פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מדינה בצלמם ובדמותם
יהודה צורף (יום שלישי, 31/07/2007 שעה 13:00)


מדינה בצלמם ובדמותם

ד''ר יהודה צורף



אין זה סוד שרובו של הציבור הרחב מכיר בעליונותו הפוליטית של השמאל, שהצליח כביכול לעצב את מדינת ישראל בצלמו ובדמותו. אך הנוסחה הסודית להצלחת השמאל נותרה עלומה מהתודעה הציבורית. נוסחת ההצלחה של השמאל אומנם אפופה מסך עשן וחומקת מהתודעה הציבורית, אך היא בעצם פשוטה ושקופה למדי, וגם נוסתה בהצלחה במהלך ההיסטוריה. שכן, השמאל עיצב למעשה את מדינת ישראל ללא צלם וללא דמות.

ככל קולקטיב מתנשא ושתלטני, שבוחן את העולם מבעד לפריזמה אידיאולוגית חד ממדית ומנוכרת לטבע האנושי, מנצל השמאל כל מסגרת ממסדית להשלטה אכזרית וחסרת אבחנה של השקפותיו. כך הפכה מדינת ישראל מכשיר בידי השמאל, שבמכוון ובשיטתיות עיקר אותה מכל פוטנציאל רעיוני ומטען רוחני המחבר אותה לייעודה המקורי. שכן, המכשיר הממלכתי הוא רק אמצעי בידי השמאל, ולכן מתוקף ייעודו הוא נוטרל מכל מכשלה אידיאולוגית ומכל מגבלה רעיונית על מנת לתמרנו ביעילות למימוש אפקטיבי של יעדים פרגמטיים.

ייתרונו הפוליטי של השמאל נובע בין השאר מגמישותו המוסרית שמקנה לו מיומנות של אקרובט רעיוני. כך משווק השמאל לציבור את המכשיר הממלכתי, המשמש אותו לצרכיו, ברטוריקה פשיסטית של מדינה מעל הכל. אין צורך להיות פרשן עתיר ניסיון על מנת לבאר את בשורת השמאל במונחים שווים לכל נפש: אני בניתי גולם, ואתם תעבדו אותו. מובן מאליו שלהטוטנותו הרעיונית של השמאל מגוייסת בעוצמה האינטנסיבית ביותר בתרחישים של עקירת התיישבות. בימים קריטיים כאלה, כאשר הגשמתה הנכספת של משימה לאומית עומדת על כף המאזניים, לא נרתע השמאל מנבירה במרתפיה האפלים של ההיסטוריה ושליפת תקדימים חינוכיים מאלפים על זכותו הדמוקרטית של החבר סטלין ליישב, לבנות ולסלול וגם לעקור, לכלוא ולהגלות לסיביר את אויבי המשטר.

למרות ששליטתו של השמאל במוקדי הכוח הממלכתיים והציבוריים היא מזדקרת לעין, והימין אומנם מתלונן על כך, עדיין נותרת סמויה מעינו של הציבור הרחב ומתפישתו מידת השתרשותה ועומק חדירתה של השיטה השמאלנית. התודעה הלאומית הסתגלה כחומר ביד היוצר, בין אם במודע, בתת-מודע או בפאזת הדמדומים שביניהם, למדינה ללא-צלם וללא-דמות שעוצבה על פי המודל הממלכתי הסטרילי מבית היוצר של השמאל.

קורבנותיו של צחוק הגורל מתקשים לפענח את תעלוליו האירוניים. לא בכדי השמאל הוא זה שיצר במדינת לא-צלם ולא-דמות זאת, שעוצבה במתכונת הממלכתית המותאמת לצרכיו ולענייניו, את התא המיליטנטי המכונה ''בצלם''. העובדות מדברות בעד עצמן, ממש נלעסות עבורנו. שכן, ''בצלם'' מגלם בתוכו את המאפיין הבסיסי של תסמונת השמאל, המסוגל לקלוט את המציאות רק כבבואה וירטואלית של צלמו.

במדינת ישראל, השמאל הוא זה המעצב, המכתיב והמגדיר כל ערך מכונן וכל עיקרון יסוד שעליהם מושתת קיומה. הוא זה המגדיר מה היא דמוקרטיה, מה הוא ביטחון, מה הוא שלום, מה הוא חוק, מה הוא משפט, מה הוא צביונה הלאומי וכן הלאה, עד לפרטי פרטיה הממלכתיים של מדינת לא-צלם בדמות ''בצלם'' של השמאל.

בעידן ניפוץ השקרים והאשליות של ''ההתנתקות'' זעק מיעוט מצפוני מתוך המחנה הלאומי נגד העוולה הנוראה, אך זעקותיו הפתטיות הסתכמו ב''רווח נקי'' שהסתכם בתווית ציבורית של ימין קיצוני. רובו של הימין התגייס לבצע את העבודה השחורה עבור השמאל המעודן, שממרום מעלתו המוסרית רק פיקח על ביצועה הנקי של המלאכה המלוכלכת. מובן מאליו שגם הציונות הדתית התכופפה, השתוחחה והיטתה שכם, תוך מלמולי התחבטות שרק שעשעו את השמאל, ותרמה את חלקה להגשמת תכתיב השמאל.

הימין יכול לזעוק והציונות הדתית יכולה להמשיך להתחבט בסוגיות מוסריות, אך אלה ואלה הרי יודעים וגם מכירים בעליונותו של השמאל כריבון האמיתי והפוסק הבלתי-מעורער בסוגיות מצפון ומוסר. כאשר השמאל קבע שהקרקס הפוליטי הפרוע אשר התנהל בממשלה ובכנסת, לקראת אישורו הרשמי של מהלך העקירה, הוא הדמוקרטיה במיטבה, קיבלו עליהם מתנגדי העקירה את הדין. הגדילה לעשות הציונות הדתית, שרבניה ודובריה התחבטו פומבית בסוגיית הקונפליקט כביכול שבין דין מלכות לבין דין ההלכה, ובכך רק נתנו חותם של כשרות לאישור המפוברק והשקרי של מהלך העקירה.

בעוד הימין מתפתל בחוסר אונים ברשת קורי השמאל, הציונות הדתית מזדחלת שדודה תחת צילו המאיים. הטרגדיה של הציונות הדתית נובעת מהחלל הרוחני שנפער לאחר פטירתו של הרב קוק. כך נאלץ הציבור הדתי-לאומי לנהל את קיומו הנפתל והסבוך בשממה מנהיגותית מוחלטת. בין הרבנים הטוענים כך או אחרת, נקרעת הציונות הדתית ואינה מצליחה לייצר שום אלטרנטיבה לשמאל השולט בסדר היום הלאומי ללא מצרים. ''ההתנתקות'' המחישה מעל ומעבר לכל ספק כיצד הצליח השמאל לעצב גם ציבור איכותי, מצפוני ומסור כזה ולהפוך אותו לקולקטיב ללא-צלם וללא-דמות המבצע פשעים אנטישמיים, שהשמאל המעודן עצמו אינו מעז לזהם את ידיו בהם.

שכן, בענייני מוסר אין שני לשמאל בתיחכומו, וסוד קסמו טמון באותו בית מרקחת גאוני לסמי הרדמת התודעה, שיקויים להשקטת המצפון וכל מיני עשבי מזור להפגת מכאובי מוסר. כיום מסתבר עד כמה הרחיקו לכת מנהיגיו ונבחריו של הציבור הדתי-לאומי כלקוחותיו הנאמנים ביותר של בית המרקחת השמאלני. לא מעט מהם פיתחו התמכרות לשיקוייו המפתים והמתוקים של השמאל. שכן, את ההשגה ההלכתית המלומדת, המעניקה חותם דין מלכות למהלך הביריוני והאנטי-דמוקרטי של אישור העקירה, ניתן לפענח רק במונחים נפשיים של התמכרות לאותם סמי הזיה הנרכשים חינם ובנדיבות בבית המרקחת הקסום של השמאל המעודן.

נכמר הלב לנוכח אשליותיו של הציבור הדתי-לאומי, שמעודד את עצמו בסיסמאות ובמפגני שיבה ליישובים החרבים. מנגנוני ההכחשה וההדחקה ימשיכו לספק מזור זמני לימין ולציונות הדתית, כל עוד ישלטו החמאס וחזיתות הסירוב על סדר היום הפלשתיני. אלא שבמציאות המטריקס של מדינת לא-צלם ולא-דמות, השולט היחיד והבלעדי הוא השמאל, ועל פיו יישק דבר. בתרחיש עתידי של נסיבות ערביות נוחות, אין לשמאל שום בעיה לנתב את סדר היום הלאומי לתוכנית ממלכתית של עקירה התיישבותית מוחלטת ושיבה לקווי 1967, תוך שיתוף פעולה מלא של הימין והציונות הדתית.

כאמור, את שליטתו המוחלטת של השמאל בסדר היום הלאומי הישראלי המחישה ''ההתנתקות'', שבה הפגין השמאל את יכולתו הבלתי מוגבלת למשוך בחוטי המריונטות הימניות ולהשתעשע בהן כרצונו. התחכום השמאלני מתבטא בדוגמה הבאה. נבחרי הציונות הדתית תומרנו לא רק להגדרת הבריונות השלטונית של פורום החווה כדין מלכות, אלא גם נדחקו לצמצם את סוגית העקירה לקונפליקט שבין דין מלכות לדין הלכה. דהיינו, כאילו העקירה היא סוגיה הלכתית בלבד. כך הצליח השמאל לכבוש שלושה יעדים במתקפה אחת: הן לתת הכשר דין מלכות למהלך האנטי-דמוקרטי, הן לדחוק את סוגיית העקירה לפינה ''הבלתי-רלוונטית'' של ההלכה, והן להדגיש את האצטלה ההלכתית של הציונות הדתית כגורם פונדמנטליסטי שיש להשגיח עליו ולהעמידו בפינה.

מכאן שהימין ובמיוחד הציונות הדתית אינם מעמידים שום אופוזיציה לשמאל, אשר מתמרן אותם ומשתמש בהם לצרכיו כל אימת שהנסיבות הפוליטיות מבשילות למימוש יעד שמאלני נוסף. במאזן הפוליטי שבין ימין ושמאל לא השתנו סדרי עולם במדינת לא-צלם ולא-דמות זאת מאז הקמתה. יריביו הרעיוניים והפוליטיים של השמאל רק הולכים ומסתגלים לתבנית ההתנהגותית שמועיד להם השמאל. מעבר לכל ספק המחישה ''ההתנתקות'' עד לאיזו דרגה של ציות עיוור אולפו הימין והציונות הדתית, ובאיזו רמת מיומנות הוכשרו לייעודם כמסת ההמון שתספק את האינרציה הימנית למומנטום השמאל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


שלטונות של השמאל בבית המשפט העליון
ימני גאה (יום שלישי, 31/07/2007 שעה 13:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא שיא הסרחון...

כי שרחון זה מופץ בממדים עצומים !!!
_new_ הוספת תגובה



שנים שאני טוען שהימין לא יודע לפעול.
צדק (יום שלישי, 31/07/2007 שעה 14:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הימין אינו פועל בצורה מסודרת ושיטתית.
ה''ימין'' חסר האידיאולוגיה, כמו הליכוד וחלק מהאיחוד הלאומי,
הוא כמו עלה נידף ברוח המרחף על פי זרמי גלי האתר.

--------------

האויב העיקרי העומד בפני שלטון ימני אמיתי הוא התקשורת.
את האויב הזה יש לרסק, לגמד, ולמחוץ, בכל דרך אפשרית.

מתקפה ימנית מסיבית חסרת פשרות וחסרת פחדים קמאיים,
תכניס את התקשורת לפאניקה ולמיגננה.
ההתקפה חייבת להיות יומיומית, בכל הזדמנות, לא לחשוש מחרם או מהכפשה.
אם התקשורת תגזים ואם לאו, יש לערוך עצרות עם בכל עיר ובכל ישוב ולדבר אל העם פנים אל פנים.
דרך מעולה שהוזנחה ע''י הפוליטיקאים לחלוטין.

ברגע שהתקשורת תוכנע, השמאל יחוסל !!
_new_ הוספת תגובה



הימין הוא אוסף של משיחי שקר דרגה ז'
עמית כריש אדום (יום רביעי, 01/08/2007 שעה 12:03)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעולם לא ניכנע

נגרש אותכם גם מיהודה ושומרון.
_new_ הוספת תגובה



מי זה אתכם?
א. פרקש (שבת, 04/08/2007 שעה 13:19)
בתשובה לעמית כריש אדום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צדק הוא מתנחל או שאתה רק סתם דמקוקון?
_new_ הוספת תגובה



כמו הרבה ימניים מתוסכלים
ע.צופיה (יום שלישי, 31/07/2007 שעה 17:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מעדיף לשכוח כי ב-‏30 השנים האחרונות מירב הזמן שלט הימין,שכנראה הוכיח לך ולדומים לך את אזלת -ידו וריקנותו האידאית.
גם את ההתנתקות,שהיא לטעמי מעשה מבורך ביותר, הגה והוציא לפועל מנהיגו הנערץ של הימין.
אם אין למדינה דמות או צלם זה בגלל מי ששלט בה בעשרות השנים האחרונות ולא מי ששלט בה לפני ארבעים וחמישים שנה.
עוד מעט תאשים בכך את רבנו תם והגאונים מבבל.
_new_ הוספת תגובה



''השמאל'' הוא פשוט תירוץ שחוק
דוד סיון (יום שלישי, 31/07/2007 שעה 18:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
יערה (יום רביעי, 01/08/2007 שעה 8:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתשובה לע.צופיה
בישראל אין באמת ימין או שמאל
והחטא הקדמון נעוץ כן באותה הגמוניה בולשביסטית
שנעצה את טפריה עם קום המדינה -ושאותו שרון הוא חלק אינטגרלי מאותה אידיאה וצמח ממנה
אז זה מוכיח שלא באמת השתחררנו מלפיתת החנק של אותה הגמוניה שגם הציונות הדתית היתה שותפה בפועל באותו חטא.
כך שמי ששלט ב30 השנים האחרונות -היו בעצם המשכה של אותה
קליקה שחשבה שהמדינה היא אחוזתה הפרטית
ובאמצעות שימור מיתוסים שקריים על גנרלים ושירי הלל לגבורת הצבא נסתה ועדיין מנסה להיאחז בקרנות המזבח
אזלת היד של אותו שמאל שקרי התפוצץ בפנינו בדמות מלחמת יום הכיפורים
וההתנתקות היא פועל יוצא מהמשכו של אותו חטא
_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
ע.צופיה (יום רביעי, 01/08/2007 שעה 13:36)
בתשובה ליערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכדי שאוכל (אם רצונך בכך) להתייחס ברצינות לדבריך ,אנא הסבירי לי מספר הנחות:
1.מהי הגמוניה בולשביסטית?
2.מהם המיתוסים השקריים על הגנרלים?
3. כיצד ההתנתקות משנת 2005 היא היא המשכה של מלחמת יום הכיפורים (חוץ מזה שהיה גם שם וגם פה אדם בשם אריאל שרון).
_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
יערה (יום רביעי, 01/08/2007 שעה 15:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה באמת זקוק להסברים?...:)

אבל אם רצונך בכך אז הנה:

1.מפא''י ההסטורית ששלטה בעשורים הראשונים של המדינה
שלטון ללא מיצרים והמדיה הכתובה והמשודרת שדברה בקול אחד.עד לאותו ''מהפך''של 77
שגם לאחריו לא בא באמת שינוי משמעותי אמיתי -שהרי בגין העריץ את שרון ,דיין ועזר ויצמן ואימץ אותם לממשלתו
ואלו הרי שיכים לאותה אסכולה ישנה
2.מיתוס רבין,דיין ואהוד ברק-ואיך במשך הזמן (וגם עתה)
ממחזרים את אותו מיתוס כאילו ה ם שיביאו את הישועה...
לא באמת נפטרנו מ''קללת הגנרלים''
3.לא עלה בדעתך למה באמת הפתענו במלחמת יום כיפור?
כיצד התנפץ אז מיתוס הגבורה ל ''אני ואפסי עוד?
לאחריה היתה תנועה (ד''ש) שחשבה שתתן את תשובת המחץ
בעקבות אותו כשלון...אך התפוגגה כלא היתה ,כיון שבעצם צמחה ממש מאותו מקור
למה התנתקנו? כיון שאין בישראל באמת אלטרנטיבה ימנית אמיתית, ואנו עדיין שבויים באותה תפיסה של ראשית המדינה,
תנועת הכלאיים ששמה ''קדימה'' הוא ביטוי לאותו חסר הכרעה.
מיזוג חיוור של ימין-שמאל
העם באותה תבנית ובאותו סד
ואת מי קראו לדגל הבטחון ? איך לא-את אהוד ברק
הישן וה''טוב''...
_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
ע.צופיה (יום רביעי, 01/08/2007 שעה 17:05)
בתשובה ליערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מפא''י ההיסטורית מורכבת מדוד בן-גוריון, משה שרת, יצחק בן צבי,ברל כצנלסון, בורוכוב, דב הוז, גולומב, ישראל גלילי, גולדה מאיר,לוי אשכול, ואלפי אנשים ידועים אחרים שאילמלא הם איני יודע היכן היינו (אם בכלל היינו?)כיום.
חשוב להזכיר כי בכל שנות קיום הציונות , נערכו בחירות ומי שזכה ברוב קולותיהם של הציונים כיהן כמנהיגם. כנראה שדרכה של מפא''י ההיסטורית הייתה הנכונה ולכן הציבור היהודי בחר בה ובמנהיגיה שוב ושוב.
בגין העריץ את מי שמצא לנכון והציבור בארץ בשנת 1977 ןבשנת 1981 נתן לו את אמונו.
ב נקודה זו העיר כי ,תהיה דעתך ויהיו דעותיך אשר יהיו,אם הציבור הרחב אינו דוגל בהם שוויים-אפס מאופס.אילו הם עובדות החיים מאז ומתמיד.
אין מיתוס רבין,דיין ברק ואחרים. יש מציאות שהוכיחה מעל לכל ספק שאנשי הצבא האלה ועוד מאות אלפים אחרים כמותם הצילו אותנו שוב ושוב מהשמדה. זה שאת מצמידה לשמם את המילה מיתוס מעידה כאלף מונים על כפיות דעתך לאנשים המצויינים האלה.אין קללת גנרלים יש בורות קנאה וכפיות תודה של ציבורים מסויימים.
אני יודע בדיוק איך הופתענו במלחמת יום הכיפורים, אני השתתפתי בה.זו לא הם0פעם הראשונה שהופתענו ואנו לא הראשונים ולא השניים ולא השלישיים בעולם שמופתעים מדי פעם. גם אנחנו הפתענו אחרים. זה לא טוב ולא רצוי,אך זה אנושי.
למה התנתקנו? כי סוף סוף הבינו גם השפויים בין אנשי הימין כי אין בכוחה של ישראל לשאת לאורך זמן מטלה בטחונית כה כבדה. זה שוחק אותנו ובסוף יביא לאובדננו.
למה קראו את ברק לדגל? מסיבה מאוד פשוטה ואנושית: הוא אמיץ,הוא נבון, הוא בעל נסיון והוא מ נ ה י ג.
_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
יערה (יום רביעי, 01/08/2007 שעה 21:01)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתוך עמי אני יושבת
ועיני צופיה הליכות מכורתי הנאוה
ואיכה נפלה למרמס בני עוולה...

מציאות?
גם משטרו של סטאלין הוא עובדת חיים...

כפיות טובה?
ראיתי מספיק חברים ובני משפחה ששלמו מחיר דמים יקר
באותו צבא מפואר

איני יודעת אם באת להרביץ בי ציונות מתוך תמימות צרופה
או שמא מתוך ציניות מרירה

שהרי בסופו של דבר אנו נשלטים בידי קומץ אוליגרכים
תאבי שררה
וקשה להאמין שיש מישהו שעדיין רואה בברק גנרל מושיע

אלא אם אתה מאמין ב א מ ת ובתמים שאהוד ברק
הוא מ נ ה י ג משכמו ומעלה...
_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
ע.צופיה (יום רביעי, 01/08/2007 שעה 22:05)
בתשובה ליערה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתוך עמי אני יושב ורואה כיצד מכורתי הנאוה נופלת מרמס ברגלי בריונים חמושים בכיפות המקפצים בצעדי ריקוד על גבעות לא להם.
מה לעשות יש מציאות מסוימת. סטלין היה מציאות,אחמדינגאד הוא מציאות, בגין שנתן לפלסטינאים אוטונומיה,שמיר שפתח איתם(ראשון) בדו-שיח ישיר, נתניהו שהחזיר להם 14% מהגדה( וברק שלא נתן מילימטר)ושרון שהתנתק מהאיוולת שקראו לה גוש קטיף-הם היסטוריה יהודית בת-זמננו.
אני ציוני גאה, אולי מתוך תמימות צרופה ואולי מתוך ציניות מרירה.
אנו נשלטים על ידי אותם האנשים שרוב רובו של העם בחר בהם בצורה הדמוקרטית ביותר שקיימת.
אני מאמין שבמצאי המנהיגים שקיים היום-ברק משכמו ומעלה.
_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
אריק פורסטר (יום שישי, 03/08/2007 שעה 4:01)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני ציוני, ולו הייתה זו 1948 הייתי מוסיף ''גאה''. במציאות הנוכחית, הציונות עשתה את שלה. היא הקימה מדינה ליהודים ונתנה לישות חדשה, ה''ישראליות'', להחליף אותה. והישראליות הזו, רבותיי, היא על הפנים. בלי טעם, בלי ריח, מעין אמריקה לעניים.

בלי אידאלים, עדיפה ישיבה בלוס אנג'לס על תל אביב. גם שם יש עתונים ישראלים, מושבה ישראלית גדולה, ומי שרוצה, יכול להעביר ימיו בדיבור עברית בלבד. והשווארמה! ריח ניחוח והבשר לא מזוייף.
_new_ הוספת תגובה



חוץ מהתחושה שלך שום דבר לא על הפנים.
ע.צופיה (יום שישי, 03/08/2007 שעה 5:07)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ציונות שנת 1948 ממלאת אותנו כיום גאווה. כפי,שכנראה, ציונות 1904 מילאה גאווה את ציוני 48 .
הישראליות היא הגלגול העכשווי של הציונות. העולם כיום איננו העולם של 48, לטוב או לרע. הישראליות היא כולנו, אתה,אני,יערה, מר צדק, מר סיוון, לוי, המהנדס, ד''ר צורף ואחרים.להסתכל מהצד ולהגיד זה לא אני,זה האחרים-זו התנשאות וצביעות.
לנושא האידיאלים: היהדות היא לאום,היא באה לידי ביטוי בשאיפה הכמוסה(אצל אחדים) או הגלויה(אצל אחרים)לחיות בארץ ישראל.
החיים בלוס אנגלס לא רעים. גם האמריקאי שביקר בישראל אמר שבסך בכל הרגיש כמו בבית. מקדונלדס, עיתונים באנגלית,חברה לענין, בירה בשפע.אפשר להיות אמריקאי גאה בתל-אביב.
זה מהות הכפר הגלובלי שאנו חיים בו כיום.
_new_ הוספת תגובה



האידיאלים?
דוד סיון (יום שישי, 03/08/2007 שעה 5:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמריקאי (עליו אתה מספר) שביקר בישראל או הישראלי שמדבר רק עברית בלוס אנג'לס (עליו סיפר פורסטר) כאילו לא שמים לב מה באמת קורה בסביבתם הקרובה. גם בלוס אנג'לס יש בשר מזוייף, גם שם יש בעיות יום יום כמו בעית ה-recall (http://biz.yahoo.com/ap/070802/toy_recall.html?.v=23) ועוד. ולהפך גם אצלנו יש בעיות שהמבקרים בישראל וחיים בתוך בועתם לא שמים לב שהן קיימות.

אבל לא לעולם חוסן. ככל שמתארך הזמן מתחילים לשים לב אבל אז כבר מתקשים למצוא את הדרך חזרה...

אז יש אידיאלים בתאוריה ויש במעשה היום יומי? יש.
_new_ הוספת תגובה



לא רק בישראל
ע.צופיה (יום שישי, 03/08/2007 שעה 6:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחת הדוגמאות (המוצלחות לדאבוננו)לישראליות( סמוך. לנו זה לא יקרה,מקסימום! )המכוערת הייתה גשר המכביה.
והנה ממש אתמול, כאילו בתשובה לפורסטרןלאחרים , קרס בארה''ב גשר שכבר מזמן התריעו על מצבו ולמרות זאת המשיכו להשתמש בו.
המסקנה: הישראליות היא חלק מההתנהגות הגלובלית ולא איזו תופעה ייחודית לשמאל הישראלי(בנוסח ברניר וצורף).
_new_ הוספת תגובה



לא רק בישראל
דוד סיון (יום שישי, 03/08/2007 שעה 7:51)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם כבר ימצאו ''תירוץ'' לשייך את זה ל''השמאל''.
הרי זה כל כך נוח ונעים... הם האשמים בהכל.

בדוק את ה-inbox שלך.
_new_ הוספת תגובה



''הישראליות היא חלק מההתנהגות הגלובלית ''
א. פרקש (שבת, 04/08/2007 שעה 13:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלומר, אצלך רשלנות היא ''ישראליות''.....

ואח''כ אתה מרים לסיון כדור להנחתה כמו ''ולא איזו תופעה ייחודית לשמאל הישראלי(בנוסח ברניר וצורף)'' והוא קופץ על המציאה, רק שאין כל ערך לכל זה בשל הניתוק מהמציאות ותחושתכם הסובייקטיבית שיש מישהו בעולם שרודף אתכם.
_new_ הוספת תגובה



''הישראליות היא חלק מההתנהגות הגלובלית ''
ע.צופיה (שבת, 04/08/2007 שעה 14:17)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מילא הבנת הנקרא, ניחא הפרשנות, אבל להרים כדור להנחתה ולראות את סיון קופץ-זה משהו סופר ישראלי. בשום פנים ואופן לא גלובלי.
מי שרודף אותנו הם הפראנויידים הימניים.
_new_ הוספת תגובה



''הישראליות היא חלק מההתנהגות הגלובלית ''
א. פרקש (שבת, 04/08/2007 שעה 15:33)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הישראליות היא לא חלק משום ''התנהגות גלובלית''. זה שיש היבטים מסויימים של גלובליזציה בכל לאומיות, כולל הישראליות, אינה סיבה להפוך את הלוח כדי להיראות בעיני עצמך צודק יותר.
_new_ הוספת תגובה



''הישראליות היא חלק מההתנהגות הגלובלית ''
ע.צופיה (שבת, 04/08/2007 שעה 16:55)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל התנהגות לאומית יש ,יותר ויותר, היבטיים התנהגותיים בינלאומיים. אנחנו לא יוצאי-דופן בענין הזה, כפי שניסה לטעון מר פורסטר.
גם איני מנסה להיראות יותר צודק בעיני.אני בעייני צודק מספיק.
_new_ הוספת תגובה



''הישראליות היא חלק מההתנהגות הגלובלית ''
א. פרקש (שבת, 04/08/2007 שעה 17:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה לאל. עכשיו אתה מסביר את הרעיון טוב יותר. בודאי שבכל 'התנהגות לאומית' ישנהם גם היבטים בינלאומיים.
_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
א. פרקש (שבת, 04/08/2007 שעה 13:29)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל הערב כללית: לא כולם שותפים לחטא (כל חטא).

שנית הציונות לא סביימה תפקידה לפי הגדרתה כל עוד לא רוב רובו של עם ישראל בארץ ישראל. זה לא מונע התפתחות של ישראליזציה של היהודים בארץ, תהליכים מגוונים שלא הוסברו כלל באשכול זה.
_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
אריק פורסטר (יום שלישי, 07/08/2007 שעה 7:24)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סליחה, אבל מטרת הציונות לא הייתה אף פעם להביא את רוב העם היהודי לארץ ישראל. היו 18 מיליון יהודים לפני השואה, ואם 6 מיליון יהודים אירופאים היו מגיעים לארץ במקום למחנות, היה זה בהחלט מלוי משימתה של הציונות.

מטרת הציונות הייתה - והינה - להקים מדינה יהודית, לאו דווקא עצמאית, שתהווה אבן שואבת ליהודים באשר הם.
_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
ע.צופיה (יום שלישי, 07/08/2007 שעה 7:57)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין על מה אתה מבסס את דבריך.
הסייפא בדבריך נשמעת כ''תכנית אוגנדה'' אשר נדחתה ברוב עצום.
_new_ הוספת תגובה



כלם שותפים לחטא
אריק פורסטר (יום רביעי, 08/08/2007 שעה 0:48)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא תכנית אוגנדה, אלא ''מדינת היהודים'' של הרצל, בו הוא חזה מדינה דו-לאומית, תחת שלטון זר (כנראה עותומני).
_new_ הוספת תגובה



כנראה שכבר מזמן לא עיינת בספר
דוד סיון (יום רביעי, 08/08/2007 שעה 6:42)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שם מדינה דו-לאומית ואין שם שלטון זר.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שכבר מזמן לא עיינת בספר
אריק פורסטר (יום חמישי, 09/08/2007 שעה 21:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התכוונתי, כמובן, ל''אלטנוילנד''. לפי הערך בוויקיפדיה (שכולל קישור חיצוני למאמרך על הספר):

''בחזונו של הרצל שפת הדיבור בארץ אינה העברית, אלא גרמנית, אם כי ילדי בית הספר וכן השומרים של המושבה רחובות מקבלים את האורחים בשירים עבריים, וחלק מן הדיונים הפוליטיים הסוערים במערכת הבחירות ב''כפר חדש'' מתנהלים ביידיש.

''החברה החדשה מאמצת את התרבות האירופית, אך דוחה חלק ממנה, כגון את המתחים המעמדיים והדתיים, באמצעות הקמת חברה חילונית ושוויונית ומדינת רווחה, אם כי זו אינה סוציאליסטית לגמרי, שכן יש בה מקום רב גם ליוזמה פרטית. העקרון החברתי מוגדר בשם ''הדדיות'' - דרך שלישית בין קפיטליזם לסוציאליזם.

''מרכזה הכלכלי של המדינה העתידית איננו ירושלים, כי אם חיפה. ירושלים היא המרכז הרוחני של החברה, בה משוכן ''היכל השלום'' וכן גם בית המקדש שמוקם מחדש.

''קיים שיווי זכויות מלא לתושבים הערבים, וחלק מן העלילה הפוליטית של הרומאן מתייחס לנסיון של רב קנאי המבקש לשלול את זכויותיהם של הלא-יהודים - אך נכשל במערכת הבחירות. אחד מסגני היו''ר של ''החברה החדשה'' הוא מהנדס ערבי מחיפה בשם רשיד ביי - ובזה מבטא הרצל את גישתו הליברלית הבסיסית, גם כהתרסה נגד הגזענות האירופית: אם אירופה דוחה את היהודים, הרי המדינה היהודית מקבלת כל אדם ללא הבדל דת וגזע.''

טעות גוררת טעות, ולמרות שטעיתי בשם הספר, לא טעיתי במה שאמרתי על חזונו של הרצל. כמומחה למשנתו של הרצל, היית צריך לדעת זאת.
_new_ הוספת תגובה



טעית אבל גם קלעת
דוד סיון (יום חמישי, 09/08/2007 שעה 22:57)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ביחס לאלטנוילנד טעית פעמיים:
1. הרצל לא תיאר או חשב על מדינה דו-לאומית.
2. הרצל לא מדבר על שלטון זר.

ב. טעות אחרת עשית כעת: אינני יכול להיחשב למומחה למשנתו של הרצל בגלל מאמר אחד. מצד שני לא טעיתי בהערתי על הטעות הכפולה שלך.

ג. עד להודעה האחרונה לא ממש התייחסת לחזונו של הרצל. כעת, לדעתי, הציטוט שלך מייצג לא רע את חזונו הליברלי של הרצל. דרך אגב גם חזונו של ז'בוטינסקי היה ליברלי והדגיש שוויון זכויות אזרחי. כדאי לקרוא על כך, למשל, את ''על קיר הברזל'' (http://jabotinsky.org/Jaboworldh/docs/ironwall_heb.d...) שנכתב בשנת 1923.
_new_ הוספת תגובה



טעית אבל גם קלעת
אריק פורסטר (יום שישי, 10/08/2007 שעה 5:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. כנראה שאני צריך לפתח את הנושא: אם הרצל מדבר על שווי זכויות מלא לערבים, והערבים *אינם* מיעוט חסר חשיבות, נראה לי שהוא רואה כאן כאן מדינה דו-לאומית, לפחות דה-פאקטו. למעשה, אם הערבים מהווים רוב במדינה, הוא אינו שולל את האפשרות שיהא להם רוב בגופים המחוקקים.

2. מאמרים רבים נכתבו על כך שלהרצל לא הייתה אפשרות לכתוב על *עצמאות* מהעול העותומני מבלי שיאסר בעוון הטפה למרד, ואכן הוא כתב על 'ריבונות', אך לא על עצמאות. הפנים של הריבונות היא 'חברת היהודים', משהו בסגנון הסוכנות היהודית, שתריץ את המדינה/פרובינציה החדשה.

3. בתנאים הנוכחיים, בהם מרבית האינטליגנציה אינה מודעת כלל לאיש ומשנתו, מאמר אחד אמנם הופך אותך ל''מומחה''.
_new_ הוספת תגובה



זאת הפרשנות הקיצונית שלך
דוד סיון (יום שישי, 10/08/2007 שעה 6:35)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא קונה את הפרשנות הזאת (מס'2). בנתיים לפי מה שכתבת אתה מתבסס על וויקיפדיה (מקור משני ולא מקיף). אני גם חושב שבלי התייחסות לציטוט וההקשר מכתביו של הרצל אלו טענות באוויר.

כאשר תציג את ההקשר האחב ואת מה שהרצל כתב יהיה טעם להמשיך בדיון מהסוג הזה.
_new_ הוספת תגובה



זאת הפרשנות הקיצונית שלך
אריק פורסטר (יום שישי, 10/08/2007 שעה 9:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נסה קורס הכנה לבחינת הבגרות בהיסטוריה (http://img2.tapuz.co.il/CommunaFiles/20841362.doc).
_new_ הוספת תגובה



זאת הפרשנות הקיצונית שלך
אריק פורסטר (יום שישי, 10/08/2007 שעה 9:33)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצטער על תואר ה''מומחה'' שהדבקתי לך. קרא את חומר ההכנה לבחינת הבגרות בהיסטוריה. גם דו-לאומיות וגם שלטון זר.
_new_ הוספת תגובה



זאת הפרשנות הקיצונית שלך
א. פרקש (יום שישי, 10/08/2007 שעה 15:55)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היכן הדברים שאתה מדבר עליהם?
אני בהחלט מסכים לדבריו של דוד סיון בעניין.
_new_ הוספת תגובה



כאילו לא קראת את החומר עליו המלצת
דוד סיון (יום שישי, 10/08/2007 שעה 11:25)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני בטוח כמה מוסמך קורס ההכנה הזה (http://img2.tapuz.co.il/CommunaFiles/20841362.doc) אבל גם שם אין רמז לעמדתך על עצמאות מדינית ודו-לאומיות.

1. במפורש מדובר על מדינה יהודית (''בבאזל ייסדתי את מדינות היהודים'') והקישור בדבר בחינות הבגרות מציין:
א. ''בסוף התהליך ארץ-ישראל תהפוך למדינה יהודית ריבונית על-ידי הסכמה של הקהילה הבינלאומית...''
ב. ''הרצל השתמש במונח ''בית לאומי'' ולא ''מדינה'' כדי לא לעורר את חשדם של המעצמות''.

אין שם שום תזכורת שמישהו מהתנועה הציונית ויתר על עצמאות מדינית לא כל שכן הרצל. כמובן שכולם הבינו שזה יקח זמן עד שיצליחו להגשים את העצמאות המדינית...

2. ולא מוזכרת שם שום כוונה להקמת מדינה דו-לאומית, לא של הרצל ולא של אף אחד מהתנועה הציונית. הרצל הליברל, כמו ז'בוטינסקי, האמין בשיווי זכויות (לא לאומיות) למיעוטים קטנים וגדולים. גם בזה אין שום רמז על דו-לאומיות.

-----

כמובן שאתה יכול לפרש את החומר איך שמתאים לך. מצד שני כאשר אתה מציע קישור ומסמך, כדאי שתראה איפה במסמך יש אסמכתא לעמדתך.
_new_ הוספת תגובה



כאילו לא קראת את החומר עליו המלצת
אריק פורסטר (יום שישי, 10/08/2007 שעה 16:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נצטרך עם כך להסכים לא להסכים. אתה יכול לפרש את הכתוב בצורה המתאימה להשקפותיך, וכך גם אני.
לא כתבתי באף מקום שהרצל קרא להקמת מדינה דו-לאומית. הוא חזה מדינה יהודית בה יחיו הערבים כשווי-זכויות, ואני קורא למדינה כזו מדינה דו-לאומית. היות והרצל לא האמין בטרנספר או בשיטה אחרת שתביא להיעלמות המגזר הערבי, הפועל היוצא הוא מדינה בה חיים יהודים וערבים, המנוהלת ע''י מעין סוכנות יהודית.

''בית לאומי'' אינו מדינה עצמאית, והחומר שאתה מצטט מבהיר מדוע לא השתמש הרצל במושג ''מדינה''. זה בדיוק מה שטענתי.
_new_ הוספת תגובה



כאילו לא קראת את החומר עליו המלצת
אריק פורסטר (יום שישי, 10/08/2007 שעה 16:34)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אם כך''.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שכבר מזמן לא עיינת בספר
דוד סיון (יום רביעי, 08/08/2007 שעה 6:44)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שם מדינה דו-לאומית ואין שם שלטון זר.
_new_ הוספת תגובה



נו,באמת
ע.צופיה (יום רביעי, 08/08/2007 שעה 7:24)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כל הכבוד להרצל, מה שהשתנה מאז עד היום שווה ערך למה שהשתנה באלף שנה.
_new_ הוספת תגובה



להזכירך, לא מזמן היה ט' באב
אדם חושב (יום רביעי, 01/08/2007 שעה 15:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבתי איך להגיב על המאמר הזה. הייתי יכול לכתוב ''הפוסל במומו פוסל'' אבל אז הייתי מחטיא את עצמי באותה אימרה.

ראשית היה רצוי להבהיר את מי אתה מכנה ''שמאל''? כמחצית מהעם? הרי סביר להניח שאם בקצה אחד של ציר הדעות נמצא מה שמכונה ה''ימין הקיצוני'' ובקצה השני מה שמכונה ''השמאל הקיצוני'', הרי שרוב האוכלוסיה, כבהתפלגות נורמלית, נמצאת איפשהו באמצע.

שנית, אפשר, לשיטתו של מי שיחזיק בדעות הפוכות משלך, להחליף במאמר את המילה ''שמאל'' ב''ימין'' והוא יחשוב, כמוך כנראה, שהוא צודק ואני חושב שגם הוא וגם אתה טועים.

ברור, לי, שאין פה צד שחף מטעויות, הצגת צד אחד כ''צודק'' וכד' ובצורה ריגשית כל-כך, לא מעידה לטעמי, על ראיית הדברים ''כפי שהם''(לטעמי). אבל אין טעם רב בהתפלמסות ריגשית, פסילת הצד השני (ימין או שמאל) לא תשכנעו ותייצר כנראה עויינות מיותרת.

שלישית, אני, אישית, מעדיף להתייחס לתנ''ך ובאופן יותר סלקטיבי לפירושים שבאו אחריו. אבל דווקא מי שמקבל את ההלכה וכו' צריך למשל לזכור שלא מזמן היה תשעה באב, אתה ודאי בקיא ממני בנושא ''שנאת חינם'' וכנגד ''אהבת חינם'' וש''אהבת לרעך כמוך - זו כל התורה כולה''.

אני יכול להבין, ריגשית, את צער המפונים מגוש קטיף ועוד יותר את התסכול לאור המצב הקאסמים וכו'. לא אכנס בכלל לסוגיה המורכבת הזו.

אני חושב שאנחנו צריכים, למרות שזה לא קל, אבל לטובת כולנו, למצא את המאחד ואח''כ לדון על השונה; ולאמץ מתוך השונה את הטוב שבכל קבוצה (ובד''כ יש טוב כזה).
_new_ הוספת תגובה



ובקיצור
עמיש (יום שישי, 03/08/2007 שעה 16:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולנו סמולנים.
אין ימין
אין רעיונות של ימין
אין כלום
ימין ושמאל
רק סמול וסמול.
_new_ הוספת תגובה



ובקיצור, אתה צודק בדבר אחד
א. פרקש (שבת, 04/08/2007 שעה 13:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב-SMALL.
_new_ הוספת תגובה



גישה בולשביקית סטליניסטית למהדרין
עמיש (שבת, 04/08/2007 שעה 17:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדר' צורף מתפוצץ מן העובדה שהדעות בהן הוא תומך אינן מקובלות בציבור הישראלי וכי הציבור בישראל רואה את המציאות אחרת ממנו.
מה הוא עושה נגד העניין? במקום להתמודד עם הרעיונות הוא מנסה לחפש את האנשים. תפסו את הגנב, הכו בסמולנים והצילו את ישראל.
אין לדעתו במדינת ישראל אנשים חושבים אלא מיליוני בובות השבויות בידי אי אלו דמויות דמוניות המסתתרות מאחורי הקלעים ומקרינות למוחם הרופס של הישראלים כל מני רעיונות מוזרים.
כמו כל בולשביק הגון הוא מחפש את האוייב הפנימי ומוכן לקרוע אותו כדג. הוא משוכנע כי עם חיסול האנשים או סילוקם יעלמו גם הרעיונות.
כמו שטעו אנשי הטרור במהפכה הצרפתית וכשם שטעו הסטליניסטים והמאואיסטים, כך טועה גם הדר' צורף.
השיטה הזו לא עובדת ולא תעבוד.
_new_ הוספת תגובה



תגיד עמיש, אתה קראת
א. פרקש (שבת, 04/08/2007 שעה 17:14)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מה שהוא כתב לפני שהגבת?

או שאתה תוקף אותו דווקא בנקודה החלשה של השמאל כדי להקדים תרופה למכה?
_new_ הוספת תגובה



כרגיל
עמיש (שבת, 04/08/2007 שעה 17:16)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשקוש מתחכם
_new_ הוספת תגובה



כרגיל
א. פרקש (שבת, 04/08/2007 שעה 18:04)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מגיב לעניין.
_new_ הוספת תגובה



כשפעם בחיים תדבר לעניין
עמיש (שבת, 04/08/2007 שעה 18:13)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנסה להתחשב בך.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל
א. פרקש (שבת, 04/08/2007 שעה 18:56)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשקוש מתחכם.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 07/08/2007 שעה 7:10)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשקוש כן אבל לא מתחכם
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי