פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אישה בוורוד
טל רבינוביץ' (יום רביעי, 15/03/2006 שעה 22:00)


אישה בוורוד

טל רבינוביץ'



המאמר פורסם באתר BSH.

בעוד כעשרים שנים מהיום, הרוב במדינה יהיה רוב יהודי. כך על פי מסקנותיו של ד''ר אברהם בן-עזרא במאמרו: ''עתיד ורוד לדתיים'', שהתפרסם בעיתון ''הצופה'' (6 למרץ 2006).
לצורך כתיבת מאמר זה יצאתי מנקודת הנחה שהניתוח הדמוגראפי הוא נכון (הגם שאני אכן מקבלת את ניתוחו ואת מסקנותיו לעתיד). אולם, באשר לגוון הורוד של המסקנות... אני נוטה יותר לעבר האפור... ואולי אף לאפור הכהה... האפלולי-מה.
מבחינה זו – העתיד עלול להיות במובנים מסוימים חזרה אחורה לזמנים ארכאיים, במיוחד לי, בהיותי - אישה.

המבקשים ללמוד את פרטי הניתוח יכולים לעשות זאת כאן. אבהיר בשנית, כי אין בכוונתי להתפלמס עם הדרך והשיטה המתמטית, אלא להציע תחילת דיון חברתי וחשיבה קולקטיבית סביב נכונות המסקנות, קרי, תוצאות המהפך הדמוגראפי שיחול בארץ ישראל (הדמוקראטית) בעוד כעשרים שנים.

שני נושאים מטרידים אותי בנוגע לרוב היהודי העתידי:
  1. השורש: י.ח.ס:
    היחסיות המספרית בין היהודים הדתיים לבין היהודים החילונים, וכן היחסים שיהיו בין שתי קבוצות אלה (מבלי להתייחס ליחסים היחסיים בין תתי-הקבוצות, הפלגים, הזרמים, החצרות וכו' המאפיינים את שתי הקבוצות הגדולות).
  2. עיני המתבונן:
    העיניים דרכן אתבונן בנתונים הדמוגראפיים הן עיני אישה חילונית, אֵם חד-הורית לבנים מתבגרים (שלושה), מפרנסת יחידה, (עצמאית, בלתי-תלויה ובלתי נסמכת).
אבהיר:

יש להבין כי הרוב היהודי-חרדי המובטח לנו כאן בארצנו היפה, יהיה גם רוב ביחס לריבוי הטבעי של האוכלוסייה הערבית. אין ספק כי מבחינה זו אשמח להיות אז סבתא לנכדים (כן ירבו) אשר ימשיכו את קיומנו היהודי על אדמתנו בארץ ישראל. ועוד, ככל שיגדל הרוב היהודי במדינת-ישראל ויתעצם – כך נחזק את לגיטימיות קיומנו ונוכחותנו - הלגיטימיים כאן גם היום. (יפֶה נאמתְ!)

אולם, הרוב היהודי כרוב יהודי, הוא אינו רוב רק ביחס לערבים. הרוב היהודי בעוד כעשרים שנה יהיה רוב של יהודים דתיים (וחרדים) לעומת רוב של יהודים-חילונים (כמוני). משמעותו של נתון זה תבוא לידי ביטוי בפוליטיקה, במדיניות הפנים והחוץ, בחקיקה, באקדמיה, בהרכב השופטים, בבעלי התפקידים השונים בצה''ל, בחינוך ובמוסדות החינוך, בשוק, ובעצם - בחברה כולה... ברחוב הנשקף מחלוני.

ובאשר לרחוב ולחלון הנ''ל, אפילו ברגעים אלה של כתיבה בצהרי היום, ניבטת אליי משני חלונות חדרי שבשכונת נווה-שאנן, עירי היפה חיפה, וממחישה לי כיצד היא הולכת ומתחרדת (ואולי נאמר: ''מִתדתיֶיתֶת''?) - שכונה שהייתה ברובה חילונית ואילו עתה בימי שבת וחג, ניכר בה יותר מכל לובן בגדי השבת של ההולכים לבית הכנסת (מחזה המוסיף יופי לעירי) ומספר מוסדות החינוך הדתיים עולה בה בהדרגה שקטה ובוטחת.
גם על ירושלים של זהב, (אותה עזבתי לפני כעשור שנים) עבר תהליך דומה. את עיר הבירה כבר אינני מזהה מרוב כובעים וחליפות שחורות הצובעים את רחובותיה. אכן, צודק ד''ר בן-עזרא: הולך ומתגבש בארץ רוב יהודי-דתי בקצב של טור גיאומטרי.
ואחדד את דבריו: אין זה משנה אם בבני-עקיבא מדובר, או ב''מיתנותקים'' כתומים, בחובשי כיפות קטיפה שחורות, בבעלי שטריימלים מפוארים מקטיפת שועלים, בעטויי מעילים לבנים המפוספסים לאורכם בזהב או בחב''דניקים זרוקים מדובר – בכל מקרה ובכל מצב, ייכון בארץ רוב יהודי מול רוב ערבי-מוסלמי.


מדינת ישראל היא מדינה יהודית-דמוקרטית! כך כתוב בחוקי היסוד החילונים שלנו.
האם היא קודם ''יהודית'' ולאחר מכן ''דמוקרטית''?
לדעתי - וודאי שכן, (על הדבש ועל העוקץ), אך יש הסוברים אחרת.

אולם, אותי מעניינת יותר השאלה: מהי משמעות המושג: מדינה ''יהודית''...?
שמא: יהודית-דתית?
יהודית-חילונית?
יהודית גם וגם? קצת וגם? קצת וקצת...? איך שבא לי, לנו?

החוק הוא אכן חילוני ועל כך אין ספק.
זאת מדוע? כי היה כאן פעם רוב חילוני (בזמן חקיקתו).
אך מה יקרה כשהרוב ישתנה ליהודי-דתי-חרדי?
מה יקרה עם שאר החוקים החילוניים?
מה יקרה עם הנושאים שהמחוקק החילוני השאיר בסמכות בית הדין הרבני-דתי (נישואין וגירושין למשל?) מיותר להזכיר כמה רע המצב מבחינתנו, הנשים, כבר כיום במצב כמות שהוא... מה יהיה בעתיד?

בנוסף, יש לקחת בחשבון שהמתח הקיים כיום בין הדתיים לחילוניים יעבור מהפך מהרגע שבו הדתיים יהיו לרוב. יהיה כאן רוב של יהודים ציונים, משרתים בצה''ל, משכילים, בעלי מקצועות ובעלי ערכים דומים מאוד לערכים על פיהם אני מחנכת את ילדיי בהבדל אחד: מקור הסמכות שלהם יהיה בורא עולם, הקדוש ברוך הוא ומקור הסמכות שלי יהיה: השכל הישר, המצפון והיושר.
אינני חוששת מפניהם כלל וכלל.
נהפוך הוא, ואף יותר מזה:
אני אהיה אסירת תודה להם שכן בזכותם יתאפשר קיומי הדמוקרטי כאן כ''רוב''. יתכן מאוד כי אף ליותר מקיום ''דמוקראטי'' אזכה בזכותם... וכי גם את קיומי הפיסי של ממש אזקוף לזכותם, (קיום הרצוי לי ללא ספק ולאין ערוך על פני האלטרנטיבה של שחייה במימיו המלוחים של הים התיכון והתחככות עם מדוזות ושאר חיות ים).

מכיוון שאינני ''סתם'' אזרח חילוני במדינה, אלא אישה... אני בלחץ! והלחץ הזה מלחיץ! שכן, ספק בליבי אם המדינה אשר תנוהל בעתיד על ידי הדתיים-חרדים תכבד את ''חילוניותי'' ובעיקר את שאיפתי לשוויון זכויות. מדינתנו שוביניסטית גם מבלי שיהיה בה רוב דתי כזה או אחר... וכאשר הממסד יורכב ברובו מעסקנים חובשי כיפה... מה יהא עליי כאישה חילונית?

כידוע, מעמד האישה ביהדות נחות משל הגבר והדבר בא לידי ביטוי בעיקר (אך לא רק) בנושא הנישואין וגירושין בדת היהודית.
גם החילוניים לא מסיקים את המסקנות הראויות מהמצב העתידי הצפוי; אין מוצא זולת הסתגלות לרוב החרדי-דתי, אשר יכוון לבטח בעתיד ולא נעשה שום דבר בכיוון הסתגלות זו.
ד''ר א. בן-עזרא, ''עתיד ורוד לדתיים''
נכון, עלינו החילונים להיערך, להסתגל ובעיקר לגשר על פערים ולכבד את אורחות חייהם של הדתיים – בדיוק כפי שנרצה כי יכבדו הם אותנו בעתיד. הדבר אפשרי כמובן והוא יושג אך ורק בדרך אחת: כבוד עצמי והדדי.

ובינתיים אמשיך לשאת עיניים אל הנשים הדתיות... הנלחמות על זכויותיהן לשוויון, נשים בעלי מודעות למעמדן החברתי כנשים, נשים שפרצו מהשוביניזם והן פועלות במרץ וללא לאות כדי שהעתיד לא יהיה חזרה לאחור.

ייתכן מאוד שכשם שהדתיים כולם יצילו את הדמוגרפיה היהודית בארץ ישראל, יצילו הנשים הדתיות את הנשים החילוניות ובעצם להשקפתי: את החברה הישראלית כולה.
אמן!

ולסיום, אנקדוטה:

בפורים הזה החליטו בניי התאומים להתחפש לחסידים ממאה שערים. התחפושות הלמו אותם עד מאוד ושעשעו את הסובבים (מקטון עד גדול). את התחפושות קנינו בחנות המנוהלת על ידי חרדים בשכונת הדר הוותיקה שבחיפה. לאחר ששילמתי לגבר החרדי (מנהל החנות), הוא הניח את ידו על כתפו של אחד מבניי ואמר לו: ''אני מאחל לך, ילד, שבשנה הבאה זו לא תהיה תחפושת...''

חייכתי אליו והבנתי כי ברכתו יוצאת מהלב וכי נאמרה בכוונה טובה.
יצאנו מהחנות והרהרתי ביני לבין עצמי... הרי לא עלה בדעתי לאחל לו שבשנה הבאה מלבושיו הנוכחיים יהיו לו רק לתחפושת... לא לו ולא לבנו. מדוע אם כן, מה שלי היה כה ברור ומובן – תוצר של כיבוד הזולת וקבלת האחר כמות שהוא, היה נחלתי בלבד, בעוד שלו היה כל כך ברור וטבעי אחרת...?

האם זה רמז לבאות?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מה זה ''רוב יהודי'' ?
חזי (יום חמישי, 16/03/2006 שעה 1:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת בשורה הראשונה:
''בעוד כעשרים שנים מהיום, הרוב במדינה יהיה רוב יהודי''.

כיון שהחסרת שם מילה אחת חשובה ''דתי'' (וכנראה התכוונת לכך),
הרי כל המשמעות התהפכה.

מבלי לקרוא את המאמר והטיעונים שמביא,
המסקנה שבעוד 20 שנה יהיה רוב דתי, הינה נמהרת מדי.

כיון שעם ישראל אינו עם של דת, אלא של גזע
(העובדה היא שהוא לא יוצא, ולא יצא אף פעם ''בסיפוחים''
של עמים אליו, על אף שהיה ביכולתו לעשות זאת)

הרי אין לעניין זה החשיבות הרבה שהכותבים מייחסם לזה...
_new_ הוספת תגובה



לא צריך לחכות לדמוגרפיה
צדק (יום חמישי, 16/03/2006 שעה 2:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהדות בבסיסה אינה כופה את עצמה, אין ערך למצווה הנעשית בכפיה.
מה שהיהדות יכולה לכפות זה מניעת ביצוע עבירות בפרהסיה.
אבל לזה גם החילוניים ''מסכימים'',
הם טוענים לעבירות שלהם כי הם הרוב בשכונה או בעיר,
כלומר הם ''מסכימים'' שיהיה ההיפך כאשר הדתיים יהיו רוב.

בעיה זו יכולה להיפטר בקלות, לו רק החילוניים היו מכבדים את היהדות וההיסטוריה היהודית.

-------

טעות גדולה שנעשתה בעבר החמירה את המצב.
והטעות היא: הרס של יהדות עדות המזרח שהיא מתונה בהרבה מהאשכנזית.
והתוצאה שהתקבלה, בני עדות המזרח שקרובים ליהדות
מאמצים את הדרך האשכנזית. ש''ס היא דוגמה בולטת.

--------

מצבם של הנשים ישתפר ללא הכר,
אחת הבעיות החמורות ביותר שלהן תיעלם.
הן לא תצטרכנה יותר להתחרות בדוגמניות דקיקות,
מה שמהווה חלק נכבד מחייהן של הנשים בימינו.

--------

ניתן היה להגיע להסכמות לטובת עם ישראל כולו,
כך שנרויח מהטוב הקיים בכל אחד מהמגזרים,
לו הציבור החילוני היה מנטרל את השונאים והופך אותם למוקצים.
השונאים הללו גורמים לתגובות נגד חריפות ולחשדות
שאינם מאפשרים להגיע לפשרה.

לדוגמה: נושא החוקה
אני, וכנראה כל יהודי דתי, לא אסכים לשום חוקה.
ואף הסבר לא ישכנע אותי ואין סיכוי שישכנע אותי.
כי אני מכיר את השנאה הקיימת ואת מייצגיה במוסדות המשפט.
ואני בטוח שהם ינצלו אותה כדי לפגוע ביהדות.
_new_ הוספת תגובה



לא צריך לחכות לדמוגרפיה
יובל רבינוביץ (יום שישי, 17/03/2006 שעה 1:49)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אין יהודים דתיים במדינות שיש בהן חוקה?
_new_ הוספת תגובה



כאשר יהודים חיים
ישראל בר-ניר (יום שישי, 17/03/2006 שעה 3:10)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במדינות אחרות, הם נשמעים לכלל ''דינא דמלכותא דינא''. כשהשילטון הוא יהודי הכלל איננו תופס כנראה.
_new_ הוספת תגובה



כאשר יהודים חיים
צדק (יום שישי, 17/03/2006 שעה 12:23)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הבדל בין שלטון יהודי לשלטון של גויים
בנושא דינא דמלכותא,
תמיד צריך לשמור, בתנאי שאינו גורם לביצוע עבירות.

טוב שאתה מחשיב ומשווה את עצמך לגויים שרובם אנטישמים.
גם אני משווה אותך לכאלו, ומכאן נובעת הודעתי ודעתי.
_new_ הוספת תגובה



כאשר יהודים חיים
לוי (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 7:28)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חביבי אני מציע שתגלוש ב''שו''ת בר אילן '' ואז תגלה שקיימות כ15000 מובאות המתיחסות למטבע לשון זו . עיון מהיר ילמד אותך שהתחום בו תקף משפט זה הוא מצומצם ביותר .
אי אלו דוסי מחמד המתים להכלל ב''ציבור הנאור'' מפטפטים משפט זה בהזדמנויות רבות ולא רלוונטיות . פטפטת זו מכשילה אותך ורבים אחרים .
_new_ הוספת תגובה



לא צריך לחכות לדמוגרפיה
צדק (יום שישי, 17/03/2006 שעה 12:32)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דתיים חיים במדינות שיש בהם חוקה,
חוקה שלא הם הסכימו וחתמו עליה.

היהודי הוא אורח במדינות אלו,
והתנהגות הגויים לא מענינת אותו.

בארה''ב המוכרת לנו יותר מהאחרות,
היחס ליהודים ולדת היהודית טוב יותר מאשר בישראל.
בארה''ב אם מישהו יפלה יהודי עקב דתו,
הוא ישלם מיליוני דולרים כעונש ופיצוי.
בישראל פוגעים ומפלים דתיים באופן קבוע מבלי להיענש.
מי שישקר בנושא כשרות יקבל עונש כבד מאד,
בישראל מי שיונה בכשרות לא יענש כלל.

החוק בארה''ב מגן על היהודים,
בעוד החוק בישראל מתנכל ופוגע ביהודים.
אז יהודי לא יתן לפוגע עוד כלי נשק.
(יהודי לא יחתום על הסכם אוסלו פנימי)
_new_ הוספת תגובה



צדק, דתיים פנטיים כמוכה משולים לעובדי אלילים
חזי (יום שישי, 17/03/2006 שעה 15:19)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם אנשים מרובעים אשר לא רואים את המציאות.

בעיני הם דרגה אחת מעל עובדי אלילים.

לא יותר מזה !!!

אתה דוחף את המילה ''אנטישמיים'' בכל הזדמנות,
אתה לא מבין על מה אתה מדבר...
_new_ הוספת תגובה



צדק, דתיים פנטיים כמוכה משולים לעובדי אלילים
לוי (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 7:07)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חביבי צדק צודק מדינת ישראל היא מדינה אנטישמית .
לא מזמן איזה שופט עליון אנטישמי פסק שזה חוקי להפלות בין ילדים חרדים למי שאינם חרדים בענין הזנה בבית הספר כעבור זמן מה אותו בית משפט אנטישמי בטל חוק או תקנה בטענה שהיא מפלה בין יהודים לערבים .
זו אאנישמיות במיטבה .
_new_ הוספת תגובה



צדק, דתיים פנטיים כמוכה משולים לעובדי אלילים
חזי (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 8:36)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בית המשפט העליון במדינת ישראל יידוע כשאלני.

בכלל,
בית המשפט העליון כבר מזמן הכתיר את עצמו כגוף מחוקק,
אשר מעמדו מעל מעמד הכנסת...

זו עדיין לא אנטי שמיות.

גם אתה דוחף את המילה ''אנטישמיות'', שאינה במקום.
מסתבר כי גם אתה לא מבין את פירוש המילה.

בכל אופן, לא על זה מדובר.
מדובר על יהודים חרדים, חמומי מוח, מווגבלים בשכלם,
מהסוג של ''נטורי קרתא''.

לאחרונה פורסם צילום על מפגש של נצי יהדות זו עם שליטי אירן,
בטהראן.

זו היתה תמונה שהיה קשה לי להאמין כי היא אינה ''פוטומונטג'''.

יושבים יהודים חרדים עם שונאי ישראל, ומטקסים עצה,
כיצד לפגוע ''ביישות הציונית''...

במה הם שונים מחמומי המוח האיראנים ? שניהם פנאטיים דתיים...
_new_ הוספת תגובה



צדק, דתיים פנטיים כמוכה משולים לעובדי אלילים
לוי (יום שני, 20/03/2006 שעה 6:52)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו כן אנטישמיות ואפילו במיטבה .
_new_ הוספת תגובה



[•]
עמיש (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 19:45)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא מה שבית המשפט פסק בנושא הזנת ילדים בביתר עילית.
_new_ הוספת תגובה



[•]
צדק (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 20:30)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בדיוק מה שבית המשפט פסק.

מישאל חשין:
''יבואו אותם ילדים בבתי הספר הממלכתיים וכדבר הלמד מענינו יזכו בכל ההטבות שהמדינה ורשויות הצבור מעניקות לילדים הלומדים בבתי-ספר ממלכתיים. ואולם אם חרף זאת יבחרו ילדים - שמא נאמר: הוריהם של ילדים - שלא להידרש לחנוך הממלכתי אלא לחנוך הניתן במוסדות אחרים... אל יבואו בטענה כי אין מזכים אותם בארוחה חמה''.

אנטישמיות אירופית, הילדים לא יקבלו לחם כי הוריהם בחרו בחינוך יהודי.

ואותו השופט כאשר מדובר בילדיו של רוצח ערבי:
''אם נהרוס את דירתו של המחבל, נהרוס בה-בעת את דירתם של האשה ושל הילדים. במעשה זה נענוש את האשה ואת הילדים אף שלא חטאו. לא כן יעשה במקומנו. מאז קום המדינה - בודאי כך מאז 'חוק יסוד כבוד האדם וחירותו' - נקרא אל תוך הוראת 'תקנה ‎119 לתקנות ההגנה', נקרא בה ונשקע בה, ערכים שהם ערכינו, ערכים של מדינה יהודית, חפשית ודמוקרטית. ערכים אלה יוליכונו היישר אל ימים קדומים של עמנו וימינו אלה כאותם ימים: לא יאמרו עוד 'אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה'. כל האדם האוכל בוסר שיניו תקהינה''.

---
הבנתם? אשתו וילדיו של רוצח מתאבד אינם צריכים לשלם את מחיר ההחלטה שקבל אביהם, אולם ילד שנשלח בידי הוריו לבית ספר חרדי ישלם גם ישלם את מחיר ההחלטה. אמנם הכריז השופט כי ''לא אנוע לא הימין ולא השמאל מעקרון זה'' אבל יש מקרים שבהם אי אפשר לצפות משופט לעמוד מנגד, כאשר מדובר במתן ארוחה חמה לתלמיד חרדי, למשל

בית משפט של שונאי ישראל.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן
סתם אחד (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 20:50)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המדינה לא חייבת לשרת כל גחמה של כל אחד. אם בי''ס אינו מקיים את המתחייב על פי החוק כדי לזכות את תלמידיו בארוחה חמה, אסור למדינה לספק זאת. כך צריך לנהוג על פי החוק.

זה שאתה קורא לאיסור כזה אנטישמיות רק מעיד על רמתך המוסרית הירודה.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן
לוי (יום שני, 20/03/2006 שעה 6:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו אנטישמיות מזוקקת . הייתי שולח את החברמן הזה לבדיקה פסיכיאטרית .
_new_ הוספת תגובה



קשקוש בלבוש
עמיש (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 21:38)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הזנה בבתי הספר על פי החוק היא לתלמידי ביה''ס הממלכתיים לסוגיהם, ערביים, חילוניים, דתיים, חרדיים או כל אחד אחר.
היא אינה חלה על תלמידים בבתי ספר אחרים ללא קשר לסוגם וטיבם.
חוק טפשי, אבל זה מה יש.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן, בג''ץ נועד כדי לטפל בחוקים טיפשיים
צדק (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 21:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהו תפקידו של בג''ץ, חסר השכלה שכמוך.

בשביל החוק היבש לא צריך את בג''ץ.

לך ללמוד אזרחות שמאלני ''דמוקרט'' ו''איש חוק''...........
_new_ הוספת תגובה



לא כל דעה טיפשית צריך הג''ץ ליישם
סתם אחד (יום שני, 20/03/2006 שעה 6:45)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בג''ץ לא אמור לסייע למי שלא מקיים את החוק מבחירתו.
אדם חופשי בוחר לשלוח את ילדיו לבי''ס שלא עומד בכללים
לתיקצוב ארוחות, צריך לקבל את המשתמע מכך.

תפקיד הבג''ץ אינו לעזור לאנשים לעקוף את החוק. זה שאתה לא מבין את כללי המשחק הללו לא אומר שאחרים טיפשים או אנטישמים. זה אומר שיש לך מה ללמוד (ז''א: אתה הוא חסר ההשכלה).
_new_ הוספת תגובה



קשקוש בלבוש
לוי (יום שני, 20/03/2006 שעה 6:47)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בית המשפט האנטישמי מבטל חוקים גזעניים בתנאי שהם מפלים ערבים אבל אפלית יהודים דתיים מקובלת עליו .
א נ ט י ש מ י ו ת במיטבה חביבי .
_new_ הוספת תגובה



קשקשן
סתם אחד (יום שני, 20/03/2006 שעה 9:19)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא אפלית יהודים. אלו אותם יהודים שבחרו מרצונם הטוב לא לקבל את הכללים שמאפשרים אספקת ארוחות חמות מתקציב המדינה.

זה טימטום לערב בסיפור הזה אנטישמיות ואנטי-גזענות
_new_ הוספת תגובה



קשקשן
לוי (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 17:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלו אותם יהודים אשר האנטישמים הישראליים עושים כל מאמץ לפגוע בהם . זה אותו בגץ אנטישמי המגבה את מעשי הנבלה הסדרתיים . עם ישראל חווה במשך דורות רבים תרגילים אנטישמיים דומים .
_new_ הוספת תגובה



העוסק בגלישה חובבנית
דוד סיון (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 19:09)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי: ''נדמה לי שאני יכול להוכיח את התיזה שלי אבל זה סיפור ארוך לגלישה חובבנית באינטרנט אולי פעם אעשה זאת'' (תגובה 75420).

כחובבן הגידופים שלך מקצועיים.
כבן אדם הגידופים שלך חסרי כל בסיס.
כחובבן העוסק בנדמה לו הגידופים שלך מיותרים.
_new_ הוספת תגובה



העוסק בגלישה חובבנית
לוי (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 19:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שאין לך מה להוסיף ביחס לתוכן ומהות הדברים פנית לשולים .
_new_ הוספת תגובה



נדמה לך תגובה 75426
דוד סיון (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 21:50)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נדמה לך תגובה 75426
לוי (יום רביעי, 22/03/2006 שעה 12:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשפט שציטטת הוא משפט שלי המתיחס לרעיון שהרמבם מתפלמס עם דעות שונות לא מפני שהוא סובר שהן נכונות אלא הוא מעלה אותן מפני שהן היו נפוצות בזמנו .
המשפט שציטטת אותו לא התיחס לנושא של המערכת המשפטית המושחתת והאנטישמית של מדינת ישראל . עובדה זו קשורה לדיון על השקפת עולמו של הרמבם ..
_new_ הוספת תגובה



ועוד איך שיך תגובה 75426
דוד סיון (יום רביעי, 22/03/2006 שעה 13:22)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשפט שיך לדיון על הגישה הגדפנית שלך....
אוסף של קללות בלי שום ביסוס, ו''נדמה לי''.....
_new_ הוספת תגובה



ועוד איך שיך תגובה 75426
לוי (יום רביעי, 22/03/2006 שעה 17:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה
_new_ הוספת תגובה



ועוד איך שיך תגובה 75426
דוד סיון (יום רביעי, 22/03/2006 שעה 22:21)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ועוד איך שיך תגובה 75426
לוי (יום חמישי, 23/03/2006 שעה 8:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שייך
_new_ הוספת תגובה



ועוד איך שיך תגובה 75426
דוד סיון (יום חמישי, 23/03/2006 שעה 9:11)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ועוד איך שיך תגובה 75426
לוי (יום חמישי, 23/03/2006 שעה 17:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שייך
_new_ הוספת תגובה



תגובה 75426, תגובה 75510
דוד סיון (יום חמישי, 23/03/2006 שעה 18:42)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תגובה 75426, תגובה 75510
לוי (יום חמישי, 23/03/2006 שעה 21:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שייך
_new_ הוספת תגובה



שייך גם שייך; תזכורת: תגובה 75426, תגובה 75510
דוד סיון (יום חמישי, 23/03/2006 שעה 22:56)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שייך גם שייך; תזכורת: תגובה 75426, תגובה 75510
לוי (יום שישי, 24/03/2006 שעה 8:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שייך
_new_ הוספת תגובה



לא צריך לחכות לדמוגרפיה
יובל רבינוביץ (יום שישי, 17/03/2006 שעה 20:24)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במדינות דמוקרטיות בהן יש חוקה, היא נקבעה בהסכמת האזרחים, יהודים ושאינם יהודים. כך גם במדינת ישראל, בה נקבעים גם חוקים אחרים ללא הסכמתך, וטוב שכך.

אני מסכים אתך שהונאה בכשרות צריכה להיות עבירה כמו כל עבירה אחרת של אמת בפרסום. מי שמצהיר על עצמו ככשר, חייב לעמוד בכך. עם זאת, יש לאפשר גם מכירת מזון לא כשר באופן חופשי, כל עוד המוכר מודיע באופן ברור שמדובר במזון שאינו כשר.
_new_ הוספת תגובה



לא צריך לחכות לדמוגרפיה
לוי (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 7:19)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוקה אינה ערובה להגינות וגם לא לדמוקרטיה . ברוסיה היתה חוקה יפיפיה אבל השלטון לא קיים אותה . באנגליה אין חוקה וזכויות האזרח די סבירות גם בלעדיה . הבעיה הישראלית היא שחיתות המערכות השילטוניות כשבראשן המערכת המשפטית האנטישמית . בארה''ב הונאה בכשרות גוררת אחריה קנסות שלא מהעולם הזה והם עלולים להגיע למליוני דולרים . בישראל האנטישמית הפרקליטות פוטרת עצמה ב''אין ענין לציבור'' ואם מוגש כתב אישום הקנס הוא 1000 שקל . הבעיה אינה חוק או חוקה אלא מערכת משפטית הפועלת על פי החוק . הפרקטיקה בישראל שיש חוקים שיש לאוכפם ויש חוקים שיש להתעלם מהם . בנושא זה התאחדו כל האנטישמים מכל זרועות הממשל לסכל כל דבר שרוח יהודית נודף ממנו ..
_new_ הוספת תגובה



אני שמח
סתם אחד (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 9:44)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאחד כמוך או אחדים כמוך לא מנהיגים את המדינה. הרי האנטישמיות, המשתמעת מדבריך, עליה אתה ממליץ מיועדת לפגוע בי (בנו הרוב). מה שבטוח שצורת הטיעונים שלך ושל צדק אינם חלק מהיהדות.

אם נראה לך שבארה''ב ובאנגליה החוק יותר טוב. אם שם נדמה לך ששם הגופים המקבילים לפרקליטות, בתי המשפט ואכיפת החוק נוהגים על פי לשון החוק. אם נדמה לך שלחיות בארצות הללו עדיף (כך משתמע מדברי הבלע שאתה כותב נגד מוסדות המדינה) אף אחד לא עוצר אותך. סע לשלום!!

אם אתה בכל זאת נשאר הגיע הזמן שתפסיק לגדף בלי סוף - זה כבר משעמם.
_new_ הוספת תגובה



אני שמח
לוי (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 11:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו ארצי רק איזו חבורה אנטישמית כבשה אותה . אני מקווה שבשלב כל שהוא החונטה תתפרק ובא לציון גואל .אינני מגדף אני מציג עובדה אשר אנשים מסוימים מנסים להסתיר אותה .אני לא ממליץ על אנטישמיות . ההפך אני מתריע על קיומה . אגב , לא סתרת אף אחד מטיעוני .
_new_ הוספת תגובה



אתה חושב במושגים הללו
סתם אחד (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 15:17)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסגנון שלך הוא מסוג העלילות על יהודים בימי הביניים בלי הצגת בסיס. את טיעוניך אי אפשר לסתור משום שהם לא מוצגים כך שניתן יהיה לבדוק. מכאן בדיוק הבעיה עם טיעוניך. כאשר תציג טיעון אחד מסודר אז אולי נוכל לדבר
_new_ הוספת תגובה



אתה חושב במושגים הללו
לוי (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 18:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצגתי טיעון אחד חד משמעי במקום להתיחס אליו סיפרת שאיני יודע מה זה אנטישמיות . גם בפני צדק אתה מטיח קשקוש זה . יישר כוחך .
_new_ הוספת תגובה



שום טיעון חד משמעי אלא קדחת
סתם אחד (יום ראשון, 19/03/2006 שעה 19:33)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ מהדבקת גידופים לפרקליטות ולאוחזים בשלטון אין שוםכלום בקישקושים שלך.
_new_ הוספת תגובה



שום טיעון חד משמעי אלא קדחת
לוי (יום שני, 20/03/2006 שעה 6:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מסכים איתך .
_new_ הוספת תגובה



השכלה =שכל? ץץ
יהודה-אודי דוכן (שבת, 18/03/2006 שעה 20:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי