פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יִשְׂרָאֵל מְדִינַת הַלְּאוֹם הַיְהוּדִי
יוסף אליעז (יום חמישי, 11/12/2014 שעה 8:00)


יִשְׂרָאֵל מְדִינַת הַלְּאוֹם הַיְהוּדִי

יוסף אליעז



יתכן ואי-פעם, אולי באחרית הימים, נגיע למצב של עולם ''פתוח'' ללא עמים, לאומים ודתות, אם זה יקרה ב''מַלְכוּת שַׁדַּי'', אחרי שיופיע המלך המשיח כאמונת היהודים החרדים; אם בעולם רחב ופתוח שיהא נשלט וינוהל על-ידי ארגון האומות המאוחדות, או ארגון מוצלח וחזק יותר שיחליפו, משהו כמו השלטון בארה''ב בה כלולות 51 מדינות ששוררים בהן, מעבר לחקיקה הפנים-מדינית, גם החוקה והחוקים הכלל-פדרליים, ואם חלילה כעולם שבו מעצמה אדירה אחת שולטת, משהו כמו ה''פאקס רומאנה'', ''השלום הרומאי'' בימי האימפריה הרומית בימיה הטובים (מבחינתה).
אלא שאף אפשרות מאלה לא תקרה בימינו או בימי בנינו, והרשו לי לנחש - גם לא בימי נכדינו.

אחרי מלחמת העולם הראשונה שאף וילסון, נשיא ארה''ב, לחלק את העולם ''החדש'', ובעיקר את שטחי האימפריות העותומנית וההבסבורגית לשעבר, למדינות לאומיות ולתת לכל עם את הטריטוריה שלו בה יהא לכל לאום או אומה שלטון משלה.
דומני שבעיקרון זהו הדבר שקרה, הגם שנגרמו בעטיו אסונות עצומים, ולאומים שונים קופחו ולא זכו לעצמאות מדינית, ולעתים ההפרדה בין עמים לא צלחה או הותירה משקעים אדירים.

בעקבות טבח הארמנים שרידיהם סולקו או ברחו מתחומי טורקיה, כנסיותיהם הופקרו ונשדדו. ההפרדה בין היוונים לטורקים עלתה באלפי קורבנות. הנה רק בעשורים האחרונים פלשה טורקיה לקפריסין הפרו-יוונית והשתלטה על מחציתה. הכורדים פוצלו בין 4 מדינות ועד לעשור האחרון לא זכו לעצמאות. מיעוטים מוסלמיים עצומים (כמו האיגורים) וכיום גם ההינדים הטיבטים כלולים בסין שלא מרצונם. יוגוסלביה הוקמה משלוש-ארבע אומות שונות, בכל הבלקן נותר ערבוב לאומים שהשקט והשלוה בו ממנו והלאה. כך גם קמה צ'כוסלובקיה משני עמים ובה שולב אלמנט שלישי: הגרמנים הַסודֶּטִים.

במלחמת האזרחים בספרד ניצח פרנקו, בעזרת גרמניה הנאצית, את הרפובליקנים והיה לרודן, במדינה בה נכללו גם הבאסקים ששואפים לעצמאות. והרשימה עוד עצומה.

וילסון וחבר הלאומים ''לא התפנו'' להקים מדינה לעם היהודי המפוזר בעולם. על א''י הוקם מנדט בריטי, שבין תפקידיו היה להקים מדינה היהודית והסיפור עמו ידוע.
בבאלטיקום הוקמו שלוש מדינות לאום קטנות וחלשות.
גם אפריקה נותרה אז, פחות או יותר, ''מחוץ למשחק'' ושלטו בה, לרוב ביד ברזל, מדינות קולוניאליסטיות כמו אנגליה, צרפת, בלגיה, ספרד וגרמניה.

מצב זה גרם גם הוא לחיכוכים אינסופיים ולמלחמות מקומיות. המדינות הקטנות והחלשות לא יכלו לעמוד בפני מעצמות תוקפניות ונפלו כטרף קל בפני רוסיה הקומוניסטית וגרמניה הנאצית.
גם מדינות-ענק מושחתות וחלשות כמו מנצ'וריה וסין נפלו כתפוחים בשלים בידי הצבא היפני המודרני והאכזר.

בהתאם לאותה מגמה של מדינות לאום, משהוחלט על עצמאות לתת-היבשת ההודית שוב נכפתה נדידת עמים אדירה, רווית-דם וסבל, של חלוקת תת-היבשת בין הודו ההינדית לפקיסטן המוסלמית, אשר מאז שרויות ביריבות קשה ושימוש חוזר בנשק. קאשמיר, המוסלמית ברובה, נשלטת בידי הודו.

מהמבט הכלל-עולמי הבה נשוב לאזורנו.
גם שטחי האימפריה העותומאנית המובסת במזרח התיכון חולקו למדינות ערביות שונות לפי צרכי המעצמות דאז, בעיקר זו הבריטית ובסוריה-לבנון גם לפי צרכי צרפת. גם כאן החלוקה למדינות לא היתה פשוטה. המעצמות לא יחסו יתר חשיבות לרצון ה''נייטיבס'', הילידים, או לדתותיהם השונות. העירוב בין סונים לשיעים יצר קרקע פוריה לסכסוכים ולמעשי-טבח, הנמשכים עד ימינו.

בירדן ועיראק הומלכו שליטים מסעודיה, כפי שהיה אז נוח לבריטים. בעיראק המלך פייסל נרצח במהפיכה. הוקמה ירדן - מדינה שהיו בה רק מעט בדואים המאוגדים בשבטים, עליהם הומלך מלך האשמי שמוצאו כאמור בסעודיה.
עם פיתוח פלסטין-א''י נהרו אליה המוני ערבים מהחורן והגולן, מסוריה ומלבנון,ובעיקר ממצרים ומסעודיה (דרך סיני), רובם- לצדו המערבי של הירדן, אך חלקם התישבו גם ממזרח לירדן.

בעקבות מלחמת השחרור עברו המוני ערבים ממערב הירדן לממלכת ירדן שממזרח לו, חלקם בשל המלחמה והחשש מצה''ל, רובם – בשל קריאת מנהיגיהם לקום ולעזוב על-מנת לחזור בדם ואש ובביזת שלל. כך זה מכבר מרבית אוכלוסי מדינת ירדן הם ''פלסטינים'', השבטים המקומיים שחיו בה לפני אותה מלחמת עולם או לפני הכיבוש הבריטי היו למיעוט, הגם שאנשיהם מרכיבים את עיקר הצבא ומנגנוני הבטחון בירדן ונאמנות רובם עדיין נתונה למלך.

לטוב או לרע העולם כיום מחולק פחות או יותר למדינות לאום, אחרי שחולק בעפרון וסרגל וגם בדם ובאש. כך באירופה, כך באסיה וכך באפריקה, ובמידה רבה - גם באמריקה.

הפליטים שיצאו מא''י המערבית, אשר בה הוקמה מדינת ישראל, חיו כפליטים בדרום לבנון ובסוריה, בשטחי יהודה ושומרון בהם שלטה ירדן, וברצועת עזה בה שלטה מצרים, מבלי שמישהו שם טען לזכויות לאומיות נפרדות מהשלטון באותם מקומות, כך עד מלחמת ששת הימים ב-‏1967. רק אז החלו לטעון (גם משיקולים כלל ערביים כנגד מדינת ישראל) ללאומיות נפרדת ולדרוש מדינה.

כך משהומצא, או נוסד, ''העם הפלסטיני'' באופן מלאכותי מערביי מצרים, סוריה, לבנון ויתר המדינות השכנות שהיגרו לא''י, אליהם נוספו גם הבדואים שהיגרו לא''י ממדבריות חצי האי ערב ומסיני, ואחרי שמנהיגיו המאוחרים, בשונה מקודמיהם שראו את ערביי א''י כחלק מהאומה הערבית במובנה הרחב, החליטו שא''י כבר אינה ''דרום סוריה'' כפי שהיתה בתקופה העותומנית, והם דורשים עתה לעצמם מדינה שלא היתה מעולם, ל''עם'' שלא היה מעולם.

אבן-מאזן, נשיא ''הרשות'' דהיום, דורש כי בפלסטין, לכשתקום, לא יהיו יהודים. הוא רואה בה את מדינת הלאום הפלסטיני ודורש הכרה בה ככזו מכל מדינות העולם, גם מישראל. הוא עדיין לא ויתר על ''זכות השיבה'' של צאצאי הערבים שחיים מחוץ למדינה ומאמין כי ברבות הימים כל א''י תהא תחת שלטון ערבי. על כן בעודו דורש הכרה בפלסטין אינו מוכן להכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי.

יריביו – אנשי חמ''ס ודומיהם - אפילו אינם מכירים בישראל כמדינה וקוראים בגלוי ובראש חוצות להשמדתה ואף פועלים בכוון זה ככל יכולתם.

אינני נכנס כאן לפרטיהם של החוקים השונים המוצעים עתה בכנסת להכרזה על מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי. על הסעיפים השונים ניתן לדון ולהגיע להסכמות. אולם אין ספק כי בקונסטלציה העולמית הנוכחית, והמזרח-תיכונית במיוחד הכרזה כזו, מבלי לרדת לפרטיה, היא חיונית וחשובה.

מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, הגם שלא בכל חוקיה, ובראש ובראשונה בשל ''חוק השבות'' המעניק זכות עליה והתאזרחות רק ליהודים ובני משפחתם. אכן- חוק זה אינו ''דמוקרטי'', אולם הוא משקף את המטרה העיקרית ועיקר ההצדקה של הקמת מדינה יהודית אליה יתכנסו בני העם היהודי מכל תפוצותיהם, אחרי סבל ורדיפות של אלפי שנים (למעשה- למן גלויות אשור ובבל).

היה על המדינה לחוקק חוק לאום כזה או אחר זה מכבר. אולם עתה, כאשר מדובר על הקמת מדינה שלישית (או שלישית ורביעית – לרשות ולחמ''ס, כאמור) בארץ-ישראל, לצד ירדן וישראל, ולאור הלאומנות הפלסטינית, אין מנוס מחקיקת החוק הזה, וכל המקדים הרי זה משובח.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הפרטים שעליהם אתה מותר הם החשובים
דוד סיון (יום חמישי, 11/12/2014 שעה 8:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת הקדמה ארוכה שלמעשה לא מהווה נימוק כלשהו לצורך בחוק כזה. ה''... קונסטלציה העולמית הנוכחית, והמזרח-תיכונית...'' לא תושפע מחוק כזה.

הפרטים של הצעות החוק והניסוחים השונים שנדונים כעת הם הבעיה ולכן הסיבה להתנגדות לחוק. לא מוכר לי נבחר ציבור ציוני שמתנגד עקרונית לחוק כזה. לדעתי התנאי של המתנגדים במצב הנוכחי הוא שחוק כזה ישקף את מהותה של מגילת העצמאות. לכן הויכוח בעת הזאת נוגע לפרטי ההצעות שנמצאות בתהליכי חקיקה. לכן הבחירה שלך לא להתייחס לפרטים האלה היא בחירה להישאר מחוץ לדיון המהותי.

על אלה כבר כתב היועץ המשפטי קבע (http://news.walla.co.il/item/2803917): ''יש בהסדרים המסוימים המוצעים בהצעות החוק לשנות שינוי של ממש של עקרונות היסוד של המשפט החוקתי כפי שעוגנו במגילת העצמאות ובחוקי היסוד של הכנסת, ויש בהן כדי לרדד את המאפיין הדמוקרטי של המדינה... המציעים מפצלים את הנוסחה המקובלת 'יהודית ודמוקרטית' אשר אימצה הכנסת במספר חוקי יסוד... אחת ההצעות קובעת כי ליסוד הראשון יש מעמד בכורה פרשני בעוד היסוד השני אינו זוכה למעמד כאמור''.
גם ההתנגדות שהביע נשיא המדינה מתמקדת במה שכתוב בציטוט הזה (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4596211,00.h...). משה ארנס כתב כי ''איננו זקוקים לחקיקה על מנת להפוך את ישראל למדינה יהודית. אי אפשר להפוך אותה למדינה יהודית באמצעות חקיקה. היא מדינה יהודית משום שרוב תושביה הם יהודים,...'' (http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2494257).

שני אלה ודאי מכירים אתה הציטוט הבא מדברים שנשא ז'בוטינסקי לפני הפרלמנט הבריטי בקשר להמלצות ועדת פיל בשנת 1937):
''... אינני סבור כי רצוי שחוקתה של איזו מדינה תכיל סעיפים מיוחדים המבטיחים במפורש את אופיה ה''לאומי''. סבורני, כי סימן טוב הוא לחוקה, אם נמעיט למצוא סעיפים כאלה. הדרך הטבעית והטובה ביותר היא שאפיה ה''לאומי'' של מדינה יהא מובטח על-ידי עצם העובדה שיש בה רוב מסויים. אם הרוב הוא אנגלי, הרי המדינה אנגלית'' (ז'בוטינסקי, ''נאומים (1927 – 1940)'', עמ' 224).

העם הפלשתינאי לא הומצא על ידי אף אחד הוא נולד-נוסד בגין הנסיבות ההיסטוריות. ונציגיו ובניו כבר טענו לזכויות לאומיות מזמן, בודאי לפני 1967. העובדה שאתה חוזר שוב ושוב על ''השגיאות'' שלך בהקשר הזה מעידה שהעובדות ההיסטוריות לא מעניינות אותך. מה גם שקיומו של העם הפלשתינאי ושאיפותיו לא יושפעו מ''חוק כזה''.
_new_ הוספת תגובה



אתה מנסה לשכנע את האוילים והסכלים.
ע.צופיה (יום חמישי, 11/12/2014 שעה 8:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי כל יהודי בר-דעת החי במדינת ישראל או בתפוצות יודע כי המדינה היא יהודית ומהווה מקום מפלט בהווה ובעתיד ליהודים בכל רחבי העולם.
החוק שבא ליישם זאת היה נחשב בכל מדינה אחרת כמשהו פורמלי ותו לא. תאר לעצמך שהצרפתים היו מערערים על חוק לאום שמגדיר את צרפת כארצם של הצרפתים? או שמערערים על כך שניתנים זכויות לאום אישיות למי שאינו צרפתי במקור ולא זכויות אחרות? ועוד כהנה וכהנה.
אבל ההבדל בין צרפת לישראל הוא בכמות הטיפשים. ומסתבר שההבדל גדול מאוד הן במספרים והם במידה ובעומק הטיפשות.
והם תמיד מוצאים אסמכתאות. דברי יועץ משפטי חולף, או נשיא שרק לפני יומיים החליף את עורו וכדומה. הם לא נעלמים הם רק מתחלפים.
לכן מאמרך המקיף נאה אך אינו משכנע את הסכלים.
_new_ הוספת תגובה



אתה כהרגלך מגדף וזה לא מעיד על חוכמה!!
דוד סיון (יום חמישי, 11/12/2014 שעה 11:31)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל יהודי וציוני ברי דעת יודעים שמדינת ישראל היא יהודית ולכן
אין להם צורך בחוק שגם מוחק את מהותה של מגילת העצמאות שמצהירה זאת.

מי שמגדף את החושבים כך לא מכבד את עצמו.
_new_ הוספת תגובה



חוק שלא קיים
הזוהר הצפוני (יום חמישי, 11/12/2014 שעה 19:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל כך הרבה דברים,שאלות וקושיות.
על הצעת חוק שלא עברה.
כרגיל,ברגע האמת.השמאל שוב מנצח עם הטריקים והשטיקים.
ציפי לבני אחת,פלוס 15 איש בבג''ץ.שולטים בשמונה מיליון אזרחים.
איכשהו,הימין תמיד נעצר.לימין חסר הגרוש להיות לירה.

חוק הלאום הוא חשוב ביותר.
_new_ הוספת תגובה



חוק שלא קיים
דוד סיון (יום חמישי, 11/12/2014 שעה 19:41)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל כך הרבה קושיות על הצעת חוק שלא עברה.

חוק הלאום לא חשוב כלל, מיותר.
_new_ הוספת תגובה



חוק שלא קיים
הזוהר הצפוני (יום שישי, 12/12/2014 שעה 12:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנתי
_new_ הוספת תגובה



חוק הלאום
יוסף אליעז (שבת, 13/12/2014 שעה 1:25)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברכותי לזוהר הצוני שעלה בידו להבין את דוד סיון.

אני יכול רק להצטער על גישתו ודעותיו.
_new_ הוספת תגובה



דמעות תנין
דוד סיון (שבת, 13/12/2014 שעה 7:34)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עצוב שאתה מצטער על דעות שעניינן שמירה על ערכים דמוקרטיים של מגילת העצמאות שמסתמכות על הגישה הזאת.

הצער שלך על גישה שבודקת עובדות לאשורן לא רציני.

על רקע העובדה שלא הצטערת על גישה שנזקקת לאלימות מילולית הצער שלך לא רציני.
_new_ הוספת תגובה



דמעות תנין
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 13/12/2014 שעה 10:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספר לנו בבקשה מר סיון
מה היא דעתך אם יווצר קונפליקט בין שמירת מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי לבין הערכים שהם הדמוקרטיה כפי שאתה מבין אותה .
_new_ הוספת תגובה



נדבר כאשר המציאות תראה שיש קונפליקט כזה
דוד סיון (שבת, 13/12/2014 שעה 13:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נדבר כאשר המציאות תראה שיש קונפליקט כזה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 13/12/2014 שעה 17:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את דלתות האורווה צריך לסגור לפני שהסוסים בורחים .
כלומר
את התשובות צריך לתת בחקיקה לפני שנוצר הקונפליקט .

והיות ואתה לא עונה אז השטח פתוח עבורי .
מדינת ישראל היא נמדינה יהודית - זו ההגדרה במגילת העצמאות .
לא כלכך ברור מה זה מדינה יהודית .
ולכן אני אומר כי ישראל היא ביתם הלאומי של כל היהודים , בניהם ובנותיהם ואף נכדיהם . הם ובני/בנות זוגם .
ליהודים ייתרון מובנה או צריך להיות מובנה בחוקי המדינה .

האופי הדמוקרטי של המשפט בישראל תמיד חייב להיות במצב נחות כלפי יהודיותה של ישראל .
מי שפועל לשינוי מצב זה יש לשלול ממנו את אזרחותו .
_new_ הוספת תגובה



נדבר כאשר המציאות תראה שיש קונפליקט כזה
דוד סיון (שבת, 13/12/2014 שעה 18:16)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שאתה טועה.
המחוקקים קבעו בזמנו את חוק השבות כאשר היה ברור להם שיש קונפליקט. היה ברור להם שבהקשר הזה צריך לתת ליהודים עדיפות על פני לאומים אחרים.

בחוק הפלילי מגדירים את הקונפליקט שיאפשר שלילת זכויות אזרח. אתה לא עוסק בהגדרת הקונפליקט ולכן לדעתי אתה טועה.
_new_ הוספת תגובה



דמעות תנין
ע.צופיה (שבת, 13/12/2014 שעה 15:01)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אתה הבנת את זה, ברוך''?
_new_ הוספת תגובה



דמעות תנין
יוסף אליעז (שבת, 13/12/2014 שעה 18:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון הנכבד- אתה הרי לא הבנת את מלוא דברי היועה''מ לממשלה, או שבכוונה אתה מעלים את הכתוב בסעיף 2 למכתבו.

על איזו אלימות מילוית אתה מדבר? היחיד שנוקט באלימות בפורום זה הנך אתה. אני מתיחס אליך כ''אתרוג'', רק שלא תעלב. אבל זה אינו מועיל.

ע. צופיה כתב על המאמר, כאשר לכאורה הדברים מופנים אלי, שהמאמר לא ישפיע על הסכלים. אתה מצאת להעלב מדבריו שכלל לא כוונו אליך.
מדוע אינך מתווכח רק לגופו של ענין ותמיד מוצא דרך להטחות בכותבים?

לדבריך אין צורך בחוק הלאום כי כולם יודעים שזו מדינה יהודית [ודמוקרטית].
אם כך - תמהני לשם מה יש צורך בחוק העונשין ובכל החוק הפלילי? כלום בני-האדם אינם יודעים שאסור לרצוח, לגנוב, להשתמט מתשלום מסים ולא לנהוג כשהם שיכורים?
מה קרה למחוקק שכתב את כל הדברים הללו, שהם כה מובנים, בחקיקה מסועפת?

ושיהיה לך שבוע טוב ולאומי...
_new_ הוספת תגובה



דמעות תנין
דוד סיון (שבת, 13/12/2014 שעה 18:44)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה ומטעה פעמיים בעניין נקיטת אלימות.

ע. צופיה כתב את תגובתו לאחר שהבעתי את דעתי. הוא לא התוכח הוא גידף (לא בפעם הראשונה) את מי שמתנגד לדעתו. זאת בעיני אלימות מילולית. ברור גם מי בני האדם שהוא גידף.

גידופים אינם העניין ולכן אינני מתווכח עם הגידופים אלא מעיר על הגישה. אתה רשאי לקרוא לזה ''הטחות בכותבים'' המגדפים.
אתה למשל לא פעם מתלונן שאני ''נוקט אלימות'' בזמן הווה. אבל זאת לא נחשבת בעיניך הטחה בכותב כאשר אין לך ולו אסמכתא קטנה. ממש כל הכבוד לך ולקישקוש שלך על האתרוג.

כבר הצגתי מדוע בעיני חוק הלאום הוא מיותר. בסופו האופי הלאומי, עדתי של שטח גיאוגרפי נקבע על ידי הלאום או העדה של הרוב. אם יהודים לא ירצו להיות הרוב במדינת חוק הלאום לא ימנע את שינויה למשהו אחר.

זה לא המקרה של החוק הפלילי. מטרת החוק הפלילי היא לטפל באלה שגורמים לפגיעות בזכויות של בני אדם (ואולי למנוע אותן).

למרות הכל כבר כתבתי כאן שאינני מתנגד לחוק לאום אם הוא יבטיח שלא מוותרים על עקרונות מגילת העצמאות.
_new_ הוספת תגובה



דמעות תנין
יוסף אליעז (יום ראשון, 14/12/2014 שעה 11:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לד''ר סיון היקר,

אם אתה מסכים לחוק הלאום, ואפילו בתנאי שלא יסתור את מגילת העצמאות [ומדברים בתינוק שטרם נולד, כי לא זכינו עדיין לראות את נוסח הצעת הממשלה או רה''מ] הרי שהחוק ניצל!

עתה, משהסכמת לחקיקתו [ויש להודיע על-כך לשר המשפטים החדש [ביבי]] הכל טוב.

נותר לנו רק לשנות את כותרת הפרקים האחרונים בדיון זה מ''דמעות תנין'' ל''דמעות חנין'' [זועבי, למי שלא הבין].

בברכה יוסף אליעז
_new_ הוספת תגובה



דמעות תנין
דוד סיון (יום ראשון, 14/12/2014 שעה 12:32)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציניות והזיזלול סותרים את הכתוב בשורה הראשונה ובזו האחרונה.

זה לא מפתיע כלל.
_new_ הוספת תגובה



אתה מנסה לשכנע את האוילים והסכלים.
יעקב ריגר (יום רביעי, 17/12/2014 שעה 19:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנסיון להגדיר עבור אחרים שאינם חיים כאן מהו לאומם הוא לא יותר מאשר בדיחה גרועה. עבור יהודי בריטי הנושא ברור: דתו יהודית, והלאום שלו הוא בריטי. זה שעסקנונים ישראלים רוצים שגם הלאום שלו יהא `יהודי` מעורר, במקרה הטוב ביותר, חיוך.
_new_ הוספת תגובה



הזדמן לידי מסמך מדהים -
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/12/2014 שעה 11:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביום -16 בספטמבר 1948 נחקקה על ידי מועצת המדינה הזמנית פקודה בענין שלטון צבא הגנה לישראל בארץ ישראל . הפקודה פורסמה ב-‏22 בספטמבר 1948 ‏וניתן לה תוקף למפרע , החל מיום ו' באייר תש''ח (15 במאי)

לפקודה זו ניתן ערך חוקי בסוף מלחמת תש''ח .

עיקרה החלת החוק והריבונות על כל שטח אשר צה''ל תופס בזמן מלחמה והמהווה חלק מארץ ישראל מעבר לקוי החלטת האום על חלוקת פלסטינה .

שלושה שבועות אחרי מלחמת ששת הימים נחקק חוק אחר . או מתוך שיכחה או מתוך רצון להמנע ממתן אזרחות ישראלית לתושבי האיזור שכבש צהל .

למעשה השטח של יהודה ןושומרון היה תפוס על ידי הליגיון הירדני ומלבד בריטניה ופקיסטן לא הכירה אף מדינה בבעלות הממלכה ההאשמית על האיזור .
אותו מצב היה בייחס לרצועת עזה שנתפסה על ידי הצבא המיצרי .

על שני איזורים אלה לא הייתה ריבונות מוכרת והם היו למעשה שטח נטוש .

ממשלת אשכול והמפקד הצבאי האלוף חיים הרצוג טעו אז בגדול . מעשה שבגללו אני אוכלים מרורים עד היום .
אלמלא פקודת היום של מפקד האיזור האלוף חיים הרצוג אשר הכריזה בקולי קולות ''שטח כבוש''...''שטח כבוש'' לא היו איזורים אלה מוכרים אצלנו ובעולם כשטח כבוש אלא כשטח נטוש ומסופחים באופן טבעי לישראל .
בדיוק כמו באר שבע , אשדוד , בית שאן ומקומות נוספים .
גם בגץ טעה בענין זה בהמליצו לממשלת ישראל להחיל על האיזורים הללו את אמנת זנבה .

לפיכך שטחים אלה אינם שטח כבוש או משוחרר . הם שטח נטוש .
_new_ הוספת תגובה



הזדמן לידי מסמך מדהים -
יעקב ריגר (יום רביעי, 17/12/2014 שעה 19:03)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לי שספוח השטחים משום שהם מהווים ''שטח נטוש'', יחד עם מיליוני הפלסטינים החיים בהם, יאיץ את תהליך התאבדות המדינה.
_new_ הוספת תגובה



הזדמן לידי מסמך מדהים -
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/12/2014 שעה 19:18)
בתשובה ליעקב ריגר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החלטת החלוקה 29/11/47 קבעה מדינה יהודית פלסטינאית שתכלול 650.000 יהודים יחד עם 650.000 ערבים .
הישוב היהודי שמח על כך מאד .
זו לא הייתה התאבדות ?
_new_ הוספת תגובה



הזדמן לידי מסמך מדהים -
יעקב ריגר (יום שישי, 19/12/2014 שעה 1:20)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

407,000 ערבים ו 498,000 יהודים.
_new_ הוספת תגובה



הזדמן לידי מסמך מדהים -
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 19/12/2014 שעה 6:32)
בתשובה ליעקב ריגר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות השוני במספרים הטיעון נשאר זהה .
מדינה כביכול יהודית ולמעשה דו-לאומית .
לצידה מדינה ערבית .
כמוכן
המספרים במסמך מציגים מצב של 1947
התחזית לשנת 1960 הזויה לחלוטין .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי