|
(בא סו) התנתקות הממסד מהעם | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 03/02/2006 שעה 4:58) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
חבל שאתה מערב דברי תורה בדברי כעס פוליטיים | |||
|
|||
אכן העביר אותך הכעס על דעתך.... אתה רשאי לחשוב ככה.... אתה רשאי להגיד כך אני חושב, אבל תשים את דעתך ''כדבר תורה''. פרעה הוא שליט זר זר זה אומר מבחוץ, בשמואל כשהעם רוצה להמליך עליו מלך, אין גזירה שווה בינו לבין פרעה. גם כל מלכי יהודה וישראל שלא היו אידאליים [אולי חוץ משלמה] לא זכו ל''מכות'' נוסח פרעה. אבל כמי שרגיל בישראליות ורגיל לפצח גרעינים, אקח ברשותך מהמאמר את התורה ואשאיר את הקליפות... ודי בכך. שבת שלום | |||
_new_ |
ולמה משה כועס? | |||
|
|||
למה משה שבר את הלוחות? למה משה הכה על סלע? וכתוצאה.... משה יכול לראות את ארץ ישראל המובטחת ואליה לא יבוא. ככה קורה עם כעס. ויהיה זה לקח טוב לכל הכועסים. יום אחד בעזרת השם אכתוב רשימה על הכעס הצדק והאגו האנושי.... | |||
_new_ |
אתה טועה כשאתה כועס | |||
|
|||
התורה היא דרך חיים ולכן יש לה נגיעות גם לפוליטיקה. ומשה לא נכנס לשטחים הכבושים לא בגלל כעסו. | |||
_new_ |
אתה טועה כשאתה כועס | |||
|
|||
מי כועס? משה כועס... ישעיהו כועס... אולי אתה כועס... אני לא כועס. | |||
_new_ |
אתה טועה כשאתה כועס | |||
|
|||
בס''ד. אז למה הסגנון שלך כעוס? וחוצמזה, אשמח אם תראה לי היכן ניכר הכעס בדברי. ולעניין הכעס, אשמח מאד לקרוא מאמר שלך בנושא; בשביל התחלה אציע לך טיפ קטן: אנחנו רגילים לדבר על חמשת החושים, אבל בקבלה מדובר על י''ב חושים ובהם גם חוש הכעס. כלומר, כעס אינו שלילי אוטומטית; יש כעס שהוא חיובי. עכ''פ, ככה זה בתורה. וברשותך, אשמח אם תנסה ליישב את דבריך כאן:תגובה 73445 עם דבריך כאן: תגובה 73689 משום מה נראה לי שיש סתירה רעיונית בין הדברים; האם זה בגלל נטיות פוליטיות? 'להיפרד מהחשיבה הקווית' זו משימה לא פשוטה; כל הפוליטיקה בנויה על חשיבה קווית. ואם לא מנטרלים נטיות פוליטיות, נופלים בחשיבה קווית. | |||
_new_ |
בקצרה.... | |||
|
|||
1. אינני רואה סתירה. אכן מדובר בתהליך שאי אפשר לראות את סופו, והוא קשה למי שעובר אותו ברמת ההבנה [דוגמת האורז] וברמת השינוי [גמילה]. 2. תמהתי על ההקבלה החמורה בין הממסד שלנו לבין פרעה [הזר] שאתה נוקט במאמרך, לא הנחתי לרגע שאתה יכול לעשות זאת ''בראש נקי'' ולכן הנחתי כעס [או כאב]. 3. נכונה הבחנתך על החשיבה הקווית שהיא יוצרת מראש את העיקר ובאמצעות ההדחקה וההזנחה ''מקדשת '' את העיקר שלפעמים פג תוקפו. פוליטיקה יכולה להיות ''רדיפה אחר אינטרסים ורעיונות'' של הטווח הקצר, או ניהול שלטוני. אולי לשם כך לא זקוקים לפוליטיקאים אלא לאנשים אחרים... 4. אני מאד משתדל לא לשים את הדעה לפני המצב, לא תמיד זה מצליח לי. זה לא קל שכל העולם סביבי נוהג אחרת. אני סבור ש''צדק'' הוא דרגת ביניים בין כבוד לבין אמת, ואני מוכן ''להוריד מעלי את אדרת הצדק'' ולחפש את האמת. שכן צדק אינו נחשב לכלום אם אינו אמיתי. 5. כשאני רואה את המתנחלים, אני חש עמוק בתוכי שעט נפש וחמלה. אינני רוצה רוצה להיות כמוהם,ואני מוכן לעשות הרבה כדי להציל אותם מעצמם וממנהיגיהם. | |||
_new_ |
לידידי ניסים | |||
|
|||
בס''ד ''העולם הזה'' הוא נקודת השפל והיא הניגוד המוחלט לבורא, ונקראת ''גלות מצרים''. כוח הטבע המשפיע על האדם במצב זה, כוח הטבע האגואיסטי שלו, שאינו מאפשר לו להתקדם לשום מקום, אלא לחשוב ולדאוג רק לעצמו, ניקרא ''פרעה''. זהו הכוח הפנימי הרע, שעליו מדברת תורתנו הקדושה באריכות. האגואיזם לא מאפשר לאדם להרגיש את המצב הרם והמושלם ביותר, ואילו הכוח שמכריח את האדם לצאת ממצב הזה, קרוי ''משה''. פרעה, משה וכל הכתוב על ''יציאת מצרים'', הם מצבים רוחניים של אדם, בהרגשותיו. מצבנו העכשוי הוא שפל המדרגה. תרדמה מוחלטת, חוסר הכרה. והבן היטב | |||
_new_ |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |||
|
|||
מי העם שלך. לא נראה לי שהציבור הישראלי רואה בהרס כמה בתים בעמונה בעיה מיוחדת, גם לא נראה לי שהפורעים מעמונה מהוים את העם. אלו פרחחים וחוליגנים שגדלו בערוגות של המתנחלים, לא עשבים שוטים אלא פרי הילולים לתפארת. העם מבין היטב את החשיבות של פינוי השטחים הכבושים, חבל שעוד לא הבנת את זה. | |||
_new_ |
''העם מבין היטב את החשיבות של פינוי השטחים הכבושים'' | |||
|
|||
אז אני מבין שביקורך הבא בדאלאס יהיה למטרת שהיה, או שאני צריך להמתין עד שגם אתה תבין את החשיבות שבפינוי השטחים הכבושים? | |||
_new_ |
''העם מבין היטב את החשיבות של פינוי השטחים הכבושים'' | |||
|
|||
דמגוגיה בפרוטה ואני מבקש לא לערב פלז'ר עם ביזנס | |||
_new_ |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |||
|
|||
איני יודע מה חושב העם שאתה מדבר עליו . מי שהיה בעמונה וחטף מכות מהקלגסים של אומלט היה בדעה שאחרי עמונה יתרחשו פינויים נוספים כולל חיפה , תל אביב וכו' שלא לדבר על באר שבע ,יבנה , אשקלון ,ושאר מאות הקיבוצים , המושבים והמושבות . מי שאינו מבחין בתהליך הוא טועה בגדול . המטרה של הערבים היא לחסל את מדינת ישראל ומצער שאנטישמים יהודים עושים את מלאכתם נאמנה . | |||
_new_ |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |||
|
|||
לוי ''מהקלגסים של אומלט ''. השוואתך (בהסוואה) של אזרחי ישראל, רובם ככולם יוצאי צבא שהגנו עליך בסיטואציות שונות, עם קלגסי הSS! -->בזויה. ניתן להביע דעה בלי הידרדרות מוסרית, וניבול חסר אחריות. | |||
_new_ |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |||
|
|||
הם הגנו עלי ואני עליהם . איני מנבל את פי אני אומר את האמת הפשוטה . פוליטיטקאים מסוימים מאוד וקצינית מושחתים הדריכו את השוטרים המסוממים לערוך פוגרום ועם עשו זאת . בצעו את הפקודה בדיוק כמו חלאות ה-סס . | |||
_new_ |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |||
|
|||
לוי ''בצעו את הפקודה בדיוק כמו חלאות ה-סס ''. חלאות הSS שרפו את עמנו, ואנסו את בנותינו! לא ניתן לסלוח לאחד מאתנו, שמשווה בין השנים שצל דמיון לא קיים. טול קורה, ראה את זוהר אור האמת, ורווחת. | |||
_new_ |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |||
|
|||
קיימים בעולם כלבי תקיפה . אלו חיות בעלות תכונות אשר משמשות למטרות מסוימות .להן אין אחריות למעשיהן .האחריות למעשיהם היא על אלו המשסים אותם בבני אדם . היסמניקים הם חיות בעלות תכונות מסוימות .כגון אין להם עכבות להתעלל בבני אדם בדיוק כמו לכלבי התקיפה . אך מכיוון שהם מסווגים כבני אדם למרות שהופעלו ע''י אחרים מוטלת עליהם אחריות . לדעתי האחריות היא במידה מסוימת מוגבלת .את מלוא כובד האחריות והענישה יש להטיל על המפקדים (למשל מסוגו של ניסו ) , על המפכל , הפרקליטות על היועץ המשפטי לממשלה ועל בתי המשפט המכפים ותומכים במעשי הנבלה . ליסמניקים אותה בעיה נפשית כמו ל-סס . מצער אבל אלה הן העובדות . | |||
_new_ |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |||
|
|||
הבהרה זו, קשה לכשעצמה, מנוסחת במסגרת חופש ביטוי פחות או יותר מקובלת. הנוסח הראשון - לא. | |||
_new_ |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |||
|
|||
אני סובר שלא חגתי מחופש הדבור . | |||
_new_ |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |||
|
|||
בס''ד. לא התיימרתי לאפיין את העם שלי, רק את הממסד. כמודע ותיק אתה ודאי זוכר שביטאתי ביקורת גם כלפי המתיישבים ונטייתם לדחוק את הקץ. אפילו השתתפת בדיון שהתקיים כאן: http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage-e... השתתפות סמלית, אבל השתתפות. אז אם יש לך מלים טובות על הממסד הקיים, אשמח לשמוע. כרגע נראה לי שלך ולאוחזים בדעותיך, אם יש מלים טובות על הממסד, הן נובעות רק מזה שהוא פוגע במתנחלים שנואי נפשכם. וכאשר השנאה היא המניע, לך תדע איפה זה יגמר. עוד לא זכיתי להכיר מישהו שמחוסן מפני פגיעתה של השנאה. | |||
_new_ |
שנאה | |||
|
|||
שנאה היא אכן דבר מסוכן. לכן טוב היה אם תמוגר השנאה שכבר קיימת. לכן טוב יעשה כל אחד מאיתנו אם יפעל למיגורה. אני במקומך הייתי מתחיל בטיפול במקורות השנאה בין האוחזים בדעותיך. | |||
_new_ |
אתה בטח מתכוון | |||
|
|||
לאותו אחד שכתב פה תעמולה כנגד היהודים אותו אחד שכתב על ''עצי הזיתים'' החכם מכל אדם? דוקא שינאה זו נמצאת אצלך ויפה שעה אחת שתתעורר | |||
_new_ |
אני מתכוון אליך תגובה 73526 | |||
|
|||
כתבת תעמולה נגד יהודים (תגובה 73208): ''מעשי עקירת עצים ואנשים איננו מקובל עלי נקודה (שיהיה ברור)''. השנאה מעודדת אותך לנהוג כעיוור ושקרן ובהתנשאות. אז מה כאן חדש? | |||
_new_ |
שנאה | |||
|
|||
בס''ד. אם אתה מכיר מישהו האוחז בדעותי, אשמח אם תספר לי עליו. | |||
_new_ |
ברצון רב | |||
|
|||
כתבת: ''כרגע נראה לי שלך ולאוחזים בדעותיך, אם יש מלים טובות על הממסד, הן נובעות רק מזה שהוא פוגע במתנחלים שנואי נפשכם''. כאשר תבהיר את האמירה שלך אבהיר את שלי. | |||
_new_ |
ברצון רב | |||
|
|||
בס''ד. תמהני לאן אתה חותר; הרי האוחזים בדעותיו של עמיש בעניין הצורך לעקור יהודים מארץ ישראל גם אם בכוח, רבים הם וגם מזוהים. רבים אוחזים, כמוני, בדעה שאין לעקור יהודים מאדמתם, רק שלא רבים, אם בכלל, מסכימים אתי שגם ערבים אין לעקור. וזו רק דוגמא; הרי לא מקרה הוא שאתרים ''דתיים'' אינם מפרסמים את המאמרים שלי... | |||
_new_ |
שנאה | |||
|
|||
סיון לישעיהו ''אני במקומך הייתי מתחיל בטיפול במקורות השנאה בין האוחזים בדעותיך.'' עשה כנ''ל! | |||
_new_ |
תודה על העצה | |||
|
|||
כבר התחלתי....... מציע גם לך לנהוג כך. | |||
_new_ |
תודה על העצה | |||
|
|||
מקובל. | |||
_new_ |
''ממסד ממלכתי'' רודני, | |||
|
|||
שרמס הכרעה דמוקרטית של הציבור בבחירות, הוא חסר לגיטימיות. אותו ''נוער נפלא'' היה מקבל, ברובו המכריע, את ההינתקות, אילו זאת נעשתה על סמך הכרעה דמוקרטית - ולא ע''י רמיסת רצון הציבור כפי שמצא ביטוי בתוצאות הבחירות, הטלת אימה, פיטורי שרים, ושיחוד נבחרים, מתוך מניעים פליליים של רודן פושע. התנהגות אותו נוער כעת היא תולדה של יאוש מ-''הממסד הממלכתי''. מותר להיאבק בממסד מרושע חסר לגיטימיות, אף כי לא בכל האמצעים. אלה שפשעו באלימות ופגיעה פיסית בבני אדם, צריכים לעמוד לדין. אין ספק, שרוב-רובם פעלו מטעם אותו ''ממסד ממלכתי'' שמהלל אבי יריב. חמור אף יותר - הם עשו זאת בהיותם המופקדים על שמירת החוק! צריך לאכוף חוק - אך צריך לעשות זאת לא באופן סלקטיבי, ובתבונה. כאשר אלפים רבים של צווי הריסה לא מבוצעים, וכאשר הנהגת יו''ש התחייבה להעביר אותם תשעת בתים מהמקום, או להרוס אותם בעצמה - וכל זה תוך שבוע אחד - לא היה מקום ש-''הממסד הממלכתי'' יצא לקרב נגד הנוער הזה, בפרשים ובאלות . הוא לא היה עושה זאת, אילו היה זה ממשל דמוקרטי נאור - ולא חבורת אופורתוניסטים יורשי הרודן השולטת במדינה, נטולת כל לגיטימיות. בדרך של הסתה ואלימות היא מנסה לזכות בצהלת ההמון, ועקב כך להצליח בבחירות. כיאה למשטר פשיסטי. | |||
_new_ |
קשקשת נבובה | |||
|
|||
מניעים פליליים של רודן פושע... תקח ואליום ונחזור לדבר | |||
_new_ |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |||
|
|||
עמיש ''אלו(אנשי עמונה) פרחחים וחוליגנים שגדלו בערוגות של המתנחלים'' אותם ''ערוגות'' נחרשו בדם, יזע ודמעות! באותה מידה שנחרשו ''ערוגות'' פתח-תקוה, יסוד המעלה, וכל ישוב אחר בארץ אבותיך. בוש והיכלם. | |||
_new_ |
פחחחחחחחחחחחחחח | |||
|
|||
דם יזע ודמעות... הצחקתני. | |||
_new_ |
פחחחחחחחחחחחחחח | |||
|
|||
מה שהתרחש בעמונה לא מצחיק אותי . אחרי שראיתי את הסרטים השונים שלפתי את ''כל כתבי ביאליק'' שברשותי פתחתי את השיר ''על השחיטה'' וקראתי אותו מחדש . אחר כך עברתי ''לעיר ההרגה'' וקראתי אותו בקול . אחר כך התחלתי לקרוא אם יש את נפשך לדעת את המעין ממנו ..... מענין גם איזה רוסי טהור הבין מן התמונות שמדובר בפוגרום המבוצע ע''י יהודים ביהודים . זה היה הכתוב באתר רוסי . אולי מתאים צטוט קצר מביאליק ''וברשע עולמים שמים ימקו ויקוב הדם עד היסוד ...'' את דוברת לא מענין ביאליק אותו מענין הכסף . | |||
_new_ |
פחחחחחחחחחחחחחח | |||
|
|||
לפחות קראת קצת ביאליק וגם זו לטובה | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |