פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
רוץ ביבי, רוץ
רועי רז (שבת, 11/12/2010 שעה 14:00)


רוץ ביבי, רוץ

רועי רז



עוד לוחשות הגחלים במורדות הר הכרמל והצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו אינן נגמרות. בזמן שהתחפש לג'וליאני מקומי, והצטלם עם שלל טייסים וכבאים אמיצים על רקע תמרות העשן, הכריזו שרי החוץ של ברזיל, ארגנטינה, ואורוגוואי על הכרתם במדינה הפלסטינית בשטחי יהודה ושומרון במתווה 1967. צרה נוספת נחתה מכיוונה של ארצות הברית בהודיעה כי נושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות יורד מהפרק וכך כנראה גם התהליך המדיני העצל בין נתניהו לאבו מאזן. וכך, בזמן שנתניהו גורר רגליים, מרכז מאמצים בשמירה על יציבות קואליציה ניצית ונפיצה, ומעדיף לפייס את חברי הכנסת חוטובלי ולוין על חשבון שאר העולם, עולה הרושם כי ניהול משא ומתן על הסדר הקבע מעט גדול על ראש ממשלת ישראל הנוכחי. כעת מתקרבת הכרעה מהסוג שנתניהו חושש ממנה. ההכרזה המשולשת המכירה במדינת פלסטין המתהווה הגיעה במטרה לנסות ולהפיח חיים בתהליך המדיני אך בעקבות ההודאה האמריקנית בכישלון התיווך, סופה ליצור אפקט דומינו. עוד ועוד מדינות בעולם ייצאו בהכרזות דומות וייצרו את בסיס התמיכה הדיפלומטי (שכן התשתית המוסדית כבר קיימת) להכרזת עצמאות חד צדדית מטעם ראשי הרשות הפלסטינית.

באיחור של שישים שנים לערך לאחר ההכרזה החד צדדית על הקמת מדינת ישראל, מגיעה ההנהגה הפלסטינית אט, אט לתובנה החד צדדית שלה בכל הקשור לסיום הסכסוך. לאורך שנים מנכסים הפלסטינים דפוסי מאבק לאומיים מזירות שונות בעולם, ובמרכזם המאבק המזוין שהפך נחלתם של מיעוטים לאומיים רבים. מהמאבק האירי שאבו הפלסטינים את הגישה לפיה עליהם לנהל את אוכלוסייתם הכבושה תוך הקמת מוסדות עצמאיים ובלתי תלויים, באמצעות התעלמות מהכובש עד שיכיר במוסדות הללו ואף יסייע ליציבותם כמקרה אש''ף בעבר והרשות כיום. ניהול עצמאי זה מבסס בעולם את ההכרה הגוברת כי התעקשותו הפטאלית של הכוח הישראלי הקולוניאלי לכפות עצמו על הפלסטינים מיותרת, היות ובמציאות הנוכחית אין הם זקוקים למדינת ישראל ותשתיותיה על מנת לנהל את ענייניהם. הכרזת ההכרה בפלסטין תעודד את ראשי הרשות לחקות מודל נוסף לניהול מאבק לאומי, המודל המנהיגותי של בן גוריון ולקבוע שבאין מסכימים הניצים, יש לקבוע עובדות בשטח, ולהכריז.

איומם של אבו מאזן וסלאם פיאד בהקמת מדינה המתבססת על הכרת מדינות העולם בישות המתהווה גורם לנתניהו, ליברמן ושות' להראות כרודפים אחר רכבת שמתרחקת במהירות מהתחנה. ראש ממשלת ישראל קבע שבמידה ואכן יקרה הדבר, הוא רואה בהסכמי עבר לרבות אוסלו מבוטלים, אבל אמירות מהסוג הזה כבר לא עושות רושם על אף אחד ב''שכונה הקשה'' שישראל חלק ממנה במזרח התיכון וחמור מכך, גם בעולם. אילו עוד איומים משמעותיים נותרו לנתניהו בארסנל? האם יכבוש מחדש את שטחי יהודה ושומרון? בכך רק יגביר את דה הלגיטימציה למדיניות ישראל בעולם, ויעורר ביקורת מוחצת דווקא מבית. נקעה נפשו של העם בישראל מכיבוש הגדה בעידוד הצהרות עבר של נתניהו בעצמו על הקמת שתי מדינות ולכן צעד שכזה יהיה הרה אסון לביבי. האם ינתק את הפלסטינים מתשתיות אלמנטאריות כמים וחשמל? הדבר יצייר את הממשלה כדמונית ומרושעת המתעמרת באוכלוסייה חלשה, ותעודד המשך חרמות וסנקציות בינלאומיות.

במידה ואכן יתממש איום ההכרזה, עדיין יש ביכולתו של נתניהו להטיל סנקציות חסרות שיניים על הפלסטינים, אך מול המדינות העולם המכירות בפלסטין אין להנהגה בישראל שום יכולת לעמוד בפרץ. האם הסכמי מסחר עם ארגנטינה מוטלים כעת בספק? האם הסכמי נשק חשאיים בוטלו עם ברזיל? אין לממשלת ישראל הנוכחית אשר שר החוץ שלה מוכר ברבים כפרסונה נון גראטה, שום יכולת או רצון להגיע למשבר דיפלומטי עם המדינות המעטות שעוד נותרו בקשרים טובים עימה. מה יקרה כאשר אותן מדינות ישלחו שגרירים לכהן במדינת פלסטין? הרי תמיד נותרה האפשרות לעכבם עד גירוש בנתב''ג, ובנוסף לזמן את השגרירים של אותן מדינות בארץ, לשיחת נזיפה נוסח דני איילון בהושיבם על שרפרף נמוך תוך הפגנת פנים זעופות.

הדרך היחידה להתמודדות עם כל הכתוב מעלה, היא לגשת למשא ומתן רציני, מבלי להתעקש על הצהרות חלולות מטעם הפלסטינים בדבר אופייה וצביונה של המדינה בישראל. היות וישראל היא הצד הכובש חלה עליה אחריות גדולה יותר לסיום הסכסוך, ואם הדבר מחייב הקפאת בנייה לצורך קיום שיחות על נתניהו לבלוע את הצפרדע. השדרה השלטונית בירושלים אינה מבינה עדיין את גודל הנזק המתעצם לתדמיתה כסרבנית בעת שאין שיחות בין הצדדים, ומנגד הפלסטינים מחזקים את הלגיטימציה לדרישתם הלאומית בעולם. במידה ונתניהו, בנו של ההיסטוריון בן-ציון, אינו רוצה להיזכר בהיסטוריה כמנהיג הישראלי שדחק בפלסטינים לבצע מחטף נוסח הכרזה חד צדדית על הקמת מדינה, עליו לרוץ למשא ומתן אמיתי, ועכשיו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


למה לרוץ? להיכן?
חכם ציון (שבת, 11/12/2010 שעה 15:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה רוצה מביבי שהצטלם עם כבאים? למה לג'וליאני מותר ולביבי אסור?

• הכרזת שרי החוץ של ברזיל, ארגנטינה ואורוגוואי שווה לכלום. הם לא הראשונים שהכריזו וכנראה לא האחרונים. אולי אנשחנו צריכים לחכות 20 שנה, ומי יודע אולי פחות, עד לנפילת המשטרים הסוציאליסטיים במדינות האלה, כדי שאותן מדינות יחזרו בהן? אבל מי שקורא את הודעת שר החוץ הארגנטיני מסתבר ש''ארגנטינה מכירה מכירה בפלסטין כמדינה עצמאית בגבולות 67' ובהתאם למה שיוחלט בתהליך המשא ומתן בין הצדדים''. http://mrecic.gob.ar/com.php?buscar=4908. בכל זאת הכרה של היום, היא הכרה סתמית, הצהרתית שרק באה כאילו ללחוץ על ישראל, אבל למעשה לא משנה כלום בפועל. אפילו לא את העמדות הקלאסיות של מדינות העולם השלילי (השלישי). ישראל הגיבה שאמירה שהודעתו של שר החוץ הארגנטינאי לא מוסיפה דבר להשגת שלום ורק פוגעת גם בישראל וגם בפלסטינים.

בסופו של דבר גם ארה''ב מבינה שמדינה פלסטינית צריכה לקום בהסכמת שני הצדדים. לא רק הם מבינים זאת, אלא גם פלסטינֵי הפתח עצמם מבינים זאת. כל הכרזה על הקמת מדינה פלסטינית תגרור תגובה ישראלית בשטח, של יצירת גבול באופן חד-צדדי שאינו דווקא הגבול של 49'. הפלסטינים מעריכים שזה דווקא ישחק נגדם.

ארה''ב יצאה בהודעה ש''הכרה במדינה פלסטינית מוקדמת מדי''. חברי קונגרס מתארגנים להעביר כרגיל החלטת תמיכה בישראל.
הגשם יורד, השמש תזרח, והפלסטינים ימשיכו לחתור תחת ישראל ותחת עצמם.

• ההכרזה החד צדדית של ישראל היתה על רקע אי קבלת הערבים את תוכנית החלוקה וכניסתם למלחמה נגד הישוב היהודי. היום ישראל מכירה בזכויות הערבים (ולכן אינני מבין את ההתקשקשות המיותרת של מה שהם כביכול למדו מהאירים ולזה שהם לא זקוקים לישראל לצורך קיומם - רק אנחנו רואים כמה הם מיללים כשישראל סוגרת את גבולה עם עזה), אבל הללו עדיין לא מכירים בזכותה. להזכירך שגבולות ישראל נקבעו ב-‏1948/9 במלחמה ובכיבוש, ואם הפלסטינים רוצים את גבולות 48', יותר משישים שנים אחר כך, שום מלחמה לא תעזור להם, אלא רק הידברות והפגנת שלום מתוך השלמה עם הקיום היהודי לאומי בארץ ישראל. לצערי הפלסטינים טרם הגיעו להבשלה הזאת.

• למה הכותב חושב שאיומם של אבו מאזן וסלאם פיאד צריך להפחיד את נתניהו? הרי כל הכרזה שלהם תשמיט מבין ידיהם את ההישגים שצברו הפלסטינים בשטח בעקבות אוסלו. ישראל יכול התגובה לספח בפועל את כל אזור Cוחלק מ-B ולקבוע עובדה בשטח. כי ישראל תוכל לשחק באותם כללי משחק שמשחקים הפלסטינים. אף אחד לא יקבע לנו שגבולות הפסקת האש הם גם גבולות הקבע. שינוי כללי המשחק ע''י הפלסטינים ישחקו לידינו ויבטלו את הסכמות אוסלו הרואות בקוי 48' קוים מקודשים.

• נפשו של עם ישראל לא נקעה מכיבוש הגדה ואם נצטרך אז נכבוש אותה שוב. כל צעד חד צדדי של הפתח יתן לישראל עילה חוקית גם לספק לפלסטינים את צרכיהם האלמנטריים כמו מים וחשמל. לכל היותר ישראל צריכה להטיל על נשיאת ארגנטיה, נשיאת ברזיל ונשיא אורוגוואי (וכל ראש מדינה שיתנדב) לספק לפלסטינים את כל צרכיהם. במקרה החמור יותר, אפשר להפנות את הפלסטינים לביתם הלאומי בירדן ולדרוש להתחבר אליה. מי יודע אולי זה אפילו יזרז את הפלת המלך הסעודי ההאשמי והקמת ממשלת חמאס נוספת. לא לחינם המלך עבדאללה חושש מהצעותיך !!!
שגרירים לרמאללה לא צריכים לנחות בש''ת בן גוריון. למה שלא ינחתו בעמאן?

• במידה ויהיה משבר עם ארגנטינה, ברזיל או אורוגוואי על רקע מהלכיה של ישראל להבטיח את קיומה וביטחונה, ישראל בהחלט יכולה לשמור על נכסיה האסטרטגיים שרק הולכים ומתחזקים. כל צעד של מדינה שלישית נגד ישראל בהכרח יפגע באותה מדינה עצמה. שהרי הסכמי סחר, מכירות נשק, השתתפות במידע ובמחקרים הוא אינטרס הדדי. יש מוקדי כוח במדינות העולם השלילי שעדיין תומכים בישראל. לא מספיק כנראה פגיעה ''בזכויות הפלסטינים'' כדי להניע צעדים אנטי-ישראליים של ממש.

• הצורך לגשת למשא ומתן רציני לא מונע מהאיומים שאתה מנסה להטיל עלינו. כדי שיהיה מו''ם רציני אנחנו חייבים פרטנר רציני וחזק. אבו מאזן הוא בובה של המוקטעה ומייצג בקושי את דרי ארמון הנשיאות וראש הממשלה שלו הוא איש עסקים שהשקל מנצנץ לו בעיניו. הנהגת הפתח לא מכירה בזכות קיומה של מדינה יהודית, בעוד ישראל מכירה בזכות קיומה של מדינה פלסטינית.
הנהגת החמאס לא מכירה בקיומה של ישראל ומפעילה טרור נגדה.

• ישראל היא לא הצד הכובש. בטח ישראל לא כבשה כלום לפלסטינים. היחסים המשפטיים בין ישראל לפלסטיניה צריכים להיות מוגדרים אחרת.

• אל תיכנס ללחץ. כל מה שיעשו הפלסטינים רק ישחק לידינו. אני מקווה רק שנתניהו, או מי שיחליף אותו בבחירות הבאות, יהיה חכם מספיק להוביל את המדינה בדרך הנכונה ולא להיכנע לכל איום-שיבשוב פלסטיני. הכרזה פלסטינית חד-צדדית יכולה דווקא לשחק לצידנו, במהלכים חד-צדדיים שישרתו את הצדק שלנו!
_new_ הוספת תגובה



למה לרוץ? להיכן?
(שבת, 11/12/2010 שעה 20:59)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש עוד נקודה מענינת בדברים שנאמרו למעלה:

''..וכך, בזמן שנתניהו גורר רגליים, מרכז מאמצים בשמירה על יציבות קואליציה ניצית ונפיצה, ומעדיף לפייס את חברי הכנסת חוטובלי ולוין על חשבון שאר העולם....''

כלומר, גם הכותב מודה שרוב העם רוצה בעצם את נתניהו ומעריך מאוד את הגישה שלו ל''תהליך השלום''. כי מנגד נמצא רק ''חשבון כל העולם'' ובתוכו כמובן השמאל הקיצוני שלנו, חסר הפנים, השואף להטיל סנקציות על מדינתו ויהודיה.
כלומר שזהו מאבק של היהודים נגד כל העולם והכותב כמובן בתוך נבחרת העולם.
הכותב לא מסוגל לגייס כל תבונה או הגיון לטיעוניו - ולכן הוא מגייס את ''העולם''...
_new_ הוספת תגובה



למה לרוץ? להיכן?
חכם ציון (שבת, 11/12/2010 שעה 21:48)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון, 'חשבון העולם' זו רשימה רחבה מדי כדי לכלול בתוכה רק את שונאי ישראל. לכן ב'חשבון' הזה יש מקומות שישראל תצא נשכרת.
_new_ הוספת תגובה



תצאו מהחלום שלכם
זוזי רמש (יום שלישי, 14/12/2010 שעה 13:31)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארגנטינה,ברזיל,אורוגוואי ועכשיו גם האיחוד האירופי
פועלים נגד ישראל כי היא מעכבת את השיחות
בעילה די ילדותית שלא נותנים לה לבנות בשטח כבוש.
למה יש לחכות? לחרם כללי על ישראל?
שהאמריקאים לא ימכרו לנו חיטה?
למה תמיד אבל תמיד אתם צריכים לריב עם כולם
ובסוף לוותר? למה לא לוותר מיד על ההתחלה
ולזרוע הבנה ורצון כן לשלום הדדי?
_new_ הוספת תגובה



תצאו מהחלום שלכם
(יום שלישי, 14/12/2010 שעה 14:32)
בתשובה לזוזי רמש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערבים יסכימו לכל הסכם שיש בו
פרוסות סלאמי בשבילם.
הם לעולם לא יסכימו לוותר על הסיכסוך בלי החזרת 7 מליון פליטים. (המספר נקוב על ידי צאיב או משמו).
אז על מה אתה רוצה לוותר, על הראש שלך או על הראש שלי?
_new_ הוספת תגובה



יש לפלסטינים בעיה חמורה: העולם לא אוהב תקדים כזה...
ימני גאה (שבת, 11/12/2010 שעה 16:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לפחות עשרות מיעוטים בגול של הפלסטינים, וגם יותר גדולים,
אשר ממתינים להכרה במדינה פלסטינית בצורה חד-צדדית,
כדי שיכירו גם בהם כמדינה.

לשלושת המגדירות בדרום אמריקה אין הבעיה של מיעוטים,
לכן הם מרשים לעצמם הכרזה כזו.

רק להזכיר: ישראל יכולה באותה מידה להכריז על שטחי הגדה שאינם מיושבים בערבים כשטח ריבוני של ישראל.

זה יהיה פתרון טוב: תסופח הגדה ברובה, אבל ערים פלסטיניות לא יסופחו.

ובא לישראל גואל...
_new_ הוספת תגובה



ברגע שהעם הפלשתינאי יכריז על עצמאות
עמיש (שבת, 11/12/2010 שעה 17:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יכיר בכך כל העולם וישראל תיהפך למדינה כובשת על כל המשתמע מכך, כולל הטלת סנקציות בינלאומיות.
וככה יתקיים בנו המשל על אותו אדם שגם קבל מכות, גם אכל את הדגים הבאושים וגם גורש מהעיר.
_new_ הוספת תגובה



עמיש,ף אתה יכול להמשיך לכתוב שטויות בריבוע
ימני גאה (שבת, 11/12/2010 שעה 17:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משחקי מלים לא יעזרו.

ישראל כולה קיימת על כיבוש, אז מה ?

מעולם לא היתה המדינה היהודית נערצת יותר מהיום בקרב כל המדינות הנחשבות, כולל סין...
_new_ הוספת תגובה



ברגע שהעם הפלשתינאי יכריז על עצמאות
חכם ציון (שבת, 11/12/2010 שעה 21:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה שונה מהמצב עד היום והיום?

סנקציות יפגעו הרבה יותר בפלסטינים ודווקא יישחקו לידי ישראל. הסנקציות יהיו חלקית על ישראל אבל 100% על הפלסטינים.
_new_ הוספת תגובה



ההבדל הוא בכך
עמיש (יום ראשון, 12/12/2010 שעה 9:39)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שעד כה לא ננקטו נגדנו שום סנקציות בינלאומיות.
ברגע שנוכר כמדינה שכובשת שטח של מדינה אחרת נגד החלטות האום, נצטרך להתמודד עם פעולה בינלאומית נגדנו. פעולה כזו יכולה, בנוסף לגזירות כלכליות, לכלול גם משלוח כוחות אום וכו'.
_new_ הוספת תגובה



ההבדל הוא בכך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 13/12/2010 שעה 11:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יחד עם אחרים יכולים להחליט שהירח עשוי מלפפון . כשנכבוש אותו יהיה הירח מלפפון כבוש .

אבל פעולה בין-לאומית נגדנו כמו גזירות כלכליות, לכלול גם משלוח כוחות אום וכו' יכולות מדינות מנוולות לעשות כבר היום .
מדוע עד כה זה לא נעשה ? ההסבר נמצא בדברי דה-גול .
_new_ הוספת תגובה



זה שמשהו לא קרה
עמיש (יום שני, 13/12/2010 שעה 13:26)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מוכיח שהוא לא יקרה.
אם הפלשתינאים יכריזו על הקמת מדינה, דבר שהם בטפשותם לא עשו עד היום, העולם יכיר במדינה הזו ובריבונותה ואז ישראל תוכרז ככובשת המדינה הריבונית הזו.
אני מקווה שהפלשתינאים אכן יעשו זאת כי אחרת תהיה כאן מדינה מעורבת שהיא מרשם בטוח לחיסול ישראל.
_new_ הוספת תגובה



נבון - זה שמשהו לא קרה לא מוכיח שהוא לא יקרה.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 13/12/2010 שעה 17:28)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אי אפשר לכבוש מדינה שאינה קיימת .
הטיעון שלך הוא הליכה לאחור בהיסטוריה . אם יקרה דבר כזה , נלך גם אנחנו לאחור . . .

נכון ==> ''מדינה מעורבת שהיא מרשם בטוח לחיסול ישראל'' ולכן טראנספר הוא הכרח !
_new_ הוספת תגובה



זה שמשהו לא קרה
חוק שימור האלרגיה (יום שני, 13/12/2010 שעה 23:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה של הפלסטינים שהם עצמם לא כל כך רוצים מדינה פלסטינית אלא את מדינת ישראל.החשש הפלסטיני הוא שהכרזה חד צדדית וכפיית עמדות על ישראל, תאלץ אותם לוותר לד-צדדית על ''זכות השיבה'', שהרי אירופה מקבלת בעניין זה את עמדותיה של ישראל.
ישנו גם החשש שלהם שישראל תספח את גושי ההתנחלויות בלי הפיצוי של ''שטח תמורת שטח'', וזה עוד פיספוס גדול, שבעבורו לא הסכימו אפילו לפשרות הרחבות של אולמרט.

לכן, בהחלט סביר שהכרזה חד-צדדית כזאת דווקא משרתת את ישראל, שלא תצטרך לוותר על הכל כי בלאו הכי מדינה פלסטינית תקופ בכ-‏94% של יהודה ושומרון.

אז למה, מבחינת הפלסטינים, לא ללכת להסכם עם ישראל בו הם יקבלו 97% ויזכו לעוד 3% מחולות חלוצה?

אדרבה, שיכריזו אבל גם שיממשו !!!!!
_new_ הוספת תגובה



לא נותר לנו אלא לחכות ולראות
עמיש (יום שלישי, 14/12/2010 שעה 10:11)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי ממילא, כמו בכל דבר, ישראל לא תעשה כלום אלא תחכה עד שהמכה תנחת עליה.
_new_ הוספת תגובה



לא נותר לנו אלא לחכות ולראות
(יום שלישי, 14/12/2010 שעה 12:22)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אתה מתכוון שעל ישראל לצאת למלחמה
באירן ובפלשתינים?
או שיש לך רעיון אחר
בשלוש השנים האחרונות אתה מרבה לנבל את הפה
אבל האמת היא שמעולם לא הצעת עד כה שישראל תניח את ראשה על הבלוק. את זה גם ספירו עדין לא הציע
אולי הוא מגדל עץ 50 אמה כמו המן ואיש אינו יודע
יש לך בלוק באיזה מחסן דעות?
_new_ הוספת תגובה



ישראל לא תעשה כלום
עמיש (יום שלישי, 14/12/2010 שעה 13:06)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכשהיא תעשה זה לא יהיה שווה כלום.
אני כמובן מציע לצאת מהשטחים הכבושים ובכך להפסיק את הרצח, הדיכוי, השוד והגזל של בני העם הפלשתינאי ואת ההשחתה וההרס של מדינת ישראל הכובשת.
במידת האפשר להגיע אתם להסכם כלשהו ובכל מקרה לבנות חומה גבוהה שאפילו ציפור לא תוכל לעבור מעליה.
אולי נוריד את החומה בעוד 50 שנה אבל בינתיים שתעמוד.
(ומי מפושעי ההתנחלויות שרוצה להשאר שם - מצידי שישאר)
_new_ הוספת תגובה



ישראל לא תעשה כלום
(יום שלישי, 14/12/2010 שעה 14:28)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי אתה מדבר עם עצמך
וגם כשאתה מדבר עם כל עם ישראל,
עדין אתה מדבר עם עצמך, כי -
הבעיה אינה שטחים ואינה כיבוש יו''ש מהצד השני
הבעיה הינה קיום ישות יהודית במזרח התיכון
שום צעד שעשינו עד היום לא סיפק ולא יספק את הצד השני
התגובות שלו הן תגובות לפרוסות סלאמי.
הם יסכימו כל עוד תפרוס את עצמך לפרוסות
ואני מתייחס אך ורק לצד השני וכיצד הוא בוחן אותנו.
הוא גם יודע את האמת שארץ ישראל שייכת ליהודים והוא יודע כמובן שזה לא מקובל על שמעון פרס ועל עמיש
הוא יודע שהרבה חברה יהודים חושבים שיש פה כיבוש
והם אומרים לערבים, חכו כשנגיע אנחנו לשלטון תקבלו הכל
אם נסתלק מכל מקום ללא הסבם (שאותו הערבים בשום פנים לא רוצים) יו''ש יהפכו לחמס ועמיש יקח את המשפחה, יחד עם פרס,
והם יסעו לקזבלנקה ( עם האמפרי בוגארט)
_new_ הוספת תגובה



ישראל לא תעשה כלום
דוד סיון (יום שלישי, 14/12/2010 שעה 15:02)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי אתה מדבר עם עצמך, במיוחד כאשר אתה קובע מי יסע מפה.
בהקשר הזה הייתי מציע לך שלפני שאתה מסיק מסקנות מהסוג הזה, לבחון אם אתה יושב במקום הנכון.
_new_ הוספת תגובה



ישראל לא תעשה כלום
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 14/12/2010 שעה 19:41)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה רעיון
ויש עוד רעיון .
שנעיף את כל הפלסטינים מזרחה עד מעבר לקו הירדן .
ובמקום חומה מכונות יריה . מי שעובר טא טא טא טא טא טא . . .
_new_ הוספת תגובה



היו לך מורים טובים
עמיש (יום שלישי, 14/12/2010 שעה 21:36)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הנאצים רצו לעשות את זה לבני עמים שונים.
_new_ הוספת תגובה



היו לך מורים טובים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 15/12/2010 שעה 8:14)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

.
במקום לדון בכתוב אתה עוסק בהשוואות אל הנאצים .
_new_ הוספת תגובה



דבריך אינם ראויים למאכל אדם
עמיש (יום רביעי, 15/12/2010 שעה 16:17)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כל שכן לדיון.
במדינה מתוקנת אנשים כמוך המטיפים לפשעים נגד האנושות יושבים מאחורי סורג ובריח.
_new_ הוספת תגובה



דבריך אינם ראויים למאכל אדם
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 15/12/2010 שעה 17:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר אפלטון הגדיר אנשים כמוך כמי ששרויים במערה .
אתה חושב מתוך בסיס הזיות של פילוסופים חסרי ידע . אסירים שראו צלליות ודימו שרואים מציאות .
_new_ הוספת תגובה



דבריך אינם ראויים למאכל אדם
חכם ציון (יום ראשון, 19/12/2010 שעה 22:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טרנספר אינו פשע נגד האנושות ואפילו לא פשע נגד הפלסטינים. הוא רק פשע כאשר הוא נגד היהודים (זה בהפוך על הפוך לעמדתך).

האם התנדבת להיכנס מאחורי סורג ובריח?
_new_ הוספת תגובה



לא נותר לנו אלא לחכות ולראות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 14/12/2010 שעה 19:39)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חשובה המכה , חשובה תוצאת הקטטה !
_new_ הוספת תגובה



ההבדל הוא בכך
חכם ציון (יום ראשון, 19/12/2010 שעה 22:40)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נראה שהפלסטינים הולכים להכריז על מדינה כי אין להם שום מדינה ביד. אז למה לבזבז הצהרות?
כבר ב-‏1988 הכריז ערפאת שהוא הולך להקים מדינה פלסטינית (אלא שהוא לא תחם אותה בקווי הפסקת האש). לכן אין שום ממש בשום הצהרה נוספת בעניין.

''נוכר כמדינה כובשת''? סוף סוף! אז מה אתה רומז, שיש עדיין מדינה שלא מכירה בכיבוש הישראלי (-; ?

סנקציות בינ''ל? בסדר. שיטילו ונראה אם זה יצליח להם. כמו שאמרתי, מי שייפגע קודם מהסנקציות, אלה הפלסטינים. אשמת הרעב והמחלות בשטחים יוטלו על המדינות המחרימות. תהיה הגירה חיובית החוצה של פלסטינים (כמו שראינו בכל התקופות הקשות יותר שהם עברו).

משלוח או''ם? אתה חושב שחיילים אמריקאים ירצו לבוא לכאן להילחם בנו? עם הבריטים נסתדר ונסגור כבר חשבון.

לדעתי אתה נמצא בכאוס פנימי ולא משקלל את כל הכוחות שפועלים בזירה, את כיוונם ועוצמתם. רוב מנהיגי המדינות יודעים שאין לפלסטינים יכולת להתקדם להסכם רציני. המנהיג ''המתון'' שלהם בקושי שולט על רמאללה, ויש האומרים שהוא בכלל בובה של האמריקאים. מי ששולט באמת על רוב הפלסטינים הם החמאס שקוראים כל שני וחמישי להשמיד את ישראל תוך תיבול ההשמדה בכמה ''הודנות'', לפי התוכנית הכתובה בקוראן. כנראה שלנפט הערבי יש עדיין כוח מסתורי לגבש אחריו מדינות טוטליטריות ודמוקרטיות. אבל זו לא סיבה ליפול בפח הפלסטיני.
_new_ הוספת תגובה



ברגע שהעם הפלשתינאי יכריז על עצמאות
המסביר לצרחן (שבת, 11/12/2010 שעה 22:47)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חביבי ישראל כבר מדינה כובשת. לא צריך שהפלסטינים יכירו בכך. זכותנו לכבוש את אדמתנו אינה נטולה כלל בספק, ואם יש ספק, אז יאללה,שייללו הפלסטינים לאללה!
_new_ הוספת תגובה



ברגע שהעם הפלשתינאי יכריז על עצמאות
חכם ציון (שבת, 11/12/2010 שעה 22:58)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם ישראל היא כובשת בשבילך, אז הערבים, האירופאים והאמריקאים הם כובשים גדולים פי אלף. לצערי, גם אם הערבים יתעקשו לא נכבוש להם קרקעות. אנחנו כובשים רק את אדמתנו.
_new_ הוספת תגובה



ברגע שהעם הפלשתינאי יכריז על עצמאות
המסביר לצרחן (שבת, 11/12/2010 שעה 23:04)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בעיה. אני מסכים. אבל מה עם שמאלנינו?
_new_ הוספת תגובה



ברגע שהעם הפלשתינאי יכריז על עצמאות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 13/12/2010 שעה 11:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעינין הדגים הבאושים .
הפלסטינים קיבלו מכות ב-‏1948 .
אכלו דגים באושים מ-‏1967 ועוד אוכלים .
הגירוש מהעיר גם הוא מתקרב. טראנספר !
_new_ הוספת תגובה



לאן אתה רוצה שהוא ירוץ?
חוק שימור האלרגיה (יום שני, 13/12/2010 שעה 23:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם הראש בקיר שהפלסטינים בונים?

אין מה לרוץ, אין שינויים בשטח. האירופאים עושים קולות, אבל למעשה לא משנים את מדיניותם מזה 20 שנה. תן לפלסטינים לגעוש ואח''כ לדעוך, ואחרי זה אם יהיה להם דובר, אז נוכל לדבר איתו על שלום.
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שהקואליציה תתפרק במוקדם או במאוח
זוזי רמש (יום שלישי, 14/12/2010 שעה 13:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי עם ישראל משווע להנהגה חדשה, רעננה ורודפת שלום
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שהקואליציה תתפרק במוקדם או במאוח
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 14/12/2010 שעה 19:44)
בתשובה לזוזי רמש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משווע זו לא תוכנית הישרדות .
כיבוש , ילודה ועושר הם תוכניות הישרדות .
_new_ הוספת תגובה



תמשיך לחלום. אולי תתפלל לבוא המשיח ?
ימני גאה (יום רביעי, 15/12/2010 שעה 0:10)
בתשובה לזוזי רמש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''שלום עכשיו'' התמוססה כבר...
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי