פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הֲיַהֲפֹךְ כּוּשִׁי עוֹרוֹ, וְנָמֵר חֲבַרְבּוּרוֹתָיו?
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום רביעי, 20/07/2005 שעה 2:20)


הֲיַהֲפֹךְ כּוּשִׁי עוֹרוֹ, וְנָמֵר חֲבַרְבּוּרוֹתָיו?

אַריֵה פֶּרְלְמַן



מֵאָז כִּינוּנָהּ שֶׁל הָרָשׁוּת הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית, כְּלוֹמַר בְּמֶשֶׁךְ לְמַעְלָה מֵעֶשֶׂר שָׁנִים, מְלַוֶּה אֶת כָּל מֶמְשָׁלוֹת יִשְׂרָאֵל מִיָּמִין וּמִשְּׂמֹאל תִּסְכּוּל קָבוּעַ.

מִסְתַּבֵּר, לְמַרְבֵּה הָאַכְזָבָה, שֶׁהַפָּלֶשְׂתִּינָאִים אֵינָם נִלְחָמִים בַּטֶּרוֹר. (ר' טַבְלַת בַּכְיָנוּת מְצֹרֶפֶת).

טַבְלַת בַּכְיָנוּת
תאריךציטוטהדוברתפקידמפלגהמקור
05/08/1997אנו דורשים ובתוקף מהרשות הפלשתינית לפעול כפי שמתחייב. הבסיס לכליצחק מרדכישר הביטחוןליכודדברי הכנסת
08/02/1995אין ספק שאנחנו דורשים מהרשות הפלשתינית... להכביד את עולם ולהגיע אל הטרוריסטים, לעשות מאמץ גדול יותריוסי בייליןסגן שר החוץעבודהדברי הכנסת
05/05/1995אנו דורשים מהרשות הפלשתינית לעמוד ולמלא את חובתה על-פי הסכם הצהרת העקרונות והסכם-קהיר.יצחק רביןראש הממשלהעבודהדברי הכנסת
15/02/1995אנחנו תובעים מהם [מהרשות] שהם יעשו מאמץ נראה לעין ומאמץ משכנע שאכן הם לוחמים בטרורשמעון פרסשר החוץעבודהדברי הכנסת
28/07/1996אדרוש מהפלשתינאים לפעול נגד החזית העממית, כמו נגד הארגונים האיסלאמייםבנימין נתניהוראש הממשלהליכוד''הארץ''
30/10/1998צריך לדרוש מהרשות לעמוד בהבטחותיה ולרדוף את המחבליםרפאל איתן (רפול)השר לאיכות הסביבהליכוד''הארץ''
21/08/2003''יש לדרוש בתקיפות רבה יותר מהרשות הפלסטינית לפרק את תשתית הטרור''.קולין פאואלמזכיר המדינה האמריקנירפובליקניתYnet
09/05/2001''...ראש הממשלה אמר כי הוא תובע מהרשות הפלסטינית להפסיק לאלתר את פעילויות הטרור ואת ההסתה...''אריאל שרוןראש הממשלהליכודאתר משרד ראש הממשלה
01/11/2004''אני מצפה מהרשות הפלסטינית לפעול נגד מפגעים...''טרייה לארסןשליח האיחוד האירופי Ynet
04/05/2003''ישראל מצפה מהפלשתינים להילחם בטרור ולא רק להכריז על הפסקת אש''סילבן שלוםשר החוץליכודNfc.co.il
02/11/2000ראש הממשלה ושר הביטחון תובע מהרשות הפלסטינית... לחזור ולהילחם בטרוראהוד ברקראש הממשלהעבודהאתר משרד ראש הממשלה
04/08/1999''תביעתנו מהרשות הפלשתינית לעצור את הטרוריסטים בעינה עומדת, והיא איננה קשורה למשא-ומתן''אפרים סנהחבר כנסתעבודהערוץ 7
03/05/2005''יושב ראש הרש''פ מסוגל להיאבק בטרור אולם הוא מעדיף לשמור על רגיעה בטחונית מטעמיו שלו ולא לבצע מהלכים משמעותיים נגד הטרור''אריאל שרוןראש הממשלהליכודערוץ 7

לִפְעָמִים כִּמְעַט בִּלְתִּי אֶפְשָׁרִי לְהָבִין אֶת עֹמֶק הַטִּפְּשׁוּת וְקֵהוּת-הַחוּשִׁים שֶׁאֵלֶיהָ יְכוֹלָה לְהִדַּרְדֵּר הַנְהָגָה שְׁלֵמָה, מְדִינָה שְׁלֵמָה, עַם שָׁלֵם.

מִי שֶׁבָּקִיא וְלוּ בִּמְעַט בִּמְקוֹרוֹת הַסִּכְסוּךְ הַיְּהוּדִי-עֲרָבִי, מִי שֶׁקָּרָא וְלוּ עַמּוּדִים סְפוּרִים בְּנוֹגֵעַ לַתְּנוּעָה הַלְּאֻמִּית הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית, אָמוּר לְהָבִין שֶׁיּוֹתֵר קַל לְשַׁכְנֵעַ חָתוּל לִנְבֹּחַ, מֵאֲשֶׁר אֶת אַשַּׁ''ף לְהֵאָבֵק בַּטֶּרוֹר הָעֲרָבִי.

לְעִתִּים קְרוֹבוֹת מִשְׁתַּלֶּטֶת הַתְּחוּשָׁה שֶׁכְּבָר אֵין טַעַם לְהַסְבִּיר אֶת הַמּוּבָן מֵאֵלָיו, אֶלָּא שֶׁאָז עוֹלֶה מִיָּד הַבִּטּוּי: ''לֹא הַבַּיְשָׁן לָמֵד וְלֹא הַקַּפְּדָן מְלַמֵּד''. כְּלוֹמַר: קַפְּדָן הוּא מוֹרֶה שֶׁיִּזְדַּעֵק בְּנֻסָּח ''טִפֵּשׁ שֶׁכָּמוֹךָ אֵיךְ לֹא יָדַעְתָּ?!'', עַל שְׁאֵלָה שֶׁתֵּרָאֶה בְּעֵינָיו מְיֻתֶּרֶת.

הַפִּתּוּי לְהִזְדַּעֵק כָּךְ הוּא גָּדוֹל מְאוֹד - אַךְ לְמַעַן יִלְמְדוּ אֲחֵרִים, יֵשׁ לְהִתְגַּבֵּר עָלָיו.

אָז שׁוּב: לְאַט, בְּסַבְלָנוּת, בַּפַּעַם הַשִּׁבְעִים וְשֶׁבַע:

הָרָשׁוּת הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית הִיא אַשַּׁ''ף. אַשַּׁ''ף הוּא הָאִרְגּוּן לְשִׁחְרוּר פָלַשְׂתִין. שִׁחְרוּר פָלַשְׂתִין (הִיא אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל) מִשִּׁלְטוֹנָם וּמִנּוֹכְחוּתָם שֶׁל הַיְּהוּדִים. אַשַּׁ''ף הוּקַם בִּשְׁנַת 1964, כַּאֲשֶׁר כָּל מַה שֶׁעָמַד עַל הַפֶּרֶק הוּא ''שִׁחְרוּר'' יִשְׂרָאֵל הַקְטָנָה שֶׁבְּתוֹךְ הַקַּו הַיָּרֹק מִנּוֹכְחוּתָם הַמְּעִיקָה שֶׁל הַיְּהוּדִים.

אַשַּׁ''ף הוּא אִרְגּוּן מְלָאכוּתִי שֶׁמְּיַצֵּג עַם מְלָאכוּתִי שֶׁכָּל מַטְּרָתוֹ הוּא לִשְׁלֹל אֶת קִיּוּמוֹ וְאֶת זְכוּת קִיּוּמוֹ שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל וְאֶת קִיּוּמָהּ שֶׁל מְדִינָתוֹ, הִיא מְדִינַת יִשְׂרָאֵל.

כָּל מַהוּתוֹ שֶׁל אַשַּׁ''ף וְתַמְצִית זְכוּת קִיּוּמוֹ - הֵם הַשְׁמָדַת יִשְׂרָאֵל. אֵין יִשְׂרָאֵל - אֵין טַעַם לְקִיּוּמוֹ שֶׁל אַשַּׁ''ף. בֵּין הַיֵּשׁוּת הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית לַיֵּשׁוּת הַיְּהוּדִית אֵין מִרְוָח לִפְשָׁרָה וּלְדוּ-קִיּוּם, מֵאַחַר שֶׁקִּיּוּמָהּ שֶׁל הָאַחַת תָּלוּי וְכָרוּךְ בְּחִסּוּלָהּ שֶׁל הָאַחֶרֶת. קִיּוּמָהּ שֶׁל הָאַחַת (הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית) נוֹצַר בְּאֹפֶן בִּלְעָדִי לְמַעַן הַחְרָבָתָהּ שֶׁל הָאַחֶרֶת (הַיְּהוּדִית). תְּבִיעוֹת הַצַּד הָעֲרָבִי (בְּאֶמְצָעוּת הַתַּחְפֹּשֶׂת הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית) נִתְפְּרוּ בִּמְדֻיָּק לְפִי מִדּוֹתֶיהָ הָרֶלֶבַנְטִיּוֹת שֶׁל הַיֵּשׁוּת הַיְּהוּדִית, הֵן גֵּאוֹגְרָפִית וְהֵן הִיסְטוֹרִית, וּבַדּוֹר הָאַחֲרוֹן בְּהַתְאָמָה יוֹתֵר מֻצְלַחַת לָאֶפְשָׁרִי (כָּרֶגַע) מִבְּחִינַת הַמַּעֲרֶכֶת הַבֵּינְלְאֻמִּית.

טִבְעָהּ שֶׁל הַיֵּשׁוּת הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית, הַמְּבֻטֵּאת בְּאֹפֶן מְזֻקָּק עַל-יְדֵי אַשַּׁ''ף, הוּא טֶבַע הַרְסָנִי וְשׁוֹלֵלָנִי, וְלֹא יָכוֹל לִהְיוֹת בְּטֶבַע זֶה שׁוּם דָּבָר חִיּוּבִי. הַדָּבָר מַזְכִּיר בְּמִדָּה מְסֻיֶּמֶת אִלּוּף כֶּלֶב לְמַטְּרוֹת הֶרֶג בִּלְבַד, אוֹ יְצִירַת רוֹבּוֹט מְיֻחָד, שֶׁבְּמוֹחוֹ צְרוּבָה תָּכְנָה לְשֵׁם הַשְׁמָדַת אָדָם אוֹ מִתְקָן.

אֵין נוֹבַעַת מִכָּאן הַשְׁוָאָה בֵּין הַפָּלֶשְׂתִּינָאִים לְבֵין זְאֵבִים, לְמָשָׁל. טִבְעוֹ שֶׁל זְאֵב הוּא לִטְרֹף אֶת הַכֶּבֶשׂ - אַךְ הוּא עוֹשֶׂה זֹאת בְּאֹפֶן נֵיטְרָלִי-תּוֹרַשְׁתִּי, לְלֹא כַּוָּנַת רֹעַ אוֹ זָדוֹן. לְעֻמַּת זֹאת, מִכֵּיוָן שֶׁמַּרְכִּיבֵי אַשַּׁ''ף הֵם בְּנֵי אָדָם וְלֹא חַיּוֹת - מַטְּרַת-הַטֶּרֶף שֶׁלָּהֶם הִיא לֹא רַק אַכְזָרִית, אֶלָּא גַּם מוּדַעַת וּרְצוֹנִית. זֹאת הַסִּבָּה שֶׁעַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה אֵין לְצַפּוֹת לְשִׁנּוּי טֶבַע זֶה, אֶלָּא בְּתַהֲלִיךְ מְמֻשָּׁךְ שֶׁמִּתְפָּרֵשׂ עַל פְּנֵי דּוֹרוֹת, אוֹ שִׁנּוּי טְרָאוּמָטִי חַד וּמָהִיר כְּתוֹצָאָה מֵחֲוָיַת חֻרְבָּן עֲמֻקָּה בְּיוֹתֵר, כְּגוֹן זוֹ שֶׁחָוְתָה יַפָּן אוֹ גֶּרְמַנְיָה.

אוּלַי יָבוֹא הַדָּבָר כְּהַפְתָּעָה לְכַמָּה מִן הַקּוֹרְאִים, אַךְ עקב הבנת טבעו של אש''ף אֵינֶנִּי מִצְטָרֵף לַקְּרִיאוֹת הַ''תַּקִּיפוֹת'' מֵהָרָשׁוּת לְהֵאָבֵק בַּטֶּרוֹר, בְּדִיּוּק כְּפִי שֶׁאֵינֶנִּי מְצַפֶּה מגִ'ירָפָה לָעוּף; כְּפִי שֶׁאֵינֶנִּי דּוֹרֵשׁ מֵהָאַפִּיפְיוֹר לְהֵאָבֵק בַּדָּת הַקָּתוֹלִית; כְּפִי שֶׁאֵינֶנִּי תּוֹבֵעַ מֵחָתוּל לְהִמָּנַע מִלֶּאֱכֹל שַׁמֶּנֶת...

אִם רוֹצִים לְהַעֲלוֹת גִ'ירָפָה לַאֲוִיר - יֵשׁ לְהַכְנִיס אוֹתָהּ לְתוֹךְ מְטוֹס תּוֹבָלָה וּלְהַתְנִיעַ; אִם רוֹצִים לְהֵאָבֵק בַּדָּת הַקָּתוֹלִית - יֵשׁ לְהֵאָבֵק בָּאַפִּיפְיוֹר; אִם רוֹצִים לִמְנֹעַ מֵהֶחָתוּל לֶאֱכֹל שַׁמֶּנֶת - מַכְנִיסִים אֶת הַשַּׁמֶּנֶת לַמְּקָרֵר...

וְאִם רוֹצִים לְהֵאָבֵק בַּטֶּרוֹר הָעֲרָבִי - יֵשׁ לִרְדֹּף אֶת מְבַצְּעָיו, מְאַרְגְּנָיו, מְשַׁלְּחָיו, מְמַמְּנָיו וּמְסִיתָיו לְלֹא הֶפְסֵק וּלְלֹא רַחֵם, וּלְלֹא תִּוּוּךְ שֶׁל בַּעֲלֵי הָעִנְיָן עַצְמָם...

הָרָשׁוּת הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית לְעוֹלָם לֹא תִּלָּחֵם בַּטֶּרוֹר, כִּי הָרָשׁוּת הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית הִיא-הִיא הַטֶּרוֹר בְּהִתְגַּלְּמוּתוֹ, וְהִיא מְיַצֶּגֶת אֶת הָ''עָם הַפָּלֶשְׂתִּינָאִי'', שֶׁהוּא תְּמוּנַת-הָרְאִי, הַתַּשְׁלִיל שֶׁל הַתְּנוּעָה הַצִּיּוֹנִית.

נָכוֹן שֶׁהָיִינוּ מַעֲדִיפִים שֶׁעֲרָבִים יַהַרְגוּ עֲרָבִים עַל-מְנַת לְהָגֵן עַל יְהוּדִים.

נָכוֹן.

אֲבָל לֹא מְצִיאוּתִי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מר פרלמן הנכבד
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 20/07/2005 שעה 8:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמת ויציב שהערבים עומדים לנו כעצם בגרון.

למה הדבר דומה? לשני אנשים שמכים אחד את השני.
אחד מהם נופל ונפצע קשה.
באותה ההזדמנות האיש שניצח במכות לוקח את הארנק מהפצוע.
והנה האיש שניצח מסתכל על הפצוע המוטל לרגליו ולא יכול להשאר אדיש.
אז מחליט אותו האיש לטפל באיש הפצוע.
שם עליו תחבושות מאכיל ומשקה אותו וכדומה.
בנתיים הפצוע מתחזק ברוחו וגופו.
ועכשיו הפצוע שעומד על רגליו דורש את ארנקו בחזרה!
והוא מוכן להילחם שוב.

נמשל: האיש הפצוע זה הערבי.
האיש המנצח זה הישראלי.
הארנק כמובן זו ארץ ישראל וירושלים הקדושה.
תחבושות וטיפולים רפואים זו כמובן ''הסכמי אוסלו''
ועכשיו הערבי עומד שוב ומאיים. ''הארנק הוא שלי''

אבל אנחנו היהודים יש לנו זכות אבות!
הארנק הוא שלנו ירושה מהבורא יתברך ויתברך.
זה שהערבי והנוצרי רוצים אותו להם זה ברור.
התנאי לירושה מר פרלמן הוא אחדות פנימית בתוך
ישראל!
אם כל ישראל יקיימו את הפסוק ''ואהבת לרעך כמוך'' באמת
אז נזכה לשלום בגבולותינו.
_new_ הוספת תגובה



זה נכון ועצוב
רוני קליין (יום רביעי, 20/07/2005 שעה 9:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציבור הפלשתינאי לא מראה סימנים של התפכחות מחלום זכות השיבה.
המנהיגים שלהם, גם אחרי עראפאת, חלשים מדי לשנות את המציאות הזאת. וזה עוד במקרה הטוב שהם מעוניינים בשינוי המצב.
הזרמים הדומיננטיים של הפלשתינאים הם באגף של מובילי רצונו אללה ( כמו איראן, ואיגוני אל-קאעידה).
הזרם המשכיל והמפוכח חלש מדי ובינתיים לא רואים שהוא מתחזק. להיפך.

הטעות הגדולה של הסכם אוסלו ( עם כל הרצון הטוב ) היתה ש-לב הסיכסוך טואטא מתחת לשטיח ונשמר לסוף אחרי שכבר רוב השטחים אמורים להימסר.
הסיכסוך על ירושלים יכול להגיע לפתרון, מימוש זכות השיבה (במקום פיצויים) הא הכרעה עקרונית. כן או לא. אבן הבוחן היחידה להכרה בקיומה של מדינת ישראל.
עד שזה לא יקרה - הכל זה לשחק ב''כאילו''. אוננות לצרכים פוליטיים ודעת קהל.
_new_ הוספת תגובה



אֲנַחְנוּ טוֹבִים בִּלְדַבֵּר
אריה פרלמן (יום רביעי, 20/07/2005 שעה 9:20)
בתשובה לרוני קליין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קַל לָנוּ מְאוֹד לְהַגִּיד שֶׁעַל הַצַּד הַשֵּׁנִי לְוַתֵּר עַל תְּבִיעַת הַשִּׁיבָה. אֲבָל קָשֶׁה לָנוּ מְאוֹד לְהוֹדוֹת שֶׁעָלֵינוּ לְשַׁנֵּס מָתְנַיִם, לְסַלֵּק אֶת כָּל הַמְּחַבְּלִים וּבְנֵי מִשְׁפְּחוֹתֵיהֶם שֶׁהִגִּיעוּ בְּעִקְבוֹת אוֹסְלוֹ - וּלְהָשִׁיב אֶת הִשְׁלִיטָה הַמִּנְהָלִית )מִמְשָׁל צְבָאִי( וְהַבִּטְחוֹנִית בְּדִיּוּק לַמַּצָּב שֶׁבּוֹ הָיִינוּ עֶרֶב סֶפְּטֶמְבֶּר 1993. כְּלוֹמַר: לָקַחַת 100% אַחֲרָיוּת עַל הַמַּצָּב הַבִּטְחוֹנִי בְּיֶּשַׁ''ע, וְלֹא לְהִתְבַּכְיֵן מוּל הַמַּצְלֵמוֹת עַל רֶקַע הַדָּם הַשָּׁפוּךְ.
_new_ הוספת תגובה



אֲנַחְנוּ טוֹבִים בִּלְדַבֵּר
רוני קליין (יום רביעי, 20/07/2005 שעה 14:13)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מדבר על הנושא העקרוני והמהותי לכל הסיכסוך.

התרגום המעשי של אי ויתור על זכות השיבה אינו בהכרח החזרת המצב לפני אוסלו אלא רק לא להגיע להסדר קבע שלא פותר את בעיית הבעיות. כי אז באמת הוא לא יהיה שווה את הנייר שעליו הוא כתוב.

הצעדים המעשיים שאתה מציע פשוט בלתי אפשריים מבחינה מדינית. ישראל עדיין תלויה בכמה גורמים בינלאומיים לקיומה. המחיר אינו בפרופורציה לתועלת.
_new_ הוספת תגובה



אֲנַחְנוּ טוֹבִים בִּלְדַבֵּר
אריה פרלמן (שבת, 23/07/2005 שעה 23:00)
בתשובה לרוני קליין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נָנִיחַ שֶׁמְּדִינַת יִשְׂרָאֵל עוֹמֶדֶת בְּתֹקֶף עַל פְּסִילַת תְּבִיעַת הַשִּׁיבָה. אָז מִילְיוֹנֵי הַ''פְּלִיטִים'' לֹא יַחְדְּרוּ אַרְצָה.

כָּל הַכָּבוֹד.
אֲבָל הַטֶּרוֹר נִמְשַׁךְ לְלֹא קֶשֶׁר לְמִקּוּמָם הַנּוֹכְחִי וְ/אוֹ הָעֲתִידִי שֶׁל הַפְּלִיטִים.
אָז אֵיךְ בְּדִיּוּק אַתָּה מְדַכֵּא/מְחַסֵּל אֶת הַטֶּרוֹר?
_new_ הוספת תגובה



ברכות לשובך וגם, .....
דוד סיון (יום רביעי, 20/07/2005 שעה 14:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן ירבו, כאן, מאמריך.
_new_ הוספת תגובה



תגיד פרלמן, כמ הערבים היה עלינו
עמיש (יום שישי, 22/07/2005 שעה 21:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להרוג לדעתך על מנת שהרצונות והנבואות שלך יתגשמו?
_new_ הוספת תגובה



קשה להציע מספר מדוייק
ישראל בר-ניר (יום שישי, 22/07/2005 שעה 21:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אם אתה מתכוון ברצינות, אז אולי כדאי לקחת דוגמא מהיחס של המתיישבים הלבנים באמריקה לילידים המקומיים. ואין כוונתי לארה''ב בלבד, בארגנטינה, למשל, גם כן לא נותרו מספיק ילידים כדי להוות ''בעיה''.
_new_ הוספת תגובה



תשובה נאה ביותר
עמיש (יום שישי, 22/07/2005 שעה 22:45)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הכבוד
_new_ הוספת תגובה



I am seeing here in Poland the
Rami Neudorfer in (יום שישי, 22/07/2005 שעה 23:14)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

results of the actions of people who thoughy like Bar nir

They were killed at last
_new_ הוספת תגובה



רמי, מה פתאום עברת לאנגלית?
ישראל בר-ניר (יום שישי, 22/07/2005 שעה 23:21)
בתשובה לRami Neudorfer in
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חושב שלא יבינו אותך אם תכתוב בעברית?
האם מי שהוא מעמיד בסימן שאלה את זכותם של הפולנים לקיום כמדינה עצמאית? אם כן, אז אני לא שמעתי על כך. כדאי לכן שתסביר (רצוי בעברית) למה בדיוק אתה מתכוון.
_new_ הוספת תגובה



רמי, מה פתאום עברת לאנגלית?
עמיש (יום שישי, 22/07/2005 שעה 23:33)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא נמצא בפולין והוא לא מתכוון לפולנים
_new_ הוספת תגובה



אז אנצל את זה לקצת פולניוּת
יובל רבינוביץ (שבת, 23/07/2005 שעה 0:09)
בתשובה לRami Neudorfer in
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחרי שטרחתי רבות בהכנת מקלדת עברית נגישה מכל מקום בעולם לכתיבה בפורום ארץ הצבי, בא רמי נוידרפר וכותב באנגלית.

אבל זה בסדר. תמשיך לכתוב באנגלית. אני אשאר כאן בחושך, לבד...
_new_ הוספת תגובה



אין צורך לשבת בחושך
דוד סיון (שבת, 23/07/2005 שעה 7:48)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תבקש מילדיך החביבים להדליק את האור....
_new_ הוספת תגובה



תגיד פרלמן, כמ הערבים היה עלינו
אריה פרלמן (שבת, 23/07/2005 שעה 23:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שְׁאֵלָה מְצֻיֶּנֶת שָׁאַלְתָּ.

אֶתֵּן לְךָ כִּוּוּן בָּרוּר:

הָיָה עָלֵינוּ לַהֲרֹג אוֹתוֹ מִסְפָּר עֲרָבִים כְּפִי שֶׁהוֹרֶגֶת כָּל מְדִינָה (בִּמְמֻצָּע) בְּיַחַס יָשָׁר לְמִידַת הַתּוֹקְפָנוּת כְּלַפֶּיהָ.

דְּהַיְנוּ: כַּמָּה כּוּרְדִּים הָרְגָה טוּרְקְיָה עַד שֶׁדִּכְּאָה אֶת הַטֶּרוֹר הַכּוּרְדִּי? כַּמָּה בַּסְקִים הוֹרֶגֶת סְפָרַד עַל־מְנַת לְדַכֵּא אֶת הַטֶּרוֹר הַבַּסְקִי? כַּמָּה קוֹרְסִיקָנִים הָרְגָה צָרְפַת? כַּמָּה צֵ'צְ'נִים הוֹרֶגֶת רוּסְיָה? וְכֻלֵּי וְכֻלֵּי' וְכֻלֵּי'.

בְּנֵה טַבְלַת הַתְאָמָה בֵּין מִדַּת הַסִּכּוּן /הָאִיּוּם / הַתּוֹקְפָנוּת הַמְּמֻצַּעַת שֶׁמֵּהֶן סוֹבְלוֹת וְסָבְלוּ מְדִינוֹת; הַשְׁוֵה אֶת מִסְפָּר הָאוֹיְבִים הַמְּמֻצָּע שֶׁהָרְגוּ אוֹתָן מְדִינוֹת - וַהֲרֵי לְךָ מַתְכּוֹן.
_new_ הוספת תגובה



תגיד פרלמן, כמה ערבים היה עלינו
עמיש (יום ראשון, 24/07/2005 שעה 19:08)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מעריך כי מאז 67 (לא כולל) הרגנו ככה בערך 5000 פלשתינאים.
כמה עוד צריך?
_new_ הוספת תגובה



מאיפה לקחת את המיספר הזה?
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 24/07/2005 שעה 21:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו מדבר על ''מיליונים'', וספירו וודאי אינו בודה דברים מליבו.
_new_ הוספת תגובה



מאיפה לקחת את המיספר הזה?
עמיש (יום ראשון, 24/07/2005 שעה 21:58)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שואל אותי בתור ספירו?

3000 בערך בחמש שנים אחרונות ואני מעריך ככה איזה 2000 בשלושים וכמה שלפני כן
_new_ הוספת תגובה



תגיד פרלמן, כמה ערבים היה עלינו
אריה פרלמן (יום שני, 25/07/2005 שעה 0:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קָשֶׁה לִי לְהַעֲרִיךְ

מִסְפָּר הַהֲרוּגִים בְּמַחֲנֶה הַתּוֹקְפָן הוּא תּוֹצָאָה שֶׁל פְּעֻלּוֹת הַמֻּתְקָף.

אָמַר יָפֶה מֹשֶׁה פֵייגְלִין, מִי שֶׁאֵינֶנּוּ חָשׁוּד חָלִילָה בְּאַהֲדַת הָעִנְיָן הָעֲרָבִי, שֶׁבִּמְקוֹם שֶׁאַרְצוֹת-הַבְּרִית תַּהֲרֹג אַלְפֵי מֻסְלְמִים אֻמְלָלִים בְּאַפְגָּנִיסְטָן - הָיָה צָרִיךְ לְהַחְרִיב אֶת הַכַּעְבָּה. הֲרֵי לְךָ שִׁיטַת תְּקִיפָה לְלֹא הֲרִיגַת אָדָם אֶחָד בִּלְבַד.

בַּסִּכְסוּךְ הַיְּהוּדִי-עֲרָבִי מַטְּרַת מְדִינַת הַיְּהוּדִים לֹא צְרִיכָה לִהְיוֹת (וּמֵעוֹלָם לֹא הָיְתָה) הֶרֶג עֲרָבִים לְשֵׁם הֶרֶג. הַמַּטָּרָה צְרִיכָה לִהְיוֹת הַגְשָׁמַת יַעֲדֵי הַצִּיּוֹנוּת. וּמֵאַחַר שֶׁהָעֲרָבִים שׁוֹלְלִים בְּתֹקֶף (וּבְצֶדֶק מִבְּחִינָתָם) אֶת מִמּוּשׁ יַעֲדֵי הַצִּיּוֹנוּת - מִטֶּבַע הַדְּבָרִים הַהִתְנַגְּשׁוּת הִיא בִּלְתִּי-נִמְנַעַת. מִי שֶׁרוֹצֶה לְהִמָּנַע לַחֲלוּטִין מֵהֶרֶג עֲרָבִים יִתְכַּבֵּד נָא וְיֵרֵד מִן הָאָרֶץ.
_new_ הוספת תגובה



עיברית שפה יפה
מהנדס אזרחי (שבת, 23/07/2005 שעה 6:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לינק
לכתבה מעניינת
_new_ הוספת תגובה



מה הפתרון? המצאת מיתוסים
דוד סיון (שבת, 23/07/2005 שעה 7:46)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הכבוד לכוונת המחברת לנפץ מיתוסים שלדעתה אין להם מקום. אבל מה שעשתה בפועל זה בניית מיתוסים מופרכים עוד יותר. הגרוע מכל המיתוסים המופרכים הללו לא מקרבים את הפתרון.

הנה דוגמא לעוד מיתוס מבוסס לפחות כמו המיתוס של גברת שנהר:

''שמא הייתה מטרת ה[ימין] הקיצוני (לא הציבור התמים) מלכתחילה חורבן [ישראל] בכל מחיר, לא משנה כמה דם יישפך, בחיפה עפולה וגילה?''

מעניין מי מצפה להרוויח משיווק הזדון המופרך של גברת שנהר. בכלל הנסיון לבנות מיתוסים על סיפור הקונספירציה המופרך לא מועיל לפתרון הבעיה אותה כאילו יצאה לפתור.

אני מודה שהמיתוס שאני יצרתי הוא לא מתוחכם במיוחד אבל מטרת יצירתו חשובה בעיני.
_new_ הוספת תגובה



מה הפתרון? המצאת מיתוסים
מהנדס אזרחי (שבת, 23/07/2005 שעה 9:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אגדת הדמוקטטורה
דוד סיון (שבת, 23/07/2005 שעה 12:03)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בודאי שיש צידוק
1. מדוע תומכי שרון, שהעלו אותו למעמד ראש הממשלה, מתלוננים על השיטות שלו? הרי אין בכך כל חדש ולכן משתמע שלא החלטות לא דמוקרטיות הן הנושא אלא: שהבומרנג מכה בחזרה.

2. שרון הוא הרי אבי שיטת עקיפת החוק כדי להקים את ההתנחלויות. מעניין היכן היו כל תומכיו מציבור המתנחלים אז. מדוע לא התלוננו על דמוקטטורה?

3. אגדת הדמוקטטורה
אם כבר דמוקטטורה אז זה הנסיון לכפות על ממשלה וכנסת תוצאות משאל מפלגתי. כבר כתבתי כאן (תגובה 45878) את המשמעות של הנסיון הזה אם היה מצליח. הנה התמצית:

3.1 החשבון שיוצג כאן מבוסס על הנחה לא מדוייקת שכל מתפקדי הליכוד ביום המשאל גם הצביעו לליכוד בבחירות. זוהי כמובן הנחה לא מציאותית. קרא: ''מה מריץ את מנהיגות יהודית (דיון 2277).
3.2 193,000 מתפקדי הליכוד הם 19% מבוחרי הליכוד,
3.3 193,000 מתפקדי הליכוד הם רק כ- 6% הציבור הבוחרים לכנסת
3.4 מתוך כל אלו רק כ-‏70,000 הצביעו נגד רעיון ההתנתקות.

נכון משאל מפלגתי הוא תהליך דמוקרטי. אבל לנסות לכפות את תוצאותיו על המוסדות שנבחרו על ידי כל הבוחרים (כנסת וממשלה) זוהי הדמוקטטורה בהתגלמותה. הטענה הזאת שאי-התחשבות בתוצאות המשאל היא דמוקטטורה היא פשוט דמגוגיה.

4. לאותם משתתפי המשאל שאוכזבו יש מספיק סיבות לכעוס על כך שלא קיימו את מה שהבטיחו להם. אבל לראש הממשלה ''אסור'' היה להבטיח להם זאת - הוא ראש הממשלה של כל העם לא רק של 70,000 איש.

5. סיסמאות קליטות:

''אין דמוקרטיה אחת בעולם, שבה [משאלים מפלגתיים], מבטלים תוצאות של [בחירות כלליות]''.
''אין משחק דמוקרטי, בתנאי שאני מנצח''.
''צריך לזכור, שהבומרנג, יש לו תכונות של בומרנג''. מי שזרק את הבומרנג שלא יתלונן שהוא נפגע מכך.

-----

כאשר אמרתי ש''אסור'' לבחור שרון צחקו לי בפנים. אבל אני כבר אז האמנתי לעוזי בנזימן ואחרים.
_new_ הוספת תגובה



ובחזרה לנושא הכתבה
מהנדס אזרחי (שבת, 23/07/2005 שעה 21:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל? עדיין לא על המפה?
למה לי להאמין לערבים?
הצצה לעולם הערבי בבקשה!

היהודים גזענים ורודפי בצע; הציונים גזלו את אדמות הפלסטינים; ישראל ממשיכה לחרחר מלחמה ואין לסמוך עליה - זה מה שלומד הנער המצרי בבית-הספר, 25 שנים בדיוק אחרי הסכם השלום עם ישראל. ynet מביא הצצה נדירה אל ספרי הלימוד המצריים ועל האופן בו השלום מוצג בהם

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי