|
השקר במצרים כיצר ההשרדות | |||||
שמעון מנדס (שבת, 26/07/2008 שעה 16:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
תגיד שמעון, הסיפור על הישראלי , המאה דולר והילד המצרי | |||
|
|||
הוא אמיתי? איזה ישרלי היה נותן אמון בילד ערבי ומפקיד בידיו 100$? טוב, אולי אז עוד היו שמאלנים תמימים...... | |||
_new_ |
תגיד שמעון, הסיפור על הישראלי , המאה דולר והילד המצרי | |||
|
|||
חכם ציון, אם לא הייתי עד למחזה, לא הייתי מספר אותו. אני נקלעתי לחנות לאחר ששמעתי את הישראלי זועק ''פוליס, פוליס''... למקום הגיע שוטר. לאחר ששמע מה הבעיה, הוא שאל את הישראלי אם יש לו עוד דולרים. הטפש השיב בחיוב, והשוטר אמר לו תראה לי אותם. האיש שלף שלושה שטרות של 100 דולר. השוטר הציץ בהם,ולאחר כמה שניות הוא הודיע לישראלי שהשטרות מוחרמים בחשד שהם מזוייפים. ואז הישראלי החל לצעוק, שזה לא יכול להיות, כי הוא קנה אותם בבנק לאומי. סופו של הספור, השוטר רצה לעצור את האיש בחשד להפצת דולרים מזוייפים. השוטר היה מוכן לוותר על המעצר, אם לא תהיה עילה לכך... דהיינו, אם אין דולרים מזוייפים. הישראלי הרים ידיים, רק כדי לא להעצר. | |||
_new_ |
ראוי לפרסם את הסיפור הזה בעיתונים לאזהרה | |||
|
|||
אילו מעשים נפוצים, והם חלק מהחיים במצריים. יש להדגיש כי מאה דולרים בשביל מצרים עניים הם אוצר גדול. כל הסיכוי שגם הילד וגם השוטר, הם חלק מקנוניה קבועה אשר משחקת את המשחק הזה באופן קבוע על תיירים. | |||
_new_ |
כן, אני זוכר סיפורים כאלה משנות ה-80 - 90 | |||
|
|||
המטרים הערביים ממש מושחתים. הייתי פעמיים במצרים בשנות ה-90, בפעם השניה אחרי רצח רבין. כבר אז האוירה היתה איימתנית ומעיקה וזה בכלל לא היה כמו 3 שנים לפני כן. | |||
_new_ |
או.קיי, השלום עם מצרים הוא בעייתי | |||
|
|||
ומטופת כיום בעיקר ע''י הממשלה המצרית לפי המינימום הנדרש מהוראות הסכם השלום עליו היא חתומה. ובמקביל גורמי ממשלה, פוליטיקה, אקדמיה ודת ממשיכים להסית נגד ישראל כאילו אין בכלל שלום. אבל מה שמפפריד ביננו למצרים היא סיני הרחבה ששומרת את הכוח המצרי בתעלה ורחוק מגבולנו (להוציא כוחות צבא ושיטור קטנים לאורף הגבלות איתנו ועזה וכמה מקומות במרכז סיני). כלומר, המרחק עדיין שומר עלינו. אבל מה דעתך כמזרחן ואי מודיעין על סיפור השלום שביננו לבין הפלסטינים? האם הבסיס של הסכמי אוסלו ומפת הדרכים אכן יכולים להוביל אותנו ליציבות או אפילו לשלום? האם יש אופק של שלום ברקע? או שלדעתך הסכסוך ביננו לפלסטינים יימשך עד שיוכרע לכאן או לשם? האם יש סיכוי לשלום עם החזרת 92% מיו''ש ושמירת ירושלים המזרחית והשכונות היהודיות החדשות בריבונות ישראל? אם לא, האם יש סיכוי לשלום עם הפלסטינים במידה ונחזור בדיוק לגבולות ה-5 ביוני 67'? מה משקלה של הדרישה הפלסטינים ל''זכות השיבה'' והאם נוכל לדחותה וגם לשמור על השלום? האם חזרתנו לגבולות 67' תעצור את הטרור, תפרק את אירגוני הטרור ותוביל את הפלסטינים למאמץ בלעדי להקים את מדינתם, לבסס את שלטונם ולהפריח את כלכלתם? מה חוזקה של הדרישה להקים ''מדינת כל אזרחיה'' בתוך ישראל במשמעות שלא תהיה יותר מדינה של העם היהודי במזרח התיכון, ואז המיעוט הערבי יהיה לרוב בהליך מקוצר של הגירה מהפזרה הפלסטינית למדינת ישראל ולא למדינת פלסטין בשטחים (שהרי זה כבר יהיה בידיהם בלבד)? האם הפתח הוא ארגון מספיק חזק כדי להוביל את הפלסטינים לויתורים מול ישראל, או שמא הם מנהלים את מדינות השלבים שלהם כפי שהוגדרה ב-1974, שכל מה שהם יכולים להשיג בהסדרים הם ישיגו ואת היתר הם ישיגו בחרב? בקיצור, לאיזה מצב ישראל צריכה לחתור כדי להתקיים בימצב הכי יציב בתקופות של מאבקים וטרור מתמשכים? אשמח לשמוע את הערותיך בעניינים האלה. | |||
_new_ |
או.קיי, השלום עם מצרים הוא בעייתי | |||
|
|||
השלום עם השכנים הערבים הוא בדיוק כמו שאתה פופקורן. א) השלום עם מצרים מחזיק יפה רק בגלל 3 מיליארד דולר שארה''ב משלמת למצרים כל שנה. ב) השלום עם מצרים מחזיק מעמד כל עוד אנחנו עושים מה שמצרים רוצה. ג) הפלסטינים הם הכדורגל של העולם הערבי. עראפאת הכריז פעם,שהוא לא יעשה שום דבר שירגיז מדינה ערבית כלשהי. האם זה אפשרי? באש''ף יש כל כך הרבה פלגים, כך שתמיד ייצא פלג כסה או אחר שגורם ערבי שלילי ינצל אותו. ד) שלום בינינו לבין הערבים יהיה כאשר המנטליות הערבית תשתנה, ותהיה דומה לזו של האירופים. | |||
_new_ |
לא הבנתי כלום | |||
|
|||
האם אתה אומר שאם המצרים לא יקבלו שלשה מיליארד דולאר לשנה מארה''ב הם יפתחו במלחמה נגד ישראל שתעלה להם עשרות מיליארדים? למה להם לעשות את זה? איפה האינטרס שלהם בעניין? | |||
_new_ |
לא הבנתי כלום ? | |||
|
|||
עמיש, יותר ויותר אתה מגלה את חוסר היכולת שלכה להבין. אז מה הפלא שאתה שמאלני ? | |||
_new_ |
לא הבנת כלום | |||
|
|||
מנדס לא דיבר על פתיחה מיידית במלחמה אלא על מדיניות אנטי ישראלית חרצופה. ללא הסיוע האמריקאי של 3 מיליארד $ לשנה הם יוכלו לזכור ליותר מיליארדים לשנה ממדינות הנפט, וככה להוביל כוח שמתנגד לישראל בדרכי טרור. יש להם כבר חיילי טרור בשטח, אפשר לתגבר אותם בהמונים מהעולם האיסלאמי. לנפט בכל זאת יש ריח משעבד. | |||
_new_ |
לא הבנת כלום | |||
|
|||
אתה מנדס? אז מה אתה קופץ? סתם חיממו אותך ואתה כבר מקפץ !!!!!!!!!!!!! | |||
_new_ |
או.קיי, השלום עם מצרים הוא בעייתי | |||
|
|||
שמעון, אומנם ההכנסות של מצרים מתשלום זה חשובות, אבל זה לא עיקר העניין. יש למצריים פחד מוצדק, שהגררות למלחמה חדשה עם ישראל, תביא שוב לאובדן סיני, והפעם לתמיד. זה סיכון שהם לא מוכנים לקחת במצב עניינים נוכחי... לעניין שלום עם ערבים: השלום יהיה בסופו של דבר, גם כאשר המנטליות הערבית תשאר ערבית, אבל הוא יהיה איטי. כל עוד יש לערבים תקווה קלושה להשמדתה של ישראל, הם ידחו את היד הישראלית לשלום אמיתי. משטר כמו סדאם-חוסין בזמנו, ומשטר כמו הם המשטר האיראני, הם מסוג התקוות של הערבים... | |||
_new_ |
או.קיי, השלום עם מצרים הוא בעייתי | |||
|
|||
מצרים לא כל כך מהר תצא למלחמה נגד ישראל. צריך לזכור כי ראש אגף מבצעים במטכ''ל המצרי ב-1973, הגנרל עבג אל-גאני גמסי, אמר לאל''מ דן שומרון אז, אם בתנאים כאלה המלחמה הסתיימה כפי שהסתיימה אנחנו לעולם לא נוכל לנצח אתכם במלחמה. הזכרון הזה עדין טרי במצרים. אבל לא לעולם חוסן, אנחנו לא צריכים לסמוך על זה. מעבר לכך מצרים מצליחה עד עכשו לגרום לנו לדמם באופן קבוע, ואנחנו כמו טפשים ממשיכים להפקיד את גורלנו בידם.למשל בנושא החזרת החטופים. המתווך הגרמני שתווך בינינו לבין חזבאללה הוא עשה זאת באופן נייטראלי לחלוטין. ואילו המתוךך בינינו לבין החמאס בענין שליט, הוא לא נייטראלי אלא יש לו צד בענין. ולכן הוא ''שכנע'' את הישראלים להתחיל ביישום הרגיעה, לפתוח את כל הברזים שאנחנו סגרנו - ורק אחרי זה להתחיל לדבר על החזרת שליט. החלטה כזאת מקבלים רק בחלם. מצרים פעלה כך כי החמאס איים לנתק מגע, ובזה המצרים לא מעוניינים. אמר מישהו לא מזמן, כי כבר שלושים שנה אין יריה אחת בגבול עם מצרים. עניתי לו: בשביל מה להם לירות כדורים. הם נהנים מהשרות שאחרים עושים למענם, כמאמר הכתוב ''צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים''. הם רק צריכים להעלים עין. המנהרות ברפיח עובדות בקבולת של תעלת סואץ. מבריחים שם נשק וסחורות שמצרים לא יכולה למכור בשום מקום. הסודנים והניגרים וכל האפריקנים האחרים מציפים אותנו תודות לסיוע ההומאני המצרי. בכל פורום בינלאומי המצרים עושים הכל כדי לעצור לך את הגלגלים. כל זה ויש בינינו שלום. אפילו מדינות ערב חוששות ממצרים. פעם הגבתי בכדוא''ל לאחת התכניות של ''אל-ג'זירה'' וציינתי ש''למצרים יש את סוגי השלום, החל משלום קר ורפוי ועד שלום קפוא ומשותק רק לא שלום אמיתי''. בערבית זה אפילו מתחרז (مصر لديها كل انواع السلام من بارد ومحلول وحتى جامد ومشلول, الا السلام الحقيقي). האמן לי עמיש, את זה הערבים מבינים היטב. אני מזמין אתכם לקרוא את המאמר הבא שלי בנושא זה שיפורסם מעל במה נכבדה זו. | |||
_new_ |
או.קיי, השלום עם מצרים הוא בעייתי | |||
|
|||
שמעון, אתה שוכח את העיקר: א- הצפיה של המצרים להשמדת ישראל, אם לא בדור הזה, בדורות הבאים. זו התחזית שלהם, וזה הלך המחשבה שלהם. ב- זו תמימות לצפות שהמצרים יהיו נטראליים בסיכסוך שלנו עם הפלסטינים. ג- התנהלות הקבועה של המצרים, וזה ימשיך להיות כך, היא לא לתת לישראל עילה להתדרדרות היחסים לעמות אלים. ד- הם עושים כל שביכולתם, שהיחסים שלנו עם מצרים לא יביאו לתלות כלכלית שלהם בנו. זו הנחת ''עבודה'' מרכזית ביחסים ביננו... | |||
_new_ |
או.קיי, השלום עם מצרים הוא בעייתי | |||
|
|||
לק''י מצריים עושה מה שטוב למצריים - וזה בסדר. ישראל גם כן עושה מה שטוב למצריים ולא לישראל - וזו בעיה. אליצור | |||
_new_ |
אז בעצם המצרים הם כמו הסורים | |||
|
|||
רק עם הסכם נייר ומסירת סיני. סוריה נלחמה ונלחמת עם ישראל דרך לבנון והטרור הפלסטיני. לכן למה לה לא לעשות דיבורים על שלום וגם לקבל במתנה את הגולן? למדו מהמצרים. | |||
_new_ |
או.קיי, אז נרגעתי | |||
|
|||
אין סיכוי לשלום עם הפלסטינים. לפחות שלא נישגה באשליות מסוכנות. קדימה לעבודה לתקוף את איראן ויפה שעה אחת קודם !!! | |||
_new_ |
|
|||
שמעון מנדס מחפש בנרות את הפגמים בשכנותיה של ישראל שכבר חתמו עימה על הסכמי שלום. אם לשפוט לפי רוח המאמר הנוכחי, הרי שהמאמר הבא של מנדס יהיה על ההגיינה הלוקה בחסר של הירדנים. אם לא היה קיים מנדס, היה צורך להמציא אותו. הבעיה היא שהדורות הבאים של סאטיריקנים עבריים נשארים חסרי תעסוקה בשל מפעל חייו של מנדס. ההגיון הפועל כאן הוא ברמה של כתה א': אם המצרים שקרנים, - ואיתם יש לנו הסכם שלום, הרי בוודאי שאין לבטוח בהסכם עם הפלסטינים. כל המאמץ הזה, כדי למנוע הסכם עם הפלסטינים? המוחות היהודים שעושים ימים כלילות כדי למצוא דרכים כדי לא להכנס למשא ומתן על הסכם הקבע. אין כיבוש. אין פלסטינים. הערבים רוצחים. המצרים שקרנים. הפלסטינים משתמשים בילדיהם כמגן אנושי. כן, והאיכרים הפלסטינים משחיתים את עצי הזית שלהם בעצמם, וחובטים ברועי הצאן שלהם באלות כדי להפליל את המתנחלים. עם אנשים כאלה באמת אי אפשר לעשות הסכמים. על הפלסטינים אני דווקא סומך. | |||
_new_ |
טול קורה מבין ענייכה... | |||
|
|||
יוסלה: ''שמעון מנדס מחפש בנרות את הפגמים בשכנותיה של ישראל שכבר חתמו עימה על הסכמי שלום.'' אם יש שלום עם מצרים: 1- מדוע אין כאן תיירים ממצרים ? 2- מדוע המצרים מונעים ככל יכולתם מיזמים כלכליים משותפים ? 3- מדוע אין חילופי תרבות עם מצרים ? 4- מדוע באמצעי התקשורת המצריים לא משמיעים יצירות ישראליות ? ועוד ועוד קושיות בעניין זה.. יוסלה, תמשיך לראות ביריקות של המצרים לעברכה, גשם מבורך... | |||
_new_ |
מכתב גלוי ליוסל'ה ומרעיו | |||
|
|||
לאלה שזורקים רפש בדעה האחרת ועל בעליה, אבל אינם מעיזים להופיע בשמם המלא לאור השמש. שמתם לב שאתם נוהגים כמו חסן נצראללה - נואמי נאומים חוצבי להבות... אבל מתחתית הבונקר. נכון, יש לי הגיון של כתה א'. מסתבר שביחס לשכנינו מסביב זה עדיף על הגאונות שהבאנו מחו''ל. ראש המוסד בשנת 1973, הפיל על ישראל את אחת ממכות מצרים המודרניות, שעד היום, כמעט ארבעים שנה, לא התאוששנו ממנה. יד ימינו של סאדאת בא והציע את שרותיו הטובים בתמורה להרבה כסף. הוא מסר לנו מידע, מבחינה מודיעינית המידע היה מעולה ואמיתי. מידע ששום ראש גוף מודיעיני לא היה חולם לקבלו מאויביו. המידע נבדק פעם אחר פעם, והסתבר שכולו אמת. אבל ראש המוסד שהיה בטוח שתפש את סאדאת בביצים, לא טרח לבדוק את המניעים והמגמה של הרעפת המידע האיכותי הזה. רק בשני דברים הד''ר אשרף מרוואן,ה''חמור'' האישי של סאדאת, שקר לנו. בנושא התמרונים הצבאיים המצריים שעלו על שרטון ונכשלו כל הזמן. ובנושא המגמה. עד כדי כך היינו גאונים, שאפילו המלך חוסיין הגיע מזדעק לתל-אביב, נפגש עם גולדה, וניסה לפקוח לנו את העיניים ואת המוח. אבל אנחנו הגאונים בשלנו. את התוצאה אנחנו כבר מכירים. הנצחון הצבאי הגדול ביותר בהיסטוריה הצבאית העולמית; מהלכי קרבות שנלמדים עד היום באקדמיות הצבאיות ברחבי העולם; ועם כל זאת ירדנו משדה המערכה מובסים. ארבעים שנה, אני מסתובב עם לב שרוף על השאננות שנבעה מעודף הגאונות שהשתפכה ממוחותינו בימים ההם. היתרון שלי על כולכם הוא שאני עם שורשים יהודיים עמוקים (למדתי בחדר בילדותי), אבל איך אומרים האשכנזים, אני גם ערבער. גדלתי אתם, חייתי אותם ולמדתי אותם. וכל מה שאני עושה, זה לפקוח לאנשים כמוך את העיניים, כדי שלא נפול בפח היקוש של היוהרה והגאונות. אינני רוצה לשנותם ואף לא לתקן מעוות במחניהם. אנחנו תמיד מתייחסים אליהם כאל טפשים, חסרי מעוף. ולא היא. ארכיון המודיעין של אש''ף שנתפש בבירות במלחמת לבנון הראשונה, שם בכיס הקטן את הארכיון שלנו. אנשינו הוכו בתדהמה לנוכח המימצאים שהיו שם. אילו רק ידעת מה מצאו חיילינו בבסיס המודיעין של החזבאללה קרוב לגבול שלנו, היית מסמיק מבושה. אנחנו חייבים כל הזמן לבדוק את נתיב חיינו, כמו הנווט שבודק את נתיב טיסתו לאורך כל הדרך. כדי שלא ייאמר עלינו שנרדמנו בשמירה. פעמיים זה כבר קרה לנו, הראשונה עם סאדאת והשניה עם חסן נצראללה. ואם לא נלמד להתנהג כמוהם בעתות מלחמה, אין לנו כאן מקום במזרח הערבי. כמאמר הפתגם ''ברומא התנהג כרומאי'' בערב התנהג כערבי. תתוכחו אתי על התוכן. אל תדביקו תוויות אישיות לאיש מן המתדיינים. האמת לא תמיד נעימה, אבל זה מה יש. אבל מישהו גדול ממני, שאני בסך הכל חגב קטן על ידו אמר: ''אַרְבָּעִים שָׁנָה אָקוּט בְּדוֹר וָאוֹמָר עַם תּוֹעֵי לְבַב הֵם, וְהֵם לֹא יָדְעוּ דְּרָכָי'' (תהלים, צ''ה י'). | |||
_new_ |
מכל הסיפור הזה | |||
|
|||
לא ברור לי מדוע לא ענית לשאלה שלי. | |||
_new_ |
עמיש, עניתי על השאלה שלך | |||
|
|||
בתשובה קודמת שלי עניתי לכמה מתדיינים ביחד. | |||
_new_ |
יוסי, יש לנו בעיה אמיתית גם עם ירדן | |||
|
|||
הסכם הנייר של השלום נחתם עם המלך המת ולא עם ה''עם הירדני''. רוב ''העם הירדני'' שהוא בעצם פלסטיני התנגד לשלום ורואה בו בגידה באסלאם. בינתיים החונטה ההאשמית שולטת לכאורה ביציבות בירדן, אבל מחר יכולים לקום כוחות חדשים בחברה הערבית הירדנית ולהעיף אותה קיבינימאט. העמך הירדני מחובר לכוחות האסלאם הקיצוניים. לג'יהאד האסלאמי וחמאס יש שם שורשים עמוקים. ההיגיינה שם בבעיה קשה. אסור לנו להגיע להסכם עם הפלסטינים במערב ארץ ישראל כי כיום אין עם כזה ממש מלבד כותרות. האינטרנט מעצים את הריק שבתוכם. אם נעשה הסכם עם אבו מאזן אז לכל היותר נוכל להיות בטוחים שהוא עצמו ימלא אותו (אבל גם בזה אסור לנו להיות בטוחים, כי הוא ערבי אנטישמי שפיתח את תורת הפרוטוקולים של זיקני ציון בערבית ולערבים וקיבל על זה דוקטוראט). כל יתר הפלסטינים ימשיכו במלחמה נגדנו. עם האנייה אי אפשר לעשות הסכם כי הוא לא מכיר בך. אבל גם אם היית עושה, אז יש מאחריו את משעל.ומעבר לעבר (כמו שהם אומרים ''בעדה בעדה'') יש את כל טרוריסטי השטח ומפקדי היחידות והרבוצות שעוסקות בטרור מתוך אמונה דתית עמוקה. הם לא בשלים לשלום, ולכן אסור לנו לשגות בשלום שווא איתם שרק יקצר את המרחק למלחמה טוטלית. מכאן שגם אני סומך על הפלסטינים שהם לא רוצים, לא מתכוונים ולא יעשו איתנו שלום. | |||
_new_ |
|
|||
אתה חוזר על כל הקלישאות הרדודות: הסכם השלום עם ירדן איננו הסכם אמיתי - פשוט לא נכון. ירדן היא פלסטין - שוב לא נכון. אין פלסטינים (''כי כיום אין עם כזה'') - עוד שטות שטותית מאד. ושים לב תירס יקר, שאין טעם לטעון ש'רוב העם הירדני הוא פלסטיני' ושתי שורות אחר-כך לטעון באותה התלהבות ש''כיום אין עם כזה ממש''. אתה סותר את דברי עצמך. ומה הטעם בתגובתך אם אינה מוסיפה כלום לדיון? | |||
_new_ |
מה זה הסכם אמיתי בשבילך? | |||
|
|||
שנציגי כל צד חתמו על מסמך אחד? אז גם אוסלו אמיתי, הם חתמו על אותם ניירות. אבל הסכם שלום לא נבחן רק בדקת החתימה אלא גם במימושו, כוונות, רצון וביצועה. לצערי שום מדינה ערבית לא עשתה את הנדרש כדי להכניס תוכן להסכם השלום ולממש אותו עד תום וללא רבב. ההסכמים היו למרמס ומסטיק בלשונות הפוליטיקאים, כל הזמן הם מתחו אותו לכיוןן שהם רצו וחשפו פערים גדולים במימושו. מצרים כבר 25 שנה מקפיאה סעיפים רבים בהסכם, ירדן עוצרת קשרים ופרוייקטים ועל הפלסטינים אינני צריך להרחיב כי גם אתה יודע שהם לא ממש רוצים, לא ממש יכולים ולא ממש מתכוונים לממש את אוסלו. אח''כ באים התירוצים למה, ושמאלנינו בד''כ מצטרפים אליהם ביידוי התפוחים הרקובים עלינו. מכאן שאינני מקבל את דעתך בעניין הזה. פלסטין היא פלסטין. אפשר לחלק אותה כמו משוואה מתימטית בכל מספר, אבל השלם תמיד יישאר שלם. לדעתי ערפאת חלק עליך בעניין זה והוא ראה בירדן חלק בלתי נפרד מפלסטין הגדולה. הוא אפילו ניסה פעם אחת להפיל את המשטר ההאשמי הסעודי הירדן, אבל נכשל בגלל התערבות ישראל וארה''ב להגנת המלך הסעודי. אין ספק שמהלך טיפשי זה החריף את שנאתה הפלסטינים ל'ישות הציונית' והחריף את הסכסוך. מכאן שאינני מקבל את דעתך בעניין הזה. השאלה אם יש או אין פלסטינים לא רלוונטית לפתרון הסכסוך במזרח התיכון. כמו שהישראלים קוראים לעצמם יהודים, ציונים, פלסטינים, מרקסיסטיים, ז'בוטינסקאים וכו', גם לערבים יש זכות לקרוא לעצמם פלסטינים, וואהאבים, סונים, סוריים דרומיים וכו'. הכל תלוי בקונטקסט הפוליטי. מכאן שאינני מקבל את דעתך בעניין הזה. זה ש'רוב העם הירדני הוא פלסטיני' לא תלוי בתירס או ביוסלה, אלא תלוי בירדנים עצמם. פשוט צריך לבדוק איך הם רואים את עצמם, מה אופי הקירבה בינם לבין ערביי מערב הירדן ומה הן שאיפותיהם הפוליטיות. מבחינה נתונים דמוגרפיים כ-70% מהירדנים הם מאותן משפחות וחמולות היושבות ממערב לירדן - ברמת קירבה ראשונה: אבא מול בן, אמא מול בת, אח מול אחות, סבא מול נכדה, איש מול דוד וכו'. אינני יודע אם יש שני עמים בעולם שמתפצלים באופן אקראי בין אותה קבוצה משפחתית, לכן אין תקדים לטענתך שאבא יהיה בן לעם הפלסטיני ובנו ואחיו ואימו יהיו בנים/בנות לעם הירדני. לכן מן הבחינה הפורמלית אני מוצא תקלה חריפה בטיעונך. גם אם נבדוק את הלכי הרוח בקרב הפלסטינים ממוצא ערבי בפלסטין הגדולה נראה ששאיפתם הבסיסית היא לקיים מדינה אחת על כל פלסטין ''מהמדבר לים'', כמו שהם נוהגים לומר. כל יתר הפתרונות הם רק פתרונות של שלב ביניים במימוש חזונם ל''פלסטין הגדולה''. לכן חוסיין פחד מהם. מכאן שאינני מקבל את דעתך בעניין הזה. | |||
_new_ |
|
|||
הטקסטים מסוג התגובה שלך נשמעים כמו פלט מחשב לפני עריכה. זה מזכיר את תוכנת התרגום הפרימיטיבית שגוגל מספק. ראשית, יוסלה אינו הכתובת לגיבובי העובדות חסרות הקשר וההקשר שהינך מספק. גם הקשר לנושא כלשהו מעורפל. את יוסלה מעניין התהליך בו היהודים הישראליים הופכים לאט אבל בביטחה לעם של גנבים וקלגסים. הנה דוגמא אחת מני רבות, ב-29.8.07 פשט הצבא על שכונה בקלקיליה במסגרת חיפוש אחר מבוקשים. במהלך הפעולה הרסו החיילים בתים והצעידו תושבים ברחוב כשרק תחתונים לגופם. המבוקשים לא נמצאו: | |||
_new_ |
הוא ממשיך במנהגו | |||
|
|||
לא לענות עניינית. כי קשה ליוסלה להתמודד עם הטקסט האיכותי של ההסטוריון. הטקסט מעלה את הבעיות הבסיסיות בחיינו מול הפלסטינים. ומה יוסלה עונה? ''פלט מחשב לפני עריכה'', ''תוכנת התרגום הפרימיטיבית שגוגל מספק'', ''גיבובי העובדות חסרות הקשר וההקשר'', ''הקשר לנושא כלשהו מעורפל'' ושאר גיבובי סכמטיות. שטויות. ולסיום מצרף התועמלן סרטון פליק לפלאק קצרצר ומלא דמונגוגיה. ששולחיו יראו שהוא לא שכח את מנת התעמולה היומית שלו. שיטה סובייטית מוכרת. | |||
_new_ |
יוסי, יש לנו בעיה אמיתית גם עם ירדן | |||
|
|||
אתה בהחלט צודק, עלינו ללכת על הטקט שיש כבר מדינה פלסטינית היא ירדן ושכל מה שממערב לנהר הירדן הוא ישראל. ירצו יאכל, לא ירצו - יבלעו בכוח! חבל רק שאנחנו זנחנו את הכיוון הזה כבר ב-1948. ושוב ב-1967. כבר אז היינו צריכים לקדם את העקרון שהעם הערבי פלסטיני יש לו כבר מדינה משלו ושיניחו לנו לשמר את ישראל ממערב לירדן. | |||
_new_ |
יוסי, יש לנו בעיה אמיתית גם עם ירדן | |||
|
|||
מי הרשה לך לוותר על חלקי ארץ ישראל. אין עם פלשתיני ואין עם ירדני, גם ממלכת ירדן שייכת לעם ישראל. יש רק ערבים שמוצאם מחצי האי ערב וזוהי ארצם החוקית היחידה. בכל מקום אחר הם כובשים. | |||
_new_ |
מנדס לא צריך נרות כדי לראות את ''פיגמי השכנים'' | |||
|
|||
ואפילו לא את הפיגמנטים שלהם. גם אלה שחתמו וגם אלא שלא חתמו על שלום. העובדה שאתה חוזר על קלישאותיך מעוררת מחשבות נוגות על השבר שעבר על השמאל מ-1992 ועד היום. דבריך הם הטקסטים של פלט מחשב לפני עריכה. על שום מה? על שום שרמת ההגיון של כיתה י''ב שלך טרם עברה חניכה של הגיון של כיתה א', ח', י''א. לכן הערבים יכולים לעשות הסכמים רק עם אנשים מקובעים וצרי אופק כמוך. ראה את נסיכי אולסו, מי הם? נפולת הנמושות של האקדמיה, לא רואים את המזרח התיכון ממטר. אתה הפכת להיות הקלגס שרודף אחרי היהודי השב וחורש את אדמתו. ההיסטוריה תזכור אותך לדיראון עולם, למרות שכיום אתה מלא גאווה ומנופח חזה על שאתה הופך להיות המשת''פ של תנועות הטרור הפלסטיניות. הזמן יעשה את שלו, ואתה תסתכל אחורה בצער וביגון. רק חבל שאתה די מבוגר, מכדי לראות את השינויים שיחולו לטובה ובניגוד לדרך עליה אתה מטיף. | |||
_new_ |
לא לעניין | |||
|
|||
פעם יוסלה היה קורא את תגובותיו של זה המכנה עצמו 'חכם ציון', בתקווה אולי, למצוא בינות למתנחלים ונופחי רוח גבם (אלה הנותנים להם רוח גבית) קצת חכמת אמת. אך מהר מאד התברר שנוכחותו של החכמולוג, כמו שאר ה'מושתלים' של היהדות המשיחית, נועדה בסך הכל לשבש, - לא לתרום. נכון להיום, רוב תגובותיו של החכם באדם לא תרמו רעיון אחד חדש או זווית ראייה אישית. קשה להשתכנע למקרא הטקסטים החקיינים כל-כך שאכן יש לכותב עמדה שאותה הוא מוכן להעלות על הכתב. וכאשר עולים ביצבוצי דיעות של הנ''ל מתגלה אותו הסיפור הישן של הכחשת הכיבוש, וקידוש כל מעשה תועבה בשם האחיזה ביהודה ושומרון. רגעיו המוצלחים ביותר של החכמולוג הם בבליעת הטקסטים של יוסלה ופליטתם חצי מעוכלים במעין שירשור חקייני שמחניף אולי לאגו של יוסלה, אך מותיר את החקיין ללא קהל. | |||
_new_ |
|
|||
מנדס לוקח עובדות וסיפורים מהחיים במצריים ומשתמש בהם באופן ציני כדי לקדם מטרה פוליטית צרה ביותר. באותו אופן אפשר בקלות לספר שתיים שלוש אנקדוטות מהחיים הפוליטיים בישראל כדי 'להוכיח' שהתרבות היהודית-ישראלית היא תרבות של שוחד ושחיתות. מנדס ואחרים מתקשים להתמודד עם המציאות של הכיבוש הישראלי, והשינויים שהוא גורם למדינה ולציבור. ההתדרדרות המוסרית שהשליטה הממושכת באוכלוסיה הפלסטינית גרמה, היא עבורו מעין עוקץ שצריך להסירו, כדי שלא יגרום לזיהום. אך המאמץ הזה בא באיחור, והקמפיין להשחרת מצרים, והפלסטינים, והשמאל, נופל לתוך אותו הבוץ שהפך את הצבא שלנו לצבא קלגסים. מר מנדס המבועת, שכה חושש משלום עם הפלסטינים הדמוניים, ושמה שמדיר שינה מעיניו זה מר גורלם של בני המעמד הנמוך במצרים, - הפחד שלך מתרבויות אחרות אינו מצדיק את הפארנויה המדינית שאותה הינך מנסה לקדם. ה'פרגמטיזם' שלך מזכיר מאמרי שיטנה נגד היהודים והיהדות מתקופות אחרות, ואינו מוסיף כבוד לך או למדינה. שאלת המוסר האישי או הלאומי עולה מיד כאשר אתה מצייר מטרה על מפת מצריים ויוצא להוכיח שהמצרים שקרנים. זה הכל מתחיל במקום אחר, - במסקנה מדינית אליה הגעת עוד לפני כתיבת המילה הראשונה. ההתחסדות הזאת שקופה. מבנה הטיעון הזה מוכר. וההסטה המתמדת של הדיון באספקט המוסרי של מציאות זו, לעבר המוסר של אחרים, גם מוכרת ושחוקה. כשמדברים על מוסר, מדברים על המוסר שלי ושלך. זו תמיד שאלה אישית ולכאורה פרטית. הבחירה כולה שלך. אתה יכול להמשיך ולנסות לתרץ ולהצדיק את המשך השליטה הישראלית בשטחים, להמשיך לכתוב אפולוגטיקה עבור הסירוב הישראלי להכנס למשא ומתן על הסכם הקבע עם הפלסטינים, ולהמשיך לנבור באי-המוסר של אחרים, במקום להודות בפשטות בשחיתות המובנית של המשך הכיבוש הישראלי בשטחים. זה הכל תירוצים, וזה נראה כך. | |||
_new_ |
הכתיבה שלך מעידה כאלף עדים שאתה הוא המבועת | |||
|
|||
חבל להשחית עליך אפילו מילה. | |||
_new_ |
קליפות | |||
|
|||
אתה יודע מאיפה ואיך הן שואבות את כוחן אנחנו מזינים אותן | |||
_new_ |
אני לא מוצא התיזה שלך אפילו לא נקודת משען אחת | |||
|
|||
שממנה אפשר לצאת ולתור את דבריך באמונה שאתה גם מבין על מה אתה מדבר. סיסמאות זה נחמד, אבל לא בויכוח בענייננו, לכן ראוי שתשאירן בצד. גם אתה מלא קלישאות כרימוןכשאתר בה ומנה לחבר כל דבר רע בכיבוש. למשל: - - - ''השינויים שהוא גורם למדינה ולציבור'' -- אילו שינויים בכלל? ''ההתדרדרות המוסרית'' -- קודם כל אתה קובע שיש הידרדרות מוסרית ואח''כ אתה גם מכפיף אותה לכיבוש ולשליטה על הערבים. נחמד, קל, פופוליסטי, אבל אין כאן קצה של אמת. יוסי, אתה משחק פינג פונג עם המוסר שלך. אתה מוציא את הכדור מידי המצרים / פלסטינים ומכניס אותו לכיסך ומכריז כי ניצחת. וכדי לשמור על הכדור את תוקף את מנדס שמתמודד היטב עם שאלת המוסר כמקובל אצל הערבים. מבחינתך המוסר הוא אחד, אבל לא מבחינת הערבים. מה שמוסרי אצלך, לאו דווקא מוסרי אצל הערבים. גם ביננו יש מחלוקת על המוסר - אתה טוען טענה בלתי מוסרית בעליל שליהודים אין זכות לשבת בארץ ישראל. המוסר הזה שלך מקובל אצל ידידיך הערבים, אבל לא אצל רוב היהודים. אולי רק גדעון לוי יסכים איתך. ואורי אבנרי גם. אי הרצון לחתום על הסכם קבע לא נובע משאלה מוסרית אלא משאלה פרקטית בלבד ---- עם מי לחתום לכל הרוחות? על מה לחתום? הניירות כבר אזלו מרוב שימוש וניגוב. אבו מאזן לא יכול ולא רוצה לחתום על שלום. האנייה לא רוצה ולא יכול לחתום על שלום. והשניים משלימים זה את זה. | |||
_new_ |
|
|||
זה נחמד לראות כיצד הגלגלים האיטיים משהו במוח של אנשי המוסר היהודים של יהודה ושומרון נעים בהיעדר סינכרוניזציה. הזכות של יהודים לשבת בארץ ישראל אינה מוטלת בספק. השאלה העומדת על הפרק היא, האם מותר ליהודים הרוצים לשבת בארץ ישראל לגנוב את אדמותיהם ורכושם של התושבים הפלסטיניים החיים בארץ ישראל, והאם מותר להם לגרש את התושבים הפלסטיניים של ארץ ישראל מארץ מולדתם. הזכות לשבת בארץ אינה שאלה מוסרית כלל. העניין המוסרי עולה כאשר יהודים נוהגים כעבריינים לכל דבר בנסיונם לממש את הזכות. העניין המוסרי עולה כאשר צבא יהודי שלם עוסק בקיום ממשל צבאי בשטחים, וכאשר יחידות העילית של צה''ל מוציאות להורג את מנהיגי האירגונים הפלסטיניים כדבר של שיגרה. כאן מתעוררת השאלה המוסרית: האם ראוי שצבא יהודי יקיים הוצאות להורג של תושבים החיים תחת כיבוש צבאי ישראלי, דבר שאינו מתאפשר גם לפי חוקי מטכ''ל. אנשים כמוך, תירס יקר, אינם יודעים בדיוק מה הם רוצים: מצד אחד אתה רוצה שיהודה ושומרון יהיו לחלק ממדינת ישראל. מצד שני אינך רוצה את התושבים הפלסטינים. וזה כמובן מביא אותך ואת שאר החכמים בלילה, למסקנה הבלתי-נמנעת שיש לגרש את כל הפלסטינים מהשטחים. עכשיו, גם גאון כמוך יודע שטרנספר כזה הוא פשע חמור, אז לפתע ידיך וידי חבריך לתכנון הפשע מלאות בעשיית תעמולה לראיון החדש-ישן, ובנסיונות להציג את הטרנספר הכהניסטי הארור בלבוש חדש ועם התזת בושם יקר להפגת הריח. מה שמתקבל לבסוף זו אותה הזונה בשינוי אדרת. וכדי להצדיק את הזנות המוסרית של עם שלם - העם היהודי - מתגייסים רבנים ותלמידי חכמים וגנרלים וותיקים וסתם פנסיונרים, וממציאים המצאות מהמצאות שונות כדי להפיג את ניחוח ערוותה המשומשת של הקורבה הזקנה. הזונה יודעת שהיא זונה. הסרסור יודע שהוא סרסור. מדוע לכן כל ההרצאות הלא מדוייקות האלה על מוסר? | |||
_new_ |
יוסלה, אתה שואל את עצמכה ? | |||
|
|||
כתבתה: ''הזונה יודעת שהיא זונה. הסרסור יודע שהוא סרסור. מדוע לכן כל ההרצאות הלא מדוייקות האלה על מוסר? יש לכה עוד חוצפה ללמד את העם היהודי על מוסר ? | |||
_new_ |
|
|||
עם ישראל הפך לעם של גנבים, והצבא לצבא של קלגסים. הנה סרטון קצר בו רואים חיילים ישראליים מגרשים רועי צאן פלסטיניים מאדמות המרעה שלהם: | |||
_new_ |
אתה מתחיל לשעמם | |||
|
|||
ולחזור על אותם שקרים וקלישאות. לא יפה. | |||
_new_ |
אולי לא אדמת המרעה שלהם ? | |||
|
|||
לא טרחתי לראות מה שאתה מנסה להראות. איך אפשר להראות בוידאו כי זאת באמת אדמת המרעה שלהם ? מאז ומעולם, חיילים היו מבריחים רועי צאן. זה מנהגו של העולם מאז ומתמיד. עוד יותר, מאז ומעולם, רועי צאן היו בורחים מחיילים, כי זה לא הולך יחד... אז פתאום רוצה יוסלה, ייפי הנפש, לשנות סדרי עולם ??? | |||
_new_ |
[•] השקר שאתה עושה לעצמך משבש את עמידתך הפוליטית האיתנה | |||
|
|||
השקר שאתה עושה לעצמך משבש את עמידתך הפוליטית האיתנה. פתאום זה מוסרי אצלך ליהודים להתנחל על אדמת הלאום שלהם, אבל מה רק אסור להם לקנות אדמות פרטיות של ערבים. למעשה הרי אתה נגד כל התנחלות של יהודים בארץ ישראל הכבושה, אבל אתה מנמיך פרופיל בויכוח הזה כדי להיתלות באיזה נימוק משפטי הגם שהוא שיקרי. העניין המוסרי, ההיסטורי מפחיד אותך, כי אין לך טיעון הולם כנגדו! לא מפתיע שאתה ממשיך להתגלגל באם לסבתא שלך היו גלגלים. רק אתה מאבד שליטה וכיוון ורק מחליש את טענותיך. בעקרון המדינה יכולה להחרים קרקעות בכל שטח, כולל בשטחי הכיבוש יהודה ושומרון. שנית, הרבה מהקרקעות שאתה והפלסטינים מחשיבים כקרקעות פרטיות של ערבים אינם כאלה כי הן לא רשומות בטאבו הירדני עד 67' כאדמה פרטית ולאחר מכן לא רשומות במנהל האזרחי ככאלה. שלישית, המתנחלים קנו כחוק אדמות פרטיות בערים מרכזיות ובשטחים עוקפי התנחלויות, בחלק מהמקרים גם לאחר שהוכח לבעל הנכס הערבי שהשטח אינו שלו כדין. אך כדי לעשות עסקה שקטה, בכל זאת הסכימו היהודים לשלם, והתהליך נרשם כחוק במשרד הפנים ובמנהל האזרחי. הרבה מהערבים שמכרו שטחים ונכסים ליהודים (בעיקר בירושלים ובחברון) מעדיפים להישאר בדממת אלחוט, ולפעמים אפילו להתכחש לכך שמכרו את הנכס כדי למנוע רציחתם בידי גורמים ערביים אלימים. לכן כל הבירבורים שלך על שוד קרקעות ב''מיליוני דונמים'' הוא בירבור שווא. שירת הבירבור של חורשי מזימת השלום. מסתבר שבשבילכם השלום הוא נערת ליווי שאתם מוכנים לשלם לה אתנן גבוה ובלבד שתופיע איתכם בכל אירוע ותרחיש. אתם מתנים עם השלום אהבים, מגיעים לפורקן וחושבים שכבשתם את העולם. אז כבר עדיף שתאכלו פופקורן, זה הרבה יותר בריא מנטלית. כיצד אתה קובע שהתירס היקר לא יודע מה הוא רוצה? למה אתה טוען מצד אחד ומצד שני כאילו יש סתירה? למה יהודה ושומרון לא יכולות להיות בישראל בלי התושבים הפלסטינים? כיצד האחד סותר את השני? הרי אפשר לגרשם כמו שגירשנו וברחו ב-1948 (מי טען שטרנספר הוא פשע חמור? אפילו אתה לא טענת את זה, בודאי לא כששרון טרינספר 10 אלף יהודים מעזה. אז תודה לך שהכשרת את הטרנספר). אבל אפשר גם להשאירם כמו שחכם ציון הציע ובלבד שלא יהיו אזרחי ישראל, אלא אזרחי המדינה הפלסטינים היא ירדן. ואז לא תהיה שום משמעות דימוגרפית שיכולה לגנוב לנו את המדינה היהודית. אתה צריך ללכת על פתרונות קריאטיביים שיהפכו את הסכסוך על פניו ויתנו תקווה לשני הצדדים ולא להיתקע עם הצעה ישנה ששבקה חיים של סתם לסגת לגבולות 67' כאשר הסכסוך עוד ממשיך וחותר תחת ישראל. חבל שאינך יכול לעשות עם עצמך בדיקה אמיתית של הפתרון הפוליטי שאנחנו מדברים עליו, ואתה ממשיך לדבר בסיסמאות בלתי בדוקות, שחלקן איבדו את הפואנטה ואחרות הוכחו כשקריות. טנספר אינו מהלך מועדף, אבל טרנספר הוא בודאי מהלך כשר וחוקי שיוכל להתבצע רק אם הפלסטינים ימשיכו להיות קשי עורף ולא לקבל את הקיום הלאומי היהודי בארץ ישראל כלגיטימי. להזכירך שטרנספר הוא הליך בוררות חוקי שבוצע במאה השנים האחרונות ברחבי העולם בתמיכת חבר הלאומים והאו''ם, ואפילו מישהו קיבל על זה פרס נובל לשלום. אז תתייחס בבקשה בכבוד הראוי לטרנספר, מכשיר טרנספרים שכמוך. אתה הוא שאנסת את המוסר, הזונות והסרסורים לתוך הויכוח הפוליטי כאן. תודה רבה שאתה ממשיך להתבשם בדומן מעשה ידיך עד לחנק, שמאלץ אותך להתנתק מהם תוך התזה מרפש הזה על כל סביבותיך. לי אין כל חלק במי שמושמים ובמזמוזים האלה שלך. תסתדר לבד. | |||
_new_ |
|
|||
כדאי שתקרא לפעמים את מה שאתה כותב. אם הייתי מקבל טקסטים כאלה מתלמיד הייתי מעיר בשוליים: לא קריא. ''השקר שאתה עושה לעצמך משבש את עמידתך הפוליטית האיתנה. פתאום זה מוסרי אצלך ליהודים להתנחל על אדמת הלאום שלהם, אבל מה רק אסור להם לקנות אדמות פרטיות של ערבים. למעשה הרי אתה נגד כל התנחלות של יהודים בארץ ישראל הכבושה, אבל אתה מנמיך פרופיל בויכוח הזה כדי להיתלות באיזה נימוק משפטי הגם שהוא שיקרי. העניין המוסרי, ההיסטורי מפחיד אותך, כי אין לך טיעון הולם כנגדו! לא מפתיע שאתה ממשיך להתגלגל באם לסבתא שלך היו גלגלים. רק אתה מאבד שליטה וכיוון ורק מחליש את טענותיך.'' | |||
_new_ |
למה? כמה קיבלת בבגרות בספרות | |||
|
|||
ובהבנת הנקרא? ובמחשבה שניה, אכן דבריו חזקים ומשכנעים עד כי אין לך תשובה ראויה כנגד טיעוניו. | |||
_new_ |
כלי ריק | |||
|
|||
הנסיון להתווכח על ביקורת סגנון הכתיבה הוא נואל. תארו לעצמכם שסופר יתלונן על שספרו האחרון זכה לביקורת שלילית. כאשר הכותב אינו מצליח לחבר בין הגורמים השונים שהוא מזכיר בשטף הפיסקה המצוטטת, ברמה התחבירית והתוכנית, הפיסקה נופלת ומתנפצת כמו כלי ריק. אדרבא, הסבירו למה התכוון הקוקורוץ (אצל האוסטרים, הכינוי לתירס) בכתבו, ''השקר שאתה עושה לעצמך משבש את עמידתך הפוליטית האיתנה. פתאום זה מוסרי אצלך ליהודים להתנחל על אדמת הלאום שלהם, אבל מה רק אסור להם לקנות אדמות פרטיות של ערבים. למעשה הרי אתה נגד כל התנחלות של יהודים בארץ ישראל הכבושה, אבל אתה מנמיך פרופיל בויכוח הזה כדי להיתלות באיזה נימוק משפטי הגם שהוא שיקרי. העניין המוסרי, ההיסטורי מפחיד אותך, כי אין לך טיעון הולם כנגדו! לא מפתיע שאתה ממשיך להתגלגל באם לסבתא שלך היו גלגלים. רק אתה מאבד שליטה וכיוון ורק מחליש את טענותיך.'' לכתוב כך, כנראה בכוונה תחילה - בכוונת שיבוש ולא בכוונה של שיחה אמיתית - ואחר כך להתלונן על שמקבלים ביקורת על סגנון הכתיבה, מצביע על יהירות שאין לה כיסוי. והיות וניתן להבחין שהכותב תושב השטחים, הנה משהו שאולי יעודד אותו במלחמתו בשונאי ישראל, | |||
_new_ |
מתנחלים טובחים בפלסטינאים | |||
|
|||
יוסלה, הרועה בסרט ממש בחור אמיץ - אני הייתי בורח מזמן אילו היו מתקדמים לקראתי בצעד נחוש 4 רעולי פנים חמושים באלות. כמובן, אלא אם כן הייתי משחק את התפקיד בפעם השלושים, מכיר את כל השחקנים, ויודע שברגע הכי מותח המצלמה תתחיל להתפרע ותקשה לראות מה בדיוק קורה שם. אבל האמת היא, שמצאתי עוד כמה קטעי וידאו, על מתנחלים שמבצעים רצח עם בדרפור, מתנחלים שאונסים כורדיות בצפון עיראק, ועוד כהנה וכהנה. במקור, כותרות הסרטים הללו שונות, אבל התכן דומה למה שהבאת - _אנשים_ מרביצים ל''ערבים''. ונכון, כך זה גם בארץ. הכפרים הערבים הם המקומות האלימים ביותר. והכל בגלל הכיבוש כמובן. מדהים איך כל מקום בעולם שיש בו מוסלמים, יש אלימות בסדר גדל מטורף. | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
כל התירוצים וההתחמקויות הרגילות. 1. הסרט מבויים. 2. יש סרטים מבויימים רבים כאלה, בהם מעלילים עלילות שווא על המתנחלים. 3. אצל המוסלמים הרי יש אלימות רבה. מעניינת תמיד הקפיצה שאינה הגיונית כמובן, מהכחשת האירוע, ומההאשמה בביומו, להאשמת הקורבן - הפלסטינים אשמים בכך שמתנחלים רעולי פנים היכו בהם באלות. אני בטוח שכדי להוכיח את טענותיך בעניין הביום, שהוא לפי דבריך נעשה כדרך שיגרה, תביא עוד סרטים מבויימים מסוג זה. ואם תשתעמם בינתיים אנא צפה בסרטון המבויים הבא: | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
''הפלסטינים אשמים בכך שמתנחלים רעולי פנים היכו בהם באלות'' היכן כתבתי דבר כזה? כתבתי שהפלסטינים מכים את אחיהם באלות. זה נכון חלקית. כשאפשר הם מעדיפים להשתמש בסכינים וברובים. אם תגור פעם בשכנות לפלסטינים (לא רק תגיע לכמה טיולי שלום מתוכננים היטב) תדע על מה אני מדבר. | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
צפיתי. מה אתה מנסה להוכיח? שמעצרים זה באסה? התפרצת לדלת פתוחה. אני כבר שנים מסרב לשרת בצבא הכיבוש. שיקראו לי בשביל לגרש מכאן את הערבים - זה הרבה יותר הומאני, ולפחות מתווה איזשהו פתרון לבעיה (כמו הפתרון שלך, רק בכוון ההפוך). | |||
_new_ |
אתה בהחלט צודק | |||
|
|||
זה מסוכן כיום ללכת להסכמים עם הפלסטינים כי ישראל מיד נותנת לערבים נכסים: מוסרת להם קרקעות, תומכת בהם כלכלית ובתמורה היא תמיד מקבלת רק נייר חתום בטקס בבית הלבן. משהו כאן עקום ויוצר אי יציבות מתמשכת וסכנות חמורות להמשך הקיום. המצב היום עוד יותר קשה כי הפלסטינים מפוצלים, מחולקים לקבוצות, חמולות הנאנמנות רק לעצמן ונלחמות בינהן. במצב כזה אין גורם שאיתו אפשר להגיע להסכם ושייצג את כלל הפלסטינים. לכן יש לייצב את השטח, צה''ל, השב''כ והמשטרה עושים זאת היטב, לשרש תאי טרור ולשלוח אותם לג'ייהונום, ולחכות ''40 שנה'' עד שנראה שנכנס קצת שכל לראש של הפלסטינים ושהם מפתחים לכידות לאומית ששמאלנינו כה מייחלים לה. בינתיים צריכים לתת לקנה של הרובה לדבר ולא לעפרון של החתימה. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |