פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(שמות סו) חוק, שלטון החוק, פגיעה בשלטון החוק
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 20/01/2006 שעה 5:13)


(שמות סו) חוק, שלטון החוק, פגיעה בשלטון החוק

נסים ישעיהו



מציאות חיינו פה בארץ נחלת, כפופה כולה לשלטון החוק; 'מלוא כל הארץ משפט' או משהו כזה, הכריז הגורו של שלטון החוק, וכולם עונים אחריו אמן. יש להם ברירה? אם לא יענו אמן, הם יטופלו על פי החוק.

פעם היה ברור כי רצונו של המלך הוא החוק. לצידו של המלך כיהנה מועצה מייעצת, אבל החוק נקבע ע''י המלך. בתנ''ך, רבות הדוגמאות לכך וגם ספרי ההיסטוריה מלאים תיאורים כאלה.

בשבועות האחרונים ראינו זאת בסיפורי התורה על יוסף במצרים; בקרוב בע''ה נראה את זה במגילת אסתר, ואלה רק שני הקצוות של התנ''ך, בין הקצוות יש עוד דוגמאות רבות. וכבר ניסח זאת קוהלת (ח, ד): בַּאֲשֶׁר דְּבַר-מֶלֶךְ, שִׁלְטוֹן; וּמִי יאמַר-לוֹ, מַה-תַּעֲשֶׂה:

אצלנו אין מלך, לפחות לא באופן רשמי, אבל יש שלטון ויש חוק. את החוק קובע השלטון והוא גם האוכף אותו. בדיוק כמו המלך בזמנו, רק בהבדל אחד; תחת שלטון המלך, הדברים היו ברורים בדרך כלל.

תחת שלטון החוק, יש לאנשים תיקים פליליים שונים ומשונים; וכבר עמדנו בעבר על העובדה שספר החוקים שלנו הוא כנראה הכי עשיר בעולם ועל התוצאות של עובדה זו.

תחת שלטון החוק, עבריין כי יילכד בידי המופקדים על אכיפת החוק, יש סיכוי שתיקו ייסגר ''מחוסר עניין לציבור''. אבל זה רק בתנאי שלא פגע בשלטון החוק; שפגע רק בחברו או באשתו ר''ל. אם פגע בשלטון החוק, הדין ימוצה עמו עד תום.

במלים אחרות, עבירה על החוק אמורה לגרור עונש; ואם מוצאים מי שהוטל עליו עונש קל יחסית לחומרת העבירה, בידוע שהוא לא פגע בשלטון החוק, אלא סתם באדם שני, או שהוא עצמו חלק משלטון החוק.

הצורך של המערכת להגן על שלטונה, אינו חידוש של המערכת שלנו; הנה הוא עולה מדברי פרעה מלך מצרים:
(שמות א) י הָבָה נִתְחַכְּמָה, לוֹ; פֶּן-יִרְבֶּה, וְהָיָה כִּי-תִקְרֶאנָה מִלְחָמָה וְנוֹסַף גַּם-הוּא עַל-שֹׂנְאֵינוּ, וְנִלְחַם-בָּנוּ, וְעָלָה מִן-הָאָרֶץ.
הם הרי נטע זר במצרים, מה איכפת לו שיעלו מן הארץ? חז''ל עמדו על תמיהה זו ותירצו שפרעה דיבר בלשון סגי נהור.
(סוטה יא/א) וְנִלְחַם-בָּנוּ, וְעָלָה מִן-הָאָרֶץ, 'ועלינו' מיבעי ליה; א''ר אבא בר כהנא, כאדם שמקלל את עצמו ותולה קללתו בחבירו.
כאילו חשש פרעה שהיהודים יתחזקו ויגרשו את המצרים ממצרים, אבל פשט הכתוב ממשיך להתקיים, ונראה כי פרעה חושש פן יאבד את השליטה על היהודים. כדי למנוע סכנה זו של איבוד השליטה, הוא ממציא דרכים שונות ומשונות לשעבד את היהודים ולהבטיח את שליטתו בהם.

והיהודים, הם מקבלים את השיעבוד כגזירה משמים, מה שנכון עובדתית, ובמשך עשרות שנים של שיעבוד, אינם מנסים כלל להתמרד; הם לא מעלים בדעתם שאולי יש פה הגזמה בשיעבוד והוא לא אמור לכלול גזירות כגון:
כב וַיְצַו פַּרְעֹה, לְכָל-עַמּוֹ לֵאמֹר: כָּל-הַבֵּן הַיִּלּוֹד, הַיְאֹרָה תַּשְׁלִיכֻהוּ, וְכָל-הַבַּת, תְּחַיּוּן.
לפני כן, פרעה מנסה לפעול בחשאי ומצווה על המיילדות:
טז וַיֹּאמֶר, בְּיַלֶּדְכֶן אֶת-הָעִבְרִיּוֹת, וּרְאִיתֶן, עַל-הָאָבְנָיִם: אִם-בֵּן הוּא וַהֲמִתֶּן אֹתוֹ, וְאִם-בַּת הִוא וָחָיָה.
אבל הן אינן ממלאות את ההוראה; הן מתרצות זאת בכך שהנשים העבריות אינן נזקקות לשירותיהן, ויולדות ללא עזרתן. קרן אור באפילה, ההתנהגות של המיילדות, אבל האפילה כבדה ביותר ונראה כי לא די בקרן אור אחת כדי להפוך את האפילה לאורה.

מגיע שלב בו נראה כי המשועבדים הפנימו את עובדת שיעבודם עד כדי כך שהם אפילו מסייעים למשעבדים להגביר את שיעבודם.
(שמות ב) יא וַיְהִי בַּיָּמִים הָהֵם, וַיִּגְדַּל מֹשֶׁה וַיֵּצֵא אֶל-אֶחָיו, וַיַּרְא, בְּסִבְלֹתָם; וַיַּרְא אִישׁ מִצְרִי, מַכֶּה אִישׁ-עִבְרִי מֵאֶחָיו. יב וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה, וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ; וַיַּךְ, אֶת-הַמִּצְרִי, וַיִּטְמְנֵהוּ, בַּחוֹל.
משה הוא משבט לוי שלא נשתעבד במצרים והוא גם גדל בבית פרעה, כך שהוא מגיב כבן חורין ומעניש את הנוגש במלוא החומרה.

בידי מי המפתח לגאולה?

בשלב זה משה מזדהה עם אחיו המשועבדים ונדמה לו כי במאמץ קל יוכל לעורר בהם את רוח החופש, אבל הוא מתאכזב קשות:
יג וַיֵּצֵא בַּיּוֹם הַשֵּׁנִי, וְהִנֵּה שְׁנֵי-אֲנָשִׁים עִבְרִים נִצִּים; וַיֹּאמֶר לָרָשָׁע, לָמָּה תַכֶּה, רֵעֶךָ. יד וַיֹּאמֶר מִי שָׂמְךָ לְאִישׁ שַׂר וְשֹׁפֵט, עָלֵינוּ--הַלְהָרְגֵנִי אַתָּה אֹמֵר, כַּאֲשֶׁר הָרַגְתָּ אֶת-הַמִּצְרִי; וַיִּירָא מֹשֶׁה וַיֹּאמַר, אָכֵן נוֹדַע הַדָּבָר.
כעת משה מבין איך זה שאחיו אינם מתמרדים נגד השיעבוד; הם מזדהים עם משעבדיהם עד כדי כך שמלשינים עליו כי הרג את הנוגש המצרי אשר הכה את העברי.
טו וַיִּשְׁמַע פַּרְעֹה אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה, וַיְבַקֵּשׁ לַהֲרֹג אֶת-מֹשֶׁה; וַיִּבְרַח מֹשֶׁה מִפְּנֵי פַרְעֹה, וַיֵּשֶׁב בְּאֶרֶץ-מִדְיָן וַיֵּשֶׁב עַל-הַבְּאֵר.
בשלב כלשהו, אפילו רוח העבדות נשברת, והעבדים מבקשים ליישר מעט את גוום הכפוף. עדיין לא הגיעו לשלב בו יוכלו לנקוט יוזמה, אבל לפחות לזעוק; גם זה משהו, ואפילו הרבה מאד אצל יהודים.
כג וַיְהִי בַיָּמִים הָרַבִּים הָהֵם, וַיָּמָת מֶלֶךְ מִצְרַיִם, וַיֵּאָנְחוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל מִן-הָעֲבֹדָה, וַיִּזְעָקוּ; וַתַּעַל שַׁוְעָתָם אֶל-הָאֱלֹקִים, מִן-הָעֲבֹדָה. כד וַיִּשְׁמַע אֱלֹקִים, אֶת-נַאֲקָתָם; וַיִּזְכֹּר אֱלֹקִים אֶת-בְּרִיתוֹ, אֶת-אַבְרָהָם אֶת-יִצְחָק וְאֶת-יַעֲקֹב. כה וַיַּרְא אֱלֹקִים, אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וַיֵּדַע, אֱלֹקִים.
בעקבות זאת מתגלה ה' למשה בסנה, ומורה לו לשוב למצרים ולהוציא משם את ישראל.
(שמות ג) ט וְעַתָּה, הִנֵּה צַעֲקַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל בָּאָה אֵלָי; וְגַם-רָאִיתִי, אֶת-הַלַּחַץ, אֲשֶׁר מִצְרַיִם, לֹחֲצִים אֹתָם. י וְעַתָּה לְכָה, וְאֶשְׁלָחֲךָ אֶל-פַּרְעֹה; וְהוֹצֵא אֶת-עַמִּי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, מִמִּצְרָיִם.
הרעיון להתייצב לפני פרעה, האימפרטור הגדול של אותו הזמן, נראה למשה גדול עליו בכמה מספרים.
יא וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל- הָאֱלֹקִים, מִי אָנֹכִי, כִּי אֵלֵךְ אֶל-פַּרְעֹה; וְכִי אוֹצִיא אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מִמִּצְרָיִם.
ה' עונה לו תשובה קצרה (יב) ...כִּי-אֶהְיֶה עִמָּךְ, והוא משתכנע. אבל יש בעיה יותר גדולה, איך משכנעים את היהודים לצאת מעבדות לחרות?

בנקודה זו משה מתווכח עם ה' ויכוח ארוך שמסתיים רק לאחר וַיִּחַר-אַף ה' בְּמֹשֶׁה, (ד, יד,). בשלב זה משה מקבל על עצמו את השליחות; טוב, אין לו ברירה.

האמת היא שמשה סירב בעיקר משום שהוא עניו ולא רצה לקבל תפקיד מנהיגותי, בטח לא בעוד אהרון אחיו הגדול חי, שוהה במצרים ומסייע שם לאחיו המשועבדים. אבל העובדה שאינו מתווכח עם ה' על האפשרות לשכנע את פרעה, כאילו מובן מאליו שפרעה ייאלץ להסכים, ומצד שני מתעקש על כך שאת אחיו העברים לא יצליח לשכנע לצאת מן הגלות לגאולה, אומרת דרשני.

הטענה המרכזית ובעצם היחידה של משה היא: (פרק ד') א וַיַּעַן מֹשֶׁה, וַיֹּאמֶר, וְהֵן לֹא-יַאֲמִינוּ לִי, וְלֹא יִשְׁמְעוּ בְּקֹלִי: כִּי יֹאמְרוּ, לֹא-נִרְאָה אֵלֶיךָ ה'.

ראינו כבר שהעם מזדהה עם משעבדיו כדרכם של אנשים להזדהות עם החזק (או מי שנתפס כחזק) ולהכנע לו; כך יכול היה לקרות ואף קרה, שהמשועבד לחזק ממנו, ביקש סעד מגורם שנראה חזק יותר ממשעבדו. זה הרי היה המשחק של מלכי ישראל בין אשור למצרים.

גם אצלנו המערכת חזקה ולכאורה אין ברירה אלא להכנע לגחמותיה, אבל אמריקה חזקה יותר ומה שהיא תחליט, זה מה שהממשלה תעשה. לכן ראינו אצלנו אנשים שהולכים לשכנע את האמריקנים במה שלא הצליחו לשכנע בבית.

אצל פרעה, כולם ידעו שאין חזק יותר מפרעה שאף האליל את עצמו. היהודים זכרו משהו אודות א-ל עליון שהוא חזק מכל חזק, אבל זה היה משהו ברמת האבסטרקט. עכשיו אמור לפנות אליהם משה ולספר להם כי הא-ל הזה נגלה אליו, והוא בא בשליחותו לגאול אותם מן השיעבוד.

תודו שזה נשמע דמיוני לגמרי, אז מה הפלא שמשה כל כך נרתע מן השליחות שהטיל עליו הבורא יתברך?

אלא שה' ידע טוב יותר; העם זעק מעומס השיעבוד וכבר היה בשל לגאולה. מה שחסר היה זה רק מנהיג בשר ודם שיגאל, ותפקיד זה הוטל על משה.

הגיע הזמן שגם אנחנו נזעק מעומס השיעבוד; שנבין כי אנחנו זקוקים לגאולה האמיתית והשלמה מיד ממש, וה' ישלח את הגואל בדיוק כמו אז.

ואז יהיה רק טוב ליהודים, וגם לכל האחרים.

נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ניסים היקר
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 22/01/2006 שעה 10:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

ראה:

פרופ' אומן: ''הטיפול במגורשים - חרפה לאומית''

זוכה פרס נובל לכלכלה הוזמן לנאום בכנס הרצליה ובחר בנאומו לתקוף בחריפות את התנהלות המדינה בטיפול במפוני גוש קטיף. ''הטיפול בפליטים המגורשים מהווה חרפה לאומית'', אמר. ''כל התקשורת מתעלמת''. אומן תקף גם את ישראל על שהיא מאפשרת לפלסטינים להמשיך ולהסית. ''וזה הרבה יותר גרוע ממעשי הטרור או הקסאמים''

_new_ הוספת תגובה



צריכים לשמוח על מה שיש כעת
נסים ישעיהו (יום ראשון, 22/01/2006 שעה 10:51)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

כי אין ספק שיהיה יותר גרוע. הרבה יותר גרוע.

כואב לומר זאת, אבל אפשר לשמור הודעה זו ולהגיש אותה לח''מ בבוא העת.

המערכת הקיימת אינה מסוגלת לתקן את עצמה; היא עברה כבר מזמן את נקודת האלחזור.

לכאורה מה שנותר זה להתפלל לה' יתברך שיציל אותנו בדרך נס, כי אנחנו לא מסוגלים להציל את עצמנו בינתיים.

בברכה,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



כואב לי לשמוע זאת מפיך
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 22/01/2006 שעה 11:04)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד
דבריך מובנים לי במלואם

דברי נחמה? אולי:

...השם עוז לעמו יתן השם יברך את עמו בשלום''

בתפילתנו (תפילת 18) יש לזכור ולכוון על המשפט הבא: ''זכור לאברהם'' כדי לעורר אור חסדים.
_new_ הוספת תגובה



ולמה התשקורת שותקת?
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 22/01/2006 שעה 10:51)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי היא מסוממת ומושחתת ומטומטמת ומטמטמת. כי היא מלאה אידיוטים ופחדנים, חסרי דעה ושכל. מה קרה לכל החברה הטובים במדינה הזאת? מה קרה לכל אלה שפעם היה להם אומץ ושכל? מתי בדיוק הפכנו לעדר?
_new_ הוספת תגובה



מזמן הפכנו לעדר
צדק (יום ראשון, 22/01/2006 שעה 11:58)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי, נקודת הפתיחה לקריסה של מדינת ישראל היה הסכם רוג'רס שסיים את מלחמת ההתשה,
והוביל באופן ישיר למחדל של מלחמת יום הכיפורים.

נקודת ציון עיקרית נוספת בדרך לקריסה היא הסכם קמפ-דייויד,
שהביא למסירת חצי האי סיני לידי מצרים.
נקודה בה איבדה ישראל עומק איסטרטגי, נפט שהוא נשק איסטרטגי,
וחיזקה את אויבה המסוכן ביותר, מצרים.

עד להסכמי קמפ-דייויד היה עוד סיכוי שישראל תחזור לשפיות,
הסכמי קמפ-דייויד סתמו את הגולל על האפשרות הזו.

לכן נשארנו רק עם האופציה הקשה ביותר שבה אנו נידונים לחוות מלחמה איומה.
מלחמה שתגרום לנו אבידות קשות ביותר ויש סיכוי גדול שנובס בה,
במקרה של תבוסה ברור שהאבידות יהיו כבר ברות השוואה לשואה.
והתקווה היא שלפחות לאחר מלחמה כזו, עם ישראל יחזור לשפיות ויבין שאויבים משמידים ומגרשים.

עם שלא למד דבר מהשואה, יש סיכוי שמשהו ילמד אותו?
_new_ הוספת תגובה



מעניין
נסים ישעיהו (יום ראשון, 22/01/2006 שעה 19:06)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

נקודות הציון בתהליך הקריסה של מדינת ישראל אינן יכולות להיות בעניינים טכניים בלבד, כך שגם אם נסכים על המשמעות הקשה של הנקודות שהעלית, הן עדיין השתקפות בלבד, של ריק ערכי ורעיוני.

מזוית זו, התהליך החל מיד בתום מלחמת ששת הימים בהכרזה של ממשלת ישראל כי השטחים (כולל ירושלים) מיועדים להחזרה תמורת שלום.

את נקודת האלחזור ניתן לסמן לענ''ד, כמה שנים לאחר קמפ דייויד הראשון בהסכמתו של מר שמיר לדון על אוטונומיה.

כבר ברור שמלחמות, בלי קשר לתוצאותיהן, אינן מביאות לשום התפקחות. לכן בע''ה, לא תהיה עוד מלחמה וכו'. הרי אין אנו חושדים ברבש''ע שירצה לייסר אותנו חלילה, ללא תועלת.

נ.ב. אומרים בנות השוואה ולא ברות השוואה. ככה זה בארמית וחבל לשבש במעבר לעברית.
_new_ הוספת תגובה



מעניין
צדק (יום ראשון, 22/01/2006 שעה 19:36)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העניינים הטכניים הם בבואה של הרוחניות והם קלים יותר להצבעה ולהבנה.

על אף ההצהרות ומעשים מסוימים לאחר מלחמת ששת הימים,
עדיין היתה בישראל מנהיגות שלא התפשרה בנושאי ביטחון,
והיה לה כבוד לאומי.
אל תשכח את משה דיין שאמר: ''טוב שארם א-שייח בלי שלום משלום בלי שארם א-שייח''
וגולדה מאיר בהיותה ראש ממשלה שלא הכירה בקיומו של עם ''פלשתיני''......
ואיפה אנחנו אחרי 30 שנה, איזו הדרדרות...

במלחמת ההתשה צה''ל הפגיז בכוונה ערים מאוכלסות בצפיפות
ושלח מיליון פליטים לקהיר...
אתה יכול לדמיין דבר כזה בימינו.
היום על כל יריית כדור צריך אישור של המח''ט....

---------

מאז קמפ-דייויד כדור השלג החל לתפוס תאוצה קטלנית,
כי הוא קבע תקדימים חמורים ופגע בטענותינו הצודקות.
מאז הפסקנו לדבר על זכותינו והתחלנו לדבר על בטחונינו.
וברגע שעברת לטיעונים בטחוניים הפסדת את המערכה, טוטאל לוס.

--------

מלחמה חייבת להיות כי היא הסיכוי היחיד שלנו להינצל.
ללא מלחמה אנו נובס בודאות, בעוד שבמלחמה יש לנו סיכוי לנצח.
_new_ הוספת תגובה



מעניין
נסים ישעיהו (יום שני, 23/01/2006 שעה 18:36)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

אותו סר ביטחון שהכריז טוב שארם משלום, הוא זה ש(ביחד עם גיסו) לחץ על בגין לתת למצרים את כל סיני כולל שארם. אכן מעניין.

הגיע הזמן שנתחיל לחשוב ולדבר שלום; שלום לא משיגים בכח וגם לא בהסכמים. על כך כתבנו לא אחת בעבר וקצר המצע מלפרט כאן הכל.

לענ''ד, כיום אנחנו נמצאים בשלב המלחמה הרוחנית; גם על כך כתבנו לא אחת והוספנו כי איומים ופעולות מלחמה, שורשם בשפה הלוחמנית שלנו.

דברים אלו עולים בבירור מן הכתובים ומדברי חז''ל; הנה למשל, בין השאר, התייחסות לדבריהם אודות גוג ומגוג:

דיון 2759
_new_ הוספת תגובה



מעניין
צדק (יום שני, 23/01/2006 שעה 18:55)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעשיו של שר הבטחון דאז הם חלק מההדרדרות...

''שלום לא משיגים בכח וגם לא בהסכמים''
לי זה ברור, זה הנושא העיקרי בו אני תוקף את השמאלנים,
ולאף שמאלני אין תשובה.
אף אחד מהם איננו יודע מהו שלום,
אבל זה לא מפריע להם לצווח ''שלום''.

''כתבנו לא אחת והוספנו כי איומים ופעולות מלחמה, שורשם בשפה הלוחמנית שלנו''

אני מקווה שאתה מתכוון לאויב הערבי..
ואם זה כך, הרי ששפה לא לוחמנית ובעיקר אי-עשייה לוחמנית,
הם אלו שמביאים למלחמה הבלתי פוסקת.
_new_ הוספת תגובה



פרופ' אומן: הסאטמרים צדקו ביחס למדינה
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 24/01/2006 שעה 22:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חתן פרס נובל לכלכלה השמיע תחזית קודרת בנוגע לעתיד הסכסוך, והשליך את תיאוריית המשחקים על המצב. לדבריו, דווקא הכמיהה הישראלית לשלום עכשווי, מרחיקה אותנו ממנו. בנימה אישית, אמר: ''אני חושש שהסאטמרים צדקו; אם ה' לא בנה בית, שווא עמלו בוניו בו''. אבל יש לו תקווה: ''אולי הכיפות הסרוגות יצילו את המצב''

_new_ הוספת תגובה



פרופ' אומן אמר הרבה דברים נכונים ומענינים
צדק (יום שלישי, 24/01/2006 שעה 23:41)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל בעיני היפה ביותר הוא נושא המצביע על חכמת חיים בסיסית
הדרושה לכל אדם, חסרה לחלוטין למדינת ישראל, וחסרונה יביא לחורבנה של המדינה.

''אם היינו יכולים לומר לשכנינו, לכם יש זמן? גם לנו יש זמן. אתם דבקים במטרה? גם אנחנו דבקים במטרה. אם הם יבינו את זה, אפשר יהיה להביא שלום עכשיו''.

מעכשויזם זה נובעים שאר הפשעים המבוצעים ע''י השמאל וע''י החונטה.
_new_ הוספת תגובה



פרופ' אומן - לא זהיר
סתם אחד (יום רביעי, 25/01/2006 שעה 7:27)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממינהלת סל''ע נמסר כי: ''המינהלת מצטערת צער רב על כך שפרופסור אומן לא טרח לבדוק את נכונות הנתונים שאותם הציג מעל בימת כנס הרצליה. בדיקה כזו הייתה מאפשרת להזים את דבריו. בבתי המלון שוהות עתה כ-‏200 משפחות בלבד, ולא כפי שאמר. למעלה מ-‏1,500 משפחות קיבלו עד כה כמיליארד שקלים פיצויים. 700 משפחות מתוכן קיבלו את כל הפיצויים שלהן, 300 משפחות קיבלו חלק מהפיצוי והשאר קיבלו מקדמות''http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3204118,00.h...

לדבר בלי ממש לבדוק את הנתונים זה קל ולא מתאים לאדם מוכשר מאד כמו פרופסור אומן. אבל אם גם במחקריו היה נוהג כך הוא לא היה מקבל את פרס נובל.
_new_ הוספת תגובה



פרופ' אומן - לא זהיר
צדק (יום רביעי, 25/01/2006 שעה 8:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממינהלת סל''ע נמסר שילכו לחפש מי שינענע אותם,
חבורת הפושעים הרשעים שמתעללים ביהודים,
בדיוק כמו שהתעללו ביהודי הגטו.

המספרים שלהם לא מענינים בכלל,
אפילו אם משפחה אחת לא טופלה כראוי ובמהירות,
הרי שכל עובדי סל''ע הם פושעים נגד האנושות.
_new_ הוספת תגובה



שוב אתה מקשקש
סתם אחד (יום רביעי, 25/01/2006 שעה 9:53)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו רשע ובור אתה מפטפט את חלומותיך.
העובדות הן חלק ניכר מהמתפנים לא עשו את הנחוץ במועד כאשר הוחלט על הפינוי. חלק מהם גם לא רצו לעשות זאת יותר מאוחר. חלק אחר התעקש לכפות על המערכת מה שהיא לא יכלה לעשות (פגשתי כמה אנשים יקרים ואיכותיים כאלו).

מי שלא מכין בערב שבת שלא יתלונן שלא היתה לו חלה בשבת. גם ביום א' אין תלונתו ראויה אם לא הכין את המוטל עליו.
_new_ הוספת תגובה



שוב אתה מקשקש
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 26/01/2006 שעה 22:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיקרו של דבר ניצח החמאס בבחירות הללו משום שהעמיד מול גורמי הרשות אלטרנטיבה מושחתת פחות, כזו שיכולה להצביע על הישגים של ממש: החזקת מערכת אזרחית (דעווה), הנותנת שירותים לאזרח ואינה חומסת אותו, וקיום מערכת טרור מוצלחת, שהביאה לו נסיגה מלאה מעזה. שני הישגים אלה של החמאס מקורם בהחלטה ישראלית.

סתם, ראה את מה שחבריך בישלו לנו שאנחנו עכשיו נאכל אותה ממש טובים אתם במעשי בישולים במטבח סליחה? להיות יותר מדויק, מיטווח !

_new_ הוספת תגובה



דוגמה לצורת הקישקוש של ''מהנדס אזרחי'': תגובה 73311
דוד סיון (יום שישי, 27/01/2006 שעה 6:20)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מעלה נושאים אבל לא מעוניין בדיון. הרי ההודעות שלך לא ממש מתייחסות לנושאים שאתה מעלה אלא מעלות נושאים חדשים.

מכאן שאינך מעוניין בדיון אלא להשפריץ את המודעות בנוסח ''זקני ציון'' שאתה מפזר ברחבי הפורום.

נצחון החמאס זה הבישול שלך וחבריך הקשקשנים-הירודים ..... הרי אתם כל הזמן מנסים להצדיק עבריינות וטרור.
_new_ הוספת תגובה



אין אתה מעוניין בדיון כל שכן לשמוע לזולת.
מהנדס אזרחי (יום שישי, 27/01/2006 שעה 23:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שכן, אתה מעוניין לא להגיב לטענות שרבים העירו לך על עמדותך החד-צדדית (כתער). ולריב פשוטו כמשמעו.

וחוץ מזה, מימך שכותב תעמולה נאצית (עקירת עצי זיתים) ולא מציג את כל התמונה כולה. לא מצייץ לכל מקרי האלימות שמבצעים ערבייך, אין לי שפה השותפת איתך.

שבת שלום
_new_ הוספת תגובה



שקרן, קשקשן תגובה 73311
דוד סיון (שבת, 28/01/2006 שעה 10:47)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מהנדס אזרחי'' הוא אדם קטן וגדפן החולם במושגים פסולים.
''מהנדס אזרחי'' מרשה לעצמו מה שהוא מנסה באמצעות הגידופים לאסור על אחרים.
''מהנדס אזרחי'' הוא סוכן תעמולה מסכן ועלוב שקל מאד לחסוף (תגובה 73311).
''מהנדס אזרחי'' משתמש באלימות - מכנה בעלי עמדה שונה משלו אנטישמים ונאצים.

הגישה שלך פסולה.

----

בכל זאת כדי להסיר את ספקותיך והשמצותיך, הנה לדוגמה דברים שכתבתי:
1. על הצד השני
תגובות-הודעות תגובה 64141
תגובה 64144

2. מאמר לדוגמה ''העדפה תקציבית להתנחלויות?'' דיון 1427

הקצת הזה שהצגתי כאן הוא הרבה יותר ממה שאתה עושה בהצגת הצד השני...
_new_ הוספת תגובה



אין מה לדאוג תוך זמן קצר השמאל הסהרורי ידבר עם החמאס
צדק (יום שישי, 27/01/2006 שעה 13:13)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויסביר לנו בתשקורת המגויסת שאנו ''חייבים לדבר איתו'',
''אין ברירה'', ''אתם רוצים מלחמה?'', ''לעולם נחיה על החרב''.
ובכלל, אתם לא מבטאים את השם נכון, זה לא ארגון ''חמאס'' זה ארגון ''חומוס'',
ההוא שאנחנו כל כך רוצים לנגב,
ומוכנים לשלם בעבורו גם בדם יהודי זול בעינינו.
_new_ הוספת תגובה



פרופ' אומן - לא זהיר
לוי (יום שישי, 27/01/2006 שעה 11:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תרבות השקר והכזב מובנית בכל מערכות השלטון בישראל .
החל בבתי המשפט דרך הפרקליטות , המשטרה והשבכ .
השקר והכזב הם הנורמה .
_new_ הוספת תגובה



דבריך לא רלוונטים
סתם אחד (יום שישי, 27/01/2006 שעה 19:06)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרופ' אומן מחוייב קודם כל כלפי עצמו ולכן מה חושבים או עושים המוסדות שציינת לא רלוונטי. אבל גם אם נקבל את ההנחה שלך (על תרבות השקר ....), זה לא אומר שפרופ' אומן צריך להיות לא זהיר.
_new_ הוספת תגובה



דבריך לא רלוונטים
לוי (יום ראשון, 29/01/2006 שעה 7:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להערכתי פרופ' אומן זהיר מאוד לכן הוא לא מתבטא בסגנון שלי .
_new_ הוספת תגובה



פרופ' אומן - לא זהיר
לוי (יום ראשון, 29/01/2006 שעה 7:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מנהלת סלע אמצה את התפיסה של הטמעת שקר , כזב , רשע ושנאה בכל מעשיה . הודעתה השקרית משתלבת היטב בתמונה הכללית המקובלת על מערכות השלטון והמשפט בישראל ..
_new_ הוספת תגובה



גם אתה לא זהיר
סתם אחד (יום ראשון, 29/01/2006 שעה 11:24)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העיניך כל מי שחושב או מבין אחרת ממך הוא שקרן, רשע ושונא. מישהו כזה מיד נכנס תחת ההכללות הגורפות מופרכות (אפילו אין צדיק בסדום ... חוץ מאלו שחושבים כמוך. התוצאה היא ההודעות שלך שמביעות המון שנאה ואלימות כלפי אנשים כאלו. לכן הן שלך נשמעות ונקראות כלא אמינות.
_new_ הוספת תגובה



גם אתה לא זהיר
לוי (יום שלישי, 31/01/2006 שעה 7:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדיאגנוזה שלך שגויה ואין על מה שתסמוך .
דברי אינם בהם משום אלימות .
דברי פתוחים וכל אחד יכול לחוות את דעתו .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי