|
אגדות עזה – מ''כיבוש'' ל''מצור'' | |||||
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 08/11/2005 שעה 14:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אכן, ראוי שלפחות חלק מנתונים אילו | |||
|
|||
אכן, ראוי שלפחות חלק מנתונים אילו ישמשו לפחות את משרד החוץ. נושא ''אונרא'' והזנת ''הפליטים'' טופל כל השנים בצורה שלומיאלית ע''י ישראל. אחת הסיבות לריבוי הילודה אצל צאצאי הפליטים, היא שיטת חלוקת המזון ע''י סוכנות הסעד. במשך כל שנות קיומה, ישראל לא טיפלה בנושא בצורה הראויה. הדבר נוצל לצורך הענות לקריאות מנהיגי הפלסטינים לקדש את המלחמה בישראל באמצעות ''הבטן של האישה הפלסטינית''. | |||
_new_ |
מובא כאן קישור מעניין | |||
|
|||
נתקלתי באתר אשר קורא לעצמו: ''מרכז השיבה הפלסטיני''. אפשר לראות כאן למה מתכוונים הפלסטינים במילה ''שיבה''. בסעיף ''חדשות'' אפשר לקרוא על התגובה לדרישת ישראל להפסיק את פעולות אונרא ברצועת עזה. | |||
_new_ |
מובא כאן עוד קישור מעניין | |||
|
|||
כרונולוגיה של ההתפתחות להקמתה של המדינה היהודית, מאז 1870 עד 1949 בעיניים ערביות: מחולק למספר פרקים. | |||
_new_ |
ברכות, על מאמר טוב מאד | |||
|
|||
נהניתי לקרוא את המאמר כי הוא כתוב טוב מאד. גם רואים שהושקעה בו הרבה עבודה, בעיקר בריכוז נתונים שיוכלו לסייע לנו גם בדיונים בעתיד. אני לא מסכים עם כל מה שנאמר שם אבל בנקודה חשובה שעלתה במאמר, אני דוקא נוטה להסכים: עוני, מצוקה ומחסור של אדם אינם סיבה מספקת עבורו לצאת לפעולת טרור. כך לפחות מצאתי במסקנות מאמר עליו דיווחתי כאן בינואר 2003. אם יש קשר הוא כנראה עקיף דרך מטרות קבוצתיות, אתניות או לאומיות: ''אנשים שרמת החיים וההשכלה שלהם גבוהות יחסית עשויים להצטרף לפעולות טרור אם המצב החברתי-כלכלי של קבוצת הייחוס, העם, שלהם לא טוב וסיכויו להשתפר דלים'' (''ניתוח כלכלי של טרור ומדיניות כלכלית'', הקישור למאמר הזה יוצג יותר מאוחר). הגירסה המקורית היא: ''The Economics and Education of Suicide Bombers'' (http://www.tnr.com/docprint.mhtml?i=20020624&s=k...). | |||
_new_ |
ניתוח כלכלי של הטרור | |||
|
|||
הנה הקישור למאמר בשם זה (דיון 1139). | |||
_new_ |
לבר ניר, תודה על החומר הרב והמעניין | |||
|
|||
המניפולציה הערבית על הפליטים היא היא הדלק להנצחת המאבק להשמדת ישראל. את זה למדתי עוד בכיתה א' שזה היה לפני הרבה הרבה שנים...במניפולציה על הפליטים, שותפות כל מדינות ערב, גם החתומה הגדולה על שלום איתנו. בעולם שלאחר מיל' העולם השניה היו תנודות אוכלוסיה של בין 50 ל 70 מיליון אנשים. איש מיהם לא שמר את הגדרת הפליט יותר מכמה שים ובטח לא העביר אותה לילדו. מי מאותם ''פליטים'' שלאחר המילחמה באירופה, אם היה אומר כי הוא רוצה לחזור להיכן שגורש ממנו, היו אומרים לו כי הוא מחרחר מילחמה! בקשה קטנה לבר-ניר: עזוב את ספירו! | |||
_new_ |
שאלה | |||
|
|||
אם לצאצאי פליטים אין זכות למעמד פליט, האם לדעתך יש לצאצאי יהודים מלפני 2000 שנה זכות על מקום מושבם ההיסטורי של אותם יהודים עתיקים? | |||
_new_ |
צאצאי יהודים? יהודים עתיקים? | |||
|
|||
אתה אולי צאצא ליהודים מלפני 2000 שנה. לך בטח אין זכויות כאן. קישטה. אנחנו יהודים גם היום הארץ הזו שלנו. | |||
_new_ |
תשובה לעמיש | |||
|
|||
מה זה ''זכות למעמד פליט'' ? אתה מתכוון ליצור עמים חדשים בעלי ''זכויות פליט'' ? עד איפה תגיע באבסורד הזה ? שנית, בגילך, כדאי שתפנים כי בעולם שלנו אין ''צדק'' ! האם יש צדק בזה שאריה ''חייב'' לטרוף כבשה כדי לשרוד ? האם היה צדק בזה שהרומאים היגלו את היהודים לרחבי העולם ? מי שמאמין בהשגחה עליונה, אומר כי הארץ הזו הובטחה, לכן היא של היהודים. מי שלא מאמין בהשגחה עליונה אומר כי משאת נפשו של העם היהודי היתה מאז ומתמיד לחזור למקור מחצבתו. בדורנו, הצליח סוף סוף, להגשים את חלומו זה, בנסיבות פוליטיות שנוצרו, בהכנה של עשרות שנים, וגם בכוח הנשק לצורך הגנה. אז מה אתה רוצה, כשמאלי ''שרוף'' ? להחזיר עכשו לתחומי ישראל את צאצאי כל הפלסטינים, אשר ברחו מכאן, בהמתנה להשלכת כל היהודים לים ע''י מדינות ערב כדי לחזור ? הרי ברור לכל אדם ששכל בראשו כי זה המתכון להחרבתה של מדינת היהודים ? אז מה ''המתכון'' שלך לטיפול במצב שנוצר ? מה ''הצדק'' נוסח עמיש אומר ? | |||
_new_ |
אני כלל לא טוען לצדק | |||
|
|||
וככל שהדברים נוגעים בנו אני מסתדר יפה מאד גם אם אין צדק, ואני חי כאן בלי בושה גם בלי זכויות היסטוריות מוצדקות. רק מאחר והפיזיקאי טוען שלבני הדור השני והשלישי אין זכות לטעון שהם פליטים שגורשו מארצם, רציתי גם לדעת מה דעתו על הזכויות שיהודים מנופפים בהם. | |||
_new_ |
''זכות'' לטעון שהם פליטים לצאצאי פליטים ? | |||
|
|||
אתה מבין מה שאתה כותב ? פליטים בכל העולם מתבישים בהיותם פליטים, ובניהם משתדלים בכל כוחם למחות את העובדה שאבותיהם היו פליטים... ועוד דור שני ושלישי ? אתה יכול להצביע על עוד בני פליטים בעולם שמבקשים את ''הזכות'' הזו ? עד איזו אבסורד מגיעה מחשבה של שמאלני מצוי ? הפלסטינים הם חלק מהעם הערבי. אני מקוה שאתה לא מכחיש שיש עם ערבי. אין כל סיבה שהם לא יקלטו ע''י העם הערבי הגדול ! אגב, מדוע השמאל הישראלי אינו ''נאבק'' למען שיקום ''הפליטים'' הפלסטיניים, הרי זה צעד הומני ממשי ? | |||
_new_ |
למה לא? | |||
|
|||
כפליטים שגורשואו נמלטו מאימי המלחמה, האין להם זכות לתבוע את החזרת רכושם (למשל)? הרי צאצאי יהודים שנמלטו מפולין או מרומניה חוזרים עתה בהמוניהם לחפש את הרכוש של המשפחה. האם עליהם להתבייש? | |||
_new_ |
אין כל הקבלה בין יהודי רומניה לבין הפליטים הפלסטינאים | |||
|
|||
יהודי רומניה לא היו אויבי רומניה. הם לא ניהלו מלחמה ברומניה. גם יהודי פולניה כנ''ל. יהודי פולין לא היו אויבי פולין אלא אזרחים נאמנים שהושמדו גורשו וברחו. ניתן להשוות את הפלסטינאים לגרמנים של שלזיה עילית ופרוסיה המזרחית, (כ-10 מליון גרמנים) שגורשו ולא זכאים לכלום נאדה הם עזבו מפעלים, משקים ענקיים בתי מידות והיום יכולים להגיע לשם רק כדי לבקר. גם שלושת מיליוני הגרמנים בצ'כיה שהיו העילית התעשייתית והחקלאית במדינה סולקו וכותנתם לעורם. | |||
_new_ |
אין ויכוח גדול בינינו על העניין | |||
|
|||
ועם זאת, האם זה שולל את זכותו של אדם לתבוע את רכושו? הרי לא כל פרט בין המגורשים היה אוייב. והאם זה שולל את זכותו של בניו ונכדיו של אותו אדם לבוא ולתבוע? האם זה שולל ממנו את הזכות להרגיש כמי שנפגעו זכויותיו? הרי חלק מיהודי ארצות ערב גורשו והשאירו רכוש רב בדיוק מאותו נימוק שאתה מעלה, האם עליהם לוותר? | |||
_new_ |
אוייב הוא אוייב | |||
|
|||
גם ''הפרטים'' שלא נלחמים הם אויבים. יהודי ערב לא נלחמו כלל וכלל בערביי המקום שבו נולדו ולמרות זאת רכושם הוחרם. בזמן מלחמה מר עמיש- נוהגים אומות נורמאליות להלחם באויב ואף להחרים רכושו. הרכוש לא תמיד מוחזר ל''פרטים'' גם אם יש שלום כמו בין גרמניה בין צ'כיה ובין פולין. וביננו ובין הערבים אין עדיין שלום נכון? | |||
_new_ |
ואם לא מחזירים | |||
|
|||
זה שולל מהם את הזכות להרגיש או לתבוע? היהודים נלחמו בערבים, מבחינת הערבים הם היו אוייב, האם זה מצדיק? | |||
_new_ |
ככה זה במלחמה במלחמה כמו במלחמה | |||
|
|||
הערבים שלא כשמאלנים בריאים בנפשם אויב הוא אויב. בן מוות וזהו. --בניגוד ללקויי הנפש מהשמאל הישראלי אצלם ''יורים ובוכים''מחד ממיינים את האויבים לחפים מפשע ולפצצות מתקתקות. מענטזים לאוייב בזמן מלחמה ומתחננים ל''הסכם'' ובכלל נלחמים בבני עמם.. | |||
_new_ |
אין ויכוח גדול בינינו על העניין | |||
|
|||
עמיש, אתה, כשאר השמאלנים הסהרוריים, לא מסוגלים להבין את המציאות. הפלסטינים חוזרים השכם והערב על דרישתם לשטחים שעליהם הוקמה מדינת ישראל. הם לא מדברים רק על הרכוש הפרטי, אלא על הרכוש ''הציבורי''. הם בפירוש רואים את עצמם במצב מלחמה בישראל. מבחינתם, זו מלחמה עד סוף כל הדורות (לעת עתה). פליטים בשאר העולם מנסים להשתקם ככל יכולתם. הם מבקשים עזרה להשתקם. הפלסטינים לא מוכנים לדבר על שיקום. הם רוצים להחזיר את הגלגלג לאחור, למחוק את ''הנאקבא'', הקמת מדינת היהודים, ולחזור למצב שהיה לפני שהכריזו על מלחמת ההשמדה נגד יהודי ארץ-ישראל. אתה צריך להפנים שהפלסטינים לא רצו ולא רוצים אותכה פה ! אולי סוף סוף תענה לי, מדוע השמאל הישראלי, ההומני כל כך, אינו פועל כיום לשיקום אילו מהפליטים שכן מעדיפים שיקום ? | |||
_new_ |
חזי חביבי | |||
|
|||
אין לי עניין להכנס אתך לדיון בנושא | |||
_new_ |
כפליטים שגורשו או ברחו מאימי מילחמה שהם פתחו בה | |||
|
|||
אין להם שום זכויות. נקודה, סוף פסוק. הזכות היחידה שיש להם זה להגיד תודה על כך שהם נותרו בחיים. | |||
_new_ |
אתה חי כאן בלי זכויות היסטוריות מוצדקות!! | |||
|
|||
תעוף מכאן- גזלן. ובכלל כאן יצא המאצע מין השק- לשמאלנים אין כאן כל זכויות וברור למה אינכם בדיוק יהודים אתם אולי מישמישים, ערב רב ,אבל זכויות אין לכם כי יהודים אתם לא. ולכם ברורה התרפסותם בפני הערבים אולי הם יקבלו אתכם לחיקם אולי יאפשרו הם לכם, להשאר כאן. לנו ליהודים יש כל הזכויות כבר 5000 - 4000 שנה. אנחנו היחידים שקיבלנו את ארץ ישראל מהקב''ה, ולא רק זה אלא שמחוייבים אני לכובשה, לשומרה ולטפחה בכוחה של ברית עתיקת יומין. | |||
_new_ |
מה שטוב הוא: | |||
|
|||
שאתם מיעוט מצוקמק ותו לו. | |||
_new_ |
מה רע הוא שלמרות שיש לך ''ע'' בשם אתה לא משתמש בה | |||
|
|||
אינני יודע לאיזה מהודעותי אתה מתייחס מן הסתם להודעה שבה עניתי לעמיש. ההודעה לעמיש מתייחסת להצהרתו כי הוא חסר זכויות כאן בארץ. אינך סבור שעמיש שלנו מספיק מבוגר כדי לענות בכוחות עצמו.? ולגבי הערתך שאנו מיעוט מצוקמט אני מודיע לך כאן שאני אפילו לא מיעוט אלא אדם פרטי לחלוטין עם דיעות אישיות לחלוטין . אני אפילו לא חבר מפלגה כלשהי , ולא מנוי על עתון כלשהו. | |||
_new_ |
מה רע הוא שלמרות שיש לך ''ע'' בשם אתה לא משתמש בה | |||
|
|||
אני שמח לשמוע שאתה אדם פרטי עם דיעות אישיות ,כמוני כמוך ולכן אני מכבד אותך באותה מידה שאתה מכבד אותי. אך בתגובתך לעמיש השתמשת בלשון רבים כאילו שאתה מדבר בשם גוף (אנו היהודים)ומכוון דבריך לגוף(אתם השמאלנים). כך שאם אתה מתבטא בשם רבים מותר לי להגדיר אותך כמיעוט. אגב כדאי לך להיות מנוי על עיתון, מאוד מומלץ ''הארץ''. | |||
_new_ |
ע . ידידי. | |||
|
|||
לגבי העיתון שאתה ממליץ עליו הוא עתון מאד הוגן. אך מצהיר על אוריינטציה פוליטית השוללת לחלוטין את קיומי כיהודי במרחב כאן. הארץ הוא שופר תעמולה של אנשים שלא מאמינים בזכותם האבסולוטית על הארץ הזו. אינני מוצא טעם בדבריהם לכן אין סיכוי שאכניסם למעוני. | |||
_new_ |
ע . ידידי. | |||
|
|||
אנחנו נהנים מקריאת עיתון שהוא למעשה ''ראי'' לדעותיך. זה בסדר שאתה לא קורא את הארץ,אך זה העיתון שאני יכולתי להמליץ עליו. האמת: התקשורת מבחילה, אך אין תחליף אמיתי למידע שהיא נותנת. | |||
_new_ |
מה רע הוא שלמרות שיש לך ''ע'' בשם אתה לא משתמש בה | |||
|
|||
''אגב כדאי לך להיות מנוי על עיתון, מאוד מומלץ ''הארץ''.'' היצחקת'הו'נו (-: 'קול הרע''מ - ארץ' !!! | |||
_new_ |
101 ידידי | |||
|
|||
האם ראית תשובתי לגולדרייך? העתון שאתה קורא הוא ''ראי'' לדיעותיך. לכן,אם אתה לא מזלזל בי,אל תזלזל בעיתון שאני קורא. השבוע הייתי באזכרה ובין לבין מישהו סיפר ''מעשיות'' על הלל הזקן שעיקר תורתו היא :תן כבוד לזולת. | |||
_new_ |
מה רע הוא שלמרות שיש לך ''ע'' בשם אתה לא משתמש בה | |||
|
|||
אינני יודע לאיזה מהודעותי אתה מתייחס מן הסתם להודעה שבה עניתי לעמיש. ההודעה לעמיש מתייחסת להצהרתו כי הוא חסר זכויות כאן בארץ. אינך סבור שעמיש שלנו מספיק מבוגר כדי לענות בכוחות עצמו.? ולגבי הערתך שאנו מיעוט מצוקמט אני מודיע לך כאן שאני אפילו לא מיעוט אלא אדם פרטי לחלוטין עם דיעות אישיות לחלוטין . אני אפילו לא חבר מפלגה כלשהי , ולא מנוי על עתון כלשהו. | |||
_new_ |
עוד אחד שיגיד לי לאן לעוף... | |||
|
|||
לך, תמשיך להסתובב בגולה ולהרויח מאסונות של יהודים. אני אגור איפה שבא לי | |||
_new_ |
טענת שאין לך כאן זכויות | |||
|
|||
אם אתה גר כאן כי בא לך - בא לערבים לדרוש שתסתלק כי זו מדינתם . | |||
_new_ |
על איזה פתרון אתה מדבר? | |||
|
|||
יש הבדל בין התיישבות הפליטים במקום כלשהו, לבין הזכות שבוודאי מגיעה להם לפיצויים על הרכוש שאבד להם. | |||
_new_ |
רמי נוי, אולי לפחות אתה תענה ? | |||
|
|||
מדוע השמאל הישראלי ההומני למופת, אינו עושה שום דבר לעזור לצאצאי הפליטים, שרוצים בכך, להשתקם ? | |||
_new_ |
אי שיקום הפליטים, הוא שערורייה | |||
|
|||
שהנושאים באחריות עליה הם מדינות ערב בהן הם יושבים. יחד עם זאת, אין זה גורע מכך שבבוא יום משא ומתן לשלום, תצטרך ישראל ( מן הסתם בסיוע מאסיבי של הקהיליה הבינלאומית) לפצות את אלה מן הפליטים שיוכיחו את בעלותם על רכוש ונזקים אחרים שנגרמו להם עקב פליטותם. זוהי עמדתו של ה''שמאל'' הישראלי שאינו ''הומני למופת'' כי במקרים רבים היה זה הוא שיצר את בעיית הפליטים מלכתחילה. בוודאי היא אלה ממשלות ה''שמאל'' שסרבו להחזיר פליטים לישראל בשנות ה50. | |||
_new_ |
אי שיקום הפליטים, הוא שערורייה | |||
|
|||
חבל שאתה לא מבין את העובדות. המדינות הערביות, יחד עם מנהיגי הפלסטינים החליטו למנוע כל נסיון לשיקום, כדי שהנושא ישמש נשק בידיהם, נגד ישראל. אתה אומר ''בבוא היום'', ואם יום זה יבוא רק אחרי עוד 200 ששנים ? מה יהיה בינתיים על צאצאי הפליטים, שמשמשים כבני ערובה ? זכותם של ממשלות ישראל לסרב להחזיר את הפליטים. לא חשובות הסיבות הנכבדות לכך. אבל חובתו של השמאל הישראלי, ללחוץ גם על המנהיגות הפלסטינית וגם על מנהיגי מדינות ערב, ולהלבין את פניהם ברבים, על ההתעללות שלהם בצאצאי הפליטים. ראוי שהעולם ידע את העובדות הללו. זו גם חובתו של השמאל ! החמור שבדבר, שהם מונעים במזיד כל נסיון לשיקום. האם אין לאף אחד ממנהיגי השמאל, האומץ, ההגינות והיכפתיות כדי לקום ולהעלות זאת בפני התקשורת ? | |||
_new_ |
בעיית המצור תיפתר כנראה | |||
|
|||
בימים הקרובים בהסדר מוסכם | |||
_new_ |
לא נשכח ולא נסלח | |||
|
|||
בבנייני האומה בירושלים נערך כנס של ארגוני הימין תחת הכותרת ''לא נשכח ולא נסלח''. בכנס משתתפים רבנים ואישי ציבור קטע של אזרח הכותב אשר על ליבו: ''לא מדובר במשתמטים, ולא בעצלנים, אלא בטובי החיילים של צה''ל. לא יתכן מצב בו צבא העם יופנה להילחם בבני עמו, ולכן כאח לאדם שגורש על משפחתו ממושב קטיף, אין לי כל סיבה להתגייס למילואים בצבא שכזה. אני ידוע ביחידת המילואים שלי כחייל בעל מוטיבציה גבוהה, אולם אם הצבא נלחם בי ובבני משפחתי למה שאתגייס? קיבלתי מילואים לינואר הקרוב וכבר הודעתי לקצינת הקישור שאיני מעוניין להתגייס, כי איני מסוגל ללבוש את המדים הללו, שכתם הגירוש מלכלך אותם. אגב, היא גילתה הבנה לבעייתי, והבטיחה לעשות מאמץ לשחרר אותי. חבל, שחיילי מילואים כמוני, העוזבים בית אישה וילדים בשמחה כדי להגן על המדינה- מקבלים הרגשה שהמדינה משתמשת בהם כצבא פרטי למילוי גחמות אישיות והחלטות לא דמוקרטיות בעליל. ואם כבר מדברים על משתמטים- בא ונברר כמה שמאלנים משתמטים יום יום הן מגיוס לסדיר והן משירות מבצעי אמיתי שנועד להגן על חיי אזרחים במדינה. הם לא התביישו לעשות כן בעיצומה של מלחמה החל מאלוף משנה מסוייםבזמן כיבוש ביירות במלחמת לבנון וכלה בטייסים בעיצומה של מלחמת אוסלו שגבתה מעל 1200 חיי אזרחים. די לצביעות.'' | |||
_new_ |
כלומר אתה בצביעותך | |||
|
|||
בעד השתמטות מגיוס מסיבות פוליטיות, בתנאי שאלההן הסיבות הפוליטיות המקובלות עליך? | |||
_new_ |
רמי נוי, הפעם אני מסכים איתכה | |||
|
|||
זו אכן צביעות. הייתי מצפה שאותם חמומי מוח המטיפים להשתמטות משירות צבאי, בגלל פינוי ישובים, יועמדו לדין על הסתה. | |||
_new_ |
כלומר אתה בצביעותך | |||
|
|||
אני ידוע ביחידת המילואים שלי כחייל בעל מוטיבציה גבוהה, אולם אם הצבא נלחם בי ובבני משפחתי למה שאתגייס? | |||
_new_ |
רק שתהיה ישר עם עצמך | |||
|
|||
אם אתה משתמט מ''סיבה'' אידיאולוגית או בריאותית לפחות תהיה אמיץ מספיק ותקרא לילד בשמו ''משתמט''. כמו שהעצני אמר: הילדים והנכדים שלך יתביישו במעשה ההשתמטות ועוד יותר בגלל ההתפלפלות המילולית. | |||
_new_ |
כלומר אתה בצביעותך | |||
|
|||
דוד סיון (יום חמישי, 10/11/2005) בתשובה למהנדס אזרחי : ''אם אתה משתמט מ''סיבה'' אידיאולוגית או בריאותית לפחות תהיה אמיץ מספיק ותקרא לילד בשמו ''משתמט''.'' הס לך משמוע ארס סיון. ערל לדברי הבל הֶיְה. חייל אתה, וטוב שהינך. צה''ל מגן הוא, משפחתך לא. זקוף גב, לך בשלום. | |||
_new_ |
כלומר אתה בצביעותך, Israeli101, כנות היא ארס עבורך | |||
|
|||
הוצאת דברים מהקשרם, כדי לנגח היא מלאכתו של דמגוג. אבל מי שהבנתו את השפה בה הוא משתמש ירודה (''שתהיה ישר עם עצמך'' = ארס) כמו Israeli101, הוא לא יותר מקוריוז ובדיחה. תמצית הערך של Israeli101: תגובה 64699. | |||
_new_ |
אני בכוונה הבאתי ציתות של מישהו | |||
|
|||
שאפילו אני לו מכיר אותו וכל זה מפני אנשים כמוך, במקום להתיחס לאנשים ומה שהם חושבים, תוקף באויר דברי שינאה וזוהמה שהם מרבד לרגליך בא ספר לנו מה עשית בצבא חוץ מלדבר | |||
_new_ |
אתה כאילו לא מבין את דברי | |||
|
|||
ההתייחסות שלי היתה לדבריך אלה: ''אני ידוע ביחידת המילואים שלי כחייל בעל מוטיבציה גבוהה, אולם אם הצבא נלחם בי ובבני משפחתי למה שאתגייס?'' (מהנדס אזרחי: תגובה 69699). אין שם שום סימן שאלו דברי מישהו אחר. כל מה שכתבתי בהקשר הזה היה שצריך לקרוא לילד בשמו: ''אם אתה משתמט מ''סיבה'' אידיאולוגית או בריאותית לפחות תהיה אמיץ מספיק ותקרא לילד בשמו ''משתמט'' (תגובה 69703). בהמשך הוספתי את המשמעות ארוכת הטווח. אם בעיניך אלו דברי ''שינאה וזוהמה'', אז משהו לא בסדר אצלך בהבנת הנקרא. | |||
_new_ |
טענת הבל דמגוגית ירודה למדי | |||
|
|||
באותה מידה אתה יכול להגיד שאתה אזרח טוב ומשלם מיסים והנה המשטרה עוצרת אותך על הפרת איזה חוק או תקנה. למה שלא תטען כי המדינה נלחמת בך ועל כן לא תמלא את חובותיך? | |||
_new_ |
לא נשכח ולא נסלח | |||
|
|||
''לא יתכן מצב בו צבא העם יופנה להילחם בבני עמו''. בהחלט! אלא אם כן מבקשת המשטרה חזוק לבצוע חוקי המדינה שחוקקו ברוב דעת על פי מניין רוב בני עמנו בישראל. אחרת תוהו ובהו - אנרכיה. | |||
_new_ |
לא נשכח ולא נסלח | |||
|
|||
אין ספק שזה הוכחה מוחצת עד כמה מוחו מעוות. האמת, שווה לוותר עליו,חייל טוב הוא כנראה לא היה ולא יהיה. | |||
_new_ |
לא נשכח ולא נסלח | |||
|
|||
אני הבאתי קטע שמישהו אחר (לא שלי!) אמר כדאי לכולם לעכל דבריו כי יש רבים שחושבים כך. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |