|
הכלל שכלל אינו כלל | |||||||||||||||||||||||||
אברהם בן-עזרא (יום רביעי, 09/02/2005 שעה 13:11) | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
הצגת המאמר בלבד |
שאלה | |||
|
|||
למה מופיעה ההודעה הזו בסוף כל מאמר? ''מערכת פא''צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.'' מה כבר אפשר להגיב לפיסת המידע המופלאה הזו שקבלנו כאן? | |||
_new_ |
תשובה | |||
| |||
מר עמיש היקר, אינך מחוייב לקרוא אבל אנחנו מצפים שתבלום את עצמך ולא תכתוב הודעות מטומטמות כמו זו. המערכת אינה אחראית לתוכן התגובה שלך, וכפי שברור לכל - יש לכך סיבה טובה. המערכת אחראית בהחלט לתוכן התגובה שלה. | |||
_new_ |
דרישתכם מוגזמת | |||
|
|||
לחלוטין. זה מה שעמיש מסוגל. יש לקבל את מגבלותיו בהבנה ובהתחשבות ולא ללעוג לו. אני סבור שעליך להתנצל בפני עמיש. | |||
_new_ |
פחחחחחחחחחחחחחחחחח | |||
|
|||
מישהו כאן מאבד את קור רוחו אה? | |||
_new_ |
יום אסל יום בסל | |||
|
|||
יום אחד מנעים לנו הדוקטור במנעמי העברית ודברי התורה של אבן עזרא, ובמשנהו מחרטט לנו את המוח בזוטות חשבוניות של כיתה גימל. | |||
_new_ |
יום אסל יום בסל | |||
|
|||
זה לילדים, לא ברור? | |||
_new_ |
וכבודו חושב שילדים משוטטים כאן? | |||
|
|||
הו תמימות קדושה | |||
_new_ |
האם זה נבדק | |||
|
|||
ע''י תכנת מחשב למשל שאכן זה לא מתרחש בהמשך? לא הבנתי למה מלמדים את הדבר האידיוטי שמכונה אינדוקציה. גם לא הנדסה אנליטית,הנדסת המרחב. לדעתי,יש להגדיל את הדגש על חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי וכן להעלות משמעותית את רמת לימודי הגיאומטריה. הדרך הטובה ביותר ללמוד מתמטיקה היא להבין לוגיקה מהי. הוכחות לא כמותיות הן דרך טובה. למה ההוכחות לבגרות הן כלכך עלובות ומבוססות על פיתגורס או משפטי חפיפה בלבד? אפשר גם להכניס את תורת הקבוצות כחומר לימוד חובה. ככל שיהיה יותר חומר מבוסס על לוגיקה והוכחות ופחות פתרון סכמטי שבלוני של תרגילים,אנשים יבינו מתמטיקה יותר טוב. | |||
_new_ |
האם זה נבדק | |||
|
|||
כן, זה נבדק שארבעת המקרים הרצופים הראשונים המקיימים ''כלל'' זה הם מקריים ובהמשך מסתבר שאין כאן בכלל שום כלל. באשר לאינדוקציה, אל נא תקל בה ראש, היא כלי מתימטי חשוב לפתרון בעיות הוכחה שקשה לפתור בדרכים אחרות. באשר לבגרות, בדוק בחינות בגרות במתימטיקה 5 יחידות לימוד וראה כי הן כוללות הרבה יותר מעבר לפיתגורס וכו'. | |||
_new_ |
אברהם, אתה מבזבז את זמנך | |||
|
|||
אם מי שהוא יכול לדבר על ''לוגיקה'' ובאותה נשימה לפסול את האידוקציה המתימטית הוא רק מעיד על עצמו שאין לו הבנה מינימלית מה זאת מתימטיקה ומה זאת לוגיקה. חבל על מעט הזמן שהקדשת להתייחס לדבריו. | |||
_new_ |
אי-מייל שקיבלתי והתשובה לו | |||
|
|||
אברהם שלום. איני מצליח, משום מה, לשלוח תגובות לאתר, לכן מנסה ישירות אליך. שמחתי לראות בליטרטורה משהו מעבר להגויות הדלילות-משהו של בניות עשרה, ולהתנצחויות הבלתי פוסקות של חולי צ'ט למיניהם. לענין הכלל: אם נשתמש בסט של ספרות הכולל 17ספרות יחידה: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9A,B,C,D,E,F,G (אחד יותר מן השיטה ה HEXADECIMAL) אך זאת רק לצורך כתיבת תוצאות מכפלות, נוכל לקבל 14X14=18G וגם 41X41=G81 כלומר היפוך ספרות כמו ב 4 הדוגמאות הראשונות שלך! (כל זאת אם תרשום 14 מעל 14, ותכפיל בשיטה שלומדים בעממי, כאשר 4X4=G כי G מבטא 16 יחידות). בשיטה העשרונית הבעיה היא שכל ריבוע של ספרה גדולה מ 3 חורג מיכולתה של ספרה בודדת. פתח למחשבה, נכון? בברכה - עמיאל לעמיאל שלום הרעיון שלך מעניין ביותר אודה כי לא חשבתי על כך מישהו צריך להכין על זה מאמר מדעי ממש שייכלל בבוא העת בספר אני מזמין אותך להרים את הכפפה ואשמח לעזור אברהם | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |