(בא סו) התנתקות הממסד מהעם | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 03/02/2006 שעה 4:58) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=73677 | |
חבל שאתה מערב דברי תורה בדברי כעס פוליטיים | |
רום הראל (יום שישי, 03/02/2006 שעה 9:16) | |
אכן העביר אותך הכעס על דעתך.... אתה רשאי לחשוב ככה.... אתה רשאי להגיד כך אני חושב, אבל תשים את דעתך ''כדבר תורה''. פרעה הוא שליט זר זר זה אומר מבחוץ, בשמואל כשהעם רוצה להמליך עליו מלך, אין גזירה שווה בינו לבין פרעה. גם כל מלכי יהודה וישראל שלא היו אידאליים [אולי חוץ משלמה] לא זכו ל''מכות'' נוסח פרעה. אבל כמי שרגיל בישראליות ורגיל לפצח גרעינים, אקח ברשותך מהמאמר את התורה ואשאיר את הקליפות... ודי בכך. שבת שלום | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73678 | |
ולמה משה כועס? | |
רום הראל (יום שישי, 03/02/2006 שעה 9:20) בתשובה לרום הראל | |
למה משה שבר את הלוחות? למה משה הכה על סלע? וכתוצאה.... משה יכול לראות את ארץ ישראל המובטחת ואליה לא יבוא. ככה קורה עם כעס. ויהיה זה לקח טוב לכל הכועסים. יום אחד בעזרת השם אכתוב רשימה על הכעס הצדק והאגו האנושי.... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73683 | |
אתה טועה כשאתה כועס | |
פרקש (יום שישי, 03/02/2006 שעה 17:25) בתשובה לרום הראל | |
התורה היא דרך חיים ולכן יש לה נגיעות גם לפוליטיקה. ומשה לא נכנס לשטחים הכבושים לא בגלל כעסו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73684 | |
אתה טועה כשאתה כועס | |
רום הראל (יום שישי, 03/02/2006 שעה 18:18) בתשובה לפרקש | |
מי כועס? משה כועס... ישעיהו כועס... אולי אתה כועס... אני לא כועס. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73709 | |
אתה טועה כשאתה כועס | |
נסים ישעיהו (שבת, 04/02/2006 שעה 20:33) בתשובה לרום הראל | |
בס''ד. אז למה הסגנון שלך כעוס? וחוצמזה, אשמח אם תראה לי היכן ניכר הכעס בדברי. ולעניין הכעס, אשמח מאד לקרוא מאמר שלך בנושא; בשביל התחלה אציע לך טיפ קטן: אנחנו רגילים לדבר על חמשת החושים, אבל בקבלה מדובר על י''ב חושים ובהם גם חוש הכעס. כלומר, כעס אינו שלילי אוטומטית; יש כעס שהוא חיובי. עכ''פ, ככה זה בתורה. וברשותך, אשמח אם תנסה ליישב את דבריך כאן:http://www.faz.co.il/thread?rep=73445 עם דבריך כאן: http://www.faz.co.il/thread?rep=73689 משום מה נראה לי שיש סתירה רעיונית בין הדברים; האם זה בגלל נטיות פוליטיות? 'להיפרד מהחשיבה הקווית' זו משימה לא פשוטה; כל הפוליטיקה בנויה על חשיבה קווית. ואם לא מנטרלים נטיות פוליטיות, נופלים בחשיבה קווית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73738 | |
בקצרה.... | |
רום הראל (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 8:42) בתשובה לנסים ישעיהו | |
1. אינני רואה סתירה. אכן מדובר בתהליך שאי אפשר לראות את סופו, והוא קשה למי שעובר אותו ברמת ההבנה [דוגמת האורז] וברמת השינוי [גמילה]. 2. תמהתי על ההקבלה החמורה בין הממסד שלנו לבין פרעה [הזר] שאתה נוקט במאמרך, לא הנחתי לרגע שאתה יכול לעשות זאת ''בראש נקי'' ולכן הנחתי כעס [או כאב]. 3. נכונה הבחנתך על החשיבה הקווית שהיא יוצרת מראש את העיקר ובאמצעות ההדחקה וההזנחה ''מקדשת '' את העיקר שלפעמים פג תוקפו. פוליטיקה יכולה להיות ''רדיפה אחר אינטרסים ורעיונות'' של הטווח הקצר, או ניהול שלטוני. אולי לשם כך לא זקוקים לפוליטיקאים אלא לאנשים אחרים... 4. אני מאד משתדל לא לשים את הדעה לפני המצב, לא תמיד זה מצליח לי. זה לא קל שכל העולם סביבי נוהג אחרת. אני סבור ש''צדק'' הוא דרגת ביניים בין כבוד לבין אמת, ואני מוכן ''להוריד מעלי את אדרת הצדק'' ולחפש את האמת. שכן צדק אינו נחשב לכלום אם אינו אמיתי. 5. כשאני רואה את המתנחלים, אני חש עמוק בתוכי שעט נפש וחמלה. אינני רוצה רוצה להיות כמוהם,ואני מוכן לעשות הרבה כדי להציל אותם מעצמם וממנהיגיהם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73679 | |
לידידי ניסים | |
מהנדס אזרחי (יום שישי, 03/02/2006 שעה 10:25) | |
בס''ד ''העולם הזה'' הוא נקודת השפל והיא הניגוד המוחלט לבורא, ונקראת ''גלות מצרים''. כוח הטבע המשפיע על האדם במצב זה, כוח הטבע האגואיסטי שלו, שאינו מאפשר לו להתקדם לשום מקום, אלא לחשוב ולדאוג רק לעצמו, ניקרא ''פרעה''. זהו הכוח הפנימי הרע, שעליו מדברת תורתנו הקדושה באריכות. האגואיזם לא מאפשר לאדם להרגיש את המצב הרם והמושלם ביותר, ואילו הכוח שמכריח את האדם לצאת ממצב הזה, קרוי ''משה''. פרעה, משה וכל הכתוב על ''יציאת מצרים'', הם מצבים רוחניים של אדם, בהרגשותיו. מצבנו העכשוי הוא שפל המדרגה. תרדמה מוחלטת, חוסר הכרה. והבן היטב | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73698 | |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |
עמיש (שבת, 04/02/2006 שעה 13:36) | |
מי העם שלך. לא נראה לי שהציבור הישראלי רואה בהרס כמה בתים בעמונה בעיה מיוחדת, גם לא נראה לי שהפורעים מעמונה מהוים את העם. אלו פרחחים וחוליגנים שגדלו בערוגות של המתנחלים, לא עשבים שוטים אלא פרי הילולים לתפארת. העם מבין היטב את החשיבות של פינוי השטחים הכבושים, חבל שעוד לא הבנת את זה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73702 | |
''העם מבין היטב את החשיבות של פינוי השטחים הכבושים'' | |
ישראל בר-ניר (שבת, 04/02/2006 שעה 18:19) בתשובה לעמיש | |
אז אני מבין שביקורך הבא בדאלאס יהיה למטרת שהיה, או שאני צריך להמתין עד שגם אתה תבין את החשיבות שבפינוי השטחים הכבושים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73739 | |
''העם מבין היטב את החשיבות של פינוי השטחים הכבושים'' | |
עמיש (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 9:48) בתשובה לישראל בר-ניר | |
דמגוגיה בפרוטה ואני מבקש לא לערב פלז'ר עם ביזנס | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73716 | |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |
לוי (שבת, 04/02/2006 שעה 21:14) בתשובה לעמיש | |
איני יודע מה חושב העם שאתה מדבר עליו . מי שהיה בעמונה וחטף מכות מהקלגסים של אומלט היה בדעה שאחרי עמונה יתרחשו פינויים נוספים כולל חיפה , תל אביב וכו' שלא לדבר על באר שבע ,יבנה , אשקלון ,ושאר מאות הקיבוצים , המושבים והמושבות . מי שאינו מבחין בתהליך הוא טועה בגדול . המטרה של הערבים היא לחסל את מדינת ישראל ומצער שאנטישמים יהודים עושים את מלאכתם נאמנה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73765 | |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |
Israeli101 (יום שני, 06/02/2006 שעה 7:11) בתשובה ללוי | |
לוי ''מהקלגסים של אומלט ''. השוואתך (בהסוואה) של אזרחי ישראל, רובם ככולם יוצאי צבא שהגנו עליך בסיטואציות שונות, עם קלגסי הSS! -->בזויה. ניתן להביע דעה בלי הידרדרות מוסרית, וניבול חסר אחריות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73806 | |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |
לוי (יום שני, 06/02/2006 שעה 21:19) בתשובה לIsraeli101 | |
הם הגנו עלי ואני עליהם . איני מנבל את פי אני אומר את האמת הפשוטה . פוליטיטקאים מסוימים מאוד וקצינית מושחתים הדריכו את השוטרים המסוממים לערוך פוגרום ועם עשו זאת . בצעו את הפקודה בדיוק כמו חלאות ה-סס . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73839 | |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |
Israeli101 (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 21:56) בתשובה ללוי | |
לוי ''בצעו את הפקודה בדיוק כמו חלאות ה-סס ''. חלאות הSS שרפו את עמנו, ואנסו את בנותינו! לא ניתן לסלוח לאחד מאתנו, שמשווה בין השנים שצל דמיון לא קיים. טול קורה, ראה את זוהר אור האמת, ורווחת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73859 | |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |
לוי (יום רביעי, 08/02/2006 שעה 16:42) בתשובה לIsraeli101 | |
קיימים בעולם כלבי תקיפה . אלו חיות בעלות תכונות אשר משמשות למטרות מסוימות .להן אין אחריות למעשיהן .האחריות למעשיהם היא על אלו המשסים אותם בבני אדם . היסמניקים הם חיות בעלות תכונות מסוימות .כגון אין להם עכבות להתעלל בבני אדם בדיוק כמו לכלבי התקיפה . אך מכיוון שהם מסווגים כבני אדם למרות שהופעלו ע''י אחרים מוטלת עליהם אחריות . לדעתי האחריות היא במידה מסוימת מוגבלת .את מלוא כובד האחריות והענישה יש להטיל על המפקדים (למשל מסוגו של ניסו ) , על המפכל , הפרקליטות על היועץ המשפטי לממשלה ועל בתי המשפט המכפים ותומכים במעשי הנבלה . ליסמניקים אותה בעיה נפשית כמו ל-סס . מצער אבל אלה הן העובדות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73870 | |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |
Israeli101 (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 5:19) בתשובה ללוי | |
הבהרה זו, קשה לכשעצמה, מנוסחת במסגרת חופש ביטוי פחות או יותר מקובלת. הנוסח הראשון - לא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73895 | |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |
לוי (יום חמישי, 09/02/2006 שעה 18:28) בתשובה לIsraeli101 | |
אני סובר שלא חגתי מחופש הדבור . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73717 | |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |
נסים ישעיהו (שבת, 04/02/2006 שעה 22:30) בתשובה לעמיש | |
בס''ד. לא התיימרתי לאפיין את העם שלי, רק את הממסד. כמודע ותיק אתה ודאי זוכר שביטאתי ביקורת גם כלפי המתיישבים ונטייתם לדחוק את הקץ. אפילו השתתפת בדיון שהתקיים כאן: http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage-e... השתתפות סמלית, אבל השתתפות. אז אם יש לך מלים טובות על הממסד הקיים, אשמח לשמוע. כרגע נראה לי שלך ולאוחזים בדעותיך, אם יש מלים טובות על הממסד, הן נובעות רק מזה שהוא פוגע במתנחלים שנואי נפשכם. וכאשר השנאה היא המניע, לך תדע איפה זה יגמר. עוד לא זכיתי להכיר מישהו שמחוסן מפני פגיעתה של השנאה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73727 | |
שנאה | |
דוד סיון (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 3:22) בתשובה לנסים ישעיהו | |
שנאה היא אכן דבר מסוכן. לכן טוב היה אם תמוגר השנאה שכבר קיימת. לכן טוב יעשה כל אחד מאיתנו אם יפעל למיגורה. אני במקומך הייתי מתחיל בטיפול במקורות השנאה בין האוחזים בדעותיך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73740 | |
אתה בטח מתכוון | |
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 10:07) בתשובה לדוד סיון | |
לאותו אחד שכתב פה תעמולה כנגד היהודים אותו אחד שכתב על ''עצי הזיתים'' החכם מכל אדם? דוקא שינאה זו נמצאת אצלך ויפה שעה אחת שתתעורר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73774 | |
אני מתכוון אליך http://www.faz.co.il/thread?rep=73526 | |
דוד סיון (יום שני, 06/02/2006 שעה 9:47) בתשובה למהנדס אזרחי | |
כתבת תעמולה נגד יהודים (תגובה 73208): ''מעשי עקירת עצים ואנשים איננו מקובל עלי נקודה (שיהיה ברור)''. השנאה מעודדת אותך לנהוג כעיוור ושקרן ובהתנשאות. אז מה כאן חדש? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73757 | |
שנאה | |
נסים ישעיהו (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 20:33) בתשובה לדוד סיון | |
בס''ד. אם אתה מכיר מישהו האוחז בדעותי, אשמח אם תספר לי עליו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73772 | |
ברצון רב | |
דוד סיון (יום שני, 06/02/2006 שעה 9:32) בתשובה לנסים ישעיהו | |
כתבת: ''כרגע נראה לי שלך ולאוחזים בדעותיך, אם יש מלים טובות על הממסד, הן נובעות רק מזה שהוא פוגע במתנחלים שנואי נפשכם''. כאשר תבהיר את האמירה שלך אבהיר את שלי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73784 | |
ברצון רב | |
נסים ישעיהו (יום שני, 06/02/2006 שעה 11:40) בתשובה לדוד סיון | |
בס''ד. תמהני לאן אתה חותר; הרי האוחזים בדעותיו של עמיש בעניין הצורך לעקור יהודים מארץ ישראל גם אם בכוח, רבים הם וגם מזוהים. רבים אוחזים, כמוני, בדעה שאין לעקור יהודים מאדמתם, רק שלא רבים, אם בכלל, מסכימים אתי שגם ערבים אין לעקור. וזו רק דוגמא; הרי לא מקרה הוא שאתרים ''דתיים'' אינם מפרסמים את המאמרים שלי... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73766 | |
שנאה | |
Israeli101 (יום שני, 06/02/2006 שעה 7:14) בתשובה לדוד סיון | |
סיון לישעיהו ''אני במקומך הייתי מתחיל בטיפול במקורות השנאה בין האוחזים בדעותיך.'' עשה כנ''ל! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73775 | |
תודה על העצה | |
דוד סיון (יום שני, 06/02/2006 שעה 9:49) בתשובה לIsraeli101 | |
כבר התחלתי....... מציע גם לך לנהוג כך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73838 | |
תודה על העצה | |
Israeli101 (יום שלישי, 07/02/2006 שעה 21:48) בתשובה לדוד סיון | |
מקובל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73743 | |
''ממסד ממלכתי'' רודני, | |
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 10:51) בתשובה לעמיש | |
שרמס הכרעה דמוקרטית של הציבור בבחירות, הוא חסר לגיטימיות. אותו ''נוער נפלא'' היה מקבל, ברובו המכריע, את ההינתקות, אילו זאת נעשתה על סמך הכרעה דמוקרטית - ולא ע''י רמיסת רצון הציבור כפי שמצא ביטוי בתוצאות הבחירות, הטלת אימה, פיטורי שרים, ושיחוד נבחרים, מתוך מניעים פליליים של רודן פושע. התנהגות אותו נוער כעת היא תולדה של יאוש מ-''הממסד הממלכתי''. מותר להיאבק בממסד מרושע חסר לגיטימיות, אף כי לא בכל האמצעים. אלה שפשעו באלימות ופגיעה פיסית בבני אדם, צריכים לעמוד לדין. אין ספק, שרוב-רובם פעלו מטעם אותו ''ממסד ממלכתי'' שמהלל אבי יריב. חמור אף יותר - הם עשו זאת בהיותם המופקדים על שמירת החוק! צריך לאכוף חוק - אך צריך לעשות זאת לא באופן סלקטיבי, ובתבונה. כאשר אלפים רבים של צווי הריסה לא מבוצעים, וכאשר הנהגת יו''ש התחייבה להעביר אותם תשעת בתים מהמקום, או להרוס אותם בעצמה - וכל זה תוך שבוע אחד - לא היה מקום ש-''הממסד הממלכתי'' יצא לקרב נגד הנוער הזה, בפרשים ובאלות . הוא לא היה עושה זאת, אילו היה זה ממשל דמוקרטי נאור - ולא חבורת אופורתוניסטים יורשי הרודן השולטת במדינה, נטולת כל לגיטימיות. בדרך של הסתה ואלימות היא מנסה לזכות בצהלת ההמון, ועקב כך להצליח בבחירות. כיאה למשטר פשיסטי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73749 | |
קשקשת נבובה | |
עמיש (יום ראשון, 05/02/2006 שעה 15:23) בתשובה למהנדס אזרחי | |
מניעים פליליים של רודן פושע... תקח ואליום ונחזור לדבר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73764 | |
הבעיה שלך ניסים היא שאינך יודע | |
Israeli101 (יום שני, 06/02/2006 שעה 7:03) בתשובה לעמיש | |
עמיש ''אלו(אנשי עמונה) פרחחים וחוליגנים שגדלו בערוגות של המתנחלים'' אותם ''ערוגות'' נחרשו בדם, יזע ודמעות! באותה מידה שנחרשו ''ערוגות'' פתח-תקוה, יסוד המעלה, וכל ישוב אחר בארץ אבותיך. בוש והיכלם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73786 | |
פחחחחחחחחחחחחחח | |
עמיש (יום שני, 06/02/2006 שעה 12:00) בתשובה לIsraeli101 | |
דם יזע ודמעות... הצחקתני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73807 | |
פחחחחחחחחחחחחחח | |
לוי (יום שני, 06/02/2006 שעה 21:38) בתשובה לעמיש | |
מה שהתרחש בעמונה לא מצחיק אותי . אחרי שראיתי את הסרטים השונים שלפתי את ''כל כתבי ביאליק'' שברשותי פתחתי את השיר ''על השחיטה'' וקראתי אותו מחדש . אחר כך עברתי ''לעיר ההרגה'' וקראתי אותו בקול . אחר כך התחלתי לקרוא אם יש את נפשך לדעת את המעין ממנו ..... מענין גם איזה רוסי טהור הבין מן התמונות שמדובר בפוגרום המבוצע ע''י יהודים ביהודים . זה היה הכתוב באתר רוסי . אולי מתאים צטוט קצר מביאליק ''וברשע עולמים שמים ימקו ויקוב הדם עד היסוד ...'' את דוברת לא מענין ביאליק אותו מענין הכסף . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=73813 | |
פחחחחחחחחחחחחחח | |
עמיש (יום שני, 06/02/2006 שעה 23:50) בתשובה ללוי | |
לפחות קראת קצת ביאליק וגם זו לטובה | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |