פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(בא סו) התנתקות הממסד מהעם
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 03/02/2006 שעה 4:58)


(בא סו) התנתקות הממסד מהעם

נסים ישעיהו



לפני שבועיים התמקדנו במאמצי המעמד השליט לשמר את שלטונו; הסברנו שהמונח 'שלטון החוק' מהווה כסות לשימור מעמדו של השליט.

בשבוע שעבר ניסינו להראות כי הכפופים מרצון למעמד השליט, מוכנים לגבות אותו, כמעט בכל מחיר, במאמציו לשמר את מעמדו. הבענו דעתנו כי אצלנו, יבחרו במפלגת הפליטים אנשים המבקשים, במודע או שלא במודע, להעניק לממסד שלטון מוחלט על האזרחים.

כרגיל אצלנו, בכל פעם הסמכנו את הדברים על פרשת השבוע; חשבנו שמיצינו את הנושא, אבל מסתבר שנושא זה עודנו רחוק ממיצוי. מסתבר שהגבולות של השלטון גמישים ביותר; תמיד עומדת בפניו האפשרות להמציא איזה חוק או להתקין איזו תקנה כך שיהיה לו גיבוי משפטי, שלא לדבר על תקשורתי, לכל מעשה שעד אתמול נחשב למעשה ש'לא יעלה על הדעת' כי ייעשה.

בעבר, לא אחת דיברנו על כך שהשלטון כורת את הענף שעליו הוא יושב בכל עת שהוא פוגע באזרחיו; אלא שלוקח זמן עד שהענף נושר סופית, ובינתיים השליטים חיים באשליה כי השליטה שלהם הולכת ומתחזקת. ואם לצורך הידוק השליטה צריכים לפצח כמה גולגלות ולהחריב כמה בתים, נו, הרי כבר אמר מישהו כי 'המטרה מקדשת את האמצעים' וכידוע, אין מטרה נעלית יותר משימור השלטון.

המעניין הוא, שכל השליטים מן העבר הקרוב (וגם הרחוק) שנהגו בנתיניהם בדרך דומה, נפגעו בעצמם. הענף עליו ישבו נכרת, והם נפלו. אחד אחרי השני. רק שכאמור, זה לא קורה מיד, כך שאפשר להמשיך לשגות באשליה.

האירועים הקשים של השבוע התחוללו ביום ד' לפרשת: בֹּא אֶל-פַּרְעֹה; יום ד' זה היום בו שולטת מדת ה'נצח'. יש כמה נגזרות למדה זו ולענ''ד, הגרועה שבהן היא מדת הנצחנות.

באופן טבעי, כל צד רוצה לנצח; אם לא בנוק אאוט אז לפחות בנקודות. אבל בעימותים כאלה, אין ניצחון; יש רק הפסד.

כאמור ברשימות קודמות, אנחנו לא המצאנו שום דבר; את הכל אנחנו לומדים מפרעה. אמנם לכאורה הוא שיעבד בני עם אחר, אבל הרעיון אותו רעיון. עד עתה הוא חטף כבר שבע מכות; בכל פעם הוא מבטיח להתנהג בסדר ותמיד חוזר לסורו; הוא בטוח שיותר גרוע כבר לא יכול להיות. מזהירים אותו מפני המכה הבאה אם לא יוותר על שליטתו בבני ישראל, והוא מתעקש; יחטוף עוד מכה ולא יוותר.

השבוע אנחנו קוראים על שלוש המכות האחרונות, מתוך עשר, שחוטפים המצרים לפני שפרעה מואיל לשלח את בני ישראל ממצרים.

מכיוון שהאירועים הנוראים אצלנו, אירעו ביום רביעי, הבה נתבונן בחלק הפרשה השייך ליום רביעי ונראה עד כמה פרעה משמש כמודל לחיקוי עבור הממסד שלנו.
(שמות יא) א וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה, עוֹד נֶגַע אֶחָד אָבִיא עַל-פַּרְעֹה וְעַל-מִצְרַיִם--אַחֲרֵי-כֵן, יְשַׁלַּח אֶתְכֶם מִזֶּה: כְּשַׁלְּחוֹ--כָּלָה, גָּרֵשׁ יְגָרֵשׁ אֶתְכֶם מִזֶּה.

ד וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, כֹּה אָמַר ה': כַּחֲצֹת הַלַּיְלָה, אֲנִי יוֹצֵא בְּתוֹךְ מִצְרָיִם. ה וּמֵת כָּל-בְּכוֹר, בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם--מִבְּכוֹר פַּרְעֹה הַיֹּשֵׁב עַל-כִּסְאוֹ, עַד בְּכוֹר הַשִּׁפְחָה אֲשֶׁר אַחַר הָרֵחָיִם; וְכֹל, בְּכוֹר בְּהֵמָה. ו וְהָיְתָה צְעָקָה גְדֹלָה, בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם, אֲשֶׁר כָּמֹהוּ לֹא נִהְיָתָה, וְכָמֹהוּ לֹא תֹסִף. ז וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לֹא יֶחֱרַץ-כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ, לְמֵאִישׁ, וְעַד-בְּהֵמָה--לְמַעַן, תֵּדְעוּן, אֲשֶׁר יַפְלֶה ה', בֵּין מִצְרַיִם וּבֵין יִשְׂרָאֵל. ח וְיָרְדוּ כָל-עֲבָדֶיךָ אֵלֶּה אֵלַי וְהִשְׁתַּחֲווּ-לִי לֵאמֹר, צֵא אַתָּה וְכָל-הָעָם אֲשֶׁר-בְּרַגְלֶיךָ, וְאַחֲרֵי-כֵן, אֵצֵא; וַיֵּצֵא מֵעִם-פַּרְעֹה, בָּחֳרִי-אָף.
מדוע כעס משה? מדוע יצא בָּחֳרִי-אָף? כדי להבין זאת נחזור אל מה שלמדנו בפרשה של יום ג':
(שמות י) כב וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת-יָדוֹ, עַל-הַשָּׁמָיִם; וַיְהִי חֹשֶׁךְ-אֲפֵלָה בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרַיִם, שְׁלֹשֶׁת יָמִים. כג לֹא-רָאוּ אִישׁ אֶת-אָחִיו, וְלֹא-קָמוּ אִישׁ מִתַּחְתָּיו--שְׁלֹשֶׁת יָמִים; וּלְכָל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הָיָה אוֹר, בְּמוֹשְׁבֹתָם.
כאן פרעה ''נשבר'' ומבטיח לשחרר את בני ישראל, אבל בתנאים שלו; כאשר הוא שומע את הדרישות של משה לשחרר את כולם, כולל הטף ואפילו הבהמות, הוא מגיב:
כח וַיֹּאמֶר-לוֹ פַרְעֹה, לֵךְ מֵעָלָי; הִשָּׁמֶר לְךָ, אַל-תֹּסֶף רְאוֹת פָּנַי--כִּי בְּיוֹם רְאֹתְךָ פָנַי, תָּמוּת. כט וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, כֵּן דִּבַּרְתָּ: לֹא-אֹסִף עוֹד, רְאוֹת פָּנֶיךָ.

מֵעֵבֶר לסף התהום

משה כועס כי פרעה אמר לו אַל-תֹּסֶף רְאוֹת פָּנַי--כִּי בְּיוֹם רְאֹתְךָ פָנַי, תָּמוּת. ומה בכך? הרי משה יודע שלפרעה אין שום יכולת לממש את איומו, אז על מה יש לכעוס?

חייבים לומר שלא על הפגיעה הגלומה באיום, כעס משה; הוא הרי היה העניו מכל האדם ולא מתאים לו להיפגע מאיזו אמירה אפילו אם היא באה מפי פרעה.

משה ידע שעד עתה כל המכות היו מכות חינוכיות, (שמות ח'): לְמַעַן תֵּדַע, כִּי אֲנִי ה' בְּקֶרֶב הָאָרֶץ, ואת המסר הזה הוא העביר לפרעה בפרקים הקודמים. האמת היא שניצני התפכחות נראו אצל פרעה וגם אצל מקורביו; הנה למשל:
(שמות י) ז וַיֹּאמְרוּ עַבְדֵי פַרְעֹה אֵלָיו, עַד-מָתַי יִהְיֶה זֶה לָנוּ לְמוֹקֵשׁ--שַׁלַּח אֶת-הָאֲנָשִׁים, וְיַעַבְדוּ אֶת-ה' אֱלֹקֵיהֶם; הֲטֶרֶם תֵּדַע, כִּי אָבְדָה מִצְרָיִם.
עוד לפני כן הכריז פרעה באזני משה ואהרון:
(שמות ט) כז וַיִּשְׁלַח פַּרְעֹה, וַיִּקְרָא לְמֹשֶׁה וּלְאַהֲרֹן, וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, חָטָאתִי הַפָּעַם: ה', הַצַּדִּיק, וַאֲנִי וְעַמִּי, הָרְשָׁעִים. כח הַעְתִּירוּ, אֶל-ה', וְרַב, מִהְיֹת קֹלֹת אֱלֹקִים וּבָרָד; וַאֲשַׁלְּחָה אֶתְכֶם, וְלֹא תֹסִפוּן לַעֲמֹד.
אבל שוב ושוב מתעקש פרעה לשמר את שליטתו על בני ישראל עד שהגענו לפרק בו אנו אוחזים כעת.

את כל המכות שחטפו המצרים עד עתה, ניתן היה לרפא בזמן קצר או ארוך; עבדי פרעה היו מודעים לכך והם ביקשו לשחרר את בני ישראל כדי שיוכלו להתרכז בשיקום ארצם לאחר שבע המכות שחטפו עד אז. אבל הממסד, פרעה, אינו מוכן לוותר על שליטתו ובתגובה הוא חוטף עוד שתי מכות.

כעת צפויה המכה העשירית, מכה לא חינוכית בעליל, מכה שלא ניתן לרפא; מכת בכורות, כפי שראינו בפסוקים שהעתקנו לעיל.

משה לא אוהב את הרעיון; הוא קיווה שהמכות החינוכיות יספיקו לשכנע את פרעה לוותר על שליטתו בבני ישראל ולשחררם ממצרים. כשהתברר שהממסד מתעקש להמשיך בדהירתו אל התהום, זה מאד לא מוצא חן בעיני משה, והוא כועס.

נו, את ההמשך כולם מכירים פחות או יותר; העיוורון של פרעה, הממסד, והתעקשותו להתמיד בדרכו גם כאשר הוא מזהה את התהום הקרובה שהוא דוהר לקראתה, מתוך ביטחון ש-'לו זה לא יקרה', שבסוף הוא ישרוד איכשהו ואף ימשיך לשלוט, זה מה שהביא לנו את חג הפסח.

בעצם, בתהליך כזה השאלה היחידה שנשארת פתוחה היא מתי תבא המכה האחרונה? אפשר לשאול גם איזה אופי יהיה לה ומי עוד ייפגע משגיונותיו של הממסד, אבל שתי אלה תלויות בתשובה לשאלה הראשונה, כי ככל שיקדים לקרוס הממסד, כך ייטב לאנשיו וגם לכפופים לו.

בשבוע שעבר חשבתי ואף כתבתי כי למפלגת הפליטים, שהיא היום הממסד, צפוי ניצחון גדול בבחירות; כיום כבר איני בטוח בכך כי המהלך שיזמו השבוע נראה כמקרב מאד את המכה האחרונה שעתיד הממסד לספוג. אבל אולי זה רק נדמה לי, משום שאני ממש מייחל לאותה קריסה שתשחרר אותנו מאחיזת החנק של הממסד מוקדם ככל האפשר.

מה שברור מעל לכל ספק הוא, שמהלך כוחני כזה יכול ליזום רק ממסד שהפנים כל כך את ההתנתקות, עד שהתנתק לחלוטין מכל רגישות אנושית. לא מזמן דיברו על התנתקות בנחישות וברגישות, כיום נותרה רק הנחישות וזהו מרשם בטוח לשבירת הכלים.

האמת, קשה עד בלתי אפשרי למצות נושא זה במספר מוגבל של מלים; כולנו הרי בספינה אחת ומחלת הממסד משליכה על כולנו. מה שקרה בעמונה זה רק סימפטום מדמם שמאחוריו מחלה קשה ביותר, מחלה סופנית. וגם מי שחש ואף מכריז כי אין לו חלק בממסד ולא נחלה בהתנתקות, מצוי באותה ספינה המשייטת בלב ים סוער כאשר ליד ההגה ניצב קברניט מנותק.

זה בדיוק היה המצב במצרים של פרעה; הוא התנתק לחלוטין מעמו, והסבל שסבלו במכות שחטפו, לא העלה אצלו מחשבה לשנות את דרכו לטובת עמו, וגם לטובתו בסופו של חשבון.

במצרים היתה זהות בין פרעה לבין הממסד; רצונו היה החוק; אצלנו מדובר בקבוצה של אנשים המאיישים את הממסד ורצונם הוא החוק, אבל זה רק הבדל טכני. המהות היא אותה מהות

לא נותר לנו אלא להתנחם בייחול להגשמת נבואתו של מיכה (ז'): טו כִּימֵי צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אַרְאֶנּוּ נִפְלָאוֹת: בגאולה האמיתית והשלמה.

ואז יהיה רק טוב ליהודים, וגם לכל האחרים.

נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


חבל שאתה מערב דברי תורה בדברי כעס פוליטיים
רום הראל (יום שישי, 03/02/2006 שעה 9:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן העביר אותך הכעס על דעתך....

אתה רשאי לחשוב ככה....

אתה רשאי להגיד כך אני חושב,

אבל תשים את דעתך ''כדבר תורה''.

פרעה הוא שליט זר

זר זה אומר מבחוץ, בשמואל כשהעם רוצה להמליך עליו מלך, אין גזירה שווה בינו לבין פרעה. גם כל מלכי יהודה וישראל שלא היו אידאליים [אולי חוץ משלמה] לא זכו ל''מכות'' נוסח פרעה.

אבל כמי שרגיל בישראליות ורגיל לפצח גרעינים, אקח ברשותך מהמאמר את התורה ואשאיר את הקליפות...

ודי בכך.

שבת שלום
_new_ הוספת תגובה



ולמה משה כועס?
רום הראל (יום שישי, 03/02/2006 שעה 9:20)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה משה שבר את הלוחות?
למה משה הכה על סלע?

וכתוצאה....

משה יכול לראות את ארץ ישראל המובטחת ואליה לא יבוא.

ככה קורה עם כעס.

ויהיה זה לקח טוב לכל הכועסים.

יום אחד בעזרת השם אכתוב רשימה על הכעס הצדק והאגו האנושי....
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה כשאתה כועס
פרקש (יום שישי, 03/02/2006 שעה 17:25)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התורה היא דרך חיים ולכן יש לה נגיעות גם לפוליטיקה.

ומשה לא נכנס לשטחים הכבושים לא בגלל כעסו.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה כשאתה כועס
רום הראל (יום שישי, 03/02/2006 שעה 18:18)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי כועס?
משה כועס...
ישעיהו כועס...
אולי אתה כועס...

אני לא כועס.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה כשאתה כועס
נסים ישעיהו (שבת, 04/02/2006 שעה 20:33)
בתשובה לרום הראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

אז למה הסגנון שלך כעוס?

וחוצמזה, אשמח אם תראה לי היכן ניכר הכעס בדברי.

ולעניין הכעס, אשמח מאד לקרוא מאמר שלך בנושא; בשביל התחלה אציע לך טיפ קטן:

אנחנו רגילים לדבר על חמשת החושים, אבל בקבלה מדובר על י''ב חושים ובהם גם חוש הכעס.
כלומר, כעס אינו שלילי אוטומטית; יש כעס שהוא חיובי.
עכ''פ, ככה זה בתורה.

וברשותך, אשמח אם תנסה ליישב את דבריך כאן:תגובה 73445
עם דבריך כאן: תגובה 73689

משום מה נראה לי שיש סתירה רעיונית בין הדברים; האם זה בגלל נטיות פוליטיות?

'להיפרד מהחשיבה הקווית' זו משימה לא פשוטה; כל הפוליטיקה בנויה על חשיבה קווית.
ואם לא מנטרלים נטיות פוליטיות, נופלים בחשיבה קווית.
_new_ הוספת תגובה



בקצרה....
רום הראל (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 8:42)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אינני רואה סתירה. אכן מדובר בתהליך שאי אפשר לראות את סופו, והוא קשה למי שעובר אותו ברמת ההבנה [דוגמת האורז] וברמת השינוי [גמילה].

2. תמהתי על ההקבלה החמורה בין הממסד שלנו לבין פרעה [הזר] שאתה נוקט במאמרך, לא הנחתי לרגע שאתה יכול לעשות זאת ''בראש נקי'' ולכן הנחתי כעס [או כאב].

3. נכונה הבחנתך על החשיבה הקווית שהיא יוצרת מראש את העיקר ובאמצעות ההדחקה וההזנחה ''מקדשת '' את העיקר שלפעמים פג תוקפו. פוליטיקה יכולה להיות ''רדיפה אחר אינטרסים ורעיונות'' של הטווח הקצר, או ניהול שלטוני. אולי לשם כך לא זקוקים לפוליטיקאים אלא לאנשים אחרים...

4. אני מאד משתדל לא לשים את הדעה לפני המצב, לא תמיד זה מצליח לי. זה לא קל שכל העולם סביבי נוהג אחרת. אני סבור ש''צדק'' הוא דרגת ביניים בין כבוד לבין אמת, ואני מוכן ''להוריד מעלי את אדרת הצדק'' ולחפש את האמת. שכן צדק אינו נחשב לכלום אם אינו אמיתי.

5. כשאני רואה את המתנחלים, אני חש עמוק בתוכי שעט נפש וחמלה. אינני רוצה רוצה להיות כמוהם,ואני מוכן לעשות הרבה כדי להציל אותם מעצמם וממנהיגיהם.
_new_ הוספת תגובה



לידידי ניסים
מהנדס אזרחי (יום שישי, 03/02/2006 שעה 10:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

''העולם הזה'' הוא נקודת השפל והיא הניגוד המוחלט לבורא, ונקראת ''גלות מצרים''.
כוח הטבע המשפיע על האדם במצב זה, כוח הטבע האגואיסטי שלו, שאינו מאפשר לו להתקדם לשום מקום, אלא לחשוב ולדאוג רק לעצמו, ניקרא ''פרעה''.
זהו הכוח הפנימי הרע, שעליו מדברת תורתנו הקדושה באריכות.
האגואיזם לא מאפשר לאדם להרגיש את המצב הרם והמושלם ביותר, ואילו הכוח שמכריח את האדם לצאת ממצב הזה, קרוי ''משה''.
פרעה, משה וכל הכתוב על ''יציאת מצרים'', הם מצבים רוחניים של אדם, בהרגשותיו.
מצבנו העכשוי הוא שפל המדרגה. תרדמה מוחלטת, חוסר הכרה.

והבן היטב
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע
עמיש (שבת, 04/02/2006 שעה 13:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי העם שלך.
לא נראה לי שהציבור הישראלי רואה בהרס כמה בתים בעמונה בעיה מיוחדת, גם לא נראה לי שהפורעים מעמונה מהוים את העם.
אלו פרחחים וחוליגנים שגדלו בערוגות של המתנחלים, לא עשבים שוטים אלא פרי הילולים לתפארת.

העם מבין היטב את החשיבות של פינוי השטחים הכבושים, חבל שעוד לא הבנת את זה.
_new_ הוספת תגובה



''העם מבין היטב את החשיבות של פינוי השטחים הכבושים''
ישראל בר-ניר (שבת, 04/02/2006 שעה 18:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אני מבין שביקורך הבא בדאלאס יהיה למטרת שהיה, או שאני צריך להמתין עד שגם אתה תבין את החשיבות שבפינוי השטחים הכבושים?
_new_ הוספת תגובה



''העם מבין היטב את החשיבות של פינוי השטחים הכבושים''
עמיש (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 9:48)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דמגוגיה בפרוטה ואני מבקש לא לערב פלז'ר עם ביזנס
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע
לוי (שבת, 04/02/2006 שעה 21:14)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני יודע מה חושב העם שאתה מדבר עליו .
מי שהיה בעמונה וחטף מכות מהקלגסים של אומלט היה בדעה שאחרי עמונה יתרחשו פינויים נוספים כולל חיפה , תל אביב וכו' שלא לדבר על באר שבע ,יבנה , אשקלון ,ושאר מאות הקיבוצים , המושבים והמושבות .
מי שאינו מבחין בתהליך הוא טועה בגדול .
המטרה של הערבים היא לחסל את מדינת ישראל ומצער שאנטישמים יהודים עושים את מלאכתם נאמנה .
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע
Israeli101 (יום שני, 06/02/2006 שעה 7:11)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי ''מהקלגסים של אומלט ''.

השוואתך (בהסוואה) של אזרחי ישראל, רובם ככולם יוצאי צבא
שהגנו עליך בסיטואציות שונות, עם קלגסי הSS! -->בזויה.

ניתן להביע דעה בלי הידרדרות מוסרית, וניבול חסר אחריות.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע
לוי (יום שני, 06/02/2006 שעה 21:19)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם הגנו עלי ואני עליהם . איני מנבל את פי אני אומר את האמת הפשוטה . פוליטיטקאים מסוימים מאוד וקצינית מושחתים הדריכו את השוטרים המסוממים לערוך פוגרום ועם עשו זאת . בצעו את הפקודה בדיוק כמו חלאות ה-סס .
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע
Israeli101 (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 21:56)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי ''בצעו את הפקודה בדיוק כמו חלאות ה-סס ''.

חלאות הSS שרפו את עמנו, ואנסו את בנותינו!
לא ניתן לסלוח לאחד מאתנו, שמשווה בין השנים
שצל דמיון לא קיים.

טול קורה, ראה את זוהר אור האמת, ורווחת.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע
לוי (יום רביעי, 08/02/2006 שעה 16:42)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיימים בעולם כלבי תקיפה . אלו חיות בעלות תכונות אשר משמשות למטרות מסוימות .להן אין אחריות למעשיהן .האחריות למעשיהם היא על אלו המשסים אותם בבני אדם .
היסמניקים הם חיות בעלות תכונות מסוימות .כגון אין להם עכבות להתעלל בבני אדם בדיוק כמו לכלבי התקיפה . אך מכיוון שהם מסווגים כבני אדם למרות שהופעלו ע''י אחרים מוטלת עליהם אחריות .
לדעתי האחריות היא במידה מסוימת מוגבלת .את מלוא כובד האחריות והענישה יש להטיל על המפקדים (למשל מסוגו של ניסו ) , על המפכל , הפרקליטות על היועץ המשפטי לממשלה ועל בתי המשפט המכפים ותומכים במעשי הנבלה .
ליסמניקים אותה בעיה נפשית כמו ל-סס . מצער אבל אלה הן העובדות .
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע
Israeli101 (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 5:19)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבהרה זו, קשה לכשעצמה, מנוסחת במסגרת חופש ביטוי פחות
או יותר מקובלת.

הנוסח הראשון - לא.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע
לוי (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 18:28)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני סובר שלא חגתי מחופש הדבור .
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע
נסים ישעיהו (שבת, 04/02/2006 שעה 22:30)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

לא התיימרתי לאפיין את העם שלי, רק את הממסד.

כמודע ותיק אתה ודאי זוכר שביטאתי ביקורת גם כלפי המתיישבים ונטייתם לדחוק את הקץ.
אפילו השתתפת בדיון שהתקיים כאן: http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage-e...
השתתפות סמלית, אבל השתתפות.

אז אם יש לך מלים טובות על הממסד הקיים, אשמח לשמוע.
כרגע נראה לי שלך ולאוחזים בדעותיך, אם יש מלים טובות על הממסד,
הן נובעות רק מזה שהוא פוגע במתנחלים שנואי נפשכם.

וכאשר השנאה היא המניע, לך תדע איפה זה יגמר.
עוד לא זכיתי להכיר מישהו שמחוסן מפני פגיעתה של השנאה.
_new_ הוספת תגובה



שנאה
דוד סיון (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 3:22)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנאה היא אכן דבר מסוכן. לכן טוב היה אם תמוגר השנאה
שכבר קיימת. לכן טוב יעשה כל אחד מאיתנו אם יפעל
למיגורה. אני במקומך הייתי מתחיל בטיפול במקורות השנאה
בין האוחזים בדעותיך.
_new_ הוספת תגובה



אתה בטח מתכוון
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 10:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאותו אחד שכתב פה תעמולה כנגד היהודים

אותו אחד שכתב על ''עצי הזיתים'' החכם מכל אדם?

דוקא שינאה זו נמצאת אצלך ויפה שעה אחת שתתעורר
_new_ הוספת תגובה



אני מתכוון אליך תגובה 73526
דוד סיון (יום שני, 06/02/2006 שעה 9:47)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת תעמולה נגד יהודים (תגובה 73208): ''מעשי עקירת עצים ואנשים איננו מקובל עלי נקודה (שיהיה ברור)''.

השנאה מעודדת אותך לנהוג כעיוור ושקרן ובהתנשאות.
אז מה כאן חדש?
_new_ הוספת תגובה



שנאה
נסים ישעיהו (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 20:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

אם אתה מכיר מישהו האוחז בדעותי, אשמח אם תספר לי עליו.
_new_ הוספת תגובה



ברצון רב
דוד סיון (יום שני, 06/02/2006 שעה 9:32)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת:
''כרגע נראה לי שלך ולאוחזים בדעותיך, אם יש מלים טובות על הממסד, הן נובעות רק מזה שהוא פוגע במתנחלים שנואי נפשכם''.

כאשר תבהיר את האמירה שלך אבהיר את שלי.
_new_ הוספת תגובה



ברצון רב
נסים ישעיהו (יום שני, 06/02/2006 שעה 11:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

תמהני לאן אתה חותר;

הרי האוחזים בדעותיו של עמיש בעניין הצורך לעקור יהודים מארץ ישראל גם אם בכוח, רבים הם וגם מזוהים.

רבים אוחזים, כמוני, בדעה שאין לעקור יהודים מאדמתם,
רק שלא רבים, אם בכלל, מסכימים אתי שגם ערבים אין לעקור.

וזו רק דוגמא; הרי לא מקרה הוא שאתרים ''דתיים'' אינם מפרסמים את המאמרים שלי...
_new_ הוספת תגובה



שנאה
Israeli101 (יום שני, 06/02/2006 שעה 7:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סיון לישעיהו ''אני במקומך הייתי מתחיל בטיפול במקורות השנאה בין האוחזים בדעותיך.''

עשה כנ''ל!
_new_ הוספת תגובה



תודה על העצה
דוד סיון (יום שני, 06/02/2006 שעה 9:49)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר התחלתי.......
מציע גם לך לנהוג כך.
_new_ הוספת תגובה



תודה על העצה
Israeli101 (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 21:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקובל.
_new_ הוספת תגובה



''ממסד ממלכתי'' רודני,
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 10:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שרמס הכרעה דמוקרטית של הציבור בבחירות, הוא חסר לגיטימיות. אותו ''נוער נפלא'' היה מקבל, ברובו המכריע, את ההינתקות, אילו זאת נעשתה על סמך הכרעה דמוקרטית - ולא ע''י רמיסת רצון הציבור כפי שמצא ביטוי בתוצאות הבחירות, הטלת אימה, פיטורי שרים, ושיחוד נבחרים, מתוך מניעים פליליים של רודן פושע.

התנהגות אותו נוער כעת היא תולדה של יאוש מ-''הממסד הממלכתי''. מותר להיאבק בממסד מרושע חסר לגיטימיות, אף כי לא בכל האמצעים.
אלה שפשעו באלימות ופגיעה פיסית בבני אדם, צריכים לעמוד לדין. אין ספק, שרוב-רובם פעלו מטעם אותו ''ממסד ממלכתי'' שמהלל אבי יריב. חמור אף יותר - הם עשו זאת בהיותם המופקדים על שמירת החוק!

צריך לאכוף חוק - אך צריך לעשות זאת לא באופן סלקטיבי, ובתבונה.
כאשר אלפים רבים של צווי הריסה לא מבוצעים, וכאשר הנהגת יו''ש התחייבה להעביר אותם תשעת בתים מהמקום, או להרוס אותם בעצמה - וכל זה תוך שבוע אחד - לא היה מקום ש-''הממסד הממלכתי'' יצא לקרב נגד הנוער הזה, בפרשים ובאלות .

הוא לא היה עושה זאת, אילו היה זה ממשל דמוקרטי נאור - ולא חבורת אופורתוניסטים יורשי הרודן השולטת במדינה, נטולת כל לגיטימיות. בדרך של הסתה ואלימות היא מנסה לזכות בצהלת ההמון, ועקב כך להצליח בבחירות.
כיאה למשטר פשיסטי.
_new_ הוספת תגובה



קשקשת נבובה
עמיש (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 15:23)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מניעים פליליים של רודן פושע...

תקח ואליום ונחזור לדבר
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע
Israeli101 (יום שני, 06/02/2006 שעה 7:03)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש ''אלו(אנשי עמונה) פרחחים וחוליגנים שגדלו בערוגות של המתנחלים''

אותם ''ערוגות'' נחרשו בדם, יזע ודמעות! באותה מידה
שנחרשו ''ערוגות'' פתח-תקוה, יסוד המעלה, וכל ישוב
אחר בארץ אבותיך.

בוש והיכלם.
_new_ הוספת תגובה



פחחחחחחחחחחחחחח
עמיש (יום שני, 06/02/2006 שעה 12:00)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דם יזע ודמעות... הצחקתני.
_new_ הוספת תגובה



פחחחחחחחחחחחחחח
לוי (יום שני, 06/02/2006 שעה 21:38)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שהתרחש בעמונה לא מצחיק אותי .
אחרי שראיתי את הסרטים השונים שלפתי את ''כל כתבי ביאליק'' שברשותי פתחתי את השיר ''על השחיטה'' וקראתי אותו מחדש . אחר כך עברתי ''לעיר ההרגה'' וקראתי אותו בקול . אחר כך התחלתי לקרוא
אם יש את נפשך לדעת
את המעין ממנו .....
מענין גם איזה רוסי טהור הבין מן התמונות שמדובר בפוגרום המבוצע ע''י יהודים ביהודים . זה היה הכתוב באתר רוסי .
אולי מתאים צטוט קצר מביאליק
''וברשע עולמים שמים ימקו
ויקוב הדם עד היסוד ...''
את דוברת לא מענין ביאליק אותו מענין הכסף .
_new_ הוספת תגובה



פחחחחחחחחחחחחחח
עמיש (יום שני, 06/02/2006 שעה 23:50)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפחות קראת קצת ביאליק וגם זו לטובה
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי