פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אגדת חייו העצמאיים של יוסף רקובר - גליון יום שישי
ראובן גרפיט (יום שלישי, 05/11/2002 שעה 19:35)


של עיתון הארץ 25 לאוקטובר 2002.
הכתבה של יאיר שלגי. המאמר דן בצוואה אשר נמצאה בחורבות גטו ורשה מוסתרת בתוך בקבוק. צוואה זו שנכתבה בשעות האחרונות של הגטו, על ידי יוסל מטרנפול, חסיד גור שאיבד את אשתו וששת ילדיו בשואה. אלו היו מילים אחרונות שלו לפני ששפך על עצמו בקבוק בנזין והצית את עצמו על מנת לא ליפול בידי הגרמנים.
בצוואה בא רקובר בחשבון עם האלוהים: ''דוקא מפני שאתה כה גדול ואני כה קטן, אני מפציר בך, אני מזהיר אותך, למען שמך: חדל להבליט את גדולתך על ידי התרת דמם של חפים מפשע.. אל תמתח יותר מידי את החבל, כי הוא עוד עלול חלילה להקרע, הנסיון שבו העמדת אותנו קשה כל כך..''. בצוואה הוא מדבר על גאוותו ביהדותו ''לא למרות יחסו של העולם כלפינו , אלא דוקא בגללו. הייתי בוש ונכלם להשתייך לעמים ההם, אלה שהולידו וגדלו את הרשעים האחראים לפשעים הנעשים עכשיו נגדנו''...

הצוואה נוגעת ללב, חזקה ומעוררת מחשבה.
המענין בסיפור זה, שהצוואה התפרסמה בכל העולם הן אצל היהודים והן אצל הנוצרים והפכה להיות נושא ספרותי תיאולוגי.
עד כדי כך התפרסמה הצוואה והתקבלה כמסמך אוטנטי, שלמרות שידוע מי כתב אותה, הסופר והעיתונאי היהודי צבי קוליץ, המסמך קיבל חיים משלו ורבים מסרבים לקבל שהצוואה נכתבה על ידי קוליץ אלא מאמינים שקוליץ מצא אותה ופרסם אותה.
לסיפור הצוואה יש לו השלכות על נושאים רבים מחיינו.
האחד - כיצד מדרש נוסח המדרשים שמביא מר ניסים ישעיהו, הופכים להיות ''אמת'' ומקבלים קדושה. יש ביהדות הרבה דוגמאות לכך בין היתר ספר הזוהר.
שנית - מערכת היחסים שלנו היהודים עם האלוהים, לגבי משמעות הצדק האישי והאוניברסלי.
שלישית - מערכת היחסים שלנו עם העולם החיצוני שמשך 1900 שנה רודף אותנו וגילויי האנטישמיות עולים ויורדים כמו גאות ושפל של האוקינוס ומידי פעם מטביעים אותנו.
אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר ואת הצוואה שצריכה להכלל בנכסי התרבות של העם היהודי ורצוי ללמדה בבתי התיכון בארץ.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


ראובן קראתי ודמעות עלו בעיני , להתראות סוריא
סוריא (יום שלישי, 05/11/2002 שעה 21:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תודה!חובה לקרוא.
יעקב יזרעאלי (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 0:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



צדק אבסולוטי.
סתם איש (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 10:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ולא תהיה לבן אנוש את היכולת להבין את חשבונותיו של הקב'ה. דומה הדבר לאדם שנכנס באמצע הסרט ורואה חבורה של אנשים רעולי פנים חותכים את בטנו של אדם השוכב על שולחן ועוקרים את לבו. ''איזה רוצחים סדיסטים'' מפטיר הוא לעבר האיש היושב לידו, ''אתה נכנסת באמצע הסרט'' משיב לו האיש ''ולכן אינך מבין מה קרה כאן,חבורת ה''רוצחים'' הם רופאים המבצעים נתוח לב כדי להציל את החולה''.כך גם בעולמנו,בני האדם באו לעולם ''באמצע הסרט'' ומפרשים את המאורעות מבלי שיש בידיהם את כל הנתונים.השואה שעברה על היהודים גרמה לשתי תגובות קוטביות בקירבם,חלקם אבדו כל אמונה בבורא עולם ובחלקם רק התחזקה האמונה שהקב'ה נוהג את עולמו בהתאם לצדק האבסולוטי הידוע רק לו ואין אנו מסוגלים להבין זאת. אמונתו של היהודי בבורא עולם נבחנת דוקא במצבים קשים הדורשים ממנו התעלות על רגשות 'אנושיים' והבנה תוך אמונה עמוקה שאין עוול בפני הקב'ה. מי שאינו מאמין ממילא גם לא יבין.
_new_ הוספת תגובה



איך שאני אוהב את המשלים האויליים הללו...
מי שזוכר (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 11:17)
בתשובה לסתם איש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האדם נכנס באמצע הסרט...
כמה זמן עוד ימשך הסרט הרע הזה שלכם?
מתי כבר אלוהים יעשה הפסקה ויתן לנו קצת לצאת למזנון לעשן סיגריה ולשתות קצל קולה?
הרעיון הזה של ניתוחי לב וזיוני מוח אינסופיים כבר נמאס והחולה רק נעשה עוד יותר חולה
מה היית אומר אם הרופא שלך כל הזמן היה מוציא לך את האפנדיציט בלי הרדמה?
_new_ הוספת תגובה



ידידותי למשתמש...
שקד (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 19:28)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהיום על כל דבר שישאלו אותך תאמר: ''לא יודע, אני הגעתי באמצע הסרט''.
אתה לא מתאר לעצמך מכמה אחריויות זה פוטר אותך...
_new_ הוספת תגובה



מי שזוכר- מאיזה סוג
סתם איש (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 21:09)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של קופים היו אבותיך-בבונים או שימפנזות?
_new_ הוספת תגובה



למרבה הצער דומני כי הם היו מאותו סוג של
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 8:20)
בתשובה לסתם איש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבותיך שלך
_new_ הוספת תגובה



מדובר בקיטש שמנוני ואוסף של פראזות כמו-טראגיות
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 22:47)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למשל:

''הניסיון שבו העמדת אותנו...''

איזה ניסיון? היתה שם ברירה או בחירה חופשית? מדובר בטבח המונים בשיטות תעשייתיות בו לא היה מרווח בחירה כלשהו.

''הייתי בוש ונכלם להשתייך לעמים ההם...''

ניכר על הכותב שהוא מעלה הגיגי ''טרגיות-צדקתנות'' בישבו תחת גפנו ותחת תאנתו, אולי לאחר ארוחת צהרים דשנה או תשמיש מענג.

שכן, מישהו שם, ב''פלנטה האחרת'' היה בעמדת גינוי מוסרני אינפנטילי בנוסח ''איזה מגעילים אלה, טוב שאני לא כזה''?

בתאור של מהנדסים גרמנים שנכחו באחד ממעשי ההוצאה להורג ההמוניים, על שפת שוחה גדולה, מתואר אב האומר דבר מה לבנו ברגעים אחרונים אלה, ומצביע בשתיקה כלפי השמים.

מלל שופע סכלות שמנונית לא היה שם, ברגעי מצוקה קיומית נוראה זאת. ראו ספרו של פרימו לוי ''הכזה האדם''?

המלל השופע השמנוני מתבטא גם בהפצרות והתראות בנוסח ''אני מתרה בך, אני מפציר בך, אני מזהיר אותך...''
אדם במצב כזה אינו משתמש במשוררות עודפת ומתיפה של משפטים נרדפים במשמעותם. אבל הדבר נשמע לקהל הקוראים סנסציוני ובוטה. רבותי, מדובר כאן בסוחר שואה זול אפוף קיטש נורא.

התאולוגיה הינה עניין עמוק, ועדיפה לאין שיעור בעיני המאמין האמיתי גם אמירתו של השופט חיים כוהן שאמונתו התנדפה יחד עם עשן הארובות באושוויץ, עדיפה על הזבל המבחיל והסנסציוני הזה.
_new_ הוספת תגובה



אבל אתה יודע. כי לך יש מנוי חינם בחברת טלה-פלאקב''ה
אנה (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 0:33)
בתשובה לסתם איש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוא מסביר לך בדיוק את הסרט. נכון?
_new_ הוספת תגובה



תפסיקו לחפש את הבעיה אצל הקדוש ברוך הוא
ישראלי פזיז (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 11:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה נמצאת אצלנו. כיצד ניתן לבוא חשבון איתו כל לא שפטנו והענשנו את הפושעים מקירבנו (בעיקר ה''אינטלקטואלים'') שתמכו וסייעו למכונת ההשמדה אז וצאצאיהם הרוחניים לא מהססים לעשות אותו הדבר גם כיום ובפרהסיה.
_new_ הוספת תגובה



ספר לנו קצת על האינטלקטואלים האלה שבקרבנו
מי שזוכר (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 11:19)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שסייעו למכונת ההשמדה.
אני כנראה נכנסתי באמצע הסרט והפסדתי את הקטע הזה.
_new_ הוספת תגובה



הסתה של כוחות חשוכים נגד ההשכלה תמיד הייתה
רפי גטניו (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 12:06)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וממשיכי דרכם נמצאים גם בתוכנו.

הסיבה הראשונה שעולה בדעתי למוטיבציה של אותם כוחות חשוכים להסית נגד האינטלקטואלים, היא חוסר כושרם וכשרונם להתמודד איתם במגרש זה.
_new_ הוספת תגובה



בבקשה תתמודד, ותתחיל בסארטר
ישראלי פזיז (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 13:47)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רפי, אתה טועה מעט
אברהמי (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 18:39)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלשון המעטה. אין פה כלל ויכוח בין אמונה ל'השכלה' (במובן הרחב של ידע, ידענות, מדע = אינטלקטואלים).

יש כאן ויכוח בין אמונה לבין אמונה ובין 'השכלה' ל'השכלה'. וישנם דתיים וחרדים המאמינים בלב שלם, אך בנוסף לכך משכילים עד מאוד.

ולחילופין, ישנם לא-מאמינים שאינם משכילים כלל.

וכמובן שקיימות גם שתי האופציות ההופכיות. בכל מקרה, במידה ואתה תוקף אדם המציג עצמו כדתי, אל תצא מתוך הנחה אקסיומטית שהוא 'לא יודע', לא מסכיל וחסר אינטלקטואל.

אני סתם אומר זאת, לצורך שמירה מהתדרדרות לוויכוח לא רלוונטי ובלתי מוכח כדרך להתחמק מנושאי הדיון עצמם.
_new_ הוספת תגובה



אברהמי - קיימים שני רבדים להערותיך.
רפי גטניו (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 19:13)
בתשובה לאברהמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האחד, הוא הנושא הענייני. ההתנגדות לתנועת ההשכלה בקרב ציבורים שונים (לא רק דתיים) בהיסטוריה וכיום, ועל כך אפשר להרחיב ולדון.

השני, הוא הקלות הבלתי נסבלת של כותב אנונימי להכניס במחי קולמוס אינטלקטואלים לתוך מרכאות, זאת טרם כתב ולו מסה אחת המוכיחה את כישוריו, ועל כך הערתי, ולדעתי בצדק.

אישית, אינני מזלזל ואף מכבד כל אדם וכל כותב, הכותב ומנמק את מה שכתב בצורה ראויה, גם אם אינם לטעמי. כתיבה ''טלגרפית'' הכוללת זלזול באחרים של מי שלא צבר רקורד, אינה נכללת בקטגוריה זו.

בברכה

רפי
_new_ הוספת תגובה



המונח השכלה בדיון זה בא לציין תנועה אינטלקטואלית
מי שזוכר (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 20:19)
בתשובה לאברהמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהתעוררה באירופה הנוצרית במאות ה 17 ואילך ואשר הגיעה גם אל היהדות לאחר זמן מה.
יש המכנים אותה היום בשם ''הנאורות'', אין הכוונה לרכישת ידע כשלעצמה.
_new_ הוספת תגובה



וקצת על האינטלקטואלים האלה שבקירבנו
ישראלי פזיז (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 14:07)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קישורים:
מאמר על בגידת האינטלקטואלים: http://nativ.cc/september%202002/alexander.htm
_new_ הוספת תגובה



רפי, מצ''ב מאמר, מנומק ומכובד
ישראלי פזיז (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 11:48)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ברור למה הודעה שמכילה לינק מופיעה עם כיתוב ל''ת.
בכל אופן לא לזלזל באינטלקטואלים אלא אדרבא אחריותם כבדה יותר כאשר הם נוקטים עמדה, והצרה היא לא בעמדתם אלא ביכולתם להודות שטעו (לכל הפחות על פי מבחן התוצאה).

קישורים:
מאמר על האינטלקטואלים ובגידתם: http://nativ.cc/september%202002/alexander.htm
_new_ הוספת תגובה



אתחיל מהסוף כאשר אבקשך לציין היכן מצאת
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 12:02)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינטלקטואלים שתמכו בהשמדת עם ישראל, כפי שציינת בהודעתך הראשית.

האם תוכל למצוא דבר כזה או כי תצטרך להתנצל על האמירה המטופשת והמרושעת הזו.

אם לא אכפת לך בבקשה, נדבר על שאר הדברים רק כאשר נסיים עם העניין הפעוט הזה.
_new_ הוספת תגובה



אינטלקטואלים והשמדת ישראל - הלינקים מגיעים.
מנשביק (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 13:31)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה מי שזוכר, תודה רפי, ובבקשה לכולם:

_new_ הוספת תגובה



יש לי בכל זאת שאלה
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 14:31)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה לא שם את הלינקים כקישור?
_new_ הוספת תגובה



בשביל לינקים יש את מנשביק- כשאתה מעלה טיעון
רפי גטניו (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 12:08)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנה אותו, וכתוב אותו בשפתך.
להתוכח עם לינקים, באמת שאין לי כח.
_new_ הוספת תגובה



אני מוכן להתווכח גם עם ההבלים והסילופים שבלינק
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 12:21)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל האדון ישראלי כתב במפורש כי היו אינטלקטואלים בקרבנו שתמכו אז בהשמדת העם היהודי.

אני רואה כאן בימינו הוגים דתיים וחרדיים המצדיקים את היטלר בטענה שעם ישראל סר מדרך התורה, אולי היו דברים שהחמצתי ועל כן אני עדיין מצפה להסבר.

אחר כך נדבר על הלינק המשומש הזה.
_new_ הוספת תגובה



טוב
ישראלי פזיז (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 13:24)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אציין כמה דוגמאות אבל ברור שהנושא הוא טאבו לא פחות מרצח רבין. אני לא מצפה להתדיין עמך בנושא זה.

1. ד''ר רומקובסקי (והיו רבים כמותו).
2. מרטין בובר (שהתנגד לעלית היהודים לישראל ובעיני זו תמיכה עקיפה).
3. עתון הארץ (אשר תמך בהחלטות הספר הלבן של הבריטים).
4. המנהיגות הא''י (בראשות בן-גוריון) הגם שלא תמכו בנאצים הם לא נקטו שום פעולה לסייע ליהדות במצוקה מלבד הברחת השליחים מטעמם בחזרה לארץ.
_new_ הוספת תגובה



לא ראוי למאכל אדם
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 14:21)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יופי, אז זה תפור עליך...
ישראלי (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 14:39)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אגב רפי, לא ברור למה פזיז מושמט בלוג-אין נורמלי, לטיפולך בבקשה.
_new_ הוספת תגובה



אני גם לא חושב שיש לך כח או רצון להתווכח
ישראלי פזיז (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 13:29)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז תדלג על זה ותחסוך מאיתנו את ההתנשאות והיוהרה. תודה.
_new_ הוספת תגובה



האמת? דווקא טרחתי וקראתי והדפסתי וסימנתי
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 14:27)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ופרט לאי אלו ציטוטים, בין אם הם נכונים או לא, לא מצאתי שם שום דבר היכול אף להשתמע בעקיפין כתומך בטענותיך.

אבל עד שלא תוכיח אפילו בשמץ של ראיה את טענתך כי היו אז אינטלקטואלים יהודים שתמכו בהשמדת יהודים, לא תזכה להמשך הדיון בנושא.
לפחות לא מצדי.
_new_ הוספת תגובה



כשאתה מאיים עם אקדח, תדאג שיהיו בו כדורים -
מנשביק (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 20:22)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכשאתה מאיים בקבלת לינקים, קבל אותם כמו גבר:

שים לב לשורה:
If, on the one hand, it is understandable that the persecution and dispersion of the Jews attracted may Jewish intellectuals and
workers to the communist internationalist program

ועל מאמציה של ידידתנו גרטרוד שטיין (ושאר אינטלקטואלים יהודים) למען הענקת פרס נובל לשלום להיטלר, תוכל לקרוא בלינק הבא:

_new_ הוספת תגובה



אני כל פעם חוזר על אותה שטות ומעיין בלינקים
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 22:32)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הראשון אין בו ולא כלום, מה הקשר בין ההצטרפות המאסיבית של אליטות יהודיות למפלגות הקומוניסטית לבין השואה?

השני הוא מאמר תעמולה ימני רגיל שברגילים. הקטע על גרטרוד שטיין הוא מעניין, לא ידעתי את זה ועוד אחזור לבדוק אותו במקומות אחרים.

ועם זאת, היכן התמיכה בהשמדת יהודים? לאמירה כל כך חזקה יש צורך בעובדות ברורות ולא במאמרי תעמולה.
_new_ הוספת תגובה



נתן, טכניקת ויכוח בולשביקית מס' 6 - זוכר?
מנשביק (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 13:39)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם קשה לך להתמודד עם טיעונים המוצגים בפניך, מצא מום בדרך שבה הם מוצגים: אם הם מוצגים בלינק - תגיד שזו לא הדרך המתאימה להציג טיעונים, אם הם מוצגים בתמונה - תגיד ''לא תעשה לך פסל ומסיכה'', ואם הם מוצגים בקטע רדיופוני - תגיד שכואבות לך האוזניים.
_new_ הוספת תגובה



כתבת יותר משתי שורות רצוף, ואיפה הלינק ?
רפי גטניו (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 13:48)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דרך אגב עדיין לא הגבת לגבי ז'אן פול סארטר
ישראלי (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 14:50)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Sartre, Jean-Paul. Anti-Semite and Jew. New York: Grove Press, Inc.
1948.

''Thus the anti-Semite takes pains to speak to us of secret Jewish
organizations, of formidable and clandestine freemasonries. Yet
if he meets a Jew face to face, it is as often as not a weak creature
who is ill-prepared to cope with violence and cannot even defend
himself. The anti-Semite is well aware of this individual weakness
of the Jew, which hands him over to pogroms with feet and hands
bound--- indeed, he licks his chops over it in advance (Sartre 46-47).

אני מניח שהאינטיליגנטים לא צריכים שנתרגם להם את זה.
_new_ הוספת תגובה



ומדוע שיגיב על לינקים? הכי קל זה להתלונן עליהם
מנשביק (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 15:11)
בתשובה לישראלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ועכשיו שקראתי, לא הבנתי מה יש כאן בכדי
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 16:08)
בתשובה לישראלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להוכיח את טענתך.
_new_ הוספת תגובה



אני מוכן לקבל אחריות על כל מיני דברים,
מנשביק (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 16:47)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ההבנה שלך אינה כלולה ביניהם.
_new_ הוספת תגובה



תהיה נחמד, תתרגם ותסביר, אולי נשתכנע
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 22:33)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאתם לא סתם קשקשנים.
_new_ הוספת תגובה



למנשביק: מעולה. איפוא שאר החמש? ראה גם חשיפת
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 20:04)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההטעיות השגורות בתעשיית השנאה של התועמלנים הערבים ועוזריהם הפוסט-ציונים והאחרים.

מאמר זה אמנם מביא המחשות להטעיות אלה במאמריו של מר ספירו שכתיבתו מוכרת לנו, אך הוא מתייחס ומגדיר הטעיות אלה של תעשיית השנאה באופן כללי, מעבר לדוגמאות הספציפיות.

קישורים:
מרכיבים בתועמלנות סמרטוט אדום - תעשיית השנאה: דיון 271
_new_ הוספת תגובה



מיכאל, תחילת המיון של טכניקות הוויכוח הבולשביקיות
מנשביק (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 20:29)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתגובותי כפי שנרשמו באשכול הבא:

דיון 912

נראה לי שתוכל להוסיף עליהן עוד כמה. אני מאתר וממספר אותן רק כשנעשה בהן שימוש בפורום הזה, אבל הים הוא גדול.
_new_ הוספת תגובה



מצאת לך מעריץ, איזה כיף
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 22:35)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי שזוכר: כל עיקרך פריעה, חוסר סובלנות ובורות
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 22:55)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המתריסה את ריקותה.

אתה יכול לחשוב רק במונחים כוחניים של מעין ''אינטלקטואליים'' שרלטנים (שבחו''ל איש אינו קורא את עבודתם, הגם שמבלפים אותנו שמדובר ''באנשים בעלי שם בתחומם''. הצצה אחת ב-citation index חושפת את הבלוף השחצני).

מדובר באינטלקטואלים כביכול ברמה ירודה אך בעלי מניירות, שסביבם עדת גרופים שוטה.

מכאן שאתה חושב במונחים של ''אינטלקטואל וגרופים'' או אינטלקטואל ומעריציו.

במדע רציני, מי שזוכר, אין גרופים ואין מעריצים. קיימת רק אוטונומיה של התבונה החיה והשיפוט הממוקד והחד. טעון ממוקד תקף ומורכב אך המוצג בפשטות ולכידות, אינו עניין להערצה, אינו גם שאלה פרסונלית של יחס מצד ''סוגדים''. טעון כזה הינו עניין לשיפוט, לבחינה, לחשיבה על השלכות נוספות, ולתפעול מוחך (ואף רגשותיך) שלך, ולא לסגידה לכוח.

כל עולמך הינו עולם כוחני/שבטי של להקה, כך נראה הדבר. לצערי זוהי גם המציאות בחלק נכבד מ''עולם הרוח'' וההויה החברתית כאן, תוך זניחת האוטונומיה האישית.
_new_ הוספת תגובה



מה השאלה?
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 23:00)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לעולם אינך שואל ''מה'' אלא ''מי'', וזה מעציב. המלה
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 23:17)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מה'' קיימת אצלך רק כביטוי התרסה ביריוני, ובריונית אזרחית הינה כבר עניין אחר, בתנאי שגורמי החוק ממלאים תפקידם כהלכה.
_new_ הוספת תגובה



מי
מי שזוכר (יום שישי, 08/11/2002 שעה 8:21)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מיכאל, להאמין ברוע פירושו לדעת איך לראות אותו בכל
מנשביק (יום שישי, 08/11/2002 שעה 13:29)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצב. ודאי תמצא עניין במאמר הבא:http://www.manhigut.org/hebrew/articles/kamin62.html
ואיך נדע שהמאמר קולע? אם מי שזוכר יתלונן על הלינקים שלי.
_new_ הוספת תגובה



למנשביק: אכן רבים מצעירי האליטות המושחתים
מיכאל מ. שרון (שבת, 09/11/2002 שעה 3:23)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוגלים ברע. איני כותב כאן ''מאמינים ברע'' שכן אין הם באטימותם הרגשית המרושעת מסוגלים לאמונה כלשהי.

אחד מבעיות היסוד הינה שליטה ריכוזית על משאבי המדינה - התקציב הציבורי מכלל התוצר הינו כ-‏70%, שיעור גבוה מכל מדינה אחרת.

יוצא שבפועל קיימת למעשה בזיזת ענק של חלקים ניכרים באוכלוסיה. חלומו של צעיר מושחת מבן האליטות הינו להתברג בתוך אוקיינוס הממון הזה, הן על ידי תפקיד כעובד ציבור, והן על ידי פעילות במסגרת השוק חופשי כביכול, דבר הקשור ברוב המקרים בהזרמת הון מצד ושותפויות עם החולשים על הכסף הציבורי. בישראל אין למעשה כמעט כלכלה חופשית, קיים מונופוליזם בעל מבנה מאפיונרי בכל תחום כלכלי כמעט, החל מירקות השוק הסיטונאי, וכלה בפלדה וכימיקלים.

לכן, ההיערכות הקוגניטיבית של צעיר החולם להיות ''מישהו'' ולא דמות שולית ומסכנה, הינו היערכות אופרטיבית של בזיזה ולא של יצרנות.

בזיזה ולא יצרנות מחייבת היאטמות רגשית, וגישה מניפולטיבית. מכאן אטימותם של אנשים רבים בחברתנו, ורבים מהנוער.

היערכות כלכלית/אזרחית הנשענת על כסף שדוד ולא על יצרנות יוצרת תחושה של ''הכל בקלי קלוטו'' אם רק תימנה על המגזר האידאי/חברתי הנכון.

לכן האוריינטציה הקיומית והאינטלקטואלית כמעט בכל שטח הינה זאת של חוסר מאמץ. פנים רפויות וכמו מוכות סם ואדישות מקסיקנית הינן הערובה להצלחה.

נוכח הקלי קלוטו קיים גם שממון רב, בניגוד לתכליותו הרת המאמץ של אזרח אמריקני או מערב אירופי או יפני, קוריאני וכד', גם מחוגי האליטות, הצריך לפלס דרכו ולהוכיח עצמו בעבודה קשה ומושכלת, אחרת יחשב ללא יוצלח (ואם הוא יהודי, את הכבשה השחורה הבטלנית שולחים כידוע לקיבוץ בישראל, ''שם יהיה לו טוב'' וימצא את מקומו).

כשיש שממון, רוצים לגרות את החושים. מכאן הסגנון ההבזקי הטלביזיוני הישראלי עטיר הקליפים וחסר העומק, ומכאן גם ההתרפקות על הרוע מבחינת ''זה מגרה את חושי הקהים''.

מי שזוכר למשל, ניתן להתרשם, הינו מקרה אופייני של צעיר המבכה את זה שנגזלה ממנו כביכול אופציית ''קלי הקלוטו'' של אוסלו לשלום בכיף עם הערבים.

התוצאה: מאז 1973 גדל התל''ג בשיעור צמיחה שנתי ממוצע של 1.3 אחוזים, שזה השיעור הנמוך בעולם מצד מדינה מערבית או מתועשת.

כשמתבטלים ורודפים גריית חושים כהים ותענוגות קלי קלוטו - התוצאה היא נחשלות הולכת ומעמיקה, ביחס למדינות מערביות אחרות. הבזיזה הולכת ומעמיקה את העוני בתהליך המחזק עצמו, והטוטליטריות בישראל גדלה והולכת, ולא נחלשת.

גם השנאה וחיפוש מטרות פריעה עולים, וכך למשל רבים סימנו המתנחלים כמטרה, אף שחלקם בתקציב של 250 מליארד שקל הוא פחות מ- 5 אחוז.

הבורות ובריחה ממטמטיקה ומדעים ולמעשה מחשיבה מאומצת ומושכלת אף היא מעמיקה, מה שמגביר את הנחשלות. כמובן שצומח כאן דור ריק, חסר עומק ותוכן, שטוף אסוסיאציות הבל וחשיבה אקלקטית, אמונות טפלות, אטימות רגשית נוראה המפעילה מצג עצמי של רגשות אנושיים והומניים כפוזה אקספרסיבית בתוך עדר, ושנאה ואכזריות המוסווים כצדקתנות.

זהו הווקום המקפד והממית בתוכו על אנשים ערכיים ובעלי תוכן פנימי מחייה לפעול.
_new_ הוספת תגובה



לראובן: תודה על שהבאת המאמר לכאן, אכן הוא- -
רפי אשכנזי (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 17:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--מרגש וחשוב לקראו. שם העתונאי -יאיר שלג, ולא כפי שנכתב. לפעמים יש דברים טובים ב''הארץ''.
_new_ הוספת תגובה



ראובן,האם תוכל להביא את נוסח הצוואה?[לא את המאמר
יעקב יזרעאלי (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 22:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של שלג כולו]?

אני מניח שאין כאן בעיה של זכויות יוצרים.

היא בודאי מופיעה במקומות אחרים[יד ושם?]

תודה
_new_ הוספת תגובה



צוואה זו הוקראה בערוץ 7 פעמים רבות וכמו כן
ישראלי פזיז (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 11:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היו מאמרים בעיתון מקור ראשון והצופה כבר לפני שנים. אבל, הדברים לא היו מעולם עד שהעיתון ל''אנשים חושבים'' את עצמם מצא לנכון לכתוב על כך.
_new_ הוספת תגובה



למרבה הצער יש מעט מאד אנשים שקוראים
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 12:04)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את העיתונים הללו שלך.

כשתגדלו אולי יהיו לכם קוראים, בינתיים זה המצב.
_new_ הוספת תגובה



במיוחד פסאודו אינטלקטואלים הם סלקטיביים
ישראלי (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 14:54)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגבי מקורות מידע ודעות שונות מהמקובל.
_new_ הוספת תגובה



ככה זה חביבי, אנחנו קוראים רק מה שבא לנו
מי שזוכר (יום חמישי, 07/11/2002 שעה 14:58)
בתשובה לישראלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לקודמי:צוואה מהשואה היא בשבילכם זירת התגוששות ?
יעקב יזרעאלי (יום שישי, 08/11/2002 שעה 8:41)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי