|
בעקבות הטכס הממלכתי ליום השואה | |||||
יוסף אליעז (יום שני, 28/04/2014 שעה 15:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
נכון מאוד. | |||
|
|||
_new_ |
הבעיה היא אחרת | |||
|
|||
זכרון השואה הוא ערך אוניברסלי.העולם מציין יום שואה בינלאומי. אז למה בטקסים בישראל,הם רק לאשכנזים?? לדעתי,צריכים להדליק בטקס של יום השואה.שמונה משואות.ולא שש. משואה של עדות המזרח, ומשואה של המגזר הלא יהודי בישראל. אי-אפשר לחלוק את הסבל עם כולם.אבל את הכיבודים לשמור לעצמם. השיטה הנלוזה הזאת,קיימת גם ביום הזיכרון לרבין. את הבכי והאבל נותנים לכולם.את הכיבודים,הטקסים והנאומים,זה רק לאנשי השמאל ומפלגת העבודה. | |||
_new_ |
הבעיה היא אחרת | |||
|
|||
זכרון השואה הוא קודם כל של העם היהודי והעם היהודי רשאי וחייב לזכור את השואה קודם כל בד' אמותיו. זה כמובן לא פוגם בזכרון הבינ''ל הקולקטיבי של השואה ב-27 לינואר, יום שחרור אושוויץ ע''י הצבא האדום, שהיוזמה לקיומו נולדה אצל שר החוץ דאז סילוואן שלום. לקחי הושאה הם קודם כל הלקחים של העם היהודי כקולקטיב, ואליהם יכולים להצטרף לקחים גלובליים לכל האנושות. אבל המשמעות הבינ''ל של יום השואה, לא יכול ואסור לו שיהיה על חשבון או ישכיח את היום השואה הפרטי של העם היהודי ואת הלקחים שעלינו לטפל לעצמו ובראשם לא להקל ראש בעילות מדינות, ארגונים או אנשים אנטישמיים ומנגד להתנגד לכל עוולה מדינית ומוסרית שנעשית לאחרים. כולל התנגדות לעוולות שהפלסטינים עושים לנו. | |||
_new_ |
הבעיה היא אחרת - תגובה לזהר הצפוני | |||
|
|||
בכל הכבוד הרב אליך ולדבריך - לא ניתן לקבלם. ראשית - השואה היתה של העם היהודי. הגרמנים רצחו מיליונים, הם החלו ברצח גרמנים נכים וחולי נפש, לאחר מכן הם נטו לגרש את היהודים [שלא היו מדינות שהיו מוכנות לקלטם, וזכור ''הספר הלבן'' 1939 של הבריטים שסגרו את שערי א''י]. ''הפתרון הסופי'' הנורא, של השמדת היהודים, עלה רק בועידת ואנזה, כשנתים לאחר פרוץ המלחמה. אולם הגרמנים רצחו ''מכל הבא ליד'', החל מבני ערובה צרפתים תמימים שנלכדו ברחוב והוצאו להורג בשל פעולה של ''הרזיסטנס'' - תנועת המרי הצרפתית. כך גם בהולנד, בלגיה, וכמובן בפולין וברוסיה. בפולין הם רצחו פולנים רבים [את רצח הקצינים הפולנים ביער קאטין בצעו הרוסים דווקא]. הם רצחו שבויים רוסים במאות אלפים ופה ושם גם טייסים אנגלים ואמריקנים. כמו כן הנאצים רצחו גם צוענים - אולם שום רצח אינו משתווה לרצח המאורגן, שהווה מדיניות רשמית של ''הרייך'' של יהודים. עבורם הוקם מנגנון מיוחד שבראשו עמד אייכמן , ואשר גייס רכבות חיוניות לצורך הסעת יהודים מכל אירופה ואסיה, בחלקים שנכבשו, אל מחנות המוות, כאשר אותן רכבות היו חיוניות למאמץ המלחמתי בהובלת תחמושת, מזון ופינוי פצועים. כל כך חשובה היתה לחיות-אדם אלו ההשמדה. לרציחתם הוקמו יחידות ה''אייזנץ קומנדו'' מחיילים רגילים של הורמאכט, הצבא הנאצי, שתפקידם היה לרצוח יהודים בכל שטח שנכבש ברוסיה. עבור היהודים הקימו את מחנות המוות , את תאי-הגאז והקרימטוריומים. איזה עם אחר נרצח כך? האם ערבים? בעיראק פרץ מרד עלי אל כילאני [אם אני עוד זוכר נכון את שמו], שהיה מרד שארגנו גם הגרמנים, נגד הבריטים. פה בארץ המופתי הא''י, אל חוסייני, יצא ונפגש עם היטלר ימ''ש והקים גדוד מוגבר מוסלמי, בעיקר מבין הבוסנים, הצ'צ'נים, הטטרים ומעוד מעמי הקווקז, על מנת שילחמו לצד הגרמנים ויטבחו ביהודים. יום השואה הוא יום שיזמו בכאב היהודים לזכר השמדתו של שליש העם. אין אנו עוסקים בו בקורבנות אחרים. ועתה - לנושא העדתי שהעלית, ואשר כה חבל שהעלית. בשואה נרצחו בכוונת-מכוון ובשיטתיות ממלכתית מאורגנת של הרייך השלישי כ-6 מליון יהודים בני כל העדות. לשמחתנו לא היה רצח של מליון שביעי. כי רומל ניגף בפני מונטגומרי באל-עלמיין, ובסטאלינגרד הותשה הגייס של פאולוס. לכן הרוצחים לא הגיעו לא''י, ולהודים ברוב ארצות המזרח [סוריה, עיראק, לבנוןומצרים] הנאצים לא התענינו אם נרצחיהם הם אשכנזים או ספרדים. קהילות ספרדיות שלמות נרצחו, כמו ביוון [סלוניקי, כרתים ועוד רבים], נרצחו בולגרים, ס''ט מאיטליה ומהולנד. מאוחר יותר - גם יהודים מלוב, טוניסיה וממרוקו. כולם יהודים. כולם נכללו בששת המיליונים הי''ד. אין מקום להכניס מלאכותית גם לפה את העדתיות המכלה כל חלקה טובה בארץ. יום השואה הוא יום שואתו של עם ישראל, על כל עדותיו ופלגיו, אשר אט אט, למרות מפיצי שנאה, מתאחדים שוב לעם אחד במדינת ישראל. אנא אל תשלח ידך אל זכרון כואב זה של שואת עם ישראל. | |||
_new_ |
הבעיה היא אחרת - תגובה לזהר הצפוני | |||
|
|||
אני אחזור שנית,על ההצעה האישית שלי.(שלא התקבלה כידוע,כך שאין לך מה לדאוג).ואני מבין גם, שאתה יוסף אליעז,ניצול שואה.שתזכה לבריאות ואורך ימים. בכל הטקסים לזכר השואה.בבתי-הספר,מחנות צה''ל וכו'.מתעלמים לחלוטין מהמזרחים והערבים.ואני שואל למה?? הרי זהו יום שואה ממלכתי.היום הזה הוא למען כל אזרחי ישראל.כולם. אדרבא--דווקא המזרחים והערבים זקוקים ליום זכרון לשואה,יותר מכולם.הרי ניצולי השואה וקרוביהם,זוכרים היטב ממילא. מה יקרה,ומה יזיק.להוסיף עוד שני משואות לטקסים.להדליק שמונה משואות.למען אחדות מדינת ישראל?! ששה משואות,של ניצולי שואה ומשפחתם,משואה למזרחים,ומשואה לערבים/לא יהודים. אולי ככה.יפסיקו להשוות את השואה לנכבה. | |||
_new_ |
הבעיה היא אחרת - תגובה לזהר הצפוני | |||
|
|||
אי-אפשר יותר להתעלם מהמזרחים והערבים. תארו לכם את התמונה הבאה: שייך בדואי בלבוש מסורתי,של גאלבייה וכאפייה.מדליק משואה לזכר ששת המיליונים... | |||
_new_ |
הבעיה היא אחרת - תגובה לזהר הצפוני | |||
|
|||
ברכתי לשייח'. אין כל צורך ששיח' מוסלמי ידליק משואה לזכר ששת המיליונים. ראוי שידליק משואה בחג הקורבן או יטבח כבש בעליה לרגל למכה. יום השואה מיוחד לעם היהודי, וב''ה לרוב העולם המוסלמי [למעט המופתי וכנופייתו, עלי אל כילאני בעיראק, והיחידות הבוסניות בגדוד המוסלמי בורמאכט] אין חלק בשואה. אין צורך שיהודים יצומו ברמאדן או שמוסלמים יצומו ביום כיפור או בתשעה באב. כל עם וחגיו. כל עם וימי צומו או אבלו. בדוק נא שוב את קו מחשבתך. אולי, מכובדי, ירדת לשוליים [''לבאנקט'', כלשון הנהגים?]. כידוע לך הכבישים פה צרים והחניה או הנסיעה בשולים היא הרת-סכנות. בוא, חזור לנתיב המרכזי, בו ניסע בביטחון כולנו. | |||
_new_ |
הבעיה היא אחרת - תגובה לזהר הצפוני | |||
|
|||
ברכתי לשייח'. אין כל צורך ששיח' מוסלמי ידליק משואה לזכר ששת המיליונים. ראוי שידליק משואה בחג הקורבן או יטבח כבש בעליה לרגל למכה. יום השואה מיוחד לעם היהודי, וב''ה לרוב העולם המוסלמי [למעט המופתי וכנופייתו, עלי אל כילאני בעיראק, והיחידות הבוסניות בגדוד המוסלמי בורמאכט] אין חלק בשואה. אין צורך שיהודים יצומו ברמאדן או שמוסלמים יצומו ביום כיפור או בתשעה באב. כל עם וחגיו. כל עם וימי צומו או אבלו. בדוק נא שוב את קו מחשבתך. אולי, מכובדי, ירדת לשוליים [''לבאנקט'', כלשון הנהגים?]. כידוע לך הכבישים פה צרים והחניה או הנסיעה בשולים היא הרת-סכנות. בוא, חזור לנתיב המרכזי, בו ניסע בביטחון כולנו. | |||
_new_ |
הבעיה היא אחרת - תגובה לזהר הצפוני | |||
|
|||
כמו שהסביר לך יוסף אליעז, יום השואה הוא יום זכרון ליהודים שנרצחו בשואה. בין היהודים היו מעט מי שנקראים מזרחיים, למרות שהם היו צפוניים - בעיקר מלוב ומתוניס. היו גם מי שנקראים ספרדים מיוון ומחלק של יוגוסלביה. מה עניין ערבי / בדואי וזכרון השואה? אתה רוצה להזכיר להם שהיתה נציגות נכבדה של מתנדבים ערבים מארץ ישראל שיצאו ללחום במסגרת יחידות הצבא הבוסני הנאצי? למה לזרוק להם מלח על הפצעים? | |||
_new_ |
הבעיה היא אחרת - תגובה לזהר הצפוני | |||
|
|||
קראתי את התגובות. | |||
_new_ |
דמותו של הטקס עוצבה לפני עשרות שנים | |||
|
|||
ביחד עם 'יד ושם' וארגונים שונים של ניצולי שואה. העובדה שכל צמרת מגיעה, חלקם עם נשותיהם, לא פוגעת בטקס, אלא אולי אף מוסיפה לו. ניצולי שואה זוכים לכל הכבוד בטקס. בהרבה מקרים 'צמרת המדינה' נפגשת איתם לפני או אחרי הטקס בתוך 'יד ושם'. זקקנים ונכים לא נדרשים לעמוד. החיילים לא מופיעים בטקס 'בפקודה'. ועמידת הנהגת המדינה מול קבוצת ניצולים היתה דווקא יכולה להצטייר כמעמד מגוכך. בעקרון הטקס הזה קצר, ענייני ותלוי רק במשך נאומיהם של הנשיא וראש הממשלה (בעיקר). אבל ניכר שהם משתדלים לומר את דיבריהם בתמציתיות ראויה, כיאה לטקס. יהי זיכרם של הניספים צרור בצרור החיים! ושהאודים המוצלים מאש יזכו לחיים ארוכים, בריאים ומאושרים, כולל אתה כמובן, ידידנו יוסף אליעז ! | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |