי שהוא יבין 'דרך רגליו' שטרור מצידו יפגע בעיקר בו.''

- עונש קולקטיבי שבו משלמים אזרחים בחייהם עבור פשעי אחרים הוא פשע מלחמה. אתה מאמץ את אותה שיטה בה השתמשו הנאצים בלידיצה ובמקומות אחרים.

''• ובעניין גבורת של מאיר הר-ציון אני מניח שגם אתה אם היתה לך אפשרות כשהיית צעיר היית הולך ומחסל את רוצחי אחותך (או כל קרוב אחר ללבבך). בימים של אז כולם עברו את הגבול כי לא היה גדר. אז גם מאיר הר ציון עבר אותו ושם את ידו על רוצחי אחותו.''

- מאיר הר ציון לא שם ידיו על רוצחי אחותו. הוא רצח את תושבי כפר קיביה.

''• כאזרח ישראלי חובתך להפעיל שיקול דעת בטרם אתה מוקיע את מדינתך. בתוך שיקול הדעת אתה צריך להתחשב בעובדות ולא בתעמולה, ובמוסר ולא בפופוליזם.''

- איני מוקיע את מדינתי. אני מוקיע את אלה שמתוך טמטום, חוסר ידע או סתם רשעות השתתפו בבצוע פשעי מלחמה. אלה שמחפים עליהם הם אלה שיש להם בעיות בהבחנה בין מותר ואסור (ההגדרה הקלינית של סוציופטים).
_new_ הוספת תגובה



מה לא היה מוסרי בלחסל את השוטרים?
סתם אחד (שבת, 31/01/2009 שעה 18:10)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובעצם הבה נאמר בגלוי ''שוטרים''?
הם היו במסדר בוקר לפני יציאה למשימותיהם שבינהם סיוע לחמאס.... מה זאת אומרת סיוע לחמאס? זה בעצם סיוע לעצמם שהרי הם מהחמאס.
במלחמת העולם השניה במשטרה הנאצית - הס.ס. - היה האוייב המר ביותר של היהודים שביציע את עיקר ההשמדה. בעזה זה רק חיל סיוע לשמירת מתווה המלחמה ושליטה בציבור. כלומר, למנוע מהציבור לברוח מעזה ולהשאירם מגנים בגופם על מחבלי החמאס והג'יהאד האסלאמי.

יצחק בלילי
_new_ הוספת תגובה



טעות בידך
סתם אחד (יום ראשון, 01/02/2009 שעה 20:18)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מה שלאנגלים תשאיר לאנגלים. הם מתגלים כנבלים קטנים ביותר ואינך צריך לסמוך על אמירותיהם - נחירותיהם.
בלי שום קשר למה שאתה עושה ואומר, אנו חייבים שתראה ותוכיח לנו שישראל ביצעה פשעי מלחמה. כי לראות בתים הרוסים, גוויות של ילדים, נשים מייללות ועוד דם עזתי מעורב באבק רפיחי כל אלה אינם עדות לאשמת ישראל.
אינך יכול ואינך רשאי להשמיץ ללא עובדות בדוקות ומסודרות.
רכילות, השערות וקונספציות אינן מקובלות עלינו.
אז תתחילו להתנהג באחריות.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 30/01/2009 שעה 21:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתיבה מעולה
_new_ הוספת תגובה



אריק פוסטר מלוס אנגלס
סתם אחד (שבת, 31/01/2009 שעה 2:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריק פוסטר מלוס אנגלס ––
האם יש סכוי שרקטה מרצועת עזה תיפול עליך בלוס אנגלס ?

ברגע שרקטה כזאת תיפול על משכנך הרחוק והבטוח שם תהיה לך זכות להטיף לנו בישראל את הילכות המוסר הצבוע שלך. עד אז מוטב
שתחריש.

A.

_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 31/01/2009 שעה 9:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פורסטר צודק.

הנטיה בארץ היא להצדיק כל מעשה תועבה יהודי
בחולשה המוסרית של האוייב. וכאשר האוייב הוא
העם הפלסטיני (כפי שהתברר לאחרונה), אז העובדה
כביכול ש'אין עם מי לדבר' הפכה להצדקה לטבח בתושבי
עזה.

הגלישה מתגובה צבאית לירי הקסאמים לטבח ללא הבחנה
במשפחות פלסטיניות בעזה, היא המאפיין העיקרי של המלחמה
האחרונה. ואין כאן אפילו 'גלישה' היות וקטל האזרחים היה
ידוע מראש לכל איש צבא שפעל בעזה, מהרמטכ''ל ועד לטוראי.

אין הצדקה לחיסול למעלה ממאתיים ילדים. רוב אזרחי ישראל היו
מפנים גבם לפעולה הצבאית אילו ידעו, מה שידעו חברי ממשלה,
שהפגיעה באזרחים תהא כה גבוהה. אך כעת, לאחר מעשה, הציבור
יוצא להגן על מעשה הטבח במין אקט של הזדהות עם הרוצחים.

כי הרוצחים זה אנחנו. ולא נותר לנו אלא להדחיק, לדחות, להכחיש,
לתרץ, להצטדק, להלבין, ולשקר - הרי בלתי אפשרי שיהודים שארית
הפליטה, אנשי רוח ותחת גם יחד, נתנו ידם לרצח ילדי ונשות עזה
לאור יום וקבל עולם.

גם אלוהים לא יציל את העם הזה מפשעיו נגד האדם, - גם לא כאשר
רבנים כדוגמת הרב אליצור סגל רצים בראש ההמון המתכחש.
_new_ הוספת תגובה



החמס הוא הרוצח
סתם אחד (שבת, 31/01/2009 שעה 19:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי
החמס הוא הרוצח .
החמס מיקם את הטילים שלו בין הנשים והילדים מי שניסה לברוח נורה.
החמס אחסן את הטילים ואת לוחמיו בבתי חולים מרפאות מסגדים בתי ספר ובתוך משפחות .
החמס הוא הרוצח והמעליל על ישראל תומך ברוצחים.
_new_ הוספת תגובה



שטויות.
סתם אחד (יום ראשון, 01/02/2009 שעה 12:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם אתה מדבר בשם אלוהים ובשם נביאו מר פורסטר איש לוס אנג'לס, אך כשאתה כותב- ''הרוצחים זה אנחנו'' תוציא מהכלל אותי ועוד רבים.
אני מניח שאתה מדבר בשם עצמך אכן אתה משת''פ או יותר נכון שטינקר של כת הרוצחים שמשתמשת בילדיה כמחסה וכתעודת ביטוח,שמאחוריה יוכלו לירות על יישובי עוטף עזה.
הפעולה בעזה הינה מלחמה ובמלחמה כמו במלחמה נפגעים גם חפים מפשע. (מלחמה אינה פעולת שיטור).
החוק הבינלאומי, אוסר על שימוש באזרחים ובכללם נשים וילדים כבמחסה אנושי ופגיעה בהם אינה פשע מלחמה.
אין ספק, כי כל משת''פ או שטינקר של כת הרוצחים החמאסית שבעזה שווה חיסול מה שמוזר הוא שעם ישראל לא מתקומם נגד הקבוצה הקטנה הנוהגת להשתלח בתושבי שדרות, המעונים מזה 8 שנים, בחיילי צהל המגינים עליהם , ובמנהיגים שסוף סוף התעשתו ועשו את המוטל עליהם.
ברגע שתושבי ישראל ותושבי הדרום המופגז יתחילו להוקיע את החבורה המחורבנת, שמשטנקרת בשרות החמאס כדי לכלותינו תבינו את רוע מעלליכם .
_new_ הוספת תגובה



עכשיו תור ההסתה הישירה לרצח
סתם אחד (יום ראשון, 01/02/2009 שעה 14:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר מזמן לא איימו עלי בחיסול:

הכותב הברוטלי-משהו טוען במשפט קצת מבולבל:
''אני מניח שאתה מדבר בשם עצמך אכן אתה משת''פ או יותר נכון שטינקר של
כת הרוצחים...''

ואחר-כך עובר כאילו מבלי משים ל'הוצאה לפועל':
''אין ספק, כי כל משת''פ או שטינקר של כת הרוצחים החמאסית שבעזה שווה
חיסול...''

לא צריך להיות ברור יותר מכך: משתתף באתר קורא לחיסולו של
משתתף אחר.

זו לא רק עבירה על החוק הישראלי אלא הסתה ברורה לרצח.
ואם נדמה לכותב האנונימי שהוא אכן אנונימי,
ושבכך הגנתו מתביעה, הרי כדאי שישפר את הניקוד שלו,
כי לפי הניקוד בהודעתו, ההודעה היא של אריה עירן.
_new_ הוספת תגובה



מלחמה ראשונה בלי פרס
חזי, הרצליה (שבת, 31/01/2009 שעה 19:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלת מה השתנה אצל מנהיגי ישראל ?

ובכן השינוי העיקרי הוא- לראשונה מזה כ-‏40 שנה .

שמעון פרס לא משפיע יותר.פעם ראשונה שפרס בחוץ.

תמיד פרס גילה רחמונס על אויבנו.
_new_ הוספת תגובה



מלחמה ראשונה בלי פרס
סתם אחד (שבת, 31/01/2009 שעה 21:33)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי
אני מתרשם שברז קלט סוף סוף שהוא תרם משמעותית למעשה הנבלה אשר ביצע שרון מלך ישראל.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי