|
האנשים שיודעים לארגן | |||||||
אלי אשד (יום ראשון, 14/03/2004 שעה 15:00) | |||||||
|
|||||||
הצגת המאמר בלבד |
כמה חבל | |||
|
|||
שהאיש לא מסוגל לכתוב משפטים מאורגנים. | |||
_new_ |
למיכאל שלנו - שאפו! | |||
|
|||
_new_ |
חברות יכולות גם להמצא תקופה ממושכת בתהליכי התפוררות וקריסה | |||
|
|||
שכן אירגונים יכולים לסגת ולסגת בביצועיהם ואיכות תשומותיהם תוך התייצבויות על מצבי תת-אופטימאליות מערכתית בטווחי נסיגה נירחבים. בסביבה חברתית של התפוררות משתרר אקלים אירגוני של קלות ראש, מחטפים ודומיננטיות האמירה הנחרצת אך הריקה באירגונים חברתיים, ורווחות נישות בהן מתוגמלים אנשים שבסביבה חברתית אופטימאלית נחשבים כעשבים שוטים. אנשים היוצרים אקלים של שרירות המעורבת בקלות ראש ביחס להחלטות ומהלכים חשובים הם אלה שעולים אז לעמדות מפתח, בעוד אנשים בעלי משאבים אישיים ויכולת נידחקים והולכים, ונימצאים במצב של תת-תגמול או אף ענישה. תחושת האחריות שלהם עשוייה להביאם להמשיך במאמצים להציל משהו, אך הדבר מביא להידוק העריצות והשרירותיות סביב הרוח האירגונית היוצרת והחופשית הכרוכה בנוכחותם. כך, רואים אנו חברות בהם, דווקא בתקופות היסטוריות קשות, עולה מנהיגות מחלצת, המתווה דרכים חדשות, דרכי מוצא והתקדמות, כגון ווינסטון צ'רצ'יל באנגלייה. בעוד בחברות אחרות, בתקופות קשות, צצה ועולה כפורחת בתקופות קשות מנהיגות איוולת, המאיצה עוד יותר את תהליכי האסוניות והקריסה. | |||
_new_ |
ממש מעניין מה שאמרת | |||
|
|||
האם יש לך השערה למה אצלנו לא צומח מנהיג מכונן, מחלץ, מנווט בתקופתו הקשה? היכן המנהיג שיש לו האומץ לומר שדרך אוסלו כשלה אבל ב'יחד' עם זה גם להסיק את המסקנות הנובעות מתובנה זו? כיצד אפשר להילחם בארגוני טרור ועדיין להניח להם להישאר בהגה השלטון? אז גם אם אנחנו לא נקבע מי יהיו אלה שיובילו את הפלסטינים לשלום, הרי מוטלת עלינו חובה מוסרית להכות בטרור. ואם את הטרור הזה מובילים ראשי אש''פ, אז עלינו להבהיר להם שהם לא חסינים מכדורי המחסלים שלנו. נטשנו את העיקרון שעם טרוריסטים לא מדברים על שלום ובכך נתנו לטרוריסטים אורך נשימה נוסף. צריך להפסיק עם המשחק הכפול הזה, ולהכות בטרור האיסלאמי עד תום. | |||
_new_ |
במשך מאות שנים עמדו בראשי הקהיליות מנהיגים שתפקידם היה | |||
|
|||
לרקוד לפני הפריץ ולרצותו, לנסות להתחמק מהכלב, או להכניס את הנוצות לכר שפרמו הפוגרומיסטים. מדובר בקיום תוך תחושת חוסר אונים ותלות מוחלטת בגורמים חזקים. מאידך, אנגליה למדה החל מהמאה ה-13 להיות אומה של אנשים חופשיים. הימנונם השני היה - Rule Britania מאידך הימנון המנהיגות היהודית הוא,Britania rule the waves we shall never never never will be slaves בחיל ועורמה נמתינה נמתינה, עד שתמצא פה איזו קומבינה אין בנו מעשים, לא גאון אנוש לא לב, רק בתככים, זימת עבדות וריק נמצא משעול כוזב תשפל אומה, יורכן כל גב ותושייה תשבוק אך אנו נצפה עוד, להתעופף רחוק. | |||
_new_ |
במשך מאות שנים עמדו בראשי הקהיליות מנהיגים שתפקידם היה | |||
|
|||
אם היו ראשי הקהילה בימי הביניים מתנהגים באיזו צורה אחרת עם הפריץ וראשי הכנסייה למינהם הדבר עלול היה להביא להשמדת קהילתם שחיה בתוך רוב עויין... מכל בחינה השיקולים שלהם בנושא היו בדרך כלל הרציונליים ביותר האפשריים. אז הם היו מוכנים לנשק את ידו של הפריץ ואת אצבעו של האפיפיור ולחטוף ממנו יריקות בידיעה שעבור מחווה ריקה מתוכן הם יקבלו הטבות שונות , בזמן שהתנגדות גאה בדברים שלא היו באמת חיוניים לקהילתם הייתה מביאה לא רק לחיסולם הפיזי שלהם אלא גם לחסול קהילתם . | |||
_new_ |
הבעייה שהדפוס הזה עבר גם למדינת | |||
|
|||
היהודים הריבונית. בשביל זה ביקשנו ריבונות להכנס כגורם אוטונומי לתוך ההיסטוריה? | |||
_new_ |
חברות יכולות גם להמצא תקופה ממושכת בתהליכי התפוררות וקריסה | |||
|
|||
צ'רצ'יל הוא דוגמא למורכבות העניין. הוא היה מנהיג גדול ביותר לעת מלחמה. ואחרי המלחמה בעת שלום סירב בכל כוחו לעשות את הרפורמות הנדרשות. כלאמר להתחיל להתקפל מן האימפריה הבריטית שנהיתה נטל כבד על בריטניה באומרו: אני בשום אופן לא אחסל את האימפריה הבריטית. וכמובן שבבחירות שאחרי המלחמה הוא הפסיד והתבכיין שהעם הוא כפוי טובה. | |||
_new_ |
נפוליון וקיסר | |||
|
|||
שני האישים האלה שמובאים במאמר כדןגמא למדינאים ומנהיגים בעלי יכולת יוצאת מן הכלל, דווקא הם מפגינים באישיותם שהדברים מאוד מאוד לא פשוטים. נפוליון בטירוף הרצון שלו לשלוט על כמה שיותר, בטרוף תאוות התהילה שלו, בטרוף הרצון להיות השליט הגדול בהסטוריה המנצח מלחמות הגדול בהסטוריה, הרס את צרפת וגרם להרס רב בכל אירופה ולהרג רב משתתפים קיסר שהתבכיין שהוא כבר בן ארבעים ועדיין לא כבש שום דבר לעומת אלכסנדר שבגיל שלושים כבר שלט על מחצית העולם חיסל את מה שעדיין נותר מן הרפובליקה הרומית והשליט בה ברוב ימי הקיסרות שלטון עריצות | |||
_new_ |
דווקא קיסר היה ממניחי היסודות לאימפריה הרומית | |||
|
|||
ולאחריו היא פרחה כפרוח הנרקיסים לאחר הגשמים. שאלת אופיו של השלטון היא מישנית לענייננו. רומא שלאחר מכן היתה אימפרייה קנונייתית וכוחנית לכל אורכה. אבל לפחות בתחילת הדרך שלה היו לה הישגים של ממש. לעומת זאת כיבושיו של נאפוליון לא החזיקו מים לאורך זמן, מלבד כמה הצלחות מצומצמות וזמניות במדינות בודדות כמו בסוריה, לבנון וקצת בצפון אפריקה. | |||
_new_ |
גם קיסר וגם נפוליאון | |||
|
|||
הניחו יסודות למפעלים מאריכי ימים. קיסר לקיסרות הרומאית (שאמנם הוקמה ממש בידי בן אחיניתו אוקטביאנוס על היסודות שהוא הניח). כיבושיו של נפוליאון לא האריכו ימים, אבל מערכת החוקים שיצר משמשת, עד כמה שאני מבין, עד עצם היום הזה בצרפת. | |||
_new_ |
נפוליאון בונפרטה הינציח את הישגי המהפכה | |||
|
|||
הצרפתית, ולא נתן להם לשקוע לתהום הנשייה. האיש הקים שורה של מוסדות חברתיים ופוליטיים הקיימים בצרפת עד היום. קבוצת ארכאולוגים וחוקרים שהביא איתו למצרים, היניחה את היסוד לאגיפטולוגיה המודרנית, כולל פענוח אבן רוזטה, דהיינו כתב החרטומים, וכך ניגלו לעולם כל הטקסטים המצריים. במוסקווה הבוערת היספיק עוד לנסח מצע מפורט לחידוש התיאטרון הצרפתי הלאומי Comedie francaise שנוסד במאה ה-17 על ידי מולייר. ברוחו היה איש פתוח ביותר ומבריק, איש שיחה מרתק ושנון באופן בלתי רגיל, ורבות מאימרותיו והברקותיו נכנסו להיסטוריה של התרבות. היה זה אדם שברוח חופשית, פתוחה ושנונה פתח את העידן המודרני. קיסר מאידך, היה סופר משובח שכתב מספר ספרים מרתקים על מסעות מלחמתו. גם הוא היה איש שנון ומבריק באופן לא רגיל. הניח היסוד לתקופה חדשה. ראו סדרת רשימותי על שנתו האחרונה של קיסר ועל התככים וההכפשות שנוזמו נגדו על ידי עדת זאבי-אנוש מהסנט. מלחמת רוחות הרפאים של ההסתה וההשמצה: שנתו האחרונה של יוליוס קיסר במאבק על החיים והכבוד האנושי _________________________________________ המאבק על החיים והכבוד מול אוליגרכייה תחמנית הנקיטה באוריינטציית פעלתנות בונה מול רוח הרפאים המקרבנת של הרשע האוליגרכי המלכה הנוכריה, הטיראניות והמזרח -סיפורו של רצח אופי הערה מתודולוגית האם קיסר הוא שהשתנה לפתע? http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... הזהר מאדיו (Idus ) של מרס: המסר הרב משמעי אודות מלחמת רוחות הרפאיםhttp://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... הלוגיקה האתימולוגית של המילה הלטינית Idus ארועי פסטיבל הלופרקאליה בשנתו האחרונה של קיסר http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... מדינאים ואסטרטגים דגולים שעסקו בהיסטוריהhttp://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.a... | |||
_new_ |
זה מזכיר במעט גם את אהוד ברק | |||
|
|||
הגנרל המעוטר ביותר בצה''ל, האיש שסומן לגדולות עוד בהיותו קצין צעיר בסיירת, בעל יכולת חשיבה אנליטית יוצאת דופן ועוד ועוד......... מה לבסוף יצא לנו מזה? | |||
_new_ |
שרון | |||
|
|||
_new_ |
חמס עצים של קניין רוחני ופרשת פגיעה קשה בחוקר מדעי ומפתח | |||
|
|||
מדובר בפרשה קשה, אולי הקשה מסוגה מאז קום המדינה, של פגיעות ונזקים נמשכים, שיבוש מהלך חייו ועבודתו של חוקר ומפתח, התעמרות קשה, לקיחת דברים במרמה, הכפשה, מעשי הונאה נימשכים (וגם נישול מזכויות פנסיה, קביעות בעבודה, הלנת שכר, ומתארים אקדמיים גבוהים). מדובר בהיבטים שונים של פשיעה, חלקם פוגעניים ופליליים באופן מובהק וחריף, על רקע של חמס קניין רוחני בן שנים רבות מחוקר ומפתח חדשני וחלוצי. לא פניתי בזמנו לעזרת החוק בגלל האיומים הבאים: 1) אם תפנה לגורם כלשהו, הפרוייקטים שאתה בצעת עד עכשו ימסרו לאחרים, וננפנף אותך. 2) אם תפנה או תעשה בעיות כלשהן, הקריירה שלך מחוסלת לתמיד 3) אתה פשפש קטן, ונימחץ אותך כמו שמוחצים פשפש. אין לך מושג עם מי אתה מתעסק כאן. חסרים לך בעניין הרבה ביטים של אינפורמציה. 4) אם תעשה בעיות כלשהן, אז אתה יודע, יש גם תאונות עם משאית. כללית: 1) בשנים 78-80 למדתי למסטר בפסיכולוגיה באוניברסיטת מדינת קליפורניה. נישאר לי לשלוח להם עבודת תזה למ.א. 2) חזרתי לארץ באפריל 80 . התחלתי לעבוד במכון לבריאות תעסוקתית (המכון לפיזיולוגיה לשעבר), ביחידה לפסיכופיזיולוגיה בבי''ח לווינשטיין בסביבות יולי 1980 . חוזה העסקתי לווה בהתחייבות לא כתובה מצידם שאחד ממחקרי במכון ישמש אותי לתזה ל מ.א. אותה אוכל לשלוח לאוניברסיטה האמריקנית. 3) ב-81 פורסמה על ידי המכון עבודת המחקר הראשונה שביצעתי. עבודה חדשנית אודות רגישות אינדיוידואלית ללחץ, כשתוצאות המחקר היצביעו על כך, שהגבוהים בחלוקת קשב הם האוכלוסיה הרגישה ביותר לרעש תעשייתי (כבר בעוצמות בינוניות) ולגורמי לחץ סביבתיים כחום, לחות, ויברציות וכד'. המחקר שבוצע על 25 עובדי טקסטיל, כלל גם בדיקות פיזיולוגיות (כמו רמת הקורטיזול החופשי בשתן). פותחה שם תאוריה חדשה שהסתמכה על ביבליוגרפיה של 61 עבודות (''הבדלים אינדיוידואלים בתגובות דחק של עובדים החשופים לרעש תעשייתי - גישה קוגניטיבית פסיכופיזיולוגית, 1981 39 עמודים). 4) בתחילת 82 כתבתי הצעת מחקר מקיפה לתזה ל-מ.א. בת כ- 30 עמודים עבור האוניברסיטה האמריקנית. לא איפשרו לי לשלוח אותה לארה''ב. הדרך בה הדבר נמנע היו ''תיקונים'' על גבי תיקונים שכתב שם הבוס שלי, ששלח אותי כל פעם לתקן. התיקונים הללו היו מדומים. בהשוואה, הצעות המחקר שלי במכון התקבלו על ידו ללא כל תיקונים ובאופן חלק. אלא שהוא סירבל את הצעת המחקר שלי לארה''ב על ידי הערות ותיקונים מדומים שכלל לא היו רלוונטיים, וחסרי שחר. 5) במקביל, אותה הצעת המחקר המורחבת באנגלית שכתבתי עבור האוניברסיטה האמריקנית, נמסרה ב-82 בחלקה לסטודנט ל-מ.א. בבר אילן (בשם יורם) לעבודת התזה למ.א. שלו, כשהבוס שלי היה אחד המנחים שלו. הדבר כלל גם מתקן ניסוי serial switching task שנבנה בהנחייתי למטרת התזה שלי 6) כשהתרעמתי על הפרת המחוייבות ההיא (גם לבצע את המחקר וגם לשלוח לארה''ב) אמרו לי במכון (באופן מלווה באיומים והתעמרות) שיהיה עלי להיות כמו קיבוצניק שאינו יכול שדברים שהוא עושה יהיו תחת שמו. זאת תמורת משכורת. אמרו לי שאקבל בכל זאת חלק קטן מהקרדיט על עבודותי העתידיות והפרוייקטים שאבצע (הניסוח היה: ''גם אתה תקבל משהו''). 7) ב-82 יצאה עוד חוברת מחקר שלי בעברית ''יעילות עיבוד אינפורמציה והשלכותיה על פגיעות מגורמי לחץ סביבתיים''. מחקר על 36 עובדים ב-2 מפעלי טקסטיל בקיסריה (48 עמודים, ציטוט 47 מאמרים וספרים בביליוגרפיה). שוב, עבודת מחקר חדשנית 8) התחלתי בסוף 82 לכתוב עבודה כוללת באנגלית אודות תאוריית הקשב והאישיות שפיתחתי. פרופסור בטכניון בשם גופר (שותפו למחקר בשנות ה-70 של דניאל קהנמן, חתן פרס נובל) היציע לי ב-1983 להתקבל למסלול הישיר לדוקטורט לטכניון, הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול, ולהגיש את החומר שהייתי בהכנתו (היו כתובים כבר כ-50 עמודים באנגלית) והמחקר הכרוך בו, כעבודת דוקטורט. 9) הבוס שלי ד''ר מלמד היטיל ווטו על האפשרות שלי לעשות דוקטורט. נאמר לי במכון לתרגם את החומר לעברית ולהמשיכו בעברית (כשהוא נימסר להדפסה לכתבנית במכון). במקביל מסר מלמד חלקים מהחומר הזה שכתבתי באנגלית, בלי רשותי, לפרופ' דוד נבון, איש אוניברסיטת חיפה. ב-84 פירסם פרופ' נבון מאמר חשוב המבוסס על עבודתי, בו הוא חוזר בו מתאוריה קודמת שפיתח ב-1979 (בעבודתי הבאתי נימוקים מדוע התאוריה אינה תקפה). רבים בקהילייה המדעית שיבחו אותו על פתיחותו. גם פיתח תאוריה ב-1979 וגם היה מספיק פתוח לזהות את שגיאותיה ב-1983 ולפרסם מאמר בו הוא חוזר בו (ומי ידע שאני הוא שזיהה את השגיאות הללו והצגתי את הנושא בעבודה חדשנית באנגלית?). שם המאמר: ? Resources - a theoretical soup stone 10) גם התאוריה המפורסמת הראשונית שפיתח נבון ב-1979 (Navon and Gopher: On the economy of human processing system, Psychological review, 1979 ) היתה מבוססת על עבודה שלי שיישמה גישה מיקרו כלכלית בפסיכולוגיה, אותה כתבתי באוניברסיטת ת''א בסמינר לב.א שנה ג' ב-1975 ומסרתי עותק ממנה לאוניברסיטת חיפה בשנת 1977 . קיבלתי אז, באוגוסט 1975 , ציון 9 והמרצה שלי באוניברסיטת ת''א היציע לי לפרסם אותה במאמר. לבסוף נבון הוא שיישם כמעט 1 ל-1 את המודל המורכב שפיתחתי (הקצאות משאבים, מיצוי משאבים, יעילות ומשאבים, מערכות שכר ותגמול אופטימאליות ולא אופטימאליות, צווארי בקבוק בביצוע, , שיבוש תפקודי וכד') לתחום הקשב ופירסם מאמר בכתב עת יוקרתי שזיכהו ביוקרה רבה. עוד בשנת 2001 היציג תחת שמו ויישם פרופ' מאוניברסיטת תל אביב, ידידו של מלמד, את התאוריה שפיתחתי (בחלקים אחרים שלא נילקחו על ידי נבון) במחקר בפסיכולוגיה אירגונית שביצע בשכר (כנראה לא מבוטל) עבור ההסתדרות (וזאת בלי להזכיר את שמי כמציב התאוריה, וכתיבת המושגים תחת שמו). 11) במקביל, נעשו כמה עבודות מ.א. המבוססות על עבודתי (אותן תאוריות שלי, אותן מאמרים שהופיעו בעבודותי, ואפילו חיקו את סגנון כתיבתי והעתיקו בשינויים קטנים קטעים מעבודותי) באוניברסיטת ת''א על ידי סטודנטים למ.א. (שהמנחים שלהם, בעיקר שני מרצים, היו ידידים של הבוס שלי, או שהמנחים היו פרופסורים נוספים שהחומר הועבר אליהם, איני יודע איך בדיוק). וכך הלאה והלאה בשנים 1980-1995 עד שברחתי מהארץ ומאוניברסיטת חיפה לאנגלייה באוגוסט 1995 : פיתוחים חדשים שלי, מסירת החומר לאחרים, וחסימת אפשרות קידום כלשהו לקראת תואר גבוה כלפי. The point was not so much the plagiarism itself, but acts of atrocity that accompany heavy plagiarism - in the ''carry and bury'' tradition קישורים:I consider it of high importance - involving atavistic forms of human defilement - and would purport to advance the recognition by international law of some forms of heavy plagiarism as a crime against humanity - and against the progress of science and the development of enlightened modes of human spirit in general In fact, I don't know how to put it in a proper and moderate way. But the heart of the matter is that, being a highly innovative researcher and developer, a large scale violation of my intellectual property rights has been involved in my own country, Israel, since 1973, in the worst of the ''carry and bury'' tradition (including, eh.. pathological lies and the other unpleasant things that keep company for ruthless plagiarism - which seems to far exceed what people have in mind when they refer to civilized society and a few ethical principles crucial for social living without being robbed of your products on and on חמס קניין רוחני באקדמייה במדעי החברה http://www.faz.co.il/reply?id=2557&rep=54833&... פגיעות קשות על רקע של קניין רוחניhttp://www.faz.co.il/reply?id=2557&rep=54836&... הבאתי מקצת פרטים - חלקם חשובים - מהפרשה הזאת ברשימות הבאות: פגיעתה הקשה של תחתית החלאה במערכות מושחתות על רקע של ניכוס קניין אינטלקטואלי פרשה: פגיעה וחמס קניין רוחני פגיעה קשה וארוכת טווח בחוקר מדעי המאמר בשוליו הופיעה התגובה תגובה למיכאל שרון מגה-פלגיאריזם וקברנות באקדמייה דיון 2247 _________________________________ המאפיין האנושי המובהק ביותר (המצאתיות ויצירה) ובעייתו בהיסטוריה דיון 632 Intellectual creation and intellectual property: The most characteristic human function and its historical predicament 100 שנה להמצאת המטוס (המאמר בגירסה מעודכנת בליווי ניספחים בתחתיתו באתר של יואב יצחק)http://www.michael-sharon.com/intprop.pdf | |||
_new_ |
עידכון קישור: פגיעה וחמס קניין רוחני | |||
|
|||
פרשה: פגיעה וחמס קניין רוחני | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |