|
גדולים שהם קטנים וקטנים שהם גדולים | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום רביעי, 24/03/2004 שעה 15:36) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
גירוש גזרות וחורבן הן מילים קשות | |||
|
|||
הן המילים החוזרות ונשנות במאמרו של ניסים גירוש - כאילו מדובר חלילה בפרדיננד ואיזבלה ימ''ש או בשלטון הצארי. לא גירוש כח אם פינוי בפיצוי נאות והעברתם לאזורים שלווים יותר. גזירות- כאילו מדובה ח''ו בחמלניצקי, אנטיוכוס או אדריאנוס שחיק עצמות. לא גזרות כי אם חקיקה שתזכה לרוב גדול בכנסת. חורבן - כאילו מדובר חלילה בנאצים או בטיטוס. לא חורבן כי אם העברת הבניינים בשלמותם לידי הפלשתינים. מילים קשות ניסים, ומילים שאינן מתארות את המצב. אם לממשלה או לעיריה מותר לפנות אנשים לצורך סלילת מסילת ברזל, או הקמת מחנה צבאי, על אחת כמה וכמה מותר לה לפנות אנשים ממקומם לצרכי ביטחון. אם (ואינני מאמין שזה יקרה) יתרחש פינוי התנחלויות מעזה , לא יהיה זה גירוש , ל גזרות , ולא חורבן. תהיה זו החלטה מדינית לגיטימית של ממשלה נבחרת במדינה דמוקרטיתף שזכותך להאבק נגדה באמצעים פרלמנטריים , בטענה שהמעשה לא יתרום לביטחון אלא יזיק לו על ידי הפגנות , עצומות , ומכתבי מחאה. גירוש , גזרות , וחורבן - אלו הם מעשים של צוררים שיש להתקומם נגדם בכל דרך - כולל אחיזה בנשק. אני משוכנע שאינך מתכוון חלילה להטיף למעשים כאלה. אבקשך ניסים, לחזור בך מהמילים גזרות, גורוש וחורבן, ולומר מעתה - תוכנית הפינוי של הממשלה שאינני מקבל אותה. ומכיוון שפרשת השבוע משמשת לך ככלי להטיף בו בכל מקום את השקפותיך הפוליטיות - שלך ושל הרב גינצבורג (מחבר קונטרס התמיכה בברוך גודשטיין) רבך, אשער גם אני השערה הנובעת מפרשת השבוע. פרשת ויקרא עוסקת בהקרבת קורבנות. ייתכן, והקורבנות של ימינו צריכים להיות מוקרבים על ידי תושבי גוש קטיף, גנים, כדים, ושאר המקומות שראש הממשלה מספר לנו כי יפנה, ה''אומללים'' שיאלצו רחמנא ליצלן לילך להתגורר במגורים טובים יותר, באזורים שלווים יותר, וגם להרוויח לא מעט כסף מקרבנם הנורא, אינם קרבנות בעצמם | |||
_new_ |
גירוש גזרות וחורבן הן מילים קשות | |||
|
|||
רמי, אני ישראלי בארה''ב כבר זמן רב. אני הייתי מנחש שאתה בודאי מתל אביב או הסביבה. מכל מקום, כפי שהדברים ניראים מכאן, למה שלא יפנו אותך ואת הכדים שלך ואת המחשב שלך גם ואת אישתך לאזור שליו יותר בעולם ואפילו ניתן לך מעט כסף גם. ישראל והיהודים יוצרים רק צרות ומבוכה ליהודים באמריקה ולעולם כולו אז אולי תיסתלק כבר מעזה, סליחה, ת''א - בעצם מכאן, שניהם חורים. | |||
_new_ |
לא ממש בטוח היכן אתה נמצא | |||
|
|||
יש בדבריך סתירות: 1. אם אתה נמצא זמן רב בארה''ב אתה כבר לא ישראלי אמיתי - לא חשוב מעמדך הפורמלי. 2. אם אתה אומר ''...תיסתלק.... בעצם מכאן,...'' זה אומר שאתה לא בארה''ב. אני ועוד רבים שגרים כאן (כולל רמי) דואגים לאינטרסים שלנו לפני האינטרסים ''שלכם.'' לכן המבוכה ''שלכם'' היא לא בעיה שלנו. מה שבטוח אין לך שום זכות לסלק מכאן אף אחד כל עוד אתה יושב שם........... | |||
_new_ |
מעתה אמור ל-&&&&&&& | |||
|
|||
שאם יש לו כיסוי לנאמנותו שיחזור ארצה (בהנחה שהוא יורד אמיתי). ובכל מקרה אזרח ישראלי הוא ישראלי כל עוד לא הוכח אחרת. האזרחות היא לכל החיים אלא אם המירה לאחרת. נדמה לי שהיא גם עוברת בירושה, אבל הפעם לפי האבא. | |||
_new_ |
ממרחק רואים זוית רחבה יותר | |||
|
|||
בס''ד. אמנם אינני אוהב את הסגנון אבל המסר נכון בהחלט לענ''ד. אינני תושב גוש קטיף ועל כן איני מועמד לגירוש בשלב המיידי, אז מה פתאום אני חש כאילו מדובר בי עצמי ומתערב בעניין לא לי? ארץ ישראל שייכת ליהודים באשר הם, בעבר בהווה וגם בעתיד. רק מי שעושה אבחנה בין יהודים החיים כאן ליהודים החיים ''שם'', בין יהודים שחיו כאן לפני אלפי שנים לבין יהודים החיים כאן וכאלה שיחיו כאן בעתיד בע''ה, רק הוא יכול לגזור על גירוש יהודים מבתיהם בארץ ישראל. לכל יהודי יש חלק בארץ ישראל וזה כולל את היהודים שכבר מתו ולהבדיל - את אלה שעוד לא נולדו. ועוד לא אמרנו מלה על הרעיון לוותר מרצון ולהעניק לגויים את המתנה שהקב''ה נתן לנו, את ארץ ישראל. בברכה, נסים | |||
_new_ |
גירוש גזרות וחורבן הן אכן מילים קשות אבל המציאות קשה יותר | |||
|
|||
בס''ד. ונתחיל מהסוף כי שם מתברר מקור הטעות. כתבת: ומכיוון שפרשת השבוע משמשת לך ככלי להטיף בו בכל מקום את השקפותיך הפוליטיות - שלך ושל הרב גינצבורג (מחבר קונטרס התמיכה בברוך גודשטיין) רבך, אשער גם אני השערה הנובעת מפרשת השבוע. פרשת השבוע מספקת לי, בין היתר, זוית לראיה מדויקת של המציאות הגלויה ושל מה שמסתתר מאחוריה. אין לי השקפות פוליטיות. אצלך, כמו אצל סיון וכמו אצל רוב מוחלט בעם, על כל דבר מסתכלים במשקפיים פוליטיים ו- מה לעשות, אני מסרב להשתבץ בפאזל הזה. גם למורי ורבי, הרב גינזבורג שליט''א, אין השקפות פוליטיות. שעל כן בעיניו יהודי הוא יהודי ללא כל התייחסות לגוון פוליטי. אין לי ספק שלא קראת את הקונטרס בו אתה מנפנף אז כדאי שתפסיק לנפנף בו. כדי שהדיון יוכל להיות ענייני צריכים להסתמך על עובדות (ואולי גם על דעות) ולא על דמיונות שווא. לכל יתר ההערות שכתבת קודם להערה זו - התייחסתי בגוף המאמר. ספר ויקרא הוא ספר הקורבנות אבל אין בו קרבנות אדם. קורבנות אדם זו המצאה של המערכת הקיימת, ''קורבנות השלום'' זוכר? אגב, במסורת ישראל זו הראיה הכי ברורה שמדובר בעבודת אלילים, כאשר ערך חיי האדם פוחת. מצטער שאינני יכול להאריך כרגע אבל עוד נדבר בע''ה. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
אתה טועה נסים | |||
|
|||
למרות שבדרך כלל, אתה משתדל וגם מצליח לא לעסוק בפליטיקה של היום יום, המאמר שלך הפעם הוא פוליטי. הרי המשפטים בסוף המאמר מכילים עצה פרקטית של בעל עמדה פוליטית מאד ברורה. מה זה אם לא עיסוק בפוליטיקה? למרות שבדרך כלל אתה משתדל לא לטעון דברים לא מבוססים, הפעם נפלת גם בכך. הקטע ''אצלך, כמו אצל סיון וכמו אצל רוב מוחלט בעם, על כל דבר מסתכלים במשקפיים פוליטיים ו- מה לעשות, אני מסרב להשתבץ בפאזל הזה,'' הוא לכל הפחות טעות. יש לכך שתי סיבות לפחות: 1. אתה כן משתבץ בפאזל. 2. אני לא מסתכל על כל דבר במשקפיים פוליטיים... אבל גם אני כמוך מוצא את עצמי עוסק בפוליטיקה. בדרך כלל אתה הרבה יותר זהיר בדבריך על אנשים אחרים.... | |||
_new_ |
אתה טועה נסים, קורה לפעמים. | |||
|
|||
בס''ד. לתורה יש עמדה בכל נושא גם במה שמכנים נושאים פוליטיים. אינני איש פוליטי ואין לי עמדות פוליטיות; אני עובד די קשה למצוא מה התורה אומרת לגבי כל עניין שעל הפרק, לפעמים יוצא שזה מתאים למחנה פוליטי כזה ולפעמים למחנה פוליטי אחר. לי זה לא משנה דבר; יכולים לזהות אותי עם הימין הקיצוני כי אני מתנגד בחריפות לכל ויתור ואפילו למשא ומתן עם הערבים, אבל אני מתנגד בחריפות גם לרעיון הטרנספר או ''לכסח את הערבים'', ובכך אני שמאל קיצוני. ההבדל ביני לבין השמאל הוא שאני מתנגד בחריפות גם לטרנספר של יהודים. וזה לא מפני שזו דעתי אלא כי כך אני מבין את התורה. אז אם זו פוליטיקה בהגדרתך - שיהיה. לדעתי אני לא משתבץ בשום פאזל. ואתה צודק בקשר ל''על כל דבר מסתכלים במשקפיים פוליטיים''. טעות. זו טעות לא רק ביחס אליך אלא בעצם האמירה הכללית. אני מתנצל. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
התנצלות מתקבלת אבל..... | |||
|
|||
אולי בכל זאת אקבל תשובה על שאלתי. | |||
_new_ |
אתה שמאל קיצוני | |||
|
|||
כי אתה לא בעד לכסח לערבים את הצורה? בתור אחד שכותב בפורום אחד עם כמה נציגים בולטים של השמאל הקיצוני, הייתי מצפה שלפחות תדע מה זה. אתה ימין, אמנם לא קיצוני, אבל ימין. בעולם האידיאלי שלך לערבים אין אזרחות, אלא רק נתינות וחוסר יכולת להשתתף במשחק הפוליטי. אתה יודע מה? זה כן ימין קיצוני. | |||
_new_ |
אדם מקבל דיור חליפי אלו הם | |||
|
|||
קרבנות אדם? | |||
_new_ |
איפה הקשר בין העמדה הפוליטית שלך והפרשה...? | |||
|
|||
אתה אכן אומר שיש קשר בין ''התכנית'' של שרון ופרשת ויקרא, אבל לא ממש מציג אותו. האם אני טועה? | |||
_new_ |
איפה הקשר בין העמדה הפוליטית שלך והפרשה...? | |||
|
|||
בס''ד. בעניין העמדה הפוליטית, נא ראה תגובתי לרמי תגובה 43372 התכנית של שרון הנה נגזרת של הערכתו העצמית ושל התנהלותו הכללית. אלה מנוגדים תכלית ניגוד למסר הנובע משם הפרשה והספר ול-א' הקטנה שבמלה ויקרא. אמנם בעריכה נפלה טעות וה-א' הוגדלה במקום להיות מוקטנת כפי שנשלח במקור, אבל בגוף המאמר הדברים אמורים בבירור. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
את אשר יגורתי בא.... | |||
|
|||
אתה לא משיב על השאלה אלא שולח אותי לאמירה פולטית שלך שאין בה כלום שמתייחס לשאלה שלי. כמו במקרה של כותב אחר בפורום אחר, כנראה שאצטרך להפסיק להפנות אליך שאלות או תגובות. כנראה שזה לא מעניין אותך..... חבל!!! אתה עדין יכול לתקן את המצב בהקשר הזה על ידי כך שתענה על השאלה......... | |||
_new_ |
תמיד הכי חשוך-לפני עלות השחר. | |||
|
|||
הגזירה,כפי שאתה מגדיר אותה, נחתה עלינו מאותו מקום שממנו נוחתות כל הגזרות על עם ישראל - מעם ישראל עצמו. הוא,במעשיו ובהתנהגותו,מביא על עצמו את כל הגזרות.אין זו גזירה ראשונה ובוודאי לא האחרונה. החושך הולך וסוגר עלינו והיות וזה נעשה בתהליך איטי של עשרות שנים הרי שעיננו מתרגלות אליו אט אט ואיננו מרגישים בו,עד- שתהיה עלטה גמורה. ידוע שתמיד הכי חשוך לפני עלות השחר, השאלה היא-מי יזכה לראות אותו. זה אולי המקום להזכיר שוב (בפעם ה-9)- שלום עם הערבים לא יהיה,מדינה פלשתינית לא תקום,מלחמה תפרוץ ומדינת ישראל תובס,הערבים ישלטו בישראל תשעה חודשים וכל השאר הרי הוא כתוב בספר הנביאים. | |||
_new_ |
שאלות חשובות לדוכן | |||
|
|||
כמה אנשים ימותו במלחמה? האם יעזור לי למלט את משפחתי ולצאת לגלות? אחרי תשעה חודשים תהיה תחיית המתים? רק אתה תצא מהקבר או גם מחלל שבת בפרהסיה כמוני? באיזה ספרי נביאים זה כתוב? מה כל השאר שיקרה אחרי התבוסה? מה דינו של נביא שקר? למה אתה צריך לחזור על נבואתך תשע פעמים בדיוק? האם אתה לוקח את התרופות כסדרן? | |||
_new_ |
והעיקר שהשגרירות התאילנדית כבר הוציאה הודעה | |||
|
|||
הקוראת לאזרחיה לא לעבוד בחבל קטיף. הבא נראה כמה תאילנדים ייעתרו לבקשה/הנחיה. | |||
_new_ |
|
|||
השאלה היא כיצד לפעול, מה הכוונה לאט? נכון שמים רגועים וזורמים, אבל כיצד נמנע מממשלה שכביכול מחזיקה מעצמה חזקה כמו האדם הראשון, לבטל את הגזירה כאשר היא יצרה אותו???!!! הרי זה כבר לא נתון לשיקולנו | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |